Reacties voor: Netflix voert prijsverhoging voor bestaande abonnees door

Netflix verhoogt de prijzen met 10%, ook voor bestaande gebruikers. Een Standaard-bundel kost voortaan €10,99 per maand, zodat Netflix meer geld heeft om eigen series te maken.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 40 reacties

  1. Ik kijk Netflix minder en minder. Leuk al die eigen series, maar een fatsoenlijk filmaanbod is al jaren zwaar onder de maat.

    Wellicht niet de schuld van Netflix maar wel belangrijk voor mij ten aanzien van de prijs.

    Er is voor mij ook geen kwaliteitscontent waarmee ik maandelijks kan blijven kijken. Dus dit is voor mij de druppel en zal mijn account opzeggen.

  2. Eerste reactie bij een prijsverhoging is altijd “waar slaat dit nou weer op” echter in dit geval denk ik dat Netflix mijn geld goed investeert en we de komende jaren zeer veel kwalitatief hoogwaardige series en films tegemoet gaan zien.

  3. Voor films moet je Netflix ook niet nemen. Netflix is vooral interessant als je veel series kijkt. Voor films download ik wel via mijn NAS of koop ik een Blu Ray.

  4. Origineel geplaatst door Jelmer
    Eerste reactie bij een prijsverhoging is altijd “waar slaat dit nou weer op” echter in dit geval denk ik dat Netflix mijn geld goed investeert en we de komende jaren zeer veel kwalitatief hoogwaardige series en films tegemoet gaan zien.

    Klopt helemaal. Ik denk er hetzelfde over

  5. Mijn abonnement loopt nog via apple store 7,99. Benieuwd of ze dat ook gaan verhogen

  6. Prima hoor. Open en transparant.

  7. @Jelmer: ik ben het ook helemaal met je eens. Tuurlijk baal ik dat alles altijd duurder wordt, maar Netflix heeft mij nog nooit teleurgesteld. En ik ben dol op de eigen producties van Netflix, dus neem mijn geld maar en maak er maar weer wat moois van 😃👍🏼

  8. Origineel geplaatst door Tane
    Mijn abonnement loopt nog via apple store 7,99. Benieuwd of ze dat ook gaan verhogen

    Ik betaal ook via iTunes. €7,99 voor 2 schermen + HD.

    Bij m’n account staat: “De prijs van je abonnement verandert voor jou niet tot 9 mei 2016. Je zult 1 maand voor dat je prijswijzing ingaat een bericht ontvangen.”

    Op de een of andere manier gaat daar in mijn voordeel iets mis. Hopelijk ontspring ik ook deze dans.

  9. Ik heb een abonnement genomen vanaf dag 1 dat het beschikbaar was in Nederland. Waarom betaal ik dan €9,99?
    Het was ooit 7 euro ofzo.

  10. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Tane: Dat denk ik het niet, want de Basic-abo blijft €7,99 (zie begin van artikel).

    Ik betaal €8,99 voor twee schermen via de App Store. Benieuwd of dat verhoogd gaat worden.

  11. Zal het aanbod na de prijsstijging afwachten en dan beslissen om op te zeggen of te behouden..

    Als het aanbod stukken beter wordt dan is een bedrag betalen ervoor prima tegenover het illegale gepiel van downloaden en of streamen wat de ene keer prima werkt maar vaak ook niet! Geluid en of ondertiteling niet synchroon.. slechte kwaliteit. Als ze illegaliteit tegen willen gaan moet het aanbod in orde zijn en dan wil ik daar best wel voor betalen!

  12. Ach wat koste vroeger een filmpje huren in de videotheek?
    We kijken hier met zijn drieën, ieder zijn eigen series en/of films.
    En ja, 70% heb ik al eens gezien en 10% wil ik niet zien, maar er komt altijd wel weer wat leuks bij.
    Handig als je ziek bent. Hoef je ook niet de hele dag te kijken naar reclames over beweging apparaten e.d. met een vervelende voiceover.

  13. Nog steeds niet netjes dat we meer betalen dan de US kijkers, en toch een stuk kleiner aanbod krijgen.

    ik heb toen een beetje gerekend, en kan ik meer goedkoop oude series kopen, dan dat ik maandelijks betaal en hier en daar wat kijk.

  14. Don’t get me wrong. Ik waardeer Netflix enorm dat ze eigen producties lanceren maar enige wat Netflix doet is eigen producties voortrekken.
    Dus er ontstaat een Netflix bubbel.
    Dat snap ik, maar vind ik jammer.

