Reacties voor: T-Mobile: geen algemene compensatie voor netwerkstoring [Update]

T-Mobile gaat klanten niet compenseren voor de landelijke netwerkstoring van afgelopen maandag. De storing duurde ruim acht uur, maar dat is volgens T-Mobile te kort om een algehele compensatie te kunnen bieden.
Michel Lusthof - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 102 reacties

  1. Compenseren nee. Geef de directeur maar een bonus.

  2. Nee, want dan zouden ze mij 340 euro moeten terugbetalen + 60 euro opgespaard (nutteloos geworden) saldo.

  3. Was het nu 18% of 22% nettowinst afgelopen jaar?

  4. T-Mobile is ook helemaal niet verplicht om mensen te compenseren. Storingen zijn ontzettend vervelend, maar worden niet uitgesloten. Kan gewoon gebeuren. Als je dat niet kan tolereren, voor je werk of wat dan ook, dan zou je helemaal niet afhankelijk moeten zijn van een enkele aanbieder.

  5. Ik ben erg teleurgesteld in T-Mobile door het niet compenseren van haar klanten.

    2 miljoen klanten hebben hier last van gehad, sommigen meer dan anderen. Heel veel mensen zijn afhankelijk van hun mobiele telefoon, denk bijvoorbeeld aan geld overmaken bij de ING, waarbij de TAN code via SMS wordt verstuurd.

    Het gaat hier om klanten, dat is toch waar je business op draait. Als er problemen zijn van deze aard vind ik dat je deze tegemoet moet komen op welke manier dan ook, om te laten zien dat je hun business waardeert. Het niet tegemoetkomen geeft juist het tegenovergestelde signaal.

    Jammer…

  6. @Tom-Eric: Jij hebt zeker een punt, maar T-Mobile is niets verplicht, ze garanderen geen 100% uptime. Of geen compensatie de beste keuze is uit reputatie oogpunt is een tweede..

  7. @Eddie: lezen is dus duidelijk niet je sterkste kant. Er staat overduidelijk dat men geen algemene compensatieregeling gaat aanbieden. Zo’n regeling houdt in dat iedereen gecompenseerd wordt. Lijkt mij nogal raar omdat een deel van de abonnees nergens last van had (waaronder ik). Dit vloeit ook voort uit hetgeen er contractueel met klanten is afgesproken. De meesten zullen contractueel gezien geen recht hebben op compensatie.

    Als je dan even verder leest staat dat iedereen die vindt dat ie gecompenseerd moet worden een klacht in moet dienen. Dat is zoals je dat normaliter ook zou moeten doen. Dit geldt bijv. voor mensen waar wel in het contract staat dat er gecompenseerd moet worden. Denk aan afspraken omtrent de uptime van de dienst. Als men die niet heeft gehaald door deze storing moet er gecompenseerd worden want dat is zo afgesproken. En zo zijn er nog meer situaties te bedenken.

    Er is dus wel een compensatieregeling maar nu geen algemene voor deze specifieke storing. Je maakt nu van een mug een olifant omdat je doodeenvoudig niet leest wat er staat.

    @Tom-Eric: of moet je de claim bij ING neerleggen omdat zij geen backup systeem bieden voor de TAN-codes? 😉

  8. erg jammer dat t-mobile niet aan zn klanten denkt, geld is toch blijkbaar het enige wat telt.

  9. @Tommy: nee, ze zijn het inderdaad niet verplicht, ik vind het gewoon slecht van ze.

    Maar ik denk dat dit iets is wat bij grote bedrijven hoort. Na een tijdje verdwijnt de focus op de klant en verandert deze in focus op het verhogen van de winst.

    Het hoort erbij, maar ik vind het erg jammer.

  10. Een dagje gratis smsen zou leuk zijn toch. Zo zou ik t doen als ik hun was 😉

  11. Ik ben van mening dat een storing altijd kan voorkomen.
    De storing van gisteren vond ik wel een heel bijzonder hinderlijke ik zat midden in enkele deals (zakelijk) die ik gewoon ben misgelopen omdat die gasten mij ook niet meer te pakken kregen. Ik was onderweg en ook met de laptop met het duurste T-mobile data-only abo er in werkte niet waardoor ik ook niet in staat was om hen een e-mail te sturen.

    Blijkbaar moet ik dus een abonnement bij een andere aanbieder er bij nemen en die altijd bij hebben om zeker te zijn dat ik binnen afzienbare tijd toch verbinding kan maken op welke manier dan ook.

    Was zelfs op zoek gegaan naar een McDonalds om daar maar gratis internet te hebben maar volgens mij hadden meer mensen dat idee, gevolg overbevolkt daar bij de McDonalds en daar ging ik niet rustig kunnen werken.

    Was ik thuis geweest had het geen probleem geweest.
    Ik persoonlijk vind het daarom wel heel zuur dat er echt helemaal niets tegenover staat. Heb daarom contact gezocht met webcare team.

  12. Met zijn alle tmobile verbannen kijken of ze gaan compenseren

  13. Volgens mij onderschat Tmobile de kracht van sociale netwerken, als je ziet hoeveel er nu negatief over gesproken wordt. Wat zeggen ze ook al weer over vertouwen? Dat komt te voet en gaat te paard.
    Als ze getroffen klanten 1/30 deel van hun maandbundel zouden compenseren, dat zou marketingtechnisch veel verstandiger geweest zijn.
    Penny wise, pound foolish.

