Reacties voor: T-Mobile legt klanten datalimiet op na extreem dataverbruik

Klanten van T-Mobile die teveel data verbruiken of een erg gunstig abonnement hebben, moeten van T-Mobile overstappen naar een nieuw abonnement, met datalimiet of slechtere voorwaarden. De klanten worden in december overgezet, of kunnen opstappen.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 186 reacties

  1. En dat als je bij T-Mobile nog niet eens je eigen datagebruik in kan zien…
    Zie Twitter

  2. Ik vind het maar triest, onbeperkt internet beloven en dan kwaad brieven sturen. Slecht hoor T-Mobile..

  3. Wat download je in hemelsnaam om aan de 500 GB per maand te komen…

  4. 500gb via de mast omg….

  5. Kan ik ze hier mee niet voor de rechter slepen? Want dit vind ik nou wel *** onbeperkt = onbeperkt..of zie ik het nou verkeerd? Heb dat brief ook gekregen. Wat ik doe is alleen maar whatsapp facebook en twitter. Dit is echt een ***streek en beëindig mn abonnement als ik geen rechten heb.

  6. 500 GB per maand? Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?

    Met een datalimiet van 3GB per maand heb ik ruim genoeg. Maar met 1GB zoals de meeste aanbieden, kan ik niet leven.

  7. T-mobile kan toch niet zomaar een contract wijzigen die nog geldig is. Of ze moeten dan heel veel geld aan de klant gaan betalen om het contract ongeldig te maken.

    Of heb ik het verkeerd???

    Origineel geplaatst door Yahtoch
    Kan ik ze hier mee niet voor de rechter slepen? Want dit vind ik nou wel *** onbeperkt = onbeperkt..of zie ik het nou verkeerd? Heb dat brief ook gekregen. Wat ik doe is alleen maar whatsapp facebook en twitter. Dit is echt een ***streek en beëindig mn abonnement als ik geen rechten heb.

    Volgens mij is dit juridisch niet mogelijk, je kunt waarschijnlijk beter rechtshulp inschakelen.

  8. En hoe zit het dan met klanten die bijna NIETS verbruiken van hun I150 Abbo…krijgen die korting???? Zou mijn zoon wel erg goed uitkomen 🙂

  9. ******….. download op de nieuwsgroepen in 6 maanden niet eens 500GB. ben zelf een t-mobile klant en terecht ! wegwezen met zulke onbegripvolle klanten die geen rekening houden met anderen ! +1 voor T-mobile

  10. Ik gebruik zo’n 5/10GB per maand kan ik dan ook zo’n brief verwachten enige wat ik doe is muziek luisteren alleen dat gaat al snel omhoog in mijn ogen blijkt.

  11. Wat is het gemiddelde dataverbruik bij T-Mobile?

  12. 500 GB in één maand is dan ook te bizar voor woorden, slaat nergens op.

  13. Leuk dat ze bereikbaar willen blijven voor andere klanten, maar ik vind dat dat dan maar moet gebeuren door het te verbeteren, en niet door andere af te knijpen…

    Uiteraard heb ik de brief ook gehad! wat een onzin, daarbij haal ik bij mijn thuis al een jaar lang 0,01 MBPS i.p.v. de beloofde 2 MBPS!

    Echt geen manier hoe je met je klanten om gaat…

    Volgend jaar lekker een andere provider nemen!

  14. 500 GB. Die zit dag en nacht vieze filmpjes te streamen

  15. Origineel geplaatst door Guillaume
    500 GB per maand? Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?Met een datalimiet van 3GB per maand heb ik ruim genoeg. Maar met 1GB zoals de meeste aanbieden, kan ik niet leven.

    Is het eigenlijk wel mogelijk om 500 GB te verbruiken in één maand? Zal het voor de grap eens uitrekenen

  16. @Joey: O zo, dank u. Wat bedoel je precies met dat tmobile geld moet betalen aan de klant? Mijn contract is nog geldig, en ik vind ook niet dat tmobile dit zomaar kan doen !

  17. Kom op zeg, 500gb? Ik gebruik per maand 500mb. Het is zo onnodig om meer dan 5gb te gebruiken per maand..

  18. Ratten.

  19. @Borgqueenx: Ik heb geprobeerd uit te rekenen hoe dat zit als je continu video zit te streamen. Maar dan nog kom je niet aan 500GB dataverbruik.

    Stel: een mobiele film is maximaal 1GB groot (meestal nog iets minder, tenzij je mega-HD wil kijken). Als je 500 films met een gemiddelde speelduur van 2 uur wil gaan kijken, heb je 1000 uur nodig. Er gaan maar 720 uur in een maand…

  20. @Stehof: Wat doe je dan met je telefoon als ik vragen mag? Stel dat T-Mobile pas bij 100 GB klanten een brief heeft gestuurd, dan zit jij mooi ruim 118 (honderdachtien) dagen te downloaden…

  21. Dit is volgens mij wel mogelijk. Alleen behoud je als klant het recht om je contract per direct op te zeggen.

    Ik weet nog dat IPC hier een artikel aan gewijd heeft omdat t-mobile het bellen naar afrika zonder reden duurder had gemaakt en iedereen graag de iphone 3gs wou.

    Bovenstaande verhaal is te vergelijken.

  22. @Caspar: Denk maar eens aan dat internet tetheren (bijv. pdanet) en dan een aantal torrentjes downen

  23. @Caspar: Ik denk dat die persoon via jailbreak thetering gebruikt voor ze hele gezin, dus zijn internet doorstuurt naar zijn pc, en van daar weer uitstraalt als modem!

  24. @Caspar: Als je 500 GB wilt downloaden, dan ben je met de maximale snelheid van T-Mobile (2 Mbps, aldus Stehof) bijna 3 dagen bezig. Lijkt me veel, voor een telefoon. Maar wel haalbaar.

  25. Heeft T-Mobile ook verteld dat ze klanten benaderen (telefonisch) die TE WEINIG verbruiken! Dat zijn klanten zoals ik die altijd binnen hun bundel blijven (i-300) en deze dan graag naar een i-150 abonnement willen hebben. Dit met de bedoeling de klant buiten de bundel te laten komen. Dit met de intentie als de klant buiten de bundel komt zo hogere tarieven/kosten te kunnen incasseren?
    Met andere woorden, linksom of rechtsom T-Mobile (de provider met de duurste en meeste iPhone aansluitingen) probeert hoe dan ook extra geld te genereren, daar is op zich zelf niks mis mee, iedereen mag van mij geld verdienen. Maar dat hadden ze dan van te voren moeten bedenken toen ze “onbeperkt internet” op de markt brachten. Onbeperkt is onbeperkt dus of je nu 1kb p.m verstookt of een 1TB p.m verstookt dat mag geen verschil maken, en niet nu achteraf gaan piepen omdat iemand dan wel TE VEEL dan wel TE WEINIG data verbruikt. Wat een onzin. btw misschien realiseert T-Mobile het zich niet maar “contractbreuk” kost geld.

  26. @Stan: Nou ik kan je nu een foto sturen van mij gebruik die aangeeft dat ik in 3 maanden tijd 9GB heb verbruikt…. dus het klopt niet wat ze zeggen…
    Die 2 Mbps staat in mijn contract die ik nu al 3 jaar heb, maar nog nooit gehaald is, momenteel heb ik WÉÉR 4 maanden korting hierdoor…

  27. Ik vermoed dat je je abbo dan als hotspot gebruikt, dan kom je er wel als je veel binnen haalt.

  28. 500GB / 30 dagen = 16.667GB/Dag
    16.667GB=17066MB/24=711MB/UUR
    711MB=728177KB/3600=202KB/sec
    202*8=1618/1024=1.58Mbit….
    is theoretich mogenlijk, in de praktijk geloof ik er geen snars van op het T-mobile netwerk met een max 2 Mbit verbinding!!

  29. Origineel geplaatst door Yahtoch
    Kan ik ze hier mee niet voor de rechter slepen? Want dit vind ik nou wel *** onbeperkt = onbeperkt..of zie ik het nou verkeerd? Heb dat brief ook gekregen. Wat ik doe is alleen maar whatsapp facebook en twitter. Dit is echt een ***streek en beëindig mn abonnement als ik geen rechten heb.

    Volgens mij is het nog altijd fair use, 500 gig is dat iig niet vermoed ik..

  30. 500GB > 4096000 Mbit / 30 (dagen) / 24 (uur) / 60 (minuten) / 60 (seconden) = 1.5Mbit

    Houdt dus in dat je 30 dagen 24 uur lang elke seconde 1.5 Mbit moet downloaden …. euhmmmm oh gaat dat lukken dan ?

  31. @Stan: Je haalt megabit en megabyte door elkaar!

  32. Origineel geplaatst door Stan
    @Caspar: Als je 500 GB wilt downloaden, dan ben je met de maximale snelheid van T-Mobile (2 Mbps, aldus Stehof) bijna 3 dagen bezig. Lijkt me veel, voor een telefoon. Maar wel haalbaar.

    Volgens mij bijna 3 dagen als het 2 MBps is, maar als het 2 Mbps is wordt het al bijna 24.

    Hoe dan ook: waanzin

  33. @Stehof: In vorige IOS versies werd volgens mij het dataverbruik van WIFI en 3G bij elkaar gerekend, dit is nu niet meer zo bij mij. Eerst had ik ook 5 GB verbruikt, nu ongeveer 1.1 GB sinds 27 juli 2011.. Je kunt het vinden bij Instellingen – Algemeen – Gebruik – Gebruik mobiele netwerk

  34. WTF die je met je iPhone als je 500 GB verstookt per maand.. Geeze, dat verbruikt ik geeneens met mijn vaste internet thuis!

    Terecht dat ze op hun gedrag gewezen worden!

  35. Origineel geplaatst door Stan
    @Caspar: Als je 500 GB wilt downloaden, dan ben je met de maximale snelheid van T-Mobile (2 Mbps) bijna 3 dagen bezig. Lijkt me veel, voor een telefoon. Maar wel haalbaar.

    Hoe doe je dat?
    500gB is (factor 8 ) 4096000 mbit /(aantal seconden in een dag )86400 = 23,7 dagen downloaden @ 1 mbit per seconden. Lijkt me redelijk gezien bijna niemand de 2mbit per seconden haalt. Praktisch onmogelijk. stel je haalt die snelheid wel dan nogsteeds is het 19 dagen continu fullspeed downloaden.
    Nee ik zie het niet gebeuren.

  36. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Borgqueenx: Ik heb geprobeerd uit te rekenen hoe dat zit als je continu video zit te streamen. Maar dan nog kom je niet aan 500GB dataverbruik.Stel: een mobiele film is maximaal 1GB groot (meestal nog iets minder, tenzij je mega-HD wil kijken). Als je 500 films met een gemiddelde speelduur van 2 uur wil gaan kijken, heb je 1000 uur nodig. Er gaan maar 720 uur in een maand…

    Waarschijnlijk is een dataverbruik van 500GB in een maand niet te danken aan streaming video, maar tetheren naar je computer, of waarschijnlijker, het i150 kaartje gewoon in de dongel steken (lekker handig, vast internet de deur uit en je bent voor 30 euro per maand klaar). En dan nog is 500GB erg extreem, dan zit je gewoon 24/7 de nieuwsgroepen leeg te trekken.

    Maar laat ik eens een andere berekening maken. In 1 maand gaan (laten we het ruim nemen) 31(dagen)x24(uur)x60(minuten)x60(seconden)=2.678.400 seconden. T-Mobile heeft een snelheid van 3,6 Mbit/s oftewel zo’n 350 kB/s. Dan kun je dus maximaal 937.440.000 kB oftewel 937 GB downloaden, gesteld dat je altijd maximale verbindingssnelheid hebt. In de praktijk haal je dat niet altijd maar 500 GB is dus zeker mogelijk!

