Reacties voor: My Vodafone iPhone-app verstuurt inloggegevens onbeveiligd

De My Vodafone-app, waarmee Vodafone-abonnees hun tegoed kunnen checken, verstuurt de inloggegevens van de gebruiker onbeveiligd. De account-informatie en persoonsgegevens achter telefoonnummers is daardoor gemakkelijk te achterhalen.
Bart Breij - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 20 reacties

  1. Vodafone heeft het vandaag druk met andere dingen.

  2. Logisch dat er nog geen reactie komt, Vodafone heeft nu wel even wat beters te doen.

  3. Offtopic: Die reactie zal ook nog wel even uitblijven gezien die storing..

    Natuurlijk erg slordig, beetje kwaadwillend persoon kan hiermee klanten op onvoorziene kosten jagen door de abbo’s omhoog te halen.

  4. Lekker dan.
    Slechte zaak!

  5. slechte zaak, die operators moeten zich ook niet bezighouden met zaken waar ze geen verstand van hebben! Ze moeten die pijp beschikbaar stellen, niet meer en niet minder en dat kunnen ze nog niet eens!!!
    tijd om de klachtenlijn te bellen, brand of gen brand, ik betaal door, ook als er problemen zijn!!!
    dus bellen en klagen!!!

  6. Moord, brand!

  7. En dit is dus ook zo op Android
    (Uiteraard is HelloWorld1 normaal niet mijn wachtwoord, maar heb ik dit tijdelijk gedaan)

  8. “We hebben dit met de hoogste prioriteit opgepakt”

    En die storing dan? Lagere prioriteit?

  9. App is al offline gehaald. Ook als je hem al geinstalleerd hebt werkt die “tijdelijk” niet.
    Dat vind ik dan wel weer netjes van ze!

  10. klagen helpt!!!

  11. Origineel geplaatst door pear
    klagen helpt!!!

    Nee klopt maar het lucht wel op:)))))

  12. Bijna dagelijks hoor je dat het weer ergens misgaat met persoonlijke gegevens. Ongeacht de goede intenties van diverse instanties en bedrijven, gaat het telkens weer mis. Ben benieuwd wat ons nog allemaal te wachten staat als kwaadwillenden massaal toeslaan.
    Ooit moet het kaarthuis toch instorten, zou je denken.

  13. Begrijp de grote ophef niet het is bijna een algemeen feit dat online je eigen shit opslaan niet of slecht versleuteld gebeurt. iedereen heeft toch wel een pc met losse drive, maak je backup zelf! versleutel hem zelf en beter nog bewaar hem zelf.

    online je eigen info zetten is vragen om problemen.

  14. Je moet zowiezo nooit data onbeveiligd versturen via vreemde/openbare netwerken. Met een goede en betrouwbare VPN service is dit heel simpel op te lossen.

  15. En toch, qua reactie zeg ik, prima. Probleem erkennen, korte termijn oplossing aanbieden (ook al gooi je het helemaal op zwart) en daarna (liefst zsm) definitief oplossen. Owja en de klokkenluider niet afbranden maar bedanken.

  16. Kreeg net een SMS van Vodafone dat de app wegens een veiligheidsupdate uit de AppStore is gehaald en krijg het advies om mijn “My Vodafone” wachtwoord te veranderen. Ondanks dat het natuurlijk geen goeie beurt is om een app met zo’n slechte beveiliging te maken, vind ik de reactie wel weer adequaat.

  17. @iKarnemelk: Zelfde smsje hier. Netjes vlotte reactie van Vodafone

  18. Beste klant, Vodafone verbetert momenteel de beveiliging van de My Vodafone app. De app is daarom tijdelijk niet beschikbaar. Vodafone adviseert je om het wachtwoord van My Vodafone te wijzigen op http://www.vodafone.nl/myvodafone

  19. Pro-actief een sms? Tja, toch eerst de ‘service’ weer herstellen. Na de brand nog geen bereik.

  20. Zojuist kreeg ik een update in de AppStore. Het zou nu veilig moeten zijn (?)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.