Reacties voor: T-Mobile kondigt nieuwe iPhone-abonnementen aan

T-Mobile introduceert vanaf 4 april nieuwe i-abonnementen voor de iPhone. In de nieuwe iPhone-abonnementen van T-Mobile is sprake van onbeperkt gebruik van mobiel internet met een snelheid van 7,2 Mbps.
Lees het complete artikel → T-Mobile kondigt nieuwe iPhone-abonnementen aan
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 159 reacties

  1. Is dit ook voor mensen die al een abbonement hebben afgesloten? of alleen een nieuw abbo? Ik heb namelijk gister een iPhone 4 abbo afgesloten..

  2. Vind het namelijk een kwalijke zaak dat ze hun zogenaamde onbeperkt internet betekend dat het onbepertk wachten op internet is.

    Ik vind dit een heel goedkope marketing trick om iedereen meer te laten betalen voor een NOG mindere service.
    Je wordt schandalig afgewimpeld als je belt met netwerkklachten.

    De enige reden voor tmobile was het onbeperkte data gebruik nu dat ook weg is zou ik iedereen aanraden over te stappen naar de KPN of Vodafone.

    Het netwerk is nu al super slecht 2mbit haal je al nauwelijks. Dat wordt echt niet spontaan beter na 1 april. (het is een goede grap inderdaad).
    Kortom: Je gaat meer, betalen voor veel minder. Schandalig. De enige die hier wat tegen kan doen is de consument door bij ze weg te gaan.

    De simpelste manier om bij ze weg te komen:

    Stap 1: installeer een programma als netwerkradar op je iphone.
    Stap 2: overal waar je internet hapert start de app en begin testresultaten in te sturen. 10 resultaten van eenzelfde paar plek is meer dan voldoende.
    Stap 3: vul het online formulier in (als je ingelogd bent)
    Stap 4: Je wordt door T-Mobile gebelt. Zeg dat je een contractontbinding met nummerbehoud wil.
    Stap 5: Sluit een nieuw abonnement af. Bijvoorkeur bij ThePhoneHouse. Meldt ze dat T-Mobile niet fijn meewerkt en dat ze direct checken of alles goed is gegaan.
    Stap 6: Vier feest op de dag dat je verlost bent.

  3. Dat betekend opzeggen is mogelijk?

  4. Slaat nergens op die nieuwe abonnementen. Je verliest gewoon de helft van je belminuten en SMSjes. Ik heb geen flauw benul wat ik gebruik, maar 64Kb/sec? Kom op! Dat is drie keer niks. Bij Vodafone betaal je 30ct per 10mb buiten je bundel, maar je blijft wel op snelheid… Heb ik dat liever…

    Uitzuigers. Ik stap over.

  5. Ik neem aan dat dit slechts voor de nieuwe abonnementen geld en niet voor de reeds afgesloten abonnementen.

  6. Zijn dit sorry abonnementen ook te bestellen met SIM-only als je al een iPhone hebt?

  7. Vooral het onbeperkte mobiel internet is mooi.. Ik dacht dat ze daarvan af wilden?

    Maar goed, nu heb je bijv. i-300 en dat is dan 300 sms en 300 belminuten. Heb je nu bij i-300 dan 300 units te verdelen over sms en bellen? Dan wordt de bundel dus eigenlijk gehalveerd?

  8. Betekent dit nou dat de abonnementen van bestaande klanten ook een upgrade krijgen. Of gelden de nieuwe voor/nadelen alleen voor nieuwe klanten?

  9. De hoge snelheid is wel fijn, maar dat je na de 1GB teruggaat naar 64 kbps is wel heel erg sneu.

    Meer info over het i-Abonnement staat hier: http://www.t-mobile.nl/i-abonnement

  10. Geen datalimiet? Yeah sure!

    Een snelheidsbeperking tot 64 kbps lijkt me een vrij harde limiet want internet is dan volstrekt onbruikbaar. Is dus wat mij betreft meer beperkend dan andere providers waar je in ieder geval tegen bijbetaling nog door kan.

    Ze hebben wat mij betreft hiermee elk voordeel dat ze nog hadden tov VF en KPN weggenomen. Maakt de keuze wel makkelijker: T-Mobile nu en slechte dekking en een slecht abonnement.

  11. Heb je dus eigenlijk minder voor dezelfde prijs.. Ja de snelheid gaat wel omhoog, maar nu heb je nog 150 minuten EN 150 smsjes.. Straks maar 150 smsjes en of minuten..

  12. Zoals aangegeven in het vorige nieuwsitem: T-Mobile zorgt voor alleen maar verslechtering door deze verandering. Hierbij dus minuten OF smsjes voor hetzelfde bedrag als het oude abonnement waarbij je ‘en en’ kreeg. Daarnaast heb je niets aan een hogere snelheid wanneer het netwerk van T-Mobile het nog steeds niet aankan om deze snelheden te leveren. Op veel plaatsen kom ik ook bij lange na niet aan de huidige 2 mbit snelheden..

    Het valt me overigens keer op keer op dat T-Mobile alleen maar verslechteringen doorvoert. Zo was hun family bundel eerst 10 euro, waarna deze met 5 euro verhoogd werd. Het heeft er alle schijn van dat ze mensen lokken met mooie voorwaarden, om daarna aanpassingen te maken. Immers, de klanten zijn er al, en veel klanten veranderen niet zo gemakkelijk van provider, dus kunnen ze best wat verslechteringen doorvoeren die de meeste mensen toch niet door hebben.

    Lange tijd geloofde ik nog in het concept T-Mobile, maar nu zijn zij ook één van de grote providers geworden die weinig voordelen meer kent t.o.v. KPN en Vodafone.

  13. Ik heb al een jaar een i abonnement.
    Kan ik na 4 april ook de keuze maken uit sms of belminuten?
    Beetje vaag!

  14. dat de snelheid na 1GB achteruit gaat kan mij vrij weinig schelen, ik gebruik thuis altijd mijn wifi dus kom ik niet eens aan de 1GB in de maand….
    en verder heb ik de i300 maar raken mijn smsjes toch nooit op vanwege whatsapp! dus een ideaaaal abonnementje al vraag je het mij!

  15. Origineel geplaatst door Martijn
    Betekent dit nou dat de abonnementen van bestaande klanten ook een upgrade krijgen. Of gelden de nieuwe voor/nadelen alleen voor nieuwe klanten?

    Volgens een mod op het T-Mobile forum: “Voor lopende contracten zal er niets veranderen. Alleen wanneer je je contract gaat vernieuwen of je tariefplan gaat wijzigen, dan kun je alleen nog overstappen naar het nieuwe i-abonnement.”

  16. Wat is er dan precies veranderd? snelheid van 7,2 Mbps??

    ik had liever gezien dat ze de mogelijkheid van personal hotspot zouden activeren. aangezien je na 1GB toch achteruit gaat in snelheid!

    Wil er zelfs voor betalen, maar deze optie wordt niet eens geboden. gemiste kans!

  17. Oftewel: je gaat 2x zoveel betalen, maar kunt wel sneller je dataverkeer er doorheen jagen.

    Ik blijf absoluut bij het oude i-abo, 2Mbit is voldoende en geen limiet is voor mij veel belangrijker.

    En… T-Mobile: als jullie meelezen: De uploadsnelheid wordt verhoogt van 384 Kbps naar 768 Kbps. Auwwww

  18. Is dit ook voor huidige abbonementen? want ik heb gister een iPhone 4 abbo afgesloten en zou flauw zijn als het nu ineens sneller wordt etc..:P

  19. Niet eens een prijsverhoging? 😉

  20. Haha witte Iphone staat er al netjes tussen! Maar even serieus, kan je nu minder smsen/bellen dan voorheen? Was eerst en 500 sms’jes en 500 belminuten, nu staat er wat anders? Of is er gewoon niks veranderd?

  21. En als je al klant bent? Krijg je dan ook 7.2 Mb/s?

  22. Het onbeperkte internet geloof ik wel.
    De belbundels ook.
    Zo veel verschil tussen de verschillende aanbieders is er nu ook weer niet.
    De echte pijn zit ‘m in de belkosten buiten de bundel.

  23. opzich wel jammer dat je maar de helft krijgt nu, maar aangezien ik mijn smsjes toch nooit op maak… en dan gaan we toch gewoon what’sapp meer gebruiken? kom je toch nog goed uit met je bundel

  24. Ik vind het schandalig dat het op de t-mobile site als verbetering te lezen is. De helft van de minuten/sms’jes worden gewoon afgenomen. En 64kbs noem ik nou niet direct onbeperkt internet, het is natuurlijk wel onbeperkt maar de snelheid wordt zo laag dat je er geen gebruik meer van maakt.

