Reacties voor: T-Mobile verhoogt snelheid voor bijna alle klanten naar 120 Mbps

T-Mobile heeft de snelheid voor bijna alle abonnementen verhoogd naar 120 Mbps. iPhone-bezitters met een i-abonnement gaan er flink op vooruit: van 15 Mbps naar 120 Mbps.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 47 reacties

  1. Leuk. Maar zolang de dekking bellaberd is heb je er weinig aan.

  2. Ik ben al geruime tijd gebruiker van T-Mobile, nog uit het tijdperk Orange en merk dat het bereik met sprongen vooruit is gegaan de afgelopen jaren. Inmiddels prima dekking in de omgeving Randstad waar ik woon.

    Begin volgend jaar passen ze ook de sim only abonnementen aan. Je moet nu 12 of 24 maanden afsluiten maar de voorwaarde wordt dan dat je binnen deze periode altijd mag upgraden naar een abonnement met telefoon. En niet eerst de periode van 12 of 24 maanden hoeft af te maken voordat je nieuwe abonnement ingaat. Geldt dus alleen als je bij T-Mobile blijft. Je kan er nu eventueel al gebruik van maken.

  3. Origineel geplaatst door Cihan
    Leuk. Maar zolang de dekking bellaberd is heb je er weinig aan.

    T-Mobile heeft landelijke 4G-dekking. Dus ik weet niet waar je woont?

  4. De overgang naar 120 Mbps heb ik supposedly al een poos terug gedaan maar in de praktijk merk je daar nooit iets van. De hoogste snelheid die ik zie is 52 Mbps.

  5. Origineel geplaatst door Cihan
    Leuk. Maar zolang de dekking bellaberd is heb je er weinig aan.

    Geniale tekst, je zit zeker al jaren bij T-Mobile. Je zou misschien eens wat onderzoek kunnen doen en er achter komen dat T-Mobile een van de beste netwerken TER WERELD heeft. (Bron: Ookla onderzoek en DIKW onderzoek). Kijk bovendien eens op 4gmasten.nl en Tweakers.net

  6. Origineel geplaatst door Rick de Jong
    T-Mobile heeft landelijke 4G-dekking. Dus ik weet niet waar je woont?

    Het gaat niet om waar je woont. Daar heb je WiFi. Iets wat T-Mobile ook niet snapt. Daarom ga ik er weg.

  7. En daar gaan we weer, lekker zeuren om bereikbaarheid van T-Mobile. Kom op mensen, T-Mobile heeft de beste service en snelste internet verbinding!!

    Als je niet tevreden bent dan stap je toch lekker over, lijkt me niet zo moeilijk. Altijd maar weer zeuren dat je in het diepste gaatje op de Veluwe geen ontvangst hebt of slechts 3G. Er is overal wel iets over te zeggen, zeker ook over andere providers!!

    Ik ben al jaren klant en zeer tevreden met T-Mobile. Nu 1 maand 4GB extra gekregen, daarvoor dank!! En een bereik dat ik heb, alles gaat lekker snel en heb overal internet met 4G. Dat mag ook wel eens geschreven worden.

    Bedankt T-Mobile, ook voor het verhogen van de snelheden. Heeft langer geduurd met 4G, maar jullie kunnen nu wel iets bieden. Super!!

  8. Origineel geplaatst door Cihan
    Leuk. Maar zolang de dekking bellaberd is heb je er weinig aan.

    Origineel geplaatst door Rick de Jong
    T-Mobile heeft landelijke 4G-dekking. Dus ik weet niet waar je woont?

    Het maakt niet uit waar je woont het is gewoon en K . . dekking/ontvangst!

  9. Origineel geplaatst door Rick de Jong
    T-Mobile heeft landelijke 4G-dekking. Dus ik weet niet waar je woont?

    landelijk dekking op papier ja.

  10. Het dekking verhaal speelt natuurlijk voor de aparte gebieden. Hoewel t-mobile vroeger in de stads zelfs k*t was zal dat hopelijk nu beter zijn.
    Landelijke dekking houd overigens wel in de nog steeds heel veel mensen een ruk verbinding hebben. In de randstad wonen en zeggen dat ze super zijn is natuurlijk niet echt kritisch.

  11. @Cihan: Geef dan eens antwoord. Waar woon jij? Want ik heb altijd overal dekking gehad met T-Mobile.

