Reacties voor: Met de PostNL-app kies je nu zelf een geschikt bezorgmoment

Nog voordat het eerste bezorgmoment geweest is, kun je nu in de PostNL-app een eigen bezorgtijd selecteren. Je kunt er ook direct voor kiezen om een pakketje naar een PostNL-locatie te versturen.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl -

Reacties: 24 reacties

  1. Ont-zet-tend handig dit 👍👍👍

    Probeerde altijd wel met bestelmoment rekening te houden met de levertijd, maar niet bij alle webshops en/of artikelen is die laatste even voorspelbaar en soms is toch de aanbieding te leuk of het artikel te lastig verkrijgbaar om naar een voorspelbaarder leverende concurrent te gaan. Is nu geen punt meer, vanaf de verzendbevestiging ff de app in de gaten houden wanneer je bestelling in de app verschijnt en meteen aanpassen als je levermoment-schatting niet klopte 😃😃😃
    Tijdje geleden al een keer dankbaar gebruik van gemaakt ook trouwens, mijn straatje zat kennelijk pakweg halverwege de landelijke uitrol…

    Is uiteraard niet alleen maar uit onbaatzuchtige mensvriendelijkheid geboren, scheelt hun natuurlijk ook nodeloos omrijden, stoppen en aanbellen, maar (vrij naar ‘t gezegde) ‘gedeelde vreugde is dubbele vreugde’ 😉
    Of zoals sommigen zeggen: win-win (😖)

  2. @Ferryman: Morgen verwacht ik een pakketje. Maar morgenmiddag ben ik niet thuis.
    Maar helaas.
    Ondanks dat ik de laatste versie heb van de App krijg ik toch de melding dat ik niet kan aanpassen.
    Benieuwd of de uitrol al echt landelijk is.

  3. @Tommey: Heb precies hetzelfde, kan het ook niet wijzigen. Nog geen landelijke uitrol denk ik… (regio Leiden)

  4. Nog niet landelijk inderdaad.

  5. Origineel geplaatst door Tommey
    @Ferryman: Morgen verwacht ik een pakketje. Maar morgenmiddag ben ik niet thuis.

    Maar helaas.
    Ondanks dat ik de laatste versie heb van de App krijg ik toch de melding dat ik niet kan aanpassen.
    Benieuwd of de uitrol al echt landelijk is.

    Ik vermoed dat het geldt bij de bestellingen die nu gedaan worden

  6. Kon het afgelopen week wijzigen en daar heb ik meteen gebruik van gemaakt, maar zoals ik van PostNL gewend ben, komen ze werkelijk nooit binnen het door hen gestelde tijdsraam en dus ook niet in het door mij vantevoren opgegeven tijdsraam. Heb nog nooit een meer onbetrouwbaardere pakketbezorgservice meegemaakt dan PostNL.

  7. Het aanpassen van een bezorging kan pas nadat het pakketje ontvangen is door PostNL (dus niet als hij nog voorgemeld is) én uiterlijk 6.00 op de dag van bezorging.

  8. Ik heb er eentje die aangeeft “Zending bij PostNL” (al sinds zaterdag), levering morgenavond, dus ik zit nog voor 6:00 op de bezorgdag, maar ook niet te wijzigen. Dus Utrecht doet ook nog niet mee.

  9. Het werkt niet.

    Op de afgesproken tijd leveren gebeurd hier al meerdere malen niet.

    Noodzakelijke pakketten die volgens de Post.nl app tussen 8.30 en 11.30 uur bezorgd worden worden pas s’avonds om 21.07 uur geleverd. Dit terwijl deze om 14.00 uur mee moesten met een vervolg bezorging naar Duitsland.

    Order gecanceld maar Post.nl niet thuis. Niet een keer maar meerder malen.

    Vorige week medisch belangrijke verzending moest absoluut voor de avond geleverd worden, app gaf aan na 15.00 uur aanwezig om af te halen. Dit werd pas de derde dag erna om 12.10 uur. Hierdoor moesten de onderdelen opgehaald worden voor de eerste orginele afleverdata in Utrecht. Post.nl weer niet thuis, alleen wel gauw de app op de latere datum gezet.

    Jullie zullen begrijpen dat wij verre van tevreden zijn over de app van Post.nl en de verdere afwikkeling.

    Dus vertrouw niet op de app van Post.nl deze werkt niet.

  10. Tja, jammer dat bij sommigen de pakketjes niet op tijd aankomen, maar in Rotterdam gaat het bij mij altijd goed, in tegenstelling tot DPD leveringen.

    Ik ben in ieder geval heel blij met deze nieuwe service! Vond het altijd zo zonde dat ik een dag langer moest wachten en de bezorger 2x moest rijden.

  11. Normaal kunnen ze al 9 van de 10 keer niet binnen hun vooraf aangegeven tijdvak bezorgen.

    Dus waarom zouden ze het nu wel gaan redden op of rond jou vooraf aangegeven tijd?!

    Als je het niet kan waarmaken, biedt het dan niet aan!!!
    Is onnodig ontevreden klanten kweken…

    Nog nooit zo een slecht post bezorg bedrijf gezien, waarschijnlijk ten spijt van de mensen die zich voor dit bedrijf inspannen.