  14. Ik heb ook T-Mobile en wist niet eens dat er een storing was! Heb er helemaal niets van gemerkt hoor..

  15. Gemiste marketing kans van Tmobile. Ze onderschatten inderdaad de invloed van sociale netwerken. En dat is niet voor de eerste keer…

    Voor mij is het in ieder geval klaar met Tmobile, ik ben een belangrijke opdracht misgelopen.

    @Nick Inderdaad, Penny wise, pound foolish!

  16. Heb er wel heel veel van gemerkt het was gewoon vervelend als een telefoon de enigste manier is om onderweg op afspraken te zijn en het kan niet wat ze ons in deze tijd ingepakt hebben met al dat makkelijk heid in een telefoon maar hun bedrijf kan het eigenlijk niet aan is het wel heel erg , en het zijn geen kleine bedrijven hoor ze verdienen miljoenen of biljoenen aan klanten zoals ons maar als er fouten worden gemaakt is de klant altijd de dupe compenseer daarbij dan doen een klant dit soort fouten doen vergeten , want al dat gezeik van toen ze orange overnamen met beter bereik en service dat heb ik nog niet meegemaakt en nog bij veel gemeentes is het bereik gewoon klote , dat had ik toen met orange niet had zelfs ondergronds bereik (utrechtse kelders oude gracht), we zouden eigenlijk al dat soort bedrijven een tik op hun eigen vingers moeten geven en een ban opzetten

  17. Youp, kom er maar in.

  18. Baba, het “ow ik wordt onrecht aangedaan en moet compensatie hebben” gehalte wordt misselijkmakend hoog hier.

    Als ING zijn site update, wat regelmatig gebeurd, kun je ook geen gebruik maken van de service.
    Ik betaal wegenbelasting en andere belastingen voor mijn auto maar moet ook wel eens omrijden met een file of langzamer rijden vanwege werk aan de weg.
    En zo kunnen we wel doorgaan….

    T-Mobile, en trouwens andere providers liggen er zelden uit en als het eens zo is gaan dan niet gelijk zeiken over een compensatie(dat doen jullie ook niet met bovenstaande voorbeelden) Wat zou je willen 1 dag minder abbo-geld twv 1 Euro….

    Fact of live…

  19. pfff dit gaat Tmobile geen klanten kosten hoor. Of wil men lekker naar een duurdere provider…die ook geen algemene vergoeding betaald voor dit soort overmachtsitaties. Vodafone doet het ook niet hoor.

    Hier schreeuwen de mensen net zo hard over Apple als er zaken niet goed werken, antenneproblemen, wekkers die niet goed werken. Wie van de schreeuwerds heeft er een claim bij Apple neergelegd……..

    Of klagen over de netwerkdekking van TMobile…..dan niet zeuren. Abonnement stoppen en iphone inleveren en naar KPN of Vodafone…….maar ja….dat kost natuurlijk iets meer.

    Tegenwoordig heeft elk kind vanaf 8 jaar een gsm en roept iedereen dat hij hem écht nodig heeft. Allemaal bullshit, we houden onszelf voor de gek. Alleen bedrijven zouden wat kunnen zeggen. En dan mag ik verwachten dat de bedrijven waarbij die gsm levensaders zijn…aangepaste contracten hebben.

    Zo weet ik van sommige bedrijven bijvoorbeeld met een vaste internetverbinding die zéér belangrijk is dat ze gelijktijdig 2 verschillende verbindingen, vdsl en glasvezel van verschillende providers hebben. Het is maar net hoe belangrijk het voor je is.
    Maar hier in Nederland willen we voor een duppie op de eerste rang zitten en daarna veel klagen.

  20. Als jullie nou massaal klachten gaan indienen? 8u downtime is toch best lang denk ik dan..vooral als je m voor zakelijke doeleinden gebruikt.

    Kpn is wel redelijk stabiel.

  21. Misschien is deze storing moeilijk te vergoeden bij de getroffenen , omdat niet iedereen er last van heeft gehad.
    Ik heb er geen last van gehad en alles deed het.
    Dus landelijk lijkt mij niet , want dan zou echt iedereen dit moeten hebben in mijn ogen.

  22. Zouden jullie blij zijn met 1/30e van de maandlasten? Voor mij betreft het dan €1,50 (i300). Van mij mogen ze het houden hoor! 🙂
    (ik heb trouwens nergens last van gehad)

  23. Heb direcht een klacht ingestuurd via de website;

    Storing van 28-03-2011.

    Ik ben afgelopen dag meer dan 5 uur niet bereikbaar geweest en ben daardoor in de problemen gekomen omdat ik een aantal belangrijke gesprekken miste en omdat ik niet meer kon internet bankieren. Aangezien er geen compensatie komt verzoek ik om toch tot een compensatie te komen, of mij contract per direct te verbreken. De schade in mijn eigen portfolio is te hoog om dit door de vingers te laten gaan. De vorige keer werdt dit netjes opgepakt met de “3G Storing”. Vriendelijk verzoek dit te escaleren.

