Reacties voor: Tekort aan iPad 2 veroorzaakt door lichtlekkage bij LG-schermen

Productieproblemen bij LG hebben ervoor gezorgd dat er een tekort aan iPad 2-exemplaren ontstond. De LCD-schermen die door LG waren geproduceerd hebben last van lichtlekkage, waardoor de productie omlaag ging.

Reacties: 37 reacties

  1. Het is mij nog niet helemaal duidelijk of lichtlekkage nu een reden is om je iPad2 om te wisselen. Weet iemand hier iets meet over? Zo ja, dan ga ik binnenkort maar eens terug met het ding 🙂

  2. Origineel geplaatst door Anfroy
    Het is mij nog niet helemaal duidelijk of lichtlekkage nu een reden is om je iPad2 om te wisselen. Weet iemand hier iets meet over? Zo ja, dan ga ik binnenkort maar eens terug met het ding

    Ben ik ook benieuwd naar! Ik heb vanaf dag 1 een iPad2 en ook deze heft last van blacklight bleeding.

  3. @Anfroy: Ik heb mijn iPad ervoor omgewisseld bij de mediamarkt. Ik kreeg er nu weer 1 die er een heel klein beetje last van had.(bijna niks) en ze gaven me de keuze: of deze ipad houden of ik kon me geld terug krijgen. Ik heb hem gehouden.

  4. Die van mij heeft er ook last van.
    Heb het direct gemeld bij Apple Care. Ik mocht de iPad naar een servicepunt brengen, maar zou hem dan 2 weken kwijt zijn.
    Gezien de schaarste op dit moment heb ik er maar even mee gewacht. Volgens Apple Care was dat geen probleem, ik kon hem gedurende het eerste jaar alsnog wegbrengen.

  5. Ik heb via Applecare een nieuwe gekregen. Lichtlekkage is een goede reden om hem om te ruilen. Doe het gelijk via Applecare, via de winkel waar hij gekocht is duurt alleen maar langer.

  6. Mijn eerste iPad 2 had veel light bleeding en die kon ik mruilen. De nieuwe heeft het ook, wel minder, maar het is er wel. Momenteel houd ik ook bij hoe lang ik met de accu doe, want die is erg snel leeg (na 6 uur), terwijl ik dan alleen maar op internet heb gezeten. Tijdens het opladen van de accu is mijn iPad aande linkerkant erg warm, heeft iemand dat ook? Metal deze shit ga ik volgende week terug naar de MM, wil een nieuwe of zullen ze deze voor reparatie aanbieden,iemand ervaring?

  7. @Pippirules: Apple zal altijd het product vervangen met een nieuwe. Repareren staat gelijk aan vervanging bij Apple. Maar of ze je bij de MM gelijk een nieuwe mee geven dat durf ik niet te zeggen.

  8. @Gijs: In mijn geval wel, maar het ging niet makkelijk. Moest wel via de afdelingsleider gaan enzo. Standaard zeggen ze dat ze hem op zullen sturen, maar als je hem binnen 2 weken terug brengt heb je recht op een nieuwe. Al zullen ze misschien zeggen dat dit bij ipads anders werkt.

  9. Ik had hem bij launch gekocht bij Saturn. Behoorlijk last van light bleeding. Donderdag voor Pasen bij een APR ter reparatie aangeboden en woensdag daarna kon ik al een nieuwe ophalen!

  10. op dag 1 een ipad gekocht bij de mediamarkt. deze had minimale bleesing maar toch via applecare omgeruild. eerst een nieuwe ipad toegestuurd gekregen zonder enige bleeding, toen pas de mijne terug gestuurd.

    ik heb er dus wel baat bij gehad om hem om te ruilen

  11. Vqn de week was ik toevalig bij MM ..>De Oosterburen (D), En toen vertelde de verkoper me al dit verhaal. Waaom de ipad2 moeilijk leverbaar is, omdat ze gewoon weg de productie terug hebben gepakt, om iedereen tevreden te stellen. En mocht het zo zijn dat je een had met een light vlek, kon je hem gewoon omruilen komen. Ik weet dus niet hoe het zit bij andere winkelier die hem verkopen
    Ik ga nu de 5e week in geduldig afwachten? Hopelijk krijg ik een die het meteen niet heeft. Hier in het zuiden zijn ze helemaal niet verkrijgbaar. Leuke site, maar dat verkoopt niets!!!!!

  12. Hmm, ik ga het ook maar eens proberen. Gekocht bij de Dixons op de launchdag, “last” van bleeding beneden in het scherm. Alleen storend in het donker, maar als ik een nieuwe kan krijgen zonder bleeding zeg ik daar geen nee tegen natuurlijk.

    Waar maak ik het meeste kans? Gewoon bij Dixons, bij een APR of rechtstreeks bij Apple Care?

  13. @FastForwardNL:
    als je applecare hebt gekocht zou ik het zeker via die weg doen.

  14. Applecare hoef je niet extra in te kopen, de eerste negentig dagen heb je standaard Appleondersteuning en alle garantiegevallen vallen sowieso onder Applecare. Als je geen extra Applecare inkoopt wordt je oude iPad eerst opgehaald door UPS voor analyse van het probleem. Als het probleem is geconstateerd krijg je een speciaal verpakte iPad retour, deze zijn nieuw en zitten alleen in een platte kartonnen doos zonder accessoires. Wordt aan huis gebracht door UPS. Je zit dus enkele dagen zonder iPad, maar je bent niet afhankelijk van de voorraden iPads voor de winkels, aangezien ze anders verpakt zijn.

