Reacties voor: T-Mobile introduceert nieuwe abonnementen vanaf 15 augustus

T-Mobile heeft nieuwe abonnementen bekendgemaakt, die vanaf 15 augustus ingaan. Er komen 3 abonnementen, waarbij de snelheid omlaag gaat boven een bepaald tegoed. Bij het goedkoopste abonnement komen belminuten, sms en data uit één bundel.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 141 reacties

  1. Gelukkig hebben ze niet aan het onbeperkt internet gepeuterd zoals die jankerds van (vooral) KPN en Vodafone. Maar ik ben wel benieuwd naar de nieuwe tariefstructuur en bij welke datahoeveelheid je snelheid terug gaat naar het stenen tijdperk.

  2. Hoe hoog ligt de snelheid nu?

  3. He, bah. Als de grote held spelen en dan toch een poot uitdraaien. 64/64 is echt veeeel te laag, daar kan je gewoon niks mee. als het 384kbps down was, dan is het nog te doen.

    Daarnaast, waar is de 7.2Mbps voor Simonly?

  4. Dat wordt dus zeker t-mobile bij volgende iPhone. Liever onbeperkt internet dat trager wordt na verloop van je verbruik dan datalimiet met te dure prijs. Ps. Ik heb altijd goede verbinding met t-mobile dus dat maakt ook veel goed

  5. En wat veranderd er voor je huidige Abbo?

  6. kan het nog langzamer ?

    overigens…. wat zijn die tarieven ????

  7. En de derde grote provider gaat ook met de prijzen omhoog.

    Je reinste kartelvorming dit.

    Waarom doet de NMa niks?

  8. Weet iemand of deze nieuwe abonnementen ook gelden bij verlengingen (na 15 augustus)? Of behoud je dan je ‘oude’ abonnementsvorm?

  9. En dan lees ik dit bij de iSmart abonnementen:

    1. Na overschrijding van uw datategoed betaalt u € 0.10 per MB. Uw verbruik wordt per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan. Overgebleven data kunt u niet meenemen naar volgende maanden.
    2. Met de Onbeperkt Internet optie (€4,95) worden er geen kosten in rekening gebracht wanneer uw datategoed op is, maar wordt de snelheid automatisch verlaagd naar maximaal 64/64 Kbps. Voor € 10.00 kunt u het tegoed en de snelheid herstellen. Uw verbruik wordt per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan. Overgebleven data kunt u niet meenemen naar volgende maanden.

    Dus wat ik ook doe straks bij contractvernieuwing, ik ga er op achteruit. Wat mij betreft mag de NMa hier inderdaad achter aan. En anders Neelie wel.

  10. Ik zou niet klagen. Waarschijnlijk is dit een tijdelijke oplossing. En een veel betere dan die van vodafone en kpn..Je abbokosten gaan iig niet omhoog.

  11. Huh….moet je straks voor Visual Voicemail extra gaan betalen?!

  12. Onbeperkt internet (64Kbps) kost €4,95 extra pm. Voorlopig de 1e 12 maanden gratis.
    Maar met deze snelheid kan je natuurlijk niks!

    Verder €1,99 extra pm voor Visual Voicemail op je iPhone. Wel met gratis toegang vanuit het buitenland. Ook belachelijk natuurlijk dit!

    Mijn huidige i150 heeft 150 min en sms en 1gb snel internet. Incl. VV.
    Toekomstige ismart 150 heeft 150 min of sms en 500mb snel internet. Ex VV. Maar wel dezelfde prijs vragen!

    Al met al iets beter dan KPN en Vodafone. Maar Tmobile laat gouden kans liggen!

  13. Kan er vanaf dan eindelijk ook personal hotspot worden gebruikt?

    Ik vind het geen probleem dat ik een data limiet krijg. Ik begrijp prima dat hier een grens getrokken moet worden om misbruikt te voorkomen. 500 MB is voor mij meer dan genoeg. Wel vind ik het erg vervelend dat ik alleen maar met mijn iPhone hiervan gebruik kan maken. Ik wil van deze bundel ook met mijn iPad op internet kunnen!

  14. Ik blijf dus ook bij T-Mobile.
    Voor mij zou een i-Smart abonnement van 32,50 goed uitkomen. Mocht het nodig zijn kan ik dan voor 10€ nog eens 1 GB bijkopen en kom ik op 42,50 per maand. Dit is goedkoper dan mijn i300 abonnement. Ben alleen wel veel minuten en smsjes kwijt, maar die heb ik toch niet nodig.

  15. Maar stel nou dat ik nu een iphone 4 koop, met een I-150 wordt die dan per 15 aug. automatisch een i-smart abbo?

  16. Je hoeft je contract natuurlijk niet te verlengen, dan blijf je gewoon actief onder de huidige voorwaarden.

    Enige nadeel is dat je dan geen nieuwe iPhone krijgt, maar deze eventueel zelf moet kopen.

  17. Iets over thetering bekend?

  18. Prijsafspraken? nee hoor prijzenafkijken.

  19. Wel origineel bedacht(!):

    Per kwartaal betaalt u € 2.50 SIM-administratiekosten.

    En ook de activeringskosten van € 52,50 zijn weer terug van weggeweest!

  20. Per kwartaal €2,50 SIM Administratiekosten??

    Wat een gekkigheid…

  21. Doet me aan beetje denken aan die schapen die een dam overgingen… 2GB limieten en geen snelheidslock!

  22. Dus omdat ik net verlengd heb bespaar ik per maand € 4,95 + € 1,99 = € 6,94? Het wordt maar duurder en duurder..

  23. Die exclusieve diensten voor de iPhone bestaan in ieder geval niet uit visual voicemail omdat ze vermelden dat dat €1.99 p/m extra is (ook voor de iSmart abbo’s).
    Ik vermoed dat ze er hun navigatie app mee bedoelen.

  24. Hoezo onbeperkt internet ? Allemaal aan de datalimiet (en GEEN “datategoed”. Dit is ordinaire oplichterij.

  25. Weet iemand wat er met huidige abonnementen gebeurd wanneer deze stilzwijgend doorlopen na het einde van je contractperiode? Het liefst blijf ik lekker bij m’n huidige abonnement

  26. Origineel geplaatst door Jochem
    Weet iemand wat er met huidige abonnementen gebeurd wanneer deze stilzwijgend doorlopen na het einde van je contractperiode? Het liefst blijf ik lekker bij m’n huidige abonnement

    Zelfde hier. Bedoel moet in OKT besluiten of ik ga verlengen of niet. Maar met deze voorwaarden is mijn keus enorm snel gemaakt. Enigste nadeel dan betaal ik wel als nog 30 pm maar dan zonder nieuwe iphone …

  27. Hoe komen jullie erbij dat afrekenen per seconde tot het verleden behoort. Er staat duidelijk:

    “Gesprekken worden afgerond per seconde met een minimum van een minuut”

  28. Tja, het is in ieder geval beter dan vodafone en Kpn, maar serieus waarom zo duur? Volgens mij zittende telecoms er erg mee fat ze geen 200% winst meer maken op de kosten.

