Reacties voor: T-Mobile treft coulance-regeling omtrent belstatus

Na veel problemen omtrent de internettool Belstatus van T-Mobile heeft Radar veel klachten hierover gehad. Na contact te hebben gezocht met T-Mobile hebben zij laten weten een coulance regeling te hebben getroffen.
Emiel Janson - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 83 reacties

  1. Wat een onzin, deze keer is T-Mobile te aardig vind ik..

    De belstatus was er nog niet toen de iphone geintroduceerd werd, pas een aantal maanden later.
    Voor die tijd kon je dus ook “per ongeluk” buiten je bundel bellen. niemand hoorde je daar over.

    Je gaat me toch niet vertellen dat mensen afhankelijk van zo een ding zijn geworden om hun eigen belgedrag te bepalen?

    Allemaal door die k*t radar en kassa programma’s.. mensen zeiken om het minste.

  2. Door al dat ‘gezeik’ krijg ook jij nu betere service. Ik zie het probleem niet.

  3. Origineel geplaatst door Marco
    Wat een onzin, deze keer is T-Mobile te aardig vind ik.. De belstatus was er nog niet toen de iphone geintroduceerd werd, pas een aantal maanden later.
    Voor die tijd kon je dus ook “per ongeluk” buiten je bundel bellen. niemand hoorde je daar over.Je gaat me toch niet vertellen dat mensen afhankelijk van zo een ding zijn geworden om hun eigen belgedrag te bepalen?Allemaal door die k*t radar en kassa programma’s.. mensen zeiken om het minste.

    Als je iets levert als groot bedrijf, moet je zorgen dat het werkt. En als naderhand die dienst offline haalt kan je dit soort reacties verwachten ja.

    T-mobile is gewoon dom bezig in Nederland.

    Gelukkig heb ik nog nooit T-mobile gehad.

  4. Persoonlijk vind ik het ook erg vervelend geen belstatus te kunnen bij houden, ik ga normaal altijd over op BiteSms als ik over mijn bundel ben aangezien je geen extra sms pakket kan aanschaffen. Goede regeling dus!

  5. Ik vind het wel goed, het is niet alleen de website, en de app die er uit ligt.

    Ook het gratis nummer 1202 ligt er uit, er is dus geen enkele mogelijkheid om je belstatus te checken.

    Dat geld voor iedere t-mobile klant, en niet alleen de iPhone klanten.

    terrecht is het wel, want bedenk even jongeren die het krap hebben en een abbo van hun ouders krijgen kunnen niet kijken of ze er over heen zijn.

    Soms kunnen die dingen oplopen tot een duur geintje!

  6. Maar als je de hele dag belt dan kun je zelf toch nagaan dat je over je bundel gaat? Men doet nu net alsof iedereen er ruim overheen gaat omdat die applicatie niet werkt…

    Als je gewoon logisch nadenkt dan is het inderdaad mogelijk dat je een paar euro over je bundel heen gaat, maar als je er tientallen euro’s overheen gaat moet je misschien zelf eens logisch nadenken…

  7. @Marco: Pardon? Belstatus is bij elke provider al jaren mogelijk door een nummer te bellen o.i.d. Bij T-Mobile is helemaal niks meer mogelijk om het te checken, en dat al maanden. Dus zo aardig zijn ze helemaal niet…

  8. T-mobile is gewoon dom bezig in Nederland.Gelukkig heb ik nog nooit T-mobile gehad.

    Knap dat je dan kan beoordelen dat ze ‘dom’ bezig zijn.
    Ik maak, sinds Ben werd overgenomen door t-mobile, gebruik van hun diensten en alleen maar goede ervaringen. Kan me niet vinden in alle negatieve publiciteit richting t-mobile.

    Daarbij ben ik het met de meeste eens, als je een bel status nodig hebt om je belgedrag in de hand te houden, dan klopt er iets niet. Daarbij is die belstatus volgens mij een best effort service, geloof niet dat ze een sla/overeenkomst met je hebben of i.d. om in belstatus te voorzien.

  9. Nou marco ik kon al jaren voordat de iphone bestond mijn belstatus op een of andere manier opvragen. Nu kan het helemaal nergens. Hoe kan je nou weten hoeveel je belt dan? Ik vind het ook erg zonde om minuten over te houden. Deze gaan ook niet 2 maanden mee 🙁 Dus@Marco:

  10. Origineel geplaatst door Patrick
    @Marco: Pardon? Belstatus is bij elke provider al jaren mogelijk door een nummer te bellen o.i.d. Bij T-Mobile is helemaal niks meer mogelijk om het te checken, en dat al maanden. Dus zo aardig zijn ze helemaal niet…

    Meh.. ik ben aan een nieuwe bril toe.. dacht dat het alleen over de status applicatie ging.

    ja, dan is het idd niet zo aardig. Maar nog vind ik het vreemd dat mensen zich hier zo afhankelijk van maken. Neem dan een ruimere bundel ipv een bundel die maar net voldoende is..

  11. Ligt het nou aan mij of is het te idioot voor woorden dat je die 10 euro alleen krijgt als je veel meer hebt gebeld dan in de maanden ervoor? Er zijn misschien wel mensen die extreem weinig zijn gaan bellen omdat ze anders bang zijn dat ze over hun belbundel heen bellen. Daarnaast zijn veel mensen op vakantie geweest waardoor hun belgedrag al geheel anders was (lees: gebruik is in deze maanden afgenomen)
    Leuk gebaar dus, maar niet echt reëel tegen over overige klanten lijkt me.

