Reacties voor: T-Mobile geeft uitleg in TROS Radar

TROS Radar besprak vanavond de klachten met de iPhone 3G. T-Mobile belooft er iets aan te doen: klanten met problemen kunnen zich persoonlijk melden via een e-mailadres.
Lees het complete artikel → T-Mobile geeft uitleg in TROS Radar
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 130 reacties

  1. Vond het maar een matige uitleg hoor…
    [uw reclame kan hier staan] 😛

  2. Triest, T-Mobile die de schuld op zich neemt terwijl (althans bij mij) duidelijk Apple in veel gevallen de schuld heeft. Een crashende iPhone kan immers niet liggen aan het netwerk, wel?

  3. we kwamen niet echt vooruit

  4. Inderdaad, er werd niet veel gezegt,
    Ook snap ik niet waarom dat Apple nog niks los laat.

  5. Dus het probleem ligt bij T-Mobile, en niet bij Apple.
    Of stuurt T-Mobile Niederlände engineers naar Cupertino??
    Gezever dus, hetzelfde probleem had ik toen ik vorig jaar naar T-Mobile geswitched was. Alleen toen was het geen iPhone, maar een Nokia N80 en later een E71.. zelfde problemen, wegvallende gesprekken en een dekking die ik sinds 1997 niet meer gezien had met vodafone (libertel toen).
    Ik bel nu onderhand ruim een jaar met mijn 1st gen iPhone via Vodafone, en heb totaal geen problemen.
    De iPhone wordt er gewoon uitgepikt omdat het een hype is, en mensen dan sneller teleurgesteld zijn als iets niet goed is, maar dit probleem met T-Mobile is al een hele tijd aan de gang

  6. wat een flapdrol zeg! Die is zijn baan kwijt bij T-mob. Dus bij onvoldoende kwaliteit mag men gewoon opzeggen. Prima belofte!

  7. jah december ofzo??? wat is er met december en wat kan ik voor korting krijgen waneer ik geen bereik heb? en hoe zit het met contract ontbinding?? ps geweldig toestel met slechtere provider

  8. Maar wat heeft de eerste generatie iphone nou trouwens voor nadelen?

  9. Voornamelijk triest dat, als je korting krijgt, je recht op contractontbinding verdwijnt.

  10. Ja, het verhaal was zeer wazig. Weinig tot geen concrete toezeggingen.

  11. Apple is perfect.

  12. @Martijn
    Apple is druk bezig met die problemen (crashen, app store etc.) op te lossen. Denk er wel aan dat ze geen kennis van mobile networks hadden vóór de iPhone, en dus een hoop op de verkeerde manier aan het leren zijn.
    Eerdaags komt er een 2.1 update uit, welke weer beter zal zijn. En daarna een 2.1.1 etc.
    De reden dat ze met de 1st gen minder problemen hadden was omdat ze maar met 1 carrier te maken hadden, en een controleerbaar aantal gebruikers.

  13. Waarom zat iPhoneClub hier niet mee aan de tafel als ik mag vragen? Jullie zijn immers wel dé website betreffende de iPhone in Nederland en jullie weten zowat ook alle klachten…

  14. en ze zeiden dat de iphone op zn goedkoopst 156 ofzo euro is. mijn 8gb was 79 euro hoor

  15. radar is nog bezig en ze hebben nu al bericht geplaatst 😀 good job iphoneclub!!!

  16. En dan bellen ze je terug op je mobiel als je een E-Mail hebt gestuurd dat je geen bereik hebt XD

  17. @iphone freak
    Dezelfde als de 2nd gen, maar dan zonder GPS en 3G

  18. ik vond het echt groote kwats.
    Sloom? Ja goor hij is echt sloom, NIET DUS.
    Wegvallende gesprekken? Nee hoor geen kast van
    Geen 3G? Oke soms niet maar dat is altijd ver van het centerum af of een school met veel metaal. (p.s. Ik upload dit via 3G op mijn iPhone en ik heb 4streepjes).
    Ik vind alles grote kwats maar ik vind wel dat t-mobile er aan moet werken want het probleem ligt echt wel bij t-mobile. Ze
    Moeten hun masten is checken op problemen en nieuwe bij bouwen en somige vooral updaten met 3G

  19. De reden dat T-Mobile nu alles op zich neemt is heel simpel: Radar kan straks zeggen dat T-Mobile wel heel vriendelijk is, en toegeeft dat er een probleem is. Over een paar dagen komt 2.1 uit, en zijn de problemen weg, dan lijkt het net alsof T-Mobile iets goeds heeft gedaan.

  20. Vond het maar een matig uitgewerkte item van Radar met weinig concrete antwoorden 🙁

  21. ohw net een telefoontje over zeehondjes en de iphone 😮

  22. de boel komt via radar nogal negatief over terwijl er een hele grote groep tevreden is.
    Wat ik wel jammer vind is dat de link van radar niet werkt op de iPhone omdat je een flashplayer nodig hebt.
    Van mij uit voor de rest geen negatieve geluiden maar ik werk ook nog niet met 3G omdat mijn vernieuwde contract pas 9 november ingaat.

  23. de crash problemen van de iphone liggen aan 3rd party software ofwel de apps
    dat is al meerdere malen uitgezocht nu

    wat het bereik betreft heb ik met alle telefoons en providers wel problemen gehad hier en daar
    het lijkt er meer op dat veel mensen denken dat de iphone een soort wonder apparaat is dat alles kan

  24. @mark
    Alleen sloom en crashende aps dus?

  25. vond het een slechte uitzending. Te veel gericht op de consument die altijd maar overal over klaagt. Vincent Bijlo had gelukkig wel goede woorden voor de Original iPhone.
    Het was gewoon weer een Radar-reactie op een hype om succes de grond in te praten.
    Ik zal blij zijn als van die 60.000 3G kopers over een jaar een kleine groep over blijft die gewoon enthousiast is over de iPhone en zijn technologie – als ze hem nog niet in de la leggen zoals het gros met veel gadgets doet.

    Goh, Lenie ‘t Hart heeft er ook een zeggen ze net…..

  26. Afgelopen!

  27. Trosradar voegt weinig toe aan de oplossing van problemen. Maar genereert wel extra aandacht en dat is prima. Ik ben van mening dat het probleem veel meer bij TMO ligt dan bij Apple. Het netwerkbereik is zo slecht.

