Reacties voor: ‘Slechtere vindbaarheid van iTunes-productpagina’s in Google is Apple’s eigen schuld’

iTunes-productpagina's van apps zijn moeilijker vindbaar in Google. Maar dat blijkt een fout van Apple zelf, ontdekte SEO-expert Sistrix. Google kan de iTunes-pagina's niet meer indexeren omdat Apple bots zoals crawlers en scrapers tegenhoudt.

Reacties: 10 reacties

  1. Ik dacht ook al dat de oorzaak daar lag. De bots zijn namelijk cruciaal voor weergaven op google search.

  2. Daar zullen iOS-app-ontwikkelaars niet blij mee zijn…

  3. ok als er dan een conspiracy van apple achter zit, waarom is het dan geen 100% failure ?

  4. Origineel geplaatst door bakman
    ok als er dan een conspiracy van apple achter zit, waarom is het dan geen 100% failure ?

    Er glipt vast wel een keer iets doorheen. Het is ook niet echt conspiracy, zal wel te maken hebben met het afstoten van google beleid dat gevoerd wordt. Ik zou me niet verbazen als Apple in iOS groot uitpakt met een eigen search engine gecombineerd met Siri.

  5. @dhr. a: Iets?
    Dat is iets meer namelijk: zo’n 50%

  6. Interessant. Apple gaat wellicht in de toekomst de zoekmachine van Yahoo gebruiken.

  7. Origineel geplaatst door dhr. a
    Origineel geplaatst door bakmanok als er dan een conspiracy van apple achter zit, waarom is het dan geen 100% failure ?Er glipt vast wel een keer iets doorheen. Het is ook niet echt conspiracy, zal wel te maken hebben met het afstoten van google beleid dat gevoerd wordt. Ik zou me niet verbazen als Apple in iOS groot uitpakt met een eigen search engine gecombineerd met Siri.

    Dan mag Siri weleens in het Nederlands uitkomen.

    Hoop ik dat die searchenigine beter start als de kaartfunctie van Apple…..

  8. Het lijkt mij heel sterk dat Apple met een eigen search engine zou komen. Het is vrijwel onmogelijk om de grote zoekmachines in kwaliteit én bruikbaarheid te verslaan. Met een Kaarten-app kun je daar nog enigszins mee wegkomen maar met een zoekmachine roep je echt de problemen op je af. Zoekmachines zijn volledig geïntegreerd in ons online gedrag.

  9. Apple zal de zoekmachine van Yahoo gebruiken en samen met Yahoo optimaliseren en verfijnen. De sportinformatie van Yahoo is al geïntegreerd in de stemherkenningsdienst Siri. Topvrouw Marissa Mayer van Yahoo wil haar bedrijf een sterkere rol geven op mobiele apparaten. Ze vindt dat zelfs een topprioriteit. Vergeet niet dat Yahoo in het veleden de pionier op internet was. Apple weet dit en met hun miljarden dollars helpt Apple indirect. Het is een symbiose: Apple heeft Yahoo nodig (om zich los te maken van Google) en Yahoo Apple voor de cash.

  10. Origineel geplaatst door Franklin
    Het lijkt mij heel sterk dat Apple met een eigen search engine zou komen. Het is vrijwel onmogelijk om de grote zoekmachines in kwaliteit én bruikbaarheid te verslaan. Met een Kaarten-app kun je daar nog enigszins mee wegkomen maar met een zoekmachine roep je echt de problemen op je af. Zoekmachines zijn volledig geïntegreerd in ons online gedrag.

    Daar ben ik het niet mee eens, het is al eerder gebeurd in de tijdvan Altavista, Hotbot, Infoseek etc..

    Apple heeft de funds om wel degelijk iets te starten dat succesvoller zou kunnen worden dan Google Search, zeker gezien het feit dat zij eigen hard en software leveren/aanbieden, laat je fantasie maar erop los..

    History can repeat itself, never be skeptic about that 😉

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.