Reacties voor: Providers waarschuwen Apple voor geïntegreerde simkaart in iPhone

Telecomproviders zijn naar verluid niet blij met Apple's plannen om toekomstige iPhones te voorzien van een geïntegreerde simkaart. Ze waarschuwen zelfs om heb subsidiëren van de toestellen te staken.
Michel Lusthof - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 63 reacties

  1. Het is dus alleen negatief voor de providers? Ik zeg gewoon doen!

  2. haha, dit vind ik wel een keer goeed voor die providers 😛

  3. Ik zie het probleem niet want als je die update om je telefoon(iPhone) met andere provider te kunnen gebruiken alleen bij provider zelf kan krijgen dan is het toch weer netals simlock van nu…..

  4. Ik ben volledig voor de geïntegreerde simkaart. Extra kosten.. Ik betaal €45 per maand voor 45€ belwaarde en 500MB internet ik betaal meer dan genoeg. Dat ze de providers maar eens met hun kraag vast nemen en in de hoek duwen

  5. Slecht idee. Wat nu als je een ander toestel even wenst te gebuiken of hij defect gaat? En hoe zit het met de dou simkaarten? Mij lijkt het een slecht idee.

  6. Goed idee, minder macht bij de providers.

  7. Het enige wat die providers willen is de riem bij klanten nog strakker te trekken,
    Laat de klant maar de touwtjes in handen krijgen en niet de providers.
    De prijzen zijn al skyhigh en dat willen ze alleen maar duurder maken
    En als ze dat niet kunnen doen, dan wordt het ineens een smoes dat de kwaliteit van het netwerk dan niet kan worden gewaarborgd.

    Ik zeg laat maar komen….

  8. pfff, doe maar, in België worden de iPhone’s toch niet gesubsidieerd. misschien dat het voorraad dan beter zal zijn 🙂

  9. Waarom duurder? Als ik een abo neem bij een provider dan is de telefoon toch gedurende de looptijd geblokt? De simkaart wordt toch niet vrijgegeven wanneer je naar een andere provider gaat binnen je contractperiode? simkaart en IMEI gekoppeld aan toestel/abo voor 1 of 2 jaar. Dan heeft de provider dus NIETS te klagen. Wil je een iPhone dan neem je een iPhone. Niemand heeft mij nog kunnen overhalen om over te stappen op een Android of Windows7 toestel. Dat de subsidies langzamerhand minder worden, so be it. Dat is voor ieder merk toestel merkbaar.

  10. Laat maar komen.
    Liever vandaag als morgen.
    Die providers zijn gewoon mafia!

    Relatie met de klant verstoord!?!?! Hahaha wat n grappenmakers!

  11. Klinkt een beetje zoals sommige providers in de VS het doen, zoals Boost. Die zitten op het CDMA netwerk (geen GSM) en dan heb je dus geen sim maar moet je toestel zelf geactiveerd worden.

  12. Volgens de bronnen zijn de moederbedrijven van O2, Orange en Vodafone bang dat een dergelijk idee de relatie tussen providers en klanten zal verstoren. Door de iPhone te voorzien van een geïntegreerde simkaart, wordt het eenvoudiger om het toestel buiten de provider om aan te schaffen. De providers vrezen dat klanten hiermee te veel macht krijgen. Het zou volgens hen de aanschaf van simlockvrije iPhones bevorderen en ook stelt het klanten in staat om sneller van abonnement te wisselen

    De klant te veel macht geven?? Vroeger was alles beter en was de klant koning!! Apple..ik zeg DOEN!!

  13. Heel goed idee…
    speelruimte voor providers zullen ze tot het absolute minimum moeten terug brengen.

    “De telecomproviders zijn naar verluidt bang dat zij slechts internetproviders worden”

    Ik heb ook geen enkele andere wens van een provider, dan alleen maar gebruik maken van het netwerk om te bellen en om toegang te krijgen tot het world wide web.

