Reacties voor: Tim Cook benadrukt het belang van privacy op Apple’s nieuwe privacy-pagina

Apple geeft de privacy-pagina op Apple's website een likje verf en zet er een bericht van Tim Cook bij. Hierdoor is het een stuk overzichtelijker geworden om te zien wat Apple doet om je privacy te waarborgen.
Lars Paymans -

Reacties: 8 reacties

  1. Cool. Mag ik nu vijf van mijn zes Apple ID’s laten verwijderen?

  2. Hou van de Apple cultuur.

  3. “Kijk eens hoe privacybewust wij zijn!”

    Ik vind dit verre van nodig. Ik begrijp dat je je publiek wil informeren, maar dit lijkt meer alsof ze nogmaals willen benadrukken dat zij hunzelf een klop op de schouder geven.

  4. Hét grote voordeel van Apple produkten is dat je zoveel zelf kunt instellen. En natuurlijk is het mooi dat Apple de vergaarde informatie voor zichzelf houdt. Daarom gebruik ik Google zo weinig mogelijk. Maar Apple kan meer doen: van alle apps een privacybeleid in iTunes vermelden, zoals dat vroeger ook was. Dan kun je dat opzoeken. Ik sta er van te kijken hoeveel er door Amerikaanse apps wordt verzameld over ons. Apple zelf is dus wel braaf, maar veel apps zijn dat niet en die worden wel toegelaten.

  5. Ik vind dit juist heel terecht! Apple loopt hier veel te weinig mee te koop, ik denk dat weinig mensen (niet-Apple fans) weten hoe goed Apple is met privacy ten opzichte van concurrenten. Tim Cook roept het wel vaak in interviews, maar alleen de die-hards kijken die natuurlijk.

    Vroeger (2007) liep de iPhone vijf jaar voor op de concurrentie, nu heeft de concurrentie Apple bijgebeend met niet alleen iPhone, maar ook iPad en MacBook. Het wordt steeds moeilijker om concreet te kunnen zeggen waarom Apple producten beter zijn. Maar op bepaalde vlakken is er wel iets concreets te zeggen: waaronder op gebied van privacy. En dan vind ik ook dat je dat flink mag benadrukken!

  6. Apple mag hier best wel iets over zeggen.

    Een groot deel van de mensen gooit de grote tech bedrijven op een hoopje omdat ze vaak hetzelfde of vergelijkbare diensten aanbieden.

    Wat weinigen beseffen is dat bij bedrijven als Google en Facebook, jouw data het product is. De dienst is gratis, en veel mensen vergeten dat die bedrijven winst maken, en veel ook.
    Die winst komt uit jouw handelingen. Het zijn geen vzw’s, en dat beseffen velen niet.

    Apple daarintegen heeft een volledig ander verdienmodel. Apple moet met zijn diensten de concurrentie volgen, en heeft bijgevolg ook jouw data nodig.
    Er is wel één groot verschil. Apple maakt zijn winst niet met jouw data, maar met het verkoop van deze diensten. Ze hebben jouw data dan ook niet nodig om te verkopen of te gebruiken voor reclame-inkomsten of bigdata inkomsten.

  7. Denken jullie ook maar een moment dat appel de informatie niet deelt.p, Want dat doen ze toch wel.

  8. Origineel geplaatst door gallal
    Denken jullie ook maar een moment dat appel de informatie niet deelt.p, Want dat doen ze toch wel.

    Een bedrijf van formaat Apple kan zich een leugen daarover niet permitteren. Dat was anders inmiddels wel uitgelekt of via andere bronnen naar boven gekomen. De realiteit is eerder dat Apple’s advertentieplatform iAd niet zo populair is en eén van de redenen waarom dat zo is ligt in de restrictieve aard van Apple om te weinig gegevens met adverteerders te delen, die daardoor minder per impressie bereid zijn te betalen. Voor de rest is het natuurlijk gewoon waar dat Apple geen concurrentiedruk heeft om meer datapoints te koppelen aan gebruikers en deze op te slaan, puur omdat zij niet in deze markten actief zijn. Apple is het laatste grote bedrijf geweest dat de cloudspace marktconform moest prijzen en dat kunnen ze alleen als zij niet moeten concurreren op prijs. Apple wil zich gaan profileren op dit vlak, anders hadden zij niet geïnvesteerd in Pro-Active en Spotlight.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.