Reacties voor: Rabobank informeert klanten over Touch ID (update: reactie Rabobank)

De Rabobank informeert klanten over aanstaand gebruik van Touch ID in de app. Maar ze geven vooral instructies hoe je de functie kunt uitzetten en kinderen kunt blokkeren.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 65 reacties

  1. Man man man, wat kunnen ze het toch moeilijk maken daar. Ing is van de allerslechtste app naar de aller beste gegaan en Rabobank van de beste online bank naar een punt waarop gebruikers puur om de beperkte achterlopende app hun rekening opzeggen of overwegen dit te doen…

  2. Dat heeft ING dan toch beter voor elkaar:
    – Inloggen kan met TouchID (Hoeft niet).
    – Overboekingen met TouchID OF een persoonlijke pincode bevestigen.

  3. Ik vrees dat het een typisch geval van “too little, too late” gaat worden. Zoveel beperkingen dat het (TouchID) niets toevoegt

  4. Mijn vrouw is ook met een vinger geregistreerd op mijn toestel, voor noodgevallen. Erg onhandig dat Rabobank dit niet toestaat als ik hun functionaliteit wil gaan gebruiken.

  5. Ik had dan direct mijn bank rekening opgezegd… een bank gaat mij echt niet verplichten om touch ID te gebruiken.

  6. Ik ben sinds een maand overgestapt van Rabo naar ASN. De app van ASN vind ik veel fijner, je kunt gewoon betalen met een zelf gekozen ‘pin’ code.

  7. Origineel geplaatst door Rowin
    Ik ben sinds een maand overgestapt van Rabo naar ASN. De app van ASN vind ik veel fijner, je kunt gewoon betalen met een zelf gekozen ‘pin’ code.

    Die app vind ik vrij basic (té) en ook daar bij ASN bestaat touch id ook nog steeds niet.
    Dat je kan betalen met een zelf gekozen pincode is toch gewoon hetzelfde als wat je nu met de Rabo app kan?

    Het is ff wachten wat de Rabo precies gaat introduceren aan touch id, maar het ziet er niet best uit. De product manager hiervoor verantwoordelijk snapt er in ieder geval niks van. Ook al kan het natuurlijk ook komen doordat hij of zij beperkt wordt door ‘management’ dat heel andere belangen heeft dan die van de klant….

  8. Wat een bank is dat toch. Jeetje een brief, ook verstuurd per duif?
    Waarom snijden ze zich zo vaak in de vingers met (digitale)missers?
    Misschien toch maar eens een topmanager aannemen die wel verstand van bankzaken in een digitaal tijdperk heeft.

    Ik maag gebruik van zowel de Rabo als ING, maar wat is de ING toch een verademing en match toch echt stukken beter zijn dienstverlening met wat een klant in de digitale wereld van een bank verlangt.

  9. Blij dat ik sinds een paar jaar bij ING zit zeg.. Man man man, je zou toch spontaan bij de Rabobank vertrekken

  10. Ik ga maar eens weg bij de Rabobank. Is ING een aanrader? Los van de app?

  11. Reden te meer om bij de rabo weg te gaan, brief zeker per postduif gestuurd, ik heb die nooit gezien.
    Ik ga wel weer terug naar de abn, werd daar ook beter geholpen dan door de rabo die over alles moeilijk doet.

  12. Lijkt wel alsof de Rabobank steeds meer de weg kwijt raakt. Zo’n brief sturen is alleen maar onnodig paniek zaaien bij mensen die er geen kaas van hebben gegeten.
    Door het in de brief ‘vingerafdrukscanner’ te noemen gaan mensen denken dat de app het zelf doet en de Rabobank straks allemaal vinger afdrukken heeft van klanten.

    Heb op m’n iPad per ongeluk geüpdatet, maar Touch ID an sich gaat de app niet redden. Het zit niet logisch in elkaar en gaat in tegen alle app guidelines. Iets simpels als een terug knop in instellingen is er al niet, moet je gewoon weer van voor af aan beginnen. Gebruik op m’n iPhone gelukkig nog de oude versie, simpel, snel en doet wat ie moet doen.

