Reacties voor: T-Mobile neemt Tele2 over: dit betekent het voor jou

T-Mobile neemt Tele2 over. Met de geplande overname wil T-Mobile sterker staan tegen Vodafone en KPN. Wat betekent dit voor klanten van Tele2?
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 37 reacties

  1. Dat is echt het laatste waar ik op zat te wachten… lekker wakker worden zo 😔

  2. Vorige week overgestapt van Tmobile naar Tele2 😂

  3. Onder het motto:
    Niet omdat het moet, maar omdat het kan

  4. Ik ben wel benieuwd wat er dan met het nieuw-opgebouwde Tele2 4G netwerk gaat gebeuren. Wordt dat opgenomen in het T-Mobile netwerk?

  5. Schaamteloos heeft die CEO over disrupting the market. Terwijl het gewoon consolidating is. De markt gaat nu op slot.
    Disruption kan per definitie niet vanuit een big 3 marktpartij komen, dat komt altijd van buitenaf.

  6. Oh dat is slecht nieuws Tele2 is echt een klantonvriendelijkheid bedrijf net een geschil achter de rug na jaar lang touwtrekken … gelukkig zijn we in het gelijk gesteld !

  7. @Bas Voet: Tele2 gebruikte toch het netwerk al van T-Mobile? Net zoals Telfort op het KPN netwerk werkt?

  8. @iChris74: In het begin hebben ze die gebruikt, nu gebruiken ze hun eigen 4g netwerk. Als je slechte dekking hebt schakelt ie nog wel over naar 3G van tmobile dacht ik

  9. Origineel geplaatst door iChris74
    @Bas Voet: Tele2 gebruikte toch het netwerk al van T-Mobile? Net zoals Telfort op het KPN netwerk werkt?

    ZEER zeker NIET!! Vroegah huurde ze een bepaalde percentage bij T-Mobile idd maar dat was echt ellende. Tele2 werd toen een aantal jaar geleden het eerste 4G only netwerk ter wereld en dus zelfstandig. Klonk heel goed maar dat betekende ook dat je over 4G moest bellen. Heel mooi verhaal maar t werkte voor de helft als je geluk had omdat er niet overal 4G dekking was/is.. Kon je dus niet op internet kon je dus ook niet bellen..

  10. Hoedan😂

  11. Ah, gaan ze dan nu ook versneld de Apple Watch 3 in NL ondersteunen?

  12. Het duo heeft veel te lang vrij spel gehad en ze zijn tot nu toe weggekomen met dit spel met maar één verliezer: de klant. Dat is vanaf vandaag verleden tijd. Niet meer. Nooit meer

    Nee, T-Mobile is een filantropische instelling! Hahaha!

  13. Overname moet nog goedgekeurd worden door de ACM. Hopelijk zien die in dat dit niet goed is voor de consument.

    Overigens is er een grote kans dat de Tele2 frequenties niet mee mogen naar T-Mobile. Bij de overname van Telfort door KPN mocht dit ook niet.

  14. Nou Tele2 heeft hetzelfde imagoprobleem als dat T-Mobile een aantal jaar geleden had.
    Ik had mezelf net op tijd weten te behoeven om van KPN over te stappen naar Tele2. Na wat navraag te hebben gedaan bij mensen die Tele2 hebben, en die niet bepaald positief waren.
    Ook de berichten op de Facebook pagina en Twitter van Tele2 zijn niet bepaald enthousiast. Klantenservice wat het niet aankan, netwerk problemen.
    Maar goed na ooit weg te zijn gegaan bij T-Mobile toen hun netwerk echt belabberd was, ben ik nu weer een tevreden T-Mobile klant.

    Hopelijk gaat T-Mobile wel de unlimited prijs van Tele2 hanteren 😁

  15. als ze de dramatiek en de stroperigheid maar niet overnemen

  16. Ik heb totaal geen problemen met Tele2, ik ben nog niet zo lang geleden overgestapt van Vodafone naar Tele2 omdat ik thuis bijna niet kon bellen met Vodafone. Ik snap alle negativiteit over Tele2 niet.