  12. Ik ben het eigenlijk wel met Marco eens.
    Je kan je belminuten ook in de gaten houden via gebruik bij instellingen.
    Aantal berichten die je verstuurd in de gaten houden is iets lastiger inderdaad, maar ik vind toch dat klanten nog wel een beetje een eigen verantwoordelijkheid hebben.

  13. Waarom reageert tmobile pas als Radar e.d. aan de lijn hangen? Als je in het tmobile forum kijkt zie je al hoeveel klachten er waren. Het was zeer goed geweest als tmobile toen had gereageerd met deze actie. Nu zijn het zwakke mietjes die bang zijn voor de tv. Jammer hoor

  14. Origineel geplaatst door Marco
    Wat een onzin, deze keer is T-Mobile te aardig vind ik.. De belstatus was er nog niet toen de iphone geintroduceerd werd, pas een aantal maanden later.
    Voor die tijd kon je dus ook “per ongeluk” buiten je bundel bellen. niemand hoorde je daar over.Je gaat me toch niet vertellen dat mensen afhankelijk van zo een ding zijn geworden om hun eigen belgedrag te bepalen?Allemaal door die k*t radar en kassa programma’s.. mensen zeiken om het minste.

    Bullshit. Toen ik vorig jaar in augustus m’n iPhone kocht kon ik al netjes via de site de belstatus checken, dat weet ik erg zeker.
    En ja, ik pas m’n belgedrag zeker erop aan. Als ik er over drijg te gaan pak ik m’n zakelijke mobiel (dat mag ik) en bel en sms ik minder met mb iPhone.
    Ik vind dit heel goed van Radar. Ik vind dit eerder karig van t-mobile.

  15. Wat een discussie ook weer 😀

  16. Origineel geplaatst door chocopinda
    Nou marco ik kon al jaren voordat de iphone bestond mijn belstatus op een of andere manier opvragen. Nu kan het helemaal nergens. Hoe kan je nou weten hoeveel je belt dan? Ik vind het ook erg zonde om minuten over te houden. Deze gaan ook niet 2 maanden mee Dus@Marco:

    Aha, dus als je aan het eind van de maand nog 50 belminuten over hebt, ga je deze nog even opgebruiken?

    Hallo, met chocopinda.
    Ja hoi, wat is er?
    Nou niets, maar ik moet nog 50 belminuten vol ouwehoeren en dus bel ik jou.
    Mooi, nou dan hang ik op, heb je nog 49 minuten over om iemand anders lastig te vallen. Doei!

  17. Ik weet niet waar jullie allemaal over discussieren maar het lijkt mij heel simpel…

    Als je er als telecom provider er voor kiest om bundels op basis van minuten te verkopen moet je de klant wel een middel geven om dit te kunnen controleren. Er is nu geen enkele mogelijkheid om tussentijds je bundelsaldo te raadplegen. Ze kunnen je nu alles wijs maken… lijkt me niet ok.

    Natuurlijk is de 10 euro regeling een mooi eerste gebaar, maar we weten allemaal dat degenen die zich daadwerkelijk hebben vergist in hun belgedrag gedurende de afgelopen maanden hier helemaal niks mee opschieten. Ofwel: t-mobile bekent schuld en koopt ‘t af met een symbolische stuiver.

  18. Het punt blijft gewoon dat mensen niet in de gaten kunnen houden of ze binnen of buiten hun bundel zitten. De meeste mensen, zoals ik, hebben een bundel die voldoende is gekeken naar hun normale belgedrag. Het kan echter voorkomen dat je soms een gesprek van een uur in de maand hebt waardoor je beltegoed het minimum ernstig nadert. Als je dan niet exact weet of je over je tegoed heengegaan bent of niet, kan je onbedoeld ernstig in de kosten komen. Ik kon normaliter prima bijhouden of ik nog veel kon bellen en sms’en, dat is nu totaal niet mogelijk en dat is vervelend. Eens even naar mijn factuur kijken of ik hier ook voor in aanmerking kom…

  19. Je neemt een betaalde dienst af bij T-Mobile. Het is dan niet meer dan normaal dat je inzichtelijk hebt wat je bel/sms tegoed is. Standaard functionaliteit! Laat T-Mobile de energie stoppen in het oplossen van het probleem!

  20. Origineel geplaatst door Omg
    Origineel geplaatst door MarcoWat een onzin, deze keer is T-Mobile te aardig vind ik.. De belstatus was er nog niet toen de iphone geintroduceerd werd, pas een aantal maanden later.Voor die tijd kon je dus ook “per ongeluk” buiten je bundel bellen. niemand hoorde je daar over.Je gaat me toch niet vertellen dat mensen afhankelijk van zo een ding zijn geworden om hun eigen belgedrag te bepalen?Allemaal door die k*t radar en kassa programma’s.. mensen zeiken om het minste.Als je iets levert als groot bedrijf, moet je zorgen dat het werkt. En als naderhand die dienst offline haalt kan je dit soort reacties verwachten ja.T-mobile is gewoon dom bezig in Nederland.Gelukkig heb ik nog nooit T-mobile gehad.

    Onderbouw je kritiek eens dan. Je hebt zelf ook niet echt criteria om te onderbouwen?

