Reacties voor: Pebble-horloge ondersteunt binnenkort alle iOS 7-notificaties

Pebble krijgt binnenkort een update en ondersteunt nu alle iOS 7 notificaties die in het Berichtencentrum verschijnen. Ook is er een nieuwe Pebble SDK.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 28 reacties

  1. Dat is GOED nieuws! Ik verwacht één dezer weken ook een Pebble te ontvangen!

  2. Heel goed nieuws. Maar die resolutie. Dat kan toch niet anno 2013? En geen kleur? Verder een prima dingetje!

  3. Origineel geplaatst door SoepGroente
    Heel goed nieuws. Maar die resolutie. Dat kan toch niet anno 2013? En geen kleur? Verder een prima dingetje!

    Precies dat.

  4. Origineel geplaatst door SoepGroente
    Heel goed nieuws. Maar die resolutie. Dat kan toch niet anno 2013? En geen kleur? Verder een prima dingetje!

    Ik zie genoeg kleuren 😉

  5. Waar hebben we het over een KLEURENhorloge! Vind het alleen maar fijn dat dat ding zwart/wit is! Gaat de accu lekker lang mee!

    Het gaat mij puur om de functionaliteit…het enige wat ze van mij mogen verbeteren is het design van het apparaatje zelf. Maar kan er prima mee leven zoals ie nu is!

  6. Het was altijd al mogelijk om push meldingen door te sturen. “Enige” dat je hoefde te doen is in het Berichtencentrum de apps aan en uit te zetten

  7. @Gonny de update komt volgende week uit dus op dit moment is het nog even geduld hebben.

  8. Ik heb al bijna een jaar een metawatch, notificaties van alles kan bij metawatch al sinds ios 7 uit is!

  9. Heb nu al enkele maanden zo’n Pebble, leuk ding met de e-mail etc. Echter denk ik dat hij nu toch wel mijn standaard horloge gaat worden nu alle notificaties ondersteund gaan worden.

  10. En hoe staat het met caller id. en Bluetooth 4.0.

  11. Nu al maanden in gebruik:

    Een innovatieve Kickstarter die echt iets toegevoegd heeft.

    De keuze voor een E-paper display is ideaal; ook in direct (zon) licht blijft de display goed leesbaar.

    Ik doe ongeveer 4 dagen met een opgeladen Pebble.

    Geweldig apparaat, zou niet zonder meer willen..

  12. @SoepGroente: Door het (monochrome) e-paper scherm gaat de batterij wel bijna een week mee en is het scherm prima leesbaar bij volle zon. Zaken die je op dit moment nog niet voor elkaar krijgt met ene kleuren scherm. Ik mis de kleuren totaal niet op mijn Pebble!

  13. @Lennart: Dat is inderdaad dan weer een enorm groot voordeel.

    Echter om voor mij aantrekkelijk te worden denk ik dat ik niet zonder kleurenscherm zou kunnen. Zelfs als dat betekent dat ik hem om de paar dagen op de oplader moet leggen.

    Maar wat de Pebble het voor mij echt geen optie maakt is die resolutie. De pixeldichtheid moet gewoon omhoog.

    Dat gezegd hebbende vind ik dat Pebble deze markt voor een periode op sleeptouw heeft genomen. Uitstekend initiatief waar ik zelfs met een kleine bijdrage gepledged heb op kickstarter. Ik heb hem echter nog nooit in het echt gezien of kunnen testen, helaas.

  14. Net besteld! Dit was de reden om te bestellen 🙂

  15. Wat is de handigste manier om op dit moment een Pebble horloge aan te schaffen? En stel dat je ze via getpebble.com zou bestellen, heeft er iemand een idee hoeveel douanekosten ed er zouden bijkomen voor Belgie?

  16. Precies, ook niet onbelangrijk: hoeveel inklaringskosten komen er bovenop? (In dit geval voor NL).
    Er is vast wel iemand die dit kan vertellen.

  17. Ik krijg het maar niet voor elkaar:
    notifications vanuit mijn agenda op mijn Pebble Watch. Ik heb de laatste versies van alles, zowel op mijn iPhone 4S als mijn Pebble Watch. Ik zie wel de sms-jes, de telefoontjes, maar niet mijn agenda berichten, die ik natuurlijk wel op mijn iPhone krijg. Wie kan mij helpen? Ik zie door de bomen het bos niet mee.

