Reacties voor: T-Mobile wil vergoeding van Apple en Google voor dataslurpende diensten

Deutsche Telekom-topman René Obermann is in onderhandeling met Google. Hij hoopt extra geld te kunnen vangen voor data-intensieve diensten.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 73 reacties

  1. Tja, niemand wil aan data bundels, dus dan maar zo..

  2. Wat een onzin T-Mobile wil toch het monopoly met de iPhone dan moeten ze niet zeuren als die ook gebruikt wordt.

  3. je betaalt toch al voor de data? Dat zit toch in het abbo?

  4. Haha, ja hoor. Misschien moet deze ombermann maar eens wat contracten door lezen, en in zien dat sommige dingen van een contract ook anders kunnen uitpakken. Soms moet je dingen ervaren voordat je kunt inzien dat je een fout begaat.

    Jammer voor hem, maar het is niet anders.

  5. Die Obermann vergeet dat er al betaald wordt voor dit dataverkeer… iedere consument die mobiel internet wil gebruiken betaalt al tussen de 5-15 euro per maand. Daar verdient hij z’n dataverkeer kosten al mee. Als dat niet genoeg is dan doet hij zelf iets niet verkeerd.

    Apple gaat toch ook niet aan de consument geld vragen omdat we tevéél producten kopen? En Google vraagt toch net zo min geld aan hun gebruikers omdat er teveel mensen Youtube of Gmail gebruiken (wat meer datacenters/energie kost e.d.)?

    Dit proberen te verkrijgen van dubbele inkomsten voor dataverkeer is al eens eerder geprobeerd… volgens mij zelfs vorig jaar nog. Ik mag toch verwachten dat het ook deze neer neergemaaid wordt.

    Inhalige kerel die Obermann… Ãœberlame.

    Trouwens, als Obermann een beetje doordramt en moeilijk begint te doen; er zijn vást genoeg andere mobiele aanbieders die staan te springen om diensten en producten van Apple/Google (en andere soortgelijk grote namen). Buiten dat het meer naamsbekendheid geeft aan deze mobiele aanbieders, verkopen ze ook grotere en meer bundels aan consumenten en verkopen ze meer toestellen/producten.

  6. veel verdienen aan de iphone e.d. je eerst binnenhalen met een all-inn abbo en dan nu beginnen over erxtra kosten, als ze dat gaan doen!!!! daaaaaag t-mobile, je graaft je eigen graf!

  7. lol… meer heb ik niet te zeggen..

  8. Dit is nou weer een naaistreek – T-Mobile moet eerst nog steeds die UMTS-masten van Orange in gebruik nemen; waarschijnlijk is dan het ‘data probleem’ ook verholpen.

  9. Ja dat is de nieuwe truuk van die mannen.

    Eerst de consument goed uitmelken en als die kant zogoed als uitgemolken is naar de fabrikant van consumerproducten stappen.

    Hetzelfde doet Telenet met de kabel TV. Ze krijgen zowel geld van de zenders als van de consument. Dus dubbel ontvangen voor dezelfde dienst.

    Tja, zolang de consumenten het slikken (en de meesten slikken ver en diep)…

  10. Beetje erg zielig van T-Mobile. Ze hebben vast extra omzet gedraaid door de verkoop van Android en iPhones. Maar ja, overdrijven is een kunst.

  11. Volkomen kansloos dit lijkt me. Je moet er, gezien het Internet open is, zo met je klant uitkomen dat de diensten die je levert voor je bedrijf kostendekkend zijn. Optie zou dus kunnen zijn databundels invoeren of tarieven omhoog.

  12. Hebben jullie in NL dan alleen maar T_Mobile die de iPhone aanbiedt?

    Ik dacht dat je ook bij bv. de PDAshop ofzo aan die spullen kon komen (tegen een aanvaardbare prijs)?

  13. Origineel geplaatst door macvos
    Dit is nou weer een naaistreek — T-Mobile moet eerst nog steeds die UMTS-masten van Orange in gebruik nemen; waarschijnlijk is dan het ‘data probleem’ ook verholpen.

