Reacties voor: Prijsverschillen in online Apple Store: 8GB iPhone 3GS kost 499 tot 539 euro

De 8GB iPhone 3GS is in Europese landen verschillend geprijsd. Het goedkoopst ben je uit in Ierland, waar je 499 euro betaalt. Dat is goedkoper dan Italië (539 euro).

Reacties: 45 reacties

  1. sorry maar waarom een 8gb versie van de 3gs?

  2. Ik vertrek op 2juli naar Italië en zou in verband met garantie wel eens willen weten of ze je hier in België helpen als hem in Italië gekocht hebt. Hopelijk geraak ik er aan eentje in Italië dan zal ik hem waarschijnlijk vroeger hebben dan hier in België. Ik kijk er echt naar uit…

  3. Origineel geplaatst door leon
    sorry maar waarom een 8gb versie van de 3gs?

    dat zou zogenaamd het budget model moeten worden, alleen met zo’n absurde prijs haal je natuurlijk de 16GB iPhone 4.

  4. Dan koop je beter nog vlug de 16 gb in België voor 579€

  5. @leon: Dat word het instap model (lees goedkoper)

  6. Ik had mijn iPhone 3GS in Amerika gekocht en mee genomen, unlocked en hier gebruikt.
    Maar na 2 maanden viel hij spontaan uit en ging niet meer aan. Ik ben naar verschillende winkels geweest. Maar bij de Apple store konden ze me niet helpen omdat m’n serienummer uit de VS kwam…
    Ik hoop dat de iPhone 4 hier in Nederland Sim-Lock vrij wordt geleverd door Apple, dan bestel ik hem hier zonder problemen..

    (ps. ik weet natuurlijk niet hoe het zit met ded iPhone 4)

  7. Ik denk dat de vraag naar een 16 GB 3GS best wel is toe kan nemen. Gelukkig heb ik hier nog een als gloednieuw ogende simlockvrije liggen. 🙂

  8. Ik heb 1 1/2 jaar geleden mijn iPhone 3G uit Australië gehaald, nou is mijn iPhone vorige maand stuk gegaan. Ik ben toen naar de Apple Store geweest, die verwees mij door naar T-Mobile omdat dat het enige verkooppunt is van iPhone’s in Nederland. Ik heb vervolgens mijn veerhaal weer bij T-Mobile uitgelegd en er duidelijk bij verteld dat ik mijn iPhone uit het buitenland heb. Dat was allemaal geen probleem, ik verwachte dus ook dat ik een ge-repareerde iPhone thuis gestuurd zou krijgen. Dat was niet het geval ik heb mijn iPhone in de staat zoals deze was terug gekregen met een brief erbij dat ik mijn iPhone niet bij hun had gekocht en ik dus niet geholpen werd.

  9. Ik heb mijn iPhone 3G 2 jaar geleden in Italie gekocht. De garantie is verbonden aan het aankoopland. Ik had jammer genoeg 2 keer een kapot toestel. Apple Nederland weigerde te helpen omdat de garantie verbonden is aan het land. Ik moest mijn toestel totaal 2 keer terug sturen naar Italië. Daarnaast moest ik de kosten betalen voor het terugsturen naar Nederland. Hopelijk wordt dit anders met de iPhone 4.

  10. Ik heb mijn iPhone 3G 2 jaar geleden in Italie gekocht. Jammer genoeg is mijn toestel totaal 2 keer defect gegaan. Ik probeerde via Apple Nederland garantie te krijgen. Echter is de garantie verbonden aan het aankoopland. Ik moest dus jammer genoeg 2 keer mijn iPhone terugsturen naar Italie. De verzendkosten heen en terug waren tevens ook voor mijn rekening.

    Het mooiste vond ik dit: het vervangende toestel voor mijn defecte iPhone 3G moest vanuit Nederland naar Italie worden gestuurd. Ondanks moest alles via Italie gaan jammer genoeg. Hopelijk veranderd Apple dit met de iPhone 4

  11. Nog even de oude hardware opmaken met als naam budget, maar de prijs is nou niet echt bepaald budget.

  12. @Sander

    Dat is T-MOBILE de 1 zegt geen probleem, kom je bij de ander, dan is het wel een probleem, als klant weet je bij T-MOBILE nooit waar je aan toe bent, iedereen heeft daar zijn eigen service voorwaarden.
    Maar gek dat de 16 en 32 GB eruit gaan?.

  13. @Dion Wat belachelijk zeg.

    Was er nou geen europees wetgeving dat het overal gerepareerd kon worden? Ik ben geen jurist maar heb wel van zoiets gehoord.

  14. Origineel geplaatst door Rsport20
    Nog even de oude hardware opmaken met als naam budget, maar de prijs is nou niet echt bepaald budget.