  25. Met het huidige iPhone abonnementen koopt een klant minuten en sms’jes in. Met het nieuwe i-Abonnement koopt een klant units in en kan daarmee zelf bepalen of hij dit gebruikt voor bellen of sms’en. Hiervoor is gekozen om dat klanten graag meer flexibiliteit willen in het gebruik van de maandelijkse bundel.

    Ja, 50% minder minuten/smsjes is echt een groot voordeel voor de klant!

  26. Dus dan heb je 150 minuten of 150 smsjes bij het goedkoopste abbo ipv 150 minuten EN 150 smsjes?

  27. Ik zag net bij mijn abonnement dat ik internet europa kon aanvinken voor €9,95. Wat houdt dit precies in? En kan je dit ook weer uitzetten, want dit is ook nieuw of niet?

  28. Er staat in het artikel nog niet dat het bij de nieuwe Abbos mogelijk word voordeelbundels af te sluiten. Dus bv zorgeloos sms voor een 10tje pm extra.

  29. @Thijs: Goeie vraag. Wil ik ook weten 😉

  30. Snelheidverhoging zou zeer welkom zijn. Ik vraag me af of met het nieuwe abbo ook de ingebakken persoonlijke 3G hotspot werkt…

    Iemand die het weet?

  31. Wel netjes dat T-Mobile per seconde afrekent.. Kunnen KPN en Vodafone nog wat van leren!
    Trouwens, 150min OF SMS is ook bij de eerder genoemde providers al heel lang van toepassing….
    Snelheid omhoog is altijd goed, ondanks dat ik 90% van de tijd op Wifi zit en buiten de deur geen toch geen 3G ontvangst heb… Die mast die in November geplaatst zou worden staat er blijkbaar nog steeds niet….

  32. Dus eigenlijk is er geen onbeperkt internet meer na 1 TB, en krijg je 50% minder in je bundel…

    Maar verkopen dat het in het voordeel van de klant is en dat het allemaal een stuk sneller is!

    BEn je dus goedkoper uit bij de KPN bijvoobeeld met als pluspunt dat zij wel hun netwerk op orde hebben… Althans, een heel stuk beter dan T-mobsters…

    Augustus ben ik wel bij Tmobile

  33. Heeft iemand enig idee of je bij T-Mobile ook kan zien hoeveel data je verstookt? Als ik mijn iPhone moet geloven heb ik nu 450mb verstuurd en 1gb ontvangen in 2 jaar o.i.d.

  34. Origineel geplaatst door cornelis
    Na 1gb terug van 7,2Mb/s naar 64Kb/s. Dat is wel schandalig sloom zeg!

    Even je mail ophalen staat de laatste week van de maand gelijk aan het zetten van een kop koffie 😉

    Na 1gb terug van 7,2Mb/s naar 64Kb/s. Dat is wel schandalig sloom zeg!

    Even je mail ophalen staat de laatste week van de maand gelijk aan het zetten van een kop koffie 😉

    Ook met de eenheden schiet het niet echt op. Alleen maar achteruitgang.

    Voor mij persoonlijk moet ik wel zeggen dat het snellere internet wel opweegt tegen de 2,50 sms-verdubbellaar.

  35. lijk me toch wel fijn als tmobile-klant dat het bellen nu anders wordt afgerekend. verder lijkt me heerlijk dat je nog steeds onbeperkt internet hebt bij hun.
    aan beide dingen kan vodafone een voorbeeld nemen. heb nu al haat aan die kut datalimiet terwijl ik er nog maar 3 maand zit, geldafklopperij praktijden bij vodafone..

  36. Goed dat ik dat laatste deel zag van, dat het alleen op nieuwe en verlengende abonees actief is.

    Anders ging ik bellen voor contractbreuk ^^

  37. Origineel geplaatst door alsatian
    Heeft iemand enig idee of je bij T-Mobile ook kan zien hoeveel data je verstookt? Als ik mijn iPhone moet geloven heb ik nu 450mb verstuurd en 1gb ontvangen in 2 jaar o.i.d.

    Dat kan niet via T-Mobile zelf. Je kan daarvoor een app gebruiken als ‘Air Meter’, die houdt je datagebruik van WIFI en mobiele data apart bij. Erg handig!

  38. Ik zag nog wel een ander addertje onder het gras uitkomen. Er wordt in de V+A gesproken over inflatiecorrectie. Met andere woorden: Als het maandbedrag omhooggaat wegens inflatie, kun je niet zomaar onder het contract uit…

  39. Vind het opzich wel goed dat ze een abonnement maken waar alles uit één bundel komt, maar ze kunnen die bundels toch niet zomaar halveren voor hetzelfde geld? Zou niet echt een slimme zet zijn aangezien de bundels nu al aan de dure kant zijn. Die 7.2 mbps snelheid merk je toch niet als je niet overal 3G dekking hebt.

  40. This is the start of t-mobiles data limit ( uk had unlimited now its 1gb on t-mobile uk ) holland will sadly go the same way , and good luck to anyone who finds a 7.2 mbs mast from t-mobile its a gprs network really with a few 3g masts to stop people complaining

  41. “iPhone-klanten krijgen de beschikking over extra diensten, zoals Visual Voicemail, gratis navigatie (via een Navigon-app) en gratis toegang tot T-Mobile Hotspots.” << hebben wij toch al?!?

    Abonnementsprijzen in-of exclusief btw? >> Inclusief lees ik.

  42. Leuk, met 7,2Mbit/s geen internet in de randstad, en spitsuur op 3G/UMTS. Gprs blijft traag, hoor, mensen.
    Het i-abonnement met en 150 min en 150 sms was altijd een erg voordelige keus. Nu is dat er wel af. Enige catch is nog de onbeperkte data (wat je daar tenminste aan hebt) en gebruik van hotspots (dat heb je wel nodig op de plekken waar je die vindt, want daar verstoppen de palen ook flink)

  43. Ik zie dat ze bij T-Mobile nog steeds niet geleerd hebben van hun fouten. Lekker de snelheid opschroeven, terwijl je niet eens dekking hebt.

    Ik ben blij dat ik van hun af ben, en mijn internet is nu wel lekker snel en het grote voordeel “OVERAL” dekking.

  44. I-D-E-A-A-L, dit wordt een i-150 sms-verdubbelaar voor €2,50 met m’n iPhone 5 😀

  45. maar ik dacht dat ik nu ook al of of had in mijn bundel xD
    maar je kan dus ook of sms of mms.. dat vind ik wel nice.. nu betaal ik voor mms meer dacht ik.. en die stuur ik af en toe..

  46. @Eddy: KPN rekent bij haar nieuwe personal sim iphone abonnementen na de eerste minuut af per seconde!

  47. Zou slechte zet zijn. Zo lopen ze ajter de feiten aan en zullen mensen voor de iPhone 5 naar KPN gaan. Helaas tmobile!

    Voor mij maakt de snelheidsverhoging niet uit, ik heb wifi en (nagenoeg) overal snel 3G (Rotterdam noord)

  48. Gaat goed fout met mobiel internetten, ben benieuwd als ik weer moeten verlengen. Het nieuwe iPhone abo dat verkrijgbaar is vanaf 4 april gaat van 2Mbps naar 7,2Mbps. Dat klinkt goed, maar met Youtube filmpjes kom je nooit boven de 2Mbps. Wat staat daar tegenover? Nou, na het bereiken van 1GB wordt de internetsnelheid teruggebracht naar 64kbps! Ik weet niet of je dat wat zegt, maar dat is ontzettend langzaam, daar is niet relaxt mee te browsen. Mijn internet abo is zonder datalimit en onbeperkt en heb 384kbps, en met deze prima maar ook niet al te snelle verbinding zit ik toch elke maand boven de 1Gb. En dan stream ik nauwelijks video, want daar is mijn verbinding te langzaam voor.
    Lol, 1Gb is ongeveer 33 Mb per dag. Elke dag kijk en deel ik foto’s op Instagram. Mail afhandelen en bijlages openen. Verder Facebooken en nieuws lezen, ik vind mij geen zware gebruiker, maar daarmee gebruik ik wel meer dan 1Gb :p T-Mobile beweert dat de meeste gebruikers er ver onderzitten.

  49. Weer een reden om t-mobile er uit te flikkeren. Sowieso zijn alle providers afzetters. Over je belbundel heen en dan 35 euro cent per minuut rekenen. Te triest voor woorden. Voormij geen verlenging meer koop gewoon een losse iPhone en zoek een zeer goedkope sim only

  50. 7,2 mb/s? Dat halen ze nooit

  51. Werkt er een mol van KPN of Vodafone bij T-Mobile want overstappen is nu wel héél aantrekkelijk geworden!

    Deze abo’s zouden te begrijpen zijn als ze nu ook tethering (Personal Hotspot) mogelijk gaan maken. Maar de pay-off is nu wel héél laag.

    1. Afrekenen per minuut (zie vara kassa voor de kosten)
    2. sms OF belminuten
    3. datacap na 1GB vs. onbeperkt

    En die snelheidswinst zie ik ze niet waarmaken.