    Netflix samen met Amazon zijn voor mij de bedrijven die het spelletje heel goed snappen. Alleen als ik weinig nieuw aanbod zie komen of aanbod dat niet meer bij me past. Laten we het houden op luxe probleem als je zoveel films en series kunt kijken :-).

    Hopelijk gaan productiebedrijven hun licenties aan Netflix verkopen. Dan is dat argument ook van tafel.
    Als ik een Jurassic Park of Harry Potter niet op Netflix kan vinden maar elke B film wel dan is de afdeling Film echt waardeloos voor mij.

    Ik keek sowieso Netflix nog alleen voor de series.

  15. Wat een ophef over een prijsverhoging wanneer hebben ze dat überhaupt gedaan ben volgens mij al 3jaar een tevreden Netflix klant en zover ik weet is dit pas de eerste prijsverhoging.
    Tenminste als je de duurdere abbo hebt.

    Kijk eens ff naar al het andere in je dagelijks leven energie/tv enz enz worden standaard elk jaar duurder toch.

  16. Die ene euro extra is het mij wel waard hoor. Er is nog steeds heel veel op mijn watchlist wat ik nog wil kijken. En ze hebben komende maanden Star Trek Discovery! 🖖👌

  17. Nee natuurlijk is niemand blij met prijsstijgingen maar als ik het één dienst is waar ik het wel kan begrijpen dan is het Netflix. Series en films maken is een duur grapje. En zeker films en series van een goede kwaliteit. En die heeft Netflix genoeg. Ja mee eens dat de films vaak wat ouder zijn maar dan nog zitter er veel pareltjes tussen! Voor de prijs van 1 goede blu-ray kijk je de hele maand Netflix. Dus alsnog een koopje naar mijn mening. Van 1 keer naar de bioscoop met zijn tweeën kijk je waarschijnlijk 3 maanden Netflix! Dus zeker prijs nog wel waard.

    Voor de mensen die via Apple betalen: ook jarenlang mazzel gehad. Schijnt dat via Apple prijsverhogingen nauwelijks door te voeren zijn. Vandaar dat die prijzen al jaren eigenlijk te laag zijn!

  18. 4 schermen / UHD. Delen met familie. Iedereen betaald 3,50. Geen geld :).

    Gewoon je account delen. Dan helemaal goedkoop.

  19. Alleen de prijzen van nieuwe abonnees wordt verhoogd. Bestaande klanten blijven de huidige prijs houden voorlopig.

  20. Prima! Ga toch nooit opzeggen! Love Netflix!

  21. Geen probleem die prijsverhoging , hoop alleen wel dat de top serie “ Suburra “ morgen in 4K uitgezonden wordt .

  22. Weet iemand of netflix uberhaubt winst maakt? Diensten als spotify zijn jarenlang helemaal niet winstgevend geweest. Dus als Netflix hiermee zijn financiële balans veilig stelt en daarmee hun toekomst vind ik het alleen maar goed.

  23. @Rutger: Wij betalen ook nog steeds €7,99 voor 2 schermen en HD. We zullen wel zien voor hoe lang nog. Voorlopig hoor je me niet klagen 🙂

  24. Ouwe fiilms .. ooit 1 x geprobreert
    Troep is het !!

  25. Ik heb het nu 1 maand en vind het film aanbod ver onder de maat.
    Series kijk ik niet dus ga het maar opzeggen.

  26. Aanbod al sinds tijden ondermaats, er komt weinig tot niets interessants bij….ik heb dus opgezegd.

  27. Heb het account samen met een maat, maar kijken doe ik er bijna niet naar. Wat een ouwe zooi allemaal.

  28. Hier vijf zeer tevreden gebruikers!
    Prijsstijging vind ik normaal.
    Moet alleen niet te vaak gebeuren. 😉

    Kabeltv hebben we allang niet meer. Nooit meer reclame. Alleen NPO voor t nieuws dus ja dan wel reclame. 😉

  29. Nou als ze twee toffe series maken in 2018 dan heb ik gewoon voor de prijs van 12 euro (de verhoging) twee complete series, bij de mediamarkt betaal je wel meer voor een dvd-box

  30. Origineel geplaatst door Michiel
    Ik heb een abonnement genomen vanaf dag 1 dat het beschikbaar was in Nederland. Waarom betaal ik dan €9,99?

    Het was ooit 7 euro ofzo.

    Ik had Netflix al vóórdat het in Nederland beschikbaar was. Ik heb nog heel lang $7 per maand betaald. Nu ga ik naar €14 dus … 😮

  31. Origineel geplaatst door Martijn
    4 schermen / UHD. Delen met familie. Iedereen betaald 3,50. Geen geld :).

    Gewoon je account delen. Dan helemaal goedkoop.