  17. Weet iemand dit?

    Vroeger had mijn opa bijv een abbonnement met onbeperkt internet, maar een speciale variant waar elke maand de mb’s erboven op kwamen dus elke keer werd het +… mb, de provider T-mobile heeft het zonder mijn opa te laten weten het aangepast.

    Ik zelf gebruik Tele2 onbeperkt alles+maandelijks opzegbaar, is het nu mogelijk voor Tmobile om mijn abbonnement bedragen hoger te maken, zonder mijn instem?

  18. Origineel geplaatst door Fabio
    Weet iemand dit?
    Vroeger had mijn opa bijv een abbonnement met onbeperkt internet, maar een speciale variant waar elke maand de mb’s erboven op kwamen dus elke keer werd het +… mb, de provider T-mobile heeft het zonder mijn opa te laten weten het aangepast.
    Ik zelf gebruik Tele2 onbeperkt alles+maandelijks opzegbaar, is het nu mogelijk voor Tmobile om mijn abbonnement bedragen hoger te maken, zonder mijn instem?

    Dat vraag ik me ook af!

  19. @Yassine: Dit mag sowieso niet. Ze mogen de abonnementen alléén veranderen in het voordeel van de consument. Als ze bijvoorbeeld de prijs verhogen moeten ze je daar een aantal weken van tevoren over notificeren en heb jij de mogelijkheid om in die tijd je abonnement kosteloos te beëindigen.

    Quote van Consuwijzer.

    “[b]Wat moet de aanbieder doen als hij de voorwaarden wil wijzigen?[/b]
    Wil de aanbieder het abonnement wijzigen? Dan moet hij dit minimaal een maand van tevoren aan u laten weten. De aanbieder heeft verder nog de volgende verplichtingen:

    – Hij moet u zo veel mogelijk persoonlijk informeren over deze verandering. Bijvoorbeeld met een brief, e-mail of sms. Zet hij de verandering alleen in de krant? Dan is dat niet voldoende.
    – Is de verandering nadelig voor u? Dan moet hij u laten weten dat u zonder bijkomende kosten uw abonnement kunt opzeggen.
    – Hij moet u laten weten op welke wijze u kunt opzeggen.

    [b]Ik ben het niet eens met de wijziging van mijn contract. Wat kan ik doen?[/b]
    Verhoogt uw aanbieder de prijs van het abonnement? Of schrapt uw aanbieder televisiezenders? Dan mag u het abonnement direct gratis opzeggen. Er geldt geen opzegtermijn. Uw abonnement eindigt op de dag dat de wijziging ingaat. Daar moet uw aanbieder aan meewerken. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.”

  20. Origineel geplaatst door Fabio
    Weet iemand dit?
    Vroeger had mijn opa bijv een abbonnement met onbeperkt internet, maar een speciale variant waar elke maand de mb’s erboven op kwamen dus elke keer werd het +… mb, de provider T-mobile heeft het zonder mijn opa te laten weten het aangepast.

    Ik zelf gebruik Tele2 onbeperkt alles+maandelijks opzegbaar, is het nu mogelijk voor Tmobile om mijn abbonnement bedragen hoger te maken, zonder mijn instem?

    Origineel geplaatst door Yassine
    Dat vraag ik me ook af!

    Bel TM zou ik zeggen.

  21. Origineel geplaatst door Fabio
    Weet iemand dit?
    Vroeger had mijn opa bijv een abbonnement met onbeperkt internet, maar een speciale variant waar elke maand de mb’s erboven op kwamen dus elke keer werd het +… mb, de provider T-mobile heeft het zonder mijn opa te laten weten het aangepast.
    Ik zelf gebruik Tele2 onbeperkt alles+maandelijks opzegbaar, is het nu mogelijk voor Tmobile om mijn abbonnement bedragen hoger te maken, zonder mijn instem?

    Ja, want je hebt alleen een maandcontract (dat elke maand wordt verlengt).
    Zij kunnen het ook opzeggen, het is niet zo dat alleen jij het op kunt zeggen.

  22. @Gabor: Haha, ja vanuit Mars. Er verandert niet heel veel en de overname zal ook wel goedgekeurd worden. Je moet niet vergeten dat het een MVNO was, ze werken al samen. Het is alleen vervelend dat er nu weer een ander rekeningnummer komt voor de T2 klanten, dat gaat T-Mo nog veel werk opleveren.