    #wateenprutsers

  52. Ik vind dat iPhoneclub ook wel eens zijn stem mag laten mee tellen met dit soort negatieve acties van T-Mobile. Misschien luisteren ze wel naar jullie, want naar de gebruikers luisteren ze niet.

    Laat nou eens zien dat jullie de grootste in de Benelux zijn.

  53. Ipv de snelheid van internet te verhogen kunnen ze beter er voor zorgen dat je overal normaal kunt bellen en gebeld worden

  54. Die nieuwe abbo’s zijn toch wel met onbeperkt internet?

  55. Laten ze nou een keer de minimumsnelheid opvoeren.. sneller dan dat heb ik het netwerk van t-mobile welgeteld 1x gezien! Ze moeten nou juist met aantrekkelijke acties e.d. komen, het exclusiviteitscontract met Apple is inmiddels afgelopen dus zit t-mobile niet maar aan ons iPhone-verslaafden geplakt (als, in mijn geval, mijn contract afloopt ten minste).

    ps. Over tethering (vooral nou in de vorm van draadloos internet) zeggen ze weer niks, dus dat kunnen we ook op onze buik schrijven…

  56. als ik nu bij t-mobile mijn contract zou verlengen met de early renawal zou ik dan nog 2 jaar gebruik kunnen maken van de voorwaarde van de oude abonnementen dus 150 belminuten + 105 sms jes voor €29.95 per maand

  57. Ze gaan hier flink wat klanten mee verliezen denk ik. Ze halveren inderdaad gewoon de i abbo’s en die 7.2mb gaan ze nooit halen dus dat is puur een lokkertje. Dat wordt dus dag t-mobile in oktober.
    Wat ik me wel afvraag, die zogenaamde “7,2mb” waar ze over praten, de mensen die nu al een i abbo hebben komen normaal gesproken dan toch ook automatisch daarop terecht ( meen me te herinneren dat dat vroeger ook zo ging ) and please do correct me if i’m wrong.

  58. De officiele i-abonnementen is toch al met gratis toegang tot T-Mobile Hotspots en afrekenen per seconde. Dus ik zie (persoonlijk) het nut niet van in om over te stappen, want nu heb ik 150 min 150 sms. Alleen een internet snelheid van 2 Mbps.

  59. heb nu een i-150, ga weg bij tmobile, neem lekker een prepaid met alleen internet, bel toch haast nooit, whatapp werkt prima voor messages en voor het geld wat ik bespaar kan ik na een jaar een nieuwe iphone kopen

  60. @joost: Vraag me af of ze dat zouden doen. iphoneclub.nl staat bij mij nou niet echt bekend als kritisch.

    Grotere probleem is natuurlijk endemic advertising: iphoneclub is afhankelijk van advertenties van aanbieders van producten waar ze zelf over publiceren en bezoekers mee trekken. Eén te kritische noot en t-mobile adverteert niet meer via iphoneclub?

    “Endemic Advertising” shall mean advertising that promotes goods or services related to the editorial of a particular publication or web site (e.g., automobile manufactures would be Endemic Advertisers for car enthusiast magazines and web sites).

  61. Echt jammer dat het niet ook voor huidige abonnees geld 🙁

  62. Origineel geplaatst door bobbax1
    Die nieuwe abbo’s zijn toch wel met onbeperkt internet?

    Als jij een snelheidsbeperking tot bijna 0 (64 kbps) boven 1GB datagebruik onbeperkt noemt…. lees de FAQ maar eens na.

    Volgens mij kun je dat alleen met T-Mobile marketing logica onbeperkt noemen.

  63. Ik heb vorig jaar bij aanschaf van de iPhone 4 weer 2 jaar bijgetekend (zit er nu nog 3 jaar aan vast). maar ik heb getekend voor de “oude” 150 bundel, krijg ik toch niet automatisch de “nieuwe” bundel? als dit wel het geval is kan ik dan mijn abbo opzeggen zoals een tijdje besproken is hier bij iPhoneclub? (dat de voorwaarden wijzigen, indien nadelig opzegbaar) of is dit geen optie? Dank voor reactie alvast!

  64. @Alexander: ja daar komt het inderdaad op neer…
    ik heb net zelf een test gedaan met speedtest.net op tmobile netwerk. ( met vol 5 streepjes bereik) en ik haalde een download snelheid van 4,45 mb en upload van 0,40 mb. Dit is stuk hoger dan eerst…

  65. 7.2 mbs waar je slechte dekking hebt op 3g.. leuke upgrade.
    waarom investeren ze niet om het orange netwerk te integreren en zo wel beter bereik te hebben. kansloos.

  66. Ik hier niet eens 3G waar ik woon in Berkel en Rodenrijs

  67. Ik vind de prijzen die bij deze abonnementen horen ronduit belachelijk! Als je de huidige I abonnementen vergelijkt met de nieuwe betaal je gewoon meer voor minder! Om als voorbeeld te nemen de i-300 nu is 44,40 voor 300 min EN sms + onbeperkt internet (met een continue snelheid van 2Mbps down) de nieuwe i-300 is 42,50 voor 300 min OF sms OF mms (en bij mms is dan nog de vraag of je niet twee “units” kwijt bent) + “onbeperkt” internet tot 1GB (met een snelheid van 7,2Mbps down) daarna gaat je snelheid omlaag naar 64Kbps (Zelfs mijn telefoonmodem was nog sneller 10 JAAR GELEDEN!!!) EN dan mag je waarschijnlijk ook nog flink dokken voor je iPhone ook! Persoonlijk ben ik van mening dat die abonnements prijzen wel een stukje omlaag mogen! Ik vond T-Mobile geen slechte provider en zou niet zomaar overstappen maar dit brengt me toch wel aan het twijfelen!

  68. Mmm helaas dat word het einde na 8 jaar t mobile. Ik ga geen 45€ betalen voor 300 sms OF belminuten.

  69. nog 1 maand en dan BB T-Mobile!!!!

  70. Belminuten of SMSjes is gewoon uitbuiterij. Voor hetzelfde geld gaat iedereen er dus flink op achteruit maar het wordt in dit nieuwsbericht gebracht alsof het iets positiefs inhoudt.

  71. Zo, slechte zaak dit.
    Ik denk dat ze hier veel klanten door kwijtraken.

    En vond het wel een goed idee van Joost om op iPhoneclub.nl iets te organiseren dat we dit niet accepteren.

  72. Hahaha.. Als de reactie hier boven een afspiegeling is van alle t-mobile klanten dan gaan ze een hoop klanten verliezen. En terecht stelletje oplichters

  73. Worden de huidige abonnementen omgezet naar het nieuwe abonnement? Of worden alleen de nieuwe abonnementen op deze manier afgesloten?

    Als de huidige abonnementen worden omgezet is dit gewoon ‘diefstal’ :s Je krijgt niet meer waar je voor hebt betaald.

  74. Origineel geplaatst door EC_Karlo: Vind het namelijk een kwalijke zaak dat ze hun zogenaamde onbeperkt internet betekend dat het onbepertk wachten op internet is.
    Ik vind dit een heel goedkope marketing trick om iedereen meer te laten betalen voor een NOG mindere service.
    Je wordt schandalig afgewimpeld als je belt met netwerkklachten.

    Heb jij aandelen bij KPN?

    (Red.) Reactie bewerkt: quote ingekort i.v.m. leesbaarheid.

  75. Samenvattend (zou misschien goed zijn als iPhoneclub dit even onderaan het bericht zet, voor de overzichtelijkheid):

    -De internetsnelheid gaat omhoog van 2 naar 7,2mb max
    -Effectief heb je nu een datalimiet van 1GB (want met 64kb max kun je niet meer fatsoenlijk op internet)
    -De inhoud van de bundel wordt gehalveerd
    -Er wordt gedaan alsof Visual Voicemail en de Navigon App nieuw zijn, maar die bestaan al veel langer.

    Per saldo gaan nieuwe klanten er flink op achteruit. Nog belangrijker, T-Mobile was volgens mij alleen echt interessant door zijn onbeperkte mobiele internet, en dat is nu weg.

  76. Wat een oplichters! Iedereen lekker maken met snel internet, maar je krijgt de helft minuten/smsjes voor 2 euro minder per maand.

    En uit de Q&A blijkt dat ze het positief zien: dit wilden klanten omdat ze niet zoveel smsjes nodig hadden.

    Jammer dat ik vast zit: ik hoef niet verplicht te upgraden (en moet mijn contract uitzitten) en aan de andere kant… 7Mbps internet zou misschien betekenen dat ik de 2Mbps eens haal… want dat krijg ik helemaal nooit voorelkaar! 🙁

  77. @darth vader: Absoluut niet. Ook niet bij Vodafone waar ik naartoe ben gegaan.