    Alle andere onzin en geldklopperij mogen ze voor zich houden.

  14. Niet allen krijgen de providers minder macht (grotere concurrentie). Een geïntegreerde simkaart zorgt ook voor meer plaats.

  15. Wat een gezeur over die simkaart. Het gaat toch alsnog om het netwerk? Als je goede klanten hebt gaan ze echt niet zomaar weg..

  16. “De providers vrezen dat klanten hiermee te veel macht krijgen. Het zou volgens hen de aanschaf van simlockvrije iPhones bevorderen en ook stelt het klanten in staat om sneller van abonnement te wisselen.”

    M.a.w. de klanten zullen sneller van provider wisselen, terwijl dat voor sommigen nu nog steeds (onterecht) een struikelblok is. Hierdoor komt er meer concurrentie, en zullen ze hun prijzen naar omlaag moeten halen. En dat willen ze natuurlijk niet. Dus, iedereen wint, behalve de providers, maar who cares (behalve zijzelf)?

  17. Haha, goed zo Apple, maak die telecombedrijven maar kapot!

  18. Hebben ons providers niet genoeg van ons geld verdinen wilezen nog meer. Apple gewoon doen. Please

  19. Onder de providers gaan zelfs stemmen op om het subsidiëren van toestellen met abonnement te stoppen, met als gevolg duurdere iPhones.

    Klinkt als prijsafspraken.

    De telecomproviders zijn naar verluidt bang dat zij slechts internetproviders worden.

    Dat zijn het toch ook? Ik heb geen abo voor de gezelligheid oid.

  20. Origineel geplaatst door Juppe
    Onder de providers gaan zelfs stemmen op om het subsidiëren van toestellen met abonnement te stoppen, met als gevolg duurdere iPhones.
    Klinkt als prijsafspraken.

    De telecomproviders zijn naar verluidt bang dat zij slechts internetproviders worden.
    Dat zijn het toch ook? Ik heb geen abo voor de gezelligheid oid.

    +1

  21. Ik zeg, doen!

    Laat de providers maar een keer last hebben van hun eigen idiote regeltjes.
    Heeeere comes karma! (oid)

  22. “De telecomproviders zijn naar verluidt bang dat zij slechts internetproviders worden.”

    Schoenmaker houd je bij je leest 😉

  23. vind het ook niks… nu heb ik nog een reservetelefoon weetje, straks kan ik die wegsmijten

  24. En we gaan weer terug naar 1995! Toen hadden we dit al, waarom zou het nu niet meer bestaan?

    Ik vind het een slecht idee, mensen die bewust 2 abo’s hebben zijn direct de pineut. En op vakantie kan je niet snel even een prepaid aanschaffen voor goedkoop internet. Handig hoor!

  25. Lijkt me niet zo erg handig hoor. Zeker als je veel in het buitenland bent. Nu kun je makkelijk van sim wisselen en met de buitenlandse sim (lokaal aldaar) goedkoop bellen.
    Lijkt me dadelijk niet mogelijk omdat de interne sim gelocked word op het afgesloten contract/ abonnement voor een bepaalde periode, toch?

    De providers kunnen dadelijk toch ook de interne sim programmeren met hun specifieke diensten, dus zie ik niet echt waarom zij beperkt worden.

  26. Als de providers een goed product afleveren loopt er geen klant bij ze weg ! Dus gewoon doen, apple !

  27. Dat ze dat maar doorvoeren betaal bij 80 euro aan abbo en vind dt de providers ons uitkleden nu zijn hun aan de beurt wil best veel meer voor z’n iphone dan betalen als ik kan switchen hoe ik wil! Miss goed om een prijzenoorlog te krijgen tussen providers.

  28. Als providers echt denken dat het exploiteren van een netwerk voldoende is om alle macht over consumenten en fabrikanten van toestellen te behouden dan zijn ze inderdaad precies zo dom en opportunistisch als ik altijd al dacht.

