Reacties voor: Rabo Bankieren-app voorzien van 3D Touch en nieuw inlogscherm

De Rabo Bankieren-app ondersteunt vanaf nu 3D Touch op de iPhone 6s en iPhone 6s Plus, en vernieuwt het inlogscherm. Ook kun je het rekeningoverzicht nu als startpagina instellen.
Lars Paymans -

Reacties: 28 reacties

  1. Dat is ‘t dan weer. Een nieuw inlog-scherm maar nog steeds niet de app die wij echt willen. :-/

  2. Inloggen gaat zoveel sneller!!!
    Touch-ID in zicht?!

  3. De snelheid van de app is echt flink verbeterd, dat is wel positief. Maar wel belachelijk dat er al maanden Touch ID wordt beloofd, maar het nog steeds niet is geïmplementeerd…

  4. Ik ben wel benieuwd wie die profielen heeft bedacht. En voor hoeveel procent van de gebruikers dit nuttig is.
    Iemand van jullie die deze app samen gebruikt met meerdere personen?
    IMHO een onnodige click en bijbehorende response tijd

  5. *Gaaaap*…

    Het design van de ‘Rabo beleggen app’, dát is hoe de Rabobank app eruit had moeten zien.

    Zucht…

  6. Origineel geplaatst door Gaston
    De snelheid van de app is echt flink verbeterd, dat is wel positief. Maar wel belachelijk dat er al maanden Touch ID wordt beloofd, maar het nog steeds niet is geïmplementeerd…

    Volgens mij is Touch ID helemaal niet al maanden beloofd, maar gaat dat niet gebeuren omdat de RABO dat onveilig vindt.

  7. Ik vind het nog steeds een gedrocht van een App. De oude App was velen maler beter en duidelijker. Dit is natuurlijk wel een goede manier om (tijdelijk) van de negatieve recensies af te komen voor de huidige versie in de App Store. Ik snap niet dat de Rabobank niet luistert naar zijn klanten. In mijn kenniskring ken ik echt niemand die blij is met deze App.

  8. Ik zit nog op de oude app. Twijfel of en wanneer ik zal updaten…

  9. Het blijft een gedrocht die app

  10. Origineel geplaatst door George
    Ik zit nog op de oude app. Twijfel of en wanneer ik zal updaten…

    Ik heb die “gelukkig” ook nog.
    Soms lees ik wel eens de reacties in de app store en ga helemaal stuk om de reacties. Echt niemand is tevreden.
    Je ziet wel een enkele die 5 sterren geeft, maar dat lijkt meer of de bank deze zelf heeft geplaatst die zijn altijd zwaar positief en dan weer zie je er weer 20 negatieve onder.

  11. Layout is nu aan te passen naar de layout van de vorige app, het is de enige app die zo persoonlijk aanpasbaar is. Inloggen is verbeterd en touchID komt eraan. Zit in de laatste testfase, net als gratis pushalerts en Engelstalig. De nieuwe design laat nu zijn kracht zien, updates komen steeds sneller

  12. Kan je ook al ergens de actuele rente zien in deze app?

  13. Belangrijker nog: je kunt eindelijk die irritante foto van de mederwerker uitzetten en je kunt kiezen voor een startscherm zonder rondjes maar vergelijkbaar met de oude app. Check onder instellingen > voorkeuren

  14. Origineel geplaatst door George
    Ik zit nog op de oude app. Twijfel of en wanneer ik zal updaten…

    Hier ook…. Is dit het moment?

  15. Ik gebruik nog steeds de oude app. En zo lang dat nog kan…

  16. TouchID :meer hoef/wil ik niet…..

  17. Ach ja, ze hebben geld zat als ze mij, als kleine ondernemer, 8 cent rekenen elke keer als ik de app open. 👎

  18. @richard: De app openen kost geen 8 cent per keer, de app kan jij ‘gratis’ gebruiken bij jouw Internetbankieren abonnement, waarschijnlijk is dit een misverstand. De 8 cent die jij wellicht bedoelt is zogeheten transactie informatie waarvoor o.a. wordt betaald. Dit is voor het beschikbaar stellen van iedere transactieregel. Het maakt dus niet uit of jij 0-100 keer in logt, zakelijk betaal je hiervoor. Voor meer informatie lijkt het mij verstandig om eens contact op te nemen met jouw lokale bank, wellicht via de chat 😉

  19. @joey: Zakelijke gebruikers betalen ook voor het ‘inloggen’ in hun app.