    Dergelijk gedrag is asociaal tov. de andere klanten en mag wat mij betreft zeker afgestraft worden. Maar wat T-Mobile doet naar de Ben klanten kan echt niet!

    Overigens, ik gebruik m’n iPhone best wel regelmatig, ook onderweg op internet en incidenteel voor een klein tethertje met m’n laptop. Daarom heb ik vorige maand een MB meter geïnstalleerd om eens bij te houden wat ik nu écht gebruik. Blijkt dat ik met 500MB best wel uitkom, zij het krap-aan. Dus met een 1GB abo zit ik gebakken, behalve dat die een stuk duurder zijn geworden dan m’n i150 abo wat ik nu nog heb. En als ik een beetje op m’n gebruik let en onderweg wat meer wifi opzoek moet ik met 500MB ook nog wel uit kunnen komen.

  37. @Yahtoch: Je hebt een contract, als jij of een bedrijf het contract wil verbreken (door abonnement te wijzigen of te annuleren). Dan moet diegene die het contract wil verbreken dokken 🙂

  38. Vind het normaal dat T-mobile dit doet. Deze kleine groep gebruikers verpest het voor de andere klanten. 500 Gb ga je niet snel halen met downloaden op een iPhone. Deze mensen gebruiken em waarschijnlijk om hun computers van internet te voorzien en dan ook nog er mee te downloaden. Mooi dat we af zijn van deze zwaar gebruikers!

  39. @Caspar: Ja ik weet het, heb hem 3 maanden geleden dus gereset, zoals te zien op de volgende afbeelding! link ik wou toen dus testen hoeveel ik gebruikte..

  40. Hoor ik hier nu al die klanten, die een jaar geleden nog riepen dat die andere providers oplichters waren met hun limieten. En dat tmobile dit niet ging doen. Tja als je ook in sprookjes gelooft, komt er vanzelf een keer een heks langs. Oh wacht de heks is er al haha.

  41. T-Mobile staat voor goede dienstverlening en waakt over kwaliteit hoogwaardig mobiel internet voor alle klanten.

    daar merkt ik hier al die jaren nog steeds niks van…..
    dus laat ze eerst maar naar zichzelf kijken in plaats naar het internetgedrag van hun klanten

  42. Ik verbruik max 50 mb per maand van de 1000.

  43. Waarom focussen jullie zo op die 500GB? Dat is duidelijk een extreme uitschieter.

    Ik vind veel interessanter vanaf welk (veel?) lager getal voor datagebruik T-Mobile mensen ook zo’n brief stuurt…

  44. T-Mobile staat voor goede dienstverlening en waakt over kwaliteit hoogwaardig mobiel internet voor alle klanten.

    Dat geloven ze toch zelf niet?

  45. Het gaat hier niet alleen om i150 abonnementen. We hebben ook zo’n brief gehad terwijl we een i300 abonnement hebben.

  46. @aapje: Inderdaad, ik heb overigens ook een i-300 abbo en kreeg hem dus ook…

  47. nog geen brief gehad en vond me altijd zelf wel altijd aardig groot gebruiker (2gb per maand ongeveer) gelukkig 😛 *Even afkloppen.
    Maar 500gb? Extra simkaart kopen en als 3G router wifi hotspot voor thuis of in je auto of waar dan ook gebruiken. Tikt wel aan hoor.

  48. @Joey: @Eric: Ik heb eergisteren het contract nog opgezocht en daar stond hier niks over in. Ik zal eens de letterlijke tekst uit het contract opzoeken en hier posten.

  49. Die 500GB is echt belachelijk. Ik haal hier zo’n 200kb/s dat wil zeggen 0,2 Megabyte (dus niet bit).

    0,2 * 60 * 60 * 24 * 31 = 518.400 dat is dus inderdaad 500GB. Dat zijn geen gewone gebruikers, die mensen moeten minimaal 23 uur per dag aan het downloaden zijn.

  50. Ik heb naast mijn I abbo ook nog een een oude Ben abbo waar ik eigenlijk helemaal niks mee doe. Ook ik heb een brief gehad om mijn Ben abbo te vervangen. Ik zie het gewoon dat ze van de oude abbo af willen. Ze moeten hun huiswerk beter doen dan hadden ze gezien dat ze aan mij verdienen aangezien ik haast niks met de abbo doe. Nu ben ik wakker geschut en zeg ik de abbo op, scheelt mij weer geld.

  51. T-Mobile staat voor goede dienstverlening…

    Jaja. Dus veel data verbruiken en ik ben van ze af? Bedankt voor de tip!

  52. Prima actie van T-Mobile als dit echt ten goede komt aan de ‘normale’ klanten!

  53. Slim van de afdeling communicatie, dat n=1 idee. Door 1 kerel van 500gb in het bericht te zetten, valt iedereen daar nu over, terwijl het er om gaat dat t-mobile een vies spelletje speelt met haar klanten. Want ze hadden ook alleen die ene 500gb kunnen oversluiten, maar nee, ze sluiten iedereen over die boven de 2gb zit. Dus nu spreekt iedereen SGANDE!! over die ene kerel, terwijl men een front tegen tmobile zou moeten vormen, want dat is de echte ranspraktijk.

    Goed bezig tmobile, en goed bezig reaguurders door in de val te trappen. The human mind is a wonderfull thing.

  54. @Hendrik ten Zuyden: Waar begin je die petitie dan, meld me als eerste aan! zo hoor je niet met je klanten om te gaan inderdaad.. misschien bij Radar melden met ze alle!

  55. Waaaarom niet afknijpen na xGb verbruik, waaaarom niet?!

  56. Ben gelukkig getrouwd met mijn Flex-15 abonnement 😀

  57. Ik sluit me aan bij Hendrik. Focus op waar het echt om draait.

  58. Iemand hierboven al opgemerkt dat het hoogstwaarschijnlijk gaat om klanten die al buiten hun contract zitten? Op die manier staat T-Mobile gewoon in hun recht, omdat ze buiten een contractstermijn voorwaarden aan kunnen passen en klanten bij een dergelijke aanpassing gewoon kosteloos op kunnen zeggen.

  59. @Hendrik ten Zuyden: Ja precies, slimme manipulatie van T-mobile! Het valt inderdaad op dat iedereen over die 500 Gb heeft, dat is hooguit 1 of 2 klanten. De rest van de klanten die boven de 2-3 Gb zitten (namelijk 6x gemiddeld zoals in het artikel, dus 6x500Mb) worden namelijk ook schandalig een brief gestuurd. 2-3 Gb lijkt me echt niet veel, kom er ook weleens tegenaan. Volgens mij is dit gewoon contractbreuk, maar goed, de duurbetaalde juristen daar bij t-mobile zullen wel een slinkse manier hebben gevonden om ook hier onderuit te komen! Wordt schandaliger met de dag die telecomwereld…

  60. Origineel geplaatst door Jamie
    Waaaarom niet afknijpen na xGb verbruik, waaaarom niet?!

    Wat ik vreemd vind is dat T-Mobile de klanten zomaar voor de keuze stelt en niet eerst waarschuwt: als je drastisch gaat minderen, mag je blijven. Overigens begrijp ik wel waarom ze de maatregel nemen. Extreem downloaden is asociaal, ook al bood T-Mobile ze in feite die mogelijkheid door überhaupt geen beperkingen te stellen. T-Mobile had veel beter voor een FUP kunnen kiezen, al werd er in het FUP-tijdperk ook continu geklaagd dat die FUP’s zo klantonvriendelijk waren.

  61. Ook ik heb een brief gekregen. En ja ik internet veel met mijn telefoon,maar van mijn 150 belminuten gebruik ik er maar 30 en ik sms nooit. Daar hoor ik ze niet over.

  62. Origineel geplaatst door XIII
    Waarom focussen jullie zo op die 500GB? Dat is duidelijk een extreme uitschieter.Ik vind veel interessanter vanaf welk (veel?) lager getal voor datagebruik T-Mobile mensen ook zo’n brief stuurt…

    Dat getal wil T-Mobile niet geven.

  63. Beste t-mobile.
    Aangezien mijn maandelijkse factuur steeds gemiddeld hoger is dan bij andere t-mobile klanten.
    Wil ik u op een ander tarief zetten waarmee ik voordeliger uit bent.
    Indien u dit niet ziet zetten mag u ook mijn nog 1 jaar doorlopende contract direct opzeggen.
    Dan ga ik wel bij kpn shoppen

  64. Origineel geplaatst door Yahtoch
    Kan ik ze hier mee niet voor de rechter slepen? Want dit vind ik nou wel *** onbeperkt = onbeperkt..of zie ik het nou verkeerd? Heb dat brief ook gekregen. Wat ik doe is alleen maar whatsapp facebook en twitter. Dit is echt een ***streek en beëindig mn abonnement als ik geen rechten heb.

    onbeperkt is inderdaad onbeperkt. Maar een beetje Fair Use kan geen kwaad. 500 GB is wel extreem veel. En ik weet niet of een rechter hier in trapt. Die wil dan wel even je dataverbruik inzien (ofwel, wat doe je er allemaal mee).
    Ten tweede vind ik het inderdaad niet fair tegenover andere gebruikers van het T-mobile netwerk om daar het dataverbruik van in te gaan dammen. 500 GB heeft zeker wel een hele grote invloed. Denk even aan die oude tijd van de kabel. Als je dicht bij de centrale zat had je mazzel, maar als je wat verder op het lijntje zat had je vette pech, en mocht je in je handen klappen als je nog een normale modemsnelheid kon hebben.

    Nee, in vind het prima dat T-mobile dit doet. Gelijke monniken, gelijke kappen. Gooi er maar een datalimiet op. 2GB per maand is ruim voldoende.

    Ik heb trouwens niets te klagen over T-mobile. Heb ook wel eens geen ontvangst. Dan denk ik maar: lekker rustig.

  65. Verstuurd 202MB
    Ontvangen 2.3 GB
    Opnieuw ingesteld 28 april 2011

    Dus ik ben een zeer kleine gebruiker 😉

  66. Wat is een goede app om mijn dataverbruik te meten

  67. Ik vind het een prima actie van T-Mobile. Die grootverbruikers gaan thuis maar lekker filmpjes kijken.

  68. Het reclame- en marketingbudget voor 2011 was op en dus bedacht een briljante jongedame bij t-mobile, goh laten we onze smartphone klanten op de stang jagen dan doen al die twitterende, facebookende, hyves, forabezoeken idioten het werk voor ons. Men zit nu met draaiden duimen te hopen dat onze Joep van ‘t Hek ook nog een duit in het zakje komt doen.

    Eigenlijk hebben ze best wel veel humor bij t-mobile want zij doen ons geloven dat het wel degelijk mogelijk is om de door hun beloofde download/uploadsnelheden te halen op hun 3g-netwerk 🙂 waardoor je aan zo’n hoog dataverbruik kan komen, chapeau hoor! Zeg dat de oude i-abbo’s ook alleen maar daadwerkelijk voor smartphones worden gebruikt (geen tethering o.i.d.) dan moeten het wel super smartphones zijn waarvoor ze gebruikt worden. Deze smartphones moeten minimaal beschikken over een nano nucleaire krachtbron en gekoeld worden door een nieuwe vorm van vloeibaar stikstof in microcellen om het zooitje te koelen zodat de smartphone niet verdampt in onze handen.

    Kortom, alleen het noemen van de naam t-mobile al, zorgt voor een dusdanige hype dat de marketingafdeling haar eindejaarsbonus heeft zeker gesteld. 😉

  69. onbeperkt is onbeperkt. Maakt niet uit of deze personen het voor de rest verpesten, dan moet t-mobile maar niet de prijzen zo hoog zetten.