  13. Origineel geplaatst door Timoow
    Ik ga maar eens weg bij de Rabobank. Is ING een aanrader? Los van de app?

    Wat verwacht je nog meer van een bank tegenwoordig dan een app en betaalpas?
    Een betaalrekening (Oranje) is 1 van de goedkoopste betaalrekeningen. Verder prima bank. Reageert snel op vragen, geen rare fratsen. Online mogelijkheden zijn super, zoals Mijn ING. Spaarrekeningen met doelsparen, zit digitaal en in de app prima in elkaar.

  14. Haha altijd weer lachen met de Rabobank. Sinds een aantal maanden overgestapt op bunq, dat is pas een aanrader!

  15. Origineel geplaatst door Kay
    Sinds een aantal maanden overgestapt op bunq, dat is pas een aanrader!

    Die bank vind ik dus veel te duur.

  16. Ik gebruik de ING en Rabo app. De ING app oogt sneller en makkelijker en duidelijker, maar de mogelijkheden binnen de Rabo app zijn veel groter als het gaat om services naast betalen vanuit app (heraanvraag, activeren buitenland, paslimiet aanpassen). Zou mooi zijnals die twee waardevolle zaken bij elkaar zouden komen in een app

  17. Om precies dit gezever heb ik de afgelopen maand de overstap gemaakt naar ING. Rabobank voert qua nieuwe technieken redelijk inspiratieloos beleid en dat straalt ontzettend af op de app.

    Juist omdat dit conservatieve beleid gevoerd wordt verwacht ik ook niet dat men ineens het licht gaat zien daar. Daar heb je een totale ommekeer in visie voor nodig, iets dat niet snel gaat gebeuren in zo’n grote, logge instelling.

    Omdat het meeste contact dat ik heb met mijn bank via de app plaats vindt, heb ik gekozen voor de bank die hierover het meest progressieve beleid voert en dat is in mijn ogen de ING.

    Mij is het nu al de overstap meer dan waard geweest, een enorme verbetering qua functionaliteit, stabiliteit en gebruiksgemak! Stiekem hoop ik hiermee natuurlijk ook de juiste keuze te hebben gemaakt voor de adoptie van het aanstaande Apple Pay 🙂

  18. Ik denk dat het verschil er in zit dat je in de telefoon zelf weliswaar Touch ID kan uitzetten, maar dan zet het kind het vervolgens gewoon weer aan. Wil je als ouder verbieden dat je kind z’n vingerafdruk gebruikt (waar hele goede redenen voor zijn), dan moet Rabo dat centraal regelen, in de overeenkomst van de (kind-)klant. En het zal niet mogelijk zijn die centrale blokkade door te leiden naar de telefoon lijkt me.
    Neemt niet weg dat deze communicatie knap onvriendelijk overkomt…

  19. Beetje dom van Pascal, die tweet maar hij heeft zijn aandacht weer.

    Ook weer grappig om alle ‘helemaal blij dat ik weg ben bij de RABO”-reacties te lezen. Zijn mensen echt zo blij dat ze nu bij een staatssteunbank zitten en is hun leven veranderd? Kan het me namelijk niet voorstellen. Persoonlijk zie ik geen reden waarom iemand van bank zou switchen: rente is overal ruk, dienstverlening is overal hetzelfde, je salaris is overal hetzelfde waard, apps doen echt allemaal hetzelfde. Wat mis ik? Is het icoontje van de ABN mooier? Is dat het? Of is het weer aandacht opeisen?

  20. Nou, ik ben dus daadwerkelijk overgestapt van de Rabobank naar de ING. De app is voor mij het contact tussen de bank en mij, en de Rabobank heeft de plank echt volledig mis geslagen met de nieuwe app. Traag, een veredelde mobiele site, weinig mogelijkheden, niet up-to-date, weinig features, niet compleet… Moet ik nog even doorgaan?

    Daarnaast het feit dat de app is gepresenteerd op een manier dat de bank geheel naar de gebruikers heeft geluisterd en het de beste app is voor bankieren heeft mij echt laten inzien dat de Rabobank juist NIET naar zijn/haar gebruikers luistert.

  21. Origineel geplaatst door Kay
    Haha altijd weer lachen met de Rabobank. Sinds een aantal maanden overgestapt op bunq, dat is pas een aanrader!

    Hoe kun je dat nou zeggen? Dit is geen echte bank, ondanks dat ze een bankvergunning hebben.