  24. Grappige is dat bij 2 vrienden van mij hun 2-jarige abo icm een iPhone in april aflopen en dat ze allebei door T-Mobile zijn benaderd om alsjeblieft klant te blijven.
    Dag T-Mobile, hallo Vodafone!!

  25. Origineel geplaatst door Tommy
    @Tom-Eric: Jij hebt zeker een punt, maar T-Mobile is niets verplicht, ze garanderen geen 100% uptime. Of geen compensatie de beste keuze is uit reputatie oogpunt is een tweede..

    Maar 8 uur downtime is ook zonder garantiebepaling absurd lang. Denk aan emergency-gevallen bij mensen die geen vaste lijn meer hebben.
    Ook die kunnen een hartaanval krijgen….

  26. Als je bij T-Mobile klaagt dat je niet kunt bellen, krijg je eenmalig 20 euro extra beltegoed! Ja daar heb je wat aan als je niet kunt bellen!!

    @seminifeer – Waar heb je een telefoon voor?

  27. Ik zie niet in waarom t-mobile iemand ook maar een cent zou geven. Totaal belachelijk. Bij een stroomstoring eis je toch ook geen genoegdoening? En als internet het een dag laat afweten? Zakelijke gebruikers die absoluut niet zonder kunnen dienen te zorgen voor een back-up. Bij stroom een generator, bij internet een 3G verbinding en naast je GSM een vaste verbinding. En voor die mensen die ‘belangrijke deals’ zijn misgelopen omdat ze niet konden bellen… Komop zeg. Waar een wil is is een weg. Anders maar weer snel voor een baas gaan werken. En ja, ik kon gisteren ook niet uitbellen.

  28. Origineel geplaatst door HenkieF
    Zouden jullie blij zijn met 1/30e van de maandlasten? Voor mij betreft het dan €1,50 (i300). Van mij mogen ze het houden hoor! (ik heb trouwens nergens last van gehad)

    € 1,50 is toch ruim 10 procent wat ik moet gaan bijbetalen als ik de 1GB datalimiet in de toekomst overschrijd.
    Dus ja, laat ze het maar overmaken.

  29. Ik vind de reactie van T-mobile niet slim. Had mensen een uurtje gratis laten sms’en ofzo en het was heel anders in het nieuws gekomen. Gister was marketingtechnisch voor T-mobile een ramp. Nou hadden ze het eventueel iets kunnen rechttrekken. Compensatie is voor mij niet zo belangrijk het gaat om het gebaar. Nou zeggen ze: “Stomme kutklant zeur niet zo je mag blij zijn dat je een abonnement bij ons mag hebben”

    Mijn abonnement loopt in december af en ik was al van plan over te stappen naar een andere provider. Als het eerder kan dan graag. Dus als iemand een loophole vind om onder een abonnement uit te komen dan hoor ik het graag!

  30. Origineel geplaatst door Maikel Boxma
    Heb direcht een klacht ingestuurd. Vriendelijk verzoek dit te escaleren.

    Daar ben je al mee begonnen 😉

  31. @nanomeister: dat je data niet werkte is raar, het was toch alleen op betrekking tot het bellen. niet het mobiele datanetwerk

  32. Dat is nou precies het verschil we vinden het in nederland wel allemaal best net zoals wat een boer niet ken dat eet die niet dat gemakkelijkheid dat bepaald word voor je , de mensen die klachten hebben over mensen die klagen terecht dat er word geklaagt het gaat niet om 1 telefonische abbo of pre paid het gaat over het hele gebeuren en het zal voor de een minder belangrijk zijn als voor de ander maar laat iedereen lekker zijn mening hebben want als jou product niet werkt dan staan de meeste ook in de wachtrij voor hun klacht , compensatie is dus meer dan normaal dat moet je toch ook als klant of als ondernemer , lekker de meningen laten vloeien is juist goed voor die miljoenen bedrijven , en wie zegt dat feedback slecht is

  33. De situatie is inmiddels gewijzigd. T-Mobile geeft nu aan dat ze op basis van alleen deze storing aan niemand een compensatie aanbieden. Ze hebben aan Tweakers.net gevraagd om hun artikel daar aan te passen met deze informatie omdat ze ineens plat gebeld werden. Ik denk dat met deze stelling dat niet zal afnemen…

    Bron: Tweakers.net

    @miicker: De SIM kaarten konden niet geregistreerd worden dus je had helemaal geen ontvangst. Dan werkt dus helemaal niets: bellen, sms’en en data niet.

  34. Had er gister enorm last van… Nou ik weet het wel, volgende iPhone wordt geen T-Mobile.

  35. Een storing kan voorkomen. Maar als je ook al vaak geen bereik hebt is een voor een storing van deze omvang minder begrip op te brengen. Na afloop contract maar naar een andere provider uit kijken.

  36. De mensen hebben een kort geheugen..

    Het gebeurt gewoon overal, storingen. Om nu direct weer overal compensatie voor te vragen pff..
    als ik een lekke band heb ga ik toch ook niet klagen bij Michelin voor een compensatie?

