Reacties voor: Phil Schiller over recente softwarefouten: “Slechte week achter de rug”

Phil Schiller heeft in een interview eindelijk gereageerd op de vele softwarefouten. Hij zegt dat Apple een “slechte week” had en druk bezig is om te voorkomen dat het opnieuw gebeurt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 31 reacties

  1. Excuses waren wel op zijn plaats geweest voor alle fouten vind ik.

  2. Er van leren en iOS 12 met minder bugs vrijgeven oktober 2018. En vervelend zijn sommige bugs geweest. Maar Apple komt in elk geval snel met updates uit. Dat siert ze dan wel weer. Commentaar leveren is makkelijker dat complimenten geven. iOS 11 werkt nu prima op mijn iPhone en iPad.

  3. Origineel geplaatst door Nick Seamore
    Excuses waren wel op zijn plaats geweest voor alle fouten vind ik.

    Op welke manier heb je er onder geleden zodat je excuses verwacht?

  4. Origineel geplaatst door R. Hellema
    Op welke manier heb je er onder geleden zodat je excuses verwacht?

    Lijkt me niet relevant.
    Je geeft een bak geld uit aan Apple spullen. Voor een topprijs mag je topkwaliteit verwachten. Dat is niet op alle punten geleverd.

  5. Hmm, laat Apple dan meteen de iPhone 11 en 12 aankondigen. Releasedatum is blijkbaar niet relevant meer. Het wordt steeds gekker.

  6. Het is en blijft natuurlijk PR. Ik hoop wel dat de tekst over het ‘update-ritme’ betekent dat de topmodellen om de twee jaar maar worden geüpdatet. Persoonlijk zou ik dat ook willen voor de lagere modellen als de 8 en 8 Plus.

    Ik baal wel van die HomePod uitstel. Ik snap Apple wel, maar het ergert mij wel dat ze dus functies/producten beloven uit te brengen maar die belofte dus niet waarmaken. Oké, ik had die HomePod graag onder de boom gezet voor mijzelf.

  7. Ik heb sinds een dikke week dat mijn iPhone leegloopt als ik er niets mee doe. Toen ik ging slapen was mijn iPhone 100% en toen ik ‘s morgens wakker werd nog maar 77% nu gaat het al ietsje beter, nu is die ‘s morgens 91/88% maar normaal ging er per nacht maar iets van 2% uit. Als ik hem reset is het weer een dag goed en daarna weer mis, iemand nog meer dit probleem? Ik gebruik zelf de iPhone X

  8. Met mijn iPhone x is een telefoongesprek haast niet te voeren,voor de mensen die ik bel of waardoor ik gebeld word ben ik niet te verstaan en het binnenkomende geluid is knal hard ( alsof de telefoon op de speaker staat).
    Al verschillende keren met Apple gebeld en die houden het op een software probleem.
    Ze kunnen evt. een reparatieopdracht uitschrijven maar daar zal waarschijnlijk het probleem niet mee opgelost worden,de rep.duurt ong. 9 dagen en dat ik dan geen telefoon hebt (zakelijk) worden afgedaan met (DAT IS NIET ONS PROBLEEM).
    Zit je met een telefoon van € 1200,00 wat alles kan alleen niet bellen.
    Apple helemaal top !!!!

  9. @Maaike: heb je al gekeken bij instellingen/batterij of een app hiervan de oorzaak is?

  10. @Maaike: Zeer irritant, ik heb dit vanaf iOS zeven ook meermalen gehad. Ik kon niet achterhalen of het nu aan een app of aan background updating of aan locatievoorziening lag.
    Nu zit ik op 10.3.2 en hij blijft de hele nacht op 100% staan. Reden voor mij om daarbij te blijven

  11. Origineel geplaatst door Nick Seamore
    Excuses waren wel op zijn plaats geweest voor alle fouten vind ik.

    Daar is Apple te groot en de klanten te royaal voor.

  12. Mijn iPhone 7 is nog steeds (al maanden sinds iOS 11) slechter bruikbaar omdat op het toegangsscherm regelmatig de klok en datum afwezig zijn. Dan komen ook berichten niet meer zichtbaar binnen.
    En Apple laat het maar zo.

  13. Hebben meer mensen last van de “slechte” portret modus? Dingen in de voorgrond die je scherp wil hebben zijn vaak toch nog erg wazig. Me iphone 7 plus deed het beter voor mij 😜😢

  14. @Marijn: heb ik naar gekeken maar dat is niet het geval, gebruik mijn telefoon ook nog steeds op dezelfde manier dan toen het nog goed was (zelfde apps ook etc) na reset en na de update was het wel weer even goed maar daarna al gauw weer mis. Gebruik mijn telefoon ook niet extreem veel.