  29. Ik snap niet dat dit voor mensen een probleem is.
    Neem bijvoorbeeld smartplus 420, 1 GB verbruik is veel als je ook op WIFI zit op je werk en thuis of bij vrienden.
    420 Minuten zijn zo op.

    Zijn dit ook de zakelijke abonnementen hier ben ik namelijk meer in geïnteresseerd.????

  30. @Martijn: Dat is precies wat ik ga doen. Geen verlenging meer voor mij. Ik heb een i150 met voorwaarden uit 2008. Dat is onbeperkt internet en 150 belminuten + 150 smsjes.
    Ik ben nu al aan het sparen voor de iPhone 6.

  31. @Michael: Winst maken op de kosten?

  32. Het artikel klopt niet. Je moet 4,95 bijbetalen om echt onbeperkt internet te krijgen. Daarnaast hanteert men tegenwoordig een sim administratiekosten van 2,50 euro per kwartaal. Bij een I smart 200 betaal je dus 35 + 4,95 per maand voor onbeperkt internet (afgeknepen na overschrijding data bundel) + 2,50 euro per kwartaal. Al met al valt de stijging nog wel mee!

    (Red.) Even geduld a.u.b. Er wordt nog gewerkt aan dit artikel.

  33. lees dit eens beste jongens.. Een groot deel van jullie wordt bedoeld met de klanten!:

    Kasteel legt tegenover NU.nl uit dat de invoering van datalimieten nodig was omdat een erg klein deel van de klanten misbruik maakte van het onbeperkte mobiele internet. “Een klein deel verpest het door de goedkope tarieven voor onbeperkt mobiel internet te misbruiken.”

  34. Origineel geplaatst door joerie
    Zelfde hier. Bedoel moet in OKT besluiten of ik ga verlengen of niet. Maar met deze voorwaarden is mijn keus enorm snel gemaakt. Enigste nadeel dan betaal ik wel als nog 30 pm maar dan zonder nieuwe iphone …

    Je moet er wel rekening mee houden dat een heel groot gedeelte van die €30 juist naar het afbetalen van je iPhone gaan. Dus zodra je niet verlengt maar hem laat doorlopen gaat er dus een groot deel van die €30 naar Tmobile als pure winst. Het beste kun je eens in Excel de sim only met alle opties die ook in je huidige i-abbo zitten naast een nieuw iPhone abbo zetten. Dan kun je het echt zien. Er zijn natuurlijk veel extra kosten en nadelen aan het nieuwe abbonement, maar ik denk niet dat dat opweegt tegen het weggooien van X bedrag per maand.

  35. nu alles bekend is heb ik opeens geen trek voor een new iphone (ios5). waarom zal ik een new ibrick kopen. ios 5 hoeft voor mij niet meer ….

    ik ben benew naar reacties van apple/google over datalimiet.

  36. Hebben jullie trouwens ook gelezen dat je je bundel niet mag gebruiken voor tethering?? Ben nu dan toch wel benieuwd welk groot nieuws t-mobile daarover gaat aankondigen…

  37. Origineel geplaatst door ice
    nu alles bekend is heb ik opeens geen trek voor een new iphone (ios5). waarom zal ik een new ibrick kopen. ios 5 hoeft voor mij niet meer ….ik ben benew naar reacties van apple/google over datalimiet.

    Daarnaast, waarom zou Apple of Google met een reactie op de datalimieten komen? Daar hebben ze zo goed als niks mee te maken. Keus van de provider.
    (Red.) Reactie aangepast.

  38. Dit had ik al een beetje zien aankomen. Maar het valt me nog mee als ik dit vergelijk met vodafoon of KPN.

    De ismart abbo’s zijn nog redelijk.

  39. @dirk: Nee, Zakelijk hebben ze de T-Mobile Flex Zakelijk abonnementen en de Zakelijk Optimaal abonnementen

  40. @Igor: Dat klopt misschien wel maar ik was altijd tevreden met tmobile ondanks dat ik soms in de trein zat dat de verbinding weg viel. Ik heb geen zin om (ben student) 12 euro pm meer te moeten betalen en er stukken minder voor terug krijg. Bedoel ik weet niet hoeveel MB ik gebruik met me iphone eigenlijk vrijwelweinig heb ik het idee omdat ik veel op me WIFI netwerk zit.
    Maar als ik ergens anders ben wil ik niet denken och ik heb nog maar zoveel MB dat ik kan gebruiken anders gaat me verbinding superlangzaam worden. Dat hoeft voor mij niet
    En 30 euro permaand voor meer is goedkoper dan 42 pm voor minder..

  41. Origineel geplaatst door martijn
    @dirk: Nee, Zakelijk hebben ze de T-Mobile Flex Zakelijk abonnementen en de Zakelijk Optimaal abonnementen

    Zullen deze nog veranderen?

  42. Alle providers hebben nu dezelfde abonnementen. Het wordt tijd dat hier iets aan gedaan wordt.

    Tijd dat de consumentenbond radar kassa en weet ik veel wie nog meer hier iets gaat doen. Misschien helpt het als iedereen het volgende ReTweet.

    https://twitter.com/#!/vlijmenlive/status/98027276561690624

  43. Dat van die minuut, dat is nu toch ook al zo?

  44. Ben ik blij dat ik bijna 2 jaar geleden een iPhone-abonnement bij Vodafone heb afgesloten. Onbeperkt internet volgens Fair Use. Dit abonnement laat ik dus stilzwijgend doorlopen…

  45. Ik denk dat er met “Exclusieve diensten voor je iPhone” tethering / persoonlijke hotspot wordt bedoelt. Eindelijk.. En als je dan niet hoeft bij te betalen, ga ik juichen. Maar ik hoop dat visual voicemail dan wel inbegrepen blijft bij iSmart..

  46. Origineel geplaatst door Bram
    Ik denk dat er met “Exclusieve diensten voor je iPhone” tethering / persoonlijke hotspot wordt bedoelt. Eindelijk.. En als je dan niet hoeft bij te betalen, ga ik juichen. Maar ik hoop dat visual voicemail dan wel inbegrepen blijft bij iSmart..

    Dan is hierbij je hoop vergaan want zoals je al kan lezen in reacties en hier http://www.nu.nl/files/T-Mobile%20iSmart%2015%20augustus%202011.pdf
    Moet je pm betalen voor VIsualVoiceMail

  47. Ik lees niks over eventuele aanvullende (sms)bundels van 1000 smsjes?

  48. Snap alleen de sim-only niet helemaal, is het 1minuut/sms staat gelijk aan 1MB? Staat er niet bij namelijk.

    Overigens, zul je in iOS5 cloud sync over 3G uit kunnen zetten? Wordt anders wel een dure grap..

  49. Ik weet niet waarom iedereen zo zeurt over die Visual Voicemail kosten want die zijn er ook al in de huidige abonnementen …

  50. Begrijp ik het goed dat er nu 21 smaken zijn? Ik zie dus echt niet meer de bomen door het bos. Ik heb geen idee hoeveel data ik per maand gebruik en ik bel en SMS. Daar wil ik me ook niet mee bezighouden. Het wordt er dus niet gemakkelijker op.

