Reacties voor: T-Mobile ziet klantenbestand verder groeien, toename mobiel internet

Telecomoperator T-Mobile zag in het eerste kwartaal haar klantenbestand groeien en constateerde wederom een toename van mobiel internetgebruik.
Michel Lusthof - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 25 reacties

  1. Ik begrijp nog steeds niet waarom ze zo moeilijk blijven doen over het tetheren en dat zogenaamde vele date verbruik.

    Maak het mobiel internet duurder, sta tetheren toe en voer zeker geen data limiet in.

    Zeker aangezien toch maar 3% (waarvan ik) veel data verbruikt.

    Stop met al die smoesjes T-Mobile!!!!

  2. En terecht.. KPN graaft haar eigen graf als ze geld gaan vragen voor bepaalde apps.

  3. Volgens de telco wordt deze daling veroorzaakt door een verdere verlaging van de tarieven die aanbieders aan elkaar rekenen voor de doorgifte van mobiele gesprekken, de zogeheten MTA-tarieven.

    Vreemd, want TMob is een termination- en geen transit carrier. Dus zou eerder moeten profiteren van die lagere tarieven.
    Het echte probleem zit hem natuurlijk in de terugloop van tikken.
    Dat zal TMob toch ook ooit moeten opvangen.
    Na KPN vriendelijk voor te hebben laten gaan (KPN heeft zo de eerste golf van gemopper mogen opvangen) zullen TMob en Voda toch wel een keer volgen.
    Deze spin lijkt daarop voor te sorteren, dus maak je borst maar nat…

  4. Benieuwd wat ze voor het ‘klantbehoud’ gaan doen mocht de iphone 4s/5 daadwerkelijk in September of later uit gaan komen. Zal nl een grote golf mensen zijn van wie het abonnement af zal lopen begin Augustus en welke het liefst direct een nieuw abbonement af willen sluiten en niet nog twee maanden ‘te veel’ door gaan betalen of naar prepaid over moeten stappen.

  5. Met de huidige abbo’s koop ik liever een predaid iphone met simonly prijzen zijn veelste gek

  6. Ze kampen nog steeds/al weer met enorme capaciteitsproblemen op het mobiele netwerk. Soms duurt het wel 3 minuten voordat een simpele pagina als Google opent!!!

  7. als t-mobile slim is of andere providers doen geen data limiet maar snelheden verkopen bijv. 10euro 2mb en 20euro 7mb en so keep going:). maar tja iedereen is eigenwijs;)

  8. Op zich hanteert tmobile toch geen datalimiet?

  9. Ruim 4,7 miljard klanten? Zo zo 🙂

  10. Ik vind dat T-Mobile het erg knap doet! ben pas sinds een tijdje klant, maar ben nu al zo blij niet bij vodaphone/kpn oid te zitten. Ben al een aantal keer over de 1 gigabyte 3G data gegaan en dat had me flink geld gekost bij andere telco’s

    heb ook verder supersnel internet thuis, haal de 2 mb met gemak over 3G. Ben blij dat ze een slecht imago hebben, anders zou het nog drukker worden en dan krijgen ze misschien weer problemen! 😛

    Ik ben wel teleurgesteld in de nieuwere abbonementen (ik kan dus straks niet mijn oude i aboo verlengen), die zijn duurder en na 1 gig internet kan je bijvoorbeeld geen tv meer kijken in de trein…

  11. Origineel geplaatst door beeaertee
    Ze kampen nog steeds/al weer met enorme capaciteitsproblemen op het mobiele netwerk. Soms duurt het wel 3 minuten voordat een simpele pagina als Google opent!!!

    Heb totaal geen problemen met mobiel internet.

    Wel opvallend trouwens dat het klantenbestand groeit terwijl iedereen (zogenaamd) al jaren een slecht bereik heeft. Zal het toch wel meevallen met dat slechte bereik…

  12. Ben net overgestapt van TM naar VF. Zit thuis met een slechte dekking (midden in de randstad, volgens de kaart 100% dekking). Na onderzoek bleek ik tussen een aantal zendmasten in te wonen … figures.
    Maar moet zeggen dat ze mij erg netjes geholpen hebben. Kreeg de optie mijn contract per direct op te mogen zeggen (had nog een jaar te gaan). Moest wel mijn toestel inleveren of afkopen (had een 3GS). Maar bij VF had je voor minder al een iP4. Dus dat maar gedaan.
    Moet zeggen, ik ben dik en dik tevreden over VF. Hun snelheid is -hier athans- zeker 2x sneller dan ik met vol bereik TM kon halen, ook heb ik meer 3G dekking dan voorheen. Ook had ik bij TM regelmatig wel vol 3G dekking, maar vervolgens gewoonweg geen internet … zeker niet na de invoering van hun nieuwe ‘het is druk, je internet wordt geknepen’-beleid. Nooit echt klachten gehad over TM, anders dan hun netwerkdekking. Service was op zich altijd prima. Maar ik ga denk ik niet meer terug… (het is alleen even oppassen nu met de datalimiet van 1 GB :P)

  13. lol 4.718 miljoen klanten ?????