    Maja wat doe je eraan, bedrijven willen geld verdienen. Ook al moet dat soms over de rug van de klant

  70. Zelf denk ik dat die meneer van T-Mobile een beetje overdrijft met de 500gb. Iets met reality distortion…?

    MAAR het klagen over de veelgebruikers is toch eigenlijk raar?
    Het zou toch juist leuker zijn als we de auto instappen en we zetten de radio aan, dat dat gewoon een stream is met WEL leuke muziek…? (ik weet 3fm, jullie doen het ook niet expres; 60% praten, 30% muziek, 10% reclame = yep, ik zal wel overdrijven)
    En dat kinderen op de achterbank een video kunnen streamen….!
    TMobile wou ons toch massaal aan dit onbeperkt internet?

  71. Dit kunnen ze echt niet maken. Bied je “onbeperkt” internet aan, zonder fair-use policy, dan moet je je daar ook aan houden en niet met zulke trucjes komen. Valt me erg tegen T-Mobile!

    Overigens, ik ben geen grootverbruiker, ik gebruik nog niet eens 1GB per maand

  72. Terecht.
    Het is de schuld van de grootverbruikers die de hele dag aan YouTube hangen dat de laatste tijd alle data abbo’s zo duur geworden zijn.

    Een kleine groep heeft het verpest voor de rest.

    Ik gebruik ca 100MB per maand en heb echt geen zin om mee te betalen voor iemand die 2 of meer GB verbruikt.

    Beste oplossing lijkt mij: grootverbruikers er uit gooien en weer de oude lage tarieven hanteren.

  73. Ohh wacht, ik las 500 mb. Laat maar hangen.

  74. Ik internet stevig door op mijn iPhone, maar als de mogelijkheid er is, altijd via wifi! Veel sneller, stabieler en scheelt mobiele data.
    Het valt mij erg op dat anderen vaak wel op 3G blijven wanneer er wifi is. In alles is wifi beter!

  75. @Hendrik ten Zuyden: Hoe kom je aan die grens van 2GB?

    Willen mensen die zo’n brief hebben gehad hier (of op het forum) hun verbruik posten?

    En welke opzegtermijn hanteert T-Mobile hierbij (van hun kant)?

  76. Ik denk dat ik een mini gebruiker ben met ca 2GB in 2.5 jaar

  77. @Yahtoch: Je maakt mij niet wijs dat je alleen met Whatsapp, twitter en facebook tot de “extreem verbruikers” gerekend gaat worden ;
    Deze apps kunnen veel data trekken maar er is meer voor nodig om tot de selecte groep “grootverbruikers” te gaan behoren.

  78. Typisch, “onbeperkt” noemen ze dat dan.

  79. Ronduit schandalig van t-mobile. Zo’n voorbeeld van 500GB mag je best aanpakken maar is slechts een voorbeeld van t-mobile om hun eigen handelen goed te praten.

    Het gaat hier om klanten die hun toestel al lang en breed hebben afbetaald (bij bijvoorbeeld een tweejarig abo) en waar t-mob nu goud geld aan verdiend omdat ze het abonnement nog steeds betalen. Vervolgens krijgt zo’n trouwe klant als straf een dergelijke brief?! Ik dacht het niet…

    Misschien moeten we collectief maar eens gaan innen vanwege het feit dat de beloofde download snelheden bij lange na niet gehaald worden!!

    Origineel geplaatst door Stehof
    …Die 2 Mbps staat in mijn contract die ik nu al 3 jaar heb, maar nog nooit gehaald is, momenteel heb ik WÉÉR 4 maanden korting hierdoor…

    @Stehof: Als je tips hebt hoe dit aan te pakken, laat maar weten!

  80. Origineel geplaatst door sander
    Ik internet stevig door op mijn iPhone, maar als de mogelijkheid er is, altijd via wifi! Veel sneller, stabieler en scheelt mobiele data. Het valt mij erg op dat anderen vaak wel op 3G blijven wanneer er wifi is. In alles is wifi beter!

    Ik heb ook zo’n brief gekregen, zit meestal thuis op het internet via wifi omdat ik ergens anders nauwelijks een netwerk heb. Ik heb onbeperkt internet en heb vanaf aug. 2010 27GB gebruikt in totaal. Blijkbaar mag het gewoon, terwijl ik niets in het contract terug kan vinden waar staat dat zij dit mogen.

  81. Die 500 GB is slechts één klant van alle klanten van Tmobile en dat wordt nu als aanleiding gebruikt om anderen die meer dan het gemiddelde downloaden aan te pakken.

  82. Als je het toestel voorzien hebt van een jailbreak, deze vervolgens voorziet van een wifi thetering app en vervolgens thuis met meerdere gebruikers gaat downloaden, kom je wel aan de 500 GB.

    Anders dan dit, kletst T-Mobile uit haar nek! Al die providers zijn hun “melkkoe” aan het veilig stellen, dit begrijpt iedereen… Helaas over de rug van de consument (wederom)…

  83. Sinds 12 oktober staat er bij mij nu mobiel netwerk 391Mb ontvangen.
    Denk dat deze grap voor veel mensen wel lekker aankomt, die graag van hun abo af wilden. Overgaan op prepaid ong. 10 eu per maand paar gb is zat voor de normale gebruikers.

  84. Het lijkt mij echt een zaak voor de opta
    of misschien nog wel een stap hoger onder de noemer cartel vorming

  85. Vind het wel een leuke discussie:)… Die ene malloot die (naar T-Mobile claimt..) 500GB aan dataverkeer gebruikt heeft, wordt overal aangehaald, en iedereen vindt het belachelijk…

    Feit blijft dat je hoog en laag kan springen, maar dat ze de voorwaarden gewoon en simpelweg kunnen wijzigen, en je er NIETS aan kan doen! Het enige is dat je wel je contact op kan zeggen, dus als je contract nog een jaar door zou lopen, kun je nu alvast gaan voor de 4S:)!

    Alleen is T-Mobile echt niet de enige hoor! Vodafone had PrePaid Blox Internet, 100 MB voor 10 euro per maand…

    Das nu 1 euro per 15 minuten geworden, oftwel 2880 euri per maand:)!!! En de abonnementen zijn ook een keer of wat over de kop gegaan…

    KPN geeft iedereen een ‘gratis’ Spotify abonnementje erbij, en iedereen die dat buiten de deur gaat gebruiken is binnen een dag door zijn of haar bundel heen…

    De conclusie is gewoon dat de providers geld willen en moeten verdienen, dat we allemaal verslaafd geworden zijn aan onze (Apple) speeltjes, en nu op de blaren moeten zitten! Mede veroorzaakt doordat de providers jarenlang veeeeeeeel te lage tarieven gerekend hebben om maar zoveel mogelijk klanten te trekken!

  86. mensen ik heb ook zo’n brief gekregen. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. Eigenlijk moest ik nog een jaar tmobile ellende ondergaan en dat is nu per 1 januari afgelopen.
    Op een werkvakantie heb ik mijn telefoon als hotspot gebruikt en dat hebben meerdere mensen gedaan. Ze hebben toen mijn verbruik waarschijnlijk gecontroleerd. Lang leve het jailbreaken dag tmobile

    300 belminuten en 2 gb voor 10 euro ipv 55 euro. dag tmobile het gaat jullie goed.

    hahahahahahahahahahahahahaha

  87. WTF!! 500gb dat is mijn hele harde schijf

  88. Ik vind het maar belachelijk, ze maakten ons altijd wijs dat je jouw abonnement maandelijks voor eeuwig kon laten doorlopen. Nu worden alle oude/trouwe klanten gekort. Ik las hierboven iemand die i-300 heeft en T-Mobile stelt voor/dwingt diegene een i-150 te nemen. DAT IS EEN KWART VAN HET BEL EN SMS TEGOED :S

    i-Abo ’08 = 300 min EN sms
    i-Abo ’11 & iSmart = 150 eenheden (min OF sms)

    Het is regelrechte oplichting, maar zo te zien vindt onze rechtse overheid dit wel goed.

    Ik heb eens tijdens het hoogtepunt van de revolutie in Egypte de hele nacht BBC gestreamd via tethering [vergat dat ik tetherede], daar kwam iets van 20GB uit voor een halve dag. Dus 500GB is goed mogelijk binnen een maand, al moet je wel bedenken dat T-Mobile overdag de netwerksterkte van een fietslamp heeft.

    Gegevens mobiele netwerk (iOS 4)
    Opnieuw ingesteld: 19-10-11 00:03
    Verstuurd: 116 MB
    Ontvangen: 1,3 GB

  89. Natuurlijk is er ook een wettelijk verschil tussen “gebruik” en “misbruik”. Als een gebruiker de downloads kan verantwoorden is er toch gewoon sprake van gebruik?
    En hoeveel en hoe groot die downloads zijn moet niets met misbruik te maken hebben. Ik laat dit niet zomaar rusten als dit gebeurt, dat kan ik wel zeggen.

  90. Dat verhaaltje van die 500Gb is onzin natuurlijk. Ze proberen gewoon iedereen op een duurder abonnement te krijgen. Maar als je veel aangewezen bent op 3G, dan is het gebruiken van de Onavo app een oplossing! Kijk maar eens op http://www.onavo.com

  91. Beste iedereen met dit probleem,

    Zelf volg ik een juridische opleiding, en heb het een en ander uitgezocht in de boeken. Zelf loop ik stage bij een advocatenkantoor, en heb het aan mijn “collega’s” voorgelegd vanmiddag, en zelf contact gehad met T-Mobile, en daaruit hebben wij een conclusie getrokken.

    Ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

    T-Mobile heeft een overeenkomst gesloten met de gebruikers (welke deze brief ontvangen hebben) met een Fair Use Policy (nader genoemd: FUP). In deze FUP staat duidelijk vermeld dat de gebruiker ook beperkingen heeft.

    [quote FUP]Is there an allowance?
    You can browse and email as much as you want.

    There is a 500MB allowance for streaming videos and uploading and downloading files. If you hit this limit during the month, you won’t be able to do this stuff again until the next month.

    For the best internet on your phone, connect to your home Wi-Fi, so you won’t even touch your 500MB allowance.
    [/quote FUP]

    Echter, T-Mobile blokkeert uw internet vanaf 500MB, maar zodra het dataverbruik per maand de spuigaten uitloopt. Denk daarbij aan 3 tot 5GB. Dit zijn de ‘grootverbruikers’.

    Terugwijzend naar de Algemene Voorwaarden staat duidelijk vermeld:
    [QUOTE ALGEMENE VOORWAARDEN]
    5.3 T-Mobile is gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst
    van de rechter te ontbinden in geval:
    b) de Klant niet voldoet aan één of meer verplichtingen uit de
    Overeenkomst;
    d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
    daartoe noodzaken;
    [/QUOTE ALGEMENE VOORWAARDEN]

    T-Mobile kan terugwijken naar punt 5.3b en 5.3d. De klant voldoet namelijk niet meer aan de FUP. Een tweede terugwijking is dan punt 5.3d, gezien T-Mobile extra hoge kosten maakt door extreem verbruik door de klant.

    Helaas staat u als klant niet sterk. Wees blij dat T-Mobile u een (duurder) alternatief aanbied; T-Mobile mag u ook weigeren als klant!

    Groet,
    D. Houtsma

  92. @CrimsoN: sowieso inderdaad massaal klachten in dienen i.v.m. de snelheid! ik heb dit maal voor de 3de keer korting omdat mijn beloofde snelheid nog steeds niet gehaald kan worden!

    misschien ook maar een topic aanmaken bij Radar over deze praktijken van T-Mobile…

  93. Ik lach me kapot met die gasten van T-Mobile.
    wat een prutsers..

    Je neemt een i-150 abbo, voor 30 pleuro en daarbij adverteer je onbeperkt internet.
    Mooi, nu zijn er nieuwe abbo’s met limieten.
    Ik heb zelf t-mobile een 2 weken gelden nog aan de lijn gehad.