    Het is niet een zaak van de oude hardware opmaken want er is nu nog geen 8GB model.

    Het is dus een nieuw budgetmodel.

    Wel een heel vreemd iets vind ik want volgens mij zijn er maar heel erg weinig mensen die voor de 8GB 3GS gaan ivm de prijs.
    Zoals eerder gezegd ben je dan veel beter af als je een “oude” nieuwe 16 of 32GB 3GS koopt wat prijs betreft.

  15. Dat is goed als je je iphone 3GS wilt verkopen. Ik heb een 32g white. als het al zo duur is voor een 8G… gemakkelijk te verkopen zodat je misschien de iphone 4 kunt aanschaffen… 🙂

  16. @dany: inderdaad heb nog een 16gig liggen denk dat ik er nog een goede prijs van krijgen als je die prijzen ziet als de iphone 4 in belgie uit is gaat hij direct op kapaza

  17. Ik lees hele aparte verhalen van mensen hier die op een rare wijze wel/niet geholpen worden. zonde dat er idd geen wetgeving is dat je met je toestel niet overal terecht kan!

    Ik hoop mijn iPhone 4 in België te kunnen aanschaffen. (wie weet al wat meer of deze hier ook wederom simlock vrij zullen zijn?)
    ik heb het nog niet kunnen vernemen.
    Als je iPhone dan stuk zou gaan, ben je dichter bij huis dan ergens anders als Italië.

  18. Mijn Iphone 3GS komt uit Italië toen ik problemen had met mijn iPhone belde ik naar helpdesk van Apple in Nederland, daar wilde men mij niet verder helpen ondanks dat ik een factuur had uit Italië van apple store
    Hun antwoord was de garantie in Nederland zijn enkel voor de in Nederland aangeschafte toestellen via t-mobile omdat enkel hun deze toestellen mogen verkopen in Nederland, dus daar sta je dan met je in buitenland gekocht toestel.

    Dus ik heb hem naar mijn broer terug gestuurd in Italïë en 2.5 maand later had ik mijn iPhone weer.
    Voor mij nooit meer een telefoon uit het buitenland!
    Dan maar meer betalen en geen gezeik met garantie.

  19. @forrestgumpx: Je hebt daar een punt testaankoop België kan je helpen Je garantie bij verhuis naar het buitenland? Kom jongens laat Apple niet boven de wet staan Ze moeten je helpen!

  20. Voordat iedereen er weer wat over vindt, dit is de wettelijke (NL!) tekst:

    Uw rechten en plichten:

    * Elk product moet op grond van de wet deugdelijk zijn, of u een garantie heeft of niet.
    * Een garantie is een aanvulling op uw wettelijke rechten en kan deze rechten nooit beperken of uitsluiten.
    * Bij een garantie moet de garantiegever (ondernemer, fabrikant) bewijzen dat het product deugdelijk is en dat het defect niet onder de garantie valt, anders dient hij het probleem te verhelpen.
    * U kunt een garantie krijgen van de verkoper en/of van de fabrikant.
    * In principe is de VERKOPER altijd uw eerste aanspreekpunt; met de verkoper heeft u immers de overeenkomst gesloten.
    * Bij een verkopersgarantie dient u de verkoper aan te spreken. Als de garantie is verlopen kunt u de verkoper aanspreken op grond van zijn wettelijke verplichting een deugdelijk product te leveren.
    * Bij een fabrieksgarantie heeft u een extra partij om aan te spreken. Als u de fabrikant aanspreekt, stel hiervan dan de verkoper schriftelijk op de hoogte. De fabrikant is niet verplicht garantie te geven.

    Duidelijk toch?

  21. Hoe heb je die in Amerika kunnen kopen? Dat kan toch alleen met 2 jarig abonnement ?

    Origineel geplaatst door Daniël Ducro
    Ik had mijn iPhone 3GS in Amerika gekocht en mee genomen, unlocked en hier gebruikt. Maar na 2 maanden viel hij spontaan uit en ging niet meer aan. Ik ben naar verschillende winkels geweest. Maar bij de Apple store konden ze me niet helpen omdat m’n serienummer uit de VS kwam… Ik hoop dat de iPhone 4 hier in Nederland Sim-Lock vrij wordt geleverd door Apple, dan bestel ik hem hier zonder problemen..(ps. ik weet natuurlijk niet hoe het zit met ded iPhone 4)

  22. wonderlijk, ik was 2 jaar geleden met mijn macbook pro in washington, in NL gekocht, ik liet daar mijn scherm zien, waar zwarte vlekken op zaten.
    ze waren bereid om m te repareren onder de garantiebepalingen die bij hen gelden.

