Reacties voor: T-Mobile schrapt mogelijk kwart Nederlandse banen vanwege tegenvallende resultaten

T-Mobile gaat mogelijk eenderde van de in totaal 1900 Nederlandse banen schrappen om de neergang van afnemende inkomsten te drukken.
Michel Lusthof -

Reacties: 39 reacties

  1. hahahah ik moet toch echt complimenteren met de acties van de telecom providers!

    Ze krijgen te horen dat ze geen extra kosten voor bepaalde internet diensten in rekening mogen brengen. Paar weken later tja dan ontslaan we er 1900 dat zal dan mooi een druk achter de deur zijn zodat ze onze kosten die we willen doorberekenen door dat er gebruik is gemaakt van veel data verbruikende apps.

    Goedkope actie zou ik zeggen! en valt me vies tegen van die telco’s. Ze denken zeker ach nederland bemoeid zich er toch wel mee omhet recht te breien dan is het ipv ons probleem die van de klant of staat!

    ik snap niet dat de overheid NU in grijpt met ontzegging van het netwerk ofzo.. want daar worden ook licenties voor uit gegeven dit zijn geen bedrijven maar schooiers met een b.v. er achter.

    Oja en dit dataverbruik komt niet op de een of andere dag uit de lucht vallen is al jaren bekend dat dit eraan zat te komen. en daar had je als telco juist aan moeten denken. maar wat nu we komen geld te kort (omdat we zelf niet kunnen tellen / rekenen).

    ik zeg de lui die de huidige prijzen hebben gemaakt ontslaan want die zijn geen CEO of marketing titel waardig! prutsers!

  2. Dit zal wel ten koste gaan van de klantenservice. Geeft niet, heeft Youp ook weer wat te doen 😉

  3. Ze maken nog altijd winst! Is dat tegenwoordig reden tot massaontslagen? Daar trapt toch geen weldenkend persoon in…

  4. Ze zouden eerst hun netwerk eens moeten optimaliseren.Standaard heb je al geen bereik om gewoon te bellen.Daardoor lopen ze ook inkomsten mis.

  5. En dat terwijl Vodafone wereldwijd 17 miljard euro nettowinst pakt ….

  6. @avdvee – Handje-ophoud-techniek mag ik vangen? omdat de staat iets niet doorlaat lopen wij inkomsten mis!
    Vreemde situatie.

  7. @Buur: Ook al maak nu je winst dan hoeft dat niet te betekenen dat het goed gaat. Je wil ten slotte ook je aandeelhouders tevreden houden met een fatsoenlijke winst. Vergeet niet dat telecomoperators miljardenbedrijven zijn, de winst mag dan ook wel behoorlijk zijn.

    Bovendien gaat het niet alleen om nu, maar vooral om de toekomst. Vergeetniet dat er de laatste jaren behoorlijk wat dingen met een behoorlijk winst (sms, roaming en internet`behoorlijk zijn afgenomen en/of goedkoper zijn geworden. Internet is alleen maar goedkoper geworden bijvoorbeeld, terwijl er nu hogere snelheden zijn en meer dataverbruik.

  8. Waar staat dat ze er 1900 ontslaan? Je moet wel goed lezen. Zo komen de praatjes in de wereld.

  9. Overigens wordt er intern het volgende gecommuniceerd:

    De aantallen die in de media genoemd worden herkennen we niet en zijn voor rekening van de redacties. In elk geval is de suggestie dat als direct gevolg van de reorganisatie een kwart van de banen verdwijnt, onjuist.

  10. (Red.) Removed, unreadable.

  11. T-Mobile en andere providers kunnen hier geen goed doen – en daar hebben ze het ook wel naar gemaakt met de belachelijke helpdesk, slechte verbindingen bij T-Mobile, etc.
    Desondanks, iedereen voelde toch ook wel aankomen dat de abonnementen zoals ze bestonden, met name het onbeperkt internet tegen vaste prijs, niet meer kunnen blijven bestaan.

    Ik stuur vrijwel nooit een sms omdat al mijn vrienden WhatsApp hebben. Ik bel ook veel minder want voor korte boodschappen volstaat een gratis bericht of ik gebruik Viber. En als ik naar de vaste lijn moet bellen gebruik ik vaak Skype.
    Omdat ik dit van tevoren had ingecalculeerd heb ik ook het goedkoopste abonnement gekozen – en ik zal vast niet de enige zijn.