  28. @iphone freak
    precies, een stuk trager dan de 1.x firmwares

  29. Een behoorlijk ondermaats item van Tros Radar. Ik heb met mijn iphone in huis weliswaar zeer gering maar stabiel 3G bereik, maar kan dan nog steeds snel internetten. Terwijl ik met dezelfde SIM in een Nokia E71 een instabiele verbinding heb die ook nog eens veel trager is. Dat lijkt me dan toch echt een T-Mobile probleem tenzij de E71 dezelfde zogenaamd inferieure Infineon chipset zou hebben als de iPhone…

  30. @Rens verhoeven:

    Ik vind alles grote kwats maar ik vind wel dat t-mobile er aan moet werken want het probleem ligt echt wel bij t-mobile. Ze moeten hun masten is checken op problemen en nieuwe bij bouwen en sommige vooral updaten met 3G

    Het is zo jammer dat in Nederland een hoop mensen zich verzetten tegen het plaatsen van UMTS masten waardoor even nieuwe bijbouwen geen optie is voor de meeste providers.

  31. Ik heb de iPhone 3G in Italie gekocht en gebruik hem in nederland met een KPN kaart
    Persoonlijk heb ik weinig klachten.
    Het enige wat ik minder vindt, is de accu duur.
    Verder heb ik bijna overal 3G dekking en mijn gesprekken vallen nooit weg.

    Zou ik gewoon geluk hebben? of is het toch de dekking van T-Mobile??

  32. ga morgen maar ff een nieuwe 3G halen 😛

  33. Nou wat is de iphone kapot gemaakt zeg…

    er is alleen geklaagd en t-mobile heeft beterschap beloofd.
    Precies zoals ik had verwacht. Waar is de oplossing of het slopen van de iphone zoals werd aangekondigd? precies nergens. Gewoon een mooi sensatie belust item dat ook nog eens foutieve prijzen liet zien over de aanschaf van de iphone.

    vanaf 159 euro te koop met een 29 euro abonnement.
    ze vergeten dat er ook een 8 GB model bestaat van 19 euro met dat zelfde 29 euro abonnement.

    verder is er niks verteld over aanstaande firmwares
    ook niets over samensmelting van orange en t-mobile netwerken
    en ook niks over onafhankelijke infinion chip tests dat de hardware niet het probleem is maar de huidige software.

    kortom tros radar…
    Hoe serieus zijn jullie te nemen als je zelf al foutieve informatie verstrekt en geen onderzoek hebt gedaan naar de geschiedenis van apple in telefonie? Als ze hadden verdiept in de eerste generatie dan hadden ze begrepen dat daar de problemen die er ook waren met elke firmware minder zijn geworden in rui voor een hoop extra mogelijkheden met de iphone. ze hebben het alleen om de show gedaan.
    Ze had niet eens de felheid die ze normaal gesproken wel had. Normaal lult ze de gast helemaal zoek maar dit was een milder dan ooit te voren. gebrek aan voldoende voor onderzoek? Of heeft ze zelf ook door dat dit item nergens op sloeg?

  34. Ik vind het wel grappig hoe iedereen zijn hoop op 2.1 hebben gericht.
    Ik zie wel wat er komt en heb geen grote verwachtingen, valt het misschien wel mee.
    Ik maak rare dingen mee met mijn phone maar vind het tot nu toe niet al te storend.
    En dat Apple druk bezig is dat geloof ik ook wel maar die hebben ook hun eigen programma.
    Al die voorbarige reacties altijd op iets wat nog moet komen. Net zoiets als al die mensen die zonodig een iphone moesten hebben en er dan achter komen dat de camera niet filmt of dat je geen flash hebt. Eerst zien dan kopen jongens. Zo en nu even verder met last.fm 🙂

  35. @ vassill

    nieuwe 3g hale??

  36. @4saus
    Met de firmwares die de infinion chipset aansturen is niks mis. Het is de sterkte en sustainability van het signaal

  37. Had een redelijk hoge pet op van Radar, maar vond dit nou niet echt een sterk item (lees: echt niet sterk).

    Ach, zo gaat het vaak, ik hoor bijvoorbeeld vaak mensen roepen ‘de aanbiedingen van de Aldi zijn echt wel goede kwaliteit hoor’ dat neem je dan in eerste instantie misschien nog aan ook, tot ze iets in de aanbieding hebben waar je zelf toevallig verstand van hebt, en dan blijkt het toch echt gewoon alleen qua uiterlijk goed, maar qua kwaliteit een heel stuk minder.
    Of je denkt dat een krant een kwalitatief in orde is en dan lees je het interview wat je zelf hebt gegeven en dat rammelt aan alle kanten (eigen ervaring).

    Het bekende korreltje zout dus.
    Dat gezegd hebbende; er mankeert natuurlijk best nog wel het één en ander aan de iPhone, en ik hoop dan ook op een update morgen die een hoop verbeteringen brengt…

  38. Toch even vermelden. Ik en velen met mij gebruiken al een jaar misschien langer! De iphone 2g met een t-mobile kaart en gprs! Heb nooit problemen of klachten gehad! En ben tevreden over t-mobile.
    Natuurlijk af en toe het bereik probleem, maar dan moet je maar kpn nemen of zo!

  39. ik heb GEEN porblemen !!!
    (daarmee heb ik alles gezecht :D)

  40. Het zijn een stel oude zeikers die niks weten van de mogelijkheden die je met je Iphone hebt.

    Het is hetzelfde als ik mijn oma z’n ding zou geven dan zou ze ok met een groot vraagteken op haar kop rondlopen hoe ze met zo’n ding om moet gaan.

    Je moet je wel verdiepen in je iphone om er het optimale uit te halen.

  41. geinig, ik heb totaal geen problemen met mijn iPhone 1.0 😛

    @ Maik, ik denk dat je oma nog een aardig end kan komen hoor, de iPhone is zeer gebruiksvriendelijk 😉

  42. Zonde dat de man nieteens zijn zinnen mag afmaken en continue wordt onderbroken door de presentratrice welke’s microfoon harder stond afgesteld om zo een gesprek lekker kort te houden……
    Vertrouw erop dat T-Mobile dit goed gaat oplossen.

  43. hoe zit het met wat er in december komt?
    en hoe zit het met korting op een paar maanden?
    wat berijk je met e klachten behalve dat ze er een vaag gesprek over gaan houden met vele onbeantwoorde vragen.
    en over 48 uur terug bellen wat kun je verwachten? dat ze bij je thuis komen om te kijken of je geen bereik hebt en dan korting geven waar dan ook weer voorwaarden aan vast zitten?

  44. @Gielk, jij hebt geen problemen dus heeft niemand problemen. Was alles maar zo simpel. Jouw post is toch niet toevallig op de iPhone getypt?

    Overigens geeft het e-mail adres van T-Mobile waar je een klacht naar toe kunt sturen een foutmelding, geen bezorging mogelijk.

  45. @Maik
    Mijn dochtertje van 2.5 kan er anders prima mee omgaan, ze flipt door de foto’s alsof ze nooit anders gedaan heeft.