    Het probleem met het Orange netwerk en het T-Mobile netwerk, is dat de fysieke masten van Orange niet compatible zijn met het netwerk van T-Mobile. Al die masten moeten dus vervangen worden ipv “gewoon”omzetten. Dit is een ietwat tijdrovendere klus.

    Neemt uiteraard niet weg dat T-Mobile qua netwerk achter zijn eigen aanbod aanhobbelt. Ze willen graag voorop lopen met “het technisch meest geavanceerde” netwerk, de iPhone etc maar blijkbaar kunnen ze de, van tevoren te voorspellen vraag, niet aan. FAIL T-Mobile…

  14. Echt t-mobile weer, de andere hoor je niet
    blij dat ik vodafone hebt

  15. Dus als ik straks me iphone in belgie koopt en me kpn kaartje erin gooit (heb dan viavia dan al een microsim 😉 ), dan zou die gekke duitser eventueel ook extra kosten kunnen vrageen omdat het een iphone is. Laat die gek maar lekker opzouten. Zeker om de kosten vd toekomstige druk op het netwerkje van TeringMobile te pushen voor 4g? Ze leiden momenteel al verlies en dan met die klote prijzen wat ze aanbieden met het nieuwe iphone abbo’s dat maakt hun de duurste van nl op vodafone na. Maar vodafone heeft t ieder geval beter geregeld dan TeringMobile . Nog ff dan kunnen alle tm’s een extra bedragje bijbetalen voor w&w+? Ben benieuwd wat de klanten gaat doen ;-).

    Ben zelf blij dat ik er weg bij bent. Heb nu op me import iphone4 nog geen problemen en koste me toen €600 en gaat weg al ik me andere i4 heb. Dus voor de klanten van TeringMobile succes als de prijzen eventueel omhoog gaan.

  16. Volgens mij is die Obermann een beetje de weg kwijt of…..?
    Hij zou in principe toch bij de gebruiker van de diensten moeten zijn en niet bij de aanbieder van de (internet)diensten?
    Dit zou dus betekenen dat de prijs van de internetabonnementen omhoog zou moeten, geen goed plan, wat mij betreft.
    Een provider mag ook wel investeren alvorens er de vruchten (bergen aan vruchten volgens mij!) van te plukken. Je gaat mij toch niet vertellen dat een provider er niet genoeg op verdient?

  17. @pipo T-Mobile is uiteraard in meerdere landen actief dus het gaat niet specifiek om NL. En ja, er zijn meerdere aanbieders maar T-Mobile heeft in principe (en helaas!) het alleenrecht om het toestel bij introductie te verkopen.

  18. Hoogste tijd voor meer aanbieders dan T-Mobile, dit is een ongezonde situatie en verklaart de arrogante houding. Andere providers bieden trouwens interessante SIM-only abonnementen zodat consumenten ook “gedifferentieerd” kunnen kiezen.

  19. En maar de schuld aan anderen geven…

  20. Ff serieus: is dit de grootste mop van 2010. Eentje uit de toeverhoed van T-Mobile?

  21. Haha, wat een grap.

  22. Onzin dat Google daar voor moet betalen ik zou als ik Google was gewoon niks aan t-mobile geven. Want als t-mobile Google blokkeert verkopen hun alleen minder telefoons en abonnementen.

  23. Verdienen die naaiers nog niet genoeg, ze hebben jarenlang de hoofdprijs gerekend voor een
    gammel netwerk en dus hun tassen gevuld, en nu mensen mobiel internet meer gaan gebruiken en zij moeten gaan investeren in een beter netwerk, gaan ze opeens zielig worden. Ik hoop dat Google en Apple deze arogante zakkenvuller op zijn nummer zet en de markt in Nederlands eens open gooit. Ik word steeds misselijker van T-Mobile.
    Bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.