  22. Origineel geplaatst door Daniël
    (heraanvraag, activeren buitenland, paslimiet aanpassen). Zou mooi zijnals die twee waardevolle zaken bij elkaar zouden komen in een app

    Wat bedoel je met heraanvraag?
    Paslimiet aanpassen, en activeren van de betaalpas voor buitenland kan ook via de ING app.

  23. Tja, ik ga echt niet weg bij de Rabo. Interesseert me niet bij welke bank mijn salaris komt. En de app, ach als ik mijn saldo zie en wat kan overmaken is dat genoeg. Als die andere troep aan instellingen. Wat moet je ermee. Doe je 1 keer en dan nooit meer. Enige is dat ik dus verplicht word om een nieuwe iPad aan te schaffen? Die is voor mij nog prima maar heeft geen touch ID…

  24. Origineel geplaatst door Casper
    Reden te meer om bij de rabo weg te gaan, brief zeker per postduif gestuurd, ik heb die nooit gezien.
    Ik ga wel weer terug naar de abn, werd daar ook beter geholpen dan door de rabo die over alles moeilijk doet.

    U bent van de ABN naar de RABO gegaan en nu wilt u weer terug? WHY???? Wat is er gebeurd dat u weg wilde daar en nu weer terug?

  25. @Gio: Niet elke bank investeert je geld in dezelfde doelen en idealen? Kleinigheidje. Bovendien is de éne bank aanzienlijk goedkoper dan de andere, en zit er in service en communicatie wel degelijk mijlen verschil.

  26. Origineel geplaatst door Yah
    Man man man, wat kunnen ze het toch moeilijk maken daar. Ing is van de allerslechtste app naar de aller beste gegaan en Rabobank van de beste online bank naar een punt waarop gebruikers puur om de beperkte achterlopende app hun rekening opzeggen of overwegen dit te doen…

    Ik ken echt niemand, maar dan ook niemand, die klaagt over de Rabobank app. Ik herhaal het nog een keer: niemand. Wat is er mis met de app dat mensen zou motiveren dat ze weg willen bij deze bank? Had ik al gezegd dat ik niemand ken die klaagt over de app? Ik heb het niet over studenten die hier klagen of op tweakers, want die ken ik niet.

  27. Origineel geplaatst door Jop
    @Gio: Niet elke bank investeert je geld in dezelfde doelen en idealen? Kleinigheidje. Bovendien is de éne bank aanzienlijk goedkoper dan de andere, en zit er in service en communicatie wel degelijk mijlen verschil.

    Dat van die idealen? Doel je dan op Triodos? Want dat is de enige bank met een beetje idealen: zijn de andere banken daar onderling ook verschillend genoeg in?

    Kun je daarnaast aangeven hoeveel duurder de RABO is tov de overstapbanken ING / ABN? Ik zie dat verschil namelijk niet. Laatste keer dat ik keek betaalde ik €16 per jaar voor voor RABO incl CC. Kan ik aanzienlijk besparen denk je?

  28. @Gio: Ben je klaar nu? Je mening is duidelijk maar zoals in de grote mensenwereld kan die afwijken van die van anderen. Voor ieder wat wils. Fijn hè, die vrije wereld!

  29. Waar ik niemand over hoor praten, als je dus een prehistorisch toestel hebt zoals de iPhone 5 zonder Touch-ID kun je dus vanaf nu niet meer bankieren met de Rabo app.

  30. In variatie op Zo kan het ook: Zo. moet het niet!
    Is dit de goedkoopste oplossing??????

  31. Origineel geplaatst door Yah
    Man man man, wat kunnen ze het toch moeilijk maken daar. Ing is van de allerslechtste app naar de aller beste gegaan en Rabobank van de beste online bank naar een punt waarop gebruikers puur om de beperkte achterlopende app hun rekening opzeggen of overwegen dit te doen…

    Origineel geplaatst door Gio
    Ik ken echt niemand, maar dan ook niemand, die klaagt over de Rabobank app. Ik herhaal het nog een keer: niemand.