    Doen wij ook.
    Voor 3,50€ koop je nauwelijks een goede koffie of lekker biertje. Glas wijn is ondenkbaar.
    En daar heb je gewoon een hele maand series voor.
    Ouders en kinderen blij (en door te delen dus ook vrienden en familie).
    Waar kunnen mensen toch over klagen… Netflix is (voor series) super

  32. Ik blijf toch onder de €10 met mijn abbo., wordt bij mij in $ afgeschreven.,

  33. Voor series is het super sommige download ik niet eens meer, supergirl, Legends of tomorrow, arrow, Lucifer als voorbeeld kan je kijken op de dag dat in Amerika word uitgezonden.

    Dus ja waarom downloaden als je met nl SUbs enzo de zefde dag kan kijken.

    Vandaag staan supergirl en Lucifer op de planning om vanavond na het werk te kijken 😄

  34. (Red.) Deze reactie is door een moderator verwijderd omdat deze niet aan onze reactierichtlijnen voldoet. Antwoorden op deze reactie zijn mogelijk ook verwijderd.

  35. @Tane: nee, staat in het artikel

  36. Op zoek naar iets goedkoper Netflix? Ik kan niet garanderen dat het nog steeds werkt, maar regel dat je kan betalen in ponden. Ik heb gewoon een Nederlands account, maar ik betaal sinds Netflix beschikbaar is in Nederland juist in ponden. Ik heb een Ultra abonnement a €14,- per maand, maar vanuit ponden (£10) omgerekend naar euro’s maar €11,21. Scheelt weer een beetje.

    Origineel geplaatst door Dennis
    Voor series is het super sommige download ik niet eens meer, supergirl, Legends of tomorrow, arrow, Lucifer als voorbeeld kan je kijken op de dag dat in Amerika word uitgezonden.

    Uh.. Alle DC’s zijn de dag erna pas op Netflix beschikbaar? Legends in de USA op dinsdag , woensdag EU, Arrow eveneens op vrijdag in de USA en zaterdag pas op Netflix. The Flash is niet eens beschikbaar..

    Of heb jij een ander account dan ik? :s

  37. Jammer, als Netflix gebruiker van het eerste uur die via iTunes werd gefactureerd betaalde ik nog steeds € 7,99, maar dit wordt nu ook €10,99.

    In de mail staat “Bij de vorige prijsverhoging bleef jouw abonnement hetzelfde. Deze speciale prijs loopt nu ten einde.”

    Toch al die jaren €3,00 per maand bespaard 😃

  38. Netflix is prima. We kijken met véél mensen op 1 abonnementje. Op House of Cards kunnen ze dan wel weer bezuinigen. Dat stopt. 😷

  39. Origineel geplaatst door Dennis
    Voor series is het super sommige download ik niet eens meer, supergirl, Legends of tomorrow, arrow, Lucifer als voorbeeld kan je kijken op de dag dat in Amerika word uitgezonden.

    Origineel geplaatst door Sander
    Op zoek naar iets goedkoper Netflix? Ik kan niet garanderen dat het nog steeds werkt, maar regel dat je kan betalen in ponden. Ik heb gewoon een Nederlands account, maar ik betaal sinds Netflix beschikbaar is in Nederland juist in ponden. Ik heb een Ultra abonnement a €14,- per maand, maar vanuit ponden (£10) omgerekend naar euro’s maar €11,21. Scheelt weer een beetje.

    Uh.. Alle DC’s zijn de dag erna pas op Netflix beschikbaar? Legends in de USA op dinsdag , woensdag EU, Arrow eveneens op vrijdag in de USA en zaterdag pas op Netflix. The Flash is niet eens beschikbaar..
    Of heb jij een ander account dan ik? :s

    In ieder geval The Flash kan ik zo kijken. En inderdaad kan je op Netflix de dag na de reguliere uitzending in de VS al kijken. Vind het allemaal wel prima. Mensen die zeggen dat er te weinig content is snap ik helemaal niks van. Alleen al aan series die ik in mijn lijst heb staan kom ik 50% niet aan toe. Het is simpelweg te veel om allemaal te kunnen volgen voor mij. Ben in ieder geval een heel end met de Marvel series maar ook daar heb ik nog Luke Cage, Iron Fist, The Defenders en the Punisher nog te gaan. En oh ja The Flash, Arrow een stukje House of Cards, seizoen 2 Designated Survivor etc. Schiet er bijna van in de stress 😁

    Wel heel benieuwd of het streamingkanaal van Disney ook in Nederland zou lanceren. En verder hoop ik dat Movies Anywhere hier in Nederland snel komt om al je films te synchroniseren in 1 bibliotheek.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.