Reacties voor: Nederlandse garantie nog steeds niet op website Apple te zien

Apple heeft zijn garantiebepaling voor Nederland nog steeds niet toegevoegd aan zijn website. Dit vertelt de Consumentenbond aan Webwereld. In april beloofde Apple dit wel te doen.
Bastiaan Vroegop -

Reacties: 14 reacties

  1. Misschien weet iemand dit: Ik heb een iPhone gekocht uit de Apple Store in Londen (dus een echte Apple Store geen Reseller). Heb ik nu met deze iPhone ook garantie in Nederland 2 jaar? Ik kan het nergens zo terug vinden namelijk, helemaal gezien er altijd gezegd werd dat de iPhone geen wereldwijde dekking heeft, terwijl in het tabel weer staat dat je in het 1e jaar en met AppleCare weer wel wereldwijd hebt. En bij 2 jaar consumentenrecht staat er weer niks bij…

    Iemand ervaringen?

  2. @ASN: London valt lijkt me ook onder de Europese regelgeving, wat dus zal betekenen dat je 2 jaar garantie hebt 🙂

  3. En als je een Macbook in januari bij de Mediamarkt hebt gekocht? Krijg je dan de Mediamarkt of Apple standaard garantie??

  4. Origineel geplaatst door Patrick
    En als je een Macbook in januari bij de Mediamarkt hebt gekocht? Krijg je dan de Mediamarkt of Apple standaard garantie??

    Media markt want je hebt hem daar gekocht en heb je in principe niets met Apple te maken

  5. Ik hoop toch echt dat ze snel met de update gaan komen. Zit hier met een garantie-gevalletje iPhone, zo’n 16 maanden oud dus buiten het eerste jaar. En ik ben nu wel benieuwd waar ik op grond van het Nederlandse consumentenrecht vanuit kan gaan.

  6. Hun producten zijn mijlen ver van de concurentie! Vele malen beter! Maar als je 1jr extra eist moet je hemel en aarde bewegen! Waarom? 2jr voor een computer dat gemiddeld €1000 duurder is dan de concurentie is toch niet te veel gevraagd van s’werelds grootste en rijkste bedrijf!!! Of is Apple synoniem voor greed

  7. @Sam: Ja, helaas staat Apple sysnoniem voor hebzucht.
    Heb hier een iPad waarvan Apple op alle fronten weigert garantie te leveren na 12 maanden (opgestuurd na 12 maanden en whooping 3 dagen).
    Ik mag een nieuwe kopen en daarmee uit.
    waardeloos bedrijf, dat hele Apple. Heeft gewoon lak aan WETTEN zoals deze gelden buiten de USA. Prutsers zijn het

  8. Hoe denk je dat apple s’werelds grootste en rijkste bedrijf is geworden?
    Door hun arrogante Steve Jobs houding.
    En wat is hun voordeel als ze 2 jaar garantie geven?
    Hogere service kosten en minder omzet, als je computer onder garantie wordt gerepareerd koop je geen nieuwe.
    En zo wordt apple rijk over de rug van zijn eigen klanten.
    De meeste hebben waarschijnlijk genoeg geld en veel creative’s hebben geen technische kennis wat betreft computers.
    Apple kan zijn meeste klanten van alles wijs maken.
    En daar maken ze dankbaar misbruik van.

  9. Appeltje voor de dorst…

    Is gewoon 2 jaar ALS je hem in nl heb gekocht. Maakt niet uit waar, Nederlandse applestore of winkel. Staat nogal vreemd in hun garantievoorwaarden, 1 jaar met als uitzondering de wettelijke bepaling in land van aankoop

  10. Ik ben deze knobo’s nu zodanig zat dat het eenjarig schroot per luchtpost door de ramen vd. eerste de beste Applestore gaan

  11. Weten jullie waarom Apple nog steeds 1 jaar beperkte garantie kan aanbieden? Omdat de Nederlandse wet vaag en krom is.

    Don’t hate the player, hate the game.

    Als jullie het allemaal zo goed weten, klaag Apple dan aan. Kijken we wie er aan het langste eind trekt, maar tot nu toe weet ook de consumentenbond dat ze geen poot hebben om op te staan wanneer ze dit in de rechtbank gaan uitvechten. Er bestaat namelijk geen europese garantiewet, het is een RICHTLIJN. Deze richtlijn wordt door de meeste Europese staten op hun eigen manier geïnterpreteerd, zoals Nederland met haar bewijslast na 6 maanden na aankoop.

  12. Jammer die zurigheid en het onbegrip van sommigen.

    @ASN: Wanneer je een product koopt in het buitenland, kun je geen aanspraak maken op Nederlands consumentenrecht.

    @Patrick: Je hebt altijd 1 jaar garantie bij Apple. Het 2e jaar gaat Mediamarkt zelf sleutelen en/of uitbesteden.

    @Zil: Zoals je in het artikel en in de comments kunt lezen, heb je dus na dat eerste jaar consumentenrecht.

    @hello: Mooi verhaal, maar ik denk dat Apple niet alleen door haar houding rijk is geworden. Naar mijn mening vooral door veel goede producten te verkopen 😉

    @Rita: 1 jaar fabrieksgarantie, 2e jaar consumentenclaim. Dat moet je dus zelf regelen en is geen normale garantie.

    @Berr12: Dan moet die postduif heel hard vliegen!

  13. Het valt mij op dat er hier geen juristen aan het woord komen, alleen de huis,tuin en keuken jurist die het zelf ook niet helemaal snappen….

  14. @a.larkin: Als apple zulke goede producten verkoopt dan kunnen ze ook zonder problemen de wettelijke garantie geven.
    Ik noem een time capsule de voeding wordt te heet in de te krappe behuising waardoor de kans groot is dat het product kapot gaat de snoeren en connectors van apple zijn slecht bv de usb connector van de iphone of de magneet connector van een apple laptopvoeding.
    om maar niet te spreken van het moederboard van de aluminium macbook pro de grafische kaart wordt zo warm dat het moederboard er van stuk gaat als de machine niet meer op start heb je pech, en krijg je geen garantie omdat er dan niet aangetoond kan worden dat het probleem bij de grafische kaart zit.
    Nee aan de kwaliteit ligt het niet al deze voorbeelden zijn gebreken die buiten de garantie vallen.
    behalve de Timecapsule daarbij is apple natuurlijk niet verantwoordelijk voor de data die daar op staat want die ben je kwijt als het apparaat de geest geeft, apple stuurt je namelijk een nieuwe lege timecapsule en verteld je met een stalen gezicht dan had je maar een backup moeten maken.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.