Reacties voor: Apple roept ontwikkelaars op om apps voor iPhone X te maken

Apple roept ontwikkelaars op om hun apps aan te passen voor de iPhone X. Dat betekent dat ze rekening moeten houden met de inkeping en het langere scherm.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 31 reacties

  1. Maar hoe weet ABN dat Faceid niet goed werkt? Beetje vreemd… niet? Laat maar zien welke bank achteraan loopt.

    • @JustinK: Ik vraag me inderdaad ook af hoe ABN dit al heeft kunnen testen, zonder over de hardware te beschikken. Ik denk dat het meer een kwestie is van risicomijdend gedrag, dan dat het niet goed werkt.

  2. @JustinK: Inderdaad, ze baseren het waarschijnlijk op de fout in de Keynote, maar daar werkte de beveiliging juist wél goed.

  3. Origineel geplaatst door Thijs
    @JustinK: Inderdaad, ze baseren het waarschijnlijk op de Keynote, maar daar werkte de beveiliging juist wél goed.

    Precies!

  4. Oooh, dan ga ik maar snel mijn rekening opheffen bij ABN AMRO. Ga ik wel naar de ING, want die heeft binnenkort Apple Pay. Jammer ABN AMRO, weer een klant minder 🖕🏼.

  5. Origineel geplaatst door Harold
    Oooh, dan ga ik maar snel mijn rekening opheffen bij ABN AMRO. Ga ik wel naar de ING, want die heeft binnenkort Apple Pay. Jammer ABN AMRO, weer een klant minder 🖕🏼.

    Haha! Precies! Welkom bij de ING familie🦁

  6. Origineel geplaatst door Harold
    Oooh, dan ga ik maar snel mijn rekening opheffen bij ABN AMRO. Ga ik wel naar de ING, want die heeft binnenkort Apple Pay. Jammer ABN AMRO, weer een klant minder 🖕🏼.

    #facepalm

  7. @JustinK: offfff bunq👌

  8. Alsnog het goed het gelezen dan werken apps die TouchID ondersteunen automatisch met FaceID. Dus ik denk niet dat ontwikkelaars daar ondersteuning voor in moeten / kunnen bouwen

  9. Ik vind oprecht dat ING een van de meest vooruitstrevende organisaties is wat betreft hun apps. Altijd leuke nieuwe features waar je niet een 1 jaar op hoeft te wachten zoals bij ABN..

  10. Origineel geplaatst door Daan
    Ik vind oprecht dat ING een van de meest vooruitstrevende organisaties is wat betreft hun apps. Altijd leuke nieuwe features waar je niet een 1 jaar op hoeft te wachten zoals bij ABN..

    Ik vind oprecht dat Android een van de meest vooruitstrevende besturingssystemen is wat betreft mobiel betalen. Al heel lang een leuke feature waar je niet 2 jaar op hoeft te wachten zoals bij Apple…

  11. Origineel geplaatst door Daan
    Ik vind oprecht dat ING een van de meest vooruitstrevende organisaties is wat betreft hun apps. Altijd leuke nieuwe features waar je niet een 1 jaar op hoeft te wachten zoals bij ABN..

    Origineel geplaatst door Jeroen

    Ik vind oprecht dat Android een van de meest vooruitstrevende besturingssystemen is wat betreft mobiel betalen. Al heel lang een leuke feature waar je niet 2 jaar op hoeft te wachten zoals bij Apple…

    Ik vind oprecht dat peren een van de meest vooruitstrevende fruitsoorten is wat betreft hun smaak. Al heel erg lang smaken ze lekker en ze vallen nooit zo tegen als appels, waar toch regelmatig een rotte tussen zit….

  12. Ik vind het oprecht bijzonder dat een bank om zijn app goed of slecht bevonden wordt. Kijk anders ff op http://eerlijkegeldwijzer.nl/ voor je een keus maakt.

    Maar gelukkig valt deze discussie buiten de scope van dit forum…

  13. @JB: Voor veel mensen is dit de enige communicatie die ze hebben met de bank. Dus ja een goede app is wel degelijk belangrijk

  14. @JustinK: dat is helemaal niet t juiste verhaal. de reden is dat de app van ABN niet goed is. De face-id zou juist wel goed functioneren

  15. @Harold: denk niet dat ABN jou gaat missen. Succes met het wijzigen van je rekeningnummer bij alle instanties. Misschien gewoon ff geduld hebben, ABN gaat echt wel volgen. Apple komt nu ook pas met draadloos opladen en Face id, Samsung was hier ook eerder mee. Blijkbaar ben je toen niet overgestapt. Apple wordt altijd geprezen dat ze niet altijd de eerste zijn maar wel de beste. Doet een bank hetzelfde, stap je over.

