Reacties voor: Mobistar bevestigt officieel: iPhone 4 vanaf 30 juli in België

Mobistar heeft tijdens een persbijeenkomst aangegeven dat ze vanaf 30 juli de iPhone 4 gaan leveren. Verdere details werden niet gegeven tijdens de persbijeenkomst.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 71 reacties

  1. En is ie dan ook weer simlock vrij te koop bij de APR’s?

  2. Worden deze iPhone’s geleverd met of zonder een simlock dat iemand weet?

  3. Ik ga er gewoon 1 aanschaffen, heeft die problemen, dan zal ik snel weer in de Mobistar shop staan! Gratis bumper of niet! 🙂

  4. Zonder! België ALTIJD zonder Simlock!

  5. Nog een week voor ze beschikbaar zijn en nog altijd geen officiële prijs dat kan toch niet

  6. Origineel geplaatst door Koen
    Nog een week voor ze beschikbaar zijn en nog altijd geen officiële prijs dat kan toch niet

    Typisch mobistar, we hebben altijd al problemen gehad met die mannen

  7. maar gaan ze ook de witte meteen verkopen?

  8. “Apple heeft nog geen details gegeven over de manier waarop de gratis hoesjes beschikbaar worden gesteld.”

    Volgens mij heeft Apple aangegeven dat mensen die een iPhone 4 kopen of hebben gekocht, deze bumpers via de Apple website kunnen krijgen.

  9. @Benjamin: Ja waarschijnlijk, maar in mindere mate dan de zwarte

  10. Is er geen manier om te reserveren, net als bij T-Mobile?

  11. Reserveren kan niet. Heb vandaag met Mobistar Turnhout gebeld en zij hebben mij gezegd dat je bij hen niet kan reserveren.

    Gewoon op 30 juli aanschuiven en dan nog afwachten want ze zullen eerst bestaande Mobistar klanten bevooorraden.

    Ik heb gelukkig een Abbo, maar zal onmiddellijk na de aanschaf van de iPhone 4 overstappen. Mobistar is echt een amateuristische provider…

  12. mijne is besteld!! wat een voordeel als je vrouw bij mobistar werkt

  13. Origineel geplaatst door bartje
    Reserveren kan niet. Heb vandaag met Mobistar Turnhout gebeld en zij hebben mij gezegd dat je bij hen niet kan reserveren.Gewoon op 30 juli aanschuiven en dan nog afwachten want ze zullen eerst bestaande Mobistar klanten bevooorraden.Ik heb gelukkig een Abbo, maar zal onmiddellijk na de aanschaf van de iPhone 4 overstappen. Mobistar is echt een amateuristische provider…

    Das dik zever! Ik ben niet eens mobistar klant, maar heb de mijne al een maand gereserveerd !

  14. Zoals op de forums bekend staat is het reserveren van een iPhone wel mogelijk. Er bestaan 3 soorten shops:
    – Diegene die geld aannemen voor een reservering
    – Diegene die met een lijst werken. ( maar first come, first out) principe
    – Diegene die zich van de domme houden en gewoon mensen zeggen dat ze maar moeten komen op de release.

    Mij lijkt op dit moment reserveren een beetje laat. Dus in mijn ogen zullen jullie vroeg moeten gaan opstaan als jullie nog een iPhone willen bemachtigen op de dag van de release.

    Ga vooral niet staan bij een shop die reserveringen met geld aannam.

    Voor de rest zou ik juist niet naar een mobistarshop gaan in een grote stad, in kleinere steden heb je meer kans dat je eerste staat. En ze krijgen er toch enkele iPhones binnen.

  15. Pfff als ze er 300 krijgen is het veel….

  16. Is een prepaid SIM kaart van Mobistar genoeg om “mobistar klant” te zijn?

  17. @rob: Bij een kleine mobistarshop mogen ze blij zijn met 15 iPhones.. Geloof me maar…

  18. @CurveBall: Waarom een prepaid kopen? Ga eens langs in de winkel waar je gaat staan, en vraag of het inderdaad zo is dat ze eerst mobistar klanten gaan voorlaten.

    Dan hoef je tenminste geen onnodig geld gaan uit te geven.

  19. En waarschijnlijk zijn ze “allemaal uitverkocht”
    tot je erbij vermeld dat je ook een abonnement wenst af te sluiten bij Mobistar. Dan is er ineens terug stock.

  20. Das dik zever! Ik ben niet eens mobistar klant, maar heb de mijne al een maand gereserveerd !

    Bij welke shop dan ? Ik weet toch dat ook vorig jaar eerst de Mobistar – klanten aan de beurt kwamen en dat was zeker niet enkel in Turnhout !