  12. Bizar bedrijf. Heilig doen en overkomen alsof ze wat voor de klant doen. Maar pas op want ze hebben een andere kant. Over een paar dagen wordt van circa 80000 klanten !! het flex of relax abonnement beeindigd en omgezet naar een ander abonnement, waarbij AL HET OPGESPAARDE TEGOED VERVALT. Dit zijn enorme bedragen doordat bijna iedereen dit abonnement gebruikt voor momenten dat men bv in het buitenland is. (Alles gaat nl uit 1 tegoed)Zodoende sparen mensen hier hun tegoed dat volgens voorwaarden ONBEPERKT HOUDBAAR is. Tegoeden tussen de €150 en €1500 zijn heel gebruikelijk als je de klachten op fora leest. Tmobile doet natuurlijk niets hieraan, geen enkele compensatie. Zij geven met een briefje aan dat je een maand hebt om alles op te maken en dan is het de dood of de gladiolen. NOOIT zal ik of iemand uit mijn netwerk zich nog aansluiten bij een bedrijf dat zo met z’n klanten omgaat.

  13. @Marc: omg… Wauw…
    Je bent sarcastisch, toch?!

    @Cihan: Precies!
    Ik ben serieus er gewoon ‘uitgezet’ door T-Mobile.

    Waar ik woon had je bijna geen bereik. Klacht over ingediend, zeggen ze: “Hier komt binnen 6 maanden verandering in, meneer”.
    6 maanden later, nog steeds bagger…
    Weer een klacht ingediend, zeggen ze: “dan zoek je maar een andere provider”… Letterlijk, aan de telefoon… -_

  14. Ik heb jaren T-Mobile gehad, nooit klachten over telefonie of internet, zelfs niet in donkere uithoeken van het land. Een paar jaar geleden ben ik toch gezwicht voor een leuke aanbieding van Vodafone en daar heb ik 2 jaar (want met toestel) spijt van gehad. Wat een waardeloos netwerk! Let wel, ik heb het in beide gevallen over 3G en niet over 4G, dat kan best anders zijn.

    Daarna, zo gauw als ik mijn abonnement kon beëindigen, ben ik naar Tele2 gegaan, want netwerk van T-Mobile (ik heb nog steeds een 3G toestel) en lekker goedkoop. Helaas was het netwerk van T-Mobile lang niet meer zo goed als ik me van de periode vóór Vodafone kon herinneren. Gelukkig had ik een maandelijks opzegbaar abonnement.

    Nu heb ik alweer een paar maanden tot volle tevredenheid Youfone, ook goedkoop, ook maandelijks opzegbaar en bijna overal 3G met leuke snelheid.

    Mijn schoonzusje heeft sinds een paar maanden Tele2 maar wel met een 4G toestel en die heeft nergens last van. Ook mensen die het Vodafone netwerk gebruiken met een 4G toestel hoor ik nergens over klagen.

    Ik heb heel sterk de indruk dat onze netwerkproviders “klaar” zijn met 3G en de klanten allemaal zo snel mogelijk willen overzetten naar 4G. Dan hoeven ze nog maar 1 netwerk met zendmasten te onderhouden en omdat bij 4G de masten dichter bij elkaar staan en er dus veel meer van nodig zijn, kost dat al meer als genoeg geld. Die indruk krijg ik doordat Tele2, nu ze hun 4G netwerk aardig dicht beginnen te krijgen, de klanten zoveel mogelijk op 4G proberen over te zetten. T-Mobile doet nu hetzelfde, door ook hun klanten naar 4G te duwen. En bij Vodafone had ik in de periode dat ik bij hun zat al het idee dat ze geen cent meer in 3G wilden investeren.

    Ik denk dat je over een jaar of 2-3 voor 3G alleen nog bij KPN terecht kan. En het zou me ook niet verbazen als je tegen die tijd €5 per maand extra moet betalen voor 3G ipv. zoals nu voor 4G.

    Je zult nog maar een “oude” iPhone 5 (die eigenlijk helemaal nog niet oud is) hebben…

  15. Moet eerlijk zeggen, vroeger inderdaad slecht bereik op veel plaatsen maar sinds volledige 4g uitrol geen problemen meer. Tevreden 👍

  16. Wow ben verrast hoe bizar het er aan toe gaat in Nederland qua dekking. In België hebben de providers een gigantische wedloop gedaan voor de snelste volledige dekking, en anno 2015 zijn (eindelijk) de verschillen tussen de 3 netwerken klein genoeg om te durven zeggen dat eender welke provider overal (binnen én buiten) 3G biedt en 4G buiten (soms ook binnen). Nederland heeft wel al een tijdje 4G Plus terwijl het in België pas 3 weken geleden is gelanceerd!
    Persoonlijk gebruik ik 3G in plaats van 4G op mijn 5S omdat 4G zo-veel energie slurpt. Met 4G houdt mijn batterij het half niet zo lang vol als op 3G. In de nieuwste iPhones (6 en 6s) is 4G juist zuiniger, waar ik dus stikjaloers op ben!

