Reacties voor: Nieuwe mobiele abonnementen KPN bekend

KPN heeft nieuwe abonnementen aangekondigd, die per 5 september ingaan. De prijzen van toestellen aan omhoog en bij de nieuwe abonnementen heb je keuze uit meerdere datalimieten. Voor een datalimiet van 2 GB per maand betaal je 150 euro.
Lees het complete artikel → Nieuwe mobiele abonnementen KPN bekend
Bastiaan Vroegop - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 166 reacties

  1. #RIP KPN & HI. Wat een zotte bedragen, het lijkt wel of terug gegooit zijn naar het jaar 2000.

  2. Dat wordt nog wat met de nieuwe clouddiensten van Apple. dan zijn deze abbo’s te duur.

  3. Belachelijke prijzen!

  4. Lol, wat een bedragen.. dat ze iets gaan vragen oke, maar dit gaat toch nergens over??
    Ze moeten gewoon 1 bundel maken, xminuten OF xsmsjes OF xMB, en dat alles van 1 bundel, maar wel een schappelijke prijs, c’mon zeg.

  5. @Bastiaan, de eerste prijstabel is een erg klein plaatje. Kan deze ook groter? De overige prijstabellen zijn wel goed. Dank voor de info!

  6. Leuke prijsjes..Dat wordt overstappen voor mij nadat mijn abonnement afloopt. En ik was nog zo blij om in t weekend een rekening binnen te krijgen van 23 euro xD..(KPN zakelijk met 500 mb data)

    Zo te merken draait het KPN natuurlijk puur om aandelers waarde en zijn de tijden om consumentvriendelijk zijn over (was KPN ooit wel vriendelijk?)

    Natuurlijk zijn er mensen(nujij.nl) die dan simpelweg zeggen ‘gooi je smartphone weg en schaf weer een normaal dualbandje aan.’ nou, ik ga niet terug in de tijd! Sorry hoor..Maar natuurlijk gaan we ook geen woekerprijzen accepteren.

    Erg mooie dienst, het mobiel internet. Maar probeer het klantvriendelijk te houden. Ok, geen fair use policy meer maar WTF kan je met 100 mb data?? Vrij weinig denk ik…

    Ik ben nu nog echt tevreden met mijn abbo maar ik denk dat ik na dit contract weer naar de concurrent moet..

  7. Het gaat beginnen…het begin van het einde van ongelimiteerd mobiel internetten (dit was natuurlijk al een tijd geleden begonnen). T-Mobile zal nog wel snel volgen (met het oog op de vrije markt en verbeterde concurrentie 😉 ). Zo gaat het hetzelfde werken als in de US. Mobiel kun je nu alleen nog maar even snel je mail bekijken.

    Het wordt tijd voor meer Wifi Hotspots. Anders wordt een smartphone echt niet meer te betalen.

  8. @Niels Goedvolk: De te kleine prijstabel was dezelfde als de eerste groene tabel. Door een bug verscheen hij alleen twee keer. Heb ik nu opgelost.

  9. Wat een woekerprijzen. Waar blijft die nieuwe iPhone! Wil nog snel mijn contact verlengen voor 5 september…

  10. Wie kiest er bij zulke bedragen nog voor KPN? Denken ze dat ze onaantastbaar zijn? Daaaag kpn 

  11. Dit is toch niet meer van deze tijd, wat een absurde bedragen en veel te weinig MB’s. 1gb zit je zo aan per maand. Weet niet welke schrizofreen deze tabellen heeft gemaakt en prijzen berekend heeft bij KPN maar die heeft al 10 jaar z,n hoofd niet uit een kartonnen doos gestoken ofzo. Als KPN de winst ziet afnemen door stijgende mobiele data moeten ze het niet aan de consument afwimpelen maar eens gaan snijden in de enorme overheadkosten!

  12. Wat belachelijk duur. Volgens mij willen ze geen nieuwe klanten.

  13. Okee KPN graaft z’n eigen graf met deze prijzen! 😝
    Dit is toch gewoon echt absurd! Als je 1 GB data wilt betaal je zomaar een euro of €150,- echt belachelijk!
    Hopelijk gaan de andere providers niet mee en wordt dit meteen afgestraft met een faillisement, waarna T-Mobile het netwerk van kpn overneemt 😃 dan hebben we EN onbeperkt internet EN een super netwerk ❤

  14. Hier was ik al bang voor. Wat een meesterlijke truc. De opkomst van het mobiele internet mogelijk maken door, voor een lage prijs, mooie internet bundels te bieden. Om vervolgens het mobiele internet weer totaal af te breken met deze voorwaarden en prijzen. Het mobiele internet gaat misschien wel aan zijn eigen succes ten onder. Hulde aan KPN. Ze maken het allemaal mede mogelijk.

  15. @Jan: Niet lullig bedoeld maar dat is het gevolg van steeds ‘verlengen’ met een ‘gratis’ telefoontje. Ik koop al een hele tijd zelf mijn iPhones en heb gewoon nog steeds hetzelfde Voda abonnement zonder datalimiet:)

  16. 50€ minimaal als je 1Gb databundel wilt hebben?????
    Zijn ze helemaal van de pot gerukt!
    En straks maar klagen dat iedereen weer wegloopt en dat ze het niet hadden zien aankomen.
    Verder, wat moet je tegenwoordig met een sms-bundel?

  17. Oei, waarom geen losse blokjes? dan kan je tenminste nog een gunstige combinatie kiezen zoals 200 min en 1Gb.

    Ben benieuwd wat de aandelen doen vandaag 😉

    (en benieuwd wat andere aanbieders doen)

  18. Poeh. En iedereen zich maar druk maken afgelopen tijd, dit stelt toch niets voor! Prima zo

  19. Op deze manier overweeg ik zelfs om mijn oude i-abonnement gewoon door te laten lopen en iedere keer losse smartphones te kopen, of nog heel snel een sim only af te sluiten met wel onbeperkt internet. Want als dit de toekomst wordt ben je op die manier alleen goedkoper uit verwacht ik.

  20. Mooi, hoef ik over een maand alleen nog te kiezen tussen t-mobile en vodafone!

  21. Overzicht betreft wel prijzen inclusief nieuw toestel… ben benieuwd naar SIM only prijzen

  22. Wat een prijzen, dit is niet meer normaal.
    Dat wordt dus gewoon mijn huidige abonn. blijven houden, en niets verlengen of vernieuwen.
    Of op zoek gaan naar een goed alternatief.

    Ik denk dat de rest snel zal volgens.

  23. Dat wordt op korte termijn eens goed kijken naar compressie diensten om data verbruikt te beperken. Bijvoorbeeld Opera mini of Onavo, zie ook.

  24. Origineel geplaatst door Stijnh
    Mooi, hoef ik over een maand alleen nog te kiezen tussen t-mobile en vodafone!

    Ik denk dat die keuze snel gemaakt is.

  25. Dat zijn toch veel te dure abbo’s. Zeker als je hi probeert te verkopen aan jongeren. Ik ben blij dat ik belg ben. Waar jullie €100 betalen voor 1,5Gb data en 1000 smsen betalen wij voor 2Gb en 1000 smsen €15 en dat prepaid. Leve mobile vikings

  26. Wat een bedragen zeg. Belachelijk gewoon! Ik ben benieuwd hoeveel mensen nog bij kpn een abo willen nemen.

    Ik denk niet dat er veel mensen geld over hebben voor zo een dure abo. Maar er is altijd wel een oplossing en dat is in dit geval niks van kpn nemen! Te gek voor woorden dit! In welke tijdperk leven we nou het lijkt wel of internet gisteren is uitgevonden

  27. Slimme zet van KPN. Niemand gaat natuurlijk 157 euro betalen voor 2GB, maar je kunt ook je aantal belminuten op 150 houden en voor 5 euro extra 250MB bijkopen. Het lijkt er op dat ze daar op gokken.

    Dus 35 euro basisabonnement voor 150 minuten + 250MB en dan nog een keer 7×5 euro voor opwaarderen naar 2GB. Gaat je abonnement ineens 2x zoveel kosten. Ben benieuwd wat de toestelloze abonnementen gaan kosten. Op deze manier lijkt het er zelfs op dat het voordeliger is om een bestaand abonnement met onbeperkt internet te verlengen, ook al betaal je dan je toestel dubbel.

