Reacties voor: Langdurige storing? Dan moet je provider vanaf nu vergoeding betalen

Telecomproviders zijn voortaan verplicht om hun klanten te vergoeden voor langdurige storingen, die langer dan twaalf uur duren. Daar heeft de Tweede Kamer zojuist mee ingestemd.
Lars Paymans - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 12 reacties

  1. Waar is dat nou weer goed voor? Die twee eurootjes maken mij geen bal uit, maar de miljoenen worden straks wel weer aan ons klanten doorberekend…

  2. Terecht, als is het inderdaad wel zo dat ze de abonnementen gewoon een beetje duurder maken zodat de klant het alsnog betaalt. Aardbevingen vind ik wel een beetje onzin. Tenzij het heel makkelijk te voorkomen is dat dit invloed heeft op het netwerk,

  3. Dooie mus!

  4. Er is volgens mij nog nooit een storing van een dag geweest bij geeneen provider.
    Een ddos aanval is geen storing dus dat telt niet mee.

  5. Origineel geplaatst door Alfred j. Kwek
    Er is volgens mij nog nooit een storing van een dag geweest bij geeneen provider.
    Een ddos aanval is geen storing dus dat telt niet mee.

    Had Vodafone in omgeving Rotterdam niet eens een grote langdurige storing een jaar of drie/vier geleden?
    Volgens mij was er toen ergens brand en hebben ze er een week uitgelegen.

    Er gingen toen stemmen op om mensen via Roaming bij bijv. KPN bereikbaar te maken en volgens mij is er toen gecompenseerd door een tijdje gratis bellen…

  6. Origineel geplaatst door Alfred j. Kwek: Er is volgens mij nog nooit een storing van een dag geweest bij geeneen provider.
    Een ddos aanval is geen storing dus dat telt niet mee.

    Jawel. In 2012 was er drie dagen lang storing bij Vodafone gevolg door een brand in een netwerkcentrale in Rotterdam.

    Een dDos aanval is een storing-ish omdat uitval is van het netwerk omdat je geen gebruik kan maken van de diensten, maar of dit onder de compensatie regeling valt is even af te wachten. Maar idd ik denk het ook niet 😉.

  7. Brand is geen storing ( lijkt mij )
    Valt onder storm, aardbeving, overstroming 🙂

  8. En wat als het een lokale storing betreft?
    Hoe werkt dat dan? MOet je dan aantonen dat je in het door storing getroffen gebied meer dan 12 uur hebt vertoeft?
    Of moet je dan je Telco inzage in je locatiegegevens geven om daar aanspraak op te kunnen maken?
    Vage shizzle dit ….

  9. Origineel geplaatst door Ali-El-Baba
    Brand is geen storing ( lijkt mij )
    Valt onder storm, aardbeving, overstroming 🙂

    En toch werd dat wel onder storing gecategoriseerd. Door brand kan storing optreden omdat de diensten dan wegvallen 😉. Tenminste zo kijk ik er tegen aan..

    Ik ben ook benieuwd hoe de telco’s hierop gaan reageren. En ik moet het anders benoemen mbt van brand. Toen het brand was uitgebroken werkte dat gedeelte in Rotterdam niks meer voor Vodafone klanten, laat ik het maar een ‘incident’ noemen als categorie :-).

  10. Ongelofelijk dat Den Haag zich hiermee bezig houdt… Dus ja al die moeite en vooral geld voor een paar stuivers. Zielige bemoeienis weer.

  11. @Corryworst: inderdaad. Aan de ene kant geven. Maar wees er zeker van dat ze de rekeningen gaan opslaan.
    Als len daar eens een wet over maken.

  12. Sigaar uit eigen doos dus, want we gaan het uiteindelijk zelf betalen…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.