Reacties voor: Onderzoek: ‘Mobiel Bankieren van ABN AMRO meest uitgebreide app’

De app van ABN AMRO Mobiel Bankieren blijkt de meest uitgebreide app, zo concludeert banken.nl na het bestuderen van de apps van negen Nederlandse banken voor consumenten.

Reacties: 23 reacties

  1. Rabobank heeft gewoon betaalverzoek

  2. Ook viel op dat geen enkele bank een betaalverzoek aanbiedt in de app.

    Ik kan vanuit de Rabobank app gewoon een betaalverzoek versturen. Of begrijp ik het verkeerd…

  3. Geen betaalverzoeken in de app? Dit zit toch echt in de apps van o.a. bunq, Rabobank en ING??

  4. Dus kwantiteit gaat boven kwaliteit?! Hoe meer functies hoe beter de app? Vreemd onderzoek.

  5. Als men al (onterecht) concludeert dat er geen betaalverzoeken in apps zitten en spreken over het succes van ‘Tikkie’ terug dan heb ik al mijn twijfels over dit onderzoek. Want wat heb je dan onderzocht.

  6. Hoe serieus moeten we dit onderzoek nemen wanneer ze stellen dat geen enkele bank betaalverzoeken ondersteunt.. Ook heb ik liever dat een bank onderscheid maakt door functionaliteiten in aparte apps te plaatsen. Kortom: in zijn totaliteit een vrij nietszeggend onderzoek.

  7. Ik heb alleen de ING en ben daar dik tevreden mee. Zou geen functie kunnen bedenken die ik nu mis. Ik vraag me ook af of incidentele handelingen zoals een verzekering afsluiten nu wel zo nodig via een app moet. Voor die enkele keer zou een uitstapje naar de website geen enkel probleem zijn.

  8. @Ad: Dat zei ik dus ook al.
    Volgens mij heeft de ING app ook gewoon die optie.

  9. Al die extra functies hebben niets met de kerntaak van een bank te maken.
    Een bank app die het voor mij wel snap is bunq. Ze hebben een app die het mij mogelijk maken om over mij geld waar dan ook te beschikken op een manier waarbij er geen ballast in de weg zit. De app is mijn enige bank contact en dat moet goed en snel zijn.

  10. (Red.) Aanvullende info toegevoegd over betaalverzoeken. De tabel van banken.nl noemt wel de betaalverzoeken bij verschillende apps, maar het verslag op de website beweert: “niet aanwezig in welke mobiel bankieren app ook”. Merkwaardig.

  11. ICulture is een interessante site maar heeft altijd een enorme voorkeur voor ING, zowel bij de redactie als bij de lezers die reageren op berichten. Hoop dat dit onderzoek tot een meer objectief beeld leidt. Alle banken hebben sterke digitale ontwikkelingen, zeker de grootbanken en daar mogen we als Nederland trots op zijn. Probeer maar eens in het buitenland uit te leggen wat je in ons land allemaal als opties hebt en hoe weinig je daarvoor betaalt. Alleen Scandinavië en Zuid-Korea kunnen zich daarmee meten. Alleen ApplePay is er niet en gaat waarschijnlijk ook niet snel komen – Apple vraagt veel te hoge kosten om rendabel te kunnen draaien en de iDeal en mobiele opties zijn bieden voldoende alternatief voor onze markt.

  12. Op Android kun je met de ING-app ook gewoon een betaalrekening openen zonder dat je langs kantoor hoeft.

  13. (Red.) Banken.nl laat ons weten dat ze de bewoordingen over betaalverzoeken hebben aangepast. Het ging erom dat Tikkie niet wordt ondersteund in andere banken-apps.

  14. Origineel geplaatst door Tevreden
    ICulture is een interessante site maar heeft altijd een enorme voorkeur voor ING, zowel bij de redactie als bij de lezers die reageren op berichten. Hoop dat dit onderzoek tot een meer objectief beeld leidt. Alle banken hebben sterke digitale ontwikkelingen, zeker de grootbanken en daar mogen we als Nederland trots op zijn. Probeer maar eens in het buitenland uit te leggen wat je in ons land allemaal als opties hebt en hoe weinig je daarvoor betaalt. Alleen Scandinavië en Zuid-Korea kunnen zich daarmee meten. Alleen ApplePay is er niet en gaat waarschijnlijk ook niet snel komen – Apple vraagt veel te hoge kosten om rendabel te kunnen draaien en de iDeal en mobiele opties zijn bieden voldoende alternatief voor onze markt.

    Ik weet niet of ze een voorkeur hebben voor ING. Wel weet ik dat er meer over ING geschreven wordt, omdat ING vaker iets nieuws toevoegt aan de app.

  15. Nog steeds geen face Id als je meerdere rekeningen hebt bij de ABN Amro app.

  16. Ik ben overgestapt van ING naar ABN AMRO, maar ik mis nog altijd de mogelijkheid om verschillende spaarpotjes aan te kunnen maken.

  17. Bij bunq heb ik een MasterCard, en kan ik van alles aanpassen. Tevens maak ik ook gebruik van Apple Pay. Vreemd onderzoek met een aantal onjuiste feiten.

  18. @Kamran: Apple Pay is heel kort beschikbaar geweest voor Bunq klanten.
    Die mogelijkheid hebben ze snel weer uit moeten zetten van Apple.

    Formeel is Apple Pay in NL niet beschikbaar in Nederland. Geheel in lijn met andere interessante (nieuwe) opties.

  19. Origineel geplaatst door Kamran
    Bij bunq heb ik een MasterCard, en kan ik van alles aanpassen. Tevens maak ik ook gebruik van Apple Pay. Vreemd onderzoek met een aantal onjuiste feiten.

    Denk toch een geval van ‘Wij van WC eend….’. Dit ‘onderzoek’ is gekleurd. bunq biedt zoveel waar het bij een bank eigenlijk om draait. Doe er idd alles mee en kan 1001 dingen doen en instellen

  20. @Jeroen: Tja, Bunq betaalt niet mee aan Banken.NL, Triodos ook niet. Inderdaad een gevalletje WC-eend. En gezien de fout betreffende Tikkie geschreven door een digibete-vijftig-plusser?

  21. Via bunq gewoon een MasterCard gekregen naast de MaestroCard. Weliswaar een debitcard, maar dat maakt weinig verschil in het buitenland.

  22. Ik gebruik zowel de ING als de ABN AMRO app en ben over beide redelijk tevreden. Het enige dat ik mis in de ING app is de optie om een acceptgiro te scannen, wat in de ABN app wel perfect gaat. Overigens neemt het aantal acceptgiro’s dat ik krijg wel steeds verder af, dus het nut van scannen wordt steeds minder. Maar voor nu is het nog steeds handig.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.