  46. ik heb niet al te veel problemen behalve dat 3g soms niet goed werkt maar voor de rest geweldig toestel.

  47. mark zegt:
    8 september 2008 op 21:14

    @4saus
    Met de firmwares die de infinion chipset aansturen is niks mis. Het is de sterkte en sustainability van het signaal

    dat begrijp ik best.

    Maar het blijft gewoon zo dat Tros radar gewoon doel loos heisa heeft staan maken voor wat nu blijkt maar 1% van de iphone klanten. (ondanks de klachten die gegrond zijn.)
    Het is allemaal enorm uitvergroot. en er is niks verteld over de komende firmware updates waarin apple beloofd heeft een oplossing te bieden voor de vele bugs.

  48. de uitzending geeft maar weer aan hoe je tros radar moet inschatten, een onbetrouwbare medium een zijn zaakjes niet op orde heeft.

    500 van de 65000 hebben een paar klachten dat is ongeveer 7% die een probleem hebben

  49. ja ik vnd dat toetsenbord op de iphone egt irritant typ je op msn b.v. heey en dan vertaalt hij het naar heet 😮 mjaa dat heeft helemaal niks te maken met deze problemen

  50. ik ontvang automatisch bericht over reacties staat automatisch aangevinkt duz ik heb nu 100 mailtjes 🙁

  51. @stephan:

    Vernam vanmiddag van T-Mobile dat de behandeling van een klacht momenteel een doorlooptijd heeft van 25 (!!) dagen. Reken dus maar niet op die 48 uur, ze hebben het loei druk.

  52. Ik ben 1 van die mensen die kon kiezen OF een korting OF af zien van ontbinding. Dankzij deze uitzending blijkt toch dat ik wel degelijk zowel de korting kan krijgen als het recht op ontbinding behoud, niet onbelangrijk.

    Ik snap niet dat mensen moeite hebben met mensen die problemen hebben met hun iPhone…volkomen onbegrijpelijk. Waarom is 1% van de klanten ineens onbelangrijk als JIJ geen problemen met JOUW iPhone hebt?

  53. @iphoneclub

    klopt, ik had de link eerst uit de “live” thread over de uitzending. Daar stond volgens mij geen streepje tussen t-mobile…vandaar de bounce.

  54. @Michel,

    volgens mij heb jij een erg onbetrouwbare rekenmachine. 500 klachten op 65000 toestellen is nog geen 1% en niet 7% 😉

  55. Ik heb nooit problemen met m’n iPhone, maar ik bel/internet dan ook via Vodafone en niet via T-mobile 😛

  56. 2.1. wordt morgen verwacht. Dit heb ik naar deze site (redactie) gemailed. Bron is te vinden op iphonenieuwsblog.nl. Er zouden een hoop nieuwe dingen in zitten. Ben benieuwd.

  57. @ michel:

    eeh.. 1 procent van 65000 is al 650, 500 is 0,77 procent.
    verder echt een bullshit programma. 500 klachten ik hoorde er 2:
    Geen bereik, nooit last van gehad, komt denk ik door de 3G, had op mn andere telefoon (N70 ook 3G) wel problemen.
    Hij is sloom, ik heb net even een wedstrijdje gedaan met een vriend met windows mobile, en iphone is toch wel sneller. Ik had als eerste iemand gebeld!

  58. T Mobile heeft geen altijd al brak netwerk gehad 3G was al niet denderend op een een N73!

    als ik me kpn kaart in me iphone 3G stop niks aan de hand werkt alles altijd normaal.

  59. Volgens mij is 500 van de 65000 minder dan 1% maar het totaal aan ontevredenen is natuurlijk veel hoger.
    Wat een enorme prestatie van die Tmob bril om een e-mail adres te openen.
    Proficiat, je ziet dat ze toch werkelijk tot grootse dingen in staat zijn. Nu nog een stomerijtje voor de Apple vertegenwoordiging die het in zijn broek deed vlak voor de uitzending, even de coulissen schoonboenen en het crisisteam heeft zich weer bewezen.

  60. @ JP Excusez moi. Over het hoofd gezien. Thnx.

  61. bij mij en mijn buurvrouw en een aantal familie leden heb ik in huis geen bereik met tmobile…. en niet alleen met een iphone ook met een nokia n70 en een nokia n73 op het tmobile netwerk.

  62. Ik ben van mening dat het idd dekkingsproblemen van het T-mobile UMTS netwerk zijn. Trust me een firmware opdate gaat geen oplossing geven voor ontvangst problemen. Zelf heb ik iphone 1st gen. met T-mobile gprs ontvangst van spraak en i-net zijn top. Er staan gewoon te weinig UMTS palen laatst heeft een locale politieke partij hier in Woerden ook al weer een plaatsing tegen gehouden. T-mobile doen ook hun best want ontevreden klanten heeft niemand wat aan.

    Ow en crashende iPhones wellicht helpt 2.1 maar ook dat zal tegen vallen. Hoop app’s zijn gewoon buggy en trekken de performance naar beneden. En met de update die het mogelijk gaat maken om meerdere app’s in de achtergrond te kunnen draaien zullen er wel weer nieuwe problemen komen.

    Ik kijk uit naar de Keynote morgen! 🙂

  63. Mieschien ben ik een zeikert maar ik ga ook ff een emailtje sturen
    Ik heb thuis en op werk beiden geen 3g
    En ons draadloos netwerk komt niet door de boven verdieping
    Kunnen ze niet speciaal voor mij een 3g paal plaatsen 😛

  64. Wat is er eigenlijk werkelijk aan de hand.

    -Op sommige punten in Nederland heb je geen bereik terwijl een ander toestel wel bereik heeft.
    -En heb je eindelijk bereik dan kan het soms wegvallen.

    -Tmobile zegt dat zijn netwerk goed is.
    -Apple zegt dat zijn toestellen geschikt zijn voor 3g netwerken en dat je er snel mee kan internetten.
    -En zelf Infineon zegt dat zijn chips goed zijn.
    (bron ***)

    Het Tmobile netwerk is (redelijk) goed. Dat wordt bewezen door dat andere toestellen wel een goed bereik hebben.
    Dus bij de Iphone ligt het probleem.
    Maar de Iphone heeft niet eens z’n hele slechte antenne. (bron *)
    Maar omdat de Iphone de signalen te sterk gebruikt komt het Tmobile netwerk in problemen door de vele Iphone gebruikers. (dit word gedeelte opgelost door een firmware update)

    De claim dat Tmobile een (bijna) landelijke 3g dekking heeft komt in gevaar.
    En dat de Iphone geen goeie 3g verbinden kan leggen met het netwerk.
    (de claim van Apple)

    Tmobile zal dus alle klachten op zich nemen en eventueel hun netwerk onderzoeken en zo nodig te verbeteren. Maar het zal vooral aan Apple doorgeven wat voor gevolgen het heeft voor hun netwerk.