    Ik ben gewoon dusdanig schofterig behandeld dat wens ik niemand toe en zal daarom iedereen helpen om van ze af te komen. Vriend Youp is bekend en het komt in het nieuws. Deze knul is niet bekend dus dan maar met de middelen die we dan hebben.

    @tycho: wat dacht je van massaal opzeggen die handel. Ze leveren een dienst die niet doet wat het beloofd. Netwerkproblemen zijn aan de orde van de dag.

    Probeer maar eens in een trein te internetten. Neem dan een kpn/vdf toestel mee… Dan gaat er een wereld voor je open.

    Hoe je opzegt staat in de begin posts op dit topic.

  78. Nog een paar maanden en dan ook voor mij: BB T-Mobile… Ondersteunen niet eens Personal Hotspot… Angsthazen om deze moderne ontwikkelingen zo te omarmen. NOT!

  79. Iedereen heeft het over 3G wat is dat?
    K-mobile wou dat ik iets langer had gewacht dan had ik KPN of VF kunnen nemen bij mijn iPhone 4. Al gaan ze naar 100Mbit dan nog geen verlenging meer.

  80. @Niek: Huidige abbo’s worden natuurlijk niet omgezet..dit zijn de nieuwe abbo’s..dus de mensen die straks deze nieuwe abbo’s afsluiten hebben dit met de nieuwe voorwaarden.
    Heb al die reacties hierboven niet gelezen, maar ik heb nu Vodafone, maar ga echt wel terug naar T-mobile waar ik ook altijd goed bereik mee had en 3g had.
    Onbeperkt internet vind ik 1 van de belangrijkste dingen..anders hoef ik zo’n smartphone niet.
    Betaal liever iets meer met onbeperkt internet…
    En mensen, denk er goed om, er zijn duizenden en duizenden wel tevreden met T-mobile hoor, ik heb nu Vodafone, maar was altijd ook tevreden met T-mobile.

  81. Als een van de weinigen was ik erg tevreden met T-Mobile.
    3G is niet snel, maar de keren dat ik het gebruik gaat het nog, aangezien ik meestal met wi-fi werk. Maar halveren, en voor de helft even veel betalen als voor het hele deel is voor mij reden om bij een volgende iPhone over te stappen! Dat ze zichzelf maar plukken, maar mij niet meer dan nodig is. Boeven zijn het, OPTA waar ben je?

    Fail T-Mobile!

  82. Origineel geplaatst door EC_Karlo
    zou ik iedereen aanraden over te stappen naar de KPN of Vodafone.

    Beste kerel,(wereldverbeteraar)

    Tip 1: Altijd voor jezelf praten en niet denken dat je namens de hele natie praat.

    Waarom probeer je de hele wereld met je mee te krijgen? Los gewoon je eigen probleem op en val mij daar niet lastig mee.

    Ik heb namelijk geen enkel probleem zoals het overgrote deel van de T-Mobile klanten. Ga lekker naar Vodafone off KPN en kom aub niet over een jaar weer terug om te schreeuwen dat het daar ook bagger…(Hebben ze daar namelijk ook niet de belminuut of sms bundels0

    Baba, dat gezeik van die kleuters elke keer als er ook maar iets over t-Mobile geschreven wordt.

  83. Wat leest iedereen slecht zeg. Je gaat er niet voor de helft op achteruit. Je gaat er maar euro 2,50 op achteruit, want je schakelt sms-verdubbelaar in en krijg zo 150 + 150…
    En niemand is het opgevallen dat je nu NIET extra betaald voor MMS? Kom op gal spuwen over 2,50, maar niet in acht nemen dat we MMS uit de bundel krijgen? Pfffff..

  84. @Frits: Laten we niet met modder naar elkaar gaan gooien en elkaar in waarde laten. Dank je!

  85. Mij boeit het allemaal geen moer. Ik wil gewoon een iPhone met ALLE functionaliteit: geef me Personal hotspot en ik betaal wat ze willen.

  86. Ronduit belachelijk dat ze dit nog onbeperkt internet durven te noemen, want dat is het natuurlijk absoluut niet meer. Met die gecapte snelheid kun je echt niet meer internetten zodra je boven de 1GB uitkomt… en daaraan zit je al heel snel. Elke dag wat Spotify en streaming radio luisteren, een videootje op YouTube checken en je zit na een maand al ruim boven de 1GB. Geen probleem met het huidige abbo, maar met die nieuwe nonsense zit je dus halverwege de maand al met een tot iPod gedegradeerde iPhone, waar je alleen nog maar via wifi fatsoenlijk het internet op kan. Waarschijnlijk zelfs nog sneller dan dat, dankzij de snellere 3G verbinding…

    En dan nog eens de halvering van je belminuten/sms’jes… Onder het motto “dan kan de klant kiezen hoe ie het verdeelt”, wat een afzetterij. Ben heel blij dat ik nog onder de huidige abbo-regeling van T-mobile val, want als die nieuwe regels in ongewijzigde vorm blijven dan ben ik er vantussen.

  87. Origineel geplaatst door EC_Karlo
    @Frits: Laten we niet met modder naar elkaar gaan gooien en elkaar in waarde laten. Dank je!

    Het is niet bedoeld als moddergooien maar als tevreden T-Mobile klant heb ik het hier op dit forum onderhand wel helemaal gehad met dat gezeik elke keer als er ook maar weer iets over T-Mobile geschreven wordt.

    Dat je ontevreden bent kan best wel. Net zoals er dus nu ook klanten bij Vodafone/KPN ontevreden zijn.

    Maar ga nu niet doen alsof jouw probleem voor iedereen geldt…

  88. Eerst klanten proberen een iphone 3gs aan te smeren en beloven dat de iphone 4 niet bestond.

    Dan mij wijs proberen maken dat er volledige GSM en 3G dekking in mijn buurt zou zijn, en dat terwijl er niet eens 3G dekking is, en zeer matige GSM bereik in mijn huis. Tja, het dekkingsbalkje liegt niet.

    Nu de belminuten en smsjes van de abonnementen halveren en “onbeperkt” internetten welke na 1GB zwaar gecapped wordt.

    Ze maken het wel erg bondig. Ik ben blij dat ik al een paar maanden bij vodafone zit met een sim-only abonnement (17,- p/m, 300 smsjes of belminuten, 1GB internet met daadwerkelijk bereik.) met mijn iPhone 3G toestel. Werkt nog als een zonnetje! Behalve dat die soms wat traag reageert.

  89. Origineel geplaatst door Brachioradialis
    En dan nog eens de halvering van je belminuten/sms’jes… Onder het motto “dan kan de klant kiezen hoe ie het verdeelt”, wat een afzetterij. Ben heel blij dat ik nog onder de huidige abbo-regeling van T-mobile val, want als die nieuwe regels in ongewijzigde vorm blijven dan ben ik er vantussen.

    Ook niet gelezen? Voor 2,50 extra ben je weer terug bij je oude abonnement en het is geen halvering, want je MMS’jes gaan nu ook uit de bundel.

  90. Schande al die providers! Ze verzinnen altijd wel weer iets nieuws om flink geld te verdienen… Dag T-mobile!

    Misschien handig als iPhoneclub bekijkt wat het beste abonnement is voor de lichte, middel en zware gebruiker en dan daar een handig overzicht van maken die altijd weer aan te passen is. Gezien er altijd weer wat veranderd.

    Ook handig als een provider eens gaat nadenken over één abonnement voor alles i.p.v. nu abonnement internet thuis + abonnement iPhone + abonnementje iPad.

  91. Dus T-Mobile gaat zijn abbo’s vernieuwen, laat ze eerst de oude maar eens verbeteren. Heb op meerdere grote plaatsen gewoon volle bak bereik en 3G in het display staan. Maar helaas en niet kunnen bellen en geen internet. Kunnen ze niet aan doen zeggen ze bij de helpdesk. Snelheden die ze beloven en waar je ook voor betaald, halen ze nergens in NL.

    Kleine tip, als je een iPhone neemt dan beslist geen abbo van T-Mobile. Beter iets meer betalen bij een andere provider als geen bereik en geen internet.

  92. Ik WAS ook een tevreden tmobile klant maar ik zie deze actie als een tariefverdubbeling aangezien ik zowrl sms als minuten nodig heb en ben met deze actie dus “verplicht” om 1 van de 2 erbij te kopen wat dus bovenop mijn huidige kosten komt.
    Dan valt dus het enige voordeel weg waarvoor ik bij tmobile zat ondanks het feit dat ik onderweg nooit bereik heb (3g) ( thuis en op het werk wel goed 3G maar daar heb ik ook Wifi).
    En aangezien ik niet veel data gebruik dan word de keus dus makkelijk, ik ga over 3 maanden naar de provider met het beste netwerk en dat is niet tmobile.

    Wat een vreemde actie van tmobile dit, ze maken hetgene waar een heel groot deel van de gebruikers voor bij tmobile zit on gedaan.
    Ik snap er niks van.