    Do the math, klanten nemen steeds goedkopere abonnementen af terwijl ze wel meer en meer gebruik maken van het draadloos netwerk. Dat kan natuurlijk niet door blijven gaan. Dan zal er zowel aan de inkomstenkant als uitgavenkant worden ingegrepen.

    Je kunt de telco’s verwijten dat ze dit niet eerder aan hadden zien komen. Van de andere kant, ben blij anders hadden we een of twee jaar eerder al meer moeten betalen.

  12. Ik sluit mij volkomen aan bij de vorige berichten. Tmobile heeft een enorme arrogantie. Ik heb mij destijds aangesloten bij het collectief over het slechte bereik. Elke keer kreeg ik bij het klagen hierover nul op het rekest. Ik ben bijna door mijn 2 jarig abonnement heen en ik ZAL NOOIT MEER terug keren naar Tmobile. Het wordt eens tijd dat providers de klant op nummer 1 zetten ipv de jaarcijfers. Uiteindelijk krijg je de bal keihard teruggekaatst. En die tijd is nu aangebroken.

  13. Och och, wat zijn ze toch zielug die vodafone’s en t-mobiles en knp’s.

    Eerst de klant jarenlang uitzuigen, en op het moment dat men zich daartegen verzet (door bijv. massaal whatsapp te omarmen) probeert men dat krampachtig tegen te houden.

    Ik zeg, laat de laatste stuiptrekkingen van de telco’s beginnen!

  14. De huidige telecom providers worden straks aan de kant gezet door kabelproviders die mee gaan dingen in de frequentieveilingen en wel zo slim zijn om zelf aanvullende diensten te leveren.

  15. Whatsapp is niet gratis! Et is pas gratis als je het app koopt!

  16. @Marc de Jong: Helemaal gelijk hoor, je krijgt pas plezier van je iphone bij een echte provider.

  17. Als de telco’s eerst -a l l e m a a l – stoppen met het weggeven van peperdure smartphones tegen absurd lage prijzen dan kunnen de vrijgekomen financiële middelen gebruikt worden in verdere uitbouw van het netwerk en reële abonnementen.

    Ik reken ook naar mijn klanten de kosten door en verwacht dit niet anders van mijn leveranciers. Echter is een sigaar uit eigen doos op lange termijn nooit smakelijk…

    Let wel: ik wil geen enkel telco een vrijbrief geven om de tarieven de hoogte in te jagen. Maar met het ‘weggeven’ van dure en dataverslindende toestellen kun je aan je water aanvoelen dat dit een extra belasting op je netwerk zal veroorzaken (waarbij je -vooraf- maatregelen in had moeten treffen).

    Just my cup of tea…

  18. Ik snap eigenlijk niet hoe telecom operatoren het zo slecht doen wat omzet betreft, volgens mij heeft het meer met wanbeleid te maken dan dat het bij de eindgebruiker gezocht moet worden.

    Hoeveel telecom operatoren bieden soms geen belachelijk hoge aantallen belminuten en sms’jes aan voor een schappelijk bedrag? Het begon bij een operator, dan kwam er een andere, dan weer een andere, … Begin eerst eens met de prijs per bericht en per belminuut om laag te halen en stop met al die gratis pakketten weg te geven, op die manier verbruikt de consument het bedrag dat hij betaald tenminste. En tegenwoordig vind je veel pre-paid formules terug die voor 15€ 1.000 berichten, 1Gb internet en x-aantal belminuten bieden, wat doet de klant dan, eerst dat gratis pakket opgebruiken en dan zal hij zijn 15€ gaan opgebruiken want het is wat belachelijk om telkens 15€ te gaan betalen om toch maar gratis berichtjes en internet toegang te kunnen hebben, voor je het weet heb je 75€ op je kaartje staan dat je van je leven nooit op krijgt.

    Volgens mij is het net daar waar telecom operatoren de bal mis slaan. Lage prijzen gaan juist stimuleren om wat vaker je GSM te gebruiken om eens even te bellen of te berichten en als alle klanten dat gaan doen ga je uiteindelijk toch positieve cijfers draaien als bedrijf in combinatie met een toename van het gebruik.

