Reacties voor: T-Mobile stopt iPhone 3GS-belcampagne en zet extern callcenter aan de kant

T-Mobile is gestopt met de verkoopcampagne, waarbij ze iPhone-klanten aan een iPhone 3GS met nieuw tweejarig abonnement proberen te helpen. Er zijn maatregelen gekomen en één van de callcenters is aan de kant gezet.

Reacties: 47 reacties

  1. Gezien de reacties die ik op fora en hier zie lijkt me dat je die klachten niet weg mag wuiven. Hoeveel iPhone 3G gebruikers zullen gebeld zijn? 100.000? Zou 10% een te groot getal zijn om aan te nemen dat hier klachten over zijn geweest?

    Ik ben ook benieuwd naar het resultaat hoeveel gebruikers nu daadwerkelijk overgestapt zijn. Kan me bijna niet voorstellen dat er mensen nu nog overstappen. Iemand ene idee?

  2. Ik ben benieuwd of het waar is wat er oor de telefoon beloofd werd… Die dame wist mij namelijk te vertellen dat er geen iPhone 4G of iets dergelijks zou komen dit jaar omdat een andere product release van apple in de weg zit.

    Die zou anders de iphone verkoop kannibaliseren. Niet veel later kwam de iPad uit.

    Ik wet dat er slinkse verhalen zijn verzonnen om je bij te laten tekenen maar het is wel interessant. Wanneer werd de 3GS aangekondigd vorig jaar? En hoelang daarna konden we m kopen? (ergens rond 29 juni te koop als ik het mij goed herinner)

  3. Ik heb de afgelopen weken heel wat topics / reacties / tweets gelezen over het probleem, en ik ben vrijwel geen mensen tegen gekomen die er blij mee waren. Het lijkt me dus niet erg waarschijnlijk dat het aantal klachten “in verhouding wel meeviel”.

    Na een heel Twittergesprek met het nieuwe webcare-kanaal van T-Mobile, is het me uiteindelijk (na 3 pogingen van de klantenservice) uit de uitbel-lijst te halen.

    Al met al ben ik zo’n 40 keer gebeld in een paar dagen.

  4. wauw:O

    Origineel geplaatst door Bas van der Ploeg
    Al met al ben ik zo’n 40 keer gebeld in een paar dagen.

  5. Gelukkig! Want naast dit grapje ben ik erg tevreden over T-mobile.

  6. Ik werd ook vaker gebeld. Eerst waren er een aantal spookcalls; een onbekend nummer belde en hing meteen op als ik opnam. Dit hield pas op nadat ik iemand uiteindelijk aan de lijn kreeg.

    Het vervelende was dat dit in het buitenland gebeurde. Nu keek ik op mijn gespecificeerde rekening en staan er idd deze spookcalls op. Duur 0:01, kosten €0,67 excl. btw.
    Het fraaie, echter, is dat op mijn rekening wel een nummer van de beller genoteerd staat, terwijl mijn telefoon een blocked call aangaf.

    Het telefoonnummer is 31308507900, en even googlen gaf het volgende resultaat:

    Bell Solutions Telephone Marketing BV in Utrecht
    St.-Jacobsstraat 6/IV
    3511 BR Utrecht
    Tel. 0308507900

    Mooi om te weten waar die rotzakjes werken die T-Mobile dus voor deze debiele actie in de arm heeft genomen (hopelijk dus voor de laatste keer), maar of ik er verder iets mee opschiet?

  7. Origineel geplaatst door 4saus
    wauw:OOrigineel geplaatst door Bas van der PloegAl met al ben ik zo’n 40 keer gebeld in een paar dagen.

    Zeker woow. :’) http://twitpic.com/12dm86

  8. Origineel geplaatst door Bas van der Ploeg
    Ik heb de afgelopen weken heel wat topics / reacties / tweets gelezen over het probleem, en ik ben vrijwel geen mensen tegen gekomen die er blij mee waren. Het lijkt me dus niet erg waarschijnlijk dat het aantal klachten “in verhouding wel meeviel”. Na een heel Twittergesprek met het nieuwe webcare-kanaal van T-Mobile, is het me uiteindelijk (na 3 pogingen van de klantenservice) uit de uitbel-lijst te halen. Al met al ben ik zo’n 40 keer gebeld in een paar dagen.

