Reacties voor: Netflix gooit Nederlandse prijzen omhoog: nu tot €15,99 per maand

Ook hogere prijzen in België
Netflix voert een prijsverhoging door in Nederland voor twee van de drie abonnementsvormen. Het gaat om het Standaard en Premium-lidmaatschap, dat €3 tot €2 per maand duurder wordt. Ook in België gaat de prijs omhoog.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 32 reacties

  1. Mogen ze de bitrate ook wel omhoog gooien.

  2. Belachelijk! Ik denk dat ik van het premium abonnement terug ga naar het standaard. Dan maar wat vaker inloggen als je switched van device.
    Als de content nu ook beter werd in plaats van alleen maar meer, meer, meer. Met van die halfbakken producties.

  3. Ben ik blij met mijn Amazon Prime abbo van 2.99 per maand! 🤣

  4. Gewoon een vpn naar Turkije, turks tegoed kopen en je betaald n kleine 5 euro voor premium 🙂

  5. Origineel geplaatst door Mark
    Gewoon een vpn naar Turkije, turks tegoed kopen en je betaald n kleine 5 euro voor premium 🙂

    Krijg je dan dezelfde content te zien als in Europa?

  6. Ze prijzen zichzelf echt de markt uit op deze manier…

  7. Origineel geplaatst door Mark
    Gewoon een vpn naar Turkije, turks tegoed kopen en je betaald n kleine 5 euro voor premium 🙂

    Origineel geplaatst door Recep
    Krijg je dan dezelfde content te zien als in Europa?

    Alles is in het Nederlands, zelfde content..
    Doe dit al jaren, werkt perfect 🙂

  8. Niet alleen de prijs maar het aanbod wordt ook steeds slechter !

  9. Origineel geplaatst door Mark
    Gewoon een vpn naar Turkije, turks tegoed kopen en je betaald n kleine 5 euro voor premium 🙂

    Origineel geplaatst door Recep

    Krijg je dan dezelfde content te zien als in Europa?

    Netflix bied zijn content per land aan ivm rechten. Ga je naar België, krijg je het aanbod van daar. Zelfs al is dezelfde serie in BE beschikbaar als hier in NL, dan heb je alsnog dat het bij aflevering 1 wil afspelen. Dat is ook de reden waardoor je een abonnement ergens anders af kunt sluiten en gewoon het NL aanbod krijgt.

    Het enige wat anders is dat je af en toe een mail krijgt met de top 10 best bekeken in je regio en daar staan dan Turkse films/series tussen. Behalve dat, en dat is niet zo erg neem ik aan, krijg je precies hetzelfde ervoor terug.

    11 euro per maand besparen, ben blij dat ik dit al lang heb uitgevonden

  10. Origineel geplaatst door Mark
    Gewoon een vpn naar Turkije, turks tegoed kopen en je betaald n kleine 5 euro voor premium 🙂

    Doe precies hetzelfde sinds afgelopen zomer, dat eindeloze gezeik met prijsverhogingen dan maar zo!

    Voor de mensen die het afvragen: ja, ik heb nog steeds dezelfde content.

  11. Prime hebben wij ook alleen valt me wel op dat het geluid ruk is met prime Disney trouwens ook. Netflix en Apple hebben dit wel het beste geregeld, maar dit mag dan ook wel met die verhogingen.

  12. Het zal door de gasprijs komen…….

  13. Dit is voor mij een stap te ver… een verhoging van 30% is schaamteloos.

  14. Kan iemand uitleggen waarom in België 2 euro duurder is dan in NL? Om dan te zwijgen van Turkije. Maar zo een VPN kost toch ook geld? Heb dat nu niet.

  15. Origineel geplaatst door Mark
    Gewoon een vpn naar Turkije, turks tegoed kopen en je betaald n kleine 5 euro voor premium 🙂

    Origineel geplaatst door Must
    Doe precies hetzelfde sinds afgelopen zomer, dat eindeloze gezeik met prijsverhogingen dan maar zo!
    Voor de mensen die het afvragen: ja, ik heb nog steeds dezelfde content.

    En dan betalen met een Nederlandse creditcard….? Dat lijkt mij sterk❓

  16. Origineel geplaatst door Thijs
    Mogen ze de bitrate ook wel omhoog gooien.

    Klopt, premium heb je nu niets aan qua UHD kwaliteit.

  17. @Sandra-tje: Ja gaat hier ook prima

  18. Ik vind het prima. Die 2 euro merk ik niet eens op de grote hoop van rekeningen. En ik vind het zeer verdrietig dat mensen niet gewoon bereid zijn om te betalen voor deze dienst. Wees toch eens zuinig op wat we hebben !! En betaal daar gewoon netjes voor

  19. (Red.) Netflix heeft ons laten weten dat de prijs van het Standaard-abonnement toch niet naar €13,99 maar naar €11,99 gaat.