  24. T-mobile, wat een grap..
    Ben er geen abonnee van en zal dat ook nooit worden, dan maar wat langer wachten op de iphone 4 (oktober pas minimaal)..

    ps: die afbeelding in het artikel ziet er wel vet uit:P
    Zelf geshopt of een lay-out van een of andere app/site?

  25. Laat ze snel op houden te bestaan, zij willen providertje spelen en pronken met de Iphone.

  26. Allé ze der heeft weer nekeer ne hoge piet een gaatje gevonden om mee te kunnen profiteren van Apple & Google…
    Iedereen wilt exclusieve provider zijn Iedereen wil de iPhone exclusief aanbieden met “persoonlijke” iPhone pakketen maar HEY! niet teveel gebruiken van je abonnement mensen dat kost teveel geld..

    Zeveraar… hebt gij niks beter te doen achter uwe bureau? Zoals bv. Zorgen dat uw installatie voldoende en optimaal werkt zodat er geen problemen? Zien die kerels de verkoopcijfers niet? PAS UW INSTALlATIE DAN AL AAN!

  27. t-mobile wil voor alles geld zien..

  28. Het zou bijna eerlijker zijn als Google zou zeggen “T-mobile – jullie verkopen die dikke databundels dankzij ons. Het wordt tijd dat jullie ons gaan betalen. Want jullie vangen nu geld, voor diensten die wij gratis aanbieden.”

  29. beetje vroeg voor een 1 april grap…

  30. T mobile kan de boom in wat mij betreft.Zodra mijn abbo in beeindigd ben ik weg.Eerst maanden zo goed als geen 3Gs en nu nog arrogant gaan doen ?Kom op zeg.T-Mobile !voor mij nooit meer.

  31. Shell stapt naar Mercedes en Volkswagen voor een bijdrage bij de benzineverkoop (maar dan wel voor hele goede benzine).

  32. Wel erg makkelijk om over het netwerk van T-Mobile te beginnen. Zeker na het fiasco van de afgelopen weken. Bedenk wel dat het niet alleen T-Mobile is dat te kampen heeft met een zwaar belast netwerk. Bovendien is ook T-Mobile niet de enige partij die gebaad is bij een bereikbaar en snel mobiel datanetwerk. Immers zonder gezond netwerk worden de diensten van Google ook kwalitatief als minder ervaren. Google, en andere partijen, hebben dus wel degelijk belang bij een goed, snel mobiel datanetwerk.

    Daarnaast hebben wij in Nederland erg makkelijk praten. “Het zit in mijn bundel”. In het gross van de landen is er helemaal geen spraken van een ‘fair use policy’ en is het dus gewoon keihard dokken voor je verstookte data.

  33. Ik vind de reacties wat negatief. Commerciële tv-zenders betalen ook om op de kabel te mogen. Dat is niet heel veel anders als dat Google zou betalen voor het gebruik van YouTube. Uiteindelijk verdient Google ook zelf met het gebruik daarvan. Bovendien, de abo-kosten zouden hier omlaag kunnen.

  34. Tja, KPN stopt je data verbruik gewoon, of laat de klant ervoor betalen.
    http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=3042163

  35. T-Mobile is gek geworden.

  36. Zijn ze slim, of zijn ze slim. Ze kunnen het proberen natuurlijk.

  37. Mark ! Jij droomt zeker met de kosten omlaag? De kosten komen alleen maar op de rekening van T mobile en echt niet op onze rekening.

  38. Ik hoop dat dit betekent dat T-mobile hard bezig is met geld bij elkaar schrapen om hun netwerk te verbeteren. In dat geval, goed bezig Obermann!

  39. In ieder geval een goed idee om je exclusieve contract mee op het spel te zetten. Of, ah wacht eens even, het exclusieve contract is vast afgelopen in de meeste landen. Top moment om te gaan klagen natuurlijk als je al die extra klantjes al binnen hebt.

  40. Origineel geplaatst door pipo: Ja dat is de nieuwe truuk van die mannen.

    Eerst de consument goed uitmelken en als die kant zogoed als uitgemolken is naar de fabrikant van consumerproducten stappen.