  15. Ik heb sinds de lancering 2 keer een witte 16g ipad2 teruggebracht. Allebei backlight bleeding. Baalde er enorm van en overwoog het gewoon te accepteren. Toch maar weggebracht. Ik wacht gewoon nog even een maandje totdat alles is opgelost.

  16. raar:o
    heb hem van dag 1 bij fnac gekocht
    nergens last van.

  17. op mijn ipad 1 is er ook bleeding?

  18. Mijne heeft het maar het is toch alleen bij een zwart scherm??

  19. Apple gebeld. Ze komen hem ophalen. Ze geven alleen aan dat hij gerepareerd wordt omdat ik dit pas na 2 weken heb gemeld… Wat is dit voor een onzin? Dit is toch duidelijk een fabrieksfout?

  20. Binnen twee weken krijg je gewoon een nieuwe, zonder dat ernaar gekeken wordt. Na die twee weken kom je in het zgn reparatieproces, wat voor de iPad feitelijk inhoudt dat je ook een nieuwe krijgt, maar pas nadat ernaar gekeken is. Ik geloof dat het zo in elkaar zit. Bij mij ging het wel zo iig, ik kreeg een nieuwe nadat hij was opgehaald voor ‘reparatie’. Misschien dat ze over een tijdje refurbished modellen gaan geven als vervanging, maar dan nog heb je volledige garantie. Ik neem aan dat je in dezelfde molen terechtkomt als de iMacs enz. die wel gerepareerd worden, vandaar dat het reparatie heet.

  21. Origineel geplaatst door Erik
    Binnen twee weken krijg je gewoon een nieuwe, zonder dat ernaar gekeken wordt. Na die twee weken kom je in het zgn reparatieproces, wat voor de iPad feitelijk inhoudt dat je ook een nieuwe krijgt, maar pas nadat ernaar gekeken is. Ik geloof dat het zo in elkaar zit. Bij mij ging het wel zo iig, ik kreeg een nieuwe nadat hij was opgehaald voor ‘reparatie’. Misschien dat ze over een tijdje refurbished modellen gaan geven als vervanging, maar dan nog heb je volledige garantie. Ik neem aan dat je in dezelfde molen terechtkomt als de iMacs enz. die wel gerepareerd worden, vandaar dat het reparatie heet.

    Had die van jou er erg last van? Die van mij heeft alleen aan de onderkant van het scherm. Nog steeds niet acceptabel vind ik. Vooral in bed met een film zie je het best wel.

  22. @FastForwardNL: Hij had er best veel last van en ik denk dat ze niet snel zullen weerspreken dat die van jou er ook last van heeft. Als je zelf al aangeeft dat je er bij het bekijken van een film last van hebt dan zal er iets niet kloppen zou ik zeggen. Dat het zwart niet helemaal zwart is is normaal door de constante backlight, maar het moet netjes verdeeld zijn over het scherm en niet in bepaalde hoeken of ergens langs de rand lichtere vlekken geven lijkt me. Mijn nieuwe heeft er echter ook weer last van maar dan in midere mate. Ik twijfel zelf weer of ik deze ook terugstuur, heb ook weer gelezen dat je een nieuw exemplaar kunt terugkrijgen met bv een dode pixel en het is mij niet duidelijk of je daar dan ook weer mee terug kan gaan. Zo niet dan baal ik wel want een lichtlek is lang zo storend nog niet als een dode pixel.

  23. Ok, bedankt. Heb een verzendverpakking ontvangen en heb besloten hem op te sturen. Enige waar ik bang voor ben is dat ik een nieuwe krijg die het erger heeft of met een dode pixel…

    Maarja dat is afwachten……

  24. @FastForwardNL:

    Heb zelfde probleem, vandaag applecare ingeschakeld
    en wacht op de doos.
    laat even weten of de vervanger goed was 🙂

  25. Mijne is zojuist op de post gegaan. Ben benieuwd!

  26. Nieuwe is onderweg. Productieweek 15. Beloofd niet veel goeds…

  27. @FastForwardNL:

    mijne ook onderweg, maar waarom belooft dat niet veel goeds..?
    wat ik niet begrijp, waarom geen BLB controle voordat ze eentje terugsturen.
    kost hooguit 1 minuut.

  28. Heb het idee dat het probleem toen nog niet gefixed was. Het is puur mazzel hebben… Zolang hij maar niet erger is dan de oude.

  29. status is Product replacement pending (13-May-2011)

    Zou je nog een bericht krijgen met trackingnr als verzonden wordt?

  30. @jan:

    Ja Dus

  31. Mijne is vandaag aan de deur geweest, maar was niet thuis… Grrr, kan niet wachten maar vrees dat het weer een teleurstelling wordt…

  32. haha..krijg net het bericht, dat hij
    morgen aageboden zal worden..kan je aan het serienummer nog wat afleiden?

  33. Productieweek:
    http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

    Mijne is week 15, mijn oude week 12. Wat zijn de eerste 5 letters/cijfers van je serial?

  34. zie het al..ook week 15, was mijn vorige ook, en die had mega BLB

  35. pfff, durfde haast niet te kijken, lol,
    maar op 70 % nog niets te zien..dus ben helemaal blij.
    Fastforeward, ik hoop dat de jouwe ook (bijna) clean is.

  36. Mijne is 100% perfect gelukkig. 0,0 lekkage. Wel een iets geler scherm, maar dat tunen ze nog wel in de toekomst.

    Al met al toch blij dat ik hem heb gewisseld.

    Super!

  37. Ik heb minder geluk. Mijn derde had geen lichtlek, maar een lelijke kras op de achterkant. Het is nu wachten op nummer vier…..

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.