  93. Tja, die data-limiet van 1 gig (want dat is het natuurlijk) zal even lastig zijn als grootgebruiker van 3G internet/data, maar de hogere snelheid klinkt goed.
    Ik ben nog steeds een tevreden T-Mobile klant, hoop wel dat ze straks een soort upgrade naar wel onbeperkt snel internet aan gaan bieden, tientje per maand of zo extra.
    Maar eens beginnen met echt heel precies mij data verbruik bij te houden, weet ik volgend jaar of ik wel of niet moet overstappen of andere maatregelen ga nemen.

  94. Ja, ze gooien de snelheid misschien iets omlaag..maar als je daarmee op dezelfde snelheid als nu uitkomt of zelfs iets hoger is het toch geen probleem? Snelheid gooien ze toch ook flink omhoog..dus als ze daar iets vanaf halen als je boven 1 GB komt heb je dus nog steeds normaal 3G.
    En net als Frits, doe niet alsof je voor iedereen praat. Veruit merendeel is tevreden met T-mobile..kon je laatst op een poll hier op de site wel zien! Veruit merendeel kiest gewoon voor T-mobile als ze moeten kiezen uit allerlei abbo’s. Bijna altijd 3G gehad met tmobile..en goed bereik.

  95. Als dit zo blijft dan ben ik weg bij T-Mobile. Juist datgene waarom T-Mobile nog aantrekkelijk was, draaien ze nu zelf de nek om. Slim!

    En kom op T-Mobile… ‘De klant kan dan kiezen’? Het is gewoon een halvering van diensten of een prijsverhoging van 100 procent. Denken jullie echt dat klanten daar in trappen? Dream on.

  96. Laten we zeggen dat er een tweedeling is ontstaan. Ik laat in het midden of er meer van de een of ander zijn. Laat ik me zin herschrijven:

    zou ik iedereen aanraden over te stappen naar de KPN of Vodafone.

    wordt dus:

    als je net zo ontevreden bent als ik raad ik je aan je niet langer te ergeren en over te stappen naar de KPN of Vodafone (en als je me naam de volgende keer boven een post ziet staan, even niet lezen scheelt je weer wat boosheid 🙂 )

    Nu terug naar het topic, de nieuwe abonnementen.

  97. Echt he , het valt me op dat mensen hier op iphoneclub.nl niet goed lezen of alleen maar lezen waarover men kan klagen. Iphoneclub gebruiken om hun gal over providers in Nederland uitspuien…
    Het is ook nooit goed daar in NL..en maar zeuren. Het gaat om NIEUWE ABONNEMENTEN en VERLENGINGEN VANAF 4 APRIL
    staat er duidelijk bij oftewel voor huidige klanten die voor die tijd een i-abonnement hebben blijft alles bij hetzelfde als het nu is.
    Jeez wat is men toch bang voor verandering en iets nieuws..
    Vroeger betaalde ik Fl. 160,- gulden per maand bij KPN voor een mobiel abonnement en dan haf e niet eens minuten of smsjes die betaalde je apart a Fl. 1,50 gulden per minuut en alles werd afgerond naar hele minuten..

  98. Ja en waarom koos het meerendeel voor tmobile?

    Voor de belminuten EN de sms-jes.

    Ik weet bijna zeker dat als je poll nog een keer houd nu maar dan met het nieuwe abbo van tmobile dat het resultaat er echt heel anders uit ziet.

  99. Ik denk dat dit toch wel eens aardig wat klanten kan gaan kosten bij T-mobile. Zeker bij de mensen die nu bij ze zitten met een i abonnement.
    Feit is en blijft dat met de nieuwe abonnementen deze mensen een halvering van hun huidige abonnement zouden krijgen. Enige wat een “vooruitgang” zou zijn is de snelheid van 7.2 mb. En ondanks dat ik aardig tevreden ben momenteel bij T-mobile denk ik dat veel van die mensen nog wel eens goed na zullen denken over wat ze zullen doen. Zeker als je de capp naar 64kb in gedachten houdt. ( wees eerlijk, dat is een isdn verbinding van 10 jaar geleden qua vergelijk…. Ik hoor het modem al irritant langzaam kraken in me gedachten 🙁 )
    Wat een ieder voor zich doet moeten ze zelf weten maar ik zeg denk ik dag T-mobile in okt als dit zo blijft.

    Ps is het niet zo dat de huidige i-abo’s ook automatisch naar die 7.2 mb gaan? ( al heb ik op me werk in en rondom Amersfoort vaak überhaupt geen 3G )

  100. @EC_Karlo: En ondertussen wel profiteren van T-mobile’s gratis Wi-fi in de trein zeker…?
    Gast, iedereen weet inmiddels dat je gewoon kan blijven bellen en smsen ook in de trein. Dat is prioriteit nr 1 bij mij, internetten mailtjes en al die andere social media kan best eventjes even wachten.. als ik door een weiland reis dan valt de verbinding bij alle providers weleens even weg.. big deal .. get aa life zeur niet zo

  101. Origineel geplaatst door Daejji
    Ja, ze gooien de snelheid misschien iets omlaag..maar als je daarmee op dezelfde snelheid als nu uitkomt of zelfs iets hoger is het toch geen probleem? Snelheid gooien ze toch ook flink omhoog..dus als ze daar iets vanaf halen als je boven 1 GB komt heb je dus nog steeds normaal 3G. En net als Frits, doe niet alsof je voor iedereen praat. Veruit merendeel is tevreden met T-mobile..kon je laatst op een poll hier op de site wel zien! Veruit merendeel kiest gewoon voor T-mobile als ze moeten kiezen uit allerlei abbo’s. Bijna altijd 3G gehad met tmobile..en goed bereik.

    Iets omlaag? van 7200kb/s naar 64kb/s
    Dat is een snelheidsverlaging van 99% dat is in mijn beleving toch wel meer dan ”iets omlaag”.
    Je kan als je het limiet heb bereikt van 1GB je 3G uitzetten, dat heeft namelijk geen toegevoegde waarde meer, het wordt nog langzamer dan de 2G snelheid.

  102. Wat een ratten. ze willen de i-plan op hun relax abonnement laten lijken. minuten of sms’jes uit 1 bundel klinkt leuk. Maar dan hadden ze de prijzen ook mogen aanpassen. ik heb nu 300 min en 300 sms en altijd onbeperkt internet met 2mb snelheid. Ik heb liever de oude i-plan dan de nieuwe.

    Pff dat wordt dan weer geen verlening maar nieuwe iphone loskopen en oude iplan aanhouden.

    Alle providers hebben wel hun goeie punten en slechte punten. Maar T-mobile is nu echt een wannebee geworden. Ze willen meedoen met kpn en vodafone en verhogen hun snelheid naar 7.2 mb. maar wtf 64 kb daarna is tragisch ziek.

    een gemiddeld gebruiker komt niet aan die 1GB maar toch vind ik het niet kunnen dat de snelheid daarna verlaagt word en je extra smsjes vallen weg. te triest voor woorden dat de prijzen dan hetzelfde blijven.

    Ik kom zelf nooit aan de 1GB via tmobile omdat ik voor goeie internetervaring altijd op wifi zit. heb me iphone ook op gprs staan dat 3g is bijna nergens te vinden. en whatsapp msn en normale emails kan je ook binnen halen op gprs.

    dan heb ik tenminste bereik als ik gebeld lol. en je batterij gaat langer mee.:p

  103. @Mr DB: Op het traject wat ik dagelijks rijdt heb ik helaas geen wifi. De wifi in de trein mag dan door t-mobile aangelegd zijn maar wel betaald door de NS. Het internet wat ik inmiddels van Vodafone heb valt veeel minder weg in de trein waardoor ik er wel mee kan werken.

    Voor mij in het mailen in de trein ‘s ochtends prior #1, scheelt me een uur mailen op het werk.

    Je laatste zin zal ik even laten voor wat het is.

  104. Ondersteunt t-mobile met dit nieuwe abonnement ook de optie om via bluetooth je 3g te delen met bijv Ipad, macbook ??

  105. Mijn abbo liep in februari af. Ga nu zeker niet verlengen met deze prijsverhoging van 100% en invoering van datalimiet van 1GB (want daar komt dat afknijpen op neer). En als bonus nog de hoofdprijs voor een toestel betalen. Eindelijk zijn KPN en VF concurrerend. Jammer genoeg op de verkeerde manier.

  106. Sinds het alleen recht van T-Mobile is verlopen is het er niet vooruit gegaan voor ons als klanten. Eerst verhogen ze de prijstoestellen met 60 euro en nu verzinnen ze zogenaamd een verbeterde abbo. Maar ja ze komen er toch wel mee weg. Als KPN en Vodafone het kunnen waarom T-mobile dan niet?
    Het is alleen jammer dat het 3G netwerk zo slecht is.
    Augustus ben ik contract vrij, denk dat ik maar een Sim only bij Ben neem met mijn huidige Iphone 4, heb je voor 13 euro p/m 200 minuten en Internet en je zit niet aan een contract vast.

