Reacties voor: Nederlandse iCloud-gebruikers buitengesloten door sms-probleem

Nederlandse iCloud-gebruikers zijn buitengesloten van iCloud, omdat bevestigings-sms'jes niet aankomen bij Vodafone en T-Mobile.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl -

Reacties: 29 reacties

  1. Waarom zou je je inlogcode per sms aanvragen? Je kan zo een pushbericht krijgen, is veel makkelijker. Ben je ook niet afhankelijk van je provider voordat je bij je data kan, zoals in dit geval.

  2. Ik heb Vodafone en bij mij komen de sms’jes wel gewoon binnen? Paar dagen geleden iig wel gewoon, dus vreemd dat sommigen dit al meer dan een maand hebben? Zal later vandaag nog eens proberen.

  3. Origineel geplaatst door BRK
    Waarom zou je je inlogcode per sms aanvragen? Je kan zo een pushbericht krijgen, is veel makkelijker. Ben je ook niet afhankelijk van je provider voordat je bij je data kan, zoals in dit geval.

    Precies.

  4. Of een softoken gebruiken zoals Google authenticator of Duo Security.

  5. Ik heb zojuist een test gedaan met mijn T-Mobile abonnement en hier werkt alles prima! Krijg gewoon een SMS berichtje binnen via T-Mobile.

    Dus ook ik snap niet dat er problemen zijn met mijn provider. Het zal wel weer een gedeelte zijn van de klanten? Misschien mensen die het niet vaak genoeg gebruiken 🙂

    Nee, gekheid natuurlijk… Maar hier werkt het.

    Origineel geplaatst door febb74

    Origineel geplaatst door BRK
    Waarom zou je je inlogcode per sms aanvragen? Je kan zo een pushbericht krijgen, is veel makkelijker. Ben je ook niet afhankelijk van je provider voordat je bij je data kan, zoals in dit geval.

    Precies.

    Daar wil ik nog wel even antwoord op geven. Als je meerdere e-mail adressen hebt dan heb je al een probleem. Want je kunt maar 1 ID aangeven in je iPhone en niet allemaal verschillende. Dus op mijn vaste Apple ID werkt het prima met een pushbericht. Maar voor mijn andere e-mail adres werkt dat niet want die kent mijn telefoon niet.

    Dus daarom moet je toch echt een SMS laten versturen naar je mobiel. Wat je eventueel kunt doen is een extra 06 nummer laten toevoegen en zien of die wel kan afleveren. Heb je altijd een backup (nummer van je vriend(in) of zo).

  6. Ik heb het ook. Ik kan mijn iCloud Keychain niet activeren omdat ik de beveiligingscode niet ontvang (Tele2 iPhone 6)

  7. Origineel geplaatst door marc:
    Precies.
    Daar wil ik nog wel even antwoord op geven. Als je meerdere e-mail adressen hebt dan heb je al een probleem. Want je kunt maar 1 ID aangeven in je iPhone en niet allemaal verschillende. Dus op mijn vaste Apple ID werkt het prima met een pushbericht. Maar voor mijn andere e-mail adres werkt dat niet want die kent mijn telefoon niet.

    Dus daarom moet je toch echt een SMS laten versturen naar je mobiel. Wat je eventueel kunt doen is een extra 06 nummer laten toevoegen en zien of die wel kan afleveren. Heb je altijd een backup (nummer van je vriend(in) of zo).

    Niet als je een softoken gebruikt. Dan ben je niet meer afhankelijk van sms of data verbinding.

  8. Bij mij speelt dit (sms) probleem al 3 weken. Ik heb uitvoerig contact gehad met AppleCare/Ierland. Daar kon men mij niet verder helpen dan het probleem escaleren in de richting van het moederschip in Cupertino. Tot er een oplossing is, heb ik noodgedwongen de 2-staps-verificatie uitgezet.

    Ik heb een Vodafone abonnement.

  9. Origineel geplaatst door SjaccoPopino
    Ik heb Vodafone en bij mij komen de sms’jes wel gewoon binnen? Paar dagen geleden iig wel gewoon, dus vreemd dat sommigen dit al meer dan een maand hebben? Zal later vandaag nog eens proberen.

    Same here, ik heb er ook geen problemen mee. De berichten komen gewoon binnen (Vodafone). Maar ik heb ook de landcode erin zitten en niet alleen het 06-nummer, misschien de oorzaak ?

  10. Geen problemen hier met T-Mobile. Heb dit al een poos aanstaan en de SMS’jes komen gewoon binnen. Maar het is al zoals BRK zegt, je kunt ook van push gebruik maken. Ik heb ze beiden ingesteld staan en kan a-la-carte kiezen welke methode ik wil gebruiken. Soft tokens zou idd nog handiger zijn maar goed, zolang Apple zich daar nog niet aan waagt dan werkt push ook prima.
    Wat marc precies bedoelt snap ik niet helemaal. Ik heb naast m’n 06-nummer nog 4 andere emailadressen aan het apparaat hangen. Apple vraagt alleen maar trusted devices te koppelen. In mijn geval heb ik dus een iPhone en een iPad eraan hangen. Tijdens verificatie krijg ik altijd een keuze. Wil ik een SMS sturen naar m’n 06 of een push-melding naar een geselecteerd mailadres. Als de iPad ff niet aan 4G/Wifi hangt dan pak ik SMS. Anders pak ik push. Werkt zonder problemen.

  11. Tip!

    Voeg je iDevices toe als betrouwbare apparaten, zodat je ook je iPhone waar bijvoorbeeld niet eens een simkaart inzit codes kunt ontvangen!

