Reacties voor: Opinie: de Apple Watch-verkoop is gestart, maar er is geen feestje

De Apple Watch is vanaf vandaag verkrijgbaar in het buitenland, maar het is dodelijk stil voor de Apple Stores. Dat is jammer.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 25 reacties

  1. Klopt. Die lange rijen bij een nieuw product had wel iets. Had erg graag afgelopen jaar tussen gestaan, maar kon het niet regelen met mijn werk

  2. Is het ook niet de prijs?
    Daarom loop ik niet warm hoor 🙁

  3. tja…. iets verkopen wat nauwelijks leverbaar blijkt; logisch dat er geen rijen staan
    HUGE misser van Apple deze introductie

  4. Eigenlijk hadden ze voor de prijs dat ze kosten wel een glaasje champagne en oesters mogen geven aan de gelukkigen

  5. De 42mm modellen zijn uitverkocht bij Colette in Parijs 🙁

  6. Complimenten wat jullie als iCulture nog van deze dag hebben weten te maken.
    Apple: heeft het op de “mooiste dag van het jaar” echt volledig laten afweten.
    Wat een non-event.
    Honderd miljoen mensen een beetje op tv naar een paar hopelozen laten kijken die in een modehuis dwalen om aan een Apple Watch te komen.
    Hoe triest kan je als bedrijf met je klanten ongaan, na 4 jaar voorbereiding

  7. Origineel geplaatst door Teebee
    tja…. iets verkopen wat nauwelijks leverbaar blijkt; logisch dat er geen rijen staan
    HUGE misser van Apple deze introductie

    Dat heet marketing. Een hype creëren met een massaproduct dat schaars verkrijgbaar is. Geweldig!

  8. Zou ook wel eens te maken kunnen hebben dat Apple oude klanten in de kou laat staan na een paar jaar met hun IOS. Vergeet niet dat als de watch na 4 jaar geen ondersteuning meer op zijn IOS heeft het een duur apparaatje is om de tijd te zien en daar zijn vele andere al veel verder mee in dit prijs segment.

    Verder is Apple naar mijn mening behoorlijk laat, die de markt die al goed bezet is.

    Wat ook geen goed doet zijn de debacles op het IOS, vele bugs, vele opvolgers en dan toch weer bugs op een basis IOS dat inmiddels al een jaar of 2 oud is en weinig onder de moterkap vernieuwd is.

    Als laatste het feit of mensen zitten te wachten op al die registratie van health etc. Publiek beseft zich langzaam dat dit wel eens in hun gezicht uit elkaar kan spatten.

  9. @Bjorn: maar na zoveel keer werkt zo’n actie mogelijk wel tegen je. Mensen geloven er dan niet meer in als je telkens het zelfde liedje verkoop.

  10. Origineel geplaatst door Bjorn

    Origineel geplaatst door Teebee
    tja…. iets verkopen wat nauwelijks leverbaar blijkt; logisch dat er geen rijen staan
    HUGE misser van Apple deze introductie

    Dat heet marketing. Een hype creëren met een massaproduct dat schaars verkrijgbaar is. Geweldig!

    Dit is echt geen marketing op deze manier. Juist het ontstaan van de lange wachtrijen, de klappende Apple medewerkers. Dát zorgde voor hype, sensatie en dus goede marketing!!

  11. Er is ook geen reden voor een feestje

  12. “We hopen dat we bij de Watch 2 gewoon in de rij kunnen zitten.”

    Wat moest ik hier hard om lachen 🙂

  13. Origineel geplaatst door Patrick
    Wat moest ik hier hard om lachen 🙂

    Wil best in de rij gaan staan maar dan wel in nederland, geen zin om er voor naar buitenland te gaan watch is al duur genoeg.
    Ze zullen vandaag of morgen misschien ineens nog 100dozen met apple watch te voor schijn trekken onder mom hebben we over het hoofd gezien xD

  14. Toen de  watch werd aangekondigd keek ik echt uit naar een feestje op de dag dat de verkoop zou starten!
    Dat feestje ging bij mij heel snel in rook op toen  de prijzen bekend maakte….

  15. veel te duur. geen toegevoegde waarde. en het ergste hij is lelijk. Ben apple gek. maar de iWatch is echt een overkill gadget.

  16. Origineel geplaatst door Arjan95

    Origineel geplaatst door Bjorn

    Origineel geplaatst door Teebee
    tja…. iets verkopen wat nauwelijks leverbaar blijkt; logisch dat er geen rijen staan
    HUGE misser van Apple deze introductie

    Dat heet marketing. Een hype creëren met een massaproduct dat schaars verkrijgbaar is. Geweldig!