    Je moet er rekening mee houden dat het logisch dat je alleen maar negatieve reacties leest.
    Mensen klagen alleen maar, maar zullen niet zo snel positieve verhalen gaan plaatsen.
    Tevreden mensen hoor je bijna nooit op internet want die hebben geen reden om dat op internet te gaan vermelden..klagers wel!
    Ben ook 7 of 8 keer gebeld..heb steeds gewoon niet opgenomen want ik zag het nummer staan. Zijn ze vanzelf gestopt.

  9. @Bas van der Ploeg; het is toch algemeen bekend dat vooral klagers de openbaarheid opzoeken, en dat is niet echt representatief…Mensen die tevreden zijn zullen dat niet zo snel (online) melden, dus wellicht valt het aantal klachten in verhouding tot het aantal ‘gebelden’ inderdaad wel mee!

  10. Ik ben ook gebeld, de betreffende telefoniste beweerde dat er helemaal geen iPhone 4G zou komen. Dat kon nog wel 1-2 jaar duren zei ze. Yeaahh right! Apple is denk ik toch slim genoeg om dit jaar een nieuwe iPhone te lanceren. Per 11 juli 2011 lopen de eerste abonnementen af….en de Apple fans zouden geen Apple fans zijn als ze dan niet meteen een nieuwe iPhone kopen als deze uitkomt! Ik gebruik nog wel even mijn “oude” iPhone 3G de komende maanden!

  11. Jaren klant, nog nooit gebeld.
    Goeie zaak dat ze het callcenter aan de kant hebben geschoven.

  12. Lekkere insteek:

    “Maar als je kijkt hoeveel klanten er zijn gebeld, valt het aantal klachten in verhouding wel mee.”

    O, de actie valt niet zo goed, kom, we gaan méér mensen bellen, nu even netjes, dan valt het straks mee!

  13. Tmobile is slecht, in dekking en in service.

  14. Hallo allemaal ik wil even reageren hierop. Ik ben gebeld heb ook gevraagd over de over een nieuwe iPhone kreeg hetzelfde als de anderen deze kwam nog lang niet uit. Dus ik heb ingestemd met een berlenning alles is wel netjes gedaan en afgehandeld. Zit alleen nu met een
    iPhone 3g s i.p.v de iPhone die nog uit moet komen. Kan voor mijzelf zeggen eigen schuld ….. wat zou t-mobile hier aan willen of kunnen doen zit voorlopig weer 2 jaar aan dit abonoment vast. Groeten ini

  15. @Applecase: Inderdaad een goede insteek wanneer er actie wordt ondernomen als blijkt dat het niet goed gaat. Om vervolgens het oorspronkelijke probleem te bagatelliseren onder het mom van verhoudingen is natuurlijk wel fout.

    @Daniele: Van dat soort spookcalls heb ik er ook zeker 20 gehad die ook ophielden nadat ik een medewerker had gesproken over het zogenaamd fantastische aanbod. Aangezien ik in Nederland was, kan ik er niks over terugvinden op mijn factuur en het nummer was steeds afgeschermd. Overigens heeft de medewerkster mij wel netjes te woord gestaan en heeft ze ook geen onwaarheden verkondigd. Dit was wel pas nadat ik op deze website de andere negatieve reacties had gelezen, dus wellicht waren er toen al maatregelen getroffen.

  16. @Bas:

    jup, inderdaad. De meneer die mij belde zei ook dat er dit jaar geen iPhone komt.
    Tja, als dat echt niet zo is, zal ik dit jaar een Android nemen, want dan is de iPhone 3G ingehaald door hun.
    Maar ik durf er gif op in te nemen dat er een 4e gen iPhone komt, en ook dat die niet meer exclusief bij T-mob is..

  17. Origineel geplaatst door Marco
    Om vervolgens het oorspronkelijke probleem te bagatelliseren onder het mom van verhoudingen is natuurlijk wel fout

    Ach, altijd de schuld van de anonieme derde. Je zal nooit meemaken dat t-mob zegt “wij hebben onze naam op een ongelofelijke manier zitten verklungelen en schamen ons zeven kleuren in de rondte om de telefonische colporteur te hebben uitgehangen”

    Misschien tijd om de boel om te draaien en zo’n belhuis tegen t-mob op te zetten en ze te bestoken met een voortdurende reeks verzoeken over dekkings verbetering

  18. Laten we ook niet vergeten dat T-Mobile hier gewoon verantwoordelijk voor is, en niet zomaar kan gaan zitten wijzen naar een extern call-center dat ze hebben ingehuurd.

    Het is en blijft gewoon een zeer onfatsoenlijke actie van T-Mobile.