  107. Origineel geplaatst door Daejji
    Ja, ze gooien de snelheid misschien iets omlaag..maar als je daarmee op dezelfde snelheid als nu uitkomt of zelfs iets hoger is het toch geen probleem? Snelheid gooien ze toch ook flink omhoog..dus als ze daar iets vanaf halen als je boven 1 GB komt heb je dus nog steeds normaal 3G. En net als Frits, doe niet alsof je voor iedereen praat. Veruit merendeel is tevreden met T-mobile..kon je laatst op een poll hier op de site wel zien! Veruit merendeel kiest gewoon voor T-mobile als ze moeten kiezen uit allerlei abbo’s. Bijna altijd 3G gehad met tmobile..en goed bereik.

    Iets lager? Dat noem ik de handrem erop!
    Na 1GB ga je van 7200kb/s naar 64kb/s. Een verlaging van de snelheid met 99% dat is in mijn beleving toch wel extreem! Als je de 1Gb hebt bereikt kan je 3G ook wel uitzetten, dat heeft geen nut meer, je haalt niet eens de maximale speed van 2G. Naar mijn mening is de bericht geving van iPhoneclub ook erg rooskleurig door enkel te praten over een verlaging van de snelheid, maar deze niet in het bericht erbij te zetten.

    Al met al is dit gewoon een verkapte tariefsverhoging.

  108. Ik moet zeggen dat ik de komst van i-200 zeer waardeer, zeker in combinatie met een sms-verdubbelaar. Dit komt er dus op neer dat ik óf 400 smsjes kan versturen óf 200 belminuten kan gebruiken en onbeperkt (mensen, die 1Gb per maand haal je never nooit niet) internet van 7,2 Mb/s. voor 37,50 euro. 7,50€ meer dan wat ik nu betaal maar ik krijg er wel degelijk een stuk meer voor terug! Overstappen overweeg ik niet. Belminuten houd ik altijd zat over en ik ga altijd over mijn smsjeslimiet heen. Eerst was ik net als jullie laaiend, maar ik begin er de voordelen van in te zien. En het blijven natuurlijk een stelletje dieven, alle telefoonmaatschappijen overigens..

  109. Ik hoop juist dat veel mensen opzeggen bij T-Mobile zodat het netwerk minder belast word. Ik hou gewoon mijn bestaande i150 abbo, in de gebieden waar ik kom heb ik altijd goed bereik.

  110. Voeren ze ook tethering (hotspots) In!!!!

  111. Ik zit momenteel op me studentenkamer waar ik geen beschikking heb over wifi op een downloadsnelheid van 1.88mbps. Alles wordt snel geladen en apps boven de 20 mb kunnen toch niet via 3G gedownload worden. Dus ik snap het voordeel van de smelheidverhoging niet zo goed. Het weegt zeker niet op tegen de 300 en 300 / 300 of 300.

  112. Origineel geplaatst door Niels.
    Ik zit momenteel op me studentenkamer waar ik geen beschikking heb over wifi op een downloadsnelheid van 1.88mbps. Alles wordt snel geladen en apps boven de 20 mb kunnen toch niet via 3G gedownload worden. Dus ik snap het voordeel van de smelheidverhoging niet zo goed. Het weegt zeker niet op tegen de 300 en 300 / 300 of 300.

    Er zijn apps uit cydia (jailbreak), bijvoorbeeld My3G of 3G unristrictor die deze beperking opheffen. Je kan dan gewoon over 3G bestanden groter dan 20mb downloaden.

  113. Zo, met dit abonnement is het gedaan met Tante Mobile en stap ik met het gehele gezin over naar Vodafone of KPN. Het mooiste argument voor de prijsverhoging: de snelheidsverhoging is kul, alsof ik nu al zo vaak op topsnelheid (not dus) mobiel Internet. Stom om zo het mes te zetten in een prima product. Heel erg dom zelfs.

  114. Tja. Hetzelfde betalen voor de helft van het product? Snelheids verlaging als je een keer boven de 1 Gb komt?
    Zo gauw de iPhone 5 komt stap ik over (na 6 jaar). M’n medewerkers en m’n vrouw ook.

    Jammer T, het WAS een mooie relatie.
    Soms moet je concluderen dat een relatie niet meer werkt als alles van één kant moet komen. Het is geven en nemen, niet alleen nemen.

    Het ga je goed T! ;-(

  115. Heel simpel: dat de abnmenten duurder worden zijn de mensen zelf bij. Hebben hebben hebben, tuurlijk gaan de prijzen dan omhoog.. Wat maakt het uit voor 200€ bijbetalen voor een iphone….bij een duur abnment. Het wordt toch gekocht. Kpn moet je alleen pakken als je de hele week in een tunel gaat bellen. De rest hebben die geen voordeel, dan hele slechte service. Is allemaal niet wat het moet zijn…

  116. Origineel geplaatst door Peter
    Tja. Hetzelfde betalen voor de helft van het product? Snelheids verlaging als je een keer boven de 1 Gb komt? Zo gauw de iPhone 5 komt stap ik over (na 6 jaar). M’n medewerkers en m’n vrouw ook.Jammer T, het WAS een mooie relatie.Soms moet je concluderen dat een relatie niet meer werkt als alles van één kant moet komen. Het is geven en nemen, niet alleen nemen.Het ga je goed T! ;-(

    Heel mooi weten te verwoorden!

    Moet zeggen dat ik het idd jammer is dat T mobile z’n vaste klanten niet de mogelijkheid gaat bieden om zelfde abonnement en voorwaarden te laten behouden..

    Was vanaf dag 1 toen de iPhone in NL was huiverig.. toch de overstap gemaakt naar T mobile en naar volle tevredenheid..

    Blijkt dat T mobile bij een verlenging bovenstaande voorwaarde gaan hanteren.. dan moet ik me is gaan bezinnen wat te doen..

    Een tevreden T mobile klant. Snel en goede verbinding. Geen ervaring met de klanten service, die heb ik niet nodig gehad..

  117. 100-200 eur p/m bij T-mobile, abbo loopt af, klant sinds Ben 1998, altijd geloofd in verbeteringen vd dekking (ging in t begin snel vooruit). Vertrouwen daalt door nog steeds slechtere dekking dan Vodafone en opmerkingen als ‘onbeperkt’ internet bij 64kbs, wat mij betreft is dit misleiding. Voor de iPad naar Vodafone gegaan, voor iPhone 5 wellicht ook als dit de trend is geworden bij T-Mobile. Ik hoop dat iemand het management wijst op dit forum, en dat ze de klant weer leren kennen.

  118. De enige reden dat ik dat brakke netwerk in Amsterdam ‘gedoog’ is de prijs/ prestatieverhouding. Je betaalt in vergelijking met de rest relatief weinig. Als dat argument gaat wegvallen, en je dus veel meer moet betalen, dan is er logisch gezien geen reden meer om bij T-mobile blijven. Dat wil zeggen als je net zoals ik je Iphone gebruikt waarvoor hij ontworpen dan zie ik geen reden om te handhaven. Ga ik na 10 jaar BEN/ T-mobile eens kijken bij Vodafone. Of toch KPN?

  119. Samengevat: het wordt dus meer dan twee keer zo duur: wegwezen dus

  120. Ik wacht al 1,5 jaar om een extra sms bundel erbij te nemen :'(. Helaas..

  121. Titel van het bericht kan beter worden: “T-mobile kondigt overstap van veel klanten aan; netwerkoverbelasting snel verleden tijd”

  122. Heel erg jammer dit. Wanneer ik dus m’n Abbo verleng krijg ik de helft minder aan belminuten/sms’jes en sneller internet maar dan met een flinke naai modus na 1GB. T-Mobile begrijpt het niet helemaal. De enige reden waarom ik voor hun koos is omdat hun onbeperkte internet ook echt onbeperkt was en niet zon achterlijke FUP hanteerde. Slaat toch nergens op als je meer dan 1GB verbruikt dat je internet 99% langzamer wordt. Dan heb je gewoon een iPod met als enige nadeel dat er T-Mobile in de linkerbovenhoek staat.

  123. Bedankt T-Mobile, het was een leuke tijd. Het gaat je goed, ik ga shoppen en kom niet terug.

  124. Ik hoor niemand over dat je je huidige abbo op mag zeggen als de aanbieder nieuwe vormen van jou abbo aanbiedt en de jouwe niet meer.
    Kan iemand daar iets over zeggen? Heb het zelf nog nooit gedaan, maar dit is mij verteld door iemand uit de telefoon business…

  125. @Frits: Nou Frits, ik vind dat je taalgebruik zelf nogal puberaal. (Reden om te verwijderen?)