  21. Ik heb bij tmobile dus een iPhone 4 genomen. Maar weet iemand of je hier gelijk een microsim bijgeleverd krijgt???????

  22. @darthvader: Ja, anders heb je weinig aan je foon he 😉

  23. Konden ze mij ook niet vertellen.Daarbij heb ik ook nog een ‘grote’ sim nodig als duocard in mijn autotelefoon …… Denk dat ik gewoon weer naar de TMob moet voor de simkaarten …….

    @darthvader:

  24. ik probeer nu te bellen met de algemene helpdesk van Mobistar om te vragen hoe het nu zit met het reserveren en de tarieven.

    Kreeg eerst, naar goede Mobistar-gewoonte het bericht : “al onze medewerkers zijn momenteel bezet”. Na 5 minuten nam iemand af, maar die wist van niets. Hij was verantwoordelijk voor de facturatiedienst…

    Heb een ander nummer gekregen. Wordt vervolgd…

  25. NIET uitsluitend mobistar!! In een online krant stond dit ook al verkeerd…

  26. Weet iemand hoeveel iPhones de Apple Premium Resellers krijgen in België? APRs krijgen altijd *enkele* iPhones maar lang niet zoveel als de Mobistar centers zelf. Ik ga alvast dan naar Geel, kijken of ze er binnen hebben. met een beetje geluk hebben ze er al donderdag (A)

  27. Gaat appe nu echt een hardware update doen om de ontvangstproblemen op te lossen? Je kan toch niet verwachten dat iedereen een ‘rubbertje’ gaat dragen?

  28. Bel nu met 070/799.799 (expert team) :

    en ja hoor : “al onze medewerkers zijn momenteel bezet, gelieve even te wachten…” (geeuw)

    Na 5 minuten neemt iemand op die verontwaardigd is dat ik dit nummer heb gebeld. Het blijkt een technische dienst te zijn die helemaal niet op de hoogt is van de nieuwe iPhone.

    Hij gaat mij doorverbinden met de klantendienst (die ik daarnet zelf heb gebeld…)

    wordt vervolgd…

  29. @bartje: Ze spelen daar serieus met u voeten zo te zien xD

  30. Heb dan toch de klantendienst gebeld met 2 vragen :

    V : Kan er worden gereserveerd ?
    A : Daar weet ik niets van meneer. Gelieve met de winkel
    contact op te nemen…

    V : Wat met de prijzen ?
    A : Geen idee meneer. Informeer bij de winkel…

    Als ik dan vraag of het zo moeilijk is om centrale antwoorden via de klantendienst te regelen, legt de brave man gewoon de telefoon in…

    Dank U Mobistar voor het vriendelijke en duidelijk onthaal. Nog 1 week en dan nooit meer. Nog niet gratis !

  31. Wat is toch iedere keer die rare vragen over die micro-sim.

    Denk je nu echt dat je een telefoon koopt zonder micro-sim zodat je niet kan bellen?
    Aangezien de iphone4 met een microsim werkt krijg je die erbij lijkt me logisch.

    Zou hij een maxi sim nodig hebben krijg je die erbij en zou die een medium sim nodig hebben een medium sim.
    Zonder heb je er niks aan hè.

  32. @thespirit: Mobile Vikings is the answer!

  33. Ik probeer te zeggen dat iedereen die een iPhone koopt er een microsim bijkrijgt omdat je anders niks aan je iPhone hebt.

    Dit stukje uit het artikel snap ik trouwens ook niet als Nederlander:
    “Misschien krijgen alleen huidige kopers een iPhone en gaat Apple er vanuit dat mensen die de zaak toch niet vertrouwen, de komende weken gewoon geen iPhone moeten kopen.”

  34. heb mijne ook reeds gereserveerd en aanbetaling gedaan van 50 euro ..
    en bovenaan de lijst gezet met dat ik pro klant ben bij mobistar hehehehehehe 🙂
    32gb black yeah baby !!

  35. heeft eigenlijk iemand, die mobistar klant is, een mail gekregen van mobistar?

  36. Nu nog een goed adresje vinden in België waar ik ook online kan reserveren. Een hele rit maken om in een winkel te reserveren is me te veel van het goede.

    Iemand nog een goede tip?

  37. Ik ben ondertussen al weg bij mobistar aangezien ze me geen microsim wilden meegeven terwijl ze deze gewoon liggen hebben.
    Niet veel spel van maken en weggaan se, ander en beter.
    En dat gedoe ook nog eens ze nog niet eens mee prijzen afkomen is ronduit belachelijk en schandalig vind ik.