  12. Idem bij mij en ben dit sinds IOS 8 aan het proberen maar de SMS komt ook bij mij niet aan met mijn Vodafone contract dus 2way maar weer uitgezet todat er een oplossing voor gemaakt is

  13. Ik ontvang het sms al anderhalve maand niet meer. Ik ben pas van iphone gewisseld en de enige manier voor mij is nu via sms. Ik zit bij simpel, maar die zitten op het netwerk van t-mobile. Helaas heb ik mijn recoverycode niet meer en kan nu al anderhalve maand niks

  14. Heb er hier ook last van gehad (@vodafone). Opgelost door in plaats van een sms voor een van mijn trusted devices te kiezen. Ontvang dan een push bericht en dat werkt prima…

    Maar, lastig is het wel voor diegene die de sms niet ontvangen.

  15. Hierover heb ik iCulture al meer dan een maand geleden een tip over gestuurd. Het probleem is bij Apple ontstaan na het uitrollen van iCloud Drive en de nieuwe versie van iCloud.com.

    Ik heb ondertussen al een maand contact met een senior advisor van Apple, maar er is nog steeds geen oplossing. De engineerings afdeling blijft maar roepen dat er niks mis is met de sms berichten, maar aan dit artikel te lezen is er overduidelijk bij (een gedeelte van) de klanten van Vodafone en T-Mobile wel degelijk een fout tussen de commincatie met de server van Apple en de provider.

    Ik kan hierdoor niet meer in mijn account, omdat ik net tweestaps verificatie activeerde toen de storing ontstond. Daardoor wel kunnen activeren maar nooit kunnen inloggen, herstelcode te snel weggeklikt omdat ik die toch later op de avond nog wel even kon printen via iCloud.com…. totdat een uur later de sms server eruit vloog…. nu afwachtend al meer dan een maand.

  16. Dit probleem is bij mij geĂŻntroduceerd met de komst van iOS 8. Ik heb tweestapsverificatie ingeschakeld toen ik nog op iOS 7.1.3 zat en dit functioneerde toen prima!

    M.b.v. mijn Recovery Key heb ik op mijn Apple ID in kunnen loggen (https://appleid.apple.com) en mijn iPhone als trusted device op kunnen geven. SMS werkt momenteel nog steeds niet, maar authenticatie via mijn iPhone werkt perfect.

    In principe zou SMS gewoon moeten werken, anders zouden ze deze optie ook niet aan moeten bieden.

  17. Ik heb Vodafone, tweestapsverificatie ingeschakeld en vandaag sms’jes (geen iMessage) ontvangen. Dus het treft niet iedereen.

  18. Had dit probleem weken geleden al. Pushbericht werkt echter prima.

  19. Ik heb het zelfde probleem,

    Als ik een T-mobile medewerker aan de lijn krijgt, stuurt ze me door naar Apple.
    Waarom kan kpn het wel zonder probleem en T-Mobile en Vodafone niet?

  20. Precies het hetzelfde probleem en ook al met Apple Ierland aan de lijn gezeten. Keychain uiteindelijk met pushen berichten kunnen activeren, maar handig is anders. Ik wil gewoon ook op sms kunnen terugvallen.

  21. Origineel geplaatst door iScallie
    Heb er hier ook last van gehad (@vodafone). Opgelost door in plaats van een sms voor een van mijn trusted devices te kiezen. Ontvang dan een push bericht en dat werkt prima…
    Maar, lastig is het wel voor diegene die de sms niet ontvangen.

    Bij mij ook en ook op de dezelfde manier opgelost.

  22. @Dinesh: Apple en T-Mobile wijzen de vingers naar elkaar, de senior advisor van Apple die mijn case beheerd zegt via email ook steeds dat de engineeringsafdeling zegt dat smsjes gewoon verstuurd worden maar T-Mobile ze blokkeerd. Dit is niet waar volgens T-Mobile en zegt dat de verbinding met de server van Apple niet werkt door een probleem bij Apple.

    Ben benieuwd hoelang dit gaat duren… zal wel niks meer voor dit jaar worden.

  23. Bij herstellen moet je wel voor sms kiezen want je iPhone is niet thrusted vanwege het herstellen.. En dat werkt dan niet. Mooi $#%!

  24. Hier dus ook dat probleem: iCloud Keychain niet te activeren omdat de SMS nooit aankwam.
    Uiteindelijk alles dan maar helemaal opnieuw ingesteld en dat werkte gelukkig.

    Op 18 september kwam er nog wel een SMS door, maar omdat ik toen een vastloper had daar niks mee kunnen doen en sindsdien geen SMS meer kunnen ontvangen…
    IIG blij te lezen dat het niet aan mij ligt…

  25. Van de meeste problemen die hier de revue passeren zoals batterijproblemen, vastlopers, traagheid etc heb ik nooit last maar van dit probleem wel.

  26. Heb het probleem ook gehad. Ook contact gehad met Apple.

    Ik heb 2x een sms gehad, daarna was het afgelopen.
    Sinds afgelopen week werkt het weer.. lijkt (voor mij) opgelost te zijn.

  27. Ik heb hier al weken last van… Zit zelf bij Vodafone en sinds de zomer komen mijn Apple sms’jes al niet meer aan…

  28. Het probleem is vandaag, na 6 weken geen toegang te hebben gehad tot mijn Apple ID, opgelost. Ik ontvang de verificatie smsjes weer via mijn T-Mobile nummer.

    Heel toevallig dat er opeens een fix is voor dit probleem nu er aandacht voor is in de media, terwijl mij wekenlang is verteld dat er geen probleem bij Apple was met het sms systeem…

  29. Heb ook zojuist de bevestiging gehad van apple dat het opgelost is.

    Ik moest wel even de telefoons verwijderen en opnieuw toevoegen. Eindelijk werkt dit weer.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.