    …en je kunt toch niet ontkennen dat het hier feitelijk om het uitkleden van de i-abonnementen gaat? Ze gaan namelijk ook nog eens afronden op de minuut. Vara’s kassa heeft al laten zien dat dat gemiddeld iets van 20% meer belminuten oplevert.

    300+300 wordt zo 250 ‘eenheden’ waar je ook nog eens sms uit moet betalen. Bij het sturen van 25 smsje heb je dan dus een abo van, ratatata!

    250+25 voor 42,50! Met datacap en nul* extra voordelen!

    Goeie deal?

    * Calculated guess: 7,2 Mbps voor de nieuwe abo’s, zal in de praktijk weinig of geen snelheidsverschil opleveren met de oude i-abo’s

  126. @Peter Stout: De gehele beperking op het datalimiet heeft volgens mij te maken dat de vraag en het verbruik harder stijgt dan dat men bij kan bouwen.

    Dit geldt overigens niet alleen voor T-Mob. maar ook voor Vodafone & KPN die om die reden gekomen zijn met de datalimiet.
    Het is inweze een vorm van de gebruiker proberen bewuster met z’n data om te laten gaan om te voorkomen dat er dusdanige netwerkproblemen zich gaan voordoen als afgelopen jaar.
    KPN & Vodafone hebben dit zien gebeuren bij T-Mob. en daarop geanticipeerd met een datalimiet in te stellen.

    De keuze voor de providers is dus waarschijnlijk geweest:
    Proberen gebruikers bewuster met hun data te laten omgaan tegenover het blijvende groeien van dataverbruik met mogelijke grote gevolgen voor het capaciteit op het netwerk.

    Ik vind het persoonlijk netjes dat men je niet probeert uit te melken als je boven de 1 GB komt.
    Zelf gebruik ik wel meer (ben een grootverbruiker), maar dan voornamelijk via WiFi & hotspots, dus heb ik dit zelf in de hand.
    Verder dat de bundel wijzigd boeit me ook niet echt. Met apps als What’s APP en Viber bel/sms gebruik ik toch veel minder van m’n bundel.

    Ik kan me voorstellen dat providers liever de keuze voor een datalimiet maken dan niet op te kunnen boksen tegen de vraag naar dataverbruik waar niet tegenop te bouwen is. Dat zoiets eraan zou komen was als je de trends een beetje volgt natuurlijk te verwachten.

  127. @Arjan: Waar haal jij vandaan dat ze gaan afronden per minuut?
    Dat geldt alleen voor de 1e minuut. Daarna per seconde.
    Op de T-Mobile-website:

    Met het i-Abonnement betaal je per seconde (met een minimum van 1 minuut). Als je dus 62 seconden belt dan betaal je ook voor 62 seconden.

  128. nog een jaar en dan ben ik af van Tmobile ellende.

  129. Ik heb een “relax” Abbo van t-mobile. Bellen en sms uit 1 bundel. IPhone voor 130 euro erbij. En slechts 35 euro per maand. Lijkt me veel beter.

  130. Origineel geplaatst door Brian
    Ik hoor niemand over dat je je huidige abbo op mag zeggen als de aanbieder nieuwe vormen van jou abbo aanbiedt en de jouwe niet meer.
    Kan iemand daar iets over zeggen? Heb het zelf nog nooit gedaan, maar dit is mij verteld door iemand uit de telefoon business…

    ik ben hier ook wel benieuwd naar…

  131. Wat verder niemand opmerkt is dat tmobile vooralsnog de enige provider is die visual voicemail ondersteunt. Iets wat ik heel handig vind.

  132. Dit is dus DE reden om over te stappen naar een sim-only abonnement + databundel. En dan wel bij een aanbieder die tethering/personal hotspot ondersteund.

    @TM: jongens de dagen van exclusiviteit zijn…voorbij!

    Misschien ga ik maar eens solliciteren op een marketing & pr/management functie van TM want daar zitten mensen die zo ontzettend goed zijn in het genereren van negatieve publiciteit en het wegjagen van klanten dat je zou willen dat ze bij de concurentie werkten!

  133. Voor de mensen met een beprekt budget is er Tringg.nl. KPN netwerk en onbeperkt bellen en smsen en intermetten ( wel een fair use policy van 1250 belminuten en 1250 smsjes)

  134. Ik heb onzettend goede ervaringen met T-mobile. Het gebied waar ik woon nog geen goede 3G dekking en ik kon (van af klacht) na drie maanden zonder enig probleem mijn (familie) drie contracten opzeggen en de 3 iPhones tegen een zeer schappelijk rest bedrag terug kopen.

    De helpdesk was mij zeer ter wille en altijd stipt op tijd met terug bellen. Ik heb dit van af dat ik begon met mijn eerste (dutchtone) Orange abo altijd zo gehad.

    Misschien helpt het de helpdesk medewerker als een mens te behandelen en niet als het door iPhone data overspoelde netwerk.

    Wij hebben nu een SIMonly abo maar zal als eerste weer terug gaan naar T-mobile als 3G in mijn omgeving op orde is.

  135. Origineel geplaatst door Purk
    Voor de mensen met een beprekt budget is er Tringg.nl. KPN netwerk en onbeperkt bellen en smsen en intermetten ( wel een fair use policy van 1250 belminuten en 1250 smsjes)

    Dit staat in de vooewaarden van Tringg,

    De kosten voor verbruik buiten de FUP zijn €0,16 per Voice/SMS unit (1
    minuut of 1 SMS) en €0,30 per Data unit (1 MB).

    Bij het bereiken van de grenzen van de FUP ontvangt klant een (gratis) SMS. Klant kan dan niet meer bellen, sms’en of internetten. Per e-mail kan de klant
    akkoord gaan met hiervoor vermelde tarieven buiten de FUP, aansluiting wordt dan direct geactiveerd.

    Is dat FUP?

  136. Indien je de nieuwe abbo’s niet ziet zitten kun je natuurlijk gewoon VOOR 1 april je huidige abbo verlengen zodat je die nog minimaal 2 jaar voort kunt zetten met de huidige voorwaarden.
    Dit ben ik dus wel van plan….

  137. Hoe zit dat dan met de oude abonnementen? Blijven wij op 2mb zitten of gaan wij dan ook naar die 7 mb?

  138. Hoei, een snelheidsverhoging van 20kbps naar 64kbps. zal nog niet meevallen om die 1GB aan data vol te krijgen bij de huidige 20kbps. 😉

    Gelukkig heb ik al voor de 2e keer 3 maanden een gratis abo omdat de zendmast in de buurt niet meer werkt. Zegt die helpdesk nog dat ze binnenkort een nieuwe mast gaan plaatsen. Voorzichtig gevraagd waar, na enige stilte werd een locatie opgenomoemd waar de flat binnenkort geslootp wordt. Whahaha, sufferds (verwacht de rest van mijn abo ook goedkoop te krijgen).

  139. Stel ik kan vanaf 27 Maart verlengen (3 maanden voor einde contract)… onder welke voorwaarden verleng ik dan ? die van 27 maart of na de 3 maanden dat het oude contract verloopt (contract loopt dus af op 27 Juni)

  140. Origineel geplaatst door Pinky
    Stel ik kan vanaf 27 Maart verlengen (3 maanden voor einde contract)… onder welke voorwaarden verleng ik dan ? die van 27 maart of na de 3 maanden dat het oude contract verloopt (contract loopt dus af op 27 Juni)

    Dat vraag ik me ook af. Maar ik ga er vanuit dat de voorwaarden die gelden op het moment van je besluit tellen. Je kunt toch niet kiezen voor iets dat er nog niet is?

  141. @Hamertej: Ja. De bundel wordt gehalveerd. (Maar pas als je je contract verlengt. Als je dat dus pas gedaan hebt zit je voor het komende jaar of 2 jaar nog goed. 🙂 )

  142. Origineel geplaatst door Pinky
    Stel ik kan vanaf 27 Maart verlengen (3 maanden voor einde contract)… onder welke voorwaarden verleng ik dan ? die van 27 maart of na de 3 maanden dat het oude contract verloopt (contract loopt dus af op 27 Juni)

    Je valt dan onder het nieuwe contract. Je kunt weliswaar 3 maanden vóór je contract afloopt alvast verlengen (en eventueel een nieuw toestel kiezen), maar de nieuwe contractduur gaat dan nog niet in. Immers, je oude contract loopt nog drie maanden.

  143. Origineel geplaatst door appeMaar ik ga er vanuit dat de voorwaarden die gelden op het moment van je besluit tellen. Je kunt toch niet kiezen voor iets dat er nog niet is?

    Die aanname is dus onjuist. Bij het verlengen zal de T-Mobile-medewerker je wijzen op de nieuwe abonnementsvorm die je per de vervaldatum van je huidige contractvorm zal krijgen.

  144. Origineel geplaatst door Appe
    Indien je de nieuwe abbo’s niet ziet zitten kun je natuurlijk gewoon VOOR 1 april je huidige abbo verlengen zodat je die nog minimaal 2 jaar voort kunt zetten met de huidige voorwaarden. Dit ben ik dus wel van plan….

