Reacties voor: Mobistar-inschrijving iPhone 5 verloopt moeizaam voor sommige klanten

Mobistar gaat pas zaterdag 29 september de iPhone 5 verkopen. De afhandeling van de wachtlijsten verloopt echter niet zoals gepland.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 52 reacties

  1. Apenland dat dit hier is.
    Man man man, die mannen van Mobistar kunnen nu nooit eens iets goed doen, ik begrijp echt niet dat apple daar nog mee in zee wil gaan…

    Ik hoop op de apple store verkoop.
    Zal regelmatig de shop checken vanaf ‘s nachts want mijn baas wil persé die iPhone vanaf hij uitkomt.

  2. Zie. pff.. dit allemaal voor een promo stunt??

  3. ieder jaar hetzelfde liedje bij mobistar, iedere keer lange wachtlijsten waardoor je weken moet wachten op je toestel terwijl hij al in andere winkels gewoon beschikbaar komt.

    Ik heb me er nog niet aan laten vangen, liever een week langer wachten en hem direct in de winkel kunnen kopen

  4. Raar dat mensen een voorschot hebben moeten betalen. Niets betaald, iSwap aangevraagd, bevestiging gekregen, meegedaan aan wedstrijd en uiteindelijk uitgenodigd voor het Launch Event op vrijdag.

  5. Nou dat is raar. Heb net mijn Mobistar center gebeld waar ik mijn reservering had gedaan en waarvan ik ook een bevestigingsmail heb met reservatiecode. Ze hebben het systeem nogmaals gecheckt en ik sta nog steeds op plaats 4 en kan probleemloos mijn iPhone zaterdag gaan afhalen. Trouwens, heb ook de wedstrijd voor de Launch event gewonnen maar kon helaas niet aanwezig zijn. Heb dan het vakje aangevinkt om een mail te ontvangen wanneer ik hem mag afhalen.

  6. Origineel geplaatst door bnafets
    Raar dat mensen een voorschot hebben moeten betalen. Niets betaald, iSwap aangevraagd, bevestiging gekregen, meegedaan aan wedstrijd en uiteindelijk uitgenodigd voor het Launch Event op vrijdag.

    hier juist zelfde…
    enige dak heb is da men tijdslot verkeerd staat in bevestigingsmail..
    Zou tussen o en 1 uur moeten gaan

  7. mensen die 100 euro voorschot hebben betaald zijn zowiezo niet in een officiële winkel van mobistar geholpen. daar zeiden ze me dat daar zware straffen op stonden als de officiele kanalen dit deden. mobistar heeft veel zelfstandige winkels die via franchise net hetzelfde uitzien

  8. Weeral de gekende professionaliteit van Mobistar.
    Op 1 oktober word ik Mobile viking 😉

  9. Origineel geplaatst door JeroenDV
    hier juist zelfde… enige dak heb is da men tijdslot verkeerd staat in bevestigingsmail.. Zou tussen o en 1 uur moeten gaan

    jeroen best contact opnemen met de shop. dit is teken dat dat uur volzet is. net hetzelfde voorgehad

  10. @CostaDeLUXE: Als je bij mobistar een iphone 5 koopt ben je toch verplicht een abo te nemen of ben ik mis?Mvg

  11. @andre: Voor de iSwap actie ben je wel verplicht een abo te nemen (heb ik gedaan) en Mobistar abbonnees krijgen ook voorrang.

  12. Nee hoor, niks verplicht. Zelfs mensen met andere provider hebben de invite voor vrijdag gewonnen.
    Op twitter meldt Mobistar ook dat het niet verplicht is.

  13. @CostaDeLUXE: Dat is niet waar. Kan hem zelfs vrijdag gaan afhalen in Brussel door de wedstrijd wat ze hadden georganiseerd. Ben een trotse Viking btw!

  14. Even duidelijkheid scheppen. Het is helemaal niet nodig een abonnement bij Mobistar te hebben om de iSwap te kunnen uitvoeren, alleen moet je wel klant zijn bij Mobistar (prepaid kan dus ook), aangezien zij de enige tot nu toe zijn die de iPhone aanbieden en dus ook de speciale nano-simkaarten.

  15. Origineel geplaatst door CostaDeLUXE
    @andre: Voor de iSwap actie ben je wel verplicht een abo te nemen (heb ik gedaan) en Mobistar abbonnees krijgen ook voorrang.

    waar haal je dat? Volgens de Mobistar klantendienst wordt iedereen gelijk behandeld, en je moet zeker geen abbo afsluiten voor iswap. Staat ook nergens ook maar 1 keer vermeld, en is mij zelfs niet aangeboden toen ik me aanmelde voor iswap.