    Nee meneer, u kunt het gewoon door laten lopen hoor, lekker blijven zitten want u hebt nu nog onbeperkt internet.
    ja je leest het goed, de medewerkers van t-mobile geven dit advies zelf aan hun klanten, BLIJVEN ZITTEN.

    Ik verbruik zo’n 3 GB per maand.
    Ik bel bijna niet, ongeveer 20 minuten en sms hoogop 5 sms-jes.
    Dus eigenlijk kan je wel zeggen dat ik zo’n 30 euro per maand betaal aan data abbo.
    Aangezien dat neer komt op ongeveer 10 euro per GB verdienen ze 9 euro PER GB ( inkoop is ongeveer 1 euro per 1 GB data )

    Nu niet gaan zeiken over 1 euro meer of minder, maar even terug naar de 10 euro per GB, das redelijk binnen de HUIDIGE norm.
    aangezien je voor 10 euro per maand bij t-mobile 1 GB data kan kopen ( big buisiness overigens )

    Ik heb zelf de brief NIET ontvangen, en zolang ik hem niet krijg ga ik er vanuit dat het ook zo blijft zoals het nu is.
    Zoniet, dan zijn ze niet alleen van die oude abbo’s af, maar ook van de contractanten, want ik ben bang dat er een heleboel dan over gaan naar andere aanbieders.

    Er is immers niets leuks meer dan om bij t-mobile te lijven, nu nam ik de slechte dekking nog op de koop toe, maar dan niet meer, dan ga ik wel over op KPN, betaal ik ook veel, maar dekking is beter.

  94. @Stan: Dat kan wel droogkloot je moet een my timobile account aanmaken 😉

  95. Handig zo’n FUP, 6x zoveel als gemiddeld is maar gissen wat je limiet is.
    Heb geloofik bij Zeelandnet eens gevraagd wat dan het gemiddelde is en of (via laptop dan) 500gig per maand een probleem zou zijn. Konden ze geen antwoord op geven.
    Erg handig !

  96. Het is inderdaad reclamebedrog en misleiding. Je MAG NIET met onbeperkt adverteren en het vervolgens NIET onbeperkt aanbieden. Ze komen er op het moment mee weg omdat alleen je snelheid vermoord wordt (strikt gezien wel, maar in feite is het niet meer onbeperkt want je kan er geen reet mee). Je mág niet mensen met ONBEPERKT internet van hun abonnement afschoppen omdat ze een niet bestaande limiet overschrijden! Ik hoop dat er juridische actie ondernomen wordt, want het blijkt telkens weer dat de providers hun eigen rechten maken en dat ze denken alles te mogen omdat ze het ergens in hun algemene voorwaarden plaatsen (of zelfs nergens!).

    Origineel geplaatst door Pim Brussee
    Dat verhaaltje van die 500Gb is onzin natuurlijk. Ze proberen gewoon iedereen op een duurder abonnement te krijgen. Maar als je veel aangewezen bent op 3G, dan is het gebruiken van de Onavo app een oplossing! Kijk maar eens op http://www.onavo.com

    Navigon schijnt niet te werken als je Onavo geïnstalleerd hebt (strikt genomen door de instellingen van het profiel dat Onavo installeert). Dus dan krijg je weer dergelijke problemen (mits je het gebruikt).

    Bovendien gaat je data via een Israëlische server etc., privacy enz.

  97. Tja, ik snap al dat geklaag hier over TMobile niet zo. Dekking is hier in Twente redelijk tot zeer goed en eigenlijk identiek aan andere operators. Bijna overal zelfs 3G of ik moet me echt op het platteland ergens aan de Duitse grens bevinden of zo.

    Maar soi, ik vind het prima dat ze die grootverbruikers aanpakken … roep dat al een paar jaar … maar wat ik dan wel zou willen zien is dat T Mobile dan ook een geste maakt richting de gebruikers die gewoon normaal gebruiken en een aantrekkelijk abbo bieden die inderdaad FUP onbeperkt is waarbij je een hoog genoeg plafond inbouwt waar boven de snelheid flink word afgeknepen of vanaf dat punt je bij moet betalen. Ik wil gewoon niet iedere maand hoeven nadenken of ik het nog wel red … en ben ook bereid daar redelijk (zoals nu dus) voor te betalen.

  98. Waarom is er eigenlijk nog een contract als t-mobile gewoon alles kan wijzigen?

  99. Een mooie methode om van mijn abonnement af te komen! Ik ga dataverkeer genereren!

  100. @Yahtoch: Als je alleen op Whatsapp, Facebook en Twitter zit heb je niet zo’n hoog datagebruik
    Gebeurd voornamelijk als je grote apps download en mensen die veel op youtube filmpjes downloaden
    Bij andere providers is dat net zo

  101. Hmm, ik heb nu ongeveer een maand de 4S, en qua gebruik zit ik rond de 50MB. Vind ik eigenlijk heel netjes. 🙂

  102. En ik zit maar weer braaf te wachten tot mijn mijn ABO afloopt en aan een nieuwe iPhone kan. Met mijn gemiddeld verbruik van zo’n 100 mb per maand ben ik geloof ik weer eens de sukkel die beter flink had kunnen gebruiken en dus nu al aan een nieuwe iPhone had gekunt.
    Weer een staaltje eerlijk duurt het langst!!!

  103. Zalig, hulde voor t-Mobile!

    Dumpen die veelgebruikers(misbruikers) met 2-3 Gig per maand. Moet je eens kijken wat een verbetering van de bandbreedte. Op de data van 1 slurper kunnen 6 mensen gewoon gebruik maken van hun dataverbinding.
    Kwestie vaak van continue Youtube filmpjes slurpen en waarschijnlijk het tetheren of simkaartje in laptop.
    Ik heb al een jaar of 3 een gemiddeld verbruik van zo’n 300-500MB en dan gebruik ik het toestel behoorlijk intensief.

    Dag veelgebruiker, dag dag dag dag zwarte piet 😉

  104. Ik hoop echt dat er nu een telecomaanbieder is die hier op in speelt en komt met een mooie aanbieding die tmobile abonnees laat opzeggen en binnen een maandje zo duizenden klanten kan scoren. De meesten willen een beetje bellen + af en toe wat sms’jes + vooral onbeperkt internet! Zo moeilijk is dit toch niet?

  105. Volgens mij **** T-mobile keihard uit hun nek. Al zou ik me iPhone als modem gebruiken zou ik nog niet aan 500 GB komen.

  106. er bestaat geen onbeperkt internet tmobile zegt wel onbeperkt maar in werkelijkheid is het na het behalen van 1 gb gaat je data snelheid flink omlaag… en 500gb permaand zou onmogelijk zijn. tmobile staat zoweerzo niet bekend door altijd goed verbinding :).

  107. @Yahtoch: Je hebt een abonnement voor 1 of 2 jaar, daarna wordt het per maand verlengt maar mag jij OF T-mobile het wanneer men wil beëindigen. Dus ze staan volledig in hun recht.
    Zou wel krom zijn dat jij het alleen mocht opzeggen en T-mobile niet, vind je ook niet?

  108. @Stan: Je berekening klopt niet. Theoretische max. download snelheid 2 Mbps = 2 megabit/s = 256 KB/s = 0,25 MB/s = (8 bits = 1 byte, 1024 bytes = 1 KB, 1 MB = 1024 KB). Dan kom je dus niet aan 500 Gbyte in 3 dagen 🙂 maar in het ideale geval dus op 3x24x3600x0,25 MB/s = 64800 MB = 63,28 GB in 3 dagen (dus max. 21 GB per 24 uur)

  109. Origineel geplaatst door Stijnh
    Waarom is er eigenlijk nog een contract als t-mobile gewoon alles kan wijzigen?

    Gedurende het contract kan dat ook niet. Als ze dat wel doen EN het is nadelig voor je, dan mag je opzeggen binnen de contractsduur.

    Als je je contract stilzwijgend laat doorlopen is er in feite geen sprake meer van een overeenkomst. Je sluit de overeenkomst voor twee jaar. Nogmaal gesproken is tmobile er blij mee als je lekker blijft zitten. Maar nu draaien ze het om.

  110. Verstuurd: 4.9GB
    Ontvangen: 18.7GB

    Opnieuw ingesteld: nooit.
    Heb m’n telefoon sinds september 2010 en heb een i-150. Ben ik nu ook een grootverbruiker?

  111. En dit is nu precies wat t-mobile wilt, dat iedereen het heeft over die 500 gig, waar de woordvoerder zich waarschijnlijk in een 0 heeft vergist.

    Mijn broertje heeft deze onzin brief ook gekregen, hij heeft als uitschieter 3.8 gb gebruikt in een maand, de andere maanden rond de 5/600 mb. Deze brieven zijn belachelijk. Ik denk dat ik de rest van de maand mijn telefoon aan de nieuwsgroepen hang in de hoop dat ze mij ook een ticket geven om op te stappen. Stelletje gekken daar

  112. Je pakt snoep van een kleinkind af

  113. @D.Houtsma: Juridische opleiding? Advocatenkantoor?
    En dan informatie over een Fair Use Policy halen vanaf de site van T-Mobile United Kingdom. Klanten van T-mobile NL zijn geen klanten van T-mobile UK, en hebben dus niets te maken met een FUP die door T-mobile UK ingesteld is. Klanten van T-mobile NL tekenden voor onbeperkt mobiel internet. Ik herinner me nog reclames van 1 jaar geleden “Zo’n iPhone verdient toch gewoon onbeperkt internet?”, waarmee ze een sneer naar KPN wilden uitdelen.
    Klanten van T-mobile hoeven helemaal niet blij te zijn met het aanbod zoals dat er nu ligt. Het is van de ratten besnuffeld hoe hier andere proposities door de strot van consumenten wordt geduwd.

  114. Ik snap die dataverbruik echt niet.. Ik heb een i-150 abbo met onbeperkt internet.. Nu zit ik best wel vaak op whatsapp, facebook en af en toe gebruik ik google maps en youtube.. Hoeveel mb zou dit ongeveer p/maand zijn?

  115. Origineel geplaatst door Bubbly
    Het is inderdaad reclamebedrog en misleiding. Je MAG NIET met onbeperkt adverteren en het vervolgens NIET onbeperkt aanbieden. Ze komen er op het moment mee weg omdat alleen je snelheid vermoord wordt (strikt gezien wel, maar in feite is het niet meer onbeperkt want je kan er geen reet mee). Je mág niet mensen met ONBEPERKT internet van hun abonnement afschoppen omdat ze een niet bestaande limiet overschrijden!

    Wat een onzin. Als je oneigenlijk gebruik van iets maakt, dan kan welk contract dan ook, worden opgezegd.

  116. @Zappertje: 100 MB voor 9,50 euro bestaat nog steeds hoor…

  117. Uh, dus je mag of een duurder abo nemen of opzeggen, klink normaal… Maar even voor de mensen die nu staan te juichen dat ze van Tmobile afkunnen: als je je abo stopt willen ze vast een hele flinke vergoeding voor je iPhone, of die mag je ook lekker terugsturen, aan u de keuze.

    Ik zit voorlopig nog lekker bij Vodafone, wel bereik, snel internet en geen gezeik over limieten.