  51. Vooruitgang?

  52. Hmm…ik weet het niet zo meer hoor. Als ik die prijzen zie tussen de providers zou ik bijna willen zeggen dat hun eerste plannen beter waren. Dan maar minder of geen Whatsapp/Skype gebruiken maar nog wel voor een ok prijs internetten.

    Volgens mij zullen we op den dure misschien toch meer spijt hebben van de nieuwe wet. Alhoewel het gebruik van DPI dan goedgekeurd zou moeten worden en dat is ook niet zo’n goed plan.

  53. Weet iemand hoe dat werkt met het “dichtknijpen” van je bundel na overschrijding? Ik bedoel, het is toch nog steeds hetzelfde 3G signaal wat je ontvangt? Hoe kan dat dan ineens minder zijn?

  54. Ah gelukkig ik dacht dat t-mobile de enige was die niet van het padje was… Gelukkig heb ik een i500 ’08 dus 500m 500 sms onbeperkt internet. In het kort: ik verleng niet meer.

  55. Ik ben niet vreselijk geschrokken van de prijzen, maar ik moet inderdaad even kijken hoe het loopt met iOS 5 en alle Cloud-services… De tijd zal het leren hoeveel data deze diensten verbruiken…

  56. Maar met het extra geld dat de providers binnen harken gaan wel de haperende netwerken aangepakt worden? Toch? Voor een betere dekking. Anders zou het wel heel zuur zijn voor ons.

  57. @joerie:

    met die €42 in de maand betaal je wel een heel groot deel van een nieuwe iPhone (€699) per maand af. Het zou dus best wel een goedkoper kunnen zijn (relatief gezien). (en je zou ook kunnen overwegen bijv. die €4,95 optie weg te laten. 64kbps is wel heel erg traag en dus bijna onbruikbaar, 1gb per maand is nog best veel, kijk maar eens bij instellingen>algemeen>verbruik. onderaan staat je dataverbruik van je gehele contractduur)

  58. Leuk, 30 cent voor een sms buiten de bundel..
    Hoe kan dat zo duur zijn als een sms van/naar het buitenland 13 cent is? Zelfs binnen de goedkoopste bundels is het nog duurder dan 13 cent.

  59. Origineel geplaatst door Igor
    @joerie:met die €42 in de maand betaal je wel een heel groot deel van een nieuwe iPhone (€699) per maand af. Het zou dus best wel een goedkoper kunnen zijn (relatief gezien). (en je zou ook kunnen overwegen bijv. die €4,95 optie weg te laten. 64kbps is wel heel erg traag en dus bijna onbruikbaar, 1gb per maand is nog best veel, kijk maar eens bij instellingen>algemeen>verbruik. onderaan staat je dataverbruik van je gehele contractduur)

    NAja me iphone word nu gemaakt door me verzekering dus die ben ik wel ff kwijt daarna kijk ik wel even. Maar ik dacht dat 1GB wel genoeg zal zijn voor 1 maandje maar we zullen zien 😛 en 42 euro moet je ook maar net kunnen missen permaand hea

  60. @DutchVince: Ze moeten wel, anders is het concurrentie vervalsing :S

  61. Ik zit er nu echt weer over na te denken om terug te gaan naar een Iphone. Woon in de stad dus bereik is geen probleem meer. En T-mobile ziet er met zijn nieuwe abonnementen beter uit als KPN waar ik nu bij zit. Enige jammere vind ik nog steeds dat itunes en dus de iphone geen flac afspeeld. … misschien met Jailbreak dan ben ik om.

  62. @pascal:

    Ik idem dito. In september loopt mijn 2-jarig sim-only contract af bij Vodafone. Maar ik vraag het me af, of ze dat contract zo gewoon door laten lopen…….

  63. Als ik nu voor 15 augustus mijn i-150 abbo uit 2009 verleng, maak ik dan gebruik van deze oude voorwaarden en heb ik hier dan geen last van?

  64. @Tim:

    Je kunt met iTunes wel in hoge kwaliteit AAC erop zetten. Zelfs als audiofiel zou je dan zeer tevreden moeten zijn. Of gaat het erom dat je dan heel veel moet omzetten?

  65. Jullie maken jezelf kapot zo providers!
    Wat heb je aan een snelle verbinding als je limiet 1000mb is ?
    Straks is er geen 1 provider mee betaalbaar bij het gebruik zoals nu.
    Kan ik voor deze datum nog iets afsluiten met de oude voorwaarde, en dan gelijk voor 5 jaar ofzo?

  66. Tim zei op 1 augustus 2011 om 17:13
    Ik zit er nu echt weer over na te denken om terug te gaan naar een Iphone. Woon in de stad dus bereik is geen probleem meer. En T-mobile ziet er met zijn nieuwe abonnementen beter uit als KPN waar ik nu bij zit. Enige jammere vind ik nog steeds dat itunes en dus de iphone geen flac afspeeld. … misschien met Jailbreak dan ben ik om.

    Converteer je flac naar M4A en je bent er. Itunes kan er mee overweg en de kwaliteit is net zo goed.

  67. In principe veranderd er qua kosten voor iPhone gebruikers niets. De prijs voor i150 bijvoorbeeld blijft gelijk. Het is aan te raden om de gratis Onavo App op te halen uit de AppStore, dat scheelt je tot 80% aan dataverbruik. Kijk op http://www.onavo.com of in de AppStore.

  68. Lekker aan het genieten van mij vodafone iphone200 net gestart en loopt 2 jaar voor 32,50 voor 200 sms/ belmin en 1gb date op gewone snelheid. heerlijk dat ik net op tijd was.

  69. Ik neem sim only zonder internet en zet mobiele data uit. Ga er een sport van maken om alles via gratis wifi te doen onderweg.
    Heeft ook wel iets toch? Tenminste als je het niet direct nodig hebt en er afhankelijk van bent.

  70. @Igor: Ik ben niet echt een audiofile maar het klinkt gewoon veel beter. Vooral als je een koptelefoon hebt met een goed bereik is het een verademing. Ik wil mijn FLAC files wel omzetten naar AAC als Itunes dat wel pakt. Dank voor de tip.

  71. Totaal achterlijk!!!!! We betalen allemaal al zo veel! En waarom steeds alles aan passen? Die telecombedrijven moeten is ophouden Nederlanders een poot uit te trekken!

  72. NMa kassa etc… Kunnen niets doen.
    Blijft het niet een kwestie van: ‘wat de gek er voor geeft?’
    Vraag en aanbod? Alleen als iedereen massaal tegen deze praktijken in opstand komt (geen geld meer aan uitgeeft), gaat er wat veranderen. (denk ik).

  73. Ik neem aan dat ik als bestaande klant bij dergelijke contractwijzigingen direct kan opzeggen?
    Ik heb nu nog het abo van 150 min + 150 SMS en niet of of.