    En je zal je nu al moeten inschrijven ook om de info dna via email te krijgen om er eentje te bestellen, zal het zelfde zijn zoals vorig jaar, dna moet je snel snel die email invullen en welke je wil hebben en waar je erachter gaat enz…

  38. Blijf maar allemaal in Nederland. We hebben er zowiezo al tekort.

  39. Ik heb eind juni al gereserveerd, bij een Switch filiaal in Antwerpen. Had een mailtje gestuurd en werd vriendelijk geholpen en er werd online een bestelling voor me aangemaakt. Gister nog een mailtje gehad dat ik niet hoef te kamperen voor de winkel, maar dat ik een mailtje krijg als ik hem op kan komen halen 🙂

  40. Ik heb mijn iPhone 4 al gereserveerd van 15juni
    Heb een voorschot moeten betalen van 168€
    Hopelijk heb ik hem volgende week vrijdag..
    Mobistar center hier in lanaken

  41. mensen toch, waarom zitten jullie allemaal zever te vertellen die toch langs geen klanten klopt. als we kijken naar vorig jaar is er op dit moment EXACT dezelfde situatie, en deze gaat als volgt zijn:

    je kan je inschrijven voor nieuw over de iphone op de link aangegeven in het artikel.
    vervolgens, wanneer mobistar het pre-orderen start kan je deze ONLINE reserveren en afhalen 30juli ‘s ochtends (vorig jaar was dit 8u).dit slechts in 1 shop in elke provincie als ik me goed herinner!
    of een mobistar-shop nu pre-orders heeft of niet is NIET van belang, simpelweg omdat je ONLINE reserveert en de shops hier geen invloed op hebben. dit om gezever tegen te gaan.

    zij die 30 julie naar huis gaan met een iPhone zijn zij die hem ONLINE hebben gereserveerd. indien niet alle iphones die ter beschikking zijn worden deze volgens first come, first served verkocht.

    vorig jaar konden we een 4-tal dagen op voorhand reserveren, dit zal dit jaar niet anders zijn. ik verwacht dinsdag-woensdag een mail om hem te reserveren.

    zelf ben ik mobistar klant, en ik vermoed dat mobistar de mail eerst stuurt naar hun eigen klanten, een uurtje of 2 later naar iedereen.

  42. Origineel geplaatst door bartje
    Reserveren kan niet. (…) ze zullen eerst bestaande Mobistar klanten bevooorraden. (…)

    Daar mogen jullie nog blij mee zijn! Hier komen de bestaande klanten die gereserveerd hebben pas na 8 tot 10 weken aan de beurt!

  43. @christopher cruys: Die mail zal verzonden worden naar iedereen die erop intekende, er is geen onderscheid tussen klanten en niet klanten wat die mail betreft.

  44. is er uberhaupt al iets bekend aangaande wanneer bestellingen die via internet op alternatieve sites ( dus niet via t-mobile ) zijn geplaatst, geleverd gaan worden?

  45. Origineel geplaatst door Dubois Joris
    @thespirit: Mobile Vikings is the answer!

    Second that!

  46. @christopher cruys: Wie kan reserveren online? Alleen mobistar klanten?
    Ik denk dat er gewoon een gedeelte inderdaad voor online reservering is. Maar ze gaan toch naar elke mobistar shop een deel iphones moeten sturen hoor 🙂 anders zou deze 1ne mobistar shop bevoordeelt worden tegenover anderen. Iedere shop wilt profiteren van deze hype, en zijn geld uithalen.

  47. Origineel geplaatst door Bram
    Weet iemand hoeveel iPhones de Apple Premium Resellers krijgen in België? APRs krijgen altijd *enkele* iPhones maar lang niet zoveel als de Mobistar centers zelf. Ik ga alvast dan naar Geel, kijken of ze er binnen hebben. met een beetje geluk hebben ze er al donderdag (A)

    Ik werk in de apple reseller in Hasselt. De iPhone’s die we krijgen krijgen we van Mobistar, niet van Apple. Er is niets bekend over aantallen, maar we verwachten niet meer dan tientallen / week. Op sands.be/content/iphone-4-reservatietool kan je zien dat er al bijna 900 mensen bij ons gereserveerd hebben…