    Hetzelfde doet Telenet met de kabel TV. Ze krijgen zowel geld van de zenders als van de consument. Dus dubbel ontvangen voor dezelfde dienst.

    Tja, zolang de consumenten het slikken (en de meesten slikken ver en diep)…

    Met als gevolg dat die producten ook weer duurder worden, want Google en Apple willen ook alleen maar winst maken. Ergo, de consument betaalt meer.

  41. Volgens is het principe nog steeds hoe meer je afzet, hoe goedkoper het product kan worden weggezet…
    Hij zou z’n prijzen moeten gaan verlagen door de grote massa die hij nu wegzet dankzij de iPhone en degerlijke toestellen.

    I could be wrong….

  42. Origineel geplaatst door Mark
    Ik vind de reacties wat negatief. Commerciële tv-zenders betalen ook om op de kabel te mogen. Dat is niet heel veel anders als dat Google zou betalen voor het gebruik van YouTube. Uiteindelijk verdient Google ook zelf met het gebruik daarvan. Bovendien, de abo-kosten zouden hier omlaag kunnen.

    eindelijk wel iemand die het begrijpt

    de rest blijkbaar dus niet, maar volgens mij zijn alle negatieve reacties van niet TM gebruikers, die grijpen alles aan om hun gebrek aan kennis om te zetten in een negatief TM

    overigens zal de abbo niet goedkoper worden, echter als dit geen oplossing biedt voot TM zullen er zowiezo beperkte dsta bundels komen. En dat willen we toch ook niet?

    Vergeet niet dat Apple ook verdient aan Youtube, etc. Dus waarom de provider niet? net als TV streaming.

  43. @Jantje: Het is nogal arrogant om te zeggen dat iedereen die het niet met jou eens is het niet begrijpt. Het is geen kwestie van begrijpen of niet maar welke stelling je inneemt in deze, je kan een ander hooguit proberen te overtuigen van jouw stelling.

    We hebben het hier over ‘net neutrality’ (http://en.wikipedia.org/wiki/Network_neutrality) Mijn stelling: Internet is open voor iedereen en dat moet zo blijven. Als contentaanbieders moeten gaan betalen aan bepaalde Internetbedrijven voor ‘doorgifte’ houdt dat principe op te bestaan want een Internet provider kan er dan voor kiezen de content niet ‘door te geven’ (als er niet wordt betaald) en dus de toegang tot die content voor z’n klanten te ontzeggen. Er zijn (nog) geen wetten die die vrije doorgifte garanderen maar wat mij betreft komen deze zo snel mogelijk.

  44. Origineel geplaatst door Mark
    … Commerciële tv-zenders betalen ook om op de kabel te mogen…

    Was dat niet andersom?

  45. Obermann heeft een nieuw verdienmodel voor mobiel internet voor ogen. Als zijn bedrijf een hoge kwaliteit van de overdracht aanbiedt, moet dat ook “gedifferentieerd geprijsd zijn”.

    Hoge kwaliteit. Vast wel. In mijn kantoor aan de Catharijnesingel, hartje Utrecht, haal ik 30 kbps.

  46. Pffff, ik wil best meer betalen maar niet voor dat derderangs netwerk van T-mobile. Dag in dag uit vlieg ik er in de tram In Amsterdam op minstens 3 punten uit en het wordt alleen maar slechter. RTL gemist en YouTube zijn bijna onbruikbaar tenzij je thuis eerst alles download …. Kortom ik wacht op een duurdere maar beter Vodafone. Na 9 jaar Ben/ T-mobile ben ik klaar met die prutsers!

  47. Een kat in het nauw, maakt rare sprongen…

  48. Het is zo makkelijk praten vanaf de zijlijn. Als iedereen die roept dat ze weggaan dat ook gewoon een keer doen dan is er op het netwerk ook wat meer ruimte. Vodafone zou hetzelfde probleem als ze de populairste smartphone zouden hebben. Zit overdag door heel het land en kan de tour perfect volgen. Dankzij 3G van t-mobile. Ben het zeer eens met mark.