  17. Heerlijk dat i-abbo. Dat doe ik nooit meer weg waarschijnlijk. ONBEPERKT INTERNET maar dan echt onbeperkt. ( fair policy uiteraard ) 500 minuten en 350 sms’jes…. 35 euro in de maand….
    Super blij mee. En nu ook nog 120mbps en natuurlijk 4g!

  18. Wel een beetje jammer dat mensen zo als ik, 1 stap hoger zijn gaan zitten om die 120 destijds te krijgen (toen dat net uit was) nu eigenlijk dus een beetje genaa*t worden.

  19. T-mobile is de beste provider ja, als je in het buitenland bent… Hier komen ze gewoon niet mee, beetje de sbs6 van de providers zeg maar

  20. Zonder volledig bereik 107Mb/s download…zojuist even getest met ookla…al jaren klant bij T-mobile, het is alleen maar beter geworden 🙂

  21. Origineel geplaatst door rouy
    Heerlijk dat i-abbo. Dat doe ik nooit meer weg waarschijnlijk. ONBEPERKT INTERNET maar dan echt onbeperkt. ( fair policy uiteraard ) 500 minuten en 350 sms’jes…. 35 euro in de maand….
    Super blij mee. En nu ook nog 120mbps en natuurlijk 4g!

    Totdat tmobile zelf komt met de mededeling dat ze dit abo beëindigen, dan sta je nergens meer, hoor. Mijn zoon ook abo met onbeperkt internet, een boel belminuten, een tegoed van ruim 600 euries. Toedeledokie, we stoppen met deze abo’s dus je hebt 1 maand op alles op te maken. Lijkt de belastingdienst wel, leuker kunnen we het niet maken 👿

  22. @rouy: Ja ik heb ook i150 uit 2008 voor 30 euro per maand al bijna onbeperkt internet en 4g en nu ook 120 Mbps…. En nooit problemen gehad! Superdeal!!!

  23. @marina: Dit abbo kunne ze niet zomaar stoppen: de latere abbo’s wel.

  24. Origineel geplaatst door Frank
    @marina: Dit abbo kunne ze niet zomaar stoppen: de latere abbo’s wel.

    En hoe weet je dat zo zeker?

  25. @marina: Omdat ik mijn contract goed lees voordat ik het teken.

  26. ‘k ben oprecht nieuwsgierig wat je nu met 120Mbps beter kunt doen op een phone dan met, laat ons zeggen, 30Mbps.
    Ik zie de meerwaarde niet van 120Mbps op een telefoon. Misschien moet ik maar korting gaan vragen aan tmobile in ruil voor snelheidsverlaging 🙂

  27. Die hele dekkingskaart van T-Mobile klopt niet.
    Voordat ik een abonnement ging afsluiten eerst gecheckt op de kaart, daarna nog gebeld en alles zou helemaal goed moeten zijn.

    Binnen geen bereik, gewoon niets en buiten in de tuin gprs. Gebeld, is een onderzoek ingesteld en inderdaad geconstateerd dat het netwerk in de gehele wijk zeer slecht is. Kon direct mijn abonnement opzeggen. Maar de kaart aanpassen is teveel moeite, staat nog steeds dat alles hier zou moeten werken.

  28. Geldt dit ook voor zakelijke abonnementen?

  29. In Zeeland was het bereik altijd belabberd van T-Mobile. Ik weet niet hoe dat momenteel is, maar ik ben momenteel alweer 2 jaar gelukkig met het KPN-netwerk. Daarmee heb je zelfs in de boerengaten bereik.. T-Mobile had al moeite in steden als Vlissingen en Middelburg..

  30. Origineel geplaatst door Arie
    ‘k ben oprecht nieuwsgierig wat je nu met 120Mbps beter kunt doen op een phone dan met, laat ons zeggen, 30Mbps.
    Ik zie de meerwaarde niet van 120Mbps op een telefoon. (…)

    Dit moet je ruim zien. Zoals ‘hoe meer megapixels, hoe beter de camera’. Nee dus. Het uiteindelijke resultaat is zo goed als de zwakste schakel. De reden dat ik TMobile de rug heb toegekeerd is een commerciële en helaas hier off-topic. Prachtig al die volzinnen (door wie dan ook) over het laten meegenieten en meeprofiteren van gewaardeerde klanten. Dat is uitsluitend van toepassing als (in dit geval) de provider er eveneens profijt van heeft. Waarvan akte.