  21. Ben trouwens heel benieuwd wie er geholpen is met 10 euro compensatie voor meerdere maanden geen belstatus inzicht… ik niet in ieder geval. Ik denk dan ook dat ik geen gebruik hiervan ga maken omdat je dan waarschijnlijk niet meer verder mag klagen over dit probleem, en ik wil toch echt graag een iets betere oplossing.

    Valt me tegen dat Radar hier zo enorm positief over is en de zaak lijkt te hebben afgedaan.

  22. Ik denk dat er gewoon een grote opstand van ons allemaal moet komen. Waarom word het ons zo moeilijk gemaakt om in onze eigen portomonee te kijken ? Mogen we niet meer zien wAt we uitgeven tegenwoordig?

  23. Misschien een idee voor iPhoneclub om een poll te houden wie er vind schade te hebben geleden door het ontbreken van enig middel om belstatus in te zien.

  24. “Vroeger”, toen T-Mobile nog Ben was, had ik ook een abonnement bij ze met belminuten. En was er geen belstatus op internet ofzo. De enige manier om bij te houden hoeveel je gebeld had, was via het tellertje op je telefoon. Werkte, weliswaar niet heel nauwkeurig, ook. We zijn verwend geraakt.

    Ik vind jammer dat de belstatus nu niet meer werkt. Maar om nu van het ontbreken van de belstatus een enorm probleem te maken en je daar heel erg over op te winden….

  25. Vraagje: is T-mobile wel in staat om zelf goed bij te houden wie hoeveel belt? Of zijn de problemene groter dan nu duidelijk lijkt te zijn? Ga toch maar eens mijn maandelijkse afschrijvingen wantrouwen.

  26. Ik snap dat het lastig kan zijn. Zelf vind ik t-mobile altijd wel een goede service hebben!

    Hiervor had ik vodafone en daar lag de functie tot het bekijken van je bel en sms status ook meer dan 1 jaar uit de lucht, maar geloof maar niet dat zij mensen met 10euro compenseren….T-mobile doet dit wel..

    Zelf vind ik T-mobile een zeeeer goede provider en ja helaas werkt de belstatus functie niet, maar ik vind dat je zelf ook ff je minuten en smsjes in de gaten kan houden….

  27. zo! Emailtje verstuurd! Kijken of het wat word!

  28. waarom werkt het email adres niet dat ze hebben opgegeven?

  29. Origineel geplaatst door MacDennis
    “Vroeger”, toen T-Mobile nog Ben was, had ik ook een abonnement bij ze met belminuten. En was er geen belstatus op internet ofzo. De enige manier om bij te houden hoeveel je gebeld had, was via het tellertje op je telefoon. Werkte, weliswaar niet heel nauwkeurig, ook. We zijn verwend geraakt.Ik vind jammer dat de belstatus nu niet meer werkt. Maar om nu van het ontbreken van de belstatus een enorm probleem te maken en je daar heel erg over op te winden….

    Dat iets al krom was in het verleden wil natuurlijk niet zeggen dat je er nu ook maar niks aan moet doen “want het was toen ook al zo..”.

    En het heeft niks met opwinden of boos worden te maken, het gaat om principes. Als je minuten verkoopt en commercieel belang hebt bij het ‘over de bundel heen gaan’ vind ik dat je het simpelweg niet kunt maken om geen inzicht te geven. Dit is (waarschijnlijk weliswaar niet met opzet) klanten in de val laten lopen, waar je achteraf niks meer aan kunt doen.

  30. @Alex: vergeet de remove-this. niet weg te halen uit het adres. Dus het adres is belstatusapenstaartjet-mobilepuntnl.

  31. @Alex: Waarschijnlijk omdat je het gedeelte remove.this niet hebt weggehaald? Andere mensen lukt het wel.

  32. Ik heb liever dat t-mobile de voicemail eens gaat maken. Daar heeft ook de helft last van!

  33. Vuile ***** van T-Mobile .. die 10euro kunnen ze in hun **** steken, mijn rekening is onbewust de laatste 2 maanden gemiddeld 80 euro duurder uitgevallen .. in de veronderstelling al die tijd zijnde dat ik nog in de belbundel zat .. hoe gek dat ook mag klinken
    Je toon kan wel wat minder.

  34. Ik vind dat T Mobile hier inderdaad wel erg aardig is naar de klanten. Ik ben van mening dat je je beldgedraag ook wel in de perken kan houden zonder zo’n systeem.
    Als iemand 80 euro per maand meer heeft verbeld dan zijn abonnement kan je mij niet wijsmaken dat deze persoon niet door heeft gehad dat hij meer had gebeld.
    Ik weet dondersgoed, zonder hulpmiddelen of ik weinig of veel bel.
    Als je extreem veel gaat bellen moet je ook niet zeuren dat je rekening hoger wordt. It’s all in the game.
    Maar het taalgebruik “vuile flikkers” zegt eigenlijk al genoeg over de persoon die dit opvoert.