    Apple zal in zijn beurt de 3g-firmware gedeelte moet aanpassen aan de 3g-netwerken die er nu zijn en rekening moet houden met de vele gebruikers die de 3g-netwerken belasten.
    (bron **)

    En de programmeurs van Apple moet weer rekening houden met de hardware chips van Infineon. En kunnen bij Infineon voorleggen dat hun chip niet is opgewassen tegen de vele Iphone gebruikers die allemaal 3g-connectie willen maken met het netwerk van Tmobile.

    * http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=444&a=440573
    ** http://www.pocketinfo.nl/nieuws/nieuws/11081/apple-bezig-met-softwarepatch-voor-beter-ontvangst-iphone-3g.html
    *** http://www.businessweek.com/technology/content/aug2008/tc20080813_430402.htm

  65. ze hopen de problemen in December voor een deel opgelost is??????? kan het niet wat sneller!!! 3g is niet iets nieuws voor ze…. jesus los het op zo moeilijk kan het niet zijn!!!

  66. ik vind het niet normaal dat ik deze maand mijn belminuten kwijt ben omdat ik ze maar een maand mag meenemen, en ik normaal altijd mijn belminuten opbel.

    Nu ben ik dadelijk dus al mijn minuten kwijt, simpelweg omdat ik ze niet op KAN bellen.. :s
    als ik een fatsoenlijke gsm dekking had, waarbij mijn iphone niet elke keer uitviel, dan had ik teminste gebruik kunnen maken van die minuten..

    en nog iets..
    t-mobile belt ALTIJD terug op mijn mobiele nummer, maar wat heb ik daaraan als de verbinding na 2 sec uitvalt?? telkens mijn thuis nr opgegeven, maar nee hoor.. telkens weer 06 bellen ..

  67. Uitzending was zoals verwacht denk ik. T-Mobile zegt dat ze alles oplossen, Apple geeft geen commentaar. Alle 3G / UMTS netwerken zijn matig en T-Mobile is hier zeer zeker geen uitzondering op.. Apple heeft problemen met 3rd party apps maar dat zal ook wel langzaam opgelost worden.

    Heb zelf bewust gewacht en mijn 1st gen gehouden, maar vind het wel heel vervelend voor iedereen met een 3G toestel.. Wat betreft die haperende 3G ontvangst, je kunt 3G toch uitzetten? Ok, niet ideaal maar dan kun je iig gewoon bellen…

  68. Ik heb anders nergens last van met mijn vodafone sim in een belgische 3g

    Oke me bereik is minder als in een (oudere) andere gsm.
    maar slecht is het zeker niet.

  69. waarom zeuren ze nou toch zo veel over de batterij? Je moet de iPhone niet gaan vergelijken met oudere telefoons. Dat is net als appels en peren…

    In een smartphone batterij test kwam de iphone er als beste uit! (wat ik ook hier het gelezen in een nieuwsitem)

    Dikke “peopklacht” dus

  70. – Dit wordt niet geaccepteerd!

  71. – Dit wordt niet geaccepteerd!

  72. Ben ik FF blij met m’n 1st gen. iPhone! 🙂

    Ik had al m’n twijfels met die 3G, en wilde er nog even mee wachten. Maar misschien lanceert Apple morgen firmware 2.1?

    Dan zou er een hoop ogelost zijn denk ik. 🙂

  73. ik vind het gek en asociaal van de mensen die hier zeggen dat ze wel goede dekking hebben en dat de rest dat dus ook maar moet hebben. Dat wou ik eerst even kwijt maar vedder vind ik het te minsten goed dat tmob wat zegt en niet helemaal stil blijft net zoals Apple

    Maar dat is mijn mening

  74. Voor mij is het een geweldig apparaat…. Eindelijk is het eens een keer andersom….
    Wij als Maccer’s zijn nu zwaar in het voordeel!!!!!!!!!!!!!!
    De 3G van mij is perfect, oké de batterijduur is een zwak punt……
    maar bedenk wel wat er allemaal aan kan staan WIFI-3G-GPS etc. etc.

    Die van mij synct als ECHT als een tierelier via met mobilememac!!!!!!!!!!!!!!!!

    Als ik nu aan mijn oude Neukia terugdenk……jezus wat een verschil!!!!!!!!!!!!!!!!

    Wat betreft het item van Trosradar, dat had overeenkomsten met de alom bekritiseerde, en vooral ONDESKUNDIGE artikelen in de ConsumentenGids.

    En sommige klachten vind ik echt te dom voor woorden, dat is klagen ZONDER na te denken.

    Valt in de catagorie: Auto met caravan in zijn 5!!!!!! de Alpen in, omwille van het nieuwe rijden…….
    Kom op zeg!!!! denk ook zelf eens na!

  75. APPLE IS IN DE FOUT, PUNT UIT.

    Heeft absoluut niets maar dan ook niets met de provider te maken (dan heb ik het niet over 3G-ontvangst, wat grotendeels wel ligt aan de provider). Apple doet gewoon alsof hun neus bloedt.

  76. @ Michal

    Wat er ook aan de hand is, is dat het netwerk probleem ook in het buitenland optreed. Ook de providers schuld dan? of niet?

  77. De iPhone wordt er idd uitgehaald omdat het een enorme hype is.
    Je wilt niet weten hoeveel klachten er met andere toestellen zijn alleen die zijn niet zo gehyped dus die halen RADAR niet.

    Het is wel heel duidelijk dat als T-Mobile maanden gratis gaat geven zij de schuld op zich nemen en het dus weinig met de iPhone te maken heeft. Anders zat er iemand van Apple die aan zou geven dat de iPhone het enige toestel is dat met veel updates werkt en dus makkelijk zo te herstellen is. Dit is niet het geval dus T-Mobile is schuld.

    Ja veel mensen klagen ook over crashen etc maar om ff een situatie te schetsen. Bij RADAR zat een paar maanden geleden een hoge pief van KPN en eentje van (ik meen) UPC.
    UPC gaf aan dat KPN zoveel slechter was omdat ze zoveel meer klachten hadden maar als je vervolgens ging kijken naar het aantal klachten per aantal klanten deed KPN het een stuk beter.

    Ter illustratie. Als er 1.000 klachten over de iPhone zijn dan zeg je “dat is wel erg veel” maar als je bedenkt dat er misschien wel 100.000 iPhone zouden zijn (cijfers puur fictief) dan komt dat maar neer op 1%. en dat vind ik erg meevallen. Er zijn toestellen geweest (meen in de N-series van nokia, de N71 ofzo) waar dat percentage veel hoger was. Maar vooral omdat de iPhone gehyped is hoor je daar niemand over.