  15. Soul searching lost alles op 👍🏼👍🏼👍🏼

  16. Origineel geplaatst door Nick Seamore
    Excuses waren wel op zijn plaats geweest voor alle fouten vind ik.

    Origineel geplaatst door Cihan
    Daar is Apple te groot en de klanten te royaal voor.

    Ook ik ben een klant en loyaal maar ergens houd het wel een keer op.

  17. Origineel geplaatst door Ruud
    Met mijn iPhone x is een telefoongesprek haast niet te voeren,voor de mensen die ik bel of waardoor ik gebeld word ben ik niet te verstaan en het binnenkomende geluid is knal hard ( alsof de telefoon op de speaker staat).

    Al verschillende keren met Apple gebeld en die houden het op een software probleem.

    Ze kunnen evt. een reparatieopdracht uitschrijven maar daar zal waarschijnlijk het probleem niet mee opgelost worden,de rep.duurt ong. 9 dagen en dat ik dan geen telefoon hebt (zakelijk) worden afgedaan met (DAT IS NIET ONS PROBLEEM).

    Zit je met een telefoon van € 1200,00 wat alles kan alleen niet bellen.

    Apple helemaal top !!!!

    Gekocht via het internet? 14 dagen bedenktijd. Je kan ‘m gewoon terugsturen naar Apple, no questions asked.

  18. Origineel geplaatst door Ruud
    Met mijn iPhone x is een telefoongesprek haast niet te voeren,voor de mensen die ik bel of waardoor ik gebeld word ben ik niet te verstaan en het binnenkomende geluid is knal hard ( alsof de telefoon op de speaker staat).

    Al verschillende keren met Apple gebeld en die houden het op een software probleem.

    Ze kunnen evt. een reparatieopdracht uitschrijven maar daar zal waarschijnlijk het probleem niet mee opgelost worden,de rep.duurt ong. 9 dagen en dat ik dan geen telefoon hebt (zakelijk) worden afgedaan met (DAT IS NIET ONS PROBLEEM).

    Zit je met een telefoon van € 1200,00 wat alles kan alleen niet bellen.

    Apple helemaal top !!!!

    Al nieuwe simkaart gevraagd aan je provider?
    Bij mij loste dat het ptobleem van zacht geluid op

  19. Wat ze bij Apple nu niet hebben is een controle room zet er 60 mensen in dienst die niets anders doen dan fouten op sporen en testen, Apple zou zich als tech bedrijf producten en software moeten afleveren met een 0 fout tollerantie, waar dan ook geen enkele fout, maar dan ook geen enkele fout te vinden is. Dan zou het meer professioneler zijn. Voor producten met zo een hoge prijs mag dat er gerust komen.

  20. @Ruud: Dat heb ik ook! Mensen die tijdens een gesprek een aantal keer vragen ‘wat zeg je’ omdat plotseling het geluid heel slecht is. Verder is het telefoongeluid bij inkomende gesprekken heel laag maar bij Whatsapp berichten juist heel hard. Dit al verschillende keren bij instellingen veranderd maar ik snap niet hoe het verschil kan ontstaan.

  21. Maar Schiller vindt dat niet het geval. Hij merkt op dat de iPhone SE, die inmiddels bijna twee jaar oud is, nog steeds bestaat omdat het aan bepaalde behoeften voldoet.

    Het zou niet verkeerd zijn als uitstekende modellen zoals de SE gewoon voor onbepaalde tijd leverbaar blijven met bijbehorende service. Apple producten gaan dankzij hun techniek en robuuste bouw veel langer mee dan dat de updates hen ondersteunen, waarna deze technische hoogstandjes onderin de kast verdwijnen. Ik vind dat absurde verspilling en zou het fantastisch vinden als Apple dit business model verlaat. Alsof Tesla zijn eerste roadster ineens niet meer zou ondersteunen omdat model 3 uitkomt.

  22. @Danny: Dan zou ik je toestel resetten zonder back-up en nieuwe sim vragen. Werkt het niet? Dan opsturen….. ik heb een X ben inmiddels sinds release 5 dagen gesprekstijd verder en 60GB met ook maar 0 aan problemen.

    En zakelijk abonnement mag je vanuit gaan van een vervangend toestel service…… of toch een consumenten abonnement?

  23. Heb gelukkig geen IOS11 erop gezet maar waar ik wel last van heb zijn sinds de software update van mijn Mid 2016 Imac 27″ dat ik vastlopers heb bij gebruik van Word of Printers…. Imac loopt compleet vast!
    Wie ook last van?