  28. Wauw. 150 euro voor 2gb limiet. Zijn ze op hun achterhoofd gevallen? Dit gaat alleen werken met prijsafspraken met Vodafone & t-mobile. Ik vraag me af of T-mobile zich ook deze afspraak kan veroorloven, aangezien ze nu natuurlijk super lage prijzen hebben voor onbeperkt internet en ik denk dat dit de enige reden is waarom mensen nog bij t-mobile zitten. Maar goed er wordt natuurlijk geen prijsafspraak gemaakt (kugh) want dat is illegaal.

  29. Werkelijk echt absurde prijzen.

  30. Bye bye KPN.
    It was nice knowing you

  31. Ik stel voor dat we allemaal aan de Fon routers gaan. Dan hebben we KPN niet meer nodig voor data en delen we gewoon elkaars internet verbinding thuis.

    http://corp.fon.com/en

  32. Logische ontwikkeling,het is simpelweg over met onbeperkt data verbruik voor weinig geld.
    Alle providers gaan hier in mee, let maar op.
    Niet ongunstig voor de snelheid van het mobiel netwerk, als de mensen di dit niet willen betalen afhaken.
    Dag pubers. 😉

  33. Hoe zit het met de sim-only abonnementen? Dit zijn alleen de abonnementen inclusief toestel…

  34. Nieuwe CEO KPN : “Klanten Plukken Nu !!” De afdeling ‘Opzeggingen’ was al de grootste afdeling van KPN; ze krijgen het nog veel drukker ! Wat een club ….

  35. Heeft KPN de prijzen van 10 jaar geleden weer gevonden ofzo?

  36. En wetende dat een gb de provider 1€ kost …

  37. Hoelang zal het duren voor ze failliet zijn? Ik zeg minder dan een jaar

  38. KPN toont ff z’n spierballen richting volk en politiek. Mogen wij het niet aanpakken zoals we willen, dan maken we alles extra duur. Erg rigide pakketten uit een andere tijd.

    Hopelijk worden ze hiervoor afgestraft zoals het hoort, met het verlies van het merendeel der klanten.

  39. Ik vind de prijzen ook schandalig, maar…. hoeveel verbruiken jullie nou werkelijk per maand? Ik dacht dat ik wel een heavy user zou zijn maar ik schrok eigenlijk hoe weinig ik verbruik in een maand. Bij iedere klant ga ik over op hun wifi punt net als thuis.

  40. Holy sh*t :|.
    Dat is geen KPN voor mij.

  41. Internet zou gratis moeten zijn

  42. Origineel geplaatst door Bas
    of nog heel snel een sim only af te sluiten met wel onbeperkt internet.

    Dat is zo stom nog niet, wacht even af wat Tmobile doet, als hun ook hier in mee gaan dan ga ik een sim-only afsluiten, en mag deze lekker door blijven lopen na de 1 of 2 jaar, (dan blijven de oude tarieven toch gewoon van kracht?)

  43. Bye Bye KPN

  44. Ik hoor helemaal niemand over de data snelheiden, bij de 2 eerste pakketten zijn die wel erg laag!!!

  45. Zo grappig hoe mensen reageren..NU de realiteit.. mensen gebruiken te veel internet voor diensten zoals whatsapp, skype etc. telecom bedrijven verliezen hier geld op, er moet zeker gecompenseerd worden in de prijs.

    Duur dat ze zijn: JA, maar dat is kpn altijd al geweest. 100 mb te weinig? Niet voor de mensen die alleen maar mailen en een beetje internetten. Doe je meer betaal je meer zo eenvoudig en logisch ook.

    Als je voordeel/goedkoop wilt neem je Telfort.

    Alle providers gaan de prijzen veranderen, duurder maken. Na de zomer gaat vodafone zijn prijzen aanpassen en de rest volgt ook. Dus voor alle mensen die willen gaan overstappen naar een ander netwerk dan KPN, doe je best, je komt dan ook voor verassingen te staan..

  46. KPN zit niet te wachten op consumenten. Zij proberen met bodemprijzen de zakelijke markt binnen te halen. Als consument heb je niets (meer) te zoeken bij KPN.

  47. Zo wat een belachelijk hoge prijzen. Tijd voor Neelie om in te grijpen.

  48. Mmmmm… Jammer..

    Wie heeft die schema’s trouwens zo onduidelijk in elkaar zitten knutselen zeg? Pff wat lelijk en onoverzichtelijk. Extra bundel dit extra bundel zo..

  49. Ik ben het met jullie eens dat de hoge bundels echt absurd zijn. Wanneer ik naar mijn eigen situatie kijk zit ik voornamelijk thuis en op het werk op WiFi. Ik heb dus waarschijnlijk genoeg aan 500 MB.

    Zijn er zo veel mensen die zo veel onderweg zijn dat ze meer dan 1GB nodig hebben?

  50. Haha, ben net een week overgestapt naar vodafone

  51. @Isteph: Bullshit! Iedereen weet dat heavy data users minder gaan bellen en sms’en. Waarom dan pas een 2gb limiet instellen bij abo’s van boven de €100 (!),- ?!

    Te absurd voor woorden. Dit heeft niets te maken met de zogenaamde marktwerking waar jij het over hebt, maar over de gebrekkige kennis van de markt van KPN.
    Hoe kun je nog geen jaar geleden databundels verkopen met als belofte “levenslang voor €2,50”, om er vervolgens achter te komen dat het dataverbruik uit de klauwen loopt? Absurd, niet realistisch en innovatieremmend.

  52. @Ryan: Ik zit er al 5 jaar ben er me abbo begonnen en zou tot de dag van vandaag nog niet weg willen, Nooit echt een storing gehad waar ik last van had overal gewoon wel 3G volop of HSPDA kijk niet de goedkoopste maar voor goede service/bereik betaal je ook maar niet zo belachelijk veel als deze prijzen doe normaal.

  53. Ben blij dat ik nog een SIM only heb lopen bij Vodafone met FUP (geen data limiet dus), voor 13,75 euro per maand ! Ik ga dat abo gewoon laten doorlopen, ook al betaal ik straks 27,50 pm. Er zit ook nog eens bel- en sms-tegoed in (van 27,50 pm).

    Als je nu een abo wil zou ik een Vodafone SIM-only doen: Bel+Sms+Web Sim Only 300 2 jaar voor 15 euro pm (eerste 12 maanden) en daarna 25 euro pm. 1GB data en 300 min/sms op het beste netwerk van NL.

    Tel uit je winst, dat is minder dan de helft van de KPN tarieven ! (en nee, ik werk niet bij VF).

  54. Momenteel zit ik bij KPN voor €13,50/maand met een ca. 400MB FUP. Zie dat er niemand anders is die dat aanbied. Kan me voorstellen dat ze van zulke abonnementen af willen. Maar met mijn verbruik zou ik naar €35 in de maand moeten als ik nieuw bij KPN zou zijn. Dat zou ik nooit doen. Moet in deze stad zelfs naar buiten gaan om (goed) te bellen omdat er enkele honderden meters om m’n huis een gat in de dekking zit.

    T-Mobile, waar ik bij weg ging, heeft 3 weken nadat ik op had gezegd 3G masten geplaatst met goede dekking.

    Heb ook de ervaring met KPN dat ze je heel lang op “3G” houden terwijl er dan eigenlijk al nagenoeg geen communicatie meer mogelijk is. Bij T-Mobile zat je dan op 2G maar tenminste wel internet. Geen idee in hoeverre de baseband van een iPhone 3G/4 daar invloed op heeft, maar dat was m’n ervaring.

  55. kpn. Ik moet om hun argumenten lachen. Kpn verliest alsmaar meer marktaandeel, service is dramatisch slecht en dan deze tarieven uitbrengen. Er wordt te weinig winst op mob. Telecommunicatie gemaakt, tja tijden veranderen kpn en jullie gaan hier lekker in mee….not…

  56. KPN snapt het niet: alsof je als veelgebruiker van DATA ook nog zit te wachten op honderdmiljoen miljard sms’jes en belminuten…

  57. Dit is een lachtertje, KPN graaft echt haar eigen graf… welke idioot trapt hier nu in?
    Niemand gaat straks meer een internet abo-tje afsluiten, iedereen trekt zich straks terug naar zijn/haar eigen WiFi netwerkje… hahahaha…. wat een lacher dit!