    Moet wel zeggen dat ik door de jaren heen steeds minder slecht tegen T-Mobile aankijk. Ze doen het zo slecht nog niet.

  14. Nou, ik ben juist deze week overgestapt van T-mobile naar KPN vanwege de al bijna 9 maanden dramatische 3g dekking in het centrum van Tilburg. Ze slaagden er maar niet in om die dekking daadwerkelijk te verbeteren.

    Net zoals HarmHero regelmatig volle dekking, maar toch geen internet. Nu bij KPN met een abonnement dat me 50% minder kost per maand, en waarbij het 3g wél werkt. Ik ben dus erg blij dat ik weg ben bij T-mobile (al hebben ze op zich mijn klachten over de netwerkdekking wel netjes behandeld door uiteindelijk de mogelijkheid tot ontbinden te bieden, hoewel die mogelijkheid natuurlijk ook al uit de wet voortvloeit)

  15. Het gaat niet alleen om de kwaliteit van je poduct, maar ook welk gevoel je de klant geeft.
    Na 10 jaar Ben/t-mobile zonder problemen kwam er afgelopen jaar een opeenstapeling van klachten waarin ik niet alleen stond.
    De bekende 3G dekkingsproblemen, dat is op te lossen en te vergeven. De matige 1e reactie van T-mobile op die problemen tonen echter de aard van het beestje.
    Idem bij mijn onterechte claim dat mijn defect was veroorzaakt door waterschade. En de afhandeling van mijn klachten daarover.
    Dan heb je 2 keuzes, vechten tegen een organisatie die ik het aanvechten niet waard vind, of overstappen en een betere dekking op de koop toenemen.
    Makkelijke keuze, na 11 jaar is het ‘uit’.

  16. With vodafone you do have a choice with data limits , switch on the extra 1gb for €10 ( only charged if you go over your original 1gb or 30c for 2mb as you go over the 1gb , tethering is also possable for €15 for 1gb and also only charged if used , i pay 28.50 a month inc 1gb internet which i find cheaper than t-mobile in the end as i dont have 3g at home or by my work , gprs is too slow and not really unlimited internet if you cant load a webpage , why in 2011 the 3g network is still so bad is a mystery , and for me only gives me a choice out of 3g on kpn or vodafone , or a poor gprs network from t-mobile

  17. Ik moet toegeven, het bereik is steeds beter. Door de stomme ontwikkelingen bij KPN zit ik zelfs te overwegen om bij t-mobile te blijven!

  18. Ik merk wel dat het er wat trager op is geworden! Vooral op stations, je ziet 3G staan of dat cirkeltje maar een pagina laden ho maar…

  19. Altijd al bij orange/tmobile gezeten. Abbo is nu afgelopen en heb nummerbehoud aangevraagd bij Vodafone. Tmobile heeft mijn iphone vele frustrerende maanden bezorgd. Datalimiet van 1gb is goed te doen. Verbruikte zelf rond de 700 mb en had geen wifi thuis. Pas sinds paar maanden.

  20. Ik vind het echt een schande wat een wanprodukt tmobile aflevert, in centrum 024 is internet een groot drama.

  21. Voor mij nooit meer t-NObile en kapeejen

  22. Heb 2 weken geleden opgezegd. Zakelijke klant en men doet geen enkele moeite om je te behouden. Collega ondernemer heeft ook opgezegd.

    Ik verdien 10 miljoen per week en heb 25 Ferraries!

    Bij ons in de straat schijnt altijd de zon!

    Behoud van klanten is onze prio? Pfffffff gebakken lucht.

    Ik zit nu lekker bij Vodafone. Gewoon meteen contact als je een nummer belt, nagenoeg overal snel 3G wat een verademing!

  23. Origineel geplaatst door daaf
    Met de huidige abbo’s koop ik liever een predaid iphone met simonly prijzen zijn veelste gek

    Sim-only prijzen zijn ook nog hoog. voor internet betaal je nog steeds 10 euro per maand. en dan moet je nog die belminuten erbij, dat komt op hetzelfde neer als een normale abbo. Ik moet in augustus een nieuwe, maar heb nog werkelijk geen idee, aanbieding van T-mobile was ronduit belachelijk.

  24. Uhhh ik weet niet, maar ze moesten wel investeren in netwerk omdat het helemaal rukkwaliteit was… doe nu niet alsof je dat zelf hebt gekozen

  25. Precies! Als je 54 miljoen moet uitgeven om een netwerk stabiel te maken heb je daarvoor ook geld gevangen voor een instabiel netwerk. Niet zeiken dus

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.