  16. @JustinK: Denk je werkelijk dat zo’n gigantisch bedrijf het van zoiets simpels laat afhangen ? die hebben al lang zelf de iphone gehad en geprobeerd!

  17. Origineel geplaatst door Johannes
    @JustinK: Denk je werkelijk dat zo’n gigantisch bedrijf het van zoiets simpels laat afhangen ? die hebben al lang zelf de iphone gehad en geprobeerd!

    Dus niet.

  18. Volgens Apple werkt face ID precies zoals Touch ID, en is de implementatie binnen een app hetzelfde, ABN wil gewoon even testen alvorens ze de app aanpassen, slim 🙂

  19. @MLVC: Dus wel, zo ook meerdere grote bedrijven. Een soort van Devkit voor de face ID en safezone van het scherm om daar hun apps op af te stellen.
    Baal er wel van dat ABN er niks mee doet nog, was allang blij met de touch id functie (welke ook nog heel lang geduurd heeft)

  20. Origineel geplaatst door Rick
    @MLVC: Dus wel, zo ook meerdere grote bedrijven. Een soort van Devkit voor de face ID en safezone van het scherm om daar hun apps op af te stellen.
    Baal er wel van dat abn er niks mee doet nog, was allang blij met de touch id functie (welke ook nog heel lang geduurd heeft)

    Dat is niet hetzelfde als een telefoon in handen, en het lijkt er eerder op dat ABN AMRO geen idee heeft wat het nu precies is en het daarom maar uitschakelt. Was het namelijk wel zo een groot veiligheidsrisico dan hadden we nu wereldwijd tal van nieuwsberichten hierover.

  21. Lijkt mij niet meer dan heel zinnig dat banken een bepaalde tijd gaan afwachten of faceid 1 betrouwbaar functioneert en 2 veilig genoeg is. Dat wordt pas over enkele weken/maanden bekend en het gehuil is groot als boekingen worden gedaan door anderen. Dan is het hier weer van … banken schuld hoe dom van banken hoe kunnen ze dit toelaten. De hele iPhone X is een prototype in richting van nieuwe technologie. Met komst van de 9 weten we meer. Wat blijft en wat gaat.

  22. Origineel geplaatst door Rick
    @MLVC: Dus wel, zo ook meerdere grote bedrijven. Een soort van Devkit voor de face ID en safezone van het scherm om daar hun apps op af te stellen.

    Baal er wel van dat abn er niks mee doet nog, was allang blij met de touch id functie (welke ook nog heel lang geduurd heeft)

    Nee dus niet. De exacte werking van Face ID kun je niet simuleren.

  23. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  24. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  25. Denk eerder dat de reden is dat je bij faceID maar hoeft te kijken naar je toestel en er geld van je rekening is waarbij met touch id toch nog de handeling van vinger ergens opleggen is.
    Eerst testen en dan pas openstellen vind ik een verstandige keuze van ABN.

  26. @Gonny van der Zwaag: Grote ontwikkelaars als ABNAMRO hebben echt wel de gelegenheid op hun app alvast op een echte iPhone X in een lab opstelling bij Apple te testen. Een bank laat natuurlijk de werking niet aan goed geluk over.
    Met de huidige versie van Mobiel Bankieren (net als bij andere banken) bevestig je op jou moment door met je vinger op de Touch ID te drukken. Als je dit niet aanpast voor Face ID zal je betaling verzonden worden zodra je (en dat is onvermijdelijk) als je naar het scherm kijkt… Dus daar gaat je opdracht terwijl je hem nog een keer wilde checken in het overzichts/autorisatie scherm zit.
    Begrijp dat het balen is dat het niet meteen op je nieuwe iPhone X werkt maar het is natuurlijk altijd beter om ongewenst een betaling te doen.
    Reken maar dat ze al druk bezig zijn om het design en werking van de app voor face ID te verbeteren.

  27. Dus elke van de miljoen apps moet een update hebben om aan de schermeisen van de X te voldoen.
    Dat lijkt me nogal veeleisend om dat in 1 week te verwachten (temeer omdat alle apps neem ik aan ook weer gereviewed moeten worden)

  28. ABN zegt ook niet dat Face-ID niet werkt, ze zeggen alleen dat het nog niet optimaal samenwerkt. Hiermee laten ze in het midden of het ligt aan Face-ID of hun eigen app.

  29. @Gizmo: nou, ik mag toch hopen dat je eerst een pop up krijgt waarop je moet klikken voordat je betaald met faceID. Want dat zou echt waardeloos zijn als je nog even wilt checken of alles oké is en hij is al verstuurd. Ben heel benieuwd hoe dit allemaal gaat werken..

  30. @Suzanne: Natuurlijk. Net als bij touch id. Je klikt op een bevestigingsknopje en dan gaat ie je vingerafdruk of gezicht bekijken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.