  37. @Maikel Boxma: kom op, dit meen je toch niet? Echt triest hoor…

  38. Een storing kan voorkomen, en t-mobile heeft naar mijn idee behoorlijk vaak (vaker dan de concurrent) compensatie gegeven daar waar KPN/Vodafone dat niet deed bij een storing!!

    Als je zo afhankelijk bent van je mobiel doe jij iets fout en niet T-mobile….Ik begrijp dat het vervelend is, en ik zelf had er ook last van, maar hoe onvolwassen ben je als je zo reageert.
    Die gene die zeggen dat ze ergens anders heen gaan, laat me niet lachen…maak van een Mug geen OLIFANT, als jij denkt dat je bij KPN beter geholpen word (LOL) doe dat dan….of bij Vodafone een beter netwerk heb (LOL) doe dat dan….maar mocht je een probleem met iets hebben, kom dan aub niet terug met de opmerking, T-Mobile was toch niet zo slecht als ik dacht.
    Kudde figuren hiero….

  39. T-Mobile heeft gister €30.000 gedoneerd aan De Gekste Dag, omdat T-Mobile klanten niet konden bellen/smssen. Dus wellicht dat ze daarom niet compenseren. Maar ik heb liever dat ze een goed doel steunen dan dan ze iedereen een eurootje terug geven ter compensatie hoor..

  40. Het was ff balen maar alles werkt weer perfect. Bij kpn en vodafone gebeuren deze dingen ook (vodafone lag er niet zo lang geleden nog veel langer uit meen ik), het is de 1e keer voor mij in 1,5 jaar dus het valt reuze mee.

  41. Er is een storing, ze zijn bezig de oorzaak te vinden, lossen het op kost klauwen vol geld en dan moeten ze iedereen compenseren?
    Ook voor hun is het vervelend laat dat wel duidelijk zijn

  42. Ik wil niet heel veel zeggen, maar ik heb geen verbinding, alleen Wi-Fi al ik thuis ben.

    Zaanstreek-Amsterdam probleem in ieder geval.

    A.K.A nu al twee dagen storing…

  43. Origineel geplaatst door Rufus den Zeeperd
    Origineel geplaatst door Tommy@Tom-Eric: Jij hebt zeker een punt, maar T-Mobile is niets verplicht, ze garanderen geen 100% uptime. Of geen compensatie de beste keuze is uit reputatie oogpunt is een tweede..Maar 8 uur downtime is ook zonder garantiebepaling absurd lang. Denk aan emergency-gevallen bij mensen die geen vaste lijn meer hebben. Ook die kunnen een hartaanval krijgen….

    Volgens mij is er geen wet die zegt dat je verplicht een telefoon moet hebben……………………..

  44. Ehm je hebt geen simkaart of provider nodig om 112 te belken rufus zeepaard.

  45. Genoeg grond om een contractbreuk op te initiëren, ik heb het gehad met t-mobile!

  46. (Red.) Verwijderd: persoonlijke aanval.

  47. @Rob – @nanomeister – Als een (belangrijke) deal afhangt van het wel of niet bereikbaar zijn op een dag, zegt dat meer over ‘de deal’ dan over T-Mobile. Als echt zo belangrijk is/was zijn er genoeg alternatieven te vinden (vrije hotspots, telefooncel, internetcafé, gewoon bij iemand aanbellen en vragen of je even -tegen vergoeding- gebruik mag maken van hun internetverbinding, etc.). Kortom: wees creatief!

    Beetje bekrompen om dit op T-Mobile af te schuiven…

  48. (Red.) Verwijderd: niet nodig.

  49. Even relativeren. Ergens in Japan kunnen heel veel mensen even geen O O Tirol kijken omdat de TV is meegesleurd door een alles verwoestende watermassa.

  50. ik heb de klantenservice gebeld die wimpelen je af dit moet via de website van t mobile

  51. Origineel geplaatst door Nielsthomas1
    Ik wil niet heel veel zeggen, maar ik heb geen verbinding, alleen Wi-Fi al ik thuis ben.Zaanstreek-Amsterdam probleem in ieder geval.A.K.A nu al twee dagen storing…

    Even je tel uitzetten en dan weer aan doen.

    Origineel geplaatst door Dikkie B
    Genoeg grond om een contractbreuk op te initiëren, ik heb het gehad met t-mobile!

    Ik wens je heel veel succes met het behalen van geen resultaat…

  52. (Red.) Lief bedoeld, maar niet toegestaan.

  53. Ik heb nog steeds geen verbinding met T-Mobile, krijg bij verbinden met aanbieder de melding: Geen verbinding meer.

  54. Origineel geplaatst door Appelflap
    Even relativeren. Ergens in Japan kunnen heel veel mensen even geen O O Tirol kijken omdat de TV is meegesleurd door een alles verwoestende watermassa.

    Jij slaat de spijker volledig op z’n kop !!!

  55. @MRB78 was dat laatste bericht voor mijn bedoeld

  56. Aan alle zeikerds en mierenneukers die vinden dat T-Mobile 1/30 van hun maandabo zou moeten vergoeden: een storing van 8 uur komt volgens mij neer op 1/90 van een maand, en dat is bij een iPhone abo van 30,- ruim 33 cent!!! Dat zou ik toch niet willen mislopen als compensatie zeg. Ik denk dat ik echt meteen maar mijn contract moet opzeggen 😉

  57. @MRB78: en het is zo makkelijk…. T-Mobile door Thys.