  35. Origineel geplaatst door Seminifeer
    Ik vind dat T Mobile hier inderdaad wel erg aardig is naar de klanten. Ik ben van mening dat je je beldgedraag ook wel in de perken kan houden zonder zo’n systeem.Als iemand 80 euro per maand meer heeft verbeld dan zijn abonnement kan je mij niet wijsmaken dat deze persoon niet door heeft gehad dat hij meer had gebeld.Ik weet dondersgoed, zonder hulpmiddelen of ik weinig of veel bel.Als je extreem veel gaat bellen moet je ook niet zeuren dat je rekening hoger wordt. It’s all in the game.Maar het taalgebruik “vuile flikkers” zegt eigenlijk al genoeg over de persoon die dit opvoert.

    Als ik de hele dag door aan het bellen ben en gebeld wordt is het in mijn ogen geen doen om zelf handmatig de belstatus bij te houden. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe jij dit gewoon ‘weet’, ga je na elk telefoontje de tijdsduur opschrijven of zo? Ben benieuwd wat voor methode jij gebruikt.

  36. Origineel geplaatst door TiKay
    Ik weet niet waar jullie allemaal over discussieren maar het lijkt mij heel simpel…Als je er als telecom provider er voor kiest om bundels op basis van minuten te verkopen moet je de klant wel een middel geven om dit te kunnen controleren. Er is nu geen enkele mogelijkheid om tussentijds je bundelsaldo te raadplegen. Ze kunnen je nu alles wijs maken… lijkt me niet ok.Natuurlijk is de 10 euro regeling een mooi eerste gebaar, maar we weten allemaal dat degenen die zich daadwerkelijk hebben vergist in hun belgedrag gedurende de afgelopen maanden hier helemaal niks mee opschieten. Ofwel: t-mobile bekent schuld en koopt ‘t af met een symbolische stuiver.

    Precies, een beetje een karig gebaar, “10 euro” beltegoed… Ik heb tot op heden geen enkel idee hoe het met mijn belbundel staat… misschien valt er vandaag of morgen wel een keiharde rekening op de mat. of ik heb enorm veel over en voor niks enorm zuinig lopen doen, nogal vervelend. Ik zeg vergoed dan gewoon alles wat er over heen is gebeld, zoveel kost t-mobile dat niet. Of ze hadden gewoon de belstatus kunnen fixen, je verteld mij niet dat dat 3 maand kost… <_<

  37. Automatisch antwoorde na versturen van mailtje:
    Note: Forwarded message is attached.

    Geachte klant,

    Hartelijk dank voor uw e-mailbericht. Vanaf het moment dat de belstatus weer beschikbaar is, kunnen wij bekijken of u in aanmerking komt voor coulance. Hiervoor hebben wij uw mobieletelefoonnummer nodig. Mocht u dit in uw bericht nog niet hebben vermeld, dan verzoeken wij u dit in een nieuw e-mailbericht alsnog te doen.

    Wij verwachten de belstatus begin oktober weer beschikbaar te hebben. Daarna informeren wij u verder over eventuele coulance.

    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice BV

    A**** H*****, directeur

  38. Origineel geplaatst door Patrick
    @Marco: Pardon? Belstatus is bij elke provider al jaren mogelijk door een nummer te bellen o.i.d. Bij T-Mobile is helemaal niks meer mogelijk om het te checken, en dat al maanden. Dus zo aardig zijn ze helemaal niet…

    Als je zelf de relels eens zou lezen zou je ook weten dat het puur ter indicatie is. Dus als het wel werkt en men gaat erbuiten is het alsnog eigen verwantwoordelijkheid.

  39. Lieve T-mobile meneheer,

    Wij willen helemaal geen belstatus of website of gratis 1202 wachtrijinbelnummermetverkeerdemuziek maar gewoon een taartgrafiekje in onze menubalk dat het resterend beltegoed aangeeft.
    Desnoods met een grote roze hoofdletter T, omdat u het wsch. toch niet kan laten.

    dag !

  40. Origineel geplaatst door Marco
    Wat een onzin, deze keer is T-Mobile te aardig vind ik.. De belstatus was er nog niet toen de iphone geintroduceerd werd, pas een aantal maanden later.Voor die tijd kon je dus ook “per ongeluk” buiten je bundel bellen. niemand hoorde je daar over.Je gaat me toch niet vertellen dat mensen afhankelijk van zo een ding zijn geworden om hun eigen belgedrag te bepalen?Allemaal door die k*t radar en kassa programma’s.. mensen zeiken om het minste.

    zometeen ga je ons nog vertellen dat mensen met een te hoge Credit Card schuld ook beter de kleine lettertjes hadden moeten lezen zeker :/

  41. 10 euro, ga toch weg.

  42. T-Mobile zou is wat sneller werk maken van onderhoud/aanpassing van het netwerk.
    Eerste melding dat er voor een tijdsduur van een week extra overlast zou zijn. Nu zijn er verschillende diensten al vanaf begin juli niet meer beschikbaar.
    Dit is nu reeds meer dan twee maanden. Welke firma kan zich dat veroorloven. Dat moeten wel zeer grote problemen zijn waar ze mee te kampen hebben!!!!!!!!!!!

  43. Origineel geplaatst door Rick
    Origineel geplaatst door Patrick@Marco: Pardon? Belstatus is bij elke provider al jaren mogelijk door een nummer te bellen o.i.d. Bij T-Mobile is helemaal niks meer mogelijk om het te checken, en dat al maanden. Dus zo aardig zijn ze helemaal niet…Als je zelf de relels eens zou lezen zou je ook weten dat het puur ter indicatie is. Dus als het wel werkt en men gaat erbuiten is het alsnog eigen verwantwoordelijkheid.