  118. Ik snap eigenlijk het probleem niet zo…
    1 Je zegt dikke doei tegen T-mobile en gaat naar Vodafone (Waar je veeeeeel lekkerder mee kunt internetten!).
    2 Je kunt overstappen naar een simonly abbo, wat goedkoper is en daarmee kun je je ‘abnormale’ dataverbruik opvangen.
    3 Je hoeft niet meer te betalen voor je telefoon. T-mobile zet je er dan wel uit maar koopt je soort van af. Ze kunnen je niet vragen nog een x bedrag over te maken voor de telefoon. De sint is vroeg dit jaar…
    4 Voor de grootverbruikers, dit zullen vast apple fanboys zijn… Jongens: Jullie kunnen NU je iphone 4 nog goed verkopen en van dat geld een Iphone 4S uitzoeken!!!!

    Dus het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat het mensen vooral om het principe gaat en dat ze de deuk in hun ego’s niet kunnen hebben. Ik kan so far alleen maar voordelen bedenken hoor.

    Voor de mensen die ook graag naar een andere provider willen en/of een nieuwe telefoon uit willen zoeken: Streamen tot je erbij neer valt en vooral niet op de Wi-Fi gaan!

  119. Ik vind het raar. Mijn Iphone is in beslag genomen door de politie. Ik kreeg hem pas een jaar later terug. Ik heb geprobeerd bij T-Mobile om mijn abonnement te veranderen en dat kon toen niet. Dus ik heb in werkelijkheid 1 jaar geen gebruik gemaakt van T mobile internet. Ik kreeg geen korting, moest gewoon de volle pond betalen. Waarom moeten deze mensen meer gaan betalen?

    Ik zie hier alleen eigen commercieel belang van T-mobile, want als het klant belang was dan werden klanten zoals ik juist bevordert met mijn gedrag dmv korting op mijn abonnement. Dit is niet het geval. Ik hoop dat de advocaten dit stukje mee kunnen nemen, indien het tot een rechtszaak komt. Anders ga ik wel naar de rechter als de jongens daadwerkelijk weg moeten van T-mobile.

  120. Bagger netwerk. 1 jaar lang t mobile gebruikt. En ik zal het noooiiiiitttt meer gebruiken al is het gratis!! Wat een troep zeg!!!

  121. Ik gebruik het nu een jaar en heb weinig problemen met T-Mobile.
    Een heel, heel enkele keer een paar minuten geen ontvangst. (in trein)

  122. Ik ben het helemaal zat met t-mobile slecht bereik, slechte service, verbroken telefoon gesprekken.. AAN die tethering! Hopa en Nu wachten op die brief.. Dag t-mobile dag klote netwerk! Ik ga wel opzoek naar een provider die wel goed met zijn klanten om weet te gaan. Bedankt voor de tip jongens scheeld mij weer een jaar aan m’n ABO…

  123. Die Vos moet maar gewoon ontslag nemen. Wat een triest verhaal dit. Ik ben zelf ook op !150 overgestapt en ik gebruik veel internet en ga dus over mijn limiet. T-mobile moet betere centrales plaatsen en niet met triest verhalen komen.

  124. Ik ben eigenlijk ook wel klaar met het gedonder. Wifi overal uitgezet, en nu lekker los gaan met downloaden (spotify sync over 2/3G) en YouTube!
    Ik hoop ook zo’n brief te ontvangen. Dan gaat deze telefoon mooi op marktplaats en is KPN weer een 4S koper rijker.

  125. Voor de mensen die nog even hun verhaal bij Radar kwijt willen, daar loopt ook al een topic!

    Tmobile wilt van grootverbruikers af

    Boycotten dat T-Mobile! Oplichters!

    Misschien ook maar melden bij opgelicht

  126. Ik heb de afgelopen maanden 500 GB per maand verbruikt en nu krijg ik een brief! Waarom? Ik dacht dat het onbeperkt was. ik ga Youp bellen!

  127. Prachtig dat een handjevol gebruikers invloed kan hebben op het netwerk. zegt dit iets over de gebruiker of over het netwerk?

    en 500gb is natuurlijk een overdreven voorbeeld van tethering.

  128. @D.Houtsma: Volgens mij baseer jij je berekeningen en conclusie op de AV van het huidige abonnement, kijk eens naar de AV van de oudere i abonnementen want daar gaat dit hele gedoe om 😉

  129. @D.Houtsma: Maar dat zijn de algemene voorwaarden voor nieuwe klanten. Het gaat hier om mensen die al een langer lopend abonnement hebben. Deze voorwaarden staan onder het kopje ‘oude’ algemene voorwaarden. De enige aanvulling heb ik op 1 april 2011 ontvangen door T-mob.

    http://www.t-mobile.nl/corporate/htdocs/popup/voorwaarden.aspx

    En mijn algemene voorwaarden bevatten wel artikel 5.3b maar niet 5.3d. En mijn abonnement bevatte geen FUP.

    zie: https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/oude-tarieven.

    Ik ben benieuwd of de huidige acties van t-mob dan nog steeds gerechtigd zijn.

  130. @Martin: Inderdaad, ik dacht ook dat deze klantvriendelijke t-mobile actie betrekking heeft op de i-abbo’s die vóór 15-08-2011 zijn ingegaan (afgesloten vanaf ergens in 2008).
    Vanaf 15-08-2011 introduceerde t-mobile de zgn. iSmart abbo’s waarbij we een halvering van belminuten/smsjes kregen voor dezelfde prijs als de oude i-abbo’s.

  131. Is er een speciale reden dat mijn bijdrage van vanochtend NIET geplaatst is?

  132. Zojuist is de ‘onbeperkte’ tethering app toegelaten in de appstore! dus ik zou zeggen, allemaal die app kopen als je de brief heb gehad, en lekker met ze alle op nieuwsgroepen downloaden via je iPhone… kijken of we allemaal die 500GB in 1 maand kunnen halen…?

  133. Naar mijn mening is T-Mobile goed bezig, een gemiddelde gebruiker verbruikt 300 a 400 mb per maand. Het is MOBIEL internet, en JA ze hebben het als onbeperkt verkocht, dat is het ook zolang je je gewoon gedraagt. Zit je op 3 GB stuurt t-mobile je geen brief alhoewel ik vind dat dit al zwaar boven het gemiddelde is. Iemand die meer dan 3 GB verbruikt, gebruikt het internet niet meer als mobiel internet maar als internet in zijn algemeenheid. De gasten die een brief ontvangen zijn veelal klanten die het simkaartje naast hun mobiel ook gebruiken in andere systemen, niet toegestaan. Ik vind dat er niet gezeurd moet worden. Als je gewoon normaal aan het internetten bent zal je zien dat je internet gewoon onbeperkt is, als je zo een geekje bent en het voor anderen verpest vind ik dat je er uit moet. Juridisch zie ik van alles verschijnen, een bedrijf als T-Mobile zal eerst onderzoek doen voordat ze engie maatregelen nemen denk ik, ik snap de frustraties maar ga er maar van uit dat T-Mobile beter haar huiswerk heeft gedaan dan jij.

  134. @Ralf:
    Je hebt het allemaal goed in beeld, denk je….

    Maar ik verbruik GEEN 3 GB per maand!!!
    Ik zit net boven de 2 GB en ik heb toch een brief gekregen.
    Wat verpest ik nou in godsnaam voor anderen???

    En ik gebruik mn simkaart alleen in mn iPhone en nergens anders. En ik heb geen jailbreak en ik gebruik geen tethering!!

    WILLEN JULLIE ALSJEBLIEFT STOPPEN MET OVER ANDEREN TE PRATEN TERWIJL JULLIE GEEN %$#& WETEN OVER HOE IK MET MN DATA OMGA!

    Ik wordt genaaid door T-mobile en het is mijn eigen schuld?!
    Onbeperkt internet is onbeperkt internet. Mijn abbo loopt nog tot mei 2012. Had dan tenminste gewaarschuwd dat het niet verlengd zou worden en niet een dergelijke gestapo-actie als dit!

  135. @Ralf:

    Sorry Ralf, ben ik het niet mee eens. Ik gebruik mijn internet normaal vind ik. Alleen download muziek en podcasts via 3g in mijn auto, ook navigeren uploaden/downloaden van docs/mail. Zal misschien ook via wifi kunnen, maar het doel van mobiel internet is om deze informatie makkelijk te kunnen binnenhalen en delen. Hierdoor zit ik in de range 1.5 – 3 gb in de maand. het is niet alsof ik continu zit te internetten. Ik beschouw mijzelf dus als een gemiddelde gebruiker. i.t.t. tot jou mager 300-400 mb per maand.

    Volgens mij gebruik ik gewoon de mogelijkheden die mijn telefoon mij bied, zonder iets te doen in strijd met de alg voorwaarden. Als om deze redenen mijn internet gekort zou worden dan klim ik ook in het harnas.

  136. ik gebruik heel veel internet maar ik heb nog geen brief binnengekregen of kan die nog binnenkomen?

  137. ik had echter nog nooit mijn gebruik van mobiel internet veranderd er stond 40 gb ongeveer heb ik dan al die tijd dat ik em heb 40gb gebruikt?

  138. Origineel geplaatst door RNBST
    ******….. download op de nieuwsgroepen in 6 maanden niet eens 500GB. ben zelf een t-mobile klant en terecht ! wegwezen met zulke onbegripvolle klanten die geen rekening houden met anderen ! +1 voor T-mobile

    en -1 voor jouw.
    onbeperkt is onbeperkt.
    niemand heeft er last van als je zoveel gebruikt.
    denk dat 500GB wel heel overdreven is. enige manier om veel data te gebruiken is apps downloaden en na mij weten zijn er maar een paar iphone apps rond de 1GB. dus je mag aardig wat apps op je iphone hebben als je 500 GB verbruikt.

  139. ‘Lekker schreeuwen: ik heb geen bereik, maar wel 3 GB/maand er doorheen krijgen’ Ten eerste als je dit per maand er doorheen krijgt aan data op je tel moet je je misschien eens afvragen hoe het met je gaat? Ga eens een leven zoeken…. Ten tweede zijn diegene die het als dongel/thetering gebruiken enorme krenten. Besteed je tijd die je verspilt aan onzin internet om eens te werken en gewoon voor je gebruik te betalen. Ten derde doet t-mobile niets onder aan netwerk kwaliteit ten aanzien van KPN. Wegens release 4s een maandelijk sim yo abon. afgesloten = KPN. Waar T-Mobile tussen adam en utrecht wegvalt doet KPN dat ook! Ik neem met de volgende iPhone release weer T-Mobile. Hopelijk zijn dan alle zielige dataslurpers weg naar vodafone of kpn waar je lekker per minuut gaat betalen, en kan ik weer genieten van een nog sneller netwerk. Vooral lekker zeuren dat tmobile alles fout doet en lekker op je tel blijven kijken….. Het gras van de buren is altijd groener! Get a life please!

  140. Zeg Mark, waar komt die frustratie vandaan jongen.
    3 GB/maand is helemaal niet zoveel vandaag de dag.
    Daarnaast als ik de keuze krijg om mijn iPhone als modem te gebruiken bij mijn laptop voor mijn werkzaamheden of daarnaast nog een dongel dan kies ik voor het eerste!
    De dongel raak je makkelijk kwijt naast de vaste kosten die je ervoor betaald per maand!
    Als je net zoals ik 80 uur in de week werkt, dan is je smartphone onmisbaar en moet deze het gewoon doen, als ik meer dan eens per dag geen 3G heb en ik een bijlage wil inzien dan kost mij dat veel tijd via gprs.
    Het netwerk van T-Mobile voldoet zeer zeker niet aan de dekking van KPN, vandaar ook dat wij zakelijk geen T-Mobile willen hebben in ons werkgebied, dat het voor jou gelijk is wil niet automatisch zeggen dat het voor iedereen gelijk is.
    Als laatste geef ik je mee.
    Na diverse meldingen van mijn kant richting t-mobile dat mijn iPhone 3GS niet kon opgeladen in de auto en de slechte dekking is de enigste oplossing die ik aangereikt kreeg een korting op de maand waarin ik het melde.
    Zelf het beëindigen van het contract moest via een rechtsbijstandverzekering geregeld worden en ook toen deed men er nog enorm moeilijk over (meer dan 1 jaar geduurd!)
    Uiteindelijk bleek na mijn overstap dat de 3GS defect was want alle andere iPhones die ik in de auto getest heb laden allen op.
    Ik vind T-Mobile in mijn geval dan ook een stelletjes arrogante hufters die alleen voor de winst gegaan zijn en de klant hebben laten zitten.
    Mij zien ze ook bij een nieuw abonnement niet meer terug, al krijg ik er geld toe!

