Reacties voor: T-Mobile: ‘Vraag naar iPhone3G overtreft verwachtingen’

T-Mobile heeft een persbericht rondgestuurd waarin ze zeggen dat de vraag naar de iPhone 3G alle verwachtingen heeft overtroffen. Maar over aantallen en de stand van zaken rond activaties wordt niet gesproken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 50 reacties

  1. Ik vraag me af of ze de stock voor online verkoop (T-mobile shop) hierin meetellen, of al het binnenkomende voorraad wordt gealloceerd naar de fysieke verkooppunten.
    Een beetje krakkemikkige berekening (en gebaseerd op assumpties m.b.t. ordernummers) doet vermoeden dat T-Mobile meer dan 6000 bestellingen online heeft staan, waarvan ik ergens binnen de eerste honderd zit.

    Mmm… geduld is een schone zaak.

  2. Yeah!
    Juist een belletje gehad van de BC… hij ligt op me te wachten 😀

  3. Zie onderstaande link van NU.nl

    http://www.nu.nl/news/1656185/51/rss/E%E9n_miljoen_iPhones_3G%27s_verkocht.html

    In het bericht staat het volgende;

    “Dinsdag ligt een nieuwe voorraad in de Nederlandse winkels.”

    Het bericht is van maandag 14-7…dus dinsdag…is de dag van vandaag! Hopelijk komen er vandaag dus weer een paar gelukkige Iphone bezitters bij.

  4. idd een verkapte reclamefolder waarbij T-mobile indirect probeert duidelijk te maken dat dit grote succes niet verwacht was (uh-hu… waarom verwachte ik dat wel?) en ze daardoor activatie problemen en schaarste niet konden voorkomen…

  5. beetje raar verhaal idd. Als je elke winkel 50 iphones geeft moet je niet raar staan te kijken dat ze aan het eind van de ochtend weg zijn. Dat is met elke nieuwe telefoon zo.

  6. Tjeee zeg wat is T-Mobile naief !

    En gelijk indekken voor de volgende ( waarschijnlijk matige ) nieuwe aanvoer van 3G toestellen.

  7. Wanneer zouden de Belgische Premium Resellers nog eens een levering krijgen?

    (zaterdag ging ik naar een belgacom center en die persoon zei dat er maar een levering ging zijn na 3 tot 9 weken)

  8. @debz:
    kun je misschien vertellen wanneer je hem hebt besteld? en hoe laat?

  9. Goh…

    ik durf te wedden dat dit persbericht al maanden klaarlag.

  10. is niet helemaal waar

    in den haag waren er nog een paar over op zaterdag… ik heb op zaterdag getekend en op zondag opgehaald….. zonder reserveren.

  11. Ik heb hem sinds zaterdag binnen maar kan hem wegen activatie achterstand tot VOLGENDE WEEK DINSDAG!!!! niet gebruiken (Bron: T-Mobile klantenservice heden morgen). T-Mobile kan zich beter richten op deze problemen dan bovenstaande propaganda te schrijven.

    Verder is het natuurlijk een geweldig toestel en een aanrader voor iedereen.

  12. Laten we niet vergeten dat de introductie in sommige andere europese landen niet de verkoopresultaten opgeleverd heeft die men gedacht had, terwijl er ook voldoende interesse leek te zijn. Ik kan me voorstellen dat je dan ook iets voorzichtiger word en niet met een hoop voorraad blijft zitten die je daarna voor een goedkoper bedrag moet verkopen (lagere abbo kosten etc etc). En wie weet zijn er wel deals met andere providers gesloten waardoor de concurentie over een paar maanden los barst. Dan wil je ook niet je duur ingekochte iPhones voor een lager bedrag verkopen omdat je teveel ingekocht had.

  13. Hoe kom ik in HEMELSNAAM aan telefoon nummers van T mobile winkels.. ?
    Niet te vinden . Ik wil bellen of er ergens nog 1 ligt!!

  14. Iemand al opgevallen dat de kleine voorraad van de iPhones ook te maken kan hebben met het vermijden van overbelasting van de activatieservers…

  15. Weet iemand toevallig of eerst de fysieke winkels worden bevoorraad en later pas de online bestellingen door tmobile worden uitgeleverd?

    Kun je trouwens uit je ordernummer opmaken hoeveelste je bent op de rij voor de iphone?(bij online bestelling)

  16. Je maakt eerder kans bij een Belc. of Phonehouse

  17. @ Rob: Bel 1888 en vraag dan naar bijvoorbeeld t-mobile Leiden en je wordt doorverbonden. Ik kon namelijk ook geen telefoonnummers vinden.