    Niemand zegt hier dat hij of zij niet verantwoordelijk is voor persoonlijk belgedrag. Tevens is het logisch dat een tool als belstatus indicatief is maar het is in ieder geval ontelbaar keer beter dan geen oplossing aangezien je vertraging hebt van een dag en niet van een maand (factuur). Ik weet dus niet waarom je met een dergelijk antwoord komt.

    In mijn ogen is het niets meer dan gezond verstand dat er minimaal 1 manier moet zijn om je ‘actuele’ belstatus in te zien. Bellen, via internet, sms, applicatie maakt me niet uit welke optie, maar minimaal 1!

  44. Origineel geplaatst door Prop
    mijn rekening is onbewust de laatste 2 maanden gemiddeld 80 euro duurder uitgevallen .. in de veronderstelling al die tijd zijnde dat ik nog in de belbundel zat .. hoe gek dat ook mag klinken
    .

    Dat klinkt idd heeeeel gek.

    Dan ik hoop dat er bij jou in de buurt ook iemand is die je vork kan vasthouden, en die je schoenen kan strikken. Want zo te horen kun jij het meest eenvoudige klusje blijkbaar niet alleen.

    Iedere telefoon houdt bij hoe lang je belt, als eens van gehoord? En weet je wat nog mooier is, je kunt dat iedere maand op het moment dat je belminuten ingaan resetten….cool eh :).

    Deze tip is overigens voor iedereen die hier zeurt over verplichte service en weet ik wat. De moeite die je je doet om online de minuten op te zoeken of via de belminuten app zou je ook kunnen besteden om in je telefoon te kijken hoe lang je al gebeld hebt. Zeuren…daar zijn de mensen goed in.

  45. Origineel geplaatst door Marco
    Wat een onzin, deze keer is T-Mobile te aardig vind ik.. De belstatus was er nog niet toen de iphone geintroduceerd werd, pas een aantal maanden later.
    Voor die tijd kon je dus ook “per ongeluk” buiten je bundel bellen. niemand hoorde je daar over.Je gaat me toch niet vertellen dat mensen afhankelijk van zo een ding zijn geworden om hun eigen belgedrag te bepalen?Allemaal door die k*t radar en kassa programma’s.. mensen zeiken om het minste.

    De belstatus was er altijd al. Je kon altijd je saldo opvragen, hoe dan ook. Nee, niet via een app, maar wel via SMS, telefoonnummer en de website!

  46. Origineel geplaatst door rbojanssenDeze tip is overigens voor iedereen die hier zeurt over verplichte service en weet ik wat. De moeite die je je doet om online de minuten op te zoeken of via de belminuten app zou je ook kunnen besteden om in je telefoon te kijken hoe lang je al gebeld hebt. Zeuren…daar zijn de mensen goed in.

    Yeah right. Zie jij daar het aantal uitgaande belminuten? Nee.

  47. Bij T-Mobile vertelden ze tegen mij dat de hele website geschreven was door een man die met de noorderzon vertrokken was

    daardoor konden ze de site niet repareren.

    Maar waarom is de site dan dood gegaan?

    het zal wel een broodje aap verhaal zijn

  48. Origineel geplaatst door Arnoldho
    Hallo, met chocopinda.Ja hoi, wat is er?Nou niets, maar ik moet nog 50 belminuten vol ouwehoeren en dus bel ik jou.Mooi, nou dan hang ik op, heb je nog 49 minuten over om iemand anders lastig te vallen. Doei!

    haha waar gaat het hier toch over

  49. Origineel geplaatst door rbojanssen
    … Zeuren…daar zijn de mensen goed in.

    Ik koop mijn minuten in bij T-mobile dus wil ik weten hoeveel ik volgens de T-mobile administratie verbruikt heb. Dat heet geen zeuren, dat heet normaal en transparant zaken doen…

  50. Origineel geplaatst door TiKay
    Origineel geplaatst door rbojanssen… Zeuren…daar zijn de mensen goed in.Ik koop mijn minuten in bij T-mobile dus wil ik weten hoeveel ik volgens de T-mobile administratie verbruikt heb. Dat heet geen zeuren, dat heet normaal en transparant zaken doen…

    Meer kan ik niet zeggen. Helemaal mee eens.

    Stel je eens voor; Je mag je chipknip wel opladen, maar nergens kun je controleren hoeveel geld er nog opstaat? Je koopt voor een bepaald bedrag iets in (minuten en smsjes bij t-mobile, een bepaalde waarde bij je chipknip) ik neem aan dat je dan recht hebt om te controleren hoe het hier mee staat.

    punt

  51. Naar mijn mening gaat de coulance over de kosten nergens over… Echter vind ik het wel op zijn plaats dat iedereen een stuk coulance krijgt gezien er een stuk service niet geleverd is….

  52. Origineel geplaatst door Jru
    Naar mijn mening gaat de coulance over de kosten nergens over… Echter vind ik het wel op zijn plaats dat iedereen een stuk coulance krijgt gezien er een stuk service niet geleverd is….

    Alleen is dit niet het geval. T-mobile hoeft wettelijk (volgens de contracten die zij met jou als klant hebben) geen belstatus dienst te leveren. Waar het mij om gaat is dat een dergelijke service als ‘logisch’ en onmisbaar kan worden geacht als je een dergelijk product (belminuten) verkoopt. Coulance voor het niet leveren is dus onzinnig en geen optie zover ik weet.