  23. @Fabio: Wacht het gewoon af joh!
    En een klantenservice gaat je nu echt niet verder helpen.
    De Europese Commissie zal pas rond het einde van 2018 over de deal oordelen. Tot die tijd blijven de providers gewoon concurrenten van elkaar.

  24. Origineel geplaatst door Henk
    Vorige week overgestapt van Tmobile naar Tele2 😂

    Haha

  25. Jammer, T-mobile is echt veel duurder dan Tele2. Ik heb, gelukkig, nooit problemen gehad met Tele2.

  26. Ik vind dit jammer. Ik hoop dat de ACM en/of de EC zullen inzien dat er niet meer concurrentie komt door een partij uit de markt te kopen. Bovendien is Tele2 een aardige partij met eigen opvattingen. Kortom een verlies voor de markt.

  27. Ik heb zowel bij T-Mobile gezeten als mede op dit moment Tele2. Over alle 2 super tevreden geweest altijd. Tele2 snelheden op 4G zijn super! En Inc nieuwe iPhone hebben hun naar mijn mening de beste prijs. De bundels zijn geweldig. Unlimited alles voor zo’n laag bedrag. De fusie op zichzelf vind ik niet erg, meer het idee dat T-Mobile waarschijnlijk de prijzen na mijn contract dat volgend jaar afloopt zal verhogen.

  28. @Jeroen: ze kunnen het verhogen, sowieso elk jaar door de inflatie. Maar als ze t bijvoorbeeld met €5 verhogen, dan mag jij t ten alle tijden opzeggen

  29. Oei! Heb een abonnement besteld bij Tele2 en die gaat in januari in.
    Mijn moeder is abonnee bij T-Mobile en we hebben gisteren een serieus datalek gevonden bij T-Mobile waardoor mijn moeder letterlijk alle gegevens van een andere klant kon in zien. Gaat hier om een serieuze datalek, en hebben we gemeld bij T-Mobile. Zij hebben security afdeling op de hoogte gesteld en het fout in het systeem wordt nader onderzocht in het buitenland.

    Daardoor was het vertrouwen wel geschonden, beetje balen dat Tele2 nu van T-Mobile gaat worden.

  30. Ben benieuwd wat ze met de prijzen gaan doen. Unlimited €25 tegen €35. Zitten straks klanten met verschillende prijzen.

  31. Ik was net overgestapt naar Tele2
    Ik ben blij met de lage maandelijkse kosten een goede kwaliteit van het netwerk en dienstverlening

    Deze overname is slecht voor de consument

    Hoe minder concurrentie hoe hoger de prijzen helaas!!

  32. Origineel geplaatst door iChris74
    @Bas Voet: Tele2 gebruikte toch het netwerk al van T-Mobile? Net zoals Telfort op het KPN netwerk werkt?

    Origineel geplaatst door Rudra
    ZEER zeker NIET!! Vroegah huurde ze een bepaalde percentage bij T-Mobile idd maar dat was echt ellende. Tele2 werd toen een aantal jaar geleden het eerste 4G only netwerk ter wereld en dus zelfstandig. Klonk heel goed maar dat betekende ook dat je over 4G moest bellen. Heel mooi verhaal maar t werkte voor de helft als je geluk had omdat er niet overal 4G dekking was/is.. Kon je dus niet op internet kon je dus ook niet bellen..

    Niet helemaal. Tele2 heeft een eigen 4G netwerk (waarover ik in Zeeuws Vlaanderen niets te klagen heb), en valt terug op 3G van T-Mobile.

  33. Misschien toch goed dat ik nèt niet de overstap naar Tele2 heb gemaakt maar naar de dochter van Libert ,El . El Novoholandés

  34. @Thijs: idd zal allemaal wel weer duurder gaan worden😕

  35. Ik vindt het dus helemaal niets om te moeten weten weer bij T-Mobile terug te komen zij hebben me in het verleden zo genaaid ! Onwijs jammer nooit echt veel problemen bij Tele2 gehad… echt heel naar idee

  36. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  37. En hoe zit het met het thuisnetwerk. Ik heb ook nog vast internet thuis. of blijft dit gewoon van Tele2

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.