  18. Net belletje van BC gehad, hij licht klaar voor mij:). Had hem 10 juli gereserveerd omdat e geen witte meer hadden.

  19. Ik vrees ook dat Apple mogelijk een restrictie heeft opgelegd aan T-mobile. Het is nogal een logistieke uitdaging om in 22 landen tegelijk je Telefoon te introduceren. Hoeveel iphones lever je (Apple) per hoofd van de bevolking??
    Het is een “thin line” tussen:
    1- teveel hebben en dus over te houden doordat door deze knowhow minder mensen het apparaat willen. “onthypen” door overschot. (weet niet of dat woord bestaat)
    2- te weinig hebben en dus mensen kwijt raken door de te grote hypen. “overhypen”

    Ik ben wel nieuwsgierig of mensen door de iphone nu ook meer Apple PC’s gaan kopen. Ik denk er in ieder geval zwaar aan. De Iphone wordt (nog in bestelling) mijn eerste Apple product. (dit is meer voor het forum denk ik)

  20. @ Rob en Tine, je kan niet naar een tmobile winkel bellen. deze nummers zijn geheim. dit omdat het altijd druk is in de winkel en ze de telefoon er niet bij kunnen hebben.

  21. @manuel:

    ik geloof (of hoop) dat ik ergens aan het begin van de orderrij sta.

    besteld omstreeks 11 juli 00:25 o.i.d.

    bestellingnr: 9999000057 (direct reply 11 juli 00:36)
    ordernummer: 1128xxx (verificatie/acceptatie 11 juli 01:11)

    en nee, nog niet gebeld.

    hopelijk helpt dit.

  22. Jaja, de hele wereld was al en hype en T-mobile ziet het niet aankomen dat 2000 stuks bij de launch gewoon veel te weinig is :S.
    Zeikerds, ze hebben gewoon bewust te weinig voorraad gecreëerd.

  23. Ikphone ik heb wel een bestellingnummer per email gekregen( 11 juli) maar nog geen ordernummer…Vreemd

    Zal zo eens bellen met tmobile

  24. Ik weet niet goed hoe het hier in Belgie zit, ik heb al van ALLES gehoord. Ikzelf had 10 juni gereserveerd bij Switch en t’enige wat ik krijg als reply op mijn vraag wanneer ik hem zal hebben is ‘wij contacteren u zodra uw iPhone geleverd is.’ Vandaag gaat mn pa zijn vriendin (mobi klant) nog naar een maap centers rijden. Ik hoop echt dat er wat schot in de zaak komt ik ben dat wachten stilletjes aan beu aan ‘t worden.

  25. Btw, Apple wilde binnen een jaar toch 50 miljoen apparaten verkopen?
    Dan mogen ze dus bijna wekelijks een miljoen apparaten verkopen, terwijl het logischerwijs bij de launch een gekkenhuis is en er dus meer verkocht wordt dan in de periode erna, zouden ze dus niet nu nog elke week op één miljoen verkochte iPhones kunnen rekenen.

  26. En ik kan nog steeds niet bellen…ik vind het allemaal niet zo netjes wat er gebeurt en ben benieuwd of we nog gecompenseerd worden voor deze slechte afhandeling. Ik weet dat het druk was, maar dat ik 3 dagen na aankoop nog niet kan bellen……..

    naja, afwachten, bellen, afwachten, bellen……

  27. Net gebeld met tmobile. Als je op 11 juli online besteld hebt dan is de leverttijd binnen 2 weken…valt allemaal wel mee dus

    ps, de aardige dame van tmobile zei nog tegen me dat er meer dan genoeg voorraad is, maar dat ze het gefaseerd uitleveren omdat ze een nieuwe server crash willen voorkomen..De online bestellingen worden tegelijk met de fysieke winkel bestelingen uitgeleverd. Dus alles gaat gewoon volgens het “wie het eerst komt”principe…

  28. @manuel: tx mate voor de info.

    dus het is gewoon nog even wachten dus!

    in de hectiek/hype/ongeduld willen we nog wel eens vergeten dat er gewoon mensen aan de andere kant van de lijn zitten die ook stress etc. ervaren. laten we allen maar nog even met een zen-instelling geduldig mediteren… 😉

  29. Ik denk zelf dat apple wel degelijk rekening houdt met hoeveel iphones ze aanleveren aan welk land. Nederland is natuurlijk een zeer kapitaalkrachtig land. Veel mensen met relatief hoge inkomens. Aan landen zoals nederland zal meer worden geleverd dan aan een land wat een wat minder kapitaalkrachtige bevolking heeft….