  58. Hahahaha,wat een losse flodder opmerkingen van mensen hier, te duur,help,aaaah..

    Nee nou de nieuwe HI Messaging:

    42,50 175/3000/500 mb.

    Oude voorwaarden: Hi 25 (170) 1000 sms (10,-) internet 250 mb(lage snelheid!) 7,50..
    Toen kwam ik ook op 42,50

    Is niet zo zeer duurder. Ja de rest komt wel,let maar op!!!

  59. Het meest trieste is nog wel dat ze doen alsof 1000MB zo veel is. Een paar filmpjes op YouTube per dag, wat internet websites bezoeken en bijvoorbeeld een stream-muziek dienst, en je komt per maand met gemak over die 1000MB. En dan durven ze nog van die belachelijke hoge prijzen te vangen ook voor 1GB.

    KPN is een walgelijk bedrijf dat wat mij betreft geboycot zou moeten worden. Helaas gaan Vodafone en T-mobile snel volgen. Zo werkt het namelijk in dit land waar de concurrentie nog steeds ondermaats is en waar continu onderling afspraken gemaakt worden.

    Welkom terug in 2000.

  60. maffiaprijzen!! Echt NIET normaaaaaaaaaaaal !!!

  61. Die zijn echt niet goed wijs hoor… Hoe willen ze nu jongeren nog naar hun abonnementen krijgen? Als je een smartphone hebt en je wil op internet dan betaal je al snel 30,- euro. Dat kunnen ze toch niet betalen?!

    Echt hoor, KPN is het naar de hoofd gestegen en ik denk dat er veel zullen weggaan. Misschien ook de bedoeling? Gaat niet zo goed moet KPN en als ff zo doorgaat kunnen ze het verkopen aan Vodafone of T-mobile 🙂

    Ik ben toch heel blij dat ik nog een oud abonnement bij T-Mobile heb en gewoon onbeperkt kan internetten en 150 bellen/smsen. Prima zo, dat ga ik echt houden en ga gewoon maar een telefoon los kopen.

  62. Wat een prijzen! :0

    Toch zit ik bij Simyo (kpn netwerk), dan wel simonly, voor 11 euro per maand 250 min/sms en 1gb!

    Wie gaat hier nou zoveel voor betalen? :S

  63. In plaats dat we allemaal onze Wifi-netwerken beveiligen, moeten we ze juist openbaar maken zodat we er allemaal GRATIS gebruik van kunnen maken! Mobiele abonnementen opzeggen en lekker via hotspots surfen. Laat die providers de hik maar krijgen!

  64. Lekker! Dat wordt een hypotheek afsluiten als je bij KPN wilt gaan bellen en internetten! €150,- Lol

  65. KPN lijkt wel een private milionairsnetwerk geworden.
    Lekker duur dus bijna geen klanten en dus gigaruimte voor de paar gefortuneerde klanten.
    En dat van onze toenmalige belastingcenten !

  66. dat word nog een jaartje t-mobile..

  67. Eerst alles voor normale prijzen aanbieden en nu klagen ze over verlies.
    Deze prijzen zijn echt van 2000 ..KPN graaft hiermee zijn eigen graf.Het gaat al slecht met die geldwolven ! Nu gaat het nog slechter ..Dag KPN .

  68. 1GB is echt niet zo heel veel als anderen hier wel eens doen geloven. Ik had in NL T-Mobile met onbeperkt internet en dat ging prima. Maar zit nu in London voor een stage van een half jaar en kom net niet uit met 1GB data per maand. En natuurlijk gebruik ik mijn iPhone waar hij voor bedoeld is maar om nou te zeggen dat ik echt een heavy user ben.. Dat idee heb ik niet.
    Maar een abonnement van 50,00 minimaal voor 1GB internet is echt te idioot.
    En wat hiervoor inderdaad ook al is gezegd. Als ik meer MB wil krijg ik ook dus meer SMSjes/Minuten.. Daar heb ik dus geen behoefte aan. Dus waarom niet weinig smsjes en minuten met meer MB voor een schappelijke prijs?

    Ben erg benieuwd hoe de andere providers gaan reageren.

  69. De oplossing…. Onavo App als je bij KPN, Hi, Tefort, en Vodafone zit. Onavo heb bij een T-Mobile abo alleen nodig in het buitenland. Download de Onavo App bij de AppStore, is nu gratis.

  70. Ik voel weer een publiciteitscampagne opkomen voor Neelie Kroes. Eindelijk de prijzen omlaag gekregen nu weer als een stijgend aandeel omhoog!! Ik blijf wel bij Vodafone voorlopig.

  71. Tja, je moet wat over hebben voor netneutraliteit.

  72. Ben benieuwd welk abo de gemiddelde smartphonegebruiker nodig heeft, wat betreft dataverbruik.
    Ik schat dat ik maandelijks zeker 750 mb verbruik. Wat is jullie inschatting?

  73. Leuk hier al die reacties, meeste Nederlanders hebben al een fout abo, omdat ze door de bomen het bos niet meer zien, dus al die voorbarige reacties over wat duur vind ik nogal overdreven, logisch iets waar veel vraag naar is wordt duurder, jammer voor de jeugd, zie ook niet in waarom je YouTube over 3G moet gaan kijken, trouwens de kwaliteit van YouTube iPhone over 3G is al beperkt slecht, ik denk aan een aparte mifi voor het internet, dus alleen een belbundel op de iPhone en een los internet abo voor laptop via mifi erbij!!!

  74. Wat ik hierbij nooit snap is dat bellen, sms-en en de datalimiet gelijk omhoog gaat. Waarom kan ik niet kiezen voor 100 min bellen 50 sms’en en een datalimiet van 1GB. Iemand die veel belt hoeft toch niet perse iemand te zijn die veel sms’t of veel internet en vice versa.

  75. @Michel Bruynseels: Je slaat de spijker op z’n kop. KPN probeert de aandacht te richten op “meer betalen voor meer datagebruik”, maar verplicht je tegelijkertijd om veel meer voor belminuten te betalen.

  76. Dus gewoon je huidige abonnement blijven verlengen en losse toestellen kopen! Alle andere providers zullen snel volgen.

  77. wat maakt iedereen zich druk, gewoon negeren die KPN. dan maar geen klanten.

  78. BWAAAAHAHAHAHAHA! Huh? …. WHAHAHAHAHAHAHA! Huh? Serieus? WHAHAHAHAHAHA! *huilt*

  79. Joh, als je gewoon op je werk/school en thuis een goed Wifi-Netwerk hebt is er niks aan de hand. Doe ik ook en ik gebruik tussen de 600-700 MB aan mobiel internet. Omdat ik automatisch overschakel naar Wifi van thuis en school (de plekken waar je het meeste bent)

  80. De K*t Provider van Nederland is weer lekker bezig. Eerst de DPI-gate, nu dit weer. Sinds ze geprivatiseerd zijn, hebben ze alleen nog maar oog voor de zakelijke gebruikers, die leveren het meeste geld op (stellen geen lastige vragen en bellen veel). De particuliere gebruikers zijn goed voor de maandelijkse abonnementsgelden, maar verder ook niet.

    Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat KPN de consumentenmarkt helemaal vaarwel zegt. Met deze tarieven kunnen ze toch geen klant meer vasthouden?

    Wat ik het meest vreemd vind is dat ze constant lopen te mekkeren over de hoge kosten van het mobiele netwerk, waardoor ze niet meer winstgevend kunnen werken met de huidige tarieven. Maar in landen waar niet of nauwelijks vaste infrastructuur aanwezig is, heeft bijna iedereen internet via het GSM netwerk voor prijzen die zeker niet hoger zijn dan hier in Nederland.

    En in België zijn de mobiele tarieven lange tijd veel hoger geweest dan in Nederland, maar daar is juist een concurrentieslag aan de gang waardoor het daar nu stukken goedkoper is dan hier.

