Reacties voor: Simyo verhoogt 4G-snelheid naar 225 Mbps, maar wat doen anderen?

Simyo heeft de internetsnelheid voor 4G verhoogd naar 225 Mbps, maar is dat veel? We keken hoe het bij andere aanbieders zit.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 18 reacties

  1. De snelheid is leuk, maar bij diverse websites(apps) met video’s/tv is de kwaliteit afhankelijk van de snelheid. Ik zie hier als bundelvergrotingen(bij met name kleine bundels) achterblijven een gevaar om onbedoeld erg snel door je bundellimiet te gaan.
    Er is meestal wel een manier om de kwaliteit op de website(stream-app)zelf aan te passen, maar dat zal niet iedereen weten.

  2. Leuk die snelheid. Maar de bundels bij Simyo zijn veel te klein. En dat voor een best hoge prijs als je het vergelijkt met Vodafone en T-Mobile.

  3. Misschien ook interessant om de snelheden van de “grote” providers erbij te zetten, zoals Vodafone, t-mobile, etc etc

    • @Tvk: Dat is eigenlijk niet zo interessant, omdat het allemaal boven de 225 Mbps ligt (en vanaf dat moment is het exacte getal niet zo boeiend meer, omdat het toch snel genoeg is voor wat je mobiel zou willen doen). Komt nog bij dat je die theoretische snelheden natuurlijk nooit haalt.

  4. Ik vraag me dan af waar je dit voor nodig hebt, hoe “nuttig” zijn die hoge snelheden? En een hoge snelheid is leuk, maar als de capaciteit van het netwerk/ zendpaal niet voldoende is heb je er werkelijk niks aan.

  5. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  6. Heel interessant artikel! Heb eigenlijk nooit zo stil gestaan bij verschillen tussen 4G snelheden van de verschillende aanbieders. Misschien een idee om deze informatie elk half jaar bij te werken?

  7. Origineel geplaatst door Cihan
    Leuk die snelheid. Maar de bundels bij Simyo zijn veel te klein. En dat voor een best hoge prijs als je het vergelijkt met Vodafone en T-Mobile.

    Vergelijk t eens met Tele2 daar betaal je nog eens veel minder dan bij Vodafone en t-mobile! En vind t bereik erg goed hier,t hutje op de hei hier heeft met KPN of Vodafone geen beter bereik,terwijl de dekkingskaarten anders doen vermoeden.nog niet eens gehad over de snelheid,Tele2 doet hier dubbel zo snel dan Vodafone,en niet op 1 locatie!

  8. @jw: Ik heb alle 3 grote providers gehad met 4G. Zit momenteel bij Vodafone. En kom op veel plekken in NL. Uit mijn ervaring kan ik zeggen dat bij Vodafone en KPN 4G eigenlijk een goede snelle 3G verbinding is met een 4G logo in beeld. Bij T-Mobile merk je pas echt het verschil tussen 4G en 3G. T-Mobile heeft echt de snelstse en meest stabiele 4G netwerk.

  9. @Tvk: Staat ook in het artikel.

  10. Origineel geplaatst door Cihan
    Leuk die snelheid. Maar de bundels bij Simyo zijn veel te klein. En dat voor een best hoge prijs als je het vergelijkt met Vodafone en T-Mobile.

    Dit klopt niet hoor.
    300 belminuten en 8GB kost bij Simyo E20
    Bij Vodafone onbeperkt bellen en 3GB kost al E26…
    Bij Simyo kan je kiezen uit 2GB-4GB-8GB
    Bij Vodafone 1GB-3GB en dan pas 20GB.

  11. vind de snelheid eigenlijk niet zo interessant. behalve bij een onbeperkt abbo waarbij je downloads uitvoert op 4G is ook de 75mbit van simpel genoeg voor video streamen. zolang het bereik goed is ben ik tevreden

  12. @Bollenpeller: Ik betaal 26 euro voor onbeperkt bellen en 20 GB wel in combi met Ziggo.

  13. @Cihan: Ik betaal daar 19 euro voor ( 20 GB)
    Door vorig jaar nog een keer na te bellen!
    Moet je kijken hoe oneerlijk dat vaak gaat dus.

  14. Vriendin en ik betalen bij Simyo 9 euro Pm voor 600 min/sms’jes en 2GB data, dik tevreden.

  15. Origineel geplaatst door Esther
    @Cihan: Ik betaal daar 19 euro voor ( 20 GB)

    Door vorig jaar nog een keer na te bellen!

    Moet je kijken hoe oneerlijk dat vaak gaat dus.

    Ik bied 23 euro voor 40 GB. Ook ff gebeld 😇
    Bij zulke bundels zijn die hoge snelheden geen probleem.

  16. @P4Z: Dan zie je toch dat er onderling nog veel verschil wordt gemaakt !

    Persoonlijk vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
    Waarom de een meer voor een bepaald bedrag als de ander??

  17. @Esther: Dat heeft er mogelijk ook mee te maken hoe lang je al klant bent. Ik heb trouwens wel verdubbeling door Ziggo.
    Ik bel ook jaarlijks wat ze met mijn abonnement kunnen doen om zo het meeste eruit te halen. Ik heb ook al jaren gehad dat ik er niet op vooruit kwam met een ander abonnement. Ik heb hierbij nu een keer mazzel gehad met een upgrade. Je moet er dus ook wel wat moeite in steken/ beetje brutaal durven zijn. Dat zal ook het verschil maken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.