Reacties voor: Tele2 begint met uitrol bellen via Wi-Fi

Tele2 gaat bellen via Wi-Fi ondersteunen. De eerste gebruikers melden al dat de uitrol van deze functie is begonnen. Dit maakt het makkelijker om telefoongesprekken te voeren op plekken met slecht bereik.
Lees het complete artikel → Tele2 begint met uitrol bellen via Wi-Fi
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 17 reacties

  1. Snap nog steeds het nut hiervan niet

  2. @Benito: Uit de tekst: “Bij bellen via Wi-Fi heb je die goede 4G-verbinding helemaal niet nodig.”

    Handig dus als je slecht bereik in je huis hebt (dikke muren, ver van de zendmast enz.)

  3. Heb het al weer uitgezet (vodafone) kreeg alleen maar klachten dat ik slecht verstaanbaar was zodra ik via WiFi belde.

  4. Als je aanbiederinstellingen (Carrier) Tele2 NL versie 31.1 hebt, dan werkt dit. (Onder instellingen, algemeen, over deze telefoon)

    Je krijgt dan ook linksbovenin ipv. “Tele2 NL” de melding “Tele2 NL WiFi” te zien.

    Op het bedrijfsnetwerk werkte het kraakhelder. Thuis nog niet geprobeerd. Het zal wel behoorlijk van de kwaliteit van de WiFi afhangen of het meerwaarde heeft. Omdat Tele2 goedkope databundels aanbiedt was ik sowieso al wat kieskeuriger in het gebruiken van WiFi-netwerken. Het slome wifi van het cafe kun je het waarschijnlijk slecht in combinatie met deze functie gebruiken.

  5. Bij Vodafone werkt het ook alleen maar met consumentenabonnementen.

    Het zou fijn zijn als Vodafone dit ook eens bij zakelijke abonnementen ging introduceren. Zit nu vaak in de kelder van een gebouw (waar onze apparatuur staat) met slecht bereik.

  6. Zou fijn zijn als T-Mobile dit ook gaat aanbieden. Mijn woning ligt precies tussen twee zendmasten in. Waardoor die continu omschakelt. Ik heb dan wel 3G/4G afhankelijk van waar ik me in de woning bevind, maar soms ben ik ook niet bereikbaar.

    Buiten is het totaal geen probleem.

  7. @Gerjan: Met Vodafone heb ik nergens last van werkt prima

  8. @Benito: zo moeilijk is t niet😉

  9. Bijzonder dat de consument het probleem moet oplossen van de providers.
    De consument betaald zijn thuisinternet abonnement en de de provider hoeft de capaciteit van het netwerk niet te verbeteren.
    Omgekeerde wereld toch?

  10. Origineel geplaatst door Gerjan
    Heb het al weer uitgezet (vodafone) kreeg alleen maar klachten dat ik slecht verstaanbaar was zodra ik via WiFi belde.

    Hier precies hetzelfde.
    We gebruiken state of the Art apparatuur op kantoor van ISP, router switches en WiFi AP’s maar het is zo dramatisch slecht dat bellen via WiFi (Vodafone) dat ik het uit heb gezet.

  11. Origineel geplaatst door Jeroen_O
    Bij Vodafone werkt het ook alleen maar met consumentenabonnementen.

    Het zou fijn zijn als Vodafone dit ook eens bij zakelijke abonnementen ging introduceren. Zit nu vaak in de kelder van een gebouw (waar onze apparatuur staat) met slecht bereik.

    Hier beschikbaar als optie met zakelijke aansluiting.

  12. Was dit ook geen vereiste om met je Apple Watch te kunnen bellen als je telefoon buiten BT-bereik is?

  13. @Gerjan: zelfde bij mij. Een hele tijd is het prima geweest; omdat ik in huis geen goede ontvangst had heb ik het op de dag dat het mogelijk werd aangezet. Maar de laatste maand was telefoneren vreselijk van thuis, en toen ik erachter kwam dat het met deze functie te maken had heb ik die weer uitgezet. Ik kon niet eens meer fatsoenlijk een voicemail-aankondiging opnemen zonder dat mijn stem een half dozijn keer werd onderbroken.

  14. Bezit een Tele2 abo en heb op de zaak slechte verbinding (door de oude tl lampen die storen). Eergisteren zag ik opeens de functie bellen via WiFi in de lijst staan. Links boven staat er dan ook Wifi achter mijn provider. Op toestel van mijn vrouw moest ik bij Instellingen —> Algemeen —> info op aanbieder tikken zodat ik de update melding kreeg. Vervolgens was het mogelijk de WiFi instelling terug te zien.

    Met een tik op het belknop gaat toestel aan de andere kant al over net als op Whatsapp. Belkwaliteit klinkt ook heel goed.

  15. Eigenaardig dat ze dat niet bij Telenet invoeren. Omdat ik thuis een slechte tot geen ontvangst heb heeft Telenet mij een MCE-toestel (Mobile Coverage Extender) gratis ter beschikking gesteld ondanks ik een uitstekende WiFi-verbinding heb. Nu beschik ik overal in huis over 100% ontvangst.

  16. T-mobile mag hier ook wel eens aan gaan beginnen! Overgestapt van Vodafone naar T-mobile vanwege het onbeperkte internet, maar in nieuwbouw is de verbinding echt drama nu. Voorheen nergens last van omdat bellen over Wifi dat prima opving bij Vodafone..

  17. Origineel geplaatst door Jan
    Was dit ook geen vereiste om met je Apple Watch te kunnen bellen als je telefoon buiten BT-bereik is?

    Nee, je iPhone en Watch moeten op hetzelfde WiFi netwerk zitten. Heeft niets met VoWiFi te maken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.