    Als de andere providers dit slechte voorbeeld volgen, kan het nog wel eens aantrekkelijk worden in de toekomst om een buitenlandse telefoonkaart aan te schaffen en te roamen hier in Nederland! Zeker nu de roamingtarieven in Europees verband aan banden zijn gelegd!

  81. Stappenplan KPN:

    Klanten verliezen -> Failliet gaan -> Heeeeel hard huilen -> Doorstart maken

    Dit soort bedrijven kunnen we om 1001 redenen niet gebruiken.

  82. Ik denk dat fabrikanten als Apple, HTC en Samsung c.s. ook niet blij zullen zijn met dit soort tarieven. Dit soort tarieven weerhoudt een aantal mensen ervan om een smartphone aan te schaffen of een nieuwer model te kopen. Ik zit nog steeds met een 3G met sim-only abo van Vodafone. Zit er over te denken om de volgende Iphone (5?) te kopen. Maar als je dit soort tarieven ziet, dan vraag je je af wat je moet met een smartphone die nog sneller gaat. Zo zit je ook sneller aan je datalimiet. En wat te denken van diensten als Spotify? Als je daar een tijdje naar luistert, zit je ook zo aan je datalimiet. Ga er maar van uit dat ook Vodafone en T-Mobile dit soort tarieven in de toekomst gaan hanteren. Ze ruiken geld….

  83. Serieus dat dat überhaupt verkocht wordt in NL.
    Check deze tabel eens: Orange A

    Tijd dat Nelie zich er weer eens mee bemoeit.

  84. Wat een hoge prijzen, ik zit bij t-mobile voor 37.50 per maand… Eerste 6 maanden gratis… Onbeperkt internet en overall goeie denking;) best goede prijs in combinatie met de iPhone dacht ik zo. Maar ik vroeg me nu alleen af of als ik over een paar jaar mijn abbonement lekker door laat lopen, zou ik dan gewoon op 37.50 per maand blijven hangen. Zou het minder worden omdat ik dan mijn toestel afbetaald heb, of wordt het dan meer omdat t-mobile graag veel geld verdient?

  85. @ISteph: Hoeveel is een whatsapp berichtje qua mb? Idd niets. Weet je hoeveel skype per minuut aan data verstookt? Idd gemiddeld 444kb. Dit zou betekenen dat je als je alleen skype en whatsapp zou gebruiken je met 100mb al 225 minuten kan skypen en bijna oneindig whatsapp berichten kan versturen.

    De kosten van 2gb data versturen is tegenwoordig zo weinig dat je waarschijnlijk nog onder 1 euro komt. Maar goed ze moeten natuurlijk ook betalen voor de service die niets waard is en waarschijnlijk kunnen ze het met de helft van de capaciteit bij kpn ook wel redden.

    Het lijkt een beetje op de CD. Als er geen alternatieven komen gaat iedereen ze gewoon downloaden en verkopen ze niets.

  86. Nu ik deze prijze. Zie neem ik het gebrekkig dekking van T-Mobile wel op de koop toe. Ik hoef niet op de eerste rang te zitten voor de laagste prijs, maar ik ga natuurlijk geen €50,- betalen voor 1Gb per maand.

  87. Sinds een paar maanden gebruik ik mn iphone zowel zakelijk als prive. Daarom hou ik mn verbuik sinds die tijd goed in de gaten, zodat mn baas niet ineens een hoge rekening krijgt voor mijn prive-internet verbruik. Er zijn goeie apps om dit monitoren.

    Wat doe ik wel via 3g: een paar websites bezoeken, mail checken, whatsapp en een paar simpele apps zoals verkeer en weer. Mijn verbruik: maandelijks 750 mb

    Wat doe ik via wifi:
    Youtubevideo kijken (zeg 1 per 2 dagen), apps updaten lekker internetten en emails, en veel apps gebruiken. Mijn verbruik: 1500 mb per maand.

    Zoals jullie kunnen lezen is een smartphone niet te gebruiken bij kpn, althans voor een normale prijs. Alleen als je heel bewust omgaat met je internetgebruik is het te betalen, maar dan is de lol (en vaak ook de nut) van een smartphone ver te zoeken.

    Dit kan KPN nooit gaan handhaven. Dat is alleen mogelijk als alle providers mee gaan. Ik durf te zweren dat er mooie prijsafspraken zijn of worden gemaakt tussen de providers om dit hoge tarief door te voeren.

  88. Vind de prijzen op zich wel meevallen voor een mobiel netwerk dat tenminste wel goed werkt. T-Mobile geeft wel heel leuk onbeperkt dataverkeer, maar ik ben deze maand pas net over de 1GB gegaan en ik heb de teller al lopen vanaf 2 januari 2011. Ik krijg gewoon nooit de kans om gebruik te maken van dat mobiele internet, omdat het gewoon zo stront traag is.

    Dan kan ik prima vooruit met een abo van 45 euro p/m voor 275Bel/SMS en 750MB. Snap eerlijk gezegd die 250MB upgrade niet voor €5,-. De bundels worden al met 5 euro duurder, dus waarom zou je dan alleen je data upgraden?

    Daarnaast vind ik het zelf een beter plan als je bij je operator moet betalen voor prioriteit in het netwerk. Betaal je meer? Dan krijg je voorrang. Iedereen standaard onbeperkt internet. Betaal je weinig, dan kun je het kort gezegd op drukke plaatsen vergeten en naarmate je meer betaald kom je er makkelijker op.

  89. Tja..
    Alleen voor de Elite misschien.. Of zelfs daarvoor te duur..
    Ik ga sowieso dan voor t-Mobile of Vodafone. Jammer om te zien dat de abonnementen van tegenwoordig duurder worden samen met de (gratis*?) of 400 euro dure smartphone. Je moet wat over hebben voor deze maatschappij:P

  90. Ik vind het fantastisch deze nieuwe abonnementen ! KPN, ga zo door !!

    Dan duurt het niet lang meer voordat we hun faillissement in de krant lezen. Zijn we eindelijk van die uitmelkers af !! Heerlijk

  91. Ik weet niet met wat voor stunt ze bezig zijn maar ze maken het hun concurrenten op deze manier erg gemakkelijk :S

    Ik heb al jaren t-mobile met iphone abbo zonder limit bevalt me goed. En KPN is in die tijd nog geen stap vooruit gegaan.
    Hoe kun je uitgerekend NU een stap terug doen terwijl de company al zo slecht draait :S
    Die staan binnenkort naast Philips….

    Mij een vraag….maar het kan me niets boeien. :S

  92. @FrankvanManen: 5 euro voor 250mb is voor als een abonnement van 2gb dus 150 euro per maand nog niet genoeg is.

  93. @Piet: Het is inderdaad de vraag wat nu de werkelijke kosten zijn voor de providers. Ik zie de mobiele markt nog steeds als melkkoe. Het zou helpen als de providers eens wat meer zicht zouden geven op kosten en baten i.p.v. moord en brand schreeuwen. Waarom die grote verschillen in verschillende landen? Waarom niet meer wifi-punten? Dit gaat terug naar de Kermit/Greenhopper tijd. (ja, ik zit al tientallen jaren bij KPN, maar hoe lang nog?) Triest.

  94. Ik hoop voor KPN dat de andere providers snel volgen. Als de andere providers (veel) lagere tarieven aanbieden dan vrees ik voor KPN’s voortbestaan. Zal me verder een rotzorg zijn maar vind het zo sneu voor al die mensen die er werken. Hoop voor hen dat de hoge heren weten waar ze mee bezig zijn anders hebben ze zojuist de nek omgedraaid van het bedrijf dat ooit de telefoon in Nederland introduceerde.

  95. Het valt allemaal hartstikke mee! Je kunt voor €5 namelijk 250MB extra kopen. Bij Hi ben je dus ongeveer hetzelfde kwijt als altijd als je weinig belt.

    120min bellen+onbeperkt SMS+650MB= €42 is +/- zoals nu
    (400MB+250MBextra)

  96. Ik denk ook dat de afdeling achterstallige betalingen het druk gaat krijgen.

  97. KPN gaat mij als klant verliezen. Want dit is exht absurd. Ik ben altijd tevreden geweest met KPN en nu nog, maar die prijzen zijn uit een duimpje van iemand gezogen. Wtf kan je nou met 100mb??? Helemaals NIKS!!!