    Bij dit soort dingen word daar wel degelijk rekening mee gehouden…

  30. Ik had op Apple Insider gelezen dat er ongeveer 7000 iPhones waren verkocht in NL.

  31. de mijne ligt ook klaar

    Alleen jammer dat ik er zaterdag pas om kan 🙁

  32. Wat een bullshit-verhaal. Als je tig-duizend inschrijvingen voor de nieuwsbrief, het feit dat de eerste iPhone niet geleverd is in Nederland en alle hype rondom een internationale launch bij elkaar optelt, dan ben je of gek, of je hebt een goede reden om er slechts 7000 te verkopen op dag 1.

  33. @BARTdG:
    Tig duizend inschrijvingen betekend nog niet tig duizend kopers… Er zijn een hoop mensen die puur alleen voor interesse inschrijven, mensen die inschrijven maar uiteindelijk de prijs te hoog vinden, mensen die inschrijven en nog aan hun huidige abbo vast zitten…

  34. Hoe geavanceerder de apparaten, hoe onbenulliger de persberichten.
    Deze man kan zich wel tot steenezel van de week laten benoemen.
    Hij heeft de zaak verkeerd ingeschat, ofwel slecht onderhandeld met Apple, en waarschijnlijk beide. Verder is de klantenvoorlichting verwarrend geweest, is er geen poging gedaan om tot een eerlijke reservering te komen en heeft men in alle districten klanten teleurgesteld.
    De logistiek was niet geregeld, de activering evenmin, ook omdat niemand begreep hoe dat geregeld was.

  35. Over de activering nog: ik was nummer 446 bij de Midnight Launch en ben nog steeds niet geactiveerd! Misschien toch maar eens bellen dan…

  36. Wat een GELUL!!! “Ondanks de uitbreiding van capaciteit in de systemen, het call center en in de winkels, leidde de grote toeloop van geïnteresseerden toch tot langere wachttijden”

    Totale onzin! Ze konden in elke winkel sowieso maar 3 mensen tegelijkertijd bedienen. En het systeem ging meteen plat. Binnen de eerste minuten na opening van de winkels, bij de allereerste klanten. Dus of er nou 100 mensen in de rij tonden of 5, dat maakt helemaal niks uit.

    De hele launch is een grote demonstratie van het complete falen van T-mobile. “We hadden dit succes niet verwacht” Duh! Meer dan 50.000 inschrijvingen op de nieuwsbrief. Geen idee waar dat op wijst? Ze liegen zelfs over de daadwerkelijk verkochte aantallen. Na een kleine inschattingsberekening kom ik op hoogstens 4000 iphones die in eerste instantie verkocht zijn.

    Falers zijn het en niet anders. En zich maar op de borst kloppen….. Heel droevig wordt ik ervan.

  37. Er zijn genoeg iPhone’s in Nederland.

    Een vriend van mij, werkt op de luchthaven waar al het spul van Apple binnenkomt (laptops, Macs,iPod’s en iPhone’s), om van daaruit verder uit te leveren.
    Ze komen met karrevrachten binnen, en worden verder verstuurd over geheel europa, en voor Nederland staan ook de nodige pallets klaar voor verzending.

    Dus uiteindelijk komt iedereen aan de beurt.

  38. “Ik heb hem sinds zaterdag binnen maar kan hem wegen activatie achterstand tot VOLGENDE WEEK DINSDAG!!!! niet gebruiken (Bron: T-Mobile klantenservice heden morgen). T-Mobile kan zich beter richten op deze problemen dan bovenstaande propaganda te schrijven.”

    Mij vertelden ze vanmorgen nog dat het vrijdag zou worden.
    Administratief is het 1 grote puinzooi bij T-Mobile.
    Een professionele organisatie zou eerst de bestaande problemen oplossen (zorgen dat TAS voldoende capaciteit heeft, dat de achterstanden bij de activatie worden weggewerkt) voor ze een nieuwe batch toestellen verkopen.

  39. ik geloof dat t-mobile de term ‘uitverkocht’ niet helemaal begrepen heeft.

    Als ik 5 bananen koop en besluit er elke dag eentje te verkopen en ik verkoop er de eerste dag gelijk 1. Kan ik dan ook naar de pers gaan dat ik zo’n succesvol bedrijf ben omdat de eerste dag alle bananen uitverkocht zijn?