  19. Ik zou zeggen iblacklist 😀

  20. Wat niet weg neemt dat Apple zich nooit heeft laten leiden wat er verwacht wordt. Misschien dat er inderdaad geen nieuwe iPhone komt…

  21. @harold: dan valt T-mobile nog steeds te verwijten dat meerdere mensen is wijsgemaakt dat er wel een nieuwe zou komen maar alleen tegen idioot hoge prijzen of alleen in andere landen.

  22. Ik had al besloten om te verlengen lang voordat tmobile belde. (ik heb namelijk géén klachten) Toen ze dat uiteindelijk deden werd mij gevraagt welke apps ik gebruikte en hij wist me te vertellen dat ikmet de 3GS zo out of the box kon tetheren. Dat vond ik extreem knap. Ook had de 3GS standaard navigatie. Hehe.

    Naja maakt nie uit. Ik heb na 2 jaar een nieuw telefoon en eind van het jaar ga ik de 4G los kopen:)

  23. Yeah, “power to the people” zeiden we ooit in the seventies. Goed dat T-M luistert naar ons, de klanten.

  24. Klopt, ben net gebeld. Helaas voor de dame had ik al verlengd. Is dit trouwens van T-Mobile wel aardig naar de franchisenemers van een T-Mobile shop? Die hebben toch ook hun winstoogmerk?

  25. @Rob: Is er bij de T-mobile shops wel sprake van een franchise constructie?

  26. Als T-Mobile mij NU aanbiedt om mijn contract dat in juni afloopt NU open te breken en om te zetten naar een 1 jarig contract met 3GS dan denk ik dat dat dat de moeite van het overdenken waard is.

    Anders wacht ik gewoon rustig af.

  27. @ini1955:

    Beetje jammer om in te gaan op het 3GS aanbod als je eigenlijk de nog uit te komen iPhone wil. Je kan nu pas weer over 2 jaar een nieuwe telefoon uitkiezen. M.a.w zit je dan weer net voor de aankondiging van de nieuwe iPhone met de vorige generatie…

  28. @ ini1955
    Misschien kun je het contract proberen te ontbinden omdat je je misleidt voelt. Is een vorm oplichting (en verboden) dus je maakt een kans.

  29. Ik ben niet gebeld… was ik soms niet goed genoeg?!! 😉

  30. Wat een prutswijf “Maar als je kijkt hoeveel klanten er zijn gebeld, valt het aantal klachten in verhouding wel mee.”

    Heeft ze het dan over de klachten die bij T-Mobile terecht zijn gekomen of de klachten op het iphoneclub forum? Ik was zelf al een van de latere die een klacht meldde in het fourum, maar mijn postvak in zat wel mooi vol… 🙁 (ik had “mail mij de reacties op dit artikel aanstaan)

  31. T mobile maakt gebruik van legitieme verkoopmethoden. Je kunt besluiten wel of niet op hun aanbod in te gaan. Op zich is het een prima aanbod; je krijgt een toetstel dat aanmerkelijk sneller is en meer mogelijkheden geeft. Daarnaast hou je je eigen iPhone die je heel goed kunt verkopen. Dus niets mis mee.
    Wil je altijd het nieuwste van het nieuwste; dan kun je gokken op een nieuw type iPhone deze zomer. Maar niemand weet wanneer die komt. Dat kan ook volgend jaar zijn of later.
    En ja, alleen mensen met slechte ervaringen laten van zich horen. Het zijn echter alleen maar contacten via de telefoon. Dus in plaats van Achteraf zeuren had je ook gewoon kunnen ophangen.

  32. Ik heb me er dus ook in laten praten, vraag me af of we er niet iets aan kunnen doen.Zit nu aan een contract vast tot sept 2013 terwijl er gezegd was dat het nieuwe contract direct in zou gaan.

  33. Met mensen die zeggen dat er mogelijk geen nieuwe iPhone komt durf ik wel een weddenschap aan te gaan. Er komt echt wel een nieuwe iPhone en nog wel voordat al die tweejarige abonnementen aflopen. De belangen zijn véél te groot om later met een nieuwe iPhone te komen. Al zou het apparaat niet helemaal voldoen aan wat Apple zou willen bereiken met de nieuwe update dan nog wordt ie uitgebracht. Desnoods verzinnen ze twee nieuwe kleurtjes, maar die update komt er.

  34. Origineel geplaatst door Harko
    T mobile maakt gebruik van legitieme verkoopmethoden. Je kunt besluiten wel of niet op hun aanbod in te gaan.