  78. nouu ik vond t niet echt een boeiende uitzending!!

    Ik heb de Eerste gen gehad en nu de 3G met Vodafone en ik heb helemaal nergens last van en ik ben heel tevreden…. Waar zou het probleem toch liggen 😉 haha stap gewoon over naar een ECHTE PROVIDER!!!!!! Suc6 alllemaal!!!!

  79. Jojodel zegt:

    Die van mij synct als ECHT als een tierelier via met mobilememac!!!!!!!!!!!!!!!!

    wat is mobilememac bedoel je gewoon mobileme of iets anders want ik vind dat syncen toch wel lang duuren

  80. @saf
    3g met vodafone? Welke methode heb jij hiervoor toegepast?

  81. Ja klopt…..MobileMe (me.com, de vervanger van mac.com)
    Voor Windows users: (web)mail, CalDav agenda, 20 GB space, webgallery, etc. voor 79,- per jaar

    Push email werkt trouwens ook goed, en zoals her en der al lezen is geweest,
    Connect de iphone RECHTSTREEKS op je Mac of PC dus niet via een HUB!!!!

  82. Ik snap het niet ik dacht dat de 3G problemen niet aan de operatoren lag maar aan de infineon chip

  83. Nee het ligt aan zowel Apple als tmob.
    Door de haastige intro is er geen goede fieldtest gedaan. De iPhone blijft constant handshakes versturen naar de masten.
    Daardoor zijn de basestations overbelast, zonder dat ze nuttig verkeer afhandelen.
    Dit gebeurt al met enkele iPhone per mast, vandaar dat sommige mensen (Vodafone) geen last hebben en anderen, ook met 4 streepjes, wel. Daarnaast is het bereik van Tmob het minste van alle operators en is het OS van de iPhone (niet de apps, die worden wel gekeurd) gewoon instabiel.
    Het is dus niet OF/OF maar EN/EN !
    Dat had die stofzuigerverkoper in de uitzending bij Antoinette duidelijk moeten maken, inplaats te zemelen over zijn support-emailadresje.

  84. Ahzo dit is wel een deuk in het imago van Apple.

  85. Ach ja, wat zijn klachten?
    Mijn N95 4gb heeft op dit moment echt zuigend bereik (Orange/T-Mobile) en ik kan zeker 75% van de tijd niet bellen van wege “verbingsprobleem”. Internet is K, want ook al heb ik 3g of 3.5g volledig bereik, het signaal is te zwak voor G-mail of Nu.nl (voor de overname kon dit allemaal wel). En de N95 heeft ook een batterij van niks, en functies die niet zo werken als geadverteerd… Zo is er altijd wel iets…

  86. Ik was dus de gene die gisteren in de studio zit maar wil toch iets recht zetten hier omdat we na de uitzending nog hebben gesproken met de woordvoerder van T-Mobile.

    Ik lees hier dat veel mensen zeggen dat de schuld niet bij T-mobile ligt maar bij Apple. Indirect zou je denken dat dit zo zou moeten zijn maar jullie vergeten 1 ding!

    T-mobile is exclusief aanbieder (verkoper) dus wel degelijk verantwoordelijk voor de Iphone die hun op de Nederlandse markt hebben gebracht en dat gaf hij ook toe in en na de uitzending dus het aanspreekpunt van een slecht netwerk of een slecht functionerend toestel kan ten aller tijde bij de T-Mobile worden neer gelegd.

    p.s elders hier op het forum kan je lezen dat ik mijn contract al na 12 dagen heb ontbonden, omdat er voor mij nog te veel haken en ogen aan de Iphone 3G zitten batterij na 4 uur leeg ( tsja bel veel voor me werk) crashes van Iphone slecht bereik en geen 3g en als ik 3g heb de snelheden niet behaal die beloofd worden..

    mvg G Serban

  87. Wat G Serban zegt, T-Mobile is verantwoordelijk voor zowel het toestel als het bereik. Als het aan het toestel ligt dat 3G niet gebruikt kan worden, is in Nederland ook T-Mobile verantwoordelijk. Apple heeft alle klachtafhandeling, reparatie, verkoop, netwerk en dat soort dingen uitbesteed aan T-Mobile. Apple NL is totaal niet aansprakelijk voor de iPhone 3G en de perikelen eromheen.

    Hierdoor neemt T-Mobile een flinke verantwoordelijkheid op zich. Ten eerste: het is de eerste telefoon waar ze volledige support voor moeten geven, en waar ze dus ook volledig voor verantwoordelijk zijn. Elk ander merk heeft ergens een support kantoor of iets dergelijks. Het meeste gaat wel via Apple, omdat Apple weet wat known problems zijn en welke zaken onder garantie vallen, maar dat zal op den duur minder worden.

    Ik heb overigens al jaren T-Mobile, en naar volle tevredenheid. Nooit problemen met dekking, ook niet met de iPhone. Het bereik is zelfs beter dan mijn vorige telefoon, van T-Mobile: de MDA Pro.
    Ik vind dat T-Mobile goed werk doet, door belangrijke zaken op hun blog te bespreken, door gewoon naar de studio te komen en uitleg te geven, en al aardig wat mensen de mogelijkheid hebben geboden het contract op te zeggen. Voor veel van deze mensen was dit ook het geval geweest bij een andere telefoon, omdat in sommige gebieden het bereik nu eenmaal niet erg goed is, en ja, dit geldt ook voor andere mobiele aanbieders! Die hebben ook gaten in hun netwerk, het lijkt alleen wat minder, omdat op dit moment op dit forum en deze site alleen maar wordt geklaagd over T-Mobile. Gek hé, 90% van de mensen op deze site met een 3G hebben T-Mobile. En de positieve verhalen worden niet gelezen of wil men niet tot zich laten doordringen. Mensen willen nu eenmaal alleen het negatieve weten. Slechte eigenschap van de mens, maargoed.

    Ik ben in ieder geval zeer tevreden over T-Mobile, goede klantenservice, er is altijd een goede oplossing voor problemen en als je een klacht hebt zul je altijd een passende oplossing krijgen. Gewoon op een forum lopen zeiken en geen actie ondernemen lost niets op! Bellen, klacht doorgeven en desnoods mailen lost veel op!