  31. Heb nog geen sms gehad maar toch even met ookla getest : 86.63 Mbps down en 40.20 Mbps up load. En al jaren tevreden klant. Laatst van Tilburg naar Groningen met de trein en bijna overal 4 G. Super.

  32. Origineel geplaatst door Pieter
    Geef dan eens antwoord. Waar woon jij? Want ik heb altijd overal dekking gehad met tmobile.

    Zaandam

  33. @HooijmansNL: hadden ze je dan aan het lijntje moeten houden? Wees blij dat ze dan eerlijk zijn en dat je weg mag! Dat mag niet bij iedereen

  34. @Frank: je contract is in principe al voorbij dus ze zouden net als jij eenzijdig met een opzegtermijn van een maand je abbo kunnen opzeggen. De verplichting van je contract is gedaan

  35. Misschien kunnen ze nu het voorbeeld van hun Amerikaanse Zuster t-mobile gaan volgen… Gratis sms overal ter wereld. Gratis data roamen, overal te wereld, en gesprekken buiten de vs voor 20 cent per minuut.

    Oh ja. En geen data kosten voor muziek streamen. Dat kan dus blijkbaar allemaal terwijl je nog steeds winstgevend bent…

  36. Hier ook nog een i150.
    Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat ze deze abonnementen gaan afschaffen of gedwongen overzetten naar een van de nieuwe abonnementen.

  37. Origineel geplaatst door Arie
    ‘k ben oprecht nieuwsgierig wat je nu met 120Mbps beter kunt doen op een phone dan met, laat ons zeggen, 30Mbps.

    Goh ja. Die Full-HD en 4K filmpjes vam je iPhone afspelen bijvoorbeeld? Die trek je daarmee binnen no-time van bijvoorbeeld je eigen Dropbox of iCloud af.

    We hebben thuis 500/500. Dus alles wat daaronder ligt, lijkt alweer traag. 😉

  38. @maartenjasper: Laten we ze niet meteen op een sokkel plaatsen. ze zijn hard onderweg. Alleen bijvoorbeeld in het centrum van Hoorn (noord-holland) mag je gerust stellen dat de dekking K is.

    ook diverse delen van West-Friesland is het bereik niet altijd puik te noemen. Nogmaals ze zijn goed bezig, die actie van 4Gb is natuurlijk een testcase voor T-mobile zelf om te kijken of hun netwerk stabiel genoeg is, maar ze moeten er nog wel ff aan werken.

    dat wat HooijmansNL meld is normaal bij ze. zo hebben ze mij ook aan het lijntje gehouden. Niet eens een 3G verbinding. compensatie 20% korting op je abonnement.

  39. @Joep: Hoezo aan het lijntje houden? Ik woon aan de rand van Utrecht en bij ons is binnenshuis het bel-bereik slecht. Ik heb dit aangegeven en heb de keuze gehad: contract eindigen of 3 maanden lang 20% korting. Ik koos voor het laatste. Na 3 maanden nog geen verbetering dus nog een keer een melding ingediend. Wederom dezelfde keuze: contract ontbinden of 3 maanden korting. Nog een keer voor de korting gekozen. KPN en Vodafone zijn hier in de straat even slecht. Dit valt op te lossen door een extra mast te plaatsen. Ik voel dit niet als ‘ aan het lijntje’ worden gehouden, maar twee logische keuzes.

  40. Origineel geplaatst door Marc
    En daar gaan we weer, lekker zeuren om bereikbaarheid van T-Mobile. Kom op mensen, T-Mobile heeft de beste service en snelste internet verbinding!!
    Als je niet tevreden bent dan stap je toch lekker over, lijkt me niet zo moeilijk. Altijd maar weer zeuren dat je in het diepste gaatje op de Veluwe geen ontvangst hebt of slechts 3G. Er is overal wel iets over te zeggen, zeker ook over andere providers!!
    Ik ben al jaren klant en zeer tevreden met T-Mobile. Nu 1 maand 4GB extra gekregen, daarvoor dank!! En een bereik dat ik heb, alles gaat lekker snel en heb overal internet met 4G. Dat mag ook wel eens geschreven worden.
    Bedankt T-Mobile, ook voor het verhogen van de snelheden. Heeft langer geduurd met 4G, maar jullie kunnen nu wel iets bieden. Super!!

