Reacties voor: Swatch krijgt merknaam ‘one more thing’ in handen

Swatch heeft de merknaam 'one more thing' in handen gekregen, maar alleen in Zwitserland. Wat Swatch met de gevleugelde uitspraak van Steve Jobs wil doen, is een raadsel.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 14 reacties

  1. Das gene “one more thing” van apple meer maar “two more things”

  2. Tim gebruikte het niet één, maar twee keer, toch? Apple Music was ook een One More Thing…

  3. Origineel geplaatst door Robin
    Tim gebruikte het niet één, maar twee keer, toch? Apple Music was ook een One More Thing…

    je was me voor!

  4. Betekent echter nog steeds niet dat Apple het nu niet meer mag gebruiken in presentaties, daar het in de Keynote alleen een ‘titel’ betreft.

    Kinderachtig van Swatch, dat wel.

  5. Het lijkt me nuttig om te vermelden dat ‘prior art’ hier niet geldt. Mensen kennen de verschillen tussen merknamen en patenten vaak niet.

  6. Wat is dit voor onzin? Gaat een rijke loser bepalen wat andere wel en niet mogen zeggen? Hahaha hoe kan je nou weer een “zin” claimen…

  7. Belachelijk dat je een zin of zegswijze kan patenteren . Bij een benaming van een product snap ik het nog want iWatch is door vtm al jaren hun productnaam voor programma’s op aanvraag en wanneer Swatch deze wil deponeren dan plegen zij plagiaat ook al gaat her om een ander product .

  8. Diep triest van Swatch. Wat denken ze hier mee te bereiken?

  9. Ik denk dat het meer gaat om de tagline/slogan onder een merk dan wat men vernoemd tijdens een presentatie.

    Opel: Wir leben auto

    Citroen: Creative technology

    Het zou raar zijn als BMW of Mercedes zo’n slogan zou gebruiken.

    Neemt niet weg dat t er flauw is van Swatch gezien zij het niet zelf bedacht hebben.

  10. Origineel geplaatst door Collina
    Ik denk dat het meer gaat om de tagline/slogan onder een merk dan wat men vernoemd tijdens een presentatie.Opel: Wir leben autoCitroen: Creative technologyHet zou raar zijn als BMW of Mercedes zo’n slogan zou gebruiken.Neemt niet weg dat t er flauw is van Swatch gezien zij het niet zelf bedacht hebben.

    Haha, ja Opel wil inderdaad doen alsof ze niet van General Motors zijn en niet lijken op de chevy’s.Of Swatch wil lijken op Apple? Het heeft er soms wel wat weg van. Swatch is toch net als Opel? Iets wat veel mensen gebruikte in de jaren 80.Mercedes en Apple zetten een standaard en anderen willen er op lijken.Dus als je het kan betalen wordt het: Das beste oder nichts.

  11. Origineel geplaatst door Gerben
    Haha, ja Opel wil inderdaad doen alsof ze niet van General Motors zijn en niet lijken op de chevy’s.Of Swatch wil lijken op Apple? Het heeft er soms wel wat weg van. Swatch is toch net als Opel? Iets wat veel mensen gebruikte in de jaren 80.Mercedes en Apple zetten een standaard en anderen willen er op lijken.Dus als je het kan betalen wordt het: Das beste oder nichts.

    O, fijn dat je het even uitlegt.😏

    Dus daarom herhaalden Peugeot, Citroën en Fiat een paar jaar geleden de klapper die mercedes al jaren eerder had gemaakt: met vlag en wimpel zakken voor de Elandtest door een auto met te hoog zwaartepunt te maken, en die ontwerpfout vervolgens pas na door de mand vallen camoufleren met een daarvoor niet bedoeld electronisch lapmiddel: ze wilden zó graag het ‘lichtend voorbeeld’ van mercedes aka ‘das beste’ volgen 😝. Daarin lijkt dat inderdaad wel sterk op het Apple van Yosemite en iOS 8.x trouwens 😳

    Hou toch ‘s op met die stupide vergelijkingen met (oa) auto’s, 999 van de 1000 keer raken die kant noch wal 😡
    Zeker als je het historisch besef van een embryo hebt. (“Opel is net als Swatch” 😂😂😂 hilarisch – als het niet zulke tenenkrommende BS zou zijn)

  12. Lezers, Het (zoals ik al aangaf) gaat om de tagline/slogan….

  13. Alles is nog niet verloren, de concullega’s van OMT.nl gaan in de tegenaanval 😉

  14. Detective Columbo was al jaren eerder met “one more thing”, kom op, dat is toch een algemene term… Dan had Jobs maar eens origineel moeten zijn.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.