Reacties voor: Philips stopt met HealthSuite-accessoires, gebruikers zijn gedupeerd

Philips gaat stoppen op 31 maart stoppen met HealthSuite, een serie connected gezondheidsaccessoires. Daardoor worden de weegschaal, bloeddrukmeter, oorthermometer en het horloge onbruikbaar. Gebruikers zijn niet blij.

Reacties: 20 reacties

  1. Mag dit zomaar?

  2. Ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook de bloeddrukmeter en nu moet ik alles handmatig gaan overschrijven. Het was inderdaad tot nu toe een makkelijke applicatie want je kon zo een week aan metingen exporteren en zo aan de huisarts aanleveren voor controle. Nu moet je alles overschrijven in 10 seconden anders is de waarde weg want dan gaat de app uit in spaarstand.

    Philips gebeld, maar geen goede oplossing

  3. Philips heeft sch*t aan zijn consumenten. Dit blijkt uit alles… Ik had een Sonicare tandenborstel die een maand na de garantieperiode ineens stopte met werken. Dit na goed onderhoud.

    Oplossing van Philips: Een tegoedbon voor 20% korting. Een korting die voor geen enkel product is in te leveren, maar denk je nou echt dat ik ooit een Sonicare weer koop? Tuurlijk niet.

    250 euro, weg…

    Mijn advies: Koop geen Philips, het is niet meer dat mooie servicegerichte/klantgerichte Nederlandse bedrijf.

  4. Ik koop nooit Philips producten juist om dit soort grappen. Ze hebben de naam nog maar het is al jaren troep.

  5. Dit is een probleem dat ik me ben gaan realiseren door Sonos. Waar je normaalgesproken een apparaat ‘voor ‘t leven’ kocht (luidsprekers, versterker, thermometer) ben je nu afhankelijk van de grillen van de fabrikant. Zonder de software werkt het niet meer. Wegwerp maatschappij. Sonos draaide (gedeeltelijk) bij onder druk van de publieke opinie maar als dat niet gebeurt (zoals kennelijk bij Philips) ben je het haasje terwijl aan de apparatuur helemaal niets mankeert.
    Het heeft er bij mij toe geleid om zéér terughoudend te worden bij de aanschaf van connected apparatuur zeker kostbare zaken als audio-apparatuur. De merknaam geeft in deze geen enkele garantie (wie had gedacht dat Philips, met hun focus op health en milieu, hier de stekker uit zou trekken?) omdat veel ‘merken’ eigendom zijn van beleggingsfondsen die maar 1 doel hebben: jaarlijks rendement ten koste van alles.

  6. Origineel geplaatst door Patrick
    Mijn advies: Koop geen Philips, het is niet meer dat mooie servicegerichte/klantgerichte Nederlandse bedrijf.

    Das vervelend natuurlijk. Ik heb een andere ervaring, een sonicare van 140 euri die het inmiddels al enkele jaren uithoudt. Eens per week opladen en thats it. Fingers crossed…

  7. Garmin… ook zo’n fijn bedrijf.. Ondersteuning voor een Tanita BC-1000 verwijderen. Heb nu een weegschaal van bijna 400 euro waar ik niks meer mee kan..

  8. @Patrick: Wie koopt er dan ook een tandenborstel van 250 euro….

    Verder nooit problemen met philips tanden borstel, maar ik koop er ook niet 1 van 250 euro doe normaal zeg.
    Vervelend maar dit zal je met al die smart spullen hebben, daarom koop ik het niet geen wasmachine/ tandenborstel of kachel die aan wifi/bluetooth gaat(Lampen ook niet trouwens).

  9. @Patrick: in nederland heb je langere garantie dan standaard 2 jaar op electronica, je staat gewoon in je recht.

  10. @Dennis: Haha! Ik snap je opmerking… Verkeerd toegelicht… Dat was de waarde, ik betaalde er 150 euro voor. Prettige tandenborstel, als hij het doet tenminste.

    Nu een Oral B voor 44 euro, denk sowieso meer plezier.

  11. @Nico: Klopt, 2,5 jaar. Denk maar niet dat ik iets voor elkaar krijg. Doodleuk zeggen dat er niets met mijn klacht gedaan wordt. Sterker nog, “u krijgt geen reactie op uw klacht”.

  12. Heb altijd Philips gehad maar ben al jaren aan het afbouwen. Is niet meer het merk zoals het was en het wordt erg snel een B merk. Ondersteuning is echt een dramatische ervaring bij Philips.

    Marketing technisch ben je toch je bedrijfsnaam te grabbel aan het gooien of is dit express gedaan?

  13. Idd Philips’ glorie is al even over, maar ik stel vaak de vraag wat de alternatieven zijn…

  14. @redactie. Wat is precies de vermelding van Salesforce waard in dit artikel?

  15. Philips stoot haar consumenten-tak af. Daarmee blijft er bij Philips alleen nog de Healthcare over voor de zakelijke markt.

  16. Dit is een algemeen probleem aan het worden…. ik probeer dan ook met al mijn connected equipment weg te blijven van dit soort abo’s en probeer alles op te lossen lokaal, zo ook mijn cloud (Nas), mijn domotica (Domoticz) etc.

    Ben altijd enorm Philips minded geweest, maar sinds ze niet in staat waren om kussentjes na te leveren voor een 2 jaar oude dure koptelefoon ben ik er wel klaar mee.

  17. “je net zo goed een goedkope weegschaal of bloeddrukmeter uit China kunnen kopen”

    Dat is natuurlijk onzin. Persoonlijk vertrouw ik een (niet connected) meter van een goed merk meer dan een Ali meter.. als je het dan toch voor je gezondheid doet..

    Hebben we het al over de giftige stoffen die in vrijwel alle goedkope Ali troep zit gehad?

  18. Het enige wat ik nu van Philips nog heb is Hue en verder loop ik er met een grote boog omheen na kwaliteit issues met 2 tv’s die niet opgelost werden. Philips is voor mij een plakmerk dat bij allemaal andere fabrikanten het eindproduct koopt en er dan een Philips sticker opplakt.

  19. Echt belachelijk dat ze het onklaar maken. Prima als er niet doorontwikkeld wordt, maar zorg dan dat het ‘bevroren’ wordt op moment x, en dat wat je dan hebt gewoon blijft werken. Philips was altijd innovatief consumentenbedrijf maar laat ons nu zwaar in de steek. Ik geef geen euro meer aan ‘connected’ spullen van Philips uit.

    Overigens maakte ook Apple zich hier schuldig aan door Forcetouch (zo heette het toch?) uit te schakelen op Apple Watches die daar wel mee uitgerust waren. Ligt iets genuanceerder maar het resultaat voor gebruiker is in feite dat hardware waar je voor betaald hebt, door toedoen van leverancier ineens niet meer werkt. Ik vind dat je daar voor gecompenseerd zou moeten worden. Niet na 20 jaar, maar er zijn mensen die de spullen pas kort in gebruik hebben.

    Een autofabrikant kan tenslotte ook niet ineens je navigatiesysteem uitschakelen omdat ze geen kaartupdates meer willen leveren. De navigatiesystemen blijven dan gewoon werken, maar met oude informatie.

  20. Als de aangehaalde e-mailtekst de letterlijke tekst is, zou je bijna denken dat het een phishingmail is, met dergelijke taalfouten…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.