    Voorbeeld: Mijn oude MDA pro was kapot, binnen garantie. De telefoon is meerdere keren opgestuurd geweest voor reparatie, tot ik een nieuwe kreeg. Ik heb bij binnenkomst van de nieuwe met de klantenservice gebeld, en meegedeeld dat ik mijn nieuwe toestel had, maar toch 2 maanden geen internet heb kunnen gebruiken. Dit is zonder gedoe of gezeur direct gecrediteerd van mijn volgende factuur. Dit soort verhalen hoor ik meer, en zelfs heel weinig verhalen over dat mensen geen goede klachtafhandeling hadden.

    Bij KPN was het denk ik niet veel beter geweest, als klachtafhandeling al niet slechter is. We kennen allemaal de puinzooi in systemen van KPN, de dure abonnementen en de slechte klachtafhandeling (KPN is niet voor niets al maanden nummer 1 in klachten top 3 van Kassa). Denken jullie echt dat Vodafone of KPN het beter gedaan zouden hebben? Ik niet!

  88. ik heb de iPhone 3g met vodafone in nl!! Bereik 3g is precies hetzelfde als met mijn n95! Thuis matig tot af en toe geen 3g (vanwege ontbreken mast) en op het werk school vol op 3g ontvangst. Speedtest levert ook een keurige 300-400 kb/s op! En accu probleem… Tsja daar had de n95 ook al last van dus kijk ik niet raar vanop met zoveel mogelijkheden!

  89. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar t-mobile met een verzoek om een oplossing. Hoewel ik zowel thuis, op mijn werk, en op de route daar tussenin, volgens de site zelfs binnenshuis 100% 3G dekking zou moeten hebben, is de praktijk dat ik meestal nauwelijks genoeg bereik heb om zelfs maar een gewoon telefoongesprek te voeren. Tot voor kort had ik in mijn iPhone 2G een KPN kaartje en daarmee kon ik OVERAL bellen en GPRS-en.. wat een drama is dit zeg. Eerlijk gezegd had ik al het vermoeden dat dit fout zou lopen… ik heb een aantal jaren geleden een t-mobile abonnement gehad, en dat was toen ook al heel beroerd, maar ik hoopte dat men inmiddels de zaakjes goed voor elkaar zou hebben. Nou niet dus.
    Ik ga aansturen op een ontbinding van mijn contract, haal een iPhone in Belgie of Italie en sluit een Vodafone abonnement af. Ik vind het wel jammer dat ik daarmee toch weer vast zit aan een datalimiet, maar ja.. wat heb je aan een onbeperkte internetverbinding als die meer niet dan wel werkt?

  90. misschien moeten we eens naar radar schrijven, met een klacht over radar…… Zouden ze dat item ook maken? Lol 😀

  91. Is natuurlijk makkelijk om in de klachten top 3 te staan als je de grootste aanbieder bent van mobiele telefonie, internet en vaste telefonie en ook nog tv aanbied… 🙂

  92. Ik heb al meerdere keren op deze site aangegeven dat ik erg tevreden ben over T-Mobile. De weinige klachten (2 tot nu toe) die ik had zijn altijd naar volle tevredenheid, zonder gezeur, opgelost.
    Wat mij tegen de borst stuit is dat je de klagers altijd het eerst en het meest hoort. Radar doet daar vrolijk aan mee, want ik zie geen mensen met positieve verhalen, terwijl er daar volgens mij een stuk meer van zijn.
    Begrijp me niet verkeerd, als mensen ontevreden zijn moeten ze dat zeker laten blijken, maar het levert alleen een scheef beeld op.

  93. Als je geen scheef beeld wil, staat het je vrij om de Libelle te lezen inplaats van deze thread. De klachten zijn reeel en ernstig en ook al is Tmob als distributeur juridisch aanspeeekpunt, Apple is met zijn haastige introductie, arrogante marketing en belabberde software updates (moreel) mede-verantwoordelijk en het is dus uitermate zwak dat ze niet verschenen.

  94. @Bacillus: Ik heb geen enkele opmerking over deze thread gemaakt, en als je goed leest geef ik de klagers gelijk.
    Libelle is trouwens best aardig zo nu en dan 😉

  95. 500 klachten is veel! Je moet niet het aantal klachten tov het aantal verkochte toestellen bekijken.. Dat is echt een onzin vergelijking.. a: niet iedereen wist dat je je klachten op kon sturen naar TROS radar, waaronder ik (lees het nu pas). b: Niet iedereen neemt de moeite om zijn klacht op te sturen…

    De nieuwe iPhone 3G suckt gewoon! Grote aantallen, grote druk, goedkoper en te snel op de markt brengen = wachten op fouten

  96. Zojuist (toeval of niet) in iTunes een bericht: iTunes has received new carrier settings ??!?!?

  97. Ik vond het maar een slappe aflevering. Ik had er meer van verwacht. Niet zozeer dat T-Mobile helemaal afgezeken word maar meer inhoud. Radar is een beetje flauw..

  98. Ja – ik denk dat Radar ook haast had, er is gerede kans dat de vandaag te verschijnen 2.1 FW update veel goedmaakt en dan hadden ze geen verhaal meer gehad…

  99. Moose zegt:

    8 september 2008 op 20:58

    Apple is perfect.

    wil je alsjeblieft niet dit soort onzinnige dingen neerzetten, mijn god zeg..in wat voor droomwereld leef jij.

  100. De oplossing is simpel … vodafone als provider nemen dan heb je geen probleem. Mijn ontvangst is prima 2g of 3g overal … jammer dat dit niet legaal kan:). Stom van apple t-mobile exclusiviteit te geven.

  101. Je moet gewoon een duo simkaart pakken dan kun je met je iphone patserig doen en met een nokia bellen.

  102. De items die Radar behandelt worden altijd zeer eenzijdig belicht. Het valt me ook op dat de bedrijven die de moeite nemen om toelichting te komen geven daar maar heel weinig ruimte voor krijgen. Radar hits de boel alleen maar op.

    De iPhone is een mooi product dat steeds beter en completer wordt. T-mobile moet ook nog wat stappen maken. De early adaptors van de iPhone 3G hebben hier ‘last’ van. De late majority koopt volgend jaar naar mijn verwachting een topproduct! Maar ja, wel een tijd later.

  103. @Goed Hard
    Wat een kolder.
    Als een bedrijf veel belooft en weinig waarmaakt moet je daarover kunnen klagen – en als het bedrijf zelf “niet thuis” geeft kom je bij dit soort programma’s terecht, ook het heilige boontje Apple. Als een bedrijf daarentegen iets extra’s doet krijgen ze een warme douche.
    Nogal goedkoop om de Radar (of Vincent Evers) dan als eenzijdig af te schilderen (“kill the messenger”)
    Daar ligt de oorzaak niet.

  104. @ Bacillus

    Inderdaad arrogant van Apple om daar niet heen te gaan/ te reageren.