  19. Wat veel mensen hier vergeten is dat de 3G providers worden tegengehouden in hun netwerk uitpreidingsplannen door actiegroepen en gemeenten. Gemeenten maken de procedure voor het plaatsen van 3G antennes veel te lastig. Tel daar nog eens het feit bij op dat zodra er protest tegen extra masten kan worden aangetekend, dit ook daardwerkelijk gebeurt! Dat vertraagt de boel enorm, zorgt voor extra kosten, etc, etc. En als er een mast/antenne mag worden geplaatst wil de eigenaar van de lokatie ook zoveel mogelijk meeverdienen. En wij maar zeuren…

    Vergeet ook niet de achtelijk hoge licentiekosten die de telco’s moetsen betalen om gebruik te mogen maken van de 3G frequenties. Die moeten toch echt terugverdiend worden. Dat gaat steeds lastiger als de Opta, EU en onze regering de verdienmodellen blijven beperken.

    Ook nog: T mobile wilde het opgekochte Orange netwerk samenvoegen met zijn eigen netwerk om meer masten en capaciteit in een enkel netwerk te realiseren. Dat mocht niet en werd er zelfs met een boete gezwaaid richting T-Mobile.

    Wat mij altijd heeft verbaasd is dat de Telco’s zoveel hebben willen neerleggen voor de 3G frequenties. Als ze samen ‘doe even normaal’ hadden geroepen… hadden de sms en (data) roaming tarieven misschien al lang veel lager kunnen zijn, zonder nadelige gevolgen voor de providers of hadden ze het bespaarde geld sneller kunnen investeren in masten en capaciteit.

    Tenslotte, als het een veel betere dekking en capaciteit zou opleveren (denk aan festivals zonder GSM of 3G capaciteit), zou van mij het internettariefgedeelte van mijn T-mobile abonnement zo met 30 tot 50% verhoogd mogen worden.

  20. @Gino : yes prutsers, maar…… Ondanks veel Haagse Blabla (en kamermoties) over netneutraliteit en consumerdenken, zullen de telco’s ongetwijfeld hun “onhoudbare” tariefering aanpassen. Het politieke klimaat is er immers naar. Alleen als Neelie K. vanuit Europa onrustig wordt, zullen zij zich koest houden. We’ll see : Que sera, sera!

  21. Een kwart !! zoveel ? Dan zit nu toch zeker 10% niks te doen of klopt zoiets niet?
    Snap idd niet dat ze dit zomaar kunnen maken terwijl ze winst maakten vorig jaar (dacht ik toch)

  22. Prima. Koop maar zendmasten voor dat geld..

  23. En telco zagen dit niet aankomen vanaf iphone 1? Incompetent!

  24. @avdvee: T-Mobile maakt ook nog steeds winst; alleen 20% minder.

  25. Slechte providers worden vanzelf gestraft voor hun tekortkomingen.
    Altijd veel klanten weten te lokken met lage tarieven, maar nu net zo duur als KPN en Vodafone. Verder geen bereik en organisatorisch niet alles op orde.

    KPN is de volgende ..let maar op!!

  26. Whatsapp is gratis met android , symbian en windows phone , alleen iphones moet betallen

  27. Even voor alle duidelijkheid. In de media wordt gesproken over een kwart. T-mobile zegt dat dat niet klopt, daarnaast geeft men aan dat het om uitzendkrachten, contractors en een natuurlijk verloop (bijv. Pensioen) zal gaan. Iedereen kan hierover wel vanalles roepen, maar feit is dat dit niet door T-Mobile is bevestigd het is zelfs ontkend. Daarnaast lijkt het me logisch dat je als een bedrijf regelmatig kijkt of er niet een efficiëntere manier is van werken waardoor je minder uitzendkrachten/contractors nodig hebt.

  28. In Amerika kan je via een prepaid dongel een snelheid van meer dan 40Mb downloaden.
    Dit zijn toch verkapte prijsafspraken!!!!

  29. Tja, Heb je je hele bedrijf gebaseerd op de inkomsten van de veeeeel te dure sms service, en daar sta je dan.
    Als men in het begin gewoon een normale prijs voor SMS hadden gevraagd, waren er nu geen problemen. Dan was het bedrijf niet opgepompt als een luchtkasteel wat nu weer leegloopt.