  48. Mobistar en Proximus zijn beide echt amateuristische bedrijven. Het verhaal van Bart typeert dat. Er zit totaal geen structuur in hun beleid. Je kunt ze niet eens per mail contacteren! En dat noemt zichzelf dan een teleCOMMUNICATIEbedrijf?! Bel je de klantendienst, krijg je altijd iemand anders anders aan de lijn en die medewerkers zijn vaak niet op de hoogte, zijn technisch onbekwaam (ooit vertelde men mij dat wanneer ik verbinding maakte met mijn WiFi thuis, ik automatisch ook verbinding maakte met hun 3G netwerk!!) en ze spreken elkaar vaak tegen! Via mijn advocaat kon ik vermijden dat ik 2 foute facturen van meer dan € 1500 moest betalen voor nooit gemaakte internetverbindingen met mijn iPhone. Zelfs excuses kregen ze amper over hun lippen nadat ze ondertussen meer dan 5 keer mijn nummer zomaar hadden geblokkeerd!
    Paljassen!
    Ik haat die 2 bedrijven. Niet normaal.

  49. Origineel geplaatst door Segers Vincent
    Origineel geplaatst door BramWeet iemand hoeveel iPhones de Apple Premium Resellers krijgen in België? APRs krijgen altijd *enkele* iPhones maar lang niet zoveel als de Mobistar centers zelf. Ik ga alvast dan naar Geel, kijken of ze er binnen hebben. met een beetje geluk hebben ze er al donderdag (A)Ik werk in de apple reseller in Hasselt. De iPhone’s die we krijgen krijgen we van Mobistar, niet van Apple. Er is niets bekend over aantallen, maar we verwachten niet meer dan tientallen / week. Op sands.be/content/iphone-4-reservatietool kan je zien dat er al bijna 900 mensen bij ons gereserveerd hebben…

    Tja, met mijn plaats 282 voor de 32GB zwart zal het dan wel ca. 600/pak hem beet 30 is 20 weken duren. 🙁

  50. @Edwin:
    En 30 is nog erg optimistisch 😉

    EDIT: Nu ik er even over nadenk vermoed ik wel dat die aantallen omhoog gaan na enkele maanden. In september zullen we wel grotere hoeveelheden binnenkrijgen…

  51. @Segers Vincent: Denk je dat Mobistar ze niet gewoon voor zichzelf houdt?
    Want 30 voor zo een grote store is beetje zielig. Denk dat die mensen wat bij jullie een iPhone hebben gereserveerd toch beter gaan staan bij een mobistar shop.

  52. Ze moeten gewoon de productie veel groter aanpakken. Iedereen wil gewoon in augustus al de nieuwe iPhone hebben.

  53. beste wat zou de prijs van een iphone 4 zijn bij mobistar zonder abbo???

  54. @Segers Vincent

    heb jij geen beroepsgeheim?

  55. Apple levert zo snel als ze kunnen. Maar de vraag is groter dan de productiesnelheid. @Rob:

  56. Origineel geplaatst door Segers Vincent
    EDIT: Nu ik er even over nadenk vermoed ik wel dat die aantallen omhoog gaan na enkele maanden. In september zullen we wel grotere hoeveelheden binnenkrijgen…

    Bedankt voor de link! Heel handig! 🙂

  57. Even snel gegekeken..ik sta op 199 voor de 32GB..bij de Apple store in Hasselt

    Hoop dat veel mensen annuleren ivm met antennegate…of ergens anders al zichzelf voorzien hebben…of dat ze even krap zitten:-)))

  58. hehehe de enigste eigen mobistar winkels van mobistar zijn die in de grote steden en de rest zijn allemaal zelfstandige
    maar zoals het altijd gaat eerst eigen medewerkers dan speciale goede klanten en dan de zeveraar die in de winkel komt voor een toestel.
    en ja mobistar kweekt een tekort door weinig toestellen uit te leveren want doen ze dit niet zakt de verkoop na een maand of 2 flink in want de meeste mensen zouden er dan al een gekocht hebben en vergeet niet een organisatie die apple producten verkoopt moet een target halen in de verkoop halen ze dit niet krijgen ze een flinke boete van apple.
    maar mensen keep the hype alive en allemaal volgende week in de rij gaan aanschuiven en met lege handen terug komen.
    weken wachten op een toestel ja en dan maar geloven dat er een tekort is

  59. @thespirit: Natuurlijk krijg je er geen micro sim bij .. je krijgt toch geen simkaart bij je iPhone .. dat is nooit geweest .
    Voor die Micro sim moet je gewoon zelf zorgen . Een ‘Maxi sim bestaat’ trouwens niet .

