Reacties voor: Persoonlijke ervaring: fraudebestrijding in actie na ‘verdachte’ App Store-transacties

De Rabobank-afdeling Fraudebestrijding was er bij mij snel bij, als het gaat om onregelmatigheden of verdachte pogingen in creditcardgebruik. Zo ook bij de aankopen in de Amerikaanse App Store via een Nederlands creditcardnummer.
Mike van Hoenselaar - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 25 reacties

  1. Heb ik ook een 1 keer gehad =S

  2. Ik heb 2 accounts. Een nederlandse voor m’n aankopen en een US voor de promocodes. Dus hier nog geen last gehad.

  3. Ik heb een US account, maar nog geen CC aan gekoppeld. Ben benieuwd of ABN me gaat blokkeren zodra ik die ga gebruiken 😉

  4. Ik heb! gewerkt met clickandbuy, maar mijn email/hotmail account was gehacked, en ze konden dus ook gebruik maken van mijn iTunes en clickandbuy account die aan mijn ing rekening stond gekoppeld.. Fraude melding gedaan bij clickandbuy, en apple. En nu werk ik alleen nog maar met iTunes kaarten die ik koop bij de mediamarkt..

  5. Apart. Heb wel eens gehad dat er 250 gulden (jaja) extra werd afgeschreven van mijn creditcard. Rabo en Interpay (toen nog) heeft dat toen overigens zeer correct opgelost.

  6. Dat is altijd wel weer vrij makkelijk omdat over het algemeen de creditcards redelijk goed verzekerd zijn en je dus makkelijk je geld terug krijgt. Wel goed om te zien dat ze blijkbaar op hun hoede zijn met verdachte iTunes transacties!

  7. hoe koppelen jullie dan een credit card aan een US account, als ik een US account wil aanmaken met een Nederlandse credit card, dan krijg ik een melding dat het een Amerikaanse credit card moet zijn 🙁

  8. Ik heb geen betalingsproblemen, simpelweg omdat ik uit de US store alleen gratis dingen download 😉
    Ik heb alleen het rare verschijnsel dat ik elke keer bij het synchroniseren opnieuw iTunes moet machtigen voor beide accounts. En als ik hem onder “Store” machtig, onthoud ie dat niet..

  9. Ik heb een developeraccount met mijn credit card gekocht. Twee keer. De eerste keer is bij Apple niet helemaal goed gegaan. Nu ben ik met de bank aan het regelen dat zij de eerste keer terugstorten. Zo kan het ook 😛

    Verder via de Amerikaanse app store geen credit card aan gekoppeld, ben nog niet iets tegen gekomen wat ik wou kopen via die store.

  10. Alweer een teken dat alles dat je doet word nagekeken door ‘Big Brother’.

  11. Nooit gehad, pas 18 dus heb em nog maar ff. Miss heb je op de vieze site’s gezeten met je visa. 🙂

  12. @quickie:

    ik vind dit anders prima service. In dit geval was het dan niet nodig, maar het zal je maar gebeuren. Voorkomen is beter dan genezen.

  13. Origineel geplaatst door iDeveloper
    Ik heb 2 accounts. Een nederlandse voor m’n aankopen en een US voor de promocodes. Dus hier nog geen last gehad.

    Hoe zit dit met het syncen met iTunes dan? Kan je gewoon deze 2 accounten samen syncen dan ofzo? Dat begrijp ik niet helemaal.

  14. Ben ook erg benieuwd hoe je met een NL CC aankopen doet in de US store. Dat wil ik ook,… hoe heb je dat gefixed?

    @Daan, US store bevat natuurlijk naast Apps ook TV Shows en Films.

  15. zo raar dat ze direct blokkeren, heb al eens een telefoontje gekregen van de bank om te vragen of ik een bepaalde transactie wel gedaan had, had ik die niet gedaan dan zouden ze overgegaan zijn tot blokkering, maar zomaar je CC blokkeren vind ik niet kunnen, je zou maar net op reis zijn…

  16. Origineel geplaatst door nino
    hoe koppelen jullie dan een credit card aan een US account, als ik een US account wil aanmaken met een Nederlandse credit card, dan krijg ik een melding dat het een Amerikaanse credit card moet zijn

    Lees gewoon eens het hele verhaal want daar staat namelijk het antwoord!

  17. Origineel geplaatst door viermaal radenOrigineel geplaatst door ninohoe koppelen jullie dan een credit card aan een US account, als ik een US account wil aanmaken met een Nederlandse credit card, dan krijg ik een melding dat het een Amerikaanse credit card moet zijn Lees gewoon eens het hele verhaal want daar staat namelijk het antwoord!

    Ehm lees zelf even goed het hele verhaal, want daarin wordt namelijk alleen uitgelegd hoe je een US account ZONDER betaalmethode/cc kunt openen…

  18. Ik heb al een half jaar geleden hetzelfde gehad met mijn creditcard van Rabobank (mastercard). Hij werd niet geblokkeerd, maar ik werd wel gebeld voor verificatie. Erg alert, compliment voor Rabobank!

  19. Ik kan toch ook gewoon mijn Nederlandse Click and Buy account gebruiken?

  20. Kreeg wel een keer een telefoontje van de ing dat er een fraudemogelijke transactie pp mn creditcard was uitgevoerd want het adres zou niet kloppen. Nadat ik vroeg welk bedrijf het aftrok en ik zei dat het goed was werd me
    alleen gevraagd het adres voortaan goed in te vullen en verder geen enkel probleem.

    Iemand trouwens enig idee hoe je een NL card in de US store toevoegd?

  21. Dit is toch gewoon top! Wees blij dat ze op je centen letten!

  22. Ik weet niet of dit specifiek met die eerder besproken fraude (zoals met de Chinese gift-cards) te maken heeft. Het is volgens mij de gewone check van de bank op ‘ongebruikelijke’ transacties.

    Zo kocht ik op een goede dag binnen een uur twee laptopjes in het walhalla, de Apple Store NY. Vijf minuten na de tweede transactie de kaartmaatschappij aan de lijn om te checken of het klopte.

    Dat vind ik heel netjes.

  23. Bij mij werd er is 3 maanden Lang elke maand 27 € afgeschreven :s

  24. Staat er meer op de amerikaanse app. Store dan de nl versie?

  25. Het lukt dus niet om een Nederlandse creditcard te koppelen aan een Amerikaande account. Geldt ook voor Paypal, Click and Buy en Ned. giftcard. Wie weet hiervoor een echte oplossing?? Het gaat dus niet om een account waarmee je uitsluitend gratis apps kunt bestellen in de App Store, zoals uitgelegd in de handleiding!!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.