  141. @mark: Mark, deze 3 gb/maand red je wel als je gewoon gebruik maakt van streaming, downloaden bijlagen bij mail en overige applicaties die data gebruiken. Dat is 100 mb per dag. Bedenk maar dat zijn 5 youtube films per dag, zonder andere applicaties te laten draaien. Waarom zou dit exceptioneel veel zijn of zelfs gedrag voor iemand zonder een sociaal leven?

    Voor de rest blijf ik bij t-mob zolang de dekking goed is. Ik woon in Noord-Nederland en er zijn hier ook legio locaties waar vodafone en kpn zwaar onder doen voor t-mob als je kijkt naar dekking.

  142. Heeft er trouwens al iemand gemerkt hoe ongelofelijk snel je data verbruik omhoog schiet bij spotify? En dan vooral als je ook nog 3G sync aanhebt (de nummers offline beschikbaar maken via 3G) ik zat gisteren in 2 uur tijd (lees: muziek luisteren en syncen) al op 1GB. Spotify is dus eigenlijk helemaal geen doen zonder onbeperkt internet

  143. @Roel: Ik begrijp de frustraties, je geeft inderdaad aan dat je normaal internet verbruikt, als ik zo naar je woorden kijk kan ik dat ook niet ontkennen, als het gemiddelde op 300 a 400 mb zit en jij op zo een 3 GB, doe je iets wat anderen blijkbaar niet doen en lijkt me dat toch wel niet-normaal… Natuurlijk begrijp ik jou kant van het verhaal, onbeperkt is onbeperkt, maar waarom ben jij één van de weinigen die aan zoveel mb’s komt? Denk hier eens over na. Mobiel internet is in populariteit enorm gestegen de afgelopen 2 jaar. Geen van de telecomaanbieders konden zo een toename voorspellen. Voda en KPN hebben al snel een limiet erop gegooid, tot nu toe heb jij gewoon kunnen genieten van onbeperkte, en nu is het hetzelfde als voda en kpn, dus je hebt al geprofiteerd. Muziek luisteren, doe dat lekker op je PC, je telefoon en je provider zijn 2 totaal andere kanalen, vergis je daar niet in. Je telefoon ondersteund ook tethering, maar dit is niet toegestaan van veel providers. Dat jou telefoon van alles kan is heel mooi, doe dat dan met WiFi. Ik ben niet meer dan het eens met T-Mobile dat ze dit soort praktijken uitvoeren, helaas gebeurd dit en helaas zijn er mensen als jij die het internet een stuk meer gebruiken dan gemiddeld en het dan voor een gemiddelde gebruiker als ik verpest. Als ik een keer een appje of een liedje wel downloaden of wil streamen over youtube staan mensen als jij in de weg omdat jij het internet op je telefoon gebruikt voor dingen die je eigenlijk beter op je pc kan doen. Blijf nuchter, dit is MOBIEL internet en je hebt tot nu toe al veel meer geprofiteerd dan je dat zou kunnen doen bij vodafone en kpn 😉

  144. @Ralf: Tja mooi jou oplossingen. Maar waarom denk jij dat ik een telefoon incl abonnement afsluit waarmee ik dergelijke dingen kan doen als ik onderweg ben. Simpel weg omdat je niet onderweg op je laptop kunt luisteren naar muziek.

    De wifi is niet aanwezig onderweg op bijvoorbeeld een snelweg. Kom niet aan met hotspots, de ritten kosten al genoeg tijd as it is.

    Als het mogelijk is om muziek/podcast en of youtube films te downloaden van ong. 20 mb per stuk dan gaat het gewoon snel. En sommige dingen kun je niet opslaan op een tel. Ik vind dat het afgesloten contract en de bijbehorende algemene voorwaarden mij en anderen die ook een dergelijke data consumptie hebben geen restrictie oplegt om dit zo te doen.

    Persoonlijk vind ik een ander abonnement ook geen probleem, maar dan wil ik afscheid nemen van mijn sms-bundel. Zolang die koppelverkoop blijft bestaan bij providers houd ik vast aan dit abonnement.

    @Bart Oving: Mooi dat KPN dit meelevert bij een abonnement met data limiet 😉

  145. Wat ik in deze discussie nog niet heb gehoord is dat T-Mobile dit maar om 1 reden doet: niemand belt of smst meer. Iedereen (ik ook) whatsappt en pingt en gebruikt facebookchat. Alle providers verdienen hierdoor amper nog aan het overschrijden vd bel- en sms-bundels en met echt onbeperkt internet zouden ze ook niets extra’s verdienen als klanten teveel data gebruiken. (dat zijn hun voornaamste inkomsten)
    Dat T-Mobile de overdreven grootverbruikers aanpakt lijkt mij terecht. Die parasiteren op het netwerk, waar alle klanten last van hebben. Jammer is dat normale gebruikers die de limiet iets overschrijden er ook last van hebben.

  146. @Allen Op het forum van Tmobile zegt een van de moderators dat ze nog een 3e optie bieden voor de mensen die een brief hebben gehad: je moet dan wel bellen met de klantenservice en die doet je dan een aanbod.

    Iemand al gebeld die weet wat dit aanbod inhoud?

    Zie: deze discussie

  147. @Roel: Voor onderweg muziek luisteren heb je toch op je iPhone ook de mogelijkheid er MP3’s op te zetten.. ik zie het probleem niet.

  148. @Ralf: Ik blijf moeite hebben met jouw overtuiging dat ik als zogenaamde “grootverbruiker” iets voor jou verpest….
    En dat het nu beter voor jou gaat worden.

    Ik gebruik nu op een goede maand 2,5 GB per maand.
    Als ik het aanbod van T-mobile aanneem heb ik 2 GB per maand en betaal 2,50 meer. Dus denk je echt dat er dan met het netwerk iets gaat veranderen?

    En verder zou ik graag wel eens willen weten hoeveel klanten van T-mob daadwerkelijk een brief heeft gekregen. Want ikheb het idee dat dat er wel eens meer zouden kunnen zijn, dan de zogenaamde “normale” verbruiker vermoedt.

    En laat ajb de term “geprofiteerd” achterwege, want dat geeft me de indruk dat ik iets gedaan heb dat niet mag. En daar verzet ik me toch wel resoluut tegen.

    Origineel geplaatst door aapje
    Iemand al gebeld die weet wat dit aanbod inhoud?

    Ik heb net gebeld maar bij Klantenservice weten ze niks van een derde optie. Heel vriendelijke medewerker trouwens die het ook nog heeft nagevraagd, maar niks.

  149. Naar mijn mening doet het er niet eens toe wat je aan data verbruikt. Ik heb ook zo’n brief gekregen en naar mijn idee gebruik ik echt niet veel. Ik zit niet hele dagen film te kijken of te downloaden. Maar dan nog ik heb toch een abonnement waarin ik dat mag, want ik heb limietloos data verbruik. Net een all you can eat sushi principe. Daar kunnen ze ook niet na 2 sushies gaan lopen zeuren dat je te veel eet. Daarbij vind ik de manier waarop schofterig. Ik heb een contract met ze afgesloten en ik moet me daar aanhouden, dus zij ook. En niet opeens eenzijdig de regels gaan veranderen. Dat is naar mijn mening contractbreuk. En het erge is dat ze je ook nog een heel duur abonnement toekennen.

    Daarbij hebben ze me ook nooit op de hoogte gebracht van mijn verbruik. Het staat niet op je factuur of wat dan ook. Ze hadden ook een waarschuwing kunnen sturen en daarin kunnen zetten dat deze vorm binnenkort niet meer bestaat. Of dat je, omdat je zoveel data gebruikt, niet meer in aanmerking komt bij een verlening van je contract voor deze vorm.

    Wie van jullie heeft al iets ondernomen via de opta, Radar of een andere klachtenrubriek?

  150. @Mike: Mike, we kunnen allen erg boos worden op T-Mobile, als je denkt je recht te kunnen halen, waar ik erg aan twijfel aangezien de omvang van het bedrijf moet je dat zeker proberen. Ik snap jou punt wel, je hebt voor iets getekend en dat wil je houden, als ik het goed heb heeft T-Mobile wel het recht om zoiets te wijzigen gedurende de contractperiode en hier een opzegging of degelijke vervanging voor in de plaats aan te bieden. Onbeperkt bestaat nu nog voor de gemiddelde gebruiker geeft T-Mobile eigenlijk aan en niet meer voor de grootverbruikers. Je zegt idd dat je niet altijd thuis bent, download dan de muziek thuis en ga dan luisteren als je aan het rijden bent vind ik. Ik probeer je absoluut niet aan te vallen maar dit is mijn mening.
    We lopen allemaal boos te doen, maar wat willen we nou eigenlijk? Willen we nou echt dat onze internet kwaliteit er een stuk minder op gaat worden, best is mobiel internet al niet en T-Mobile geeft aan dat het verslechterd door deze gebruikers. Ze kunnen het niet meer aan, dus wat precies is jou mening? IK lekker onbeperkt en de rest stikken? wees realistisch a.u.b.
    Je geeft aan je gebruikt 2,5 GB en vraagt of hierdoor wat gaat veranderen… Als jij de enige bent die 2,5 gb verbruikt dan niet, maar ergens moet een lijn getrokken worden en dat hebben ze gedaan. Het is erg simpel; dit is wat je krijgt, je mag als het goed is ook het contract beëindigen, ik denk dat T-Mobile een klant als jij liever kwijt dan rijk is… die €50? die je betaald kunnen ze wel missen denk ik.

  151. Ik heb al eerder een opmerking geplaatst dat ik veel dataverkeer ging genereren om onder mijn abonnement uit te kunnen, maar wat vinden jullie van de volgende stelling:

    Door een aantal gebruikers met hetzelfde abonnement als ik heb (i-150, oude versie) een brief te sturen heeft T-Mobile blijkbaar de algemene voorwaarden in mijn nadeel veranderd. Immers: in de praktijk blijk ik een datalimiet te hebben, die ik voorheen niet had. Dit is dus een wijziging in mijn nadeel. Ik kan dus mijn abonnement per direct opzeggen.

    graag jullie reactie.

  152. @Rik: Tja, je kunt het altijd proberen, maar ik denk dat T-mob zich erop beroept dat er helemaal niks veranderd is aan het contract. Zij leven in de realiteit dat wij (briefontvangers) contractbreuk hebben gepleegd door meer data te verbruiken dan het FUP toestaat. En dat geeft hen dan het recht om het contract op te zeggen. (Tja, ik hoop ook dat iemand de energie heeft om hier een proces van te maken.)

    Ik denk dat je het beste zoveel mogelijk data kunt verbruiken als je zo graag onder het contract uit wilt. En dan maar afwachten.

    Ik wil juist niet van mn contract af (ivm met goede bereikbaarheid op de plek waar ik het nodig heb), dus vrees dat ik maar akkoord ga met hun Sim-only aanbod. Ik ben dan wel mijn Visual Voicemail kwijt en daar baal ik behoorlijk van.

  153. @Rik: De brieven zijn individueel verstuurd, er zijn geen aanpassingen gedaan aan de abonnementen zelf.