  98. Bij deze is iedereen uitgenodigd op de begrafenis van KPN xD

  99. Typisch gevalletje zelfoverschatting. KPN denkt nog steeds dat heel Nederland op haar producten en diensten zit te wachten. Het is niet meer 1995…

    En waarom denken ze dat iedereen die een groot aantal MB’s nodig heeft ook gelijk veel belminuten/SMS nodig heeft? Als ik veel kan internetten, heb ik dus automatisch minder belminuten/sms’jes nodig (door WhatsApp/Viber/Skype/Ping/etc.). Dus waarom geen bundel van 100 belminuten/sms en 1750MiB data?

    KPN? Hallo? Bezig met het bestellen van de nieuwe Bentley’s voor de Raad van Bestuur zeker?

  100. Ben ik blij dat ik bij Vodafone zit.

  101. @Ruben v: En dat is nou precies waarom ze deze bundels maken met een Limiet. Waarom zou iemand nog 200 minuten nemen als je met 100 mb 200 + minuten kan skypen via data of kan bellen via apps die gebruik maken van data.
    Providers zien het bel/smsgedrag van gebruikers veranderen en zien daarmee ook een verandering in hun geld inkomsten. Tuurlijk ze verdienen genoeg. Het blijft een bedrijf met een oogpunt om winst te maken.

    Ik zie naar mijn mening 2 functies voor een Limiet: A: beheer van data en capaciteit. Het kost enorm veel netwerkcapaciteit als iedereen maar vrolijk onbeperkt kan internetten. + vergeet niet dat ze capaciteit willen behouden voor de mensen die nog op het netwerk willen en dat ze kwalitatief alles op orde wilen houden. Alles is niet oneindigd en kpn steekt hier ook geld in.
    B: geld. zie bovenstaande uitleg. Winst. Jij wilt meer internet gaan gebruiken? Dan ga je daarvoor meer betalen. Zo eenvoudig. Jij bent een groot verbruiker, dan ga je daarvoor meer betalen. Jij bent een klein verbruiker dan betaal je minder. je gebruikt geen internet, dan neem je geen internet.

    Ik stap even over op Telfort, dochter onderneming van KPN:

    Gemiddelde telfort gebruiker hedendaags gebruikt tussen de 300-400 mb aan data. Dit is een meting geweest van een maand geleden.

    Ik heb 1,5 jaar geleden ook het gemiddelde gezien van data gebruik en dat lag tussen de 50-70mb. Dit was voordat smartphones erg op komst waren. Telfort had toen een fup. Grappig heh? In 1,5 jaar tijd bijna 5x zo veel geworden. Het blijft maar groeien. Wat denk je als er geen maatregelen worden getroffen en het gemiddelde gebruik PER gebruiker blijft groeien wat er dan gebeurd met het netwerk? Wie gaat die capaciteit betalen? De overheid? Grapje zeker..

    Waar heb ik deze info vandaan? Ik werk al 3,5 jaar voor telfort. Heb ook zo mijn inzichten. Wil niet zeggen dat ik alles bij het rechte einde heb, Dit is hoe ik het zie.

  102. (Red.) Verwijderd.

  103. Aanvulling:

    Buitenbundel belminuut/SMS 35 cent??? Zijn ze helemaal gek geworden? Een SMS is 182 bytes / 35 = 0.19c/byte, wat uiteindelijk uitkomt op een bedrag van ~2016 euro per MB!!! Een gemiddelde externe harddisk van 1TB kost 100 euro…

  104. Leuk al die goed doordachte reacties van mensen die nu roepen dat ze hun KPN abbonnement er uit gaan gooien. Denken die mensen nu echt dat de KPN dit als enige provider gaat doen? Dat zij straks een pakket aanbieden voor bijvoorbeeld 100 euro en dat datzelfde pakket bij de concurentie voor veel minder in de aanbieding is? Mensen denk even na! Dan zou de KPN binnen de kortste keren geen abonnee meer over hebben! M.a.w.; De andere providers zullen binnenkort ook volgen waardoor wij straks veel meer gaan betalen, bij welke provider je ook zit… Ik denk dat die afspraken allang gemaakt zijn tussen de partijen.

  105. Je zou bijna een data-only abo nemen! 7GB voor 47,50 p/m bij Vodafone. Voor sms gebruiken we Whatsapp. Paar euro p/m erbij voor Skype-tegoed en klaar! Jammer alleen dat je met Skype geen noodoproepen kunt doen, dus een echte oplossing is het helaas niet. Of zou Skype bij data-only ook geblockt worden?

  106. En nog steeds koppelt KPN bel/sms bundels aan data bundels. Ze snappen dus echt niet dat de markt aan het veranderen is.

  107. Mooi hoor al deze reacties.
    Allemaal Iphone gebruikers, dus geen doorsnee gebruiker.. En dan de halve opmerkingen, KPN val Dood,ik Gooi KPN eruit,Ik ga over naar een ander enz enz..

    Alsof KPN dit als enige gaat doen mensen, wat denk je dat Voda en TMO gaan doen dan? Denk je nu echt dat KPN dit nu gaat communiceren en dan wachten wat Voda gaat doen?

    Mensen,wakker worden,deze kant gaat het (helaas!!!) op…

  108. @Jaap: Dat heb je niet goed. als een sms 35 ct is. Dan is dat 35 / 182 = 0.192 ct per byte x 1024 = €196.92 per MB

  109. Begrijp de heibel niet. 7.2 Mbit down, 350 minuten en 1000 MB data voor 50 euro. Sms bundel voor 10 euro en je bent klaar. Dit is niet veel duurder dan voorheen en betaal ik nu ongeveer ook bij Vodafone.

  110. Dan gaan we nog alleen maar bellu nietwaar!
    KPN-Vodafone of whatever ik heb het als het zo moet helemaal gehad. Ben er klaar mee om voor deze diensten krom te gaan liggen. Er zijn nog wel andere zaken belangriijk in het leven dan alleen maar je smartphone!
    Ben trouwens zelf een Iphone gebruiker vanaf de eerste minuut en het is het mooiste speeltje wat er is maar er zijn grenzen!

  111. Echt schandelig deze prijzen! Iedereen zag 5 jaar geleden aankomen dat met internet op je mobiel een wereld aan mogelijkheden open lag, maar omdat KPN een businessmodel uit de oertijd heeft (puur gericht op bel en sms minuten verkopen) krijgt de vaste klant nu de rekening gepresenteerd.

  112. Origineel geplaatst door Makkiej
    Lol, wat een bedragen.. dat ze iets gaan vragen oke, maar dit gaat toch nergens over?? Ze moeten gewoon 1 bundel maken, xminuten OF xsmsjes OF xMB, en dat alles van 1 bundel, maar wel een schappelijke prijs, c’mon zeg.

    Juist niet! Ik wil zelf het aantal bel min kunnen kiezen, het aantal sms’jes of juist niet, en of ik het met internet wil of niet, het zijn nog steeds voor gekauwde abbos waar je uit kunt kiezen. Trouwens wie wil nu onbeperkt sms’en als je whatsapp of ping gebruikt!

  113. @bartmobile: 112 oproepen kan altijd ook al zit er geen sim in!!

  114. Als iedereen nu gewoon zijn wifi open zet of net als bij de Apple extreme airport een gast netwerk creëert dan hebben we KPN en zijn soortgenoten niet meer nodig voor het internetten.

    Ik heb dit al zo standaard ingesteld.

  115. pardon? ik weet nog dat iedereen klaagde over t-mobile en ik toch eigenwijs was om een abbo ervan te nemen. en ik ben er echt superblij mee, vooral tegen die prijs

  116. Ik heb mijn iPhone 4 nu exact een jaar en heb 22,8GB mobiele data verbruikt. Ben dus erg blij met m’n T-Mobile simonly met onbeperkt internet. Maar netwerk valt soms erg tegen. Is T-mobile echt de enige nog met onbeperkt?