  58. Amen, einde discussie!! 😉

  59. 0,33 cent *2.000.000 mensen is toch 660.000 euro laat ze dan doneren op een nuttig of voor iemand levensbelangrijk iets

  60. En maar klagen jonges.
    Ik bel bijna nooit meer nu ik whatsapp en Viber heb

  61. Iedereen heeft toen hij of zij een abonnement aanschafte de voorwaarden ondertekend. Hierin staat beschreven dat t-mobile een uptime heeft van 99,x%. Hier ben je mee akkoord gegaan, dus je bent akkoord gegaan met een downtime van een aantal uur per jaar. Ditzelfde geld voor de gegarandeerde dekking in Nederland.
    Wanneer je nu begint te zeuren, praat met je werkgever over een ander abbo, met betere voorwaarden of koop als je echt bang bent 3 simkaarten (Vodafone, KPN en t-mobile) 2 telefoons, beiden met reserve accu, dubbele opladers, 2 autoladers voor onderweg. Gegarandeerde uptime van 99,9999%!!!!

  62. Vond het eerlijk gezegd wel lekker rustig. Even wat tijd voor wat anders en zeg nou zelf: zou het voor iedereen zo zijn dat zo hoe dan ook altijd verbinding moeten hebben?

  63. Iedereen heeft toen hij of zij een abonnement aanschafte de voorwaarden ondertekend. Hierin staat beschreven dat t-mobile een uptime heeft van 99,x% hier ben je mee akkoord gegaan, dus je bent akkoord gegaan met een downtime van een aantal uur per jaar. Ditzelfde geld voor de gegarandeerde dekking in Nederland.
    Wanneer je nu begint te zeuren, praat met je werkgever over een ander abbo, met betere voorwaarden of koop als je echt bang bent 3 simkaarten (Vodafone, KPN en t-mobile) 2 telefoons, beiden met reserve accu, dubbele opladers 2 autoladers voor onderweg. Gegarandeerde uptime van 99,9999%!!!!

  64. @nanomeister: Mocht je weer wifi nodig hebben zoek dan een Seats2Meet.com locatie op, prima gratis flex werkplekken met gratis wifi, koffie en thee.

  65. ‘k kon gewoon bellen en sms’en de hele dag gister.. nergens last van.. enkel dat’t mobiele data netwerk er uit lag.. maarja, zat toch binnen het bereik van wifi.

  66. Een week lang sms’ en? Serieus… dat is net als dat een restaurant je eten verprutst, je de volle mep moet betalen en een bakkie koffie kado krijgt. Het kost niks, maar klanten worden lekker “verwend”…. yeah right.

    Ik kom nu al niet eens door m’n sms bundel heen. T-Mobile moet eens serieus actie ondernemen. Grotere aasgieren bestaan er niet.

  67. Ben zowiezo al klaar met t-mobile. Als ik mijn abbonement verloopt stap ik over naar een andere provider. Dekking is ronduit bagger te noemen….

  68. @René Nieuwenhuis: bij een stroomstoring is er een afspraak dat naar gelang van de duur vd storing, er een vast bedrag per huishouden word gecompenseerd!! Van T-mob. vind ik het uit gezichtverlies niet slim, om ook zo nog eens negatief in het nieuws te staan. ( ben zelf van 14.00-00.15 niet bereikbaar geweest)

  69. De downtime was idd erg vervelend voor alle klanten die ook het probleem hadden, maar T-Mobile doet zoiets niet met opzet. Dat ze niets compenseren vind ik minder; een kleine vergoeding was gepast geweest om een gebaar te maken; een weekend gratis smsen zou bijv super zijn, niet dat het veel verschil maakt, but it shows that they care a tad bit. Verder is het enige ongemak dat vriendinlief voor niets bij het werk stond; ze had een mail gestuurd dat zij mij ophalen kwam, maar ik kreeg het mailtje niet binnen :’) Ahwell, life goes on!

  70. Origineel geplaatst door Axel
    Een dagje gratis smsen zou leuk zijn toch. Zo zou ik t doen als ik hun was

    Klapt dat netwerk er sowieso weer uit, overbelasting kunnen ze bij T-Mobile al helemaal niet mee omgaan kijk naar festivals enz.

  71. De meeste van jullie zullen wel een iPhone 4 hebben.
    Ik kan me nog herinneren dat die ook wat opstartproblemen had.

    Gek genoeg loopt er dan niemand te zeuren over compensaties…

    Get a life!

  72. you pay for what you get , cant understand the dutch , they moan about no 3g and poor signal and yet everytime thier contract is over they sign for the same useless network again ,the only thing this company understand is money if people leave by the bus load then they might get their network into order , the uk t-mobile has a better network than holland has with t-mobile and thats with all the mountains and hills , holland is flat and should be easy to get 100% coverage it is 2011 not 1998 . free sms’s for a weekend ?? who uses sms these days not iphone owners , with all the ping chat type of apps which send messages for free on the mobile internet , well if you have 3g that is , i dont think you will get anything out of this network , just remember the network is poor and you get what you paid for , simples

  73. Jammer er bij zo’n storing niet de mogelijkheid is om dan op een ander netwerk in te loggen, zoals vodafoon of kpn…

  74. Beetje jammer dat je bij zo’n storing niet terug kan vallen op een ander netwerk van vodafoon of kpn……

  75. Ze hebben al niet het beste imago met hun starre en rotte gedoe rond hun (3G)dekking, dus ist mssn niet handig. Maar die tientallen die weglopen naar een andere provider zullen ze jammergenoeg niet wakker van liggen.

