Reacties voor: T-Mobile start met uitrol bellen via Wi-Fi vanaf iOS 12.2

T-Mobile is gestart met de uitrol van bellen via Wi-Fi. Dat betekent dat je ook bereikbaar bent via je eigen Wi-Fi-netwerk, op momenten dat je dekking via T-Mobile beperkt is.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 25 reacties

  1. Heb iOS 12.2 geïnstalleerd, maar zie bellen via Wifi niet. Xs Max.

  2. Het werkt 😃

  3. Origineel geplaatst door Michel
    Heb ios 12.2 geïnstalleerd maar zie bellen via wifi niet. Xs max

    Ga naar Instellingen > Algemeen en dan info.

    De aanbieder instellingen zullen dan worden bijgewerkt

  4. Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit zou activeren? Als de minuten nog steeds van m’n bundel afgaan, wat is dan het nut van bellen via wifi?

  5. @Bas: Wanneer je slecht mobiel bereik hebt, maar een sterk WiFi signaal, dan kan je alsnog een telefoongesprek voeren zonder problemen.

  6. Origineel geplaatst door Bas
    Kan iemand mij uitleggen waarom ik dit zou activeren? Als de minuten nog steeds van m’n bundel afgaan, wat is dan het nut van bellen via wifi?

    Met WiFi bellen kan je zelfs bij slecht bereik gewoon een telefoongesprek zonder problemen voeren als je een sterk WiFi verbinding hebt.

  7. EIN-DE-LIJK! Tijd terug overgestapt van Vodafone naar T-Mobile, vanwege het onbeperkte internet, maar al snel spijt van, omdat ik in m’n nieuwbouw huis nauwelijks tot geen bereik had. Ik moest tegen het raam aan staan om te kunnen bellen …

    Vodafone heeft al jaren bellen over Wifi, dus ben blij dat T-mobile ook eindelijk overstag is!

  8. Wifi bellen is inderdaad heel handig als je ergens slecht bereik hebt maar wel wifi. Ken genoeg mensen die binnen in huis of op kantoor slecht bereik hebben en last hebben van wegvallende verbindingen of geen verbinding, dan hoef je nu niet meer naar buiten te lopen om te bellen.

  9. Origineel geplaatst door Michel
    Heb iOS 12.2 geïnstalleerd, maar zie bellen via Wifi niet. Xs Max.

    Ik heb een vraag over de Max aan jou. Ik heb af en toe nog steeds last dat ik 4G heb en vol bereik, maar dat mijn internet niet werkt. Vaak nadat ik een WiFi omgeving heb verlaten. Na een herstart OF vliegtuigmodus aan uit te zetten doet hij het weer goed. Dit is heel irritant want het zorgt ervoor dat ik geen berichten of mails binnen krijg totdat ik het in de gaten krijg. Betaal je dan €1300 voor…

    Heb jij of andere XS Max gebruikers hier ook last van icm T-mobile?

  10. In ieder geval een manier om de bagger kwaliteit en dekking van dit netwerk te verbeteren.

  11. Ik zie in m’n instellingen dat Tele 2 het ook heeft.

  12. @Victor: Ja beter doen ze niets?
    Alle providers doen dit dus T-Mobile eindelijk ook.
    Als het niet werkt stap je toch gewoon over i.p.v hier te gaan zitten piepen?

  13. Ik hoop dat klanten van Simpel ook gebruik kunnen maken van bellen over Wifi.

    Heb net ook de nieuwe carrier update binnen gehad en de optie aangezet. Nu hopen dat het gaat werken.
    Andere gebruikers intmiddels al kunnen bellen via Wifi via TMobile ?

  14. Origineel geplaatst door Michel
    Heb iOS 12.2 geïnstalleerd, maar zie bellen via Wifi niet. Xs Max.

    Origineel geplaatst door J
    Ik heb een vraag over de Max aan jou. Ik heb af en toe nog steeds last dat ik 4G heb en vol bereik, maar dat mijn internet niet werkt. Vaak nadat ik een WiFi omgeving heb verlaten. Na een herstart OF vliegtuigmodus aan uit te zetten doet hij het weer goed. Dit is heel irritant want het zorgt ervoor dat ik geen berichten of mails binnen krijg totdat ik het in de gaten krijg. Betaal je dan €1300 voor…

    Heb jij of andere XS Max gebruikers hier ook last van icm T-mobile?

    Ja! Ik heb exact het zelfde! Ik ga binnenkort maar weer eens bellen🙄

  15. @Eric: Zoals in het artikel en in onze algemene uitleg over Wi-Fi bellen staat, heeft Tele2 dit al een tijd. Sterker nog, al sinds februari vorig jaar.