  53. Tmob aardig? volgens mij zijn ze juridisch ook al verkeerd bezig. De klant moet aantonen dat ze niet zoveel gebeld hebben als tmob beweerd op de rekening . . . . omgekeerde bewijslast ! ! FOEI
    Tmob kan zelf zien dat er in een bepaalde maand ‘buitensporig’ veel is gebeld t.o.v. de maanden daarvoor. Wees daar eens coulant mee i.p.v. 10 euro’s te ‘compenseren’ en dan nog alleen als de klant reclameerd.

  54. @rbojanssen:

    Serieus dan, waar houd jij je belminuten/sms bij in een iphone?

    Kom net zelfs nog tot de conclusie dat ik gemiddeld 125e over mn bundel ben gegaan de afgelopen 2maanden (180e en150e). Dit staat gelijk aan 2.5x zoveel bellen als normaal in een maand. Leuk voor de meesten hier omdat te bijhouden maar mij is het niet gelukt. Ik dacht zelfs belminuten over te hebben als ik het zou moeten gokken. Ben dr gewoon niet mee bezig. En als ik het wil weten belde ik Nee-Mobiel wel

    Daarvoor is mn rekening constant 45e met als hoogste uitschieter ooit in 11 jaar mobiel abonnee te zijn 60e.

    10e is slechts symbolisch zodat Nee-Mobiel genoeg extra centjes overhoudt dankzij het geen inzicht in verbruik te geven. Wel erg verdacht

    Ik merk op dat een aantal personen zich puur vastpinnen aan de belstatus app. Zowel op de iphone als op de officiele Nee-Mobiel website. Vergeet niet dat dit het hele issue niet is.
    Het gaat erom dat je totaal niet via wat voor comm. middel dan ook jouw van Nee-Mobiel gekochte dienst kan inzien. Als je dr buiten treedt wordt je gelijk afgemaakt door buiten proportionele kosten

    Verwijderd.

  55. Origineel geplaatst door TiKay
    Origineel geplaatst door rbojanssen… Zeuren…daar zijn de mensen goed in.Ik koop mijn minuten in bij T-mobile dus wil ik weten hoeveel ik volgens de T-mobile administratie verbruikt heb. Dat heet geen zeuren, dat heet normaal en transparant zaken doen…

    Voor zo een abonnement heb jij bewust gekozen, als je je dan eens de moeite gedaan had om die beroemde voorwaarden ook eens te lezen dan had je kunnen lezen dat het om een additionele dienst gaat waar geen rechten aan verleend kunnen worden. Dus je zeurt.

  56. Belstatus is inderdaad een extra online dienst .. daarbuiten heb je recht op inzage in verbruik. Je baas wil ook weten hoeveel benzine jij verstookt .. heeft iets met geld te maken geloof ik

  57. Origineel geplaatst door rbojanssen
    Origineel geplaatst door TiKayOrigineel geplaatst door rbojanssen… Zeuren…daar zijn de mensen goed in.Ik koop mijn minuten in bij T-mobile dus wil ik weten hoeveel ik volgens de T-mobile administratie verbruikt heb. Dat heet geen zeuren, dat heet normaal en transparant zaken doen…Voor zo een abonnement heb jij bewust gekozen, als je je dan eens de moeite gedaan had om die beroemde voorwaarden ook eens te lezen dan had je kunnen lezen dat het om een additionele dienst gaat waar geen rechten aan verleend kunnen worden. Dus je zeurt.

    Helaas rbojanssen… Weer een ‘beetje kort-door-de-bocht’-antwoord van je. Het gaat hier helemaal niet om de voorwaarden die je tekent maar om wat je mag verwachten bij het aangaan van een betaalde dienst.

    Een goed voorbeeld uit het verleden is die van de betaalde garderobes. Ondanks dat daar vaak nadrukkelijk een bordje hangt dat men niet verantwoordelijk is mag jij verwachten dat ze dat juist wel zijn. Consumentenrecht heet dat volgens mij. En die beschermen ook tegen heeeele laaaange en ondoorzichtige voorwaarden die geen normaal mens begrijpt.

  58. En precies zo is het maar net. Ik ga mijn minuten niet gratis aan die klere T-Mobile geven. Desnoods bel ik inderdaad lekker lang met iemand savonds. Ff bij kletsen of zo toch?

    Maar wat ik er eigenlijk mee bedoel is dat je nu zo weinig gaat bellen dat je minuten gaat over houden. Erg zonde dus. En dat alleen omdat je niet over je belbundel wil gaan die je niet in de gaten kan houden.

    Origineel geplaatst door Arnoldho
    Origineel geplaatst door chocopindaNou marco ik kon al jaren voordat de iphone bestond mijn belstatus op een of andere manier opvragen. Nu kan het helemaal nergens. Hoe kan je nou weten hoeveel je belt dan? Ik vind het ook erg zonde om minuten over te houden. Deze gaan ook niet 2 maanden mee Dus@Marco:Aha, dus als je aan het eind van de maand nog 50 belminuten over hebt, ga je deze nog even opgebruiken?Hallo, met chocopinda.
    Ja hoi, wat is er?
    Nou niets, maar ik moet nog 50 belminuten vol ouwehoeren en dus bel ik jou.
    Mooi, nou dan hang ik op, heb je nog 49 minuten over om iemand anders lastig te vallen. Doei!