  154. @Martin: Blijkbaar wel: Als ik te veel data zou gebruiken, krijg ik nu ook een brief, vroeger niet

  155. @Rik: Dan blijft mijn vorig standpunt gewoon overeind, ook dan is het individueel aan jou gericht. 😉

  156. ik vind dit is niet eerlijk van t-mobile. ik heb data only abonement internet op laptop. ik gebruik nooit meer dan 2gb per dag. maar ik heb ook een brief ontvangen van t-mobile. dat abonement wordt overgezet naar dure en met een datalimit. niet normaal. ik ga mijn abonement beeindigen.

  157. Ik heb deze brief ook gehad, ik was er best boos over. Volgens mij is dit gewoon contractbreuk. T-Mobile bood mij aan om mijn abonnement een halfjaar voor aflopen kostenloos te beeindigen, maar dan moest ik wel nog extra geld betalen om mijn telefoon te behouden. Ik ging hier niet mee accoord, nu mag ik na lang zeiken mijn telefoon wel gratis houden, mijn abo is stopgezet.

    Ik verbruikte ongeveer 20 GB per maand en heb een i150 abo. Dit is best veel maar onbeperkt is onbeperkt. Als je niet wil dat ik zoveel gebruik dan moet je ook niet zo’n abonnement aanbieden. En zij hebben de 1.5 jaar dat ik dit abo had nooit geleverd wat ze in mijn contract beloofde, het is mij bijvoorbeeld nog nooit gelukt om in de trein streaming een youtube-filmpje over 3g te kijken, terwijl de technologie daar prima toe instaat is.

    Ik vind dit een schandalige manier om met je klanten om te gaan, ik ben dan ook van mening dat de overheid dit bedrijf zo snel mogelijk de vergunning moet ontnemen. Ik ben erg blij dat ik binnenkort geen klant meer ben bij deze oplichters.

  158. Ik heb de brief nog niet gekregen maar heb wel contact gehad met T-Mobile dat ik die brief nog wel ga krijgen.

    Ik gebruik al sinds 2008 dat onbeperkt i150 contract dat nu nog duurt tot Aug 2012.

    Ik luister elke dag op mijn telefoon naar internet radio op me werk omdat er geen fm radio op een iphone zit.

    internet radio kost 2mb per minuut dat is over een hele dag ongeveer 1 gb dus ik zit op ongeveer 20 gb per maand.

    ik hoop dat we door deze ellende van T-mobile geen kruisje achter onze naam krijgen en bij een andere provider niet meer geaccepteerd worden! wqnt dan breekt toch wel de hel los.

  159. @tally: Ik ben het hier helemaal mee eens

    Ik heb de brief ook gehad. Daarna 4 medewerkers aan de lijn gehad. Niemand daar is goed op de hoogte. In eerste instantie over de opbouw over de brief. Je wordt aangesproken met JIJ om je te kleineren. Vervolgens ben veroordeeld en gelijk gestraft zonder enig contact of melding dat je teveel data verbruikt. Vervolgens vraag ik naar een overzicht van mijn verbruik van de afgelopen 6 maanden. Tja toen kreeg 4x een andere medewerker wat deze vraag hadden ze nog niet gehad?.? Maar ook daar werd ik niks wijzer ik ben doorgestuurd naar de winkel ook daar geweest. Die konden ook niks vertellen over mijn gebruik. Alleen van de huidige maand. Na 22 dagen zit ik nu op 1100 mb. Dus ik ga uitkomen op ongeveer 1500 mb. Bij een snelheids overtreding krijg ik toch ook niet een brief met een boete erop en een melding dat ik te hard heb gereden zonder de snelheid te vermelden ? Nu krijg je te horen dat je meer dan 6x de niet vermelde gemiddelde hoeveelheid hebt verbruikt. Via via hoor je dat 300 mb gemiddeld is. Wat een onzin. ( bevestigd door 2x een t mobile medewerker). Een half uurtje radio per dag is 1800 mb per maand. 1 minuut YouTube is ongerveer 3 mb als je boven de 2 gig komt ga je brief krijgen. Je kan tegen woordig voor nog geen 10 euro 300 of meer belminuten krijgen. Ik betaald dus 35 euro meer om te internetten. En dan wordt je zo behandeld. Ps vergeet die 500 gig kreet. Dat is een mediastunt om te proberen de boel te rechtvaardigen. Iemand een idee wat het termijn is van het nieuwe voorstel is wat er aangeboden wordt in de brief?is dit tot de einddatum van je huidige abbo?

  160. 500gb is geroepen om mensen achter zich te krijgen om de aktie te rechtvaardigen. Ik gebruik zelf rond 2 gig en heb nu dus ook een brief gekregen dat mijn contract veranderd gaat worden.vervelend is dat ook hier mensen reageren door te zeggen hoeveel mb normaal is. Van de 45 euro die ik betaal is 30 euro voor het internetten. En dan mag je geen muziek luisteren of een filmpje op YouTube bekijken? 30 minuten audio per dag is al 1800 mb per maand. 1 filmpje 3,5 mb. Wel telfoon abbo,’s verkopen met de mooiste telefoons en apps die weer ophalen. Verkeerscontroles en files checken. Mail ophalen maar er vervolgens geen gebruik van mogen maken. Installeer een data counter en je schrikt van het aantal mb,’s Dat nodig is. Maak ik dan misbruik? Toch met bovenstaande haal ik tegen de 2 gig per maand.
    Vervolgens wel weer een abbo aanbieden met 2 gig per maand? Wordt daardoor het netwerk minder belast?

  161. Wat is een goed alternatief? Iemand?

  162. Ik dacht eerst dat deze brief aan mij voorbij was gegaan, maar ik heb deze helaas gisteren alsnog mogen ontvangen en per 4 januari wordt mijn abbo omgezet, blijkbaar worden deze nog steeds verstuurd dus juich niet te vroeg. Mijn verbruikis circa 5 gb per maand zonder thetering oid, dit komt met name door datik mijn iphone in de auto aansluit op de “car entertainment” instalatie zodat er in de auto youtube, uitzendinggemist, radio 538 met webcam ed op de schermpjes kan worden bekeken. Volgens mij mag dit allemaal volgens de voorwaarden

    Vervolgens met de klantenservice gebeld:

    Ik: ik wil mijn huidige contract handhaven. TM: dat gaat niet.
    Ik: Waarom om niet, kunt u aangeven op grond waarvan en waar in mijn contract of de algemene voorwaarden dit zou staan. TM: U voldoet aan u contract, alleen het netwerk kan het niet meer aan omdat mensen zoals u extreem veel gebruiken.
    Ik: Hoeveel verbruik ik dan. TM: Dat kan ik niet zien maar te veel.
    Ik:Wat noemen jullie extreem gebruik? TM : 2 a 3 GB per maand (een heel stukje dan het voorbeeld met 500GB)
    Ik: Ik ben inderdaad steeds meer gaan gebruiken, deze curve loopt vrij stijl omhoog. De gebruikers die nu wat lager op de curve zitten en over een half jaar ook zoveel verbruiken kunnen straks ook oprotten? TM: Dat zeg ik niet, u heeft de keuze u abbo te beeindigen zonder te betalen voor uw telefoon omdat u abbo is gewijzigd.
    Ik: Kan ik nu ookhet abbo van mijn vrouw beeindigen? Die heeft het zelfde het zelfde abbo maar gebruikt slechts 200mb per maand verbruikt? TM: Nee
    Ik: Maar als zij meer gaat verbruiken krijgt zij ook deze brief? TM: dat klopt.
    Ik: Dus onbeperkt is nu 2 a 3 gb TM Onberperkt is inderdaad niet meer onbeperkt.
    Ik: dus haar contract is ook gewijzigd en kan ik dus opzeggen, immers onbeperkt is niet meer onbeperkt? TM: nee, pas als ze de brief krijgt.
    Ik: ALs ik nu een nieuw iSmart abbo afsluit met een limiet van 1GB, kan ik er toch telkens voor 10 euro 1gb bijkopen? Tm: dat klopt.
    Ik: dus als ik een iSmart abbo neem en 4x bijkoop kan ik zonder problemen 5Gb per maand verbruiken? TM: ja dat klopt
    Ik: Dus het gaat niet om data maar om geld TM; nee om data, als het duurder wordt haken de meeste klanten wel af.
    Ik: Ik vind het wel raar ik heb dit abbo sinds 2008 ivm waterschade aan mijn iphone 3G heb ik een jaar geen mb verbruikt en wel atltijd keurig betaalt, nu ik een half jaar ” extremer” verbruik kan ik zonder waarschuwing oprotten. TM Dat zeg ik niet, ik kan alleen het abbo opzeggen of voor u wijzigen.
    Ik: Als ik het vergelijk met onberkt spareribs eten zijn er 2 mogelijkhen, 1 jullie hebben te weinig spareribs (netwerk capaciteit) 2 jullie hebben te veel klanten toe gelaten. TM; Dat klopt
    Ik: dus jullie gooien de klanten die teveel eten er maar uit.
    TM; u kunt abbo beeindigen of omzetten, voor de rest kan ik niks voor u doen. Ik raad u aan om een brief te schrijven dat zal er nogmaals naar worden gekeken

  163. @Bas: @Mojito: tmobile wil van iedereen af die deze abonnement heeft ik heb ook een brief gekregen waarin staat dat ik 6x meer dan de gemiddle persoon gebruik per maand, ten eerste wat is het gemiddelde ten tweede, ik heb die i 150 abonnement genomen omdat het onbeperkt was, zei verbreken mijn contract wat onbeperkt is, ze kunnen niets argumenteren dus ze zeggen ja je belast derest daarom, maar waarom boden ze mijn dan onbeperkt zonder fair use policy aan? ik en de rest die deze brief hebben gekregen hebben 100% gelijk en staan in hun recht, we moeten stappen naar radar desnoods naar de rechter ik word hier keihard genaaid. ( iphone 4 4 dec 2010 aangeschafd kreeg de mail op 30 november voor afgelopen 6 maan 6x meer gebruik terwijl ik zelfs 2 maand in het buitenland was.

  164. @Enzo: T-mobile mag juridisch gezien de voorwaarden aanpassen, is deze aanpassing in het nadeel van de klanten dan hebben deze het recht om kostenloos op te zeggen. Dit is waarom T-mobile niet de voorwaarden van het abbo aanpast maar op induvidule bais de “voorwaarden” wijzigd. De vraag is het induvidueel opschepen van klanten met een andere abbo jurdisch gezien valt ondere het wijzigen van de voorwaarden.

  165. Ik heb contact gehad met de OPTa en T-Mobile heeft inderdaad het recht om je contract op te zeggen mits ze dit minimaal 4 weken van te voren aan je melden en je de kans geven om kosteloos op te zeggen. Ze mogen dit op basis van een regel in hun voorwaarden dat je naar “billijkheid” moet gebruiken. Doe je dit niet dan mogen ze je er zo uitknikkeren.

    De ware reden dat T-mobile dit doet is naar mijn mening inderdaad: Geld. Dit abonnement is te duur geworden voor ze en nu willen ze op een super onklantvriendelijke manier van je af.

    Feit blijft dat je er juridisch weinig tot niets tegen kunt doen en dat een kwestie van accepteren of opzeggen is.

  166. Weet iemand per wanneer die fair use policy is ingegaan bij tmobile?

    Mijn vrouw heeft ook een i300 abo, maar ze kreeg ineens een sms dat ze bijna over haar limiet was. Ze heeft sinds mei 2011 een abo.

  167. Ik heb dus vorige week maandag een klacht ingediend i.v.m. met de contract/voorwaarde wijziging.
    hierna kreeg ik een terug koppeling dat ik binnen 5 werkdagen zou worden teruggebeld, inmiddels zijn we er 6 verder.