    Dank alvast.

  18. @René: Hi René, heb je bij ‘instellingen -> Berichtencentrum -> Agenda’ de meldingsstijl op ‘Stroken’ staan? En heb je de opties ‘Toon in berichtencentrum’ en ‘Op toegangsscherm’ ook aangezet?

    Hoe zit het met je andere IOS7 notificaties zoals Whatsapp of Twitter bijvoorbeeld, werken deze wel?

  19. @Erik: Gisteren mijn Pebble ontvangen en €41,60 moeten betalen aan DHL. Dit zijn BTW/douane kosten en een percentage aan DHL zelf voor het voorschieten van de kosten aan de douane. Ik heb andere verhalen gehoord over €30-€40 euro dus het blijkt nogal wisselvallig te zijn.

  20. Tom, bedankt voor je reactie: ik krijg alles keurig netjes op het toegangsscherm, echter niet alles op mijn Pebble Watch. De instellingen zijn zoals je aangaf, die heb ik al 34 keer nagezien: wat zie ik toch over het hoofd bij Agenda.

  21. @René: je zou even op je Pebble kunnen controleren of echt de allerlaatste versie er op staat: settings -> about -> firmware = 1.13.0

    Ik had gister ook wat problemen en heb de bluetooth koppeling verwijderd op zowel de Pebble als op mn Iphone (vergeet apparaat). Pebble app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Daarna werkte de notificaties wel goed.

  22. @Tom: Ik heb firmware 1.13.0. Zijn er wellicht nog andere instellingen op mijn Pebble? Ik zie b.v. App logging: geen benul waar dat weer over gaat.

  23. @René: App logging hoeft niet aan te staan. Dat is slechts bedoeld voor troubleshooting als je met Pebble support contact opneemt. Wat mogelijk nog niet goed staat is je bluetooth notificatie. Start de Pebble app. Als het goed is staat er een groene balk met ‘Pebble connected’. Staat er ook een andere balk (meestal rood) die iets aangeeft over notificaties? Zo ja, klik hier op en kies voor ‘enable notifications’. De app gaat laden, dit kan even duren maar zou je bluetooth notificaties moeten aanzetten. Bij de vorige versie zat dit nog onder ‘instellingen -> bluetooth’ en dan de info knop achter de gekoppelde Pebble (schuif schakelaar).

  24. @Tom: Dat heb i inderdaad gezien, echter als ik op de rode balk klik, word ik door een soort info-wizard geleid waarin de instellingen op de iPhone worden aangeduid. Die groene balk met ‘enable notification’ – die ik wel eens ben tegengekomen op een of andere site – heb ík nog nooit gezien. Weet je wat ik doe? Ik begin nog eens helemaal van scratch af aan. Bedankt, vast, ik laat het je horen.

  25. @René: bij mij was die optie ook weg, na alles ontkoppelen en verwijderen en app opnieuw installeren werkte dit weer dus zou idd moeten lukken. Ik hoor het wel, succes!

  26. @Tom: Na veel vragen bij Pebble weet ik het: het geheel aan notifications werkt vanaf iPhone 4s. En ik maar denken dat iPhone 4 nog wel zo’n modern ding was, niet dus…..
    Dit is wat Pebble antwoordde: The LE connection is missing because iPhone 4 does not support Bluetooth LE.
    Pebble now supports the enhanced notification system in iOS 7 for iPhone 4s devices and higher. Unfortunately, the update to iOS 7 for devices older than the 4S did not incorporate support for the iOS 7 Notification Center features necessary to push notifications over Bluetooth LE to the Pebble watch.
    Users on older devices will likely need to resort to toggling the notification settings off and on again for each app to enable notifications until we implement a workaround for pushing notifications. It is able to control music and run a limited set of applications, but will not receive notifications consistently. There will be more, non-notification, apps available for use with older iOS devices in the future.
    Apologies for the inconvenience.

    Tot zover de frustratie….

  27. @René: Hi René,

    Goed om te horen dat de oorzaak nu duidelijk is. Minder goed om te horen dat jou iPhone te ‘oud’ is. Wellicht komen ze binnenkort met een mooie oplossing (begin volgend jaar komt update 2.0). Tot die tijd dan maar even de zogeheten ‘finger dance’ gebruiken.

    Grt. Tom

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.