    Prima commerciële ontwikkeling die geïntegreerde sim; dat is nou de vrije markt he, dus niet huilen providers in Holland en de rest van de EU; die vrije commerciele markt zou toch zo nodig zijn omdat de consument beter af zou zjn? Goedkoper en meer keuzes en zo voort? Nou dan! Wat zeuren ze nou?

    Hoe kunnen ze daar dan tegen zijn? Beetje selectieve moraal wellicht? Ik vind het toch wel van die omhooggevallen instituten eigenlijk, want wat stelt zo een netwerk nou helemaal voor? Zooitje zendmasten en servers, en… ja, wat verder? Oh ja, een waardeloze service en nep help desks waar je alsnog je centen uit je zak geklopt worden. Mooi product hoor! Uniek ook, Tja, nee, daar kun je nog eeeeuwen mee door… kuch.

    Zou eens tijd worden dat de maffiose macht van die telecom providers met hun woekertarieven en hun waardeloze service wordt gebroken; beter vandaag dan morgen. Dus Apple; prima de luxe dit, voor mij is een provider een noodzakelijk kwaad die verder niet te veel babbels moet hebben. Maar die hebben ze wel, en veel te veel. en nog te weinig manieren ook.

    Tip voor providers: jullie hadden natuurlijk allang ZELF een eigen toestel op de markt moeten brengen; maar ja, dan heb je wel wat meer kwaliteiten nodig dan computergestuurd kabeltjes ompluggen. Ga in elk geval zorgen dat je je service op een subliem niveau brengt want DAT zou wel eens het enige punt kunnen zijn waarop je je nog kan onderscheiden van anderen, want tja, ik zei het al; wat stelt zo een netwerk nou voor? En hoe uniek is zo een netwerk nou nog? Helemaal niet dus.

    Providers die behoefte hebben aan uithuilen en / of geestelijke ondersteuning kunnen mij bellen (10 Euro per minuut, met een minimum van 10 minuten, naast de kosten die uw provider 😉 in rekening brengt, er zijn nog 20 wachtenden voor u, druk een 1, een 2, een 3, een 4, of druk uw snor.

  29. Het moet maar eens afgelopen zijn met die providers macht.
    Het grote voordeel, geen hoogte samen afgesproken prijzen van de telefoontikken.
    Vrij van keuze van provider en betere concurrentie onder providers.
    Goed idee van Apple en betaal graag iets meer voor mijn IPhone. Tenslotte kwalitijd en gebruikersgemak betaald zich zelf terug.

  30. Als telecomproviders nou een een goed netwerk leveren met wel goed internet en niet te duur zijn, dan ga je ook niet zo snel naar een andere provider. Dus hoeven ze ook niet bang te zijn. Ik heb T-mobile en waar il woon is het zeer slecht. Ze roepen al een jaar dat het beter zal worden maar ze doen niets. Als abbo afloopt ben ik weg bij ze.

    Ik heb daarom 2 abbo’s omdat ik met ander netwerk wel kan bellen bij mij thuis. Dus ik swap steeds sim kaart in mijn simlock vrije iphone 4. Maar hoe moet dat dan met de iphone 6 in 2012? Dan kan je dat dus niet meer of zou er ruimte komen voor een tweede sim?

  31. Een ordinaire stuiptrekking van de providers, die onder de duim gehouden dreigen te worden. De klant zelf bepalen of hij geen rare extra kosten moet betalen, is hij helemaal gek geworden?!

    Prima ontwikkeling, iedere manier om macht weg te halen bij die logge, zonder uitzondering klantonvriendelijke providers valt alleen maar toe te juichen.