  20. Opmerkelijk dat het uitgebreidste abonnement absoluut én relatief gezien de grootste prijsstijging krijgt. Niet heel netjes naar trouwe klanten.

  21. Origineel geplaatst door Daan
    Opmerkelijk dat het uitgebreidste abonnement absoluut én relatief gezien de grootste prijsstijging krijgt. Niet heel netjes naar trouwe klanten.

    Het gaat hier over 2 euro !!! Eneco heeft me deze maand een verhoging van bijna 20 euro door de strot geduwd. Dat is pas iets om over te klagen. En dan heb ik het nog niet eens over m’n verzekeringen, huur etc , die ook allemaal flink omhoog zijn gegaan. Ga daar maar over klagen…

  22. Origineel geplaatst door Suzanne
    Ik vind het prima. Die 2 euro merk ik niet eens op de grote hoop van rekeningen. En ik vind het zeer verdrietig dat mensen niet gewoon bereid zijn om te betalen voor deze dienst. Wees toch eens zuinig op wat we hebben !! En betaal daar gewoon netjes voor

    Ik denk dat het niet zo zeer gaat om het bedrag, maar meer om het feit dat we een verhoging krijgen opgelegd zonder te hebben gevraagd om extra service (of hoe ze dit ook proberen te rechtvaardigen).
    Je moet ergens een lijn trekken, want als ze dit zonder te vragen bij alle facetten van de maandelijkse kosten gaan doen, is het einde zoek.

    • Voor mij iig een reden om er serieus over na te gaan denken, principe kwestie…😉

  23. Origineel geplaatst door Daan
    Opmerkelijk dat het uitgebreidste abonnement absoluut én relatief gezien de grootste prijsstijging krijgt. Niet heel netjes naar trouwe klanten.

    Origineel geplaatst door Suzanne
    Het gaat hier over 2 euro !!! Eneco heeft me deze maand een verhoging van bijna 20 euro door de strot geduwd. Dat is pas iets om over te klagen. En dan heb ik het nog niet eens over m’n verzekeringen, huur etc , die ook allemaal flink omhoog zijn gegaan. Ga daar maar over klagen…

    Ik kreeg een nieuw aanbod nu afgelopen september mijn energiecontract verliep. Of ik even van 215 naar 454 €/maand wou gaan. Auw, dit wordt een vervelend jaar 🙁

  24. Broekies! Nooit een abonnement bij de videotheek gehad, zeker…..€4 per film en nieuwe films nog duurder.

  25. €2,00 extra voor Netflix, dat is het echt niet waard.
    Kijk zelden nog, ze hebben gewoon wijzig te bieden… of je moet blij worden van Squid Game ???
    Nee, deze verhoging zal voor mij wel eens het einde van Netflix gaan worden.

  26. Origineel geplaatst door Suzanne
    Het gaat hier over 2 euro !!! Eneco heeft me deze maand een verhoging van bijna 20 euro door de strot geduwd. Dat is pas iets om over te klagen. En dan heb ik het nog niet eens over m’n verzekeringen, huur etc , die ook allemaal flink omhoog zijn gegaan. Ga daar maar over klagen…

    Bij energieforums (of wat ook) zal daar weer over geklaagd worden…

    Het gaat hier over Netflix of beter gezegd Netnix…
    Fijn dat je zo enthousiast bent en die € 2,00 niks uitmaakt op de stapel…

  27. @Ruud: Ja maar het aanbod is om te huilen 😂

  28. Ik gebruik Netflix maar op 1 device. Wil wel de hoogste kwaliteit. Waarom differentiëren ze niet meer op dit gebied?

  29. @Sebastian: Amazon en Disney hebben prima geluid. Amazon is meestal niks meer dan 5.1, maar Disney heeft een hele collectie Dolby Atmos! Ik heb een Apple tv in met Denon AVR.

  30. Ik hoorde wel dat je voor netflix via turkijen tegenwoordig een turks mobiel nummer moet hebben. Weet niet of het waar is. Maar ook dat is te omzeilen (google is your friend)

  31. @Suzanne: Ik snap niet zo goed hoe je deze vergelijking kunt maken. Gas is een grondstof. Media is gebakken lucht. Waarom zou een internetdienst duurder moeten worden terwijl er geen hogere kosten gemaakt hoeven te worden?
    Mijn interesseert het allemaal geen reet. Het is een keuze om Netflix te nemen, niemand verplicht het je. Ik heb al deze tijdverspillende leeghoofdige onzin allang de deur uit gedaan. Ik vermaak mij liever met een stukje papier en een takje dat ik op straat heb gevonden. Oneindig speelplezier!

  32. Ik heb gelijk mijn abonnement opgezegd. Belachelijk deze verhoging voor wat ze aanbieden. Dat us het echt niet waard.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.