    Dat kan dus niet, omdat je contractverlenging pas effectief ingaat op het moment dat je lopende contract is afgelopen, ook al maak je gebruik van de “drie maanden van tevoren”-optie.

  145. Origineel geplaatst door Brian
    Ik hoor niemand over dat je je huidige abbo op mag zeggen als de aanbieder nieuwe vormen van jou abbo aanbiedt en de jouwe niet meer. Kan iemand daar iets over zeggen? Heb het zelf nog nooit gedaan, maar dit is mij verteld door iemand uit de telefoon business…

    Het staat je volkomen vrij je contract niet te vernieuwen als je huidige contract afloopt. Tot dat moment gelden namelijk gewoon de voorwaarden die je al had, daar verandert op 1 april niets aan.

  146. Voor de volledigheid: Nee ik werk niet bij T-Mobile. Ik ben klant bij ze en heb me gewoon een beetje in de materie verdiept. 🙂

  147. @Bart: Dit is dus NIET juist bart. Op het moment dat Brian het contract op 27 maart vernieuwd, geldt dit met de huidige voorwaarden, dus niet met de voorwaarden die nog komen (1 april). Ook al zit hij dus 3 maanden voor het contract, je tekent altijd het contract onder de huidige voorwaarde. Vandaar dat bijvoorbeeld ook een netwerk actie pas ingaat wanneer je nieuwe contract ingaat.

    Dus.. wat ik mensen zou aanraden .. vernieuw NU je contract!!! Dan pik je nog snel je extra voordeel met het oude i-contract, alhoewel dat nieuwe abbo ook niet zo heel veel verschilt.. die is alleen 2.50 duurder (sms verdubbelaar erbij).. dusja who cares.. blijkbaar jullie allemaal maarja ik niet.

    Daarnaast internet ik aardig veel, stream ik iedere dag.. maar goed ik kom niet persoonlijk over 1 GB (ik begrijp goed dat vele van jullie wel doen door wat voor reden dan ook), vergeet niet dat wanneer je je nieuwe belbundel krijgt dat de verbuik automatisch wordt hersteld he..
    Dus dan is het niet OF je over je limiet heen komt, maar WANNEER..

    p.s. Voor alle mensen die elkaar zo loopt na te praten en geen onderzoek zelf kan uitvoeren ( jullie zouden toch eens even je ogen open moeten doen en zelf inzien wat voor JOU persoonlijk het beste is, aangezien alleen jij dat zelf kan bepalen )

  148. Origineel geplaatst door Jay
    @Bart: Dit is dus NIET juist bart. Op het moment dat Brian het contract op 27 maart vernieuwd, geldt dit met de huidige voorwaarden, dus niet met de voorwaarden die nog komen (1 april). Ook al zit hij dus 3 maanden voor het contract, je tekent altijd het contract onder de huidige voorwaarde.

    Je zit er VOLLEDIG naast. Brian tekent namelijk voor een contract dat over 3 maanden pas ingaat. Dat je dat van T-Mobile 3 maanden van tevoren al mag doen en een bijbehorend nieuw toestel mag uitkiezen, is slechts coulance.

    Informeer je wat beter voor je zo stellig mensen dingen aanpraat die niet kloppen!

  149. Dit is weer een compleet t-mobile afzeik-reactie-topic geworden. Moet even zeggen dat ik altid ontvangst heb en tevreden ben met t-mobile. Ja mensen, die zijn er ook!

  150. @Bart:

    @bart.
    Als eerst wil ik even zeggen, ik zit in de telecom sector.

    Ten 2e.
    0624001200 is het klantenservice nummer van T-Mobile zoals je weet. Bel eventjes voor wat meer informatie.
    Mocht je niet in de gelegenheid zijn om ze te bellen, ga even langs een t-mobile winkel.

    En als last but not least, mijn vriendin heeft haar contract gister vernieuwd.. en die voorwaarden blijven ook gelden straks:)

    Ga er verder geen woorden meer aan vuil maken, het zal je overigens wel sieren als je toch even aangeeft dat jij fout zat (zodat mensen weten dat wat je hebt gezegd nergens op slaat).

    Hoop dat je je voordeel ermee kan doen in ieder geval, ik gun het je van harte!

  151. @BeterLezen: MMS stamt inmiddels uit het stenen tijdperk! Dus wat mij betreft moet dit niet veranderd worden.

    Je hebt wel een punt met die €2,50 verdubbelaar dat je dan weer zou hebben wat iedereen nu nog heeft EN EN.
    Ik mis wel communicatie van T-Mobile, het is ze vast opgevallen dat de bestaande klanten hierover niet te spreken zijn. Wie houdt zich stil…. Juist T-Mobile

  152. Oké, een hele berg met reacties. Sommige wat duidelijker dan de ander maar in ieder geval een hoop opmerkingen omtrent dit nieuwe abonnement van T-mobile.

    Mijn vraag heeft betrekking op wat de Iphone 4 na 4 april gaat kosten. Dit is iets waar ik weinig over hoor en niks over kans vinden. Op dit moment betaal je in samenwerking met een I300 abonnement € 150,- euro voor je telefoon. Zal dit na 4 april veranderen. Wordt het goedkoper, duurder of blijft het hetzelfde?

    Eerst contact met de klantenservice gezocht van T-mobile maar die kon mij niks vertellen. Of ze wilde mij niks vertellen, maar in ieder geval kwam er geen zinnige informatie uit voort.

    Zijn er toevallig lezer onder ons die hier wel wat meer over kunnen vertellen of een uitspraak over durven doen?

    Ik hoor het graag,

  153. In het andere topic heb ik het ook al gemeld:
    Je kunt -indien de nieuwe abbo vormen niet wilt- ook voor 4 april je abbo verlengen (als je dat inmiddels mag).
    In dat geval verleng je het onder de HUIDIGE VOORWAARDEN.

    Dat heb ik de afgelopen week gedaan want de huidige vorm bevalt me beter dan de nieuwe.
    Ik kan dus i.i.g. weer voor twee jaar verder op dezelfde voet als nu.

  154. Alleen wat gaat de prijs van het toestel worden. Dit is op dit moment € 150,- euro en het kan na 4 april nog wel eens veranderen.

    Iemand een antwoord?

  155. @Bart:

    Bart, 10 minuten geleden konden ze me bij de klantenservice van TMobile nog niet vertellen wat een IPhone 4 gaat kosten icm een I300 onder de nieuwe voorwaarden. Volgens jou redenatie zouden mensen die nu verlengen dit dus doen zonder te weten wat ze moeten bijbetalen voor een nieuw toestel. Daar komt bij dat als ik inlog op de site mij allemaal aanbiedingen worden gedaan voor verlenging onder de oude voorwaarden en dat terwijl mijn abo pas op 8 april afloopt.
    Duidelijk dus dat jij de plank volledig mis slaat!

  156. Ik mag vanaf morgen mijn abonnement vernieuwen, maar ik denk dat ik juist wacht tot 4 april, en wel om de volgende redenen:

    – i-200 (is in de oude versie niet): 150 minuten is voor mij nèt wat krap en 300 minuten veel te veel
    – smsen doe ik niet zo heel veel. Misschien 25 per maand. Houd ik toch nog 175 minuten over. Mocht ik toch meer gaan smsen dan kan ik die sms-verdubbelaar nemen. Aangezien de nieuwe abonnementen iets goedkoper zijn, scheelt dat dus niet zoveel in prijs
    – Het grootste gedeelte van de tijd heb ik beschikking over wifi (thuis of bij familie thuis) of ben ik op m’n werk en zal ik niet zo snel internet gebruiken op mijn iPhone. Het is alleen fijn als je buitenshuis bent. En dan zal ik niet snel Youtube filmpjes gaan kijken ofzo. Ik denk dat ik dus niet snel aan 1GB kom.

    Het enige wat ik me inderdaad ook afvraag is wat de iPhone zal kosten i.c.m. een nieuw abonnement. Maar ik ga ervanuit dat hij zeker niet duurder zal zijn.

    Ik zou natuurlijk ook naar een andere provider kunnen gaan. Maar is het daar niet erger en moet je betalen na 1GB?

  157. Origineel geplaatst door Eddy
    Wel netjes dat T-Mobile per seconde afrekent.. Kunnen KPN en Vodafone nog wat van leren! Trouwens, 150min OF SMS is ook bij de eerder genoemde providers al heel lang van toepassing…. Snelheid omhoog is altijd goed, ondanks dat ik 90% van de tijd op Wifi zit en buiten de deur geen toch geen 3G ontvangst heb… Die mast die in November geplaatst zou worden staat er blijkbaar nog steeds niet….

    Volgens mij betaal je bij KPN per seconde vanaf 7 MAART 2011. Ter info.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.