  32. Zou dit niet de reden zijn dat ze zo reageren?

  33. Origineel geplaatst door Simlock
    Haha

    Haha, dan hebben we geen netwerk meer 😛

  34. Waarom koopt Apple dan niet zelf een telecom bedrijf en regelt het daardoor?

  35. haha goed voor die providers. laat apple ze maar lekker in een hoekje drukken. hoop dat de rest van de telefoon fabrikanten het ook doen dan hebben we een concurrentie strijd die los gaat barsten onder de telecom providers. dat pakt altijd goed uit.

    Dit hadden ze al jaren eerder moeten doen. Laat die providers maar eens wat meer hun best gaan doen om mijn ziel te winnen. Heel strak plan van apple!!! toppiiieee

  36. Ik denk dat het zelfs mogelijk is met de ingebouwde Sim meerdere providers gelijk te hebben …

  37. Voor- en nadelen, maar toch vooral voordelen volgens mij.
    Alleen zou het mogelijk moeten zijn, om b.v. op vakantie, even te schakelen naar een provider ter plekke, superhandig, en geen gerommel met losse simkaartjes en zoeken naar winkels die ze verkopen.
    De provider die hier goed mee omgaat, en de kansen ziet i.p.v de nadelen, zal als grootste eindigen, wereldwijd.

  38. @Pete:

    De meeste providers opereren internationaal; ofwel onder de naam zoals we die in NL kennen, of onder een andere naam; maar hoe dan ook, het behoord allemaal tot 1 en hetzelfde concern. Het is mij daarom sowieso al tijden een raadsel waarom ik ineens schofterige woekertarieven moet betalen voor data- en telefoongebruik zodra ik de grens oversteek; wat nou Europese Unie? Grenzen moesten zo nodig open, we moesten zo nodig 1 valuta? Ik kan zonder paspoort van het ene naar het andere EU-land, maar de telecomproviders krijgen alle ruimte om (zo goed als fictieve) landsgrenzen te gebruiken om jou en mij een poot uit te draaien. Dus dat is de Europese gedachte? Nou lekker dan!

    Het is belachelijk dat de (EU) politiek deze oneigenlijke handel toestaat, en het kon ook niet uitblijven dat andere commerciëlen n dit gapende gat springen; wat ik al heel lang hoop en verwacht gebeurt nog sneller dan ik dacht. Prima, prima, prima!

    En dat die providers nog het lef hebben ook om Apple te waarschuwen! Wat zijn het toch een stelletje miesgassies, echt, de bluf, hun grote bek; het is m.i. maffia, echt, hun imponerende en intimiderende gedrag, hun waardeloze service, hun autoritaire en opportunistische arrogante klote houding, de uitgekookte truuks en addertjes on der het graas, het zijn voor mij kenmerken van hele en halve criminelen en zo mogen van mij kapot; zo snel mogelijk. En kapot zullen ze, want laten we eerlijk zijn, veel meer dan veredelde postduif of postkoets zijn ze niet, en die zijn ook niet meer in gebruik.

    En dat is waar het internet in feite om draait: cut the middle man; we gaan rechtstreeks van producent naar afnemer, en het enige wat daar nog legitiem tussen kan zitten is service, service, service en nog eens service, en dan nog van heel hoog niveau en an je dat niet bieden? Get the hell out!

  39. @Pete:

    De meeste providers opereren internationaal; ofwel onder de naam zoals we die in NL kennen, of onder een andere naam; maar hoe dan ook, het behoord allemaal tot 1 en hetzelfde concern. Het is mij daarom sowieso al tijden een raadsel waarom ik ineens schofterige woekertarieven moet betalen voor data- en telefoongebruik zodra ik de grens oversteek; wat nou Europese Unie? Grenzen moesten zo nodig open, we moesten zo nodig 1 valuta? Ik kan zonder paspoort van het ene naar het andere EU-land, maar de telecomproviders krijgen alle ruimte om (zo goed als fictieve) landsgrenzen te gebruiken om jou en mij een poot uit te draaien. Dus dat is de Europese gedachte? Nou lekker dan!