  12. Werkt prima.

    In de afgelopen 2 weken zo al 2 keer de bezorging aangepast naar een afhaalpunt omdat ik wist dat ik de volgende dag niet thuis was. Ideaal.

  13. Is dit ook voor Belgische leveringen ?

  14. @Tom, @Tommey:

    Het is precies zoals Ruben beschrijft:

    Origineel geplaatst door Ruben
    Het aanpassen van een bezorging kan pas nadat het pakketje ontvangen is door PostNL (dus niet als hij nog voorgemeld is) én uiterlijk 6.00 op de dag van bezorging.

    Vandaar ook mijn suggestie “ff de app in de gaten houden vanaf de verzendmelding” (die veel webshops geven.)

    Je bent dus afhankelijk van wanneer de webshop het aan PostNL aanbiedt, en daardoor geldt nu ’s dat elk voordeel ook z’n nadeel ‘hep’: hoe later het tijdstip tot wanneer de webshop nog garandeert dat je je pakketje nog de volgende dag ontvangt, des te later bieden ze iha ook de pakketjes fysiek aan bij PostNL.

    Bij één van de (2) keren dat ik er gebruik van heb gemaakt was dat bij een webshop die tot ‘voor 23:59 besteld morgen al in huis’ hanteerde, en zag ik het pakketje inderdaad pas ’s nachts in de app verschijnen en kon ik dus ook ’s nachts pas de dag of locatie aanpassen. ‘Gelukkig’ was het een benauwde nacht waarin ik de slaap niet kon vatten, dus heb ik ’t op tijd aan kunnen passen (ergens tussen 1 en 2 geloof ik 😖)

    Maar sommige webshops hanteren gelukkig andere tijden, of hebben meerdere momenten op de dag dat de tot dan gecumuleerde bestellingen aan PostNL worden overgedragen zodat (mits je op tijd besteld hebt) je al op wat mens(vriend)elijker tijden de bezorging kunt aanpassen 🙂

    Anders moet je het door Ruben genoemde tijdstip (6:00) in gedachten houden en als je dan nog niet wakker denkt te zijn desnoods een keer de wekker zo vroeg zetten dat je nog net de tijd hebt om daarvóór je aanpassing te doen 🤔
    _

    Herken trouwens absoluut de klachten van sommigen niet, hier vrijwel altijd binnen het aangegeven tijdsinterval.
    Enige variatie die ik zie hangt samen met de individuele bezorger, sommige zijn wat nauwkeuriger dan andere.
    Waarschijnlijk dus een kwestie van pech of geluk welke chauffeur je treft…

    En met zo ongeveer alle andere pakketdiensten (DHL, DPD, UPS) heb ík juist slechte tot zeer slechte ervaringen.
    Pakketjes dagenlang zoek en onzinnige statusmeldingen in track&trace (DHL), beschadigd pakket dat was overgepakt / extra dik ingepakt om de beschadiging te maskeren (DPD), geen enkele tijdsindicatie of een volstrekt nutteloze en archaïsche ‘tussen 8:00 en 21:00 (alle drie), etc. etc.

  15. Wat een hoop negatieve ervaringen over PostNL. Ik bestel veel pakketjes, vrijwel altijd in het tijdvak bezorgd, maar omdat het makkelijker is, doe ik ook vaak bij PostNL punt afhalen. Hoef ik er niet voor thuis te blijven. Dit kan ik echter niet altijd selecteren in elke webshop, dus deze optie is echt super handig!! Voelde altijd een beetje zinloos als ik al bij voorbaat wist dat de bezorger onderweg was naar een dichte deur.

  16. @Tom: update om 23:40 Kon nu wel een andere keuze maken!

  17. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  18. Alles beter dan dat verschrikkelijke vervoersbedrijf Dynalogic! Die laten je ondanks bezorgafspraken je gewoon wachten, wachten en wachten.

    Ze pretenderen moderne track and trace systemen te hebben maar niks en nooit werkt iets. Sorteerfouten daar wordt alles op gegooid.

    Ben zo verschrikkelijk blij met Post NL. Die hebben de zaakjes (Net als DHL) wel voor elkaar!!

  19. @De manke: Klopt het is een bud app en de tijden kloppen nooit hier hetzelfde geouwehoer met post nl

  20. PostNL houdt zich nooit aan gestelde levertijden dus die functie in de app is leuk maar compleet ‘useless’

  21. Ik werk bij postnl mijn ervaring is dat het vreselijk druk is en dat het bedrijf uitstekend zijn best doet om de tijdvak indicatie voor elkaar te krijgen .

  22. U kunt geen andere tijd of plaats kiezen voor dit type zending.

    Werkt dus nog niet hier in regio zeeland , of mijn te ontvangen paketje is een super bijzonder raar type zending ^^. * gewoon een paketje van pariculiere zender.

  23. Onwijs gave optie van PostNL. Hoop dat ze het goed werkende krijgen.

    Voor de mensen die klagen, wil je je artikelen op tijd. Rijd even langs de winkel.

  24. Goeie app alleen jammer dat er geen tablet versie van is.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.