  23. Ik heb mijn iPad in frankrijk gekocht, daar expliciet gevraagd naar de garantie en daar beweerde men dat er een internationaal-brede Apple garantie is.
    De Apple-store in NL “moet” je dus gewoon helpen, het gaat immers om een product van de fabrikant Apple.
    Vergelijk het maar eens met auto’s, ok in eerste instantie ga je terug naar de verkoper, maar met een in frankrijk gekochte Citroen, zal de NL-Citroen garage je echt wel helpen.

  24. @caroline:
    Ik werk in de Apple store in Hasselt, en ik kan je vertellen dat we alle Appleproducten uit het buitenland mogen aannemen behalve iPhone’s.

  25. Voor Ðe meeste Apple producten kent Apple inderdaad wereldwijde garantie. Maar naar mijn mening is dat gewoon extra service van Apple! Als ik een wasmachine bij de it’s koop kan ik moeilijk van Ðe bcc verwachten dat zij mijn wasmachine voor mij maken lijkt mij! Als iphones wereldwijd simlock vrij beschikbaar zouden zijn en er geen exclusieve deals zouden zijn denk ik niet dat men moeilijk zou doen!
    Het is wel niet netjes om niet van te voren kenbaar te maken dat het reguliere Apple garantie beleid niet van toepassing is op de iPhone!

  26. @Segers Vincent:
    Daar geloof ik niks van…
    Waarom zou je per sé geen buitenlandse iPhone mogen aannemen? Het is toch gewoon een Apple product?

    Trouwens wat heeft T-Mobile in Nederland te maken met de garantie? Zij krijgen de telefoon toch ook gewoon aangeleverd van Apple? Je bent toch ook helemaal niet verplicht om in Nederland een iPhone te kopen via T-Mobile? Dit slaat totaal nergens op. Apple hoort gewoon elke kapotte iPhone aan te nemen in elk land waar ze de iPhone ook aanbieden.
    Ik krijg trouwens wel garantie over mijn accesoires, mijn iPhone komt uit belgië en mijn oortjes gingen kapot en ik kreeg gewoon nieuwe thuisgestuurd van Apple via UPS. 🙂

  27. Heb 1 3gs in italië gekocht juni 2009!
    Helaas kreeg telefoon kuren en kon ik in Nederland nergens terecht! Moest telefoon echt in Italië naar apple laten opsturen!!

  28. Heb je ook garantie op je snoertje om hem mee opteladen en om hem mee op je computer aan te sluiten

  29. Origineel geplaatst door Jan
    Heb je ook garantie op je snoertje om hem mee opteladen en om hem mee op je computer aan te sluiten

    ja, een jaar ook op de oordopjes. Als ze voor de rest niet merkbaar beschadigd zijn tenminste.

  30. @leon: Budget model

  31. @Sandro: Er wordt hier zo graag met “moet” geschreeuwd dat het echt belachelijk wordt. Apple heeft heel weinig te doen met het repareren van iPhones buiten de VS. Die dingen worden allemaal afgehandeld door de “verzekering” van de provider. En ja, Je bent in principe verplicht om een iPhone bij T-Mobile te kopen. Zij zijn de exclusieve verkoop punt binnen Nederland. Daarom moet je ook bij hun zijn voor de garantie. T-Mobile heeft op hun kant daarom ook geen ene behoefte om jou, in een ander land en dus hun geen ene stuiver opleverende, iPhone te repareren. Apple ook niet. Jij hebt tenslotte zelf ervoor gekozen om je niet aan de regels te houden.

  32. @dwerg85: Stel dat ik in het buitenland een studie volg of langdurig gestationeerd ben voor mijn werk, verhuis van of naar het buitenland, mag ik dan geen service/garantie verwachten van de producent van mijn product als die in beide landen vertegenwoordigd is?

    Schaf dan Europa en alle regels over vrij verkeer van goederen maar af.

    Als er producten in een ander land gekocht of verkocht worden is daar meestal wel een reden voor. Zoals ik bijvoorbeeld bij mij thuis in Lelystad GEEN ontvangst heb met T- mobiel en dus geen andere keus heb dan een simlockvrije telefoon te kopen of illegaal unlocken!

    Maar misschien gun je mij geen iphone…

  33. @Caroline
    moest je je ipad bestellen in Frankrijk ?
    ik ga morgen naar Parijs en hoop daar de Apple store binnen te lopen en er direct 1 mee te nemen

  34. Ben van plan een tweedehans of nieuwe iPhone 3GS te halen, simlock vrij voor maximaal 250 euro, is dit haalbaar ergens, iemand tips o.i.d.?