    Het is belachelijk dat de (EU) politiek deze oneigenlijke handel toestaat, en het kon ook niet uitblijven dat andere commerciëlen n dit gapende gat springen; wat ik al heel lang hoop en verwacht gebeurt nog sneller dan ik dacht. Prima, prima, prima!

    En dat die providers nog het lef hebben ook om Apple te waarschuwen! Wat zijn het toch een stelletje miesgassies, echt, de bluf, hun grote bek; het is m.i. maffia, echt, hun imponerende en intimiderende gedrag, hun waardeloze service, hun autoritaire en opportunistische arrogante klote houding, de uitgekookte truuks en addertjes on der het graas, het zijn voor mij kenmerken van hele en halve criminelen en zo mogen van mij kapot; zo snel mogelijk. En kapot zullen ze, want laten we eerlijk zijn, veel meer dan veredelde postduif of postkoets zijn ze niet, en die zijn ook niet meer in gebruik.

    En dat is waar het internet in feite om draait: cut the middle man; we gaan rechtstreeks van producent naar afnemer, en het enige wat daar nog legitiem tussen kan zitten is service, service, service en nog eens service, en dan nog van heel hoog niveau en an je dat niet bieden? Get the hell out!

  40. “De providers zouden met elkaar praten over een mogelijk antwoord hierop…” misschien iets voor de NMa of de Europese Commissie? Gaan we toch meer betalen straks met die boetes….

    Maar wel een goed idee weer van Apple 🙂

  41. Moeten ze gewoon zorgen dat ze aantrekkelijk genoeg zijn met hun abonnementen en hun service optimaal is zodat de klanten gewoon blijven bij hun provider…

  42. Waarom zegt iedereen gelijk doen? Is erg kort door de bocht onder de mom van providertje pesten.

    Je zal zien dat een geïntrigeerde simkaart meer nadelen dan voordelen heeft. Wat als je toestel kapot is? Wat als je in het buitenland bent en goedkoop via een lokale provider wilt bellen? Wat als je een werkweek hebt en liever een minder duur toestel wilt meenemen?

    Nee, geef mij maar gewoon de traditionele simkaart.

  43. Ik heb sowieso een unlocked iphone gekocht, ikwil dat gedoe met die providers niet hebben.
    Maar waarom de sim ingebouwd zou moeten zijn zie ik niet in. Ik kan nu gemakkelijk een andere sim erin stoppen als dat nodig is. B.v. inderdaad in het buitenland even een lokale sim. Werkt altijd en is briljant eenvoudig.

  44. Ik zeg doen. Met een geïntegreerde simkaart heeft een telefoon altijd hetzelfde unieke nummer en lijkt mij handig tegen diefstal. Omdat iemand anders daar geen abonnement op kan nemen. Het staat immers al geregistreerd op iemand anders zijn naam.

  45. @Caroline: Met die nieuwe sim ben je dan niet bereikbaar op je eigen nummer.

  46. @Johan:
    Nee, maar ik kan dan in het buitenland wel goedkoop bellen en internettten. En ook kan ik even een forward (*21) op mijn eigen nummer naar het andere nummer zetten. Pas de Problème zou ik zeggen.

  47. Ongelooflijk , hoe apple toch op alles dominant zijn weg verplicht
    Vraag me af of steve nu aan zijn klanten denkt of uit is op wereld dominatie , wat denken jullie ?

  48. @Nanoman:
    Wereld-dominantie, absoluut! Ik weet het zeker.
    Maar dat valt niet mee, want er zijn kapers op de kust, Bill Gates, b.v. en de bazen van Google en Facebook, om nog maar niet te spreken van allerlei obscure figuren die de Mossad’s van deze wereld aansturen.

  49. storm in een glas water proberen op te wekken. Providers onderling afspraken maken is bij wet verboden. Laat Nelie dat niet horen want dan is er zeker storm.