  30. Origineel geplaatst door nibs
    Whatsapp is gratis met android , symbian en windows phone , alleen iphones moet betallen

    Wat heeft dat met tmobile te maken?
    En volgens mij moeten andere gsm’s op den duur ook betalen (trial e.d.)

  31. Bij T-Mobile vallen GEEN gedwongen ontslagen, bij KPN wel.

  32. Vind het alleen zo mooi dat artikelen in percentages worden weergegeven. maar liefst 5% lager. maar kijk is in de jaarrekening…. wat voor gigantische omzet maken ze 🙂 als dat in harde getallen wordt weergegeven kijk je weer anders.

    Volgend jaar internetabbo paar euro duurder en omzet is weer gelijk

  33. Vorig jaar had T-Mobile een winst van zo’n 20% van de omzet.
    Niet vreemd als je veel te weinig uitgeeft voor een fatsoenlijk netwerk en je monopoliepositie op de iPhone volledig uitbuit. Die exclusiviteit is gelukkig verleden tijd en nu lopen die klanten, waarvan hun waardeloze abonnement eindelijk is afgelopen, over naar KPN en Vodafone. Grappig dat T-Mobile nu de schuld legt bij WhatsApp….. Zoveelste broodje aap verhaal.

  34. En Youp….. Nogmaals bedankt!!!

  35. @Trip waar lees jij dat T-Mobile de schuld geeft aan o.a. WhatsApp. Weet jij hoeveel geld ze in het netwerk steken? Een groot probleem zit m in de Frequentieveiling. T-Mobile moet gebruik maken van een frequentie die een minder goede dekking geeft in gebouwen ed. Verder zoals Luke Roberts al aangaf mochten ze geen gebruik maken van het Orange netwerk wat ze hadden opgekocht. Wie is er nou moeilijk aan het doen? De providers of de overheid?

  36. Ze moeten gewoon de prijzen voor onbeperkt data omhoog brengen naar 25 tot 35 euro. Hoop verlies meteen goedgemaakt. Ze moeten gewoon meer mobiele internet providers worden dan telecom maatschappijen.

  37. Hoe zou dattoch komen op mailtjes krijg je maar zelden antwoord! Slechte helpdesk van tmobile is ook laatste wat ik bij tmobile gekochtheb raad deze provider ook aan iedereen af

  38. Natuurlijk moet er een omschakeling komen in de prijzen, maar extra rekenen voor specifieke data diensten zoals Voip is niet de oplossing. Ze moeten de inhoud van de abonnementen gewoon omdraaien. Dus niet 75% betalen voor telefonie en 25% voor internet data, maar net andersom. Lijkt mij tenminste een logisch gevolg als het bellen afneemt en het dataverbruik neemt toe. En als dat nog niet voldoende is, verhoog dan alle abonnementen met 10 euro. Mensen willen zorgeloos internetten en niet krampachtig of beperkt vanwege datalimieten. Zoiets noem ik gehandicapt internet (no offense). En mensen zijn heus wel bereid om extra te betalen voor sneller internet. Geef ze standaard bv 2 Mbps en willen ze 7.2 Mbps dan betalen ze daar maar 10 of 15 euro extra voor bovenop hun abbo. Ik wil bv wel zorgeloos internetten, maar die snelheid interesseert me niet zoveel. Mensen die perse willen YouTuben in de bus of trein via high speed internet moeten dan maar een duurder abbo afsluiten.

    Just my 2 cents…

  39. Wat een reacties hier allemaal van iedereen. Iedereen denkt te weten hoe alles in elkaar zit en wat er gedaan moet worden bij deze bedrijven. En dat allemaal (in ieder geval de meeste) aan de hand van hun abbo?

    Ik betwijfel of de meeste hier wel weten wat er allemaal bij komt kijken om een netwerk aan te leggen/te onderhouden. Dat is niet zomaar een kwestie van een paar antennes plaatsen en klaar is kees.
    Luke Roberts heeft een klein gedeelte van de problemen al weergegeven.

    Ik ga de providers niet verdedigen want er valt zeker een hoop te verbeteren, maar het elkaar dom na lullen wat sommige hier doen zonder enige kennis van zaken slaat op nog minder dan de service/kwaliteit van de providers.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.