  40. @wiedo:

    Organisatorisch en qua automatisering is het waarschijnlijk zo’n zooitje dat ze gewoon niet meer aankunnen.

  41. @tripwire

    maar om het dan meteen uitverkocht te noemen? Terwijl ze nog magazijnen vol hebben.. IMHO rare opvatting van uitverkocht.

  42. Recyclen die T-Mob Marketing Manager.
    Elke idioot die je van de straat haalt doet het beter.

  43. Dat T Mobile de eerste dag (11-07) problemen heeft met hun acceptatiesysteem is droevig.

    Maar dat je het in een WEEKEND niet voor elkaar krijgt dat probleem te verhelpen ( 2 hele dagen dus) is een provider ONWAARDIG.

    Ik ben heel blij met mijn gekraakte 2e generatie 16Gb uit Amerika en kan er ieder simkaartje instoppen.
    Ben dus gelukkig niet afhankelijk van T Mobile.

  44. Ik heb de iPhone op 11-07 dankzij vroeg voor de winkel staan ‘s morgens “besteld” en 3 uur later kreeg ik een telefoontje dat ik akkoord was en de telefoon kon ophalen. Een uur later had ik een telefoon. Daarna ben ik naar huis gereden en een paar uur later heb ik kunnen proberen aan te melden met iTunes. Dat koste best wat moeite en tijd, maar na 5-10 keer proberen (wisselen van iPhone naar Library en terug) werd ik gezien door de Store en werkte het toestel. Sindsdien gaat dat allemaal prima. Waar de anderen z’n probleem door hebben weet ik niet, het kan zijn dat er iets anders aan ten grondslag ligt. Maar een hele week wachten komt niet van een activeringsachterstand, dat had T-Mobile ‘s middags al weer onder controle!

    Ik geloof ook niet alles wat ik hier lees, sommige verhalen lijken me wel erg sterk en van gefrustreerde no-goers te komen…..

    Wat slecht is: 3G! Een mailtje vanaf de iPhone (hallo en als signature Sent from my iPhone) duurt eeuwig om te versturen!

  45. @Ivar:

    T Mobile heeft zelf toegeven, dat ze problemen hadden met het TAS systeem.
    Dus niet al ‘s middags opgelost.
    En die problemen waren er gisteren en vandaag weer.

    Misschien heb jij geluk gehad, dat jouw aanvraag telefonisch of per fax doorgegeven en geaccepteerd is.

  46. Myrdhin:

    Tig duizend inschrijvingen betekend nog niet tig duizend kopers… Er zijn een hoop mensen die puur alleen voor interesse inschrijven, mensen die inschrijven maar uiteindelijk de prijs te hoog vinden, mensen die inschrijven en nog aan hun huidige abbo vast zitten…

    Ik zei ook dat dat een van de redenen had moeten zijn om meer dan 7000 toestelletjes voor de verkoop op 11 juli te regelen. Er waren volgens mij ook nog andere redenen.
    Zeg nu zelf: 7000…

  47. Ik ben nu erg blij dat ik hem in de Midnight sale heb kunnen kopen (nrtje 107 haha) en helemaal nergens problemen mee heb gehad, maar kan me goed voorstellen dat het frustrerend is.
    Als T-Mobile slim is brengen ze juist een pers bericht uit met de mededeling dat er nogal wat overbelast is geraakt en dat mensen er verstandig aan doen, even een week te wachten, dan kunnen zij in die week alles wederom op orde brengen.

    (btw die signature kan je uitzetten bij instellingen en dan mail…. overigens duurt het bij mij niet zo lang als 3G aanstaat)

  48. Vandaag met BC en Tmobile gesproken. BC kon mij niet bereiken (dus lag nog ik het ziekenhuis maandag) waardoor mijn gereserveerde 16 GB aan mijn neus voorbij ging en online kan ik de reservering nog afezeggen, mits die in BC aanwezig was. Alleen weten ze bij Tmboile niet of de ‘online reserveringen’ ook zo snel zullen verlopen (=lees deze week nog).

  49. Apple creërt zijn eigen media hype door zeer weinig iphon’s te leveren aan de winkels en dan te beweren dat ze ALLEMAAL zijn uitverkocht. Als de supermarkten dat zouden doen met melk dan wordt melk ook een gewild product dat snel zal zijn uitverkocht. Apple is slim bezig door haar eigen naam goed te in de media te gebruiken en bij de telecom aanbieders (vooral T-mobile).

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.