    En mochten ze toch nog iets aan compensatie doen, een weekend gratis smss heb ik niks aan… Doe mij maar een endje T-mobile extra punten! 😀

  76. ik vind het allemaal flink overdreven. Jammer dat het misging gisteren, maar om nu zo’n drama te maken over compensatie etc… waar hebben we het over.

    Voor mij hoeft het niet. Iedereen is zo verslaafd aan gsm’s en telefoons dat we ons leven niet meer zonder kunnen bedenken. Maar paar uurtjes zonder telefoon moet kunnen, zo niet, denk ik dat men eens met een verslavings expert moet praten 😉

  77. Het enige nadeel eraan waren TAN CODES voor ING internetbankieren die niet binnen kwamen, en een belangrijk telefoontje mis gelopen.
    Verder heb ik er niet echt moeite mee, compensatie zou leuk zijn maar hoeft niet Perse, tevens wel als het nog langer zou duren..!

  78. Als T-Mobile slim was geweest hadden ze iedereen gewoon een weekend gratis laten smsen. Of ze sturen al hun klanten een tegoedbon van 5 euro of 10% o.i.d. op hun eerst volgende aankoop bij een t-mobile vestiging. Op die manier kom je in ieder geval positief in het nieuws. Nu is er alleen maar een hoop negatieve aandacht.
    Ik zit bij vodafone dus voor mij waren er gister geen problemen. Maar mijn vader bijvoorbeeld was de hele dag niet te bereiken en dat is toch behoorlijk lastig als je een eigen bedrijf hebt!

  79. in mijn werk wordt er ook gebruikgemaakt van het netwerk van vodafone en ik moet zeggen, dat ligt er vaker uit dan t-mobile

  80. Origineel geplaatst door Rufus den Zeeperd
    Origineel geplaatst door Tommy@Tom-Eric: Jij hebt zeker een punt, maar T-Mobile is niets verplicht, ze garanderen geen 100% uptime. Of geen compensatie de beste keuze is uit reputatie oogpunt is een tweede..Maar 8 uur downtime is ook zonder garantiebepaling absurd lang. Denk aan emergency-gevallen bij mensen die geen vaste lijn meer hebben. Ook die kunnen een hartaanval krijgen….

    ook als je geen dekking van je eigen provider hebt kun je altijd 112 bellen. zelfs zonder simkaart in je toestel.

  81. Wat heb ik gelachen zeg over de reacties allemaal over de tmobile storing. Ik heb me prima vermaakt en mogen ze van mij vaker doen.

  82. Sorry, ik bedoelde gelachen om de reacties op twitter gisteravond!

  83. Ik heb ook t-mobile en ik heb er geen kast van gehad! 😀

  84. Origineel geplaatst door Frits
    Als ING zijn site update, wat regelmatig gebeurd, kun je ook geen gebruik maken van de service. Ik betaal wegenbelasting en andere belastingen voor mijn auto maar moet ook wel eens omrijden met een file of langzamer rijden vanwege werk aan de weg. En zo kunnen we wel doorgaan…

    speciaal voor dit antwoord even gaan zitten, ik hoef geen compensatie maar ik ben wel van mening dat het anders zou kunnen.
    ja je betaald wegenbelasting en hebt kans dat je moet omrijden, maar in dat geval is er in ieder geval nog één weg (je komt altijd hoe dan ook op je bestemming), gister was er voor veel abonnees niet eens 1 weg, die mensen zaten vast op een eiland.
    Ja als ING een site gaat onderhouden kun je die misschien tijdelijk niet bereiken, maar vaak is een dergelijke onderhoudsbeurt van te voren aangekondigd (zoniet zou ik daar een klacht over indienen).

    Ik vind het vreemd dat een groot bedrijf als T-mobile geen backup systeem heeft dat wanneer een server faalt een andere het overneemt, of dat een schakelaar omgaat en dat het verholpen is.
    Van het geld dat T-mobile NIET wil compenseren mogen ze dat systeem toch wel eens aanschaffen/verbeteren.
    Ik heb thuis al een backup van een backup qua data, ga mij niet vertellen dat een groot bedrijf dat niet zou moeten doen.

    Ow, en ik weet dat T-mobile een backup heeft, anders zaten we nu nog met de problemen, maar het kan sneller 😉

  85. @Frits: – Je betaalt geen wegenbelasting maar houderschapsbelasting dus voor het hebben van de auto niet voor de weg! Dat is een tijdje terug verandert om de reden die jij aandraagt.
    – Mijn saldo even niet kunnen raadplegen vind ik minder schokkend als niet meer bereikbaar zijn en daar kan prima mee geleefd worden.

