Reacties voor: Strava: ‘Pak op 10 mei de fiets naar je werk’

Strava Metro verzamelt data over fietsactiviteiten via de app Strava en verkoopt dat aan steden, zodat ze hun fietspaden kunnen aanpassen. Op 10 mei roept de appmaker iedereen op om op de fiets naar het werk te gaan, zodat ze nog meer data kunnen meten.

Reacties: 7 reacties

  1. 55km? No thank you.

  2. Van Emmen naar Amsterdam op de fiets?

  3. Ik heb er wel over gedacht maar 120 km is beetje teveel!

  4. Ook morgen zal ik weer op de fiets stappen.. En net als vandaag tussen de 80 en 100 kilometer wegtrappen…

  5. Ik neem wel de (motor)fiets morgen…..

  6. Origineel geplaatst door Martijn
    Ook morgen zal ik weer op de fiets stappen.. En net als vandaag tussen de 80 en 100 kilometer wegtrappen…

    Als dat inderdaad zo is heb ik heeeeeeeel veel respect voor je. Pas weer begonnen met fietsen maar pfffffff. Dat ga ik de eerste paar jaartjes nog niet halen. Uh, per dag dan hè😜

  7. @Cloverfield, @Bas the boss!, @Mark: Watjes, Dumoulin draait daar z’n hand (of voet) niet voor om 😉

    Geintje natuurlijk, herken het probleem. Jarenlang ook een kleine 110km/dag geforenst, en dat verandert binnenkort waarschijnlijk ‘drastisch’ naar ‘maar’ ca 85km/d, dat is toch ‘net effe’ wat te veel van het goede om dagelijks op de fiets te doen. Hoe graag ik ook fiets en meer zou willen fietsen.

    Sowieso ondervind je zelfs in ons ‘fietsland’ nodeloos veel obstakels door de decennialange (en nog altijd voortdurende) tunnelvisie op automobiliteit – met (afhankelijk van de politieke windrichting) soms misschien nog een beetje oog voor openbaar vervoer als ‘enig’ alternatief.

    In Nederland stappen we toch al dagelijks op de fiets, zonder dat daar een speciaal evenement voor nodig is.

    Dat is dus toch een wel héél erg optimistische interpretatie van de realiteit hier, om niet te zeggen ronduit naïef. Niet iedereen in Nederland kan zich een woon- èn werkplekje in de grachtengordel met bijbehorende bakfiets permitteren 🤔

    Zowel de ook hier nog gebrekkige infrastructuur als het onvoldoende stimuleren van relevante technische ontwikkelingen en vernieuwingen blijven een obstakel om de actieradius van de fiets voor forensen serieus te vergroten, ook voor mensen die niet de conditie van een profwielrenner hebben.

    Vwb de infrastructuur: die dagelijkse 2x 55km van mij waren hemelsbreed eigenlijk maar (2x) 25km! Als er een goede snelle directere fiets(snelweg)-verbinding was geweest was fietsen dus een veel haalbaarder alternatief geweest. In al die tijd is echter wel héél veel geld gestoken in verbetering voor auto’s van de voor dat omrijden verantwoordelijke beperkte oeververbindingen, maar blijven bv op één van de drukste forensroutes van het land het Noordzeekanaal en IJ een welhaast onneembaar obstakel voor fietsers!

    Vwb de technische mogelijkheden:
    elektrische auto’s worden zwaar gesubsidieerd en gepromoot als ‘de oplossing’. Terwijl je voor e-scooters, e-bikes, ligfietsen en velomobielen – veel schonere en ruimtebesparender alternatieven voor het vervoer van de gemiddelde 1,01 inzittende in de spits – zelf de volle ongesubsidieerde mep mag ophoesten.😡

    Sowieso is nog nooit serieus gekeken naar de èchte oorzaak van onze doorgeslagen (forens)mobiliteitshonger: een eveneens al decennialang ziekelijk ontspoord ruimtelijke ordeningsbeleid dat wonen en werken voor een enorme groep mensen bespottelijk ver uiteen heeft gedreven.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.