    Gebruik eens 1 minuut de ING-app. Of nee 10 seconden. De Rabobank is al achterhaald sinds ze een reader gebruiken om betalingen te ondertekenen ipv een tan-code zoals de ING. Online ideal betalingen zijn nu ook bij de ING een verademing, zonder tan-code maar een QR-code die je ondertekend via de ING-app.
    Het zoeken is snel, het overmaken is megasnel, de app is een stuk gebruikersvriendelijker en duidelijker.
    Maar goed het is allemaal persoonlijk natuurlijk, hoewel het gros toch echt de Rabo-app verafschuwt.

  32. @Davy: dat zou ik ook graag willen weten ?

  33. Origineel geplaatst door Stefan
    @Gio:
    Ben je klaar nu? Je mening is duidelijk maar zoals in de grote mensen wereld kan die afwijken van die van anderen. Voor ieder wat wils. Fijn hè, die vrije wereld!

    Wel, dan zijn we inderdaad zowat klaar en is het dus een mening en niks feitelijks. Net als de één Metallica mooi vindt en de ander (ik) afschuwelijk. Iemand vindt biologisch brood lekkerder / belangrijker van de artisanale bakker dan de mik van de Lidl. En projecteer dit dan op de grote mensen noodzaak van het nodig hebben van een bank.

  34. “U hoeft niet langs te komen om uw vingerafdruk achter te laten”…. Denken ze bij de Rabobank dat hun klanten debiel zijn of zo?
    Op zich een goede move dat Touch ID bij de Rabo eindelijk in zicht komt. Kunnen ze eindelijk dat antieke code-apparaatje afschaffen, dat ook ABNAMRO en wellicht andere banken nog steeds gebruiken. Rabo kan beter de iPhone verplicht stellen, in plaats van alleen Touch ID 😄

    Enige echt innovatieve bank is ING. Was heel vroeg met een app. Je kunt zelf verbeteringen of nieuwe ideeën aanmelden en daar wordt snel persoonlijk op gereageerd. (Heb ik verschillende keren meegemaakt)

    Vanaf het moment dat Touch ID er was, zat het ook meteen in de ING app. Doorschakeling naar iDEAL is er snel gekomen en nu ook het via je iPhone app betalen van aankopen die je met een computer doet, via een snelle scan. Prima.

    ING was ook al direct geïnteresseerd en klaar voor ApplePay. Alleen Apple niet…

  35. Ik heb een oude iPhone 4S en die ondersteunt geen Touch ID. Kan ik dan binnenkort niet meer internetbankieren?

  36. Origineel geplaatst door Yah
    Man man man, wat kunnen ze het toch moeilijk maken daar. Ing is van de allerslechtste app naar de aller beste gegaan en Rabobank van de beste online bank naar een punt waarop gebruikers puur om de beperkte achterlopende app hun rekening opzeggen of overwegen dit te doen…

    Origineel geplaatst door Gio
    Ik ken echt niemand, maar dan ook niemand, die klaagt over de Rabobank app. Ik herhaal het nog een keer: niemand.

    Origineel geplaatst door Jeffrey
    Gebruik eens 1 minuut de ING-app. Of nee 10 seconden. De Rabobank is al achterhaald sinds ze een reader gebruiken om betalingen te ondertekenen ipv een tan-code zoals de ING. Online ideal betalingen zijn nu ook bij de ING een verademing, zonder tan-code maar een QR-code die je ondertekend via de ING-app.
    Het zoeken is snel, het overmaken is megasnel, de app is een stuk gebruikersvriendelijker en duidelijker.
    Maar goed het is allemaal persoonlijk natuurlijk, hoewel het gros toch echt de Rabo-app verafschuwt.

    Zijn tancodes die berichtjes die via ouderwetse SMS worden doorgestuurd naar je en je dan moet kopiëren en plakken? Dat klinkt echt stukken beter inderdaad.

    PS: Praktisch al mij online aankopen gaan al jaren via Paypal (inloggen via 1Password op al mijn apparaten) en niet via iDeal dus ik herken het probleem niet.

  37. Origineel geplaatst door Mees
    Ik heb een oude iPhone 4S en die ondersteunt geen Touch ID. Kan ik dan binnenkort niet meer internetbankieren?

    Dat staat echt nergens dus ik snap die aanname niet.

  38. Origineel geplaatst door Mees
    Ik heb een oude iPhone 4S en die ondersteunt geen Touch ID. Kan ik dan binnenkort niet meer internetbankieren?