    Dat is het nou juist. Er zijn ook een hoop mensen die niet ingegaan zijn op hun aanbod, maar toch een contractverlenging en iPhone 3GS hebben toegezonden gekregen! (waaronder ikzelf) Ik heb nooit gezegd dat ik een contractverlenging of iPhone 3GS wilde, toch kreeg ik de iPhone 3GS opgestuurd + 2 jaar contractverlenging. iPhone geweigerd dus, conform advies van de T-Mobile helpdesk. De helpdeskmedewerkster verklaarde mij zelfs dat ze moest bekennen dat ik niet de enige was met dit probleem.

    Ik vind dit soort handelen ronduit brutaal.

  35. Ik ben ook gebeld. Door een keurige jongeman die mij zeer correct te woord stond. Er was geen moment sprake van valse beloftes of ondeugdelijke praatjes. Het kwam op dat moment niet uit en we spraken af dat hij twee dagen later terug zou bellen. Of het dezelfde was, weet ik niet, maar opnieuw een correct gesprek.

    Ik ben ingegaan op het aanbod en kreeg enkele dagen later mijn 3GS thuis, precies op het moment dat de bezorger al had aangegeven. Ik ben niet blind voor alle mogelijke klachten, maar ik vind dat dit uitstekend gegaan is.

  36. Ook hier een tevreden klant wat betreft de verkoop aktie, nadat ik hier gehoord had dat hij zal komen zat ik al te wachten op het belletje. Prima aktie, nieuwe 3GS toestel die echt stukken sneller is, oude kunnen unlocken (ook al was dat een 1,5 week proces). En het wachten op nieuwe zogenaamd 4GS is leuk, maar omdat niemand weet wanneer die komt ga ik geen jaar roepen ik wacht eventueel op een 4GS.

    Na 1 jaar kun je de 3GS weer unlocken en eventueel een nieuwe kopen en de oude net als de oude 3G verkopen.

    Kan me trouwens voorstellen dat wanneer je in een gebied zit wat slecht gedekt is door t-mobile, er snel vanaf wilt.

    In ieder geval hier een tevreden aktie gebruiker.

  37. Dw aktie is zo slecht nog niet, dat zeggen ook hier een aantal reageerders. Ik ben ook gebeld, niet overgehaald. Eenmalig zeggen dat ik geen interesse had was voldoende.
    Mij lijkt de schuld liggen bij het externe bedrijf. Ik neem aan dat er een bonus per abbo word gegeven. Als je de vrijheid neemt daar misbruik van te maken…

  38. ik heb inderdaad ook een slechte ervaring mee, ik werd gebeld om als goede klant gebruik te kunnen maken van het aanbod om een iPhone 3gs 32g te kunnen kopen, mijn abo loopt tot 8 juli 2010,€ 30 korting op de aanschaf, € 70 terug bij einde abo 8 juli 2010.
    ik wilde bedenktijd, dat kon want ik zou een bevesting e-mail en brief ontvangen en dan kon ik het annuleren, tot ik 2 dagen later een SMS ontving dat de iPhone al onderweg was, geen bevestings e-mail ontvangen.
    toen maar gebeld naar t-mobile, ik moest AMP maar zien te bereiken om de iPhone te annuleren.
    geen probleem ,dus ik dacht alles oke, maar nee daar kwam de factuur of ik die maar wilde betalen
    want ik kreeg het geld toch wel terug.
    belacherig iets betalen wat je geannuleerd en niet ontvangen hebt.
    Dat geeft mij te denken, uit handen geven aan cal-center ZON en de klant er mee op zadelen.
    Er moet heel wat gebeuren om mij als klant bij t-mobile te behouden.

  39. Is het niet zo dat een overeenkomst welke tot stand is gekomen door misleiding, nietig is en derhalve nooit heeft bestaan!?

    Het is wel bijzonder dat T-mobile geen negatieve media-aandacht heeft gehad over deze verkoopactie van de afgelopen weken.

  40. @Willem:

    Dank je wel Willem. Ik kijk wel, de Iphone 3G s doet het goed. Moet trouwens zeggen dat alles vanaf het callcenter tot de Iphone thuis de bestelling netjes is afgehandeld. Kreeg zelfs op dezelfde dag dat de Iphone werd afgeleverd, een sms dat je de 70 euro niet per pin kon betalen omdat de pin automaat stuk was.

    Tussen wat negetieve verhalen, van alles toch wat positief. Ik ga toch vragen bij t-mobile hoe en wat ( mocht er een nieuwe Iphone 4G aankomen, anders doen we gewoon nog 2 jaar met deze.