    Dus heb ik zelf maar weer gebeld, en uitgelegd dat ik wil opzeggen zonder enige kosten, en dat ik er alleen nog zat voor het onbeperkt internet.

    De medewerker die ik sprak was het volkomen met me eens, en zou zelf ook hebben opgezegd vertelde hij mij.

    Vanaf morgen heb ik dus een prepaid sim eigenlijk, dus ik ga vanavond even bij mijn nieuwe provider nummerbehoud en dergelijke aanvragen. Voor mij dus einde verhaal T-Mobile…

  168. @Stehof

    Ik ben erg benieuwd welk abonnement jij dan ergens anders hebt genomen, want volgens mij is het aanbod van T-Mobile nog het beste van het Slechtste?

    Ik zit er ook aan te denken om een nieuw abbo te nemen want ik bel nog steeds met de iphone3GS

    Maar dan ben ik zoveel duurder uit dan nu dat ik het steeds erger begin te vinden wat T-mobile ons flikt

  169. @Mojito:

    Ik ga een Telfort Sim-Only abbo’tje nemen, degene die links onderin staan:

    Link naar GSM web

    Ik heb dan dus een limiet van 1,5GB met een snelheid van 3,6. En ik heb dan 200 min/sms die ik toch niet gebruik maar voor het geval dat…
    Dit kost mij €20,90, of terwijl, €25,- minder.

    Overigens heb ik al een iPhone 4 32GB zwart dus zie nog niet reden genoeg om een 4S te kopen.
    Daarbij is los kopen en een SIM only abbo nemen stukken goedkoper, had uitgerekend dat het €300,- schilt op 2-jarige basis.

  170. Origineel geplaatst door f
    mensen ik heb ook zo’n brief gekregen. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest. Eigenlijk moest ik nog een jaar tmobile ellende ondergaan en dat is nu per 1 januari afgelopen.Op een werkvakantie heb ik mijn telefoon als hotspot gebruikt en dat hebben meerdere mensen gedaan. Ze hebben toen mijn verbruik waarschijnlijk gecontroleerd. Lang leve het jailbreaken dag tmobile300 belminuten en 2 gb voor 10 euro ipv 55 euro. dag tmobile het gaat jullie goed.hahahahahahahahahahahahahaha

    Welke provider heb je nu dan?

  171. Het klopt niet dat iedereen opeens groot verbruikers zijn. Ik hou mijn datalimiet dagelijks in de gaten en gebruik ook wifi vaak thuis. En dagelijks gebruik ik ongeveer 60 mb soms gebruik ik helemaal niet. Er staat ook een artikel op mijn contract ze kunnen het niet contract ontbinden maar wel de kosten ervan volgens de inflatie verhogen.
    Dus het wordt een rechtszaak.

  172. Ik heb vandaag besloten om bij T-Mobile te blijven, ik neem een sim only 110 a 9,95 euro + internet voor 5 euro a 800MB

    ga dan 15,- betalen tegen 30,- nu dus ik vind het wel best zo!

    heb nu een radio op me bureau gezet in plaats van internet radio te gebruiken 🙂

  173. Meerdere telefoontjes gepleegd met t-mobile. 1 keer heeft een medewerker de haak erop gegooid omdat ik het er niet mee eens was en niks voor mij kon betekenen. Maar eindelijk een goede medewerker aan de telefoon gehad. En mij doorverbonden met een speciale team die groot verbruikers helpt. En nu kan ik kosteloos met behoud van toestel mijn abonnement opzeggen. Per 28 december.

    Gemiddeld gebruik van t-mobile is 500 mb. en ik zat daar 6 keer overheen.

    En mij abonnement kon pas in april 2013 opgezegd worden. Dus scheelt mij 395,55 euro volgens medewerker. want zoveel koste mijn iphone 4 voor nog als ik het moest afkopen.

  174. Ik heb ook de brief gehad, waarbij Tmobile mijn i-1000 abonnenment (ja heb een dure abo) om willen zetten in een Relax Sim Only abonnement met internetbundel terwijl mijn abo nog doorloopt tot april 2012. De kosten van de nieuwe abo worden ongeveer gelijk , maar heb dan wel een limiet van 2GB per maand.
    Ik vind dit echt on-geloofe-lijk. Heb op 3 adressen gewoond, waar ik niet of nauwelijks 3G bereik had en de helft vd de tijd zit ik voor me werk in het buitenland. Ik heb nooit een brief of waarschuwing gehad van Tmobile gehad. Ze willen je niet vertellen, wat het gemiddelde gebruikt is EN ze geven je ook GEEN inzage in je eigen gebruik. Dit riekt weer naar pure winstbejag van Tmobile. Hoop dat er een rechtzaak tegen deze graaiers wordt gestart. Of dat de politiek zich ermee gaat bemoeien.

  175. @Gilian777: Waarom start je zelf niet iets op als je het zo hoog zit?

  176. Hoop dan maar voor je dat je na je opzegging je internet niet meer hebt gebruikt…mijn signaal zit er nog steeds op en was zo dom om ook nog het internet te gebruiken na opzegging..gevolg een overige kostenrekening van hier tot Tokyo

  177. @Martin In je eentje begin je niks. Internet staat vol van verhalen van mensen die door Tmobile van t kastje naar de muur worden gestuurd. Enige manier om ze aan te pakken en effect te hebben , is in hun portemonnee! Ben internet aan t afzoeken naar andere gedupeerden, die de krachten willen bundelen om Tmobile juridisch aan te pakken.

  178. @Martin: @Martin In je eentje begin je niks. Internet staat vol van verhalen van mensen die door Tmobile van t kastje naar de muur worden gestuurd. Enige manier om ze aan te pakken en effect te hebben , is in hun portemonnee! Ben internet aan t afzoeken naar andere gedupeerden, die de krachten willen bundelen om Tmobile juridisch aan te pakken.

  179. Ik voel me %&**#!! ik ben opgelicht!!!. Samen zijn we sterker kom op stop je luiheid en protest tegen t-mobile!!! Was gewoon marketing 500gb wat denkt men dat wij naif zijn.

  180. Ik heb ook de zelfde klacht over t-mobile na december is opeens mijn abbo veranderd en ik kreeg een factuur nou ik schrok me rot , in de nederlandse wet mag je niet afwijken van een bestaand contract mijn contract is een i-500 en me laatste factuur is het veranderd totaal niet meer eens natuurlijk gelijk met tmobile gebeld wat een klantenservice zeg je zou de persoon achter die bureau willen trekken , ik heb nooit klachten gehad met tmobile na dat ze me zonder in te lichten me abbo hebben veranderd want ik ben er niet akkoord mee gegaan en dan zegt tmobile we hebben u 7 brieven gestuurd , nou ik heb geen 1 gezien en dit is me 2de abbo van tmobile en ik hou alles bij in me administratie tot aan me eerste contract en ik mis niks qua post over tmobile maar daar heeft tmobile geen boodschap aan , maar het zou wat zijn je tekent een contract voor een dienst en product elk contract dient te worden nageleefd zoals de contract je is aangeboden en ondertekent en tmobile hoort zich tot aan het einde van het contract zich te houden zoals die ondertekent is en niet anders , waarvoor dient een contract , dat dient als bevestiging en bewijs ! en zich aan het contract te houden .

  181. Ik heb ook de zelfde klacht over t-mobile na december is opeens mijn abbo veranderd en ik kreeg een factuur nou ik schrok me rot , in de nederlandse wet mag je niet afwijken van een bestaand contract mijn contract is een i-500 en me laatste factuur is het veranderd totaal niet meer eens natuurlijk gelijk met tmobile gebeld wat een klantenservice zeg je zou de persoon achter die bureau willen trekken , ik heb nooit klachten gehad met tmobile na dat ze me zonder in te lichten me abbo hebben veranderd want ik ben er niet akkoord mee gegaan en dan zegt tmobile we hebben u 7 brieven gestuurd , nou ik heb geen 1 gezien en dit is me 2de abbo van tmobile en ik hou alles bij in me administratie tot aan me eerste contract en ik mis niks qua post over tmobile maar daar heeft tmobile geen boodschap aan , maar het zou wat zijn je tekent een contract voor een dienst en product elk contract dient te worden nageleefd zoals de contract je is aangeboden en ondertekent en tmobile hoort zich tot aan het einde van het contract zich te houden zoals die ondertekent is en niet anders , waarvoor dient een contract , dat dient als bevestiging en bewijs en dient zich aan het contract te houden .

  182. Ik heb ook de zelfde klacht over t-mobile na december is opeens mijn abbo veranderd en ik kreeg een factuur nou ik schrok me rot , in de nederlandse wet mag je niet afwijken van een bestaand contract mijn contract is een i-500 en me laatste factuur is het veranderd totaal niet meer eens natuurlijk gelijk met tmobile gebeld wat een klantenservice zeg je zou de persoon achter die bureau willen trekken ik heb nooit klachten gehad met tmobile tot na dat ze me zonder in te lichten me abbo hebben veranderd want ik ben er niet akkoord mee gegaan en dan zegt tmobile we hebben u 7 brieven gestuurd nou ik heb geen 1 gezien en dit is me 2de abbo van tmobile en ik hou alles bij in me administratie tot aan me eerste contract en ik mis niks qua post over tmobile maar daar heeft tmobile geen boodschap aan maar het zou wat zijn je tekent een contract voor een dienst en product elk contract dient te worden nageleefd zoals de contract je is aangeboden en ondertekent en tmobile hoort zich tot aan het einde van het contract zich te houden zoals die ondertekent is en niet anders , waarvoor dient een contract dat dient als bevestiging en bewijs en dient zich aan het contract te houden .

  183. Ik heb ook de zelfde klacht over t-mobile na december is opeens mijn abbo veranderd en ik kreeg een factuur nou ik schrok me rot , in de nederlandse wet mag je niet afwijken van een bestaand contract mijn contract is een i-500 en me laatste factuur is het veranderd totaal niet meer eens natuurlijk gelijk met tmobile gebeld wat een klantenservice zeg je zou de persoon achter die bureau willen trekken ik heb nooit klachten gehad met tmobile tot na dat ze me zonder in te lichten me abbo hebben veranderd want ik ben er niet akkoord mee gegaan en dan zegt tmobile we hebben u 7 brieven gestuurd nou ik heb geen 1 gezien en dit is me 2de abbo van tmobile en ik hou alles bij in me administratie tot aan me eerste contract en ik mis niks qua post over tmobile maar daar heeft tmobile geen boodschap aan maar het zou wat zijn je tekent een contract voor een dienst en product elk contract dient te worden nageleefd zoals de contract je is aangeboden en ondertekent en tmobile hoort zich tot aan het einde van het contract zich te houden zoals die ondertekent is en niet anders

  184. Ik heb ook de zelfde klacht over t-mobile na december is opeens mijn abbo veranderd en ik kreeg een factuur nou ik schrok me rot , in de nederlandse wet mag je niet afwijken van een bestaand contract mijn contract is een i-500 en me laatste factuur is het veranderd totaal niet meer eens natuurlijk gelijk met tmobile gebeld wat een klantenservice zeg je zou de persoon achter die bureau willen trekken ik heb nooit klachten gehad met tmobile tot na dat ze me zonder in te lichten me abbo hebben veranderd want ik ben er niet akkoord mee gegaan en dan zegt tmobile we hebben u 7 brieven gestuurd nou ik heb geen 1 gezien

  185. Ik heb ook de zelfde klacht over t-mobile na december is opeens mijn abbo veranderd

  186. @Stan: Nou ik kan je nu een foto sturen van mij gebruik die aangeeft dat ik in 3 maanden tijd 9GB heb verbruikt…. dus het klopt niet wat ze zeggen…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.