    Zoals het er naar uitziet niet dus. Ze zetten hoog in, vanaf iPhone 5s en iPad Air 2.

  39. @Gio: tancodes worden bij ING alleen gebruikt bij internetbankieren via de website op je computer. In elk geval beter dan zo’n code apparaatje dat je bij je moet hebben. Voor de ING mobiele app gebruik je – razendsnel – Touch ID of anders gebruik je een wachtwoord van 5 cijfers en de app is open. Voor het versturen van betaling gebruik je ook even snel je Touch ID of als je die niet hebt de pin van 5 cijfers.

    Maar ik denk dat je dit al lang weet. Waarschijnlijk wérk je voor de Rabobank?

  40. Origineel geplaatst door Gio
    Zijn tancodes die berichtjes die via ouderwetse SMS worden doorgestuurd naar je en je dan moet kopiëren en plakken? Dat klinkt echt stukken beter inderdaad.

    Nee hoor die hoefde je nooit te kopiëren en te plakken, gaat lastig van mobiel naar computer. En een tancode is tegenwoordig overbodig, ideal-betalingen op de PC onderteken je via je bankieren app op je mobiel.

    Maar goed gelukkig heeft de Rabobank hun Random reader vervangen voor de Raboscanner. Echt vooruitgang he!

  41. Weed blij. De Belgische app van de Rabobank kun je al meer dan een jaar niet (meer) gebruiken 🙂

  42. Ik zit al jaren bij de Rabobank, omdat dat vroeger simpelweg de enige bank in het dorp was. Nu dat niet eens meer, want het kantoor is gesloten.
    Ja, de app is niet geweldig, maar ik zie mijn ouders telkens prutsen met die TAN-codes. Mijn vader kan niet eens overschrijven zonder mijn moeder, omdat bij haar de TAN-codes binnenkomen…

    En iedereen die roept over te stappen; is dat niet verschrikkelijk vele gedoe? Alle machtigingen, salarisstortingen en weet ik wat nog meer moet allemaal omgezet worden.
    Lijkt mij dat DAT de reden is dat veel mensen blijven bij hun bank. Zodra “nummerbehoud” tussen banken net zo makkelijk zou zijn als met een telefoon zouden ze waarschijnlijk pas echt bang van elkaar moeten worden…

  43. @Jan: Nummerbehoud voor je bankrekening is inderdaad een prima idee, want overstappen is nu niet makkelijk als je maandelijks veel vaste betalingen hebt.

    Tip voor ouders of grootouders die tancodes een gedoe vinden: geef ze een iPad of laat ze er eentje kopen. Heb ik bij mijn moeder ook gedaan.

    Ze is 88, heeft al jaren een iMac, zit dagelijks op Facebook, koopt van ons allemaal het meest online, maar de tancode bij internetbetalingen vond ze ook lastig. Dan moest ze weer ergens haar oude Nokiaatje zoeken. (Aan de iPhone heb ik haar nog niet gekregen!)

    Nu kan ze met de iPad heel makkelijk betalingen doen met de ING app. Hoeft alleen de pin van 5 cijfers te onthouden. Dat is dus veel makkelijker.

    Ook Facebooken en online dingen bestellen doet ze nu met de iPad lekker vanuit haar stoel.

  44. Wat een hoop azijnpissers hier. Geef is één reden om géén TouchID te willen gebruiken?

    Klagen en dreigen om over te stappen naar een andere bank omdat de Rabobank TouchID hier volledig verplicht. En voorgaande maanden alleen maar zeuren dat Rabobank technisch achterloopt en maar geen TouchID implementeert.. Maak een keus!

  45. Origineel geplaatst door Jan
    Ja, de app is niet geweldig, maar ik zie mijn ouders telkens prutsen met die TAN-codes. Mijn vader kan niet eens overschrijven zonder mijn moeder, omdat bij haar de TAN-codes binnenkomen…

    Je kan ook nog steeds een papieren tancode lijst ontvangen, niet ideaal, maar dat zal wel op de oplossing zijn.