    Dit is echt geen marketing op deze manier. Juist het ontstaan van de lange wachtrijen, de klappende Apple medewerkers. Dát zorgde voor hype, sensatie en dus goede marketing!!

    @Bjorn: Jij begrijpt er werkelijk niks van

    @Arjan95: Jij duidelijk wel

    Volstrekt gemiste kans van Apple; al heeft er maar 2% van de potentiële kopers een nare smaak overgehouden van deze ‘lancering’ en het daarom laten afweten vwb de aankoop is dat een heleboel klanten minder. Die vlek kan zich maar zo in de toekomst flink uitbreiden.
    Nogmaals: misser van de bovenste plank en een stuk klantbedrog

  17. Wat moet je met dat ding aan je pols? Te duur, niet mooi en geen toegevoegde waarde.

  18. Origineel geplaatst door djbak
    Wat moet je met dat ding aan je pols? Te duur, niet mooi en geen toegevoegde waarde.

    “Wat moet je met dat ding op je schoot? Te duur, niet mooi en geen toegevoegde waarde.” *

    *(gemiddelde reactie bij de introductie van de iPad…)

  19. Heeft iemand al de Apple watch! Krijg de taal niet veranderd naar Nederlands.

  20. Laten we eerlijk zijn, de prijs is bij (nieuwe) Apple producten nog nooit een reden geweest om het te willen hebben. De watch is daarbij trouwens niet duurder dan de serieuzere traditionele klokjes voor om de pols, maar technologisch onvergelijkbaar geavanceerder. Nieuw is dat er zo veel werk is gemaakt van “unieke” combinaties van bandje-klokje-kleur. On-Apples in mijn ogen, iets waar ze vast hun hoofd hard hebben gestoten bij de voorbereiding van de distributie. Daarom is de media-hype dit keer gemist, iets wat eigenlijk onmisbaar is om alle zeurpraatjes over de onherroepelijke kinderziektes tegenwicht te bieden. Dit zou wel eens tot een geflopt product kunnen leiden. Iets wat we niet van Apple gewend zijn.

  21. @Walden: Voordelen van traditionele horloges tov Apple Watch zijn wel dat dergelijke horloges:

    – véél langere levensduur hebben/langer bruikbaar zullen zijn (meeste luxe horloges gaan decenia mee). Dit in tegenstelling tot de apple watch die, zoals Gonnie terecht aangeeft in artikel, technisch gezien na 2 jaar wel weer aan vervanging toe zijn (meeste gadgeteers willen toch met de technologische tijd mee gaan).
    – maar om de x aantal jaar een nieuw batterijtje (en geen dure accu (ongetwijfeld gaat de accu duur van apple watch aanzienlijk verminderen gedurende de eerste 2 jaar)) nodig hebben. De apple watch moet ook nog eens elke dag aan de stekker…
    – vaak ook tijdloos (geen bewuste woordspeling ;/p) zijn
    – een stuk minder lomp ogen dan de Apple watch (dat laatste is persoonlijk natuurlijk).
    – geen iphone nodig hebben om hun functionaliteit tot hun recht te laten komen

    Al het technisch vernuft van de apple watch weegt voor mij iig totaal niet op tegen bovengenoemde argumenten om het gewoon lekker bij een traditioneel horloge te laten.

    Ik twijfel er niet aan dat de apple watch commercieel gezien een succes zal worden, maar wat mij betreft voegt de apple watch té weinig toe om serieus genomen te kunnen worden.

  22. In Berlijn, The Corner geprobeerd een Apple Watch te scoren. Er was wel voorraad maar diegene die ik wou (42mm, Black Sport Watch) was geen voorraad meer helaas.

  23. Origineel geplaatst door Joey
    Heeft iemand al de Apple watch! Krijg de taal niet veranderd naar Nederlands.

    Ja.. Nederlands staat er nog niet tussen daarom.. Dus nog eventjes wachten op een update voordat je nederlandse siri kan gebruiken.. Je moet het nu ff doen met engels of duits..

  24. @Erkan: Als ik op taalinstellingen klikte bleef die laden, maar heb inmiddels al gezien dat Nederlands er niet tussen staat, bedankt voor de reactie iig!

  25. misschien overschatten we het apple horloge wel, het is duur en een veredeld horloge wat je ook niet echt nodig hebt en daarnaast erg duur, ik denk dat je het niet kunt vergelijken met de lancering van een iphone

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.