  20. @René: Hoe weet je dan eigenlijk dat je de app niet wilt? Ik lees zoveel meningen, maar heel veel ongefundeerd. De laatste aanpassingen zijn echt super goed. Nu gewoon prima speed. Use ff wennen, maar zeker nu met instelbaarheden helemaal naar eigen inzicht te gebruiken. Thumbs up!

  21. Moest ook wennen. Was echt niet blij met die trage app in begin. Maar Rabo heeft echt verbeterd. Zeker nu met die inlog. Prima te gebruiken nu. Ff niet zo blijven azijn…. Eerlijk is eerlijk. Ze gaan hard voorwaarts. En met 3D touch!! Wie heeft dat nog meer dan?

  22. Origineel geplaatst door George
    Ik zit nog op de oude app. Twijfel of en wanneer ik zal updaten…

    Origineel geplaatst door Ik wil Oude app
    Ik heb die “gelukkig” ook nog.
    Soms lees ik wel eens de reacties in de app store en ga helemaal stuk om de reacties. Echt niemand is tevreden.
    Je ziet wel een enkele die 5 sterren geeft, maar dat lijkt meer of de bank deze zelf heeft geplaatst die zijn altijd zwaar positief en dan weer zie je er weer 20 negatieve onder.

    Ik verdenk ze er ook van zelf wat positieve reviews te hebben geplaatst. Niemand uit mijn omgeving vindt de nieuwe app beter dan de oude….

    Natuurlijk is de app niet zo slecht als er wel beweerd wordt maar de app is duidelijk niet ontworpen door mensen met kennis van iOS. Een beetje een allegaartje, van alles wat.

  23. Zolang de app nog iedere keer crasht als ik de code onderaan een acceptgiro probeer te scannen ben ik niet blij.

  24. @Kevin: Dit berust op een misverstand. Je betaald voor je abonnementskosten, transactie informatiekosten en kosten voor inkomende en uitgaande betalingen, als je de startersvoordelen even buiten beschouwing laat.

    Welke kosten op jouw kostennota bedoel jij Kevin? Het maakt niet uit hoe vaak je op (mobiel)bankieren inlogt!

  25. @benjamin_bird: de rente is al een poosje 0,0 😂

  26. Het blijft een draak van een app! Sneller wel maar na het mooie inlogscherm zit je weer op het trage gedeelte. Je kan de layout van je rekening overzicht veranderen naar simpelere weergave wat ik dan ook direct gedaan heb! Ziet er meteen stuk aangenamer uit nu…

  27. Echt belachelijk dat TouchID nog niet actief is… Rede om over te stappen!

  28. Ongelofelijk dat de Rabobank die zo”n groot en geweldig ux lab heeft deze app heeft kunnen uitbrengen. Denk dat de stakeholders iets te veel macht hadden en er te weinig is gedaan met de gebruikers wensen. Net de update geïnstalleerd en het is nog steeds niet helemaal intuitief. Want mijn primaire taak is 1 saldo checken en 2 geld overboeken. Om nu in te kunnen loggen kun je wel direct je pincode invoeren maar waarom dan zo knullig uitgevoerd? Nu moet ik eerst weer een vakje aantikken om mijn toetsenbord tevoorschijn te halen. De profielen slaan nergens op, evenals de medewerker die voor mij klaar staat, leuk bedacht maar hoeveel mensen maken hier gebruik van?

    Kom op jongens luister weer naar de gebruiker en snoer die stakeholders de mond. User centered design en maak ons gebruikers weer blij

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.