  24. Origineel geplaatst door Maaike
    Ik heb sinds een dikke week dat mijn iPhone leegloopt als ik er niets mee doe. Toen ik ging slapen was mijn iPhone 100% en toen ik ‘s morgens wakker werd nog maar 77% nu gaat het al ietsje beter, nu is die ‘s morgens 91/88% maar normaal ging er per nacht maar iets van 2% uit. Als ik hem reset is het weer een dag goed en daarna weer mis, iemand nog meer dit probleem? Ik gebruik zelf de iPhone X

    Het valt mij de laatste tijd op dat ‘s nachts vaak software wordt gereset. Althans dat denk ik. Dan verwijder ik bv mijn gemiste en/of gevoerde gesprekken en dan ineens zie ik ze paar dagen later weer staan. Zonder dat ik een update o.i.d. heb gedaan. Kan er mijn vinger niet op leggen maar heb het idee dat ‘s nachts veel minifoutjes in de software worden hersteld, zonder dat het een officiële update is. Of ben ik achterdochtig 😄?

  25. Origineel geplaatst door Dennis
    @Ruud: Dat heb ik ook! Mensen die tijdens een gesprek een aantal keer vragen ‘wat zeg je’ omdat plotseling het geluid heel slecht is. Verder is het telefoongeluid bij inkomende gesprekken heel laag maar bij Whatsapp berichten juist heel hard. Dit al verschillende keren bij instellingen veranderd maar ik snap niet hoe het verschil kan ontstaan.

    Ook ik heb het probleem met slechte verstaanbaarheid. Ik hoor de ander perfect en zij horen mij niet of amper … ik vraag me af of het te maken kan hebben met het Apple iPhone hoesje. (Bvb doordat je het noise canceling gaatje bedekt tijdens het overplooien van de flap van het hoesje tijdens het bellen …) .

  26. Heb je je telefoon aan ‘s-nachts dan?

  27. 11.2..1 zit nog steeds vol met haken en ogen. Het irritantste issue is dat van de taptic engine/haptic feedback op de X. Sinds 11.2 reageert de engine soms niet goed, wat hiervoor gewoon prima werkte. Sluiten van CC is nu een tik, vibratie of helemaal niets. Ook bij vibratie patronen duikt dit “tikken” zo nu en dan op. Wie weet 11.2.2 of 11.2.3, issue is bij veel gebruikers aanwezig, en bij Apple bekend.

  28. Origineel geplaatst door Nick Seamore
    Excuses waren wel op zijn plaats geweest voor alle fouten vind ik.

    Origineel geplaatst door Cihan
    Daar is Apple te groot en de klanten te royaal voor.

    Loyaal bedoel je zeker

  29. Zijn er ook mensen die problemen ervaren tussen iPhone en de watch? Ik moet verplicht mijn Bluetooth aan hebben willen deze 2 contact maken buiten de WiFi om. Dit is sinds de recente update. Voorheen was dit niet het geval. Ik vind het zelf erg vervelend aangezien ik mijn Bluetooth niet aan wil hebben. Weten mensen of dit een bug is of een keuze?

  30. Origineel geplaatst door Tom
    Wat ze bij Apple nu niet hebben is een controle room zet er 60 mensen in dienst die niets anders doen dan fouten op sporen en testen, Apple zou zich als tech bedrijf producten en software moeten afleveren met een 0 fout tollerantie, waar dan ook geen enkele fout, maar dan ook geen enkele fout te vinden is. Dan zou het meer professioneler zijn. Voor producten met zo een hoge prijs mag dat er gerust komen.

    0% fout tolerantie is in de software wereld niet mogelijk er is altijd een kleine groep mensen die om de een of andere reden vage dingen mee maken. Al test je je software zo goed als je kan. Er zal 1 iemand zijn die fouten heeft (of die denkt dat die ze heeft) en daar gaat je 0 fout tolerantie.. (ontwikkel zelf apps en als ik en mijn testers niets vinden is er altijd iemand die iets heeft wanneer je het uitbrengt).

    Origineel geplaatst door Lin
    Zijn er ook mensen die problemen ervaren tussen iPhone en de watch? Ik moet verplicht mijn Bluetooth aan hebben willen deze 2 contact maken buiten de WiFi om. Dit is sinds de recente update. Voorheen was dit niet het geval. Ik vind het zelf erg vervelend aangezien ik mijn Bluetooth niet aan wil hebben. Weten mensen of dit een bug is of een keuze?

    Waarom zou je je bluetooth uitzetten wanneer je met apple watch loopt? Dan mis je toch juist de essentiële dingen van de apple watch? Als het is vanuit het oogpunt batterij hoef je je daar geen zorgen over te maken. Wifi kost meer batterij dan bluetooth.

  31. Een slechte week… juist ja.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.