  117. KPN kan alvast zijn koffers pakken. Wat een prijzen……

  118. Hahahhaa wat een sukkels, Ze krijgen van mij €10,- pm voor ongelimiteerd en geen cent meer lol. IK Hou mijn T-mobile abo gewoon hoor. Ongelimiteerd voor 10tje

  119. Ik ben echt geen kleinverbruiker van mobiel internet, en ik kom toch niet verder dan tussen de 350 en 500 mb per maand (bij Vodafone overigens, met een limiet van 1gb), dus ik snap de opwinding niet zo goed.
    Mijn abonnement is vergelijkbaar met het huidige KPN-pakket van 350 min/sms met 1 gb. Dat kost nu 50 euro per maand, en dat kost het straks ook nog. De duurste bundel is ook nu al 152,50 euro (1500 min/sms + 1 gb), en biedt straks eigenlijk meer, namelijk 2 gb data.
    Kortom, ik denk dat het geklaag vooral komt van mensen die heel weinig betalen voor belminuten en sms’jes, die zich wel suf internetten, maar daar niet voor worden afgerekend. Het lijkt mij niet zo onlogisch dat daar wat differentiatie in komt.
    Ik ben het er overigens wel mee eens dat er dan veel meer data only-bundels zouden moeten komen. Het is tamelijk ouderwets om een hogere datalimiet te koppelen aan meer minuten en sms’jes.

  120. Wt gebeurt er met Simyo?

  121. Ik heb op me iPod per maand 7gb verbruikt gelukkig wifi

  122. Op nu.nl staat nu een artikel met reacties van KPN. Dit zou je voor de lol even moeten lezen. “als je veel data wil, krijg je van alles veel”. “als je alleen data wilt kan je data kopen voor je laptop”. Best lollig om even door te lezen. Ben benieuwd hoe zich verder ontwikkeld met de andere providers.

  123. Van Dutchcowboys
    KPN: de Nationale Neanderthaler

    Di 19 juli 2011

    Als grote bedrijven in deftige verklaringen moeilijke woorden in ondoorgrondelijke zinnen beginnen te hanteren is het goed opletten geblazen. Wat bedoel ze precies, waar gaat het om?

    Bijvoorbeeld deze zin, vandaag door de communicatieadviseurs van KPN opgesteld: ‘De traditionele abonnementsvormen, die sms’en en mobiel belverkeer als uitgangspunten hebben, zijn ontoereikend voor de klant en voor KPN.’
    KPN: de Nationale Neanderthaler
    Of deze: ‘Consumenten snappen de structuur en vinden elementen van de propositie positief.’

    Vertaald in gewoon Nederlands: de KPN gaat de prijzen van mobiel internetten fors verhogen.

    In datzelfde boeventaaltje valt ook nog te lezen: dat er niet apart betaald hoeft te worden voor bepaalde diensten, en dat er geen diensten geblokkeerd worden.

    Aan mijn hoela!

    Wat KPN had moeten zeggen is het volgende:

    Die vermaledijde Neelie Smit Kroes gaat ons verbieden om de inhoud van wat onze klanten versturen te lezen. Dat wilden we graag omdat dat de enige manier is om te zien of onze klanten met elkaar communiceren via apps die ons geen cent opleveren. Als we dat zouden mogen zouden wie die apps desnoods nog individueel kunnen blokkeren zodat die klanten weer moeten gaan sms’ en en daar verdienen we tenminste grof geld mee. Maar ja, rechtszaken daarover gaan we verliezen, dus daar beginnen we maar niet aan. Dus moeten we onze klanten op een andere manier een poot uit zien te draaien en daarom gaan we alle prijzen verhogen. Eigenlijk is het allemaal onze eigen schuld, want terwijl de afgelopen tien jaar de ene na de andere noviteit in gebruik werd genomen zaten wij met onze armen over elkaar te suffen. We dachten dat onze klanten in 2020 nog steeds aan sms zouden doen, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus zullen we onze prognoses op een andere manier waar moeten maken.

    Nog zo’n prachtig zinnetje: ‘Bij een goede abonnementskeuze wordt de rekening voor de klanten niet hoger.’

    Tja, waarom zou je er dan überhaupt aan beginnen?

    Als uitsmijter de boude bewering: dat de nieuwe betaalmodellen samengesteld zijn zijn met behulp van onder anderen de klanten.
    Dat zal wel, maar voor ons, de klanten, ware het beter geweest zijn als KPN de Consumentenbond en Neelie Smit Kroes daar er ook bij betrokken had.

    Dat wordt voor iedereen een hoop gereken als die betaalmodellen per 5 september uitgerold gaan worden. Kijk dus goed uit wat KPN u de komende tijd in onbegrijpelijke taal in grote en kleine letters allemaal wijs probeert te maken.

    Als ik het allemaal goed begrijp komen er voor KPN- en Hi-klanten drie varianten in de contracten. Eentje voor klanten die voornamelijk willen bellen en sms’en. Die zitten waarschijnlijk voornamelijk in bejaardentehuizen, want waarom zou je met een smartphone nog een sms willen versturen á 50 eurocent?

    Terwijl berichten op en neer jassen naar individuelen of in bulk naar vriendengroepen via Facebook, Google Groups, Chat of +, WhatsApp, Twitter en weet ik veel wat nog meer tools des tijds allemaal voor nop kan.

    Maar goed, wil je meer dan alleen maar bellen en sms’en dan levert KPN straks bundeltjes met internet.

    Goed lezen en daarna goed nadenken: De hoeveelheid belminuten, sms’jes of internet MB’s loopt samen op, afhankelijk van de hoogte van de bundel.

    Net als over het Premium Pakket, met een hogere internetsnelheid en meer MB’s voor mobiel internet.

    Wie straks een abonnement aanschaft dat duurder is dan 45 euro per maand krijgt bij malheur een gratis leentoestel, mag gebruik maken van Premium-Helpdesk en een proactief abonnementsadvies.

    Het is te hopen dat ze op die helpdesk en bij de afdeling proactief abonnementsadvies de klanten straks in begrijpelijk Nederlands te woord kunnen staan.

    Er gloort hoop. Hoop, omdat we met zovelen boven op elkaar in zo’n klein landje zitten. Dat nadeel heeft in ieder geval een groot voordeel: ooit gaan we meemaken dat heel Nederland, om te beginnen in alle bebouwde kommen, voorzien is van bliksemsnel draadloos internet. Met frisse en jonge, vernieuwende providers die elkaar tot op het bot concurrren in het voordeel van de klant.

    Dan kan KPN, de Nationale Neanderthaler, het helemaal schudden.

    De abonnementen van het KPN-merk Telfort zijn volgend jaar aan de beurt.

    Tenminste, als KPN tegen die tijd niet zoveel klanten kwijt geraakt is dat het zijn verlies pakt, op deze dwaze schreden terugkeert en daarna probeert een renoverende stap naar de toekomst te maken.

  124. Dit riekt maar naar één ding: prijsafspraken.

    Een bedrijf dat na meerdere bad publicity incidenten achter de rug gehad hebbend (blokkeren van bepaalde diensten, DPI-gate), nog met zoveel zelfvertrouwen met dergelijke prijzen komt, moet wel zeker weten dat zijn concurrent binnenkort hetzelfde gaat doen. Anders kun je echt niet meer meedoen in de markt.

    Ik zie een mooie klus voor de NMa, maar helaas ook de terugkeer van de dark ages op het gebied van mobiel internet. In de i-mode tijd (wie herinnert zich dat nog?) waren de prijzen gelijkaardig.

  125. Het kan nog gekker bij (k)pn want als je nu gaat verlengen en je zou in de maand beltegoed over houden mag je deze niet meenemen. Zal nooit van mijn leven iets bij (k)pn nemen ben ze zo zat met die geintjes

  126. Vreemd dat het hier zo duur moet zijn, hieruit blijkt wel hoe schandalig veel verdiend is door onze telco’s, komt net uit Duitsland, heb daar bij Aldi een prepaid simkaart gekocht.
    Wanneer je kiest voor een maand internet op je mobieltje kost dit €7,99 van je beltegoed, en voor internet op je laptop €1,99 voor 24 uur of €14,99 per maand. Volgens mij is er in Nederland geen concurrentie en zijn er geheime prijsafspraken, wordt tijd dat hier nu echt iets aan gedaan wordt.