    Fijn dat u zo tevreden bent maar waarschijnlijk een uitzondering .Ik ben bij T-Mobile weg gegaan ,die service is echt belabberd ,en ze zijn te duur ! en wat al helemaal de druppel is die reclame met die aansteller Alie op B niveau brrrrrr
    Bye bye vreselijke Alie B’tjuuu

  41. @Cihan: Hoe kom je erbij dat de dekkingsgraad belabberd is? Er is zo goed als landelijke dekking. Zelfs op de meest idiote plekken, zoals aan het strand en in het bos, heb ik gemerkt

  42. Ik ben van het begin van de iPhone bij T-Mobile. In het begin kon dat niet anders: geen T-Mobile, geen iPhone en later ben ik steeds bij T-Mobile gebleven. Problemen met de dekking waren er in het begin, tot zo’n 4 of 5 jaar geleden. Daarna is het snel beter geworden. Op een gegeven moment kon je zelfs in de T-Mobile app – die erg handig is – het bereik testen en in de app het resultaat doorgeven aan T-Mobile, die aan de hand daarvan het netwerk verder heeft verbeterd. Doordat ik het kon vergelijken met abonnementen van anderen die bij me in de buurt zaten (met Tele2 en KPN) merkte ik dat T-Mobile vaak zelfs beter is dan KPN. Het 4G netwerk is door T-Mobile wat langzamer maar veel grondiger uitgerold dan bij de anderen. KPN anderen kozen voor snelle uitrol op het bestaande net. Waardoor het sneller klaar was, maar minder snel is. T-Mobile heeft een nieuw snel 4G netwerk aangelegd, dat nu bijna volledig landelijke dekking heeft en verreweg het snelste is van alle providers.

    De service vind ik altijd perfect en is veel beter dan bij anderen – weet ik uit situaties die mijn kinderen en vrienden hebben meegemaakt. Als er problemen zijn, is de helpdesk erg soepel. Ineens je data op je je weet niet hoe dat komt. Even bellen en ze zetten gratis je volledige tegoed er weer op. Zal een uitzondering zijn, maar anderen doen zoiets niet. Die laten je altijd fors betalen. De abonnementen zijn meestal ook net even flexibeler en meestal lager in prijs dan de kwalitatief vergelijkbare concurrenten.

    T-Mobile was de eerste en jarenlang de enige met ‘onbeperkt’ internet. Eerst volledig en later ging de snelheid naar beneden na verbruik van alle data, maar je blijft altijd internet houden voor email, chatten etc. Andere providers hebben kapitalen verdiend door extra kosten te berekenen nadat de data verbruikt waren. Mijn kinderen hebben aan KPN en Vodafone soms honderden euro’s moeten betalen voor relatief weinig ‘extra verbruikte’ data, als ze even niet in de gaten hadden dat ze door hun data heen waren.

    Wat betreft het omschakelen van flex abonnees. Na (terechte) klachten over het verdwijnen van het tegoed heb ik gehoord dat T-Mobile dit nu compenseert.

    In het buitenland is de service van T-Mobile ook glashelder. Direct als je de grens overgaat krijg je een sms met de tarieven en mogelijkheid een plaatselijk datategoed voor redelijke prijs te kopen. In de nieuwe abonnementen dit jaar zijn de belminuten meestal in heel Europa geldig. Dat is heel erg handig!

  43. Ik zou al zo blij zijn met een fatsoenlijk 3G bereik. Laat de snelheid dan verder maar laag zijn.

  44. Origineel geplaatst door Marcel: Ik ben al geruime tijd gebruiker van T-Mobile, nog uit het tijdperk Orange en merk dat het bereik met sprongen vooruit is gegaan de afgelopen jaren. Inmiddels prima dekking in de omgeving Randstad waar ik woon..

    In Zuid Limburg merk je er dus niks van. Ook bij een groot pretpark als Toverland (Noord Limburg) dan: totaal geen bereik. Aan anderen met KPN abo moet je de voetbalstanden vragen, zij hebben perfect bereik.

  45. Vorig jaar na vele jaren overgestapt van t-mobile naar kpn,was de beste zet ooit.Wat een verschil.Nu overal 4g,terwijl ik eerst op zo ontzettend veel plaatsen nog niet eens 3G had met T-mobile.Kan me niet voorstellen dat ze nu opeens landelijke 4g dekking hebben.

  46. @MacaanZee: fijn dat ik niet alleen zo positief ben 🙂

  47. @Mark:

    Haha ik al bijna 2 jaar geleden naar hi wat nu kpn is, wat een verbinding heeerlijk

    Sim only
    8 gb 4G
    100min/sms voor 25€

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.