  74. Hiermee halen de providers de hele smartphone industrie naar de klote omdat de hoge heertjes weer niet genoeg verdienen!!! Gewoon al de dingen die je wilt downloaden, gewoon thuis doen via wifi!! Wat gaat er trouwens gebeuren als 4G netwerk geïntroduceerd word in Europa??

  75. Dit is voor mij de zogenaamde druppel.
    Pleur maar op ik heb een tel van de zaak en daarnaast een iphone 4.
    Zodra mijn abbo verloopt zeg ik hem op zo is het toch niet te betalen.
    Ik werk niet op kantoor dus wifi is voor mij geen optie.
    Dan maar internetten als ik thuis ben.
    En bellen mag ik ook onbeperkt met de tel van de zaak.
    Dus dat is al 1 klant minder heb een vermoeden dat er velen zullen volgen en je innovatie stagneert.

  76. Origineel geplaatst door fraddy
    @pascal:Ik idem dito. In september loopt mijn 2-jarig sim-only contract af bij Vodafone. Maar ik vraag het me af, of ze dat contract zo gewoon door laten lopen…….

    Niets aan veranderen! Dan loopt ie gewoon door onder de huidige voorwaarden en prijzen en kun je altijd per maand opzeggen want stilzwijgend verlengen is door de wet FIST verboden. Opzeggen door de provider kan ook maar dat is ze teveel werk en rompslomp, laten het lekker doorlopen, je komt zelf ooit wel om een nieuwe telefoon bij ze aankloppen redeneren ze en dan ga je voor de bijl voor een nieuw abo onder de nieuwe voorwaarden.

  77. Origineel geplaatst door Daan
    Als ik nu voor 15 augustus mijn i-150 abbo uit 2009 verleng, maak ik dan gebruik van deze oude voorwaarden en heb ik hier dan geen last van?

    Als je gaat verlengen voor 15 augustus doe je dat onder de HUIDIG geldende voorwaarden! Als je het abo dat je hebt wil houden zoals het is moet je gewoon niets doen dan loopt die onbeperkt door. Alleen handig bij sim-only want als je een toestel bij de abo kreeg dan betaal je die af in de contractperiode en daarna is dat 100% winst voor de provider

  78. Het enige wat ‘echt’ gaat helpen is als iedereen massaal de produkten (‘onbeperkt’ mobiel internet in dit geval) niet meer afneemt.
    Verder blijft het volgens mij een kwestie van ‘Vraag en Aanbod’ of ‘Wat de gek er voor geeft’.

  79. Ik vind het echt heel erg meevallen allemaal. Ik heb nu een i500 abonnement en betaal €65,- per maand daarvoor, terwijl het nieuwe i500 abonnement €59,95 wordt (met eventueel €1,99 voor Visual Voicemail). Voor mij wordt het dus alleen maar goedkoper, want ik gebruik hooguit 200MB per maand (overal waar ik kom is WiFi beschikbaar).

    Dus ik zeg, goede zaak! En als dit ook nog eens betekent dat het netwerk beter bereikbaar is, dan ben ik helemaal happy 🙂 In Amsterdam wonen teveel grootgebruikers en dat merk je.

  80. Allemaal maar ff een twitter berichtje sturen naar Neelie Smit Kroes “@NeelieKroesEU” om ff te laten weten dat we het er niet mee eens zijn met dat kartelvorming.

  81. @michel:

    Dan kun/moet je nu een sim-only afsluiten en die nooit meer opzeggen. Dan krijg je de huidige voorwaarden en datalimiet voor “altijd” je zult alleen zelf losse telefoons moeten kopen als je een andere wilt. Verlengen ooit of nieuw afsluiten zal altijd onder de dan geldende voorwaarden zijn, en is altijd zo geweest. Zo laten de providers “van nature” de abo’s evolueren. Omdat wij allemaal zo stom zijn een GSM bij een abo te willen (die we zelf betalen in het abo tijdens het contract) willen we bij aflopen ervan natuurlijk een nieuwe GSM want anders spekken we de provider. Vaak (veel) goedkoper is een scherpe sim-only nemen en dan “af en toe” zelf een los toetsel kopen. Maar ja… 700.- voor een toestel lijkt dan zoveel terwijl diezelfde 700.- verstopt zit in de contractprijs van 2 jaar.

  82. Ben toch maar aan het nadenken om over te stappen naar tmobile. Langzamer internet lijkt me na het bereiken van de limiet voor diensten als whatsapp niet zo’n probleem. Echt internet doe ik toch via wifi. En vrij wifi zal steeds meer aangeboden gaan worden.

    Ik zie wel een groeimarkt voor locaties met gratis wifi. Uiteindelijk gaan de operators er toch niet meer aan verdienen.

  83. Wilde net terug naar een goedkoper abonnement nadat mijn contract in oktober dit jaar afliep. Zo te zien ben ik dus goedkoper uit als ik mijn huidige abonnement laat doorlopen.

  84. Dus ook T-Mobile heeft nu én de abonnementen, én de klanten uitgekleed! Gelukkig minder erg dan KPN en Vodafone. Een i-150 abonnement zou mij met m’n huidige verbruik wel passen en dat heb ik nu ook, ik zou dus iets duurder uit zijn maar niet het 3-voudige zoals bij KPN.

  85. Komen deze abonnement vormen in plaats van het Iphone abbo? of vervangen ze alle huidige vormen?

    Ik maak zelf bijvoorbeeld gebruik van relax 35 + internet abbo. (Zou onbeperkt houdbaar zijn, zit nu op 200 euro beltegoed aangezien ik in het buitenland zit).

    Iemand die hier een idee over heeft???

  86. Ik heb nu webnwalk van t-mobile. Kan ik dit gewoon blijven behouden?

  87. Linksom worden we genaaid door Vodafone,KPN en rechtsom worden we genaaid door Telfort en T-mobile..Welkom in de wondere wereld van de Telecomproviders..

  88. Wat echt helpt is dat eindelijk het echte Europees denken realiteit wordt. Laat buitenlandse providers toe zodat er echte concurentie ontstaat.