  59. Beetje off topic, maar zo heb ik al bijna twee maanden geen visual en/of Voicemail. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben?

  60. Nop dat doet de iphone niet… Aleen de totale. En gebeld worden kost mij geen minuten. Dus bijhouden kan niet op Ihone.

    Origineel geplaatst door rbojanssen
    Origineel geplaatst door Propmijn rekening is onbewust de laatste 2 maanden gemiddeld 80 euro duurder uitgevallen .. in de veronderstelling al die tijd zijnde dat ik nog in de belbundel zat .. hoe gek dat ook mag klinken
    .Dat klinkt idd heeeeel gek. Dan ik hoop dat er bij jou in de buurt ook iemand is die je vork kan vasthouden, en die je schoenen kan strikken. Want zo te horen kun jij het meest eenvoudige klusje blijkbaar niet alleen. Iedere telefoon houdt bij hoe lang je belt, als eens van gehoord? En weet je wat nog mooier is, je kunt dat iedere maand op het moment dat je belminuten ingaan resetten….cool eh .Deze tip is overigens voor iedereen die hier zeurt over verplichte service en weet ik wat. De moeite die je je doet om online de minuten op te zoeken of via de belminuten app zou je ook kunnen besteden om in je telefoon te kijken hoe lang je al gebeld hebt. Zeuren…daar zijn de mensen goed in.

  61. Jep ook hier geen Voicemail@Ron:

  62. @Ron: Ik heb hier geen problemen maar dat kan misschien ook door deze configuratie file.

  63. Origineel geplaatst door Prop
    Vuile ***** van T-Mobile .. die 10euro kunnen ze in hun **** steken, mijn rekening is onbewust de laatste 2 maanden gemiddeld 80 euro duurder uitgevallen .. in de veronderstelling al die tijd zijnde dat ik nog in de belbundel zat .. hoe gek dat ook mag klinken
    Je toon kan wel wat minder.

    als je al niet eens normaal kan reageren kom hier dan niet. Als ik je handje moet vasthouden bij het oversteken zeg het maar hoor.

    Ontopic:
    de belstatus is een service en geen dienst die je kan opeisen. Voicemail kan je wel claimen als die niet werkt. Het is een extern bedrijf die het technisch beleid doet dus tmobile is ook afhankelijk.

  64. @Ron: Ik heb nu meer dan 3 weken geen voicemail en dus ook geen visual voicemail. Wat voor vergoeding hebben ze jou aangeboden?

  65. Origineel geplaatst door Ron
    Beetje off topic, maar zo heb ik al bijna twee maanden geen visual en/of Voicemail. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben?

    Ik ook al meer dan 3 weken? Kunnen we hier niet onder ons abo uit?

  66. Voicemail: Ikzelf niet, maar een collega heeft net een iPhone met T-mobile abonnement genomen en inderdaad ook geen voicemail. Heeft al diverse keren gebeld met de klantenservice, ze kunnen er niks aan doen. Onbegrijpelijk! De enige die hier wat aan kan doen is T-mobile, en die kunnen het niet? Wie dan wel??? Wat een toko zeg!

  67. @Dick

    de belstatus is een service en geen dienst die je kan opeisen. Voicemail kan je wel claimen als die niet werkt. Het is een extern bedrijf die het technisch beleid doet dus tmobile is ook afhankelijk.

    Maar wat nou als je dit contract aangegaan bent in de veronderstelling dat er altijd transparante inzage gegeven wordt in de belkosten (zoals dat afgelopen jaren gewoon gangbaar was)? Als men hier ineens mee stopt om welke dieptrieste en ongelooflijke reden dan ook, dan mag je als consument daar toch wel enig recht aan ontlenen? Dat ze nu toch ook nog eens dan 10eurootjes voor de gedupeerde beller aanbieden is toch ook uit te leggen als een schuldbekentenis? Of denk ik dan helemaal vreemd.
    Denk toch dat ik eens de zaak voor ga leggen aan de heren rechtsbijstandverzekering

  68. @Dick:

    Belstatus is een service, ja. Inzicht in verbruik om bijvoorbeeld meerkosten te voorkomen is een plicht van de leverancier en een recht van de consument.

    Als je het niet snapt moet je hier misschien niet komen zou ik zeggen.

  69. Zal het even kort samenvatten.

    De belstatus is geen service die wordt beschreven in de algemene voorwaarden, en tmobile is niet verplicht deze service te leveren. Gevalletje “you dont know what you got till it’s gone” zal ik maar zeggen.

    En het spijt me, maar mensen die met het verhaal komen dat ze nu “ineens 80 euro buiten de bundel bellen” moeten misschien eens naar hun belgedrag gaan kijken, je hebt toch wel ENIGZINS een idee wat je verbeld?

  70. @ Ron en Chocopinda:
    Oooh… jullie ook al geen voicemail ( en ik maar denken dat ik de enige ben…)

  71. Eerder vond ik het al stomtoevallig dat de inzage in belgedrag wegviel precies tijdens de vakantie periode. Het feit dat buitenlandse belminuten en berichten buiten de coulance regeling vallen versterkt dit gevoel. Ik kan me voorstellen dat er juist in de vakantieperiode veel gebeld en getext wordt. Ook binnenland. Alleen al door scholieren die elkaar ineens niet dagelijks zien bijvoorbeeld. Hebben we iemand in de zaal die daar gefundeerd iets over kan zeggen? De vraag is:
    wordt er in de zomer/vakantiemaanden meer gebeld / getext via mobiele telefoon?