  60. Iemand eigenlijk al gebeld met een Mobistar center na het bekend worden en verschijnen van dit bericht? Op de Mobistar-site is trouwens nog altijd niks te lezen. Zat vandaag trouwens te denken om mijn iPhone weer in de oude winkel te kopen waar ik altijd mij telefoons koop. Vorige keer gekocht in het Mobistar Center waar ik bijna de baas van was geworden. Komende dagen eens zien hoe het verhaal verder gaat.

  61. Origineel geplaatst door Fck_
    @thespirit: Natuurlijk krijg je er geen micro sim bij .. je krijgt toch geen simkaart bij je iPhone .. dat is nooit geweest .Voor die Micro sim moet je gewoon zelf zorgen . Een ‘Maxi sim bestaat’ trouwens niet .

    Bij t-mobile nl wel…

  62. Bij m’n vorig iPhone ( 3G ) gewoon binnen gestapt in een klein winkeltje in de buurt, de verkoopster over mijn kruis laten wrijven, en drie minuten later kroop ik met mijn nieuwe iPhone naar buiten…
    Het probleem is nu om een tweede slachtoffer te vinden… 😉

  63. Origineel geplaatst door Belg 😉
    Bij m’n vorig iPhone ( 3G ) gewoon binnen gestapt in een klein winkeltje in de buurt, de verkoopster over mijn kruis laten wrijven, en drie minuten later kroop ik met mijn nieuwe iPhone naar buiten… Het probleem is nu om een tweede slachtoffer te vinden…

    kan je dat 2x laten doen en mij er ook ééntje bezorgen? 🙂

  64. Is er geen mogelijkheid om via de Apple site zelf de bestelling te geven op de store?

  65. @johnross_nakamura: niet in Belgie/Nederland, jammer genoeg

  66. Ik ga volgende week gewoon lekker op het fietsje, vroeg in de morgen, naar de Mobistar shop hier net over de grens.
    Hebben ze er geen, tja, dan wordt het een tijdje smartphone-loos zijn (mijn iPhone 3GS wordt als het goed is woensdag/donderdag verkocht).
    Hoop wel dat ze een witte hebben, vind ik toch nog steeds de mooiste.

    Ben vooral benieuwd wanneer Mobistar eens iets laten weten w.b.t. de prijzen, maar die zullen ze vast in hun mailing zetten neem ik aan.

  67. En de mallemolen kan weer beginnen.
    Toch vreemd dat er telkens mensen zijn die reeds op een orderlist staan,dit terwijl ik al 5 telefoontjes met verschillende Mobistar centers achter de rug heb en niemand weet van iets…
    En ja,ik ben (trouwe) Mobistar klant en kocht de vorige twee modellen ook bij hen dus aan mij hadden ze ‘t wel mogen vertellen,dan…
    Ik vermoed dat hier een hoopje kinderen rondzwerft (‘t is weeral vakantie voor alle opdondertjes die gans het jaar tijd te kort komen en zich dan nu rotvervelen) die het leuk vinden om her en der een vuurtje te stoken en iedereen trapt er weer mooi in!

  68. @Cengiz: Ik had dus ook zo gevraagd op de mobistar site voor informatie over de nieuwe iphone maar ik heb dus nog steeds niets gekregen..

  69. Dat Apple het in de eerste plaats altijd maar geflikt krijgt om steeds zulk een goudkoorts epidemie te verspreiden bij het uitbrengen van nieuwe produkten.
    Die flauwekul van “de vraag overtreft het aanbod” kan misschien een keer de waarheid zijn maar zeker een bedrijf als Apple zou daar dan een oplossing voor moeten kunnen vinden.
    Het mag dan wel zijn dat Apple produkten goed verkopen en de iPhone een hot item is maar kijk rond je en zie dat er veel meer andere mobieltjes gekocht worden dan de iPhone.
    Dit grootendeels door de prijs,veel mensen struikelen daar toch over.
    Wat ik nu eigenlijk wil zeggen is dat al die andere fabrikanten in vergelijking veel hogere productiemarges moeten aankunnen en je hoort niemand die twee of drie maanden op z’n nieuwe samsung wachten moet.
    Geen kritiek op Apple-stuff,integendeel!
    Ik gebruik Mac en heb tal van andere toestellen uit Steve’s toverhoed,waaronder de Iphone (3GS weliswaar :-D) maar vind het toch hoog tijd dat al die cinema eens een keertje mag ophouden en je gewoon naar de winkel toestapt om even later met je aankoop terug buiten te kunnen gaan.
    Geen Switch meer met lege etalages!

  70. Is er intussen nog geen prijsinformatie? informatie over beschikbaarheid? etc?

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.