    Mijn pa heeft juist veel problemen het de Raboscanner. De tijd om de scan te maken is veel te kort. Gelukkig heeft de Rabobank de scantijd al verlengt voor hem. En zo heeft hij de laatste tijd wel wat meer incidenten gehad. Zoals het opnemen van een groot geld bedrag op een Rabobank kantoor. Dat gaat dus niet zomaar. Hij moest het maar uit de pinautomaat halen, maar op dat filiaal konden ze niet zijn pinlimiet niet verhogen voor die dag, dat moest weer via een ander kantoor. Erg ingewikkeld allemaal.
    Ik zou zoiets online regelen, maar mijn pa is van de oude stempel en als hij dat geld bedrag van zijn rekening wilt afhalen, moet dat ook nu gebeuren. Waar hij natuurlijk ook gelijk in heeft.

  46. Origineel geplaatst door Daniël
    (heraanvraag, activeren buitenland, paslimiet aanpassen). Zou mooi zijnals die twee waardevolle zaken bij elkaar zouden komen in een app

    Origineel geplaatst door Jeffrey
    Wat bedoel je met heraanvraag?
    Paslimiet aanpassen, en activeren van de betaalpas voor buitenland kan ook via de ING app.

    Heraanvraag pas bij verlies/diefstal kan niet. Zelfs blokkeren kan niet. Aanpassen van je paslimiet voor hoger bedrag kan ook niet. Pasgebruik buiten Europa is niet passpecifiek en niet per continent. Dingen die ik veiliger vind kunnen.
    Dus de persoonlijke afweging; weett snelheid en looks op tegen functies?

  47. Origineel geplaatst door Daniël
    Heraanvraag pas bij verlies/diefstal kan niet. Zelfs blokkeren kan niet.

    Ik zou dat niet via de app willen. Ik vind het wel zo veilig dat je voor dat soort activiteiten telefonisch contact met de ING moet hebben of bij een kantoor.

  48. Origineel geplaatst door Mees
    Ik heb een oude iPhone 4S en die ondersteunt geen Touch ID. Kan ik dan binnenkort niet meer internetbankieren?

    Origineel geplaatst door Toine
    Zoals het er naar uitziet niet dus. Ze zetten hoog in, vanaf iPhone 5s en iPad Air 2.

    Onzin

  49. @Sander: inderdaad! Ik heb ING en geen RABO maar dat was precies mijn gedachte ook.

  50. Origineel geplaatst door Daniël
    Heraanvraag pas bij verlies/diefstal kan niet. Zelfs blokkeren kan niet.

    Origineel geplaatst door Jeffrey
    Ik zou dat niet via de app willen. Ik vind het wel zo veilig dat je voor dat soort activiteiten telefonisch contact met de ING moet hebben of bij een kantoor.

    Wat is er veiliger aan bellen met iemand van de ING dan het zelf inapp te regelen? Lijkt me makkelijker om de telefoniste (hopelijk neemt ze snel de telefoon op) te foppen dan je geautoriseerde telefoon te unlocken hiervoor. Of zie jij dat anders (en dan hoe)?

  51. Origineel geplaatst door Gio
    Zijn tancodes die berichtjes die via ouderwetse SMS worden doorgestuurd naar je en je dan moet kopiëren en plakken? Dat klinkt echt stukken beter inderdaad.

    Origineel geplaatst door Jeffrey
    Nee hoor die hoefde je nooit te kopiëren en te plakken, gaat lastig van mobiel naar computer. En een tancode is tegenwoordig overbodig, ideal-betalingen op de PC onderteken je via je bankieren app op je mobiel.
    Maar goed gelukkig heeft de Rabobank hun Random reader vervangen voor de Raboscanner. Echt vooruitgang he!

    Laten we het erop houden dat dit persoonlijk is. Ik vind die Rabo Scanner (of voorheen Random Reader) namelijk veel beter dan die achterlijke TAN-codes uit het jaar 0. Voor mij was het destijds één van de redenen om de ING vaarwel te zeggen en naar de Rabo te gaan. Het gebruik van die TAN-codes is gewoon een veiligheidsrisico.

    Dus, prima dat jij die TAN-codes blijkbaar fijn vindt, maar dat wil niet zeggen dat anderen die ook fijn moeten vinden. Ik wil ze pertinent niet. Doe mij dan maar de Scanner, die ik overigens ook vrijwel nooit nodig heb via de app.

    iDeal-betalingen die je op je Mac doet autoriseren via je mobiel klinkt dan wel beter. Dat zou ik wel graag in de Rabo-app willen zien.