  16. @ de discussie waarom WiFi bellen wel of niet zou moeten geaccepteerd

    Mijn mening is;
    Het is zoals hierboven aangegeven een goed idee om bij gebieden met slechte dekking gebruik te kunnen maken om te bellen over WiFi. Mijn vraagstuk ( en dit is om een ieder aan het denken te zetten) je betaald de provider een x bedrag ( in sommige gevallen zelfs erg veel) om gebruik te mogen maken van hun netwerk. Waarom zou je dan jouw infrastructuur beschikbaar stellen voor de provider? Je krijgt geen korting op je abonnement omdat de provider gebruik maakt van jou of derde netwerken om jou een dienst te leveren. Je krijgt ook geen hardware ( wat Vodafone vroeger overigens wel deed maar dat was over jouw internet verbinding en betaalde je dubbel) van de provider gecompenseerd om WiFi bellen mogelijk te maken. Kortom het kost je allemaal geld om ervoor te zorgen dat je mobiel bereikbaar bent.
    Als de dekking ergens slecht is dan kan dit door diverse zaken komen maar de belangrijkste kan zijn dat de provider in jouw gebied of een storing of te weinig masten heeft staan. Als dat laatste het geval is moeten zij maar zorgen dat hun dekking beter wordt ipv gebruik te maken van jouw hardware/ vaste internet verbinding.
    Niet geheel onredelijk lijkt mij toch? Waarom betaal je anders een abonnementsgeld aan de mobiele provider?

    Ligt het aan jou(W gebouw) dat het signaal niet binnen kan komen dan snap ik het concept overigens wel, in dat geval kan je de provider niets verwijten.

  17. @Iemand: Amen helemaal mee eens. En daarom staat het bij mij ook uit. Heb overigens gelukkig niet te klagen over mij bereik.

  18. T-Mobile is vanaf vandaag begonnen met een pilot bellen via Wifi voor 10 iPhone klanten welke zich van te voren hebben moeten inschrijven. Ze zijn dus wel begonnen met het uitrollen echter werkt het nog niet (indien je niet ingeschreven bent).

  19. Origineel geplaatst door Michel
    Heb iOS 12.2 geïnstalleerd, maar zie bellen via Wifi niet. Xs Max.

    Origineel geplaatst door J

    Ik heb een vraag over de Max aan jou. Ik heb af en toe nog steeds last dat ik 4G heb en vol bereik, maar dat mijn internet niet werkt. Vaak nadat ik een WiFi omgeving heb verlaten. Na een herstart OF vliegtuigmodus aan uit te zetten doet hij het weer goed. Dit is heel irritant want het zorgt ervoor dat ik geen berichten of mails binnen krijg totdat ik het in de gaten krijg. Betaal je dan €1300 voor…

    Heb jij of andere XS Max gebruikers hier ook last van icm T-mobile?

    Origineel geplaatst door Justin K
    Ja! Ik heb exact het zelfde! Ik ga binnenkort maar weer eens bellen🙄

    Best vervelend indd. Ik had de hoop op een software remedie. Heb al van alles geprobeerd. Netwerk instellingen gereset (dag wachtwoorden) allemaal geen soelaas.

    Wacht iOS 12.2 met de provider update van T-mobile maar even af. Kijken of het dan wel opgelost is. Anders inderdaad maar bellen met Apple😔

    Thanks voor je reactie! Dan weet ik dat het nog steeds een bestaand probleem is.

  20. Origineel geplaatst door Michel
    Heb iOS 12.2 geïnstalleerd, maar zie bellen via Wifi niet. Xs Max.

    Origineel geplaatst door J
    Ik heb een vraag over de Max aan jou. Ik heb af en toe nog steeds last dat ik 4G heb en vol bereik, maar dat mijn internet niet werkt. Vaak nadat ik een WiFi omgeving heb verlaten. Na een herstart OF vliegtuigmodus aan uit te zetten doet hij het weer goed. Dit is heel irritant want het zorgt ervoor dat ik geen berichten of mails binnen krijg totdat ik het in de gaten krijg. Betaal je dan €1300 voor…
    Heb jij of andere XS Max gebruikers hier ook last van icm T-mobile?

    Origineel geplaatst door Justin K

    Ja! Ik heb exact het zelfde! Ik ga binnenkort maar weer eens bellen🙄

    Helaas komt mij dit ook bekend voor…

  21. Ik ben voor. Ik woon aan de rand van een dorp. Vervolgens een weiland en 3km verderop een grote stad. Ik heb op alle netwerken slecht bereik, omdat providers geen extra masten willen plaatsen voor de paar gebruikers. Ik krijg vooralsnog een korting op mijn T-mobile factuur, omdat ik binnenshuis slecht bereik heb. Nu ik kan bellen via Wifi verwacht ik dat het beter gaat worden. Kan onze vaste telefoonlijn er eindelijk uit.

  22. @J: Dit kan kloppen!
    Ben met die van mij naar de apple store gegaan
    Die zeiden dat er bepaalde modellen een chip fout hebben!
    Ik heb een nieuwe gehad probleem opgelost

    Dus zou maar naar de apple store gaan nu je nog garantie hebt👍🏻

  23. Origineel geplaatst door Marvin
    @J: Dit kan kloppen!
    Ben met die van mij naar de apple store gegaan
    Die zeiden dat er bepaalde modellen een chip fout hebben!

    Ik heb een nieuwe gehad probleem opgelost

    Dus zou maar naar de apple store gaan nu je nog garantie hebt👍🏻

    Thanks, garantie heb ik nog wel even 😊 maar als het probleem zich blijft voordoen komende maand dan zeker naar de store!

  24. (Red.) Aanvullende informatie over de pilot toegevoegd.

  25. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.