    P.s. Ik heb niks met t-mobile te maken maar er zijn hier heel vaak kortzichtige mensen. Amen.

  49. Ik vind het geen vreemde gedachte van T-mobile. Als er door zwaardere toepassingen het data verkeer exponentieel toeneemt dan heeft T-mobile meer kosten. Die kunnen ze verhalen op hun klanten of trachten gecompenseerd te krijgen door aanbieders van de applicaties/content/hardware. Het geld moet ergens vandaan komen, het blijft een commercieel bedrijf.

  50. Beetje boter ophet hoofd bij tmobile.

  51. Het zou mooi zijn als Apple zelf gsm data masten ging plaatsen dan weten we zeker dat het goed werkt in Nederland is het echt diep en diep triest dat mobile internet zo moeilijk kan toch niet zijn

  52. Voor de onwetende onder ons :

    T-mobile is een Duits bedrijf wat nr 1 is in veel landen, T-mobile NL is in Duitse ogen nog steeds heel klein ondanks in NL met miljoenen abonnee’s die massaal data verkeer slurpen voor maar € 9,95 en soms krijg je dat zelfs een heel jaar gratis, zonder ook maar 1ct. extra te betalen. Natuurlijk kost het dan hun geld, andere providers hebben dit opgelost door FUP ( fair use policy ) wat je gebruikt betalen zul je in andere woorden.
    Vele landen hebben T-Mobile als nr 1 maar een enkeling staat daar bij stil dat er hierdoor ook voor een provider een uitdaging is om constant volledig gratis internet aan te bieden. In NL heeft Tmobile van KPN gewonnen om gratis WiFi bij de NS te leveren.
    En maar klagen, wij Hollanders ow wat hebben we het toch slecht.
    Dat T-Mobile ergens die kosten vandaan wil halen om kwaliteit te bieden waar elke partij bij gebaat is is niet meer dan logisch lijkt mij.

  53. Vergoeding van Google omdat mensen gaan google of youtube filmpjes gaan afspelen? Jah, als je het zo gaat bekijken.. De energiemaatschappijen profiteren ook van de iphone.. Iedereen moet immers zijn Ipone aan de lader doen (soms meerdere keren per dag, en vaak wordt de lader na het laden niet eens uit het stopcontact gehaald). Dus Nuon, Essent etc. verdienen hier ook aan. Gaat ie binnenkort ook met deze maatschappijen om de tafel zitten?

  54. @Dick, zeg je nou dat ik onzin uitkraam inzake het brakke netwerk in Amsterdam? Dan daag ik je uit om lekker te komen streamen op Lelylaan, Pieter Calandlaan, Matterhorn en CS te Amsterdam.

  55. En toch zitten jullie waarschijnlijk bijna allemaal bij t-mobile. Boycot zet dan gewoon.

  56. Origineel geplaatst door Avdvee
    @Dick, zeg je nou dat ik onzin uitkraam inzake het brakke netwerk in Amsterdam? Dan daag ik je uit om lekker te komen streamen op Lelylaan, Pieter Calandlaan, Matterhorn en CS te Amsterdam.

    En daarna mag ‘ie even naar de Halfweg in Spijkenisse komen, een willekeurige plaats in Poortugaal, langs het water in Pernis… kan nog wel een aantal plekken noemen waar ik dagelijks een cirkeltje in beeld heb i.p.v. een 3G.

    Blij dat één van mijn abonnementen bij T-Mobile afgelopen is. Nu de andere nog en dan kan ik weer genieten van abonnementen zonder eenzijdige wijzigingen in de voorwaarden en andere geldtrekkerij zonder goede dienstverlening.