    Wilde trouwens mijn contract veranderen in relex, dit kon ook maar ze legde uit van het callcenter dat hier geen internet bij zat. toch klasse. ben gewoon bij mijn abbomoment gebleven. groetjes

  41. Werd 2 weken terug ook dood gebeld door een geblokkeerd nummer.

    Kreeg een vlotte dame aan de lijn die dingen beweerde als:
    iPhone “4G” komt pas volgend jaar uit vanwege Amerikaanse autoriteiten.
    Als hij uitkomt mogen wij beloven dat er een nieuwe aanbieding komt…

    Al met al, heb ik alleen toegezegd op een email met meer informatie, dan zou ik 7 dagen de tijd hebben om op de aanbieding in te gaan.

    Nooit een email gezien, krijg gelijk een SMS dat m’n iPhone 3GS klaar staat en een brief dat T-mobile heeelll blij is dat ik blijf.

    right…

    Volgende keer als ik door een callcenter word gebeld kijk ik wel uit dat in het gesprek 0 keer het woordje “ja” zal vallen…

  42. @Daniele:

    Origineel geplaatst door Daniele
    Ik werd ook vaker gebeld. Eerst waren er een aantal spookcalls; een onbekend nummer belde en hing meteen op als ik opnam. Dit hield pas op nadat ik iemand uiteindelijk aan de lijn kreeg.Het vervelende was dat dit in het buitenland gebeurde. Nu keek ik op mijn gespecificeerde rekening en staan er idd deze spookcalls op. Duur 0:01, kosten €0,67 excl. btw.
    Het fraaie, echter, is dat op mijn rekening wel een nummer van de beller genoteerd staat, terwijl mijn telefoon een blocked call aangaf.Het telefoonnummer is 31308507900, en even googlen gaf het volgende resultaat:Bell Solutions Telephone Marketing BV in Utrecht
    St.-Jacobsstraat 6/IV
    3511 BR Utrecht
    Tel. 0308507900Mooi om te weten waar die rotzakjes werken die T-Mobile dus voor deze debiele actie in de arm heeft genomen (hopelijk dus voor de laatste keer), maar of ik er verder iets mee opschiet?

    Ben ook wel eens gebeld door T-Mobile toen ik in het buitenland was. 1 belletje naar de helpdesk en je krijgt een credit van ze voor dit soort kosten…

  43. Origineel geplaatst door ini1955
    @Willem: Dank je wel Willem. Ik kijk wel, de Iphone 3G s doet het goed. Moet trouwens zeggen dat alles vanaf het callcenter tot de Iphone thuis de bestelling netjes is afgehandeld. Kreeg zelfs op dezelfde dag dat de Iphone werd afgeleverd, een sms dat je de 70 euro niet per pin kon betalen omdat de pin automaat stuk was.Tussen wat negetieve verhalen, van alles toch wat positief. Ik ga toch vragen bij t-mobile hoe en wat ( mocht er een nieuwe Iphone 4G aankomen, anders doen we gewoon nog 2 jaar met deze.Wilde trouwens mijn contract veranderen in relex, dit kon ook maar ze legde uit van het callcenter dat hier geen internet bij zat. toch klasse. ben gewoon bij mijn abbomoment gebleven. groetjes

    Indien er een iPhone 4G uitkomt (zoals vele wishful-thinkers hier denken) dan behoudt je gewoon het recht om vervroegd te verlengen naar de 4G, ook al heb je nu met deze verlengingsactie meegedaan. Dat komt omdat het om initiatief van T-mobile is gebeurd.

  44. @Sjaak: Jaja, eerst een 3GS en dan nog een 4G een paar maanden later. Apple geeft over het algemeen hun producten met een bepaalde cyclus uit. Het kan een paar maandjes eerder of later zijn, maar het klopt vaak wel.

    Zie ook: http://buyersguide.macrumors.com/#iPhone

  45. Gebeld worden door any callcenter = direct afkappen en ophangen.

  46. Tsja, goeie strategie, je kunt zeggen ze doen hun werk en ik doe er niet aan mee…maar zoals eerder gezegd, ik werd ook gebeld met flauwekulbeloftes en-verhalen en dan kan ik de verleiding niet weerstaan om even te gaan zieken..

  47. “T-Mobile is gestopt met de verkoopcampagne waarin ze huidige iPhone-abonnees aan een nieuw 2-jarig abonnement proberen te helpen.”

    Nee hoor, gisteren (12 april) werden we hier op kantoor gebeld met de vraag of we onze aflopende contracten wilden verlengen voor 2 jaar, inclusief iPhone 3GS.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.