  16. @Roberto: Dat is merkwaardig… Abo’s hebben sowieso voorrang en komen bovenaan in de wachtlijst. Ik zou zeggen: well done!

  17. Waarom haal ik toch steeds mijn iPhone uit het buitenland?! Ik betaal ietsje meer ja. Maar die onduidelijkheid hier hangt me mijn keel uit!!!

  18. @Driesdk: Wel effe vermelden dat ik van plan was om van abo te veranderen. De verkoper zij wel in duidelijke taal dat Mobistar abonnees hoog in de lijst worden gezet ook al was je als niet abonnee eerder ingeschreven… Ow, ook te vermelden dat bij aanvraag van iSwap als niet abo je niet onmiddelijk in het systeem wordt ingevoerd…Mobi abo’s hebben voorrang!

  19. Ik quote de Mobistar klantendienst “wij maken geen onderscheid tussen klanten en niet klanten”. Bij mijn iswap stond ik erbij toen ik werd ingegeven, 1 minuut later kreeg ik mijn mail binnen. Ik heb duidelijk vermeld dat ik geen klant was, en nooit ofte nimmer klant zou willen worden.
    Zal typisch Mobistar zijn zeker? Iedereen doet maar iets….en zegt maar iets,…we zullen het zaterdag weten, of niet,…

  20. Waar kan ik het snelst de iphone 5 los kopen?

  21. Ik ben de persoon die dit melde bij iphoneclub. Ik had dus ook degelijk een iSWAP aangevraagd. Maar dat is niet gebeurt. indien je wil lezen wat er gebeurt is kan je het terugvinden via deze link. Tot nu toe nog altijd geen compensatie gekregen. Ze vroegen alleen mijn email.

  22. Aan degene die gewonnen hebben, hoeveel gewicht hadden jullie ingevuld?

    Pff, vind dit echt niet kunnen dat ze de richtlijnen van Apple niet opvolgen 🙁 28 sept is 28 sept.

  23. Ik ben Proximus-klant, heb iSwap aangevraagd en mag er vrijdag om in Brussel. Die nano-SIM zal ik meehebben, maar eentje van Proximus. Kreeg er ook geen van Mobistar aangezien het niet nodig was. Ze zullen daar geen probleem van maken normaal gezien.

    Nadeel van die lauchdag is wel dat je in feite zelf wel meer moet betalen omdat je naar Brussel moet. Daarbij is het gek van ons dat we zonder een prijs te kennen eigenlijk al toegezegd hebben…

  24. @Howowcanigo: Waarom is dat gek, we zijn niet verplicht hem vrijdag te kopen, als hij te duur blijkt te zijn zeg je gewoon nee :).

  25. iPhone niet kopen bij Mobistar of alle winkels die toegeleverd worden door Mobistar (Vandeborre, Apple Premium Resellers, Mediamarkten, … )!

    Zolang ie in garantie is, geen probleem. Dan zijn alle herstellingen kosteloos.
    Buiten garantie zit je vast aan Mobistar (serienummer gekoppeld aan Mobistar) en dienen alle herstellingen in België te gebeuren door Mobistar. En ik kan uit ervaring melden dat herstellingen door Mobistar vele malen duurder zijn dan dat ze rechtsreeks bij Apple zijn (Apple (online) store).

    Ik had Mobistar iPhone 3GS met kapotte baseband chip deze zomer. Chip is niet te herstellen. Kon dus niet terecht bij onofficiële hersteldienst. Chip is gebakken op moederbord. Ben naar Amsterdam moeten rijden (Apple Store) om voor 149EUR een ander toestel te kunnen kopen. Bij Mobistar had dit me 275EUR gekost (standaardvervanging).

    Dus best iPhone in België online rechtsreeks bij Apple kopen. Een verwittigd iPhonekoper is er twee waard 😉
    Cafke

    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514648
    https://discussions.apple.com/message/19428411#19428411

  26. Origineel geplaatst door Jan
    @Howowcanigo:Waarom is dat gek, we zijn niet verplicht hem vrijdag te kopen, als hij te duur blijkt te zijn zeg je gewoon nee .

    Hmmm, dat word moeilijk 🙂
    Denk dat’k hem dan toch koop en eens buiten verkoop. Maar de kans is miniem tot niet bestaande 🙂

  27. @CostaDeLUXE: Kan ik hem niet in jouw plaats gaan afhalen vrijdag? Heb ook meegedaan aan het event, maar had minder geluk!