  89. Waarvoor staat die Prijs per unit? Prijs buiten je data?

  90. Prijzen van de abonnementen van €35 en hoger verschillen naar mijn idee niet zo veel. Wat ik wel erg jammer vind is dat je steeds meer bij moet betalen voor de toestellen. 3GS was €120 bij mijn abonnement, 4 was €100 duurder, zal T-Mobile voor de 5 nu €320 durven te vragen? Ben bang van wel 🙁

  91. Heb vanmorgen naar T mobile gebeld. Mijn abbo had ik stopgezet per 3 augustus maar dit snel geannuleerd. Ik heb een oude 1-300 met 300 bel minuten EN 300 SMSjes. Daar gaat de snelheid niet van omlaag na 1GB data. 37,71 ex btw Dus laat dat gewoon doorlopen. Heb wel geen 7,2 Mb maar 5,3 en dat blijft ook na 1GB. Goed T Mobile is wat slechter als Vodafone maar wat Vodafone en KPN doen is kartelvorming. Eerst willen ze de Iphone en dan gaat data omhoog en dan zeggen ze daar gaan ze voor betalen en zo wordt t mobile meegetroken. Nellie Kroes doe er wat aan en laat buitenlandse providers toe, dan zingen ze minder hoog bij KPN en Vodafone

  92. @Tim:

    Als je echt bang bent dat je iets van kwaliteit verliest moet je de flac files omzetten naar alac. (Apple lossless). Alac is zeg maar de apple variant van losless flac. Je kan bv dbpoweramp (batch convert optie kiezen) gebruiken om flac naar alac om te zetten (gaat razendsnel aangezien het beide losless formaten zijn)
    Vervolgens de alac files in itunes slepen. Maar je moet wel hele goede oren (en koptelefoon) wil je het verschil horen tussen m4a hoger dan 192 (vbr)

  93. Origineel geplaatst door Bas
    Heb vanmorgen naar T mobile gebeld. Mijn abbo had ik stopgezet per 3 augustus maar dit snel geannuleerd. Ik heb een oude 1-300 met 300 bel minuten EN 300 SMSjes. Daar gaat de snelheid niet van omlaag na 1GB data. 37,71 ex btw Dus laat dat gewoon doorlopen. Heb wel geen 7,2 Mb maar 5,3 en dat blijft ook na 1GB. Goed T Mobile is wat slechter als Vodafone maar wat Vodafone en KPN doen is kartelvorming. Eerst willen ze de Iphone en dan gaat data omhoog en dan zeggen ze daar gaan ze voor betalen en zo wordt t mobile meegetroken. Nellie Kroes doe er wat aan en laat buitenlandse providers toe, dan zingen ze minder hoog bij KPN en Vodafone

    Ik wist niet dat Vodafone en T-mobile Nederlandse bedrijven waren.

  94. Ik schrok heel erg bij het lezen van de titel, dacht dat het 5x zo duur zou worden net als bij KPN.
    Gelukkig verandert er helemaal niets voor mij, zo’n i-150 abonnement met 500 mb is goed voor mij, gebruik 440-460 mb per maand.
    September ga ik die iPhone 5 (4s) kopen, ik weet al met welk abbo!

    Maar weet iemand hoe veel je bij moet betalen dan?

  95. @Sezgin:

    Ik bedoel meer bedrijven tot de nederlandse markt toe laten

  96. Sprak zojuist mijn dealer in New York via Skype en die vertelde mij dat men daar voor 80 dollar per maand onbeperkt kan bellen, sms’en en internetten. Lijkt goedkoop maar mijn i150 abonnement van € 29,95 krijg ik niet op doordat ik hoofdzakelijk Viber, Whatsapp en textie gebruik via WiFi. Sta dus elke maand op 300 sms en belminuten met een i150 abo. Het maakt dus in de toekomst voor mij bij T-Mobile niets uit. En.. dan kan ik altijd nog Onavo gebruiken mocht ik meer via 3G het net opgaan.

  97. Neem wel een i200 Abo. Heb nu onbeperkt internep. Alleen abo is in December voorbij en wil dan een nieuwe iPhone.
    Jammer dat T-Mobile dit ons nu ook al aandoet. Met hun belachlijke prijzen. Eigenlijk moeten de mensen allemaal 1 maand alleen met prepaid bellen van ehh Telfort of iets dat niet deze belachelijke dingen doet. EN dan kost het helemaal niets meer allemaal lo0l

  98. As long as you extend your contract before the start of the new prices then you continue at the old price. If you extend after that date you fall into the new prices and data limits , simple really to work out , t-mobile will not extend a contract that has stopped being used and they should not have to, real unlimited internet is dead in holland , r.i.p

  99. Dit zijn natuurlijk onderlinge afspraken van de grote jongens. Het is kenmerkend dat geen enkele telefoon provider roep als marketing stund. Kom bij ons wij doen niet mee aan de prijsverhoging. Wat men 10 duizende extra klanten kan opleveren.

    Dit zaakje stinkt enorm.

  100. Ik snap die €2,50 sim administratiekosten niet.

    Wat doet T-mobile daarvoor?! Wat krijg ik daarvoor?

    En als het niks extra’s is en niks nieuws. En als het geen optie is, maar bij elk abo verplichte kosten:
    Waarom zit het dan niet gewoon in de abonnementskosten verrekend?! Zodat het niet wordt meegenomen met simpele prijsvergelijkingen.
    Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging: €0,83 per maand standard extra.

    Maak het abo dan gewoon €0,83 duurder!!!

  101. Belachelijk. Eerst iedereen aan internet helpen en dan problemen gaan maken als men het massaal gebruikt.
    Ik heb al flink ingeleverd op mijn I150 abbo bij mijn verlenging in mei 2011. OOk zag ik op mijn laatste factuur een kostenpost van 2,50 voor de acceptgiro. Niet eens een keuze aangeboden hoe ik wil gaan betalen maar gewoon in rekening brengen…….gewoon omdat dat kan.

  102. Wat is dat toch van die providers,om te veronderstellen,dat je,als je vaak van internet gebruik maakt op je smartphone,ook automatisch veel belt en/of SMS’t? Waarom heb je bij een hoge databundel (veel Mb’s) ook altijd een grote bel/SMSbundel? Koppel die twee zaken alsjeblieft los van elkaar! Ikzelf bel/SMS nauwelijks,terwijl ik zeer regelmatig van internet gebruik maak op m’n iPhone!

  103. @Bertje: Jij ook hartelijk bedankt voor je bijdrage. Ik hoor wel verschil namelijk. Dus het heeft voor mij een toegevoegde waarde.

    Om maar eens even iets ontopic te plaatsen. Ik heb zelf genoeg aan 250mb aan data. En ik heb op zoveel plaatsen wifi dat ik moeite moet doen om er over heen te komen. Ik update mijn apps e.d. nooit via 3g of hsdpa. In ieder geval niet de grote. Dat scheelt een hoop. En ik gebruik opera mini.

  104. Ik heb vorige maand een i-150 Abonnement afgesloten bij T-Mobile, verandert er dan ook iets voor mij of blijft alles hetzelfde?

  105. Iemand een idee hoe het zit met de voordeelbundel SMS maximaal of iets dergelijks? Lees daar niks over.

  106. Erg slap dat ze de veelverbruikers niet aanpakken!!

  107. Het was natuurlijk ook niet vol te houden, Bij de oude abbo ‘s kreeg je iPhone bijna helemaal gratis. i150 à € 29,95 x 24 maand = € 718,80. Plus € 269,-bij betalen voor een iPhone 4 32gb maakt €987,80. Trek hierbij de kostprijs van de iPhone vanaf € 799 (aanname) en je komt op € 188,80 voor 2 jaar = € 7,87 per maand voor 150 bel minuten en 150 sms’jes en onbeperkt internet met een redelijke snelheid (bij de introductie van de i-abbo ‘s was dit zelfs de absolute top) als bonus kregen we zelfs extra’s als visual Voicemail, gratis hotspots en later zelfs navigatie en dat voor € 7,87 per maand.

