Reacties voor: Nieuwe oplossing voor iMessage-bug: producten wissen in je supportprofiel

De iMessage-bug is op een nieuwe manier op te lossen. Door producten in je supportprofiel te wissen, kun je voorkomen dat berichtjes van iMessage-gebruikers in het luchtledige belanden als je naar een ander toestel bent overgestapt.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 13 reacties

  1. heb dit gedaan, ben benieuwd als het nu opgelost is..

  2. Ik vertrouw die pagina niet, ik had m’n mactop toegevoegd zover ik weet, nu staat-ie er niet tussen -.-

    Edit: Oh, zal wel komen doordat de site een bug bevat. Hij accepteert mijn serienummer niet.
    Edit: Nederlandse registreerpagina gevonden!
    Edit: Bevestigingsmailtje komt niet aan…

    @iPc
    Hoe moet je hier dan (specifiek: MBP 15″ Nederlands) aan toevoegen?

  3. Ik hoorde twee weken geleden voor het eerst van dit probleem en werd ongerust omdat ik zelf van een iPhone 4 naar een iPhone 4S zou gaan.

    Gelukkig bleek de angst nergens voor nodig. Ik heb een backup van mijn 4 naar mijn 4S terug gezet, waarna de iPhone 4S zelf vanalles begon te vragen, waaronder wachtwoord voor iCloud en iMessage. Daarna ging alles vanzelf goed. Nooit meer iMessages op mijn oude iPhone 4 ontvangen, die ik voor de zekerheid een weekje zelf heb gehouden, voordat hij naar een collega ging 🙂

  4. Ik heb een week geleden me iPad 1 verkocht aan iemand. Heb nog wel een iPhone 4. Houdt dit in dat diegene waarschijnlijk iMessage berichten van mijn vrienden en familie ontvangt?

  5. @Kevin: Nee, want iPads hebben geen telefoonnummer waaraan iMessage gelinkt wordt.

    @iPc: Ik heb deze 2 pagina’s getest voor het toevoegen van een product:
    https://supportprofile.apple.com/PramsAddRegisterProduct.do
    Herkent serienummer niet. Serienummer is wél valide.
    https://register.apple.com/cgi-bin/WebObjects/GlobaliReg.woa
    Restultaat: Succesbericht, vervolgens geen bevestigingsmail en geen toevoeging = werkt niet.

  6. Vandaag een 4 en een 3GS gewisseld vandaag. In allebei de telefoons kwam een nieuwe simkaart met een ander nummer. Daarna de reserve kopieën terug gezet. Alles werkt gewoon.

  7. Of gewoon iMessage uitzetten in het menu als je de iPhone nog in bezit hebt.

  8. Inderdaad gewoon imessage uitzetten in het SMS menu, als je het daarna weer aanzet moet je opnieuw inloggen met Apple ID om er weer gebruik van te maken!!!

  9. @Kevin:

    Origineel geplaatst door Bubbly
    @Kevin: Nee, want iPads hebben geen telefoonnummer waaraan iMessage gelinkt wordt….

    Ik heb zelf geen iPad, maar sinds iMessage kan ik wel sms’en met mijn broers iPad, die uiteraard ‘een’ telefoonnummer heeft, gezien die een simkaart heeft (3G-versie iPad).
    Vermoedelijk voldoende jezelf af te vragen: heb je wel eens gesmst vanaf je iPad? Zo ja; check denk ik zinvol.
    Kan iemand mét iPad Kevin van advies voorzien (of wellicht Forum-issue?)

  10. werkt iMessage niet net als Facetime dat je kunt smsen (of met FT bellen) naar een email adres. In dat geval je @me.com/iCloud account?

  11. Wat zeker ook werkt voor de verstuurder: data uitzetten. Dan stuurt de iPhone altijd een SMSje. Scheelt afmelden en weer opnieuw aanmelden voor iMessage.
    Blijft natuurlijk ongelofelijk knullig van Apple dat dit zo vreselijk fout gaat.
    Als ik dit geweten had, had ik me niet bij iMessage aangemeld!

  12. als je naar een ander platform zoals Android bent overgestapt, kunnen vrienden je geen berichtjes meer sturen.

    Als het bericht nog niet is afgeleverd als iMessage bericht. Kunnen ze de tekst selecteren en vervolgens naast: “kopieer” staat “Stuur als tekstbericht”. Zo kunnen ze het alsnog versturen.

  13. Iemand een idee hoe een product te registreren op je naam, maar die al op een id is geregistreerd…?

    Heb een 2e hands ipad gekocht, maar kan deze niet registreren omdat deze al geregistreerd is op een ander apple id…

    Drama, apple weet het ook niet, alleen de oude eigenaar eerst laten de-registreren..

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.