  72. Belstatus bestond al jaren, alleen hapert het nu al meerdere jaren achter elkaar. Steeds weer. Juist nu in het vakantieseizoen wil ik weten wat ik nog over heb. Daarbij ben ik ook overgestapt van een Flex bundel naar een Iphone bundel. Graag zou ik nu al weten welke gevolgen die overstap heeft. Niet alleen ben ik mijn opgespaarde Flex reserve kwijt die ik misschien na de vakantie nog had…..daardoor kon er weinig mis gaan. Juist nu door de overstap naar een i150 bundel heb ik alleen de bundel van deze maand en geen eventueel opgespaard/reserve tegoed meer waarmee ik eventueel tijdelijk meergebruik kan compenseren.

    Eigenlijk ben ik van mening dat T-Mobile eigenlijk alle klagers de 10,- moet geven voor het ongemak. Als de belstatus even hapert is dat geen probleem. Nu duurt deze hapering echter al zo lang dat het toch echt vervelend wordt. Als ik geweten had dat de status zo lang zou wegblijven had ik mijn laatste tegoed wel even genoteerd.

  73. Los liever het probleem op Tmob. Wel handig dat niemand z’n tegoed kan checken. Toeval?? Ben benieuwd of Tmobs belomzet gegroeid is sinds de storingen. Zou mij niks verbazen!

  74. De meningen zijn hier heel erg verdeeld.
    Persoonlijk vind ik dat je zelf verantwoordelijk bent voor hetgene wat je belt.
    T-Mobile biedt een EXTRA service. Als je naar Telfort kijkt, daar kan je HELEMAAL niet zien hoeveel belminuten je over hebt. Krijg je netjes op je factuur te zien aan het eind van de maand. Iedere telefoon is uitgerust met een functie dat je kan zien hoeveel minuten je gebeld hebt. Enige wat je hoeft te weten is hoeveelste van de maand je de belminuten krijgt! Het is weliswaar een indicatie wat je krijgt maar dan ga je niet 80 of 100 euro ineens extra bellen!
    Kleine rekensom: als je 80 euro teveel hebt betaald dan heb je ook 320 minuten extra gebeld!En dat zou je toch wel moeten merken!

    Het feit dat T-Mobile 10 euro aan klanten teruggeeft is omdat zij hun klanten iets terug willen doen voor het onbrekende extra service!

  75. Zeer oppervlakkige reply. Daarbij kan je -net als bij elk ander netwerk omdat dat verplicht is- ook bij telfort je beltegoed opvragen door simpelweg te bellen.

  76. Origineel geplaatst door Marco
    kan een e-mail sturen naar belstatus@remove-this.t-mobile.nl

    Wel even “remove-this.” weghalen zeker? 🙂

  77. Origineel geplaatst door MeneerDuck
    Origineel geplaatst door MarcoWat een onzin, deze keer is T-Mobile te aardig vind ik.. De belstatus was er nog niet toen de iphone geintroduceerd werd, pas een aantal maanden later.

    Niet praten over zaken waar je kennelijk niets van weet. De belstatus was altijd al opvraagbaar via de website

  78. @jan-willem:

    wat een wantrouwen! Je manier van denken roept bij mij gewoon medelijden op. Als je denkt dat dat de insteek van T-Mobile is dan vraag ik je toch vriendelijk om eens te gaan praten met iemand. Je vertrouwen in de wereld om je heen lijkt me ernstig verstoord! Mede door de serieuze toon die je in je bericht legt.

    Het is idd een service, geen voorwaarde! Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die verantwoordelijkheid durven te nemen voor hun eigen (bel)gedrag zo te lezen! T-Mobile bekent met de coulance regeling geen schuld, maar komt de klant tegemoet. Jammer dat er weer een hele massa mensen is die dit verkeerd interpreteerd en altijd maar meer wil!

  79. normaal zit ik 1 a 2 euro over mijn abonnement heen, nu is dat 108 euro.

  80. Wat een stel ****** zeg. 10 euro? wat heb je daar aan dan. Ik heb nu een rekening voor 81.91!
    die had ik niet gehad als ik mijn belstatus kon opvragen.
    echt belachelijk.
    ze moeten gewoon het volledige bedrag vergoeden want het is hun fout & ze hebben altijd al fout voorgelicht.
    Ik vind het niet kunnen dat mensen onder de ongeorganiseerd-heid moeten lijden van wat hun neit goed kunnen regelen.
    Zoals al eerder gezegt; het is een groot bedrijf, en die moet er voor zorgen dat hun zaken op orde zijn.
    & dat mensen zeggen; ja je kan zelf toch ook nadenken. Ja dat kan ja maar als je niet weet hoeveel je nog hebt weet je ook niet hoelang je nog kan bellen.
    Aangepast; taalgebruik

  81. Normaal zit ik op 50/60 euro nu is dat 167..
    Wat een stel eikels zeg..

  82. Heb net een brief van tmobile ontvangen. Kom in aanmerking voor een Coulance van €20,- wordt verrekend met de factuur van december .

    Tmobile komt dus zijn afspraken na.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.