    In mijn geval heeft het gewoon heel veel geld gekost, niet dat ik dat terug wil van T-mobile maar een kleine compensatie zou toch wel op zijn plaats zijn. Per slot vasn rekening heb ik bijna een hele dag geen gebruik van de dienst, waarvoor ik betaal, kunnen maken!

  86. Ik hoorde het vandaag ook. Zelf gelukkig nergens last van gehad (omgeving Assen)

  87. @seminifeer: helemaal waar! Jammer dat de 80% van de bezoekers van deze nieuwssite waaraan je refereert het niet leest. Te druk met roepen zonder te luisteren of zelfs maar even stil te staan bij wat ze roepen.
    Je zou toch denken dat Apple- gebruikers iets meer klasse en etiquette zouden bezigen.

    Gelukkig zeggen de reacties altijd meer over de persoon die ze geeft dan over het onderwerp. Zoals links over rechts, arm over rijk en zo voort. Onbetwistbaar.

  88. ik snap niet waarom zoveel mensen zo moeilijk doen..je bent inderdaad een dag niet bereikbaar geweest…maar ik neem aan dat het hier dan gaat over allemaal mensen die in hun hele leven NOG NOOIT een storing hebben gehad (en anders ALTIJD een compensatie hebben gekregen).. sorry maan Tmobile heeft zelf ook hierdoor veel schade geleden…wat dacht je van die lange wachtrij bij de klantenservice…als er te lange wachtrijen zijn kost dat hun ook geld hoor…en dat geldt niet alleen voor de dag van de storing zelf maar ook voor de dagen er na…want mensen zullen maar blijven bellen…

    daarnaast moesten ze extra medewerkers inzetten om de grote massa boze klanten op te vangen die als maar blijven bellen over hoe lang het gaat duren…die medewerkers krijgen daar loon voor wat door tmobile uiteindelijk wordt betaald of niet??

    Ik durf te wedden dat men geen compensatie had verwacht als dat niet op de website was vermeldt dat ‘er zou worden gekeken naar een EVENTUELE compensatie’..

    btw..ff een tip: als je bij ELK bedrijf achter een compensatie aan gaat, kost het JOU uiteindelijk meer dan dat het dat bedrijf kost..!! Bijv. bedrijven die een 0900 nummer hebben : je gaat eerst door een keuzemenu… dan sta je in de wachtrij…je steekt er tijd in…en dan krijg je 1/30’e van je abo tarief vergoedt…bereken eens wie er nadeliger uitkomt??

    Origineel geplaatst door Joost
    Origineel geplaatst door HenkieFZouden jullie blij zijn met 1/30e van de maandlasten? Voor mij betreft het dan €1,50 (i300). Van mij mogen ze het houden hoor! (ik heb trouwens nergens last van gehad)€ 1,50 is toch ruim 10 procent wat ik moet gaan bijbetalen als ik de 1GB datalimiet in de toekomst overschrijd. Dus ja, laat ze het maar overmaken.

    Owja ik hierboven staat ook nog wat over een 1GB limiet waarna je moet betalen?? Tmobile is de enige provider met echt onbeperkt internet voor een vaste prijs…er is bij sommige abonnementen inderdaad een datalimiet en als je die overschrijdt wordt je internet snelheid gewoon wat trager tot het einde van de maand..dusss daarmee is jouw probleem toch ook opgelost??

  89. Ik heb nu al ruim 36uur totaal geen verbinding.

    Ook geen verbinding na opnieuw opstarten of de sim eruit en weer in.

    Verder stoort het me dat in de media en op de site van t-mobile staat dat het probleem is opgelost. Mooi niet dus…

  90. Gelukkig hebben KPN, Vodafone en zelfs Telfort de techniek van een bandje instarten die elke klant hoort alvorens bij de klantenservice terecht te komen. Veel mensen hangen dan al op…

    Ik geloof nooit dat T-mobile extra medewerkers ingezet heeft om de overflow in te schakelen. Werkplekken zijn er nl. in de kantoren een XXXX aantal en daarvan zou bij een goede forecast 80% van effectief bemand moeten zijn om je service level te garanderen. Daarnaast zou een goede medewerker van een bedrijf niet zo’n reactie neerpennen. Want daarmee zet je werkgever toch te kijk.

    Onbeperkt onbruikbaar internet bedoel je na overschrijding van 1 GB. 64kb/s download is niets, zelfs niet voor je mobiele telefoon. WAP zou het prima voor zijn. In feite komt het er gewoon op neer dat je een poort op een kier oplaat en de massa tegelijk naar buiten laat.

    T-Mobile kan veel leren van haar collega providers qua netwerk en omgang met haar klanten. Tot heden hebben KPN en Vodafone haar klanten op 1 of andere vorm gecompenseerd in een ludieke actie of korting.

    Ik heb zelf de verantwoording gehad om te zorgen voor genoeg mensen op een service center met pieken blijft het lastig maar met geautomatiseerde reacties los je al veel op. Daarbij heeft Vodafone bijv nu een speciaal nummer voor de voicemail issues dat 7 dagen in de week bereikbaar is. Alleen voor voicemail beveiligingsvragen maar dan nog. In geval van storing zou je als medewerker ook sneller moeten schakelen om de wachtrijen weg te werken. A) je weet niets en B) alles wat je toezegt heeft toch geen nut.