    Dus veel bla bla, komt er gewoon en ze zullen volgen of verliezen

  50. Als je je telefoon een paar minuten hebt gebruikt in het buitenland en je krijgt vervolgens thuis de rekening dan weet je dat het bij een paar dagen in het buitenland al interessant is om een lokale simkaart voor enkele tientjes te kopen. Het systeem van een simlock vrije telefoon met losse kaartjes is verreweg het voordeligst. Als providers belachelijke tarieven rekenen dan schaf je gewoon een kaartje van een andere provider aan. Ik zou het liefst alleen internet willen hebben en helemaal geen beltegoed. Jammer dat daar nog niets voor is (in Nederland). Waarom sms ik vanuit Azie voor 2 eurocent naar Nederland? Waarom is in Scandinavie mobiel bellen goedkoper dan vast bellen? Boeven zijn het in Nederland.

  51. Origineel geplaatst door JazzamatazGoed idee, minder macht bij de providers

    En meer macht bij Apple , ik doe er niet aan mee als het zover komt! Maar dit schijnen alle fabrikanten te gaan doen las ik

  52. @tripel:

    Ik wil helemaal geen andere sim kopen in het buitenland omdat ik dan goedkoper kan bellen. Allemaal belachelijk onnodig gedoe en helemaal niet handig want je hebt dan een ander nummer. Waardeloze oplossing dus.

    T-Mobile, Vodafone, KPN, allemaal opereren ze internationaal en in heel wat EU-landen. Leg mij nu eens uit waarom ik bij het passeren van de grens (staat zelfs geen douane meer) ineens veel hogere tarieven moet gaan betalen voor data en telefoongebruik, terwijl ik in heel veel gevallen bijvoorbeeld gewoon gebruik maak van T-Mobile Duitsland i.p.v. T-Mobile Nederland.

    Extra belasting van het netwerk? Onzin, want terwijl ik van NL naar D ga komt er heus wel een van D naar NL, dat heft elkaar dus aardig op, en als niet, dan is het NL netwerk -1 en het D netwerk + 1, nou nou, zijn dat nou de grote exra belastingen? Welnee joh. Volkomen kletskoek.

    Het netwerk schakelt gewoon automatisch over, komt geen hond of mens aan te pas, maar er wordt op dat moment WEL (ook automatisch) uit een ander prijzenpotje getapt en dat drastisch hogere factuurtje krijg jij automatisch voor je kiezen bij thuiskomst! Of je even een paar honderd Euro’s extra kan aftikken wegens het vergeten uit te zetten van data roaming of gebeld worden door mensen vanuit NL.

    En dat allemaal omdat je gebruik maakt van het netwerk van precies hetzelfde bedrijf. Deze praktijken, dat dat toegestaan wordt, dat die bedrijven dat doen, dat moest niet kunnen, want het is m.i. diefstal, het is oneigenlijk kosten in rekening brengen voor niets.

    En daarom maken die bedrijven zichzelf ook kapot, maar dat weten ze ook wel, ze weten heus wel dat hun “product” (een netwerk) over niet al te lange tijd niet meer nodig is, dus pakken en graaien ze vanuit hun monopoliepositie zo lang het nog kan wat ze kunnen en de overheid staat er bij te kijken, vind het goed of staat gewoon te maffen… hoe dan ook, ze doen geen reet.

    Dus moet k gaan zitten hannesen met lokale sims (als bij Gods gratie mijn telefoon unlocked is) en ben ik meteen niet meer bereikbaar op mijn NL nummer. Zuigende, oncomfortabele shit! Je hebt in het buitenland wel andere dingen aan je hoofd dan je fokking telefoon temmen. Toch?

    Dat die bedrijven het woord “service” nog in de mond durven te nemen, echt, de brutaliteit, de ongegeneerde brutaliteit, het is echt niet te geloven en ik zou ze graag de mond uitwassen met groene zeep.