  108. Ondertussen bij het telecombedrijf: Iedereen aan de smartphone? Ja? Start het proces “operatie melkkoe”

  109. Goed idee die vrije concurrentie….kunnen we tenminste lekker met z’n allen prijsafspraken maken…ik hoor het de hoge heren nog zeggen: “vrije markt, da’s goed voor de consument, want dan worden de prijzen over het algemeen lager”. Wat een kansloze missie met al die groot geld bezitters tegenwoordig.

  110. Kasteel, marketingdirecteur bij T-Mobile, te maken met misbruik door een klein deel van de klanten. “Een klein deel verpest het door de goedkope tarieven voor onbeperkt mobiel internet te misbruiken”, zegt Kasteel. Door met datategoeden te gaan werken zullen de gebruikers meer op hun dataverbruik gaan letten. De gemiddelde T-Mobile-klant gebruikt 300 MB dataverkeer per maand.

    Origineel geplaatst door Ome Hencklees dit eens beste jongens.. Een groot deel van jullie wordt bedoeld met de klanten!:Kasteel legt tegenover NU.nl uit dat de invoering van datalimieten nodig was omdat een erg klein deel van de klanten misbruik maakte van het onbeperkte mobiele internet. “Een klein deel verpest het door de goedkope tarieven voor onbeperkt mobiel internet te misbruiken.”

    Wat is er gebeurd met de FUP die T-Mobile heeft / had op de iPhone abbo’s. Als DEZE gebruikers waren aangesproken of baden moeten bij stalen / een andere bundle moeten nemen, hadden de BRAVE klanten gewoon kunnen blijven surfen zonder hierbij na te denken.

    Nu de inkomsten uit bellen / smssen buiten de bundel teruglopen gaan alle provoiders janken.

    Jammer maar onvermijdelijk…

  111. Mijn huidige abbo loopt nog 1 jaar (iPhone 4) deze blijft gewoon zoals ie was toch of veranderd het ook naar deze onzin?

  112. Origineel geplaatst door pascal
    Ben ik blij dat ik bijna 2 jaar geleden een iPhone-abonnement bij Vodafone heb afgesloten. Onbeperkt internet volgens Fair Use. Dit abonnement laat ik dus stilzwijgend doorlopen…

    dat denk je, ze veranderen gewoon tussentijds de abonnementsvoorwaarden en dan mag jij of meebloeden of opzeggen 😉

  113. ff een notitie aan iedereen met lopende abonnementen met aangesloten gigabundels:

    In de algemene voorwaarden staat bij iedere provider dat ze tussentijds de voorwaarden kunnen veranderen, dit wil zeggen dat het ook (vooral) in je nadeel kan uitpakken wat betreft de minuten en Mb’s. Je hebt dan het recht om op te zeggen of de duurdere MB prijzen te betalen.

    Dus wees vooral niet blij dat je een “oud” abonnement hebt met een gigabundel mb of onbeperkt internet.

    Helaas, een contract heeft dus geen betekenis meer in de telecom

  114. Jeetje wat ik nu dan toch doen als volgend jaar mijn oude tmobile i300 abbo afloopt

  115. Wellicht handig voor enkele van jullie hieronder een aantal zaken op een rijtje.

    – Ben je tevreden over je huidige contract die je hebt van T-Mobile ? Deze kan je gewoon behouden. Sterker nog, dit contract zou je bij wijze van de rest van je leven kunnen houden. Dit doe ik ook met mijn Flex abbo gedateerd van 2003:). Als je niets doet, wordt je contract PER DAG verlengd, onder de voorwaarden die golden vanaf het moment dat jij het contract ondertekende.

    – Heb je onlangs je contract vernieuwd?, of doe je dit voordat de nieuwe prijzen ingaan (15 augustus), dan behoud je de voorwaarden vanaf het moment dat je tekent. Dit geldt ook wanneer je bijvoorbeeld nummerbehoud aanvraagt en je abbonement pas 2 maanden later ingaat. Het gaat om de datum wanneer je het contract tekent (of deze nou direct ingaat, of later in verband met nummerbehoud of verlenging van je abbonement maakt NIET uit).

    – Voor de mensen die regelmatig internetten en een nieuwe telefoon willen, is de iSmart natuurlijk het meest interessante contract. Waarom? Ten 1e je betaald per seconde (1e minuut wordt na boven afgerond daarna per secondes). Daarnaast heb je bij het voordeligste bundel (i150, 29,50 per maand al een ‘data limiet’ van 500 MB. Voor 5 euro extra (i200, 34.50 per maand heb je 1GB).

    Voor de meeste mensen is dit aantal data al meer dan voldoende.
    *Voor de heavy internet users; Het is natuurlijk goedkoper om te kiezen voor een i200 ipv een i150 dan met een i150 je FUP te resetten (10 eu), aangezien een i200 maar 5 eu meer is, en je hebt ook een lager toestelprijs indien je die hebt, en natuurlijk meer belminuten.

    Ik vind wel grappig dat iedereen loopt te huilen en te zeuren over die datalimieten, maar veel van jullie komen niet eens in de buurt van je limiet. Maar goed buiten deze ‘groep’ zijn er ook mensen die dat wel doen om verschillende redenen. Die zullen dus ook die 4,95 per maand extra moeten betalen om na 1 GB of 500 mb(bij een i150) te kunnen blijven internetten, welliswaar tegen een snelheid van 64 kb.
    Ten eerste, zoals gezegd, zullen veel mensen niet over de 1 GB in 1 maand komen, indien dit wel zo is zullen ze vrij gauw hen nieuwe belbundel krijgen en zal dus vanzelf de data geworden gereset. (zie het zo, wellicht heb je 1 a 2 dagen sloom internet, maar daarna toch weer snel omdat je je nieuwe tegoed hebt van de maand).

    Voor de mensen die toch sneller internet moeten hebben zullen hen data moeten resetten.

    Kortom; voor de vele iphone users op deze forum met T-Mobile:
    *Heb je al een i abbo, de nieuwe iSmart bundels zijn zeer vergelijkbaar. Sterker nog, je prijs per minuut binnen de bundel gaat toch aardig wat omlaag zelfs(!).

    *Nadeel is dat na 1GB je een bundel van 4.95 moet activeren om onbeperkt te kunnen blijven internetten, welliswaar met een snelheid van 64kb. (of evt je data resetten).

    *Voordeel; je betaald nog steeds per secondes, je hebt een (theoretische) snelheid van 7,2 mb

    *Voor de i-150 gebruikers (weinig bellen, veel internetten), zie het zo; of je kiest voor de limiet van 500 MB, of je switcht naar de I-200, je betaald 5 euro per maand meer, maar ook voor een verdubbeling van je data limiet, en 50 extra belminuten of smsjes.

    Er zijn ook mensen die hen oude iphone bundels nog houden, (die met bijv 150 belmin EN 150 sms EN onbeperkt internet). Dit kan natuurlijk wel, maar als je contractperiode van 2 jaar erop zit, is het dan natuurlijk veel interessanter om te kiezen voor een simonly dan ‘de volle pond’ door te betalen. Je hebt welliswaar wel het voordeel dat je internetsnelheid niet geknepen wordt.. maarja om een snelheid van 2 MB te houden ? Het kan zeker, als het in jouw geval gunstig is vooral doen, maar denk toch voor vele niet.