    Ik zie die Vicent Evers meer als columnist, prima dat hij zijn mening geeft.

    Verder doet de iPhone wel wat gezegd werd dat ie ging doen. Nu worden de opties uitgebreidt, lijkt me niets mis mee. Ik kan me voorstellen dat het niet chill is als je niet kunt bellen. Maar daar heb ik nog geen last meegehad, in de Randstad is de dekking prima voor elkaar.

    Consumenten moeten zichzelf goed informeren voordat ze een aankoop doen. T-mobile stond al niet bekend om het beste netwerk. En ook weet je dat er geen turn-by-turn navigatie beschikbaar was op 11 juli. En als je rentevaste periode afloopt is er een kans dat je meer moet betalen…

    Bij de iPhone is echt geen sprake van misleiding/oplichting/etc. Van die Antoinette krijg je gewoon jeuk!

  105. als Apple vandaag niets over de problemen te melden heeft op de Keynote, dan zou dat wel héél arrogant zijn. Ik ga dat eerst eens even afwachten.

  106. @ Goed Hart
    Klopt dat consumenten zich goed moeten informeren, maar ik ging er op basis van Apple info van uit dat de 3G versie van de iPhone minimaal even goed/stabiel zou zijn als de 1e Generatie. Niet dus.
    Overpromising op het punt van appstore (update problemen), synchen (idem), basis stabiliteit OS, internet funtionaliteit (Flash/Java vs. “Full internet in your pocket”), MobileME (geen push), handshake op t-mob netwerk.
    Dingen die Radar allemaal niet genoemd heeft maar dat wil niet zeggen dat deze defects er niet zijn.
    Er zijn geen field tests geweest. Het blijft ook een leuk ding dat met miljoenen tegelijk het veld in gekwakt is, maar dat heeft weinig met kennisachterstand van consumenten te maken.

  107. Lieve redactie,

    oh, daar wilde ik eigenlijk mee beginnen,
    maar ineens vraag ik me af of er wel een redactie is, na het zien van de uitzending over de iphone.

    L.s,

    Na zien van de laatste uitzending kan ik helaas Tros Radar bijna gelijk stellen aan Astro TV.
    Dit houdt in dat er mensen werken die niet zijn wat ze zeggen. En bovenal niet deskundig.
    En bovendien gaat het alleen maar om kijkers aan de buis te houden.

    Wat een droef onderwerp was het. Het uitgangspunt is goed; storingen met de iphone.
    Een compliment voor de persoon die het onderwerp verzonnen heeft!

    Helaas hield daar het goede op, want van research over het onderwerp is geen sprake.
    Degene die de afwijzing van Apple kreeg, was natuurlijk op zijn teentjes getrapt.
    Als je zulke items blijft maken, dan komt er niemand meer naar de studio.

    Kortom een jammerlijke behandeling van een bestaand probleem.
    De kijker is er nul mee opgeschoten, klachten/feiten/onderzoek niet behandeld.

    De geinteresseerde iphone bezitter of aanstaande koper kan beter even op internet kijken,
    dan weet deze vele malen meer, dan na deze uitzending. Had Tros Radar maar gelezen….

    En wat is nou het vervelende ….. Tros Radar heeft zijn uitzending gehad en…… er is geen en.
    Want niemand van Tros Radar wil om zo’n slechte uitzending terug komen.
    Dus poppetje gezien, kastje dicht.

    Eigenlijk zou ik nog iets moeten zeggen over publieke omroep en mijn belastinggeld,
    maar ik ben bang dat dit toh allemaal rechtstreeks de prullenbak in gaat.
    Kritisch naar jezelf kijken is er natuurlijk niet bij, dat doe je alleen over anderen.

    Blijf vooral lekker dormodderen voor kijkcijfers! En bedank wat een leuk vak je hebt!

    Vriendelijke groet,

    Serge
    Geen iphone bezitter

  108. Ik krijg net een SMS van T-Mobile, dat ze mij naar aanleiding van mijn reactie hadden geprobeert te bellen, maar dat ik niet bereikbaar was….. Ja, dat was de klacht ook….. Ja, lekker,…. overigens geen gemiste call te zien, dus of ze echt hebben geprobeert te bellen?????

  109. @ Serge

    Inderdaad is Radar niet veel verder gekomen dan dat de Gadget onder de Gadgets op dit moment eigenlijk geen mobiele telefoon is.
    Voor jou en mij geen nieuws, maar voor de overige ca. 15.999.998 doorsnee Nederlanders misschien wel – en is deze boodschap in de TROS familie wellicht afdoende overgekomen.

  110. En nu weet ik nog niet of ik volgende maand voor de Iphone moet gaan of juist voor de N95/96. Kep me helemaal suf gelezen en gisterenavond de uitzending bekeken, die idd kwalitatief niet erg goed was… Maar ja weet dus nu nog niet wat wijs is 🙁

  111. Ik vond het moedig van T-Mobile om in ieder geval naar de studio te komen met een uitleg. Maar ik denk dat zij daartoe contractueel verplicht zijn door de deal met Apple. Die zal wel bepalen dat de carrier het eerste aanspreekpunt is in problemen met de iPhone.

    Waar de problemen liggen is nu nog steeds moeilijk te bepalen. Elk land heeft wel problemen dus of het nu echt bij de carrier ligt is moeilijk te zeggen. Opvallend is verder dat bepaalde toestellen die in bepaalde weken geproduceerd zijn meer last lijken te hebben dan anndere toestellen.

    Wat ik wel echt heel slecht vindt is dat Apple bijna helemaal niets van zich laat horen. Zelfs bij updates weet je niet welke verbeteringen er zijn of welke bugs/veiligheidsproblemen verholpen.

    Het gebrek aan transparantie is dramatisch bij Apple. Zelfs bij Microsoft zijn zij daar duidelijker in. Had ik niet verwacht van een bedrijf als Apple. Beetje schimmig allemaal.

  112. Gisteren mijn klachten in de mail neergezet en vandaag netjes terug gebeld met de optie om mijn contract te laten ontbinden of een ander toestel uitzoeken. Ik kan niet anders zeggen dat ze de klachten serieus behandelen.