  57. T-Mobile -1

  58. Mark 18.28. Denk je echt dat de data kosten dan omlaag kunnen?? Je zult dan moeten gaan betalen voor gebruik van YouTube en bij iTunes zul je dan een downloadvergoeding moeten betalen. Deze bedrijven zullen die nieuwe kosten doorrekenen aan de consument en je abo wordt echt niet goedkoper want ze komen nu niet uit de kosten dus willen juist meer.

    Overigens is dit een hele rare structuur. Zoiets als een bakker die fantastisch succesvol verkopend brood maakt en de winkel die het verkoopt aan deze bakker geld gaat vragen omdat het zo druk is in zijn winkel dat hij meer personeel moet aannemen.

    Hoe dan ook. De consument zal dit altijd moeten betalen.

  59. T mobile, zorg eerst maar eens dat je overal dekking hebt. Kan niet wachten totdat kpn de iphone markt overneemt.

  60. Origineel geplaatst door Antoine
    … We hebben het hier over ‘net neutrality’ (http://en.wikipedia.org/wiki/Network_neutrality)

    Mijn stelling: Internet is open voor iedereen en dat moet zo blijven. Als contentaanbieders moeten gaan betalen aan bepaalde Internetbedrijven voor ‘doorgifte’ houdt dat principe op te bestaan want een Internet provider kan er dan voor kiezen de content niet ‘door te geven’ (als er niet wordt betaald) en dus de toegang tot die content voor z’n klanten te ontzeggen. Er zijn (nog) geen wetten die die vrije doorgifte garanderen maar wat mij betreft komen deze zo snel mogelijk.

    +1 voor inzicht

    zie ook:
    https://www.bof.nl/2010/07/22/t-mobile-wil-websites-laten-betalen-voor-doorgifte/trackback/

    De stap van Deutsche Telekom tast de openheid van internet aan en is slecht voor innovatie. Providers moeten juist alle diensten doorgeven, en niet onderscheid maken tussen verchillende aanbieders.

  61. Ik denk dat Google en Apple een beetje gaan lachen hierom. Als Operator is het data-gebruik je eigen probleem en niet dat van de producent.

    Kan je het extra volume en kosten niet aan, leg dan beperkingen in, hogere prijzen in of helemaal geen data.

    Met de woekerwinsten dat T-mobile verkrijgt door middel van hun iPhone exclusiviteit, mogen ze al niet klagen. Als Apple de iPhone weghaalt bij hun dan zullen ze anders piepen want dan zijn ze waarschijnlijk de helft van hun klanten (inkomsten) kwijt.

  62. Ja hoor T-mobile! Kunnen ze er eerst voor zorgen dat ik hier in de grote stad normaal verbinding heb?

    Eerst vooraan staan om frequenties en masten te hebben voor ‘ de toekomst’ en kunnen ze die toekomst niet aan.

    Beetje een klaagzang van TM

  63. De beste man is helemaal gek geworden.

  64. Laat t-mobile eerst maar eens wat aan hun netwerk doen….hahaha!

  65. als T-mobile het niet kan opbrengen is het zijn schuld. Laat een andere provider het dan maar doen. maar dat wil T-mobile ook niet want als ze de iphone niet hadde gehad waren ze nooit geweest waar ze nu waren en veel minder klanten. T-mobile mag blij zijn dat ze de iphone mogen verkopen !

  66. Ze zijn gek bij T-Mobile!

    Wel met de iPhone in zee gaan en achteraf zeiken dat het veel dataverkeer oplevert..

    Lijkt er steeds meer en meer op dat deze T-mobile baas van het hele telecom verhaal geen kaas gegeten heeft.

    Besluiten met Apple in zee te gaan terwijl het netwerk matig is en bovendien niet bestand tegen zoveel dataverkeer.

    Dat zijn toch wel basisvoorzieningen die voordat je aan een samenwerking begint voor elkaar moet zijn.

    Alles lijkt er op dat T-Mobile maar wat aan klooit en met zo min mogelijk inspanning, maximaal geld binnen wil halen…

    En nu dan dit…

    Amateurs…

    Ik zal blij zijn als ik augustus 2011 weg ben en ik op een normale manier gebruik kan maken van mijn iPhone op een ander, wel betrouwbaar netwerk en telecom aanbieder.