  35. Origineel geplaatst door TheOnePb
    Ben van plan een tweedehans of nieuwe iPhone 3GS te halen, simlock vrij voor maximaal 250 euro, is dit haalbaar ergens, iemand tips o.i.d.?

    ik denk niet dat het je lukt, en als het je lukt zal hij waarschijnlijk zwaar beschadigd zijn en zonder doos en extra’s. (van de vrachtwagen gevallen)
    voor €250 kan je beter een 3g kopen.

  36. Mijn iPhone 3GS, in België aangekocht, is weliswaar sim-lockvrij, maar een Amerikaanse simkaart was niet te activeren!! Ik wilde via een VS SIMkaart tijdens mijn reis naar Florida gebruik maken van mn iPhone voor oa mobile internet, maar een Amerikaanse SIM bleek niet te werken. (?)

  37. @TheOnePb: ja tuurlijk, als je de de 2 en 5 van plaats wisselt zal dat lukken anders blijven dromen 🙂

  38. Ik ga me toch de nieuwste in huis halen… Iphone 4. Al zijn nieuwe hardware, is wel zijn prijs waard.

  39. Origineel geplaatst door dwerg85
    @Sandro: Er wordt hier zo graag met “moet” geschreeuwd dat het echt belachelijk wordt. Apple heeft heel weinig te doen met het repareren van iPhones buiten de VS. Die dingen worden allemaal afgehandeld door de “verzekering” van de provider. En ja, Je bent in principe verplicht om een iPhone bij T-Mobile te kopen. Zij zijn de exclusieve verkoop punt binnen Nederland. Daarom moet je ook bij hun zijn voor de garantie. T-Mobile heeft op hun kant daarom ook geen ene behoefte om jou, in een ander land en dus hun geen ene stuiver opleverende, iPhone te repareren. Apple ook niet. Jij hebt tenslotte zelf ervoor gekozen om je niet aan de regels te houden.

    Grotere onzin heb ik in lange tijd niet gelezen.
    Als het over ‘moeten’ gaat, span jij de kroon op het moment dat je zegt dat iemand zich niet aan de regels houdt als ie een iPhone in het buitenland koopt. Je ‘moet’ dus bij T-Mobile kopen?
    Ga je schamen.

  40. ik heb net twee iPhone 4’s besteld in Frankrijk. hopelijk zijn het geen ‘maandagmorgen modellen’ als ik het hier allemaal zo lees.

  41. Maar stel dat de Iphone 4 hetzelfde als de 3gs gaat kosten, ofwel 300 euro bij 1 jarig I-150. Waarom zou je hem dan niet gewoon bij t-mobile halen. Ben je hetzelfde bedrag kwijt, (300+12×30)=660 , en een jaar gratis bellen? Eventueel geef je dat abo aan je moeder, unlock je hem zet je er een simonly in. Is nog een vorm van gespreid betalen ook.. en je hebt een NL toestel met garantie.

  42. Ik ben heel benieuwd wat de nieuwe iPhone moet gaan kosten. Ik doe het nu nog met een 2G maar, ondanks dat die nog prima werkt, wil ik wel graag overstappen naar een nieuwer model. Afhankelijk van de prijsstelling en de eventuele mogelijkheid hem voordelig los te kunnen kopen word dat een 3GS of een 4G. Afwachten dus wat er gaat gebeuren en ik houd het koophulp-artikel in de gaten hiero..

    Wat ik me trouwens afvraag is voor welke prijzen de nog voorradige T-mobile iPhones bij bijvoorbeeld de Media Markt weg zullen gaan. Die zijn nu T-mobile locked te koop voor €599,- maar te verwachten is dat dat met de introductie van de 4G toch aanmerkelijk zal moeten gaan dalen.

  43. @nebilem: Een jaar ? Heb hier in BE te horen gekregen dat dat slechts 6 maand was ?

  44. @Laurens: Je zegt daar zo wat, in principe zouden de prijzen van die modellen idd moeten dalen, daar ze louter budgetmodellen gaan worden, maar dan moet je je de vraag stellen wat Apple beoogt te doen door een 3GS 8GB op de markt te smijten ? De prijzen die ze daar voor vragen, zijn nog geen 75 euro goedkoper dan de dubbele variant 16GB 3GS, dus naar mijn opinie gaan de 3GS modellen zowel 16GB als 32GB niet gauw afnemen in prijs, en is nu net dat de aanleiding voor de hogere prijs die m’n vraagt voor de 4G.

  45. hallo.. ik heb een vraag.. ik wil graag een iphone 3gs 16 g halen voor mijn werk. nou hoorde ik dat ik hem dan in belgie moet kopen, als je dan een btw nr hebt en een kvk nr dan hoef je geen btw te betalen over de iphone.

    klopt dat?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.