  52. Origineel geplaatst door Daniël
    Heraanvraag pas bij verlies/diefstal kan niet. Zelfs blokkeren kan niet.

    Origineel geplaatst door Jeffrey
    Ik zou dat niet via de app willen. Ik vind het wel zo veilig dat je voor dat soort activiteiten telefonisch contact met de ING moet hebben of bij een kantoor.

    Dat is een eigen voorkeur, prima. Maar ik zou na diefstal van mijn pas niet een heel keuzemenu en wachttijd door willen, als ik in 1 minuut (ja de app is niet superdupersnel) of minder de pas zelf kan blokkeren en zelfs kan vervangen.
    Overigens kan je ing-pas niet op kantoor blokkeren, maar moet je een nummer met keuzemenu’s door – persoonlijke ergernis en imo hoogst klantonvriendelijk

  53. Maar voordat het topic al afdwalende over ING-Rabo apple-android trekjes krijgt, de reactie van Rabobank maakt eea logischer. Al is het jammer dat voor jongeren geen onderscheid te maken is tussen rechten voor bankieren via app en via website. Dan kun je gebruik itouch blokkeren en zonder het bankieren via website uit te schakelen

  54. Dat ze eens een voorbeeld nemen aan de kbc app want daar mee kan je geld afhalen bij automaten en online je aankoop bevestigen.

  55. Wat een verwarrende brief. Het komt steeds meer naar boven dat er bij de app gewoon zo veel fout gaat. Dat de Rabobank op Twitter ook nog eens deze onwaarheid blijft verspreiden, is niet te geloven. Dat geeft mij überhaupt geen gevoel dat mijn gegevens in competente handen liggen.

    Origineel geplaatst door Sander
    Wat een hoop azijnpissers hier. Geef is één reden om géén TouchID te willen gebruiken?

    Misschien omdat het gewoon niet zo veilig is? De snelheidswinst bovenop pincode is minimaal en ik wil graag dat extra beetje veiligheid hebben.

    Origineel geplaatst door Sander
    Klagen en dreigen om over te stappen naar een andere bank omdat de Rabobank TouchID hier volledig verplicht. En voorgaande maanden alleen maar zeuren dat Rabobank technisch achterloopt en maar geen TouchID implementeert.. Maak een keus!

    Ik heb nooit gevraagd naar Touch-ID-ondersteuning. Your point?

  56. Origineel geplaatst door Daniël
    Maar voordat het topic al afdwalende over ING-Rabo apple-android trekjes krijgt, de reactie van Rabobank maakt eea logischer. Al is het jammer dat voor jongeren geen onderscheid te maken is tussen rechten voor bankieren via app en via website. Dan kun je gebruik itouch blokkeren en zonder het bankieren via website uit te schakelen

    Wat je zou kunnen doen is simpelweg TouchID activeren, maar de app niet laten installeren op het toestel. Hiermee is internet bankieren gewoon nog werkend 😉

    Origineel geplaatst door Sander
    Wat een hoop azijnpissers hier. Geef is één reden om géén TouchID te willen gebruiken?

    Origineel geplaatst door Tevilnelg
    Misschien omdat het gewoon niet zo veilig is? De snelheidswinst bovenop pincode is minimaal en ik wil graag dat extra beetje veiligheid hebben.

    Ik heb nooit gevraagd naar Touch-ID-ondersteuning. Your point?

    Voor ‘t gemak even in elkaar;
    1. TouchID is stukken veiliger dan een 5-cijferige passcode. Dus als je je beetje extra veiligheid wilt behouden moet je gewoon TouchID gaan gebruiken.
    2. Als jij niet wilt overstappen naar bank X vanwege dit bericht, dan is mijn bericht niet voor jou bestemd. Dus dat is mijn punt. 😉

  57. Origineel geplaatst door Daniël
    Heraanvraag pas bij verlies/diefstal kan niet. Zelfs blokkeren kan niet.

    Origineel geplaatst door Daniël
    …. maar moet je een nummer met keuzemenu’s door – persoonlijke ergernis en imo hoogst klantonvriendelijk

    Dat klopt totaal niet, dat is een noodnummer 24/7 waarbij je binnen een paar seconde iemand aan de telefoon hebt.