  67. Origineel geplaatst door Tim
    Origineel geplaatst door Antoine… We hebben het hier over ‘net neutrality’ (http://en.wikipedia.org/wiki/Network_neutrality)Mijn stelling: Internet is open voor iedereen en dat moet zo blijven. Als contentaanbieders moeten gaan betalen aan bepaalde Internetbedrijven voor ‘doorgifte’ houdt dat principe op te bestaan want een Internet provider kan er dan voor kiezen de content niet ‘door te geven’ (als er niet wordt betaald) en dus de toegang tot die content voor z’n klanten te ontzeggen. Er zijn (nog) geen wetten die die vrije doorgifte garanderen maar wat mij betreft komen deze zo snel mogelijk.+1 voor inzichtzie ook: https://www.bof.nl/2010/07/22/t-mobile-wil-websites-laten-betalen-voor-doorgifte/trackback/ De stap van Deutsche Telekom tast de openheid van internet aan en is slecht voor innovatie. Providers moeten juist alle diensten doorgeven, en niet onderscheid maken tussen verchillende aanbieders.

    Weet je, T-mobile moet maar lekker doen wat ze willen..

    Uiteindelijk plaatsen ze zichzelf buiten de markt.

    Als google niet wil betalen, dan zal t-mobile Google gaan blokkeren?

    Denk dat veel mensen dan liever een provider hebben die dat wel door laat.

    Uiteindelijk heeft T-mobile niets te zeggen, en zijn wij als consument degene die bepalen wat er gebeurt.
    Tmobile is niets meer dan een service provider die ook abootjes en telefoontjes verkoopt.

    Ze moeten zelf veranderen en zich aanpassen aan de markt.

    En dat doet Tmobile nu eenmaal niet graag…

    Dat kost namelijk geld. Geld wat ze liever binnenhalen met te dure iPhones 4 en voorinschrijvingen die je 50 euro per klant kosten.

    Bovendien zullen ze vaste klanten niet tegemoet komen met een nieuwe iPhone 4. Nee daarintegen mag je 60 euro betalen (het verschil tussen de iPhone 3GS en iPhone 4), nog eens twee jaar bovenop je huidige contract mag plakken en net doen alsof je dan speciaal bent als T-Mobile klant…

    geen kosten, wel nieuwe contractjes en extra geld..

    En dan de moed hebben om geld te vragen bij Apple terwijl ze de iPhone zelf uitmelken tot het bot!

    belachelijk!

  68. Dit klinkt net zo belachelijk als Albert Heijn die geld wil zien van de melkfabrikanten omdat consumenten meer melk zijn gaan drinken.

  69. AT&T verdient miljoenen dankzij de iPhone, dat zal bij T-Mobile niet anders zijn. Ze willen dus gewoon dubbel verdienen.

  70. Origineel geplaatst door Apple740
    Dit klinkt net zo belachelijk als Albert Heijn die geld wil zien van de melkfabrikanten omdat consumenten meer melk zijn gaan drinken.

    Lekker voorbeeld. Als er iemand z’n leveranciers afperst is het AH wel.

  71. Dataverkeer bij T-Mobile? Nog meer weinig van gemerkt. Met een beetje gprs mag je al blij zijn. En dan zo’n grote broek aantrekken. Schaamteloos!

  72. Killroy ik ben het helemaal met je eens.T-Mobile mag dit van mij doen dan kan ik mijn contract met deze zeer slechte provider beeindigen.
    Ik heb twee maanden compensatie ontvangen a 12.50 ?hiermee proberen ze maanden van geen! of nauwelijks verbinding mee te verdoezelen.Deze Duitse provider denkt enkel in zijn eigen voordeel en kan wat mij betreft de boom in.

  73. Er is daar een mooie Nederlandse uitdrukking voor: van twee walletjes eten!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.