    *Voor de rest zullen er wellicht nog wijzigingen komen op de tarieven van de voordeelbundels (zoals sms maximaal en verdubbelaar).

    *2.50 activeringskosten per kwartaal mogen ze mij lekker afschrijven hoor, ten 1e is het maar 2.50, ten 2e is T-mobile gewoon stukken goedkoper dan de rest.

    *Conclusie; ja ook bij T-Mobile wordt het iets duurder, toch valt het erg mee, met name als je het vergelijkt met de concurrenten. Als je het niet kan betalen, moet je ook vooral geen abbo meer nemen maar het doen met minder (het is helaas niet anders). Ook moeten we niet te verwend doen met z’n allen. In Nederland veranderen de prijzen gewoon, wil je je product niet meer gebruiken? zeg dan gewoon je contract op (lijkt me beter dan hele tijd blijven roepen dat je het een schande vindt etc). Ik denk dat de overheid en Nelie Kroes etc hier weinig aan kunnen doen. Ze kunnen zich tot zekere zin bemoeien met bedrijfsbeslissingen, maar echt niet zo ver. Ondernemers zijn geheel zelfstandig en mogen doen en laten wat ze willen, ook met de prijzen, zij zijn de baas, jij bent de afnemer. Tuurlijk kan je als afnemer wil druk zetten, dat terzijde. Maar als een provider ziet dat het moet bezuinigen maar ook moet investeren, zullen zij doen wat er gedaan moet worden om aan dat geld te komen. Ten slotte, mensen willen blijven bellen / smsen / internetten, dus de klanten blijven heus wel en blijven er ook zeker komen.

    Kartelvorming; is er sprake van een kartelvorming / vriendjespolitiek? Ja/nee/ja/nee.
    Doet het er toe? nee.

    Stel; er is een kartelvorming, de 3 bazen van Tmobile Vodafone en KPN zitten bij elkaar en spreken e.e.a. af. Prima alles omhoog. Lekker geld verdienen. De nMa komt erachter en deelt wat boetes uit. Prima, maar de prijzen blijven alsnog hoog omdat dit gewoon ‘markt concurrerende prijzen zijn’. De nMa of de overheid of wie dan ook en zal ook nooit zeggen ‘doe je prijzen is 20% omlaag dit is veel te duur’. Als ik eigenaar zou zijn van Vodafone bijvoorbeeld en ik wou mijn abbonementskosten 3 x zo duur maken, dan zou ik dat lekker kunnen doen (welliswaar conform de wetgeving natuurlijk), maar ik weet zeker dat het zou lukken hoor. Of het slim is, is een andere vraag.

    Stel; er is geen kartelvorming. de 3 bazen zitten thuis. Opeens begint meneer KPN de prijzen omhoog te gooien. Meneer Vodafone en T-Mobile lezen het op iphoneclub.nl en denken what the hell? Wat nu?. Meneer Vodafone denkt, nou als hij flink omhoog gaat, kan ik net zo goed ook omhoog gaan, want anders loop ik flink wat omzet mis, plus het feit als ik in de buurt ga zitten van zijn prijzen, men dit beter zal accepteren dan wanneer ik er 10 x zo hoog ga zitten. Stel ik ga maar een klein beetje omhoog met de prijzen maar blijf alsnog ver onder de stijging van Meneer KPN, dan loop ik alsnog er veel geld mis. Geld die ik hard nodig heb voor het investeren van het netwerk.
    Meneer T-Mobile ziet Vodafone en KPN stijgen. Hij denkt, ik kan wel lekker goedkoop blijven, maar dan mis ik ook erg veel geld, en dat geld hebben we erg hard nodig om continu te blijven investeren in innovatie en ontwikkeling en beheren van bestaande technologieën. Meneer T-Mobile gaat ook mee met de prijzen, maar let er goed op dat dit toch nog een stukje goedkoper is dan heren KPN en Vodafone.

    Dit allemaal heeft te maken met bewegingen in de markt, en dit gebeurd en zo beetje alle commerciële sectoren, en dit is niet tegen te houden door de consument. Ben ik er blij mee? Nee. Maar het leven gaat door, internet op je telefoon is een luxe. Mensen in Afrika dromen van een water-kraan die werkt (ja, zo kan je het WEL relativeren voor de mensen die dit proberen te ontkrachten).

    Succes.. en zorg dat je gewoon veel geld verdiend met je werk..en lach lekker terug na de providers omdat je toch diepe zakken hebt.. wanneer het zo ver is stuur vooral even een kaartje met ‘goed bezig’!

    – Zag ook even de vraag voorbij komen wat de prijs voor een iphone 5 is met een i-abbo. Tot op de dag van de dag bestaat dat ding officieel niet eens.

  116. Ik zeg vanaf nu Frankrijk praktijken!!! Allemaal de straat op en rellennnn

  117. “Dat de klant meer gaat betalen voor mobiel internet heeft volgens Hendrik Kasteel, marketingdirecteur bij T-Mobile, te maken met misbruik door een klein deel van de klanten. “Een klein deel verpest het door de goedkope tarieven voor onbeperkt mobiel internet te misbruiken”, zegt Kasteel.”

    Haha, dat is echt de grootste BS… T-Mobile maakt steeds reclame voor het onbeperkt internet dat je bij hun hebt en dan komt die grapjas er nu mee dat sommige mensen dat “misbruiken”. Het moet niet veel gekker worden.. Is het nu onbeperkt internet of niet? Ze maken er toch notabene reclame voor?? Dan moeten ze niet zeuren als mensen daar ook gebruik van maken.

  118. @Tim

    Of je terug moet gaan naar een iphone moet je zelf maar goed over nadenken maar .flac speel ik af met de app FLAC player. Werkt prima 🙂

  119. Origineel geplaatst door Appelman
    Begrijp ik het goed dat er nu 21 smaken zijn? Ik zie dus echt niet meer de bomen door het bos. Ik heb geen idee hoeveel data ik per maand gebruik en ik bel en SMS. Daar wil ik me ook niet mee bezighouden. Het wordt er dus niet gemakkelijker op.

    Het gebruik van je data hoeveelheid kun je bijhouden met een App: DataMan

  120. Ik snap niet dat iedereen hier zo’n probleem van maakt?

    Denk eens logies na!

    Ga gewoon nooit meer je abbo vernieuwen hou je oude en koop los je nieuwe iPhone

    Voorbeeld ik heb nog 2 oude abbo i150 met 150 bel minuten maar ook 150 sms’jes en onbeperkt internet die niet afgeknepen word voor 29,95 per maand

    Deze ga ik dus nooit meer vernieuwen, dit had ik me al voorgenomen na de vorige update bij TM van 150 belminuten of 150 sms’jes bij deze kreeg je al de helft voor zelfde prijs dat je internet afgeknepen word na 1 gig

    Nu vanaf 15-8 ben je dus helemaal de Sjaak

    Dus wees slim als je nog zo’n oude abbo vorm aks ik heb en koester die en vernieuw hem nooit en koop je toestel los!