  28. Ik sta 10de op de lijst , heb al vorige week een bevestigingsmaill gehad met mijn ordernummer , heb zelfs vandaag nog gebeld naar de Mobistar winkel en ze zeiden dat ik nog een mail ga krijgen morgen of vrijdag en dat ik zaterdag zeker mijn iPhone 5 kan gaan afhalen..ben benieuwd..

  29. Ben hem vorige week bij Mobistar center gaan bestellen. Heb nanosimkaart meteen meegekregen. En direct een bevestigingsemail gekregen. Voorschot betalen moest ook niet.

  30. Jah, voor de werkende mens is het niet evident een dagje verlof te nemen om in Brussel de gloednieuwe iPhone te gaan halen. Wacht liever nog 1 dag extra 🙂

  31. Origineel geplaatst door Driesdk
    Ik quote de Mobistar klantendienst “wij maken geen onderscheid tussen klanten en niet klanten”. Bij mijn iswap stond ik erbij toen ik werd ingegeven, 1 minuut later kreeg ik mijn mail binnen. Ik heb duidelijk vermeld dat ik geen klant was, en nooit ofte nimmer klant zou willen worden. Zal typisch Mobistar zijn zeker? Iedereen doet maar iets….en zegt maar iets,…we zullen het zaterdag weten, of niet,…

    Gangsterpraktijken van verschillende Mobistar Centers zijn niet uit te sluiten. Enfin, zaterdag heb ik het speeltje 🙂

  32. Heeft er dan al iemand een bevestiging gekregen om hem zaterdag gaan op te halen?
    Dus een tweede email van Mobistar…

  33. En nog steeds vraag ik me af wat de Belgische prijzen gaan zijn van de iPhone?? Toch onmogelijk dat hier 2 dagen voor de release nog niets over bekend is?

    Sowieso dat iemand me nu gaat quoten en de franse/duitse prijzen geeft… Neen dat vroeg ik niet, want deze wijken waarschijnlijk af.

  34. Origineel geplaatst door Dromedaris
    En nog steeds vraag ik me af wat de Belgische prijzen gaan zijn van de iPhone?? Toch onmogelijk dat hier 2 dagen voor de release nog niets over bekend is?Sowieso dat iemand me nu gaat quoten en de franse/duitse prijzen geeft… Neen dat vroeg ik niet, want deze wijken waarschijnlijk af.

    Op de facebookpagina van mobistar staat dat de prijzen morgen worden aangekondigd. Geweldige service natuurlijk, zoals we van ze gewoon zijn.

  35. Een iphone in een winkel als mediamarkt of saturn haln heeft geen zin. Ik heb net gehoord dat zelfs 1 van de grootste mediamarkts maar 10 iphones krijgt. Dit word bepaald door et aantal abbos dat vekocht word in de winkels

  36. Vreemd heb geen problemen gehad, mij na een week ingeschreven voor iSwap en meegedaan met wedstrijd.
    Ik mag vrijdag mijn iPhone 5 gaan afhalen in Brussel.
    Ook vorig jaar met de relaese van de iPhone4s had ik iets na dat winkel open was mijn exemplaar in bezit.

  37. Voor herstellingen na garantie periode richt ik mij tot de iPhonedokter, steeds goede service en afgesproken prijzen.
    Binnenbrengen en krijg een sms wanneer klaar (meestal een uurtje later afhankelijk van soort reparatie).

  38. Dit zijn de prijzen die vanaf vrijdag bij Mediamarkt Brussel worden aangeboden:

    16gb 699 euro
    32gb 799 euro
    64gb 899 euro

  39. Puuuuuuuuuuuuh
    Wa is me da mannekes!!!
    Eerst en vooral: ik weet niet of het zaterdag al kan want vanmiddag stond nog op de site dat de 28ste het launchevent was en de 29ste de rest hem kon komen ophalen maar vanavond zijn die data alweer van de site gehaald
    Ten tweede: ik heb nog geen mail gekegen dat ik hem mag komen afhalen zaterdag :O
    Dat launchevent is volgens mij voor mensen die zij uitkiezen want ik vroeg ernaar en er werd mij tot tweemaal toe gezegd ‘da ze er niets vanaf wisten’ of ‘dat een special event helemaal niet bestaat’

    Dat van voorschot heb ik trouwens nooit gehoord.
    Maar ben wel pissed nu…. Mijn HTC Legend (Hightechnological Taiwanese Crap) heeft het bijna helemaal begeven en ik keek echt uit naar de iPhone… Ik kan beter gewoon bestellen bij Apple online…..