  127. En wat dacht je. Zowel bij Hi en telfort alsmede vodaphone en T-Mobile zijn vandaag de nieuwe abonnementen beschikbaar. allemaal met een internetquote . geen enkel abonnement met onbeperkt internet. Dit riekt nou echt als prijsafspraken of te wel Kartelvorming. Hoe is het anders te verklaren dat ze allemaal vandaag op de markt komen met deze nieuwe bundels. neelie en de opta moeten nu maar eens goed doorpakken om de consument te beschermen tegen deze mafiapraktijken.

  128. Ik lees her en der het argument dat deze prijzen noodzakelijk zouden zijn, maar ik geloof dat niet zo.

    In Engeland kun je bijvoorbeeld voor €17,50 per maand 300 minuten bellen, 3000 sms sturen en onbeperkt internetten (prepaid). Ik gebruikte mijn telefoon als modem voor mijn laptop en ik heb zonder probleem 30 GB per maand kunnen gebruiken.

    En hier zou alleen 100 minuten/sms’jes en 100 MB voor €30,- rendabel zijn? Totale onzin.

  129. @Anton Kers: Kun je een link hiervan geven want ik zie niets nieuws van Vodafone!

  130. Datalimieten, nooit begrepen. Providers komen maar aanzetten met: “het datalimiet van 250 mb gaat maar 2% in Nederland overheen”. Waarom zou je dan een datalimiet van 250 mb maken als het maar 2% is die erboven zit? Providers zitten met data verbruik en dergelijke ons keihard voor te liegen.

    Bereid je voor op een low-cost provider die alleen data (fair use policy) aanbied voor 20 euro per maand met juist een boost inplaats van langzamer als je YouTube gaat kijken of iets dergelijks. Dan zal KPN zijn fout zien.

  131. Gewoon op hun site kijken en naar abonnementen kijken. je ziet dan vanzelf dat ze ook pakketten aanbieden voor internet .

  132. @Romano van Wettn: Idd, KPN graaft z´n eigen graf op deze manier:p het lijkt wel of ze geen klanten meer willen.. watn een meesterlijk absurde prijzen,, goeie dag zeg..
    Ben erg blij dat mn moeder mn iphone+abbo wil gaan overnemen over een paar maand, want ik ga sws bij vodafone weg en naar tmobile. Onbeperkt internetten én redelijk netwerk HOERA

  133. Volgens mij biedt t-mobile nog steeds onbeperkt internetten voor een vast bedrag. Weet niet waar je het vandaan haalt.

  134. Tarieven Aantal belminuten/sms binnen tegoed 190
    Prijs per belminuut/sms binnen tegoed € 0,07
    Mobiel Internet 1GB
    Per maand € 21,95

    Tarieven buiten het tegoed
    Als je tegoed op is, dan gelden de volgende tarieven:
    – € 0,30 per min/bericht. Voor bellen, sms en voicemail.
    – € 0,50 per min/bericht. Voor beeldbellen, mms en e-mail.

    dit is maar even een greep je ziet max 1 GB

  135. @Jaap: En bij vodafone en t-mobiel rijden ze in een opel kadet zeker??

  136. ik moet eelijk zijn dat ik het nut er niet van in zie dat ik bij 2gb data 1500 minuten/sms krijg ( zoveel bel en sms ik nooit)maar als het klopt dat roaming bij de bundel in zit kan dit een abbo voor mij worden ik ben vrachtwagenchauffer en heb dus niet de luxe van een wifi netwerk (op kantoor of thuis) en ben verder de hele week van huis op monet betaal door de roaming’s kosten plus mijn abbo al €150 in de maand en gebuik ongeveer 1.5 gb in de maand voor email, zo af en toe een youtube fimpje ,weer ,de ipc app,internet,whatsapp,hyves en nu

  137. Grappig.. kom net terug uit Portugal waar ik voor het eerst gebruik gemaakt heb van de roaming internet bundels van t-mobile. Werkte perfect. Hield in dat je voor ongeveer 60,- per maand onbeperkt internet in het buitenland hebt. Kost bij KPN in nederland dus 150,-. Ok wel wat sneller, maar toch… rare jongens…

    P.S. Wat op zich wel grappig is, is dat ik bij de portugese provider een strakke 3G verbinding had… bij T-mobile nog nooit mee mogen maken 😉

  138. Ik heb een losse iPhone 4 gekocht. Ik moest € 599,- euro betalen bij de aanschaf maar heb daar een prepaidkaartje in gestopt van Vodafone. 1000 sms-jes (€ 10,- euro), 250 mb internet (€ 9,50 euro) en bij een opwaardering van 30 euro krijg ik 30 minuten cadeau. Kortom: ik betaal elke maand € 30,- euro, krijg 1000 sms-jes, 250 mb, 30 minuten én heb € 10,50 euro over om te bellen (a 30 cent per minuut, naar vaste nummers maximaal 90 cent per uur).

    En als ik deze prijzen zie is dat ook iets dat ik blijf doen. Ik heb geen contract, heb een relatief maandbedrag (okay, ik bel weinig…) en als ik geen zin heb in welke bundel dan ook dan hoef ik die maand helemaal niets.

    Nadeel: 600 euro ophoesten voor een toestel… maar verder?

  139. Doe mij maar vodafone 🙂
    Ik denk dat de 1 april grap van KPN of te laat is gepubliceerd…of te vroeg 😉

  140. Origineel geplaatst door iPatrick
    Ik ben echt geen kleinverbruiker van mobiel internet, en ik kom toch niet verder dan tussen de 350 en 500 mb per maand

    Je bent zeker geen grootverbruiker hoor met die 350/500 MB, het kan veel hoger uitvallen 😉

  141. heb lekker hollandsnieuwe, betaal 16,50 per maand incl 550mb internet…
    overgebleven mb’s mag je nog eens 3maanden meenemen naar volgende maand..

    en als abbonement straks is afgelopen (over 23maanden) betaal ik gewoon de 18,50 en verleng ik niet….

  142. Ik weet niet waarom men andere providers zit op te hemelen hier, maar die providers zullen ook volgen met prijsstijging. Gelukkig dat ik nu voor mezelf de keuze mooi gemaakt heb, wat een matenaaiers die zelfs niet eens hun netwerk kunnen onderhouden.

  143. Wat een belachelijke prijzen!
    Heb thuis Internet plus bellen €42,
    Zou er straks dus meer dan €100 per mnd naar kpn gaan…..daag mobiel internet!!

  144. ik zit (gelukkig) bij t-mobile!!
    voor 20 euro p/m 150 bel/sms en onbeperkt internetten en dan nog een iphone 4 16 gb voor 220 euro!!

  145. Origineel geplaatst door MarcService:

    Ik ben toch heel blij dat ik nog een oud abonnement bij T-Mobile heb en gewoon onbeperkt kan internetten en 150 bellen/smsen. Prima zo, dat ga ik echt houden en ga gewoon maar een telefoon los kopen.

    Ik ook ik heb gelukkig 2 van die oude abbo’s lopen die ik nooit meer ga vernieuwen
    Tmobile heeft al gesnoept aan bel/sms bundel en aan internet en let op straks voordat nieuwe iPhone komt gaan ze weer wat bekent maken
    Maar wat KPN doet is hun keuze
    Ik zit goed bij tmobile 🙂 

  146. T-mobile is ook een lachertje als het om beveiliging gaat.. Echt zwaar knudde!

  147. Geef mij maar 5 bel minuten 5 smsjes en 2gb datalimiet voor 15/20 euro daar red ik me prima mee 😉

  148. wij gaan zelf een provider opzetten die alleen data verzorgd.

    lekker skype, whatsapp, viber,

  149. @frits:
    Haha, die sms-bundel zal je dan toch weer hard nodig gaan hebben, als je wordt beperkt in je WhatsApp.

  150. @pacmanimal zeker medewerker van KPN?

  151. Heel hard boycotten die hele KPN. Wat een bedrijf zeg…

  152. Ik zeg maar zo: Als er een schaap over de dam is volgt de rest… Vodafone en Tmobile zullen net zo snel volgen! En je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ik vind het WEBXL abo wel een mooi aanbod! 350 min en 1000 MB voor €50,-! En vergeet niet, KPN rekent per seconde af en niet per minuut zoals Vodafone. En voor een premium netwerk betaal je nou eenmaal iets meer! Vraag me trouwens af hoeveel mensen weten hoeveel MB’s ze per maand verbruiken, ik zie me zelf als een stevig internetter en haal de 1000 MB elke maand net niet! Ook krijg ik telkens een waarschuwing als ik dreig over me databundel heen te gaan. Ik zeg passend aanbod voor de huidige markt!