  121. Origineel geplaatst door dennis
    Mijn huidige abbo loopt nog 1 jaar (iPhone 4) deze blijft gewoon zoals ie was toch of veranderd het ook naar deze onzin?

    Blijft gelijk, je moet hiervoor tekenen (Schriftelijk danwel telefonisch, dan nemen ze je op als “bewijs”) en zo lang jij dat niet doet is er niets aan de hand. Volgens mij is ‘t ook zo dat als jij je huidige abonnementsvorm wilt behouden, volgend jaar gewoon stilzwijgend moet verlengen. Nadeeltje: je kunt geen nieuw toestel (met subsidie) lospeuteren bij je provider, daarvoor zul je toch een los toestel moeten halen :).

  122. Ik heb nog zoon abbo uit december 2010 (i-150 iphone 4) Heb ik dan nog dezelfde voorwaarden na 15 augustus. En heb ik dan ook als ik over de 1 gb zit dat ik nog maar 67 kbs krijg?

  123. Op zich vind ik het niet eens zo erg dat de prijzen verhoogd worden, maar waarom moet het allemaal zo ondoorzichtig?

    Ze hebben nu ontelbaar veel verschillende abonnementsvormen met allerlei bijzondere kosten die er bijkomen, het wordt dus elke maand weer een verrassing hoeveel de rekening zal zijn.

    -Kosten voor visual voicemail: welke kosten hebben ze hieraan, dit kost toch alleen data? (die je al betaalt via je abonnement)
    -Sim-administratiekosten: welke administratie is er rondom een sim-kaart?
    -4,95 p.m. zodat je na je limiet een 64kb verbinding krijgt en als je dit niet betaalt en een keer over je limiet heen gaat (waarschijnlijk zonder dat je het merkt), wordt je gestraft met 0,10 per MB.
    -0,35 per sms/minuut buiten je bundel: dat is toch niet meer van deze tijd?
    -Restant data wordt niet meegenomen naar de volgende maand: waarom, daar betalen we toch gewoon voor?
    -Geen tethering: waarom mag ik niet zelf bepalen wat ik met de data die ik aanschaf doe?
    -Aansluitkosten van 52,50: heb ik nooit begrepen. Ze zouden toch blij moeten zijn dat iemand zich als klant aanmeldt?

    In eerste instantie lijken de abonnementen van T-Mobile wat goedkoper dan KPN/Vodafone, maar ik ben bang dat ze met al die verborgen kosten toch aardig dicht in de buurt komen.

  124. Wat een gezeik allemaal! Laten we met ze alle een eigen mobiel netwerk opzetten ;D moet toch te doen zijn met vele? XD

  125. Origineel geplaatst door Ome Henck: lees dit eens beste jongens.. Een groot deel van jullie wordt bedoeld met de klanten!:

    Kasteel legt tegenover NU.nl uit dat de invoering van datalimieten nodig was omdat een erg klein deel van de klanten misbruik maakte van het onbeperkte mobiele internet. “Een klein deel verpest het door de goedkope tarieven voor onbeperkt mobiel internet te misbruiken.”</

    Inderdaad. Wat een vuige manier van je klanten misleiden. Stom smoesje om meer winst te maken.

  126. Ronduit belachelijk. Dat dit zo maar mogelijk is om het zo veel duurder te maken. Als je tenminste normaal met je smartphone wil blijven internetten

  127. i-150 is wel iets voor mij. €29,50 per maand is voor mij zelfs goedkoper dan mijn huidige abonnement nu.

    Ik heb nu een Flex 30 abonnement met “onbeperkt” internet voor €12,50. Dat is dus in totaal €42,50 per maand. Deze loopt in oktober af. Hoop geld.

    Ik denk dat ik gewoon overstap naar de i-150 abonnement.

  128. Geniale drogreden van T-Mobile. Blijkbaar “verpest” een klein deel van de gebruikers het voor de rest. Dus dan maar datalimieten instellen, zodat heel veel mensen gaan betalen. Of zou je ook de grootverbruikers kunnen aanpakken?

  129. Jezus wat een verschil!
    Nu betaal je dus voor de ‘goedkope’ i-150 met 2 jaar,
    1 jaar 29,95, en het andere jaar 34,95..
    En dan dus 150 sms/belminuten, en 7MB download.

    Ik heb mijn abbo verlengt vanaf de 3G naar de 4,
    Dat heet ook i-150, houd in 150 smsjes+150 belminuten.
    Geeft een snelheid van 2MB maar kost altijd 29,95 zonder limiet.. Je kunt ook niet meer verlengen naar de 5. Nu moet je een nieuw abbo aangaan en de volle mep betalen. Ook als 5-jarige klant.

    Beetje aso dit..

  130. Ik heb nu i-150 voor €29,95 pm
    Wat verandert er nu voor mij?
    Alleen dat data limiet van 500 mb?
    En daarna langzamere snelheid ?

  131. @GSerban:
    Zie mijn stukje hierboven, T-mobile laat deze oude abo’s niet meer doorlopen. Als vaste klant krijg je geen extra korting meer, en moet je een nieuw abonnement aanschaffen. Je betaalt dus hetzelfde als ieder ander.

  132. Zo kan het dus ook.

    According to AT&T, data throttling will affect only those smartphone customers on an unlimited data plan who fall into the top 5 percent of data consumption. Once users are counted among that number, their data speed will be reduced, but their overall capacity won’t be touched–they can still consume as much data as they want, just at a slower speed.

  133. Ik gebruik i500 à € 65,00 p/mnd. = 500 bel+500 sms+ onbep. internet. Klopt t dat het nieuwe i500 abbo óf 500 bel óf 500 sms is?!
    Tegen de nieuwe prijs à €59,.. is dat echt veel slechter, zeker gezien de datalimiet van 1 GB!!

  134. Damnn ik heb voor twee tientjes per maand 190mn en een GB dataverkeer voor 2 jaar sim only afgesloten vorige week bij vodafone.. Eerste jaar zelfs 13 euries… Dat was een goede beslissing zo te zien 🙂

  135. Geef dhr Kasteel eens een eerstejaarscursus data-throttling.
    Want hij trekt het niet meer.

  136. Ik krijg sterk het gevoel dat ik zwaar genaaid ga worden… 🙁

  137. opeens 52,50 euro voor administratiekosten!?en dan ook nog eens ‘onbeperkt internet’!!!
    Oplossing: overal FREE WI-FI

  138. Lekker makkelijk van t mobile..

    ik heb nu een i 300 abonnement.. dus 300 belminuten 300 smsen en onbeperkt internet..

    vergelijkbaar met de Ismart wordt er gezegd..

    Maar bij het Ismart abonnement krijg je 300 belminuten/smsen…
    Dat scheelt 50%… dat is dan toch niet vergelijkbaar???

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.