  40. Heeft iemand een tweede mail gekregen wanneer men de iphone kan afhalen op zaterdag? Heb enkel de bevestiging gekregen van mijn reservatie…

  41. Nee, niemand, en volgens mobistar worden ze vandaag verstuurd.

  42. Tweede mail gekregen van Mobistar. Maar nog steeds geen datum wanneer ik de iphone mag afhalen.. Nog even geduld. Weet iemand een snellere manier om de iphone te kopen?

  43. @Maxime: Geen idee… ik heb ook net een mail gekregen ‘dat ik nog even geduld moet hebben’ maar bij apple zelf wisten ze ook blijkbaar niet om hoelaat de verkoop van start ging gaan -.-

  44. Ik ook, erg op deze manier.. zo duister allemaal.
    Sinds het begin gereserveerd en nu dit: screenshot

  45. @YLA G: Ik heb het opgegeven hoor. Ik ben meteen de eerste dag gekomn ‘ jaa jaa geen probleem je staat sowieso op de lijst en je bent sowieso bij de eerste levering’
    JA HET ZAL WEL HOOR —

  46. @iPhoneclub.nl : misschien een tip voor een artikel? De bedrieglijke praktijken van Mobistar, ze hebben in Belgie een hele slechte naam. En nu doen ze een wedstrijd om hem in Brussel te mogen afhalen op de launchdag (al niet kosjer) en mensen die de schiftingsvraag tot op de gram juist hadden, of zogoed als “winnen” niets, waar andere die er maarliefst een halve kilo naast zaten wel “winnen”.
    Dan de lijsten: Je leest op het forum van mensen die als “eerste” op de officiele iSwap lijst stonden in een centre en geen toestel hebben. Dit is liegen tegen je klanten imo. Iets waar mobistar zijn hand niet voor omdraaid.

  47. En die mail ontvangen dat ze de iPhone zaterdag kunnen halen hebben bijna een 16GB versie. Van 64GB niks te horen.

  48. @iPhoneclub.nl : Ik deel de mening van Dries. Zelf ben ik één van de mensen die enorm veel moeite hebben gedaan voor de wedstrijd, en sowieso een ‘zo goed als juist’ antwoord hadden, om dan niet te ‘winnen’. Andere mensen mogen wel gaan. Ik verschiet er zelfs wat van dat er geen mensen zijn die niet hebben meegedaan die wel mogen gaan, dat had ik ook nog verwacht 😉
    Nu goed, ik mag hem gaan halen zaterdag. Maar ook daar verlopen de dingen niet al te koosjer, daar heb ik ook voorbeelden genoeg van.
    Ikzelf heb Test-Aankoop reeds ingeschakeld, en zij kunnen Mobistar schriftelijk enkele vragen stellen. Natuurlijk staat het hen vrij daarop te reageren of niet, maar hen kennende zullen ze dat zeker niet doen. Of ze sturen je met een algemeen antwoord terug, zoals enkele dagen geleden toen ik commentaar had op de wedstrijd: ‘nog niet alle mails zijn verstuurd’, terwijl het duidelijk was dat de uitnodigingen buiten waren. In ieder geval zou wat negatieve publiciteit geen kwaad kunnen, het wordt anders elk jaar erger en erger hier in België met die iPhones!

  49. Allen,
    Bevestegings-mail van MOBISTAR aan gekregen,
    met hierin duidelijk de melding dat hij zaterdag mag afgehaald worden.

  50. Met andere woorden als er in je mail staat nog even geduld.. Dan maak je geen kans om hem zaterdag nog te gaan halen? Of heb ik het mis?

  51. juist, heb zonet gebeld naar Mobistar of ik hem morgen zaterdag nu mag ophalen of niet en mijn naam stond zelf niet eens op de lijst hoewel ik 4de op de wachtrij stond 🙁

    Bedankt Mobistar!

  52. Net gebeld naar Mobistar, ik vroeg of ze al wisten wanneer de nieuwe lading Iphone 5 toestellen binnen kwamen, daar kon de verkoper geen antwoord op geven. Ik vroeg ook of hij wist op welke plaats ik stond op de wachtlijst ook hier kon hij geen antwoord op geven, hij wist enkel te zeggen dat ik een mail ga krijgen enkele dagen voor hij terug leverbaar is. Ik vraag me af hoe het komt dat sommige mensen weten op welke plaats ze staan?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.