  153. Als Vodafone nu ook deze prijzen gaat hanteren dan moet ons Neelie Smit Kroes KPN en Vodafone verbieden hun diensten aan te bieden of net zoals met Microsoft direct een boete opleggen van 500 miljoen euro. Dit is dan gewoon kartel vorming en ze krijgen geen gelijk van Europa dan maar deze prijzen hanteren. Ik hoop dat T mobile hetzelfde tarief blijft houden dan is er geen Vodafone en KPN meer

  154. De geschiedenis herhaalt zich.
    Hebben we dit soort praktijken niet eerder gezien in de negentiger jaren met sms?
    Eerst gratis aanbieden, en als iedereen er dan gebruik van maakt, mag je de beurs trekken.
    Hetzelfde gebeurt nu met mobiel internet, KPN begint en de rest volgt, (Hoop vooral niet dat er ook maar 1 provider zal zijn die hier niet in meegaat !)alleen maken de providers nu een denkfoutje, we zijn voor 90% van het mobiele dataverkeer niet van hun afhankelijk als iedereen thuis zorgt voor WiFi (WiFi router kost een paar tientjes) en met de werkgevers praten voor WiFi op het werk, dan zullen nog meer mensen dan nu gebruik gaan maken van diensten als Skype en WhatsApp, en kunnen de providers zelfs de verdiensten op bellen en sms’en vergeten.
    Laat je niet meer lokken met korting op je telefoon als dat betekend dat je je blauw mag gaan betalen aan het abonnement.
    Houd je huidige abonnement en gebruik je mobiele data met verstand, en alleen als het nodig is. (de fair use policy voor “onbeperkt” internet zal ongetwijfeld ook worden aangepakt).
    Probeer zo weinig mogelijk te bellen en sms’en, vooral niet boven je bundel, maar maak gebruik van diensten als Skype en Whatsapp als je ergens op een WiFi netwerk zit.
    Als iedereen dat consequent doet, moet je eens kijken hoe snel de tarieven weer dalen.
    Ik ben alleen bang dat 90% van de klagers van nu zeker wel een of andere smoes kan bedenken dat ze toch echt wel zoveel mogelijk mobiel internet van hun provider nodig hebben.

    Ik kom regelmatig in Polen, en daar zie je de trend al langer, zelfs elk zichzelf een beetje respecterend eetcafe of restaurant biedt daar WiFi aan voor zijn klanten, want diegene die dat niet doen hebben bijna niks meer te doen, daar zie je alleen nog een paar klanten zitten die geen smartphone hebben.

    Wees resoluut mensen, SAMEN kunnen we hier iets tegen doen, begin in je vriendenkring, praat met de uitbater van je favoriete eetcafé, je baas enzovoort en je zult zien dat we SAMEN die vuist tegen de providers kunnen maken.

  155. Ik heb na 10 dagen al 1GB verbruikt en krijg nu extra verbruik aangerekend. Allereerst geeft mijn meting met app Dataman een ander verbruik aan, maar ik vraag me af hoe ik aan zoveel verbruik kom. Is HD Traffic mede de oorzaak bij TomTom? Ik ga straks echt geen €150 betalen per maand door een hoog dataverbruik; belachelijk! Wat is nog een alternatief? En wie heeft tips om dataverbruik te beperken? Ik zit al zo veel mogelijk op Wifi thuis of Hotspots overdag.

  156. WAT een grap.. die i150 met 150 bel en sms en ongelimiteerd internet is verlopen maar ik hou hem lekker!

    onthou even dat je zelfs voor ” normaal ” internet dat niet betaald.. ik betaal 50 euro per maand voor mijn internet en gebruik echt minimaal 200/300 gig per maand… en ja ik zit verr over die 1 gig per maand .. maar ik ben bereid voor de data te betalen.. maar WAT moet je met 500 bel en smsjes als je internet hebt?!?! pfff als t mobile en vodafone hetzelfde doen koop ik gewoon een data simkaart en whatsapp/pinchat viber/skype wel. Ik zit nu in australie en heb een PREPAID simkaart met 1 gig internet voor 30 dollar en dat werkt perfect… Als iedere provider dit gaat doen is het bye bye holland.

  157. Wtf, dit is ECHT niet meer normaal. Als student is internet op je smartphone dan echt niet te betalen!

    Doei KPN!

  158. We worden met z’n allen gewoon HARD genaaid. Vroeger waren de prijzen voor mobiel internet ook zo duur. Nu is mobiel internet in opkomst gekomen, de providers weten dat veel mensen, jongeren met bb’s en iPhones gewend zijn geraakt aan mobiel internet en zij hier nu meer waarde aan hechten.

    En nu?

    Nu mobiel internet zeer populair en ingeburgerd is worden de prijzen weer belachelijk omhoog gedreven. (wat mij inziens maar voor een klein deel ligt aan het gestegen internetgebruik, zoals de providers beweren)
    De providers weten dat heel nl toch wel zo gek is om meer te gaan betalen voor mobiel internet.

    Conclusie:

    We worden hard genaaid.

    Eigenlijk zouden we met z’n allen de smartphone aan de kant moeten leggen voor een periode van 2 jaar. Dan zul je zien hoe snel het afgelopen is met die belachelijke tarieven 😉

    En mensen, denk maar niet dat KPN de enige is…

  159. Nieuwe prijzen kpn.. 100 euro voor 1000 bel min/sms en 1500 mb data.. vodafone 100 euro voor 1000 bel min/sms en 1000 mb data

    Alles wordt gewoon opgeblazen.. iedereen wil meer en meer maar dan uiteindelijk kom je tot de conclusie dat je toch niet zoveel gebruikt..

  160. @gadgetqueen1970: 1 gig in 10 dagen… :/ Door figuren zoals jou (no offence) hanteren ze nu dit soort prijzen..

    Maar goed ik zit er niet mee, als je geen filmpjes onderweg kijkt of streaming muziek luistert dan kom je nooit boven de 500 mb lijkt mij

  161. Wanneer we nu allemaal zelf hotspots gaan maken dan hebben we die 3G maffia niet meer nodig.

  162. Haha, laat ze nou is maken: Vodafone, nieuwe actie SUPER goedkoop: 100belminuten + 100SMS + 1G Internet = 15 euro!, hoppa zijn we allemaal blij. Maarja ze gaan natuurlijk voor het geld 🙁

  163. Wat ik nog onduidelijk vind is of de huidige iphone abonnementen (i150 etc.) van KPN welke je neemt icm aanschaf iphone per 5/9 zullen gaan verdwijnen cq aangepast worden.
    Ik vind hierover verschillende info. Heeft KPN hier al iets over los gelaten ?

  164. Stilzwijgend verlengen gaat niet zomaar bij Vodafone. Zie Algemene voorwaarde artikel 4 punt 2 sinds feb. 2010. Ik verwacht dat Vodafone de ‘goedkope’ contracten na een maand zal opzeggen zodra mensen het stilzwijgend gaan verlengen na de initiele duur!

    Artikel 4 Abonnementen
    1 Elk Abonnement wordt door Contractant aangegaan voor
    een bij het desbetreffende type Abonnement behorende
    minimumduur. De minimumduur bedraagt tenminste
    twaalf maanden. Na de initiële duur van het Abonnement
    wordt dit Abonnement voortgezet voor onbepaalde tijd.
    2 Na het einde van de minimumduur kan de Overeenkomst
    wederzijds worden opgezegd met inachtneming van een
    opzegtermijn van tenminste een maand.

  165. Dat de prijzen aangepast worden aan kosten en markt is tot daar aan toe.

    Maar dat de prijzen worden aangepast om de verliezen op telefonie goed te maken lijkt mij niet acceptabel….

    Zal wat worden : Dat Unilever de prijzen van wasmiddelen gaat verhogen, omdat de verkoop van ijs achterblijft…

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.