    Maar goed back ontopic;
    Rabobank is goed bezig.

    Gelukkig kunnen Rabobank klanten binnenkort ook het voordeel van TouchID ervaren.

  58. Duidelijke en goede reactie van de Rabobank!
    Storm in een glas water… hoor en wederhoor is in dit geval een belangrijk iets!

    Tot nog toe ben ik nog steeds tevreden over de Rabobank. Natuurlijk was de app even wennen. Een compleet ander uiterlijk en wat aanloopproblemen bij de launch van de applicatie.

    Op dit moment vind ik de applicatie goed werken, ideaal dat iDeal rechtsreeks gebruik kan maken van de mobiele applicatie waardoor je niet de RABO scanner hoeft te gebruiken (tot x euro). Een welkome toevoeging is TouchID.

    Wel hoop ik dat ze Apple Pay gaan ondersteunen zodra dit beschikbaar komt in NL. Dit lijkt mij een supergave methode om te betalen. De meeste betaalterminals hoeven niet aangepast te worden omdat deze reeds compatible zijn met de techniek die Apple gebruikt.

    ———–
    PS een ontwikkeltraject zoals die van bijvoorbeeld TouchID kan langer duren omdat een bank wil voorkomen dat bij een gehaaste (verkeerde) implementatie imagoschade gigantisch is voor zowel de Rabobank alsook voor Apple. Beter langer wachten en een veilige implementatie dan halfbakken. We gaan het meemaken! 😉

  59. Origineel geplaatst door Martijntjuh
    Wel hoop ik dat ze Apple Pay gaan ondersteunen zodra dit beschikbaar komt in NL. Dit lijkt mij een supergave methode om te betalen.

    Dat zal eerder bij ING gebeuren dan de Rabo.
    Samen met KPN gaan ze hard inzetten op de Rabo wallet en een NFC simkaart.

  60. @Macaanzee: Banken bieden een zogenaamde overstap-service die het overstappen aanzienlijk makkelijker maakt.

  61. Wat een gedoe bij die bank. Ik vind dat ze veel te hysterisch over veiligheid doen. Blij dat ik vorig jaar overgestapt ben naar ING. Inmiddels bijna een jaar klant daar, gebruik die fantastische app dagelijks en sowieso heel tevreden.

  62. Allemachtig wat een zeikers hier zeg over een app die TouchID gaat ondersteunen.
    Je hoeft het niet te doen. De bank verplicht je HELEMAAL niets.
    Dus als je een iPad hebt zonder TouchID is er niets aan de hand. Je kan gewoon je 5-cijferige nummer blijven gebruiken.
    Rabobank is weliswaar een beetje laat hiermee. Maar goed, beter laat dan nooit. Zal wel met beleid te maken hebben.
    En dan dat mensen gelijk overstappen naar een andere bank omdat de app helemaal klote is, wat een gezeik om niks.
    Doen ze toch niet. Niet vanwege een app.
    App van de Rabo doet precies wat nodig is. Zelf het contact via de chat functie werkt prima. Meerder malen gebruikt. Zeer snel en accuraat geholpen. Instellingen werken ook prima.
    Mensen hier reageren alsof ze de hele dag niets anders doen dan bankieren via de app. Als je weet hoe alles werkt is er niets aan de hand.
    En er was iemand die zei dat TouchID helemaal niet zo veilig was. Bullshit. Nog altijd veiliger dan een 5-cijferige code.
    Gooi er een kraakprogramma tegen aan en hij is zo gekraakt.

  63. Origineel geplaatst door Martijntjuh
    Wel hoop ik dat ze Apple Pay gaan ondersteunen zodra dit beschikbaar komt in NL. Dit lijkt mij een supergave methode om te betalen.

    Origineel geplaatst door Michel
    Dat zal eerder bij ING gebeuren dan de Rabo.

    Samen met KPN gaan ze hard inzetten op de Rabo wallet en een NFC simkaart.

    Klopt alleen werkt de NFC niet in een iPhone dus totaal nutteloos als je een iPhone hebt. M’n vriendin heeft net een nieuwe sim met dat NFC erop maar kan er niets mee.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.