  113. Tros Radar maakte hier een grove en onsmakelijke fout.

    Aantal punten:
    1) “Het goedkoopste abonnement kost €159,95”. …Pardon? de 8GB versie heb ik netjes €79,95 voor betaald. Waarom kiezen ze hier opeens de 16GB versie?
    2) “Met het duurste abonnement krijg je de iphone voor €1,-” …Pardon? Jullie vergeleken eerst de 16GB, maar nu opeens de 8GB… want wanneer je de 16GB neemt, betaal je óók bij het duurste abonnement €19,95. Met de 8GB krijg je hem dan wel voor €1,- maar ook het middelste abonnement van €44,95 per maand is dan voldoende om hem voor €1,- te krijgen.
    3) Wegvallende gespreken, inderdaad slechte zaak… maar ik denk even terug aan wat vakanties in de achterhoek etc met mijn oude telefoon… hmmm no-signal? waarom wordt daar niets over verteld? Ik heb verder geen problemen met mijn GSM signaal. 3G is niet altijd beschikbaar, maar EDGE heeft me nooit in de steek gelaten.
    4) Nog het ergste van allemaal: Ik mail Tros met deze punten, en wat krijg je dan als antwoord:

    Geachte mevrouw, meneer,

    Hartelijk dank voor uw email.

    Gezien het grote aantal reacties kunnen wij helaas niet alle mail
    persoonlijk beantwoorden. Daarom ontvangt u deze automatische reply.

    U kunt de informatie uit de uitzendingen nalezen op de Radarsite
    http://www.trosradar.nl. Hier kunt u ook alle eerder uitgezonden Radar onderwerpen terug kijken. Op ons forum kunt u een oproepje plaatsen over een bepaald bedrijf of dienst of mee discussieren met andere kijkers. Tevens kunt u hier telefoonnummers vinden van verschillende organisaties die behulpzaam kunnen zijn bij het oplossen van uw probleem.

    Met vriendelijke groet,
    Redactie Radar

    Hallo? Is dát dan wel netjes? T-Mobile doet teminste nog een minimale belofte een poging te doen iedereen te beantwoorden binnen 2 dagen, maar jullie stellen jullie mailserver gewoon in op AUTOREPLY? Niets “gezien het aantal reacties”, je stelt je mailserver zo in of niet. Ik kan me niet voorstellen dat dit ooit anders is geweest.

    Het is natuurlijk een feit dat Tros Radar het ook moet doen voor de kijkcijfers, maar wat ze nu hebben gedaan is wel erg matig. Als zij zelf nu eens eerst de eerlijke feiten op een rijtje zetten en goede reseach doen over de prijzen en infomatie die ze verstrekken, dán pas mogen ze zulke belastende informatie naar de man brengen. Ze hebben immers een imago van “wij brengen het recht naar de consumenten”, maar met incorrecte informatie mogen ze van mij dat imago snel kwijtraken.

  114. Moose zegt apple is perfect.

    Dat hebben we gezien na deze uitzending. Apple is zelfde als MS elke x updates nodig om bugs te verhelpen. Apple is zelfde als Nokia toestellen op de markt brengen die nog niet af zijn. Voor mij geen apple en nokia meer. Radar is top.

  115. Ik heb geen 3g thuis
    Maar het signaal is er wel
    T-mobile zei dat er het in de telefoon lag
    En dan er met 2 maand een update zou zijn
    ik krijg tot die tijd 50% korting op mijn I-500
    En mocht het probleem dan niet verholpen zijn
    Zouden ze verder kijken voor mij

  116. Zoals gewoonlijk worden alleen de negatieve reacties laten zien. Hier meestal goed 3G bereik, vooral buiten en meestal ook binnen. Ik weet niet hoe de situatie in andere delen van het land is maar om nou meteen te zeggen dat de Iphone een slecht 3G ontvangst heeft vind ik wel heel voorbarig.

  117. Iphone werkt bij mij uitstekend. Zeker vergeleken met Windows Mobile, wat ik een jaar of 5 gehad heb: een wereld van verschil, de Iphone is daarmee vergeleken een grote stap vooruit. Alleen thuis heb ik slecht bereik van T-mobile en dus slechte 3G en soms moeilijk te verstane telefoongesprekken. Ik ben echter veel weg voor mijn werk en de plek waar ik dan veel zit heeft prima bereik en daar werkt de 3G dan ook heel goed. Ligt dus gewoon aan netwerk wat op nog veel plekken onder de maat is…

  118. Het is wat zit je in de studio spreek je na afloop met de man van T-mobile stuur je netjes een mail en meer dan 48 uur later nog steeds geen reactie!

    ga maar weer ff met t-mobile en tros radar bellen

    G Serban

  119. Ik heb nog steeds niks te horen gekregen … ik heb al maandag gemailt en heb een automatische standaard bericht gehad dat ze met me contact zullen nemen …

    ZEER SLECHTE SERVICE

  120. Ken je na gaan hoeveel extra klachten er na die uitzending nog binnen stromen dat ze niet eens binnen 48 uur kunnen reageren

    Ik heb net gebeld met de redactie van tros Radar en die zegt: geef ze nog even de tijd, ze zullen na de uitzending wel heel veel reacties hebben gekregen en de toestroom niet aankunnen, als ik a.s maandag nog niks heb gehoord dan moest ik gelijk aan de bel trekken en nemen ze het wederom a.s maandag mee in hun programma.

    wordt vervolgt

    mvg G Serban

  121. Redactie: Tekst verwijderd wegens kwetsende opmerkingen.

  122. Wat een service bij t-mobile kreeg zojuist deze mail binnen en heb gelijk contact opgenomen met tros radar en onze rechtsbijstand verzekering in geschakeld dit pik ik niet meer nog eens 20 dagen wachten toestel is al sinds 13-08-8 in hun bezit en is nog niet afgehandeld en heb 154 euro te goed van T-Mobile.

    De mail die ik kreeg:

    info@t-mobile.nl
    aan mij

    details weergeven 09:25 (10 uren geleden)

    Beantwoorden

    Geachte heer Serban,

    Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht. Wij sturen uw bericht door naar onze afdeling Geschreven Klachten. U ontvangt hierop binnen ongeveer twintig dagen een reactie.

    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice BV

    Franka Leemans

  123. T-mobile heeft dus maling aan alles en iedereen, belooft was binnen 48 uur mij terug te bellen om tot een oplossing te komen .

    Na ene boze reactie van mij op de brief van hier boven zojuist weer een email ontvangen waarmee ze mij weer aan het lijntje proberen te houden 🙁

    ===

    info@t-mobile.nl
    aan mij

    details weergeven 11:58 (1 uur geleden)

    Beantwoorden

    Geachte heer Serban,

    Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

    U geeft aan niet tevreden te zijn over de lange tijd die T-Mobile nodig heeft om het een en ander af te werken. We begrijpen uw gevoelens, maar kunnen de procedure niet versnellen. Wij hebben uw e-mailbericht doorgestuurd naar de afdeling Geschreven Klachten. Naar deze afdeling is ook uw eerder e-mailbericht gestuurd. Een van de medewerkers neemt uw e-mailbericht zo spoedig mogelijk in behandeling.

    Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien en bieden onze excuses aan.

    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice BV

    Annelies Witte

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.