    T-mobile heeft bij massa-gebruik van haar netwerk altijd problemen met de toegang tor haar servers. Probeer bij een festival of met 30 graden midden zomervakantie van Scheveningen strand te smsen met je iPhone dat lukte van onze vriendengroep alleen de 5 die tmobile hadden niet.

  91. Ik ben blij dat ik mijn contract met NO-mobile heb opengebroken wegens de bekende bereikproblemen en naar de KPN ben verhuist… wat een rust!

  92. Origineel geplaatst door nanomeister
    @Frits: — Je betaalt geen wegenbelasting maar houderschapsbelasting dus voor het hebben van de auto niet voor de weg! Dat is een tijdje terug verandert om de reden die jij aandraagt.- Mijn saldo even niet kunnen raadplegen vind ik minder schokkend als niet meer bereikbaar zijn en daar kan prima mee geleefd worden.In mijn geval heeft het gewoon heel veel geld gekost, niet dat ik dat terug wil van T-mobile maar een kleine compensatie zou toch wel op zijn plaats zijn. Per slot vasn rekening heb ik bijna een hele dag geen gebruik van de dienst, waarvoor ik betaal, kunnen maken!

    Ach, houderschapsbelasting of in de volksmond wegenbelasting…whats in the name!

    Bijna heel de dag? 24 uur dag en 8 uur onbereikbaar…

  93. Origineel geplaatst door Igor Heemels
    Origineel geplaatst door FritsAls ING zijn site update, wat regelmatig gebeurd, kun je ook geen gebruik maken van de service. Ik betaal wegenbelasting en andere belastingen voor mijn auto maar moet ook wel eens omrijden met een file of langzamer rijden vanwege werk aan de weg. En zo kunnen we wel doorgaan…speciaal voor dit antwoord even gaan zitten,KNIP.ja je betaald wegenbelasting en hebt kans dat je moet omrijden, maar in dat geval is er in ieder geval nog één weg (je komt altijd hoe dan ook op je bestemming), gister was er voor veel abonnees niet eens 1 weg, die mensen zaten vast op een eiland .Ja als ING een site gaat onderhouden kun je die misschien tijdelijk niet bereiken, maar vaak is een dergelijke onderhoudsbeurt van te voren aangekondigd (zoniet zou ik daar een klacht over indienen).Ik vind het vreemd dat een groot bedrijf als T-mobile geen backup systeem heeft KNIP

    ING heeft dus ook geen back-up systeem blijkbaar?!
    En ja, ik maak extra kosten bij omrijden, wie betaald dat?
    Als je echt bereikbaar had willen zijn had dat echt wel gekunnen hoor. Je adresboek was gewoon uit te lezen en vaste telefonie lag er niet uit. Telefoontje naar belangrijke mensen en opgelost.

    Doet toch allemaal niet zo moeilijk, het is echt allemaal minder dramatisch als dat men het nu maakt hoor.

    Nogmaals fact of life

  94. Origineel geplaatst door Frans
    Origineel geplaatst door AxelEen dagje gratis smsen zou leuk zijn toch. Zo zou ik t doen als ik hun was Klapt dat netwerk er sowieso weer uit, overbelasting kunnen ze bij T-Mobile al helemaal niet mee omgaan kijk naar festivals enz.

    Frans, ach ach ach….volgens mij heb jij de krant niet gelezen 2 januari.
    T-Mobile had vele malen beter SMS succes rate dan de concurrenten….dus waar haal je deze onzin vandaan?

    Festivals?? dan staan er 45.000 mensen op 2-km2, daar kan niemand wat aan doen….of ineens 50 masten bij plaatsen…?!? En als ze dat doen, heb jij ineens hoofdpijn en dan ben jij de gene die aan het zeuren is over straling, let maar op….w00000t !
    😉
    Wake up!!

  95. Origineel geplaatst door Nick Siamikas
    @nanomeister: Mocht je weer wifi nodig hebben zoek dan een Seats2Meet.com locatie op, prima gratis flex werkplekken met gratis wifi, koffie en thee.

    Hè goed verhaal, bedankt voor de tip, alleen al dat gratis klopt volgens mij niet helemaal. (als ze gratis maaltijden serveren zal je er haast gaan wonen:-)

  96. Ach ik denk dat Youp wel weer wat twittert!

  97. @ppl: Dat laatste is natuurlijk lulkoek!!! Het lijkt me dat T-mobile verantwoordelijk is voor een goed backupsysteem. Dat zij er pas na 4 of 5 uur achter komen waar de storing zit en dan hun backupserver moeten starten is natuurlijk niet echt professioneel als het 2.000.000 klanten raakt.

  98. Wat een gezeur over compenseren, lekker toch, een dagje geen telefoon. Is bovendien overmacht, als ik in de winkel een storing heb op mijn pin apparaat is veel vervelender, krijgen we ook nooit compensatie voor. Als er vroeger bij de PTT je telefoon niet werkte kreeg je ook niks, allemaal hebbehebbehebbe

  99. @Timo – Ik denk dat Youp momenteel even geen publiciteit nodig heeft.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.