  53. Ten eerste wordt door sommigen weer gesproken over prijsafspraken en Neelie. Dit is beide onzin, neelie heeft hier sowieso niets meer over te vertellen maar dat is aps ruim een half jaar en kun je dus ook nog niet weten.

    Daarnaast lekker elkaar nablaten als een kudde schapen en de providers allerlei negatieve zaken toewensen, erg slim en goed over nagedacht.

    Straks zeker lekker gaan lopen klagen dat je telefoon kapot is en je nu je sim niet meer in een reservetoestel kunt steken. Het verdwijnen van de simkaart is ook in het voordeel van Apple zodat ze via iTunes abo’s aan kunnen bieden, providers staan dan buitenspel. Dat ze klagen is dus niet vreemd al kun je ook over marktwerking spreken. Vergeet echter niet dat providers de misgelopen inkomsten gewoon op een andere manier kunnen gaan innen. En de kortingen op telefoons verdwijnen. De iPhone is al niet het voordeligste toestel maar dat zal alleen maar duurder gaan worden. En dan is het ook weer niet goed natuurlijk.

  54. Jahoor telecomproviders willen nog meer geld, kijk maar ff… Apple ik zeg doen! Echt ik ben het helemaal zat met al die providers die geld van ons af willen troggelen!

  55. Apple moet dit gewoon niet doen, dan zijn alle car-phone’s ook direct onbruikbaar. Deze hebben namelijk ook een simkaart nodig, en van elke simkaart wordt slechts 1 kaart geleverd tenzij je een dual simkaart hebt. Kosten schieten verder omhoog, ook moet je erbij nadenken: simkaart in het toestel gaat defect, want het is nogsteeds apparatuur. Zit je weken lang zonder toestel / simkaart. Dit gaat er nooit door komen!

  56. Laat de concurrentiestrijd onder de providers maar beginnen zeg ik!

  57. Het is nu zeer duidelijk wat de consument wil en Apple heeft daar een neus voor. Maar ik voorspel je, het gaat er niet komen voorlopig.

  58. Mij lijkt dit idee echt maar niets. Wanneer je namelijk je sim in een ander toestel wil plaatsen door een defecte iPhone of omdat je het gewoon wil, kan dit gewoon niet. Ook duosims gaan hier wellicht door verloren, hetgeen voor het gros van de mensen juist interessant is. Denk aan bellen in de auto, simkaart in een internetstick om zo niet een data abonnement te nemen. In mijn optiek jaagt dit de consument dus juist op kosten en komt dit dus maar voor een klein deel ten goede van de consument. Het komt eigenlijk meer ten goede van Apple.

  59. Het enige juiste antwoord van de (internationaal) opererende providers hierop is: andere tarieven in andere landen opheffen te beginnen met alle EU landen, hou op met “klanten bestelen via de achterdeur” met het naar boven afronden van gesprekken en lange wachttijden en gesprekskosten voor help desks. Ga eens na wat goedkoper is: mensen inhuren om klanten af te poeieren of klanten soepeler en dus sneller helpen met minder mensen. Ga je klant nou echt eens als klant zien en probeer voor deze het dagelijks functioneren makkelijk te maken. Scheer niet iedereen over 1 kam.

    Doen de providers dit niet, dan komt de geïntegreerde sim als onvermijdelijke penalty.

  60. Niet doen Apple!.. als je half jaar in het buitenland voor stage/exchange of voor werk.. dan kan je eigen toestel geen eens alleen lekker flightmode??=.=”

  61. slecht idee, hoe wil je je simkaart vernieuwen als hij kapot is? Hoe wil je het toestel bij een andere provider gaan gebruiken? denkt daar wel iemand bij na? iedereen zeurt over providers maar dit soort dingen ontgaat iedereen…

  62. Origineel geplaatst door Simlock
    Haha, goed zo Apple, maak die telecombedrijven maar kapot!

    Ik ben benieuwd met wie je dan zonder provider gaat bellen… 112 misschien!?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.