Reacties voor: MobileMe raakt 10% van verzonden e-mail kwijt, Apple voert 70 bugfixes uit

Apple heeft een statuspagina geopend waar meer informatie over de situatie rond MobileMe is te vinden. Inmiddels zijn 70 bugfixes uitgevoerd, maar onderweg is wel 10% van de e-mail tussen 16 en 18 juli verloren gegaan.

Reacties: 24 reacties

  1. Apple, je moet je Schaamen!!!

    Voor mij in iedergeval geen Mobile Me komend jaar!
    want dit geeft aan wat voor prutsers het ook kunnen zijn.

    Het bekende watbenjedan.com gehalte.

    thanks Jobs for all my missing emails!

  2. Oei, dat doet pijn :S Anno 2008 kan je zulke blunders niet meer verkopen aan een zakelijke klant of veeleisende consument. Dat ze hiermee wegkomen is voor mij een raadsel. Down time, mail die simpelweg kwijtraakt. Aiii.. Apple begint een beetje ‘t “M$ syndroom” te vertonen ?

    Je zou kunnen voorspellen hoeveel data gebruik er komt. Mocht je over een bepaald punt heen gaan, dan zet je de registratie stop en zit je de “landrush” uit. toch? De bugs komen overal voor, maar idd hadden ze de mobileME dienst beter BETA kunnen houden en door de huidige .Mac users laten testen.

    2008: het jaar van de Iphone 3G release en servers die het massaal begeven ๐Ÿ˜€

  3. HHmmm… en syncen met Outlook via ITunes werkt ook al niet perfect… ๐Ÿ™

    Hoop dat ze hier ook snel met een bugfix komen…

    Peter

  4. Syncen tussen mobile me en me pc’s: windows en mac werkt nog steeds niet ๐Ÿ™

  5. Zijn er betere ( en niet duurdere ) alternatieven?

  6. Tja, dat is nu het probleem van .mac beschikbaar te willen stellen aan de windows-gebruikers hรฉ. Hadden ze mooi bij Mac gebleven en wel de nieuwe functionaliteit, maar dan enkel voor mac-gebruikers, vrijgegeven, had er nooit een probleem geweest….
    Nu gaan ze inderdaad de MS-kant uit…

  7. hey, let wel op met die titel. Niettegenstaande dat het hier over een SERIEUS probleem gaat. Er is 10% mail verloren die tussen 16 en 18 is verstuurd door 1 % van de mobileMe gebruikers. Dat gaat op 2 dagen dus over 0,1 % van de ontvangen mail voor gemiddeld alle MobileMe gebruikers. Ik vind die titel toch wat misleidend.

  8. mobile me valt mij ook tegen. Als bedrijf hebben we een aantal accounts aangemaakt. En het blijkt voor ons ook onvoldoende betrouwbaar te zijn. Wij gaan nu de kireo mail installeren. Deze heeft een iPhone push tool ingebouwd welke wel werkt zoals het zou moeten.

  9. Wat een blunder.

  10. @Icepod

    Weet niet of het BETER is, maar wel gratis : FUNAMBOL.com
    Ook als gratis App in Appstore te krijgen.

  11. funabol werkt perfect,tis even pieren met instellingen in het begin.

  12. Correctie en aanvulling : Funambol / Outlook / IPhone werkt (vooralsnog) alleen met contacten en niet met agenda…

    Werkt goed, maar is dus te beperkt.. ๐Ÿ™
    Sorry voor de dooie mus.

  13. Mobile Me werkt voor mij echt helemaal perfect. Alle veranderingen die ik op mijn iPhone uitvoer (1st gen 2.0) zijn bijna gelijk te zien op mijn PC! En omgekeerd ook: zojuist op de veranda met een drankje via mijn laptop mijn hele adresboek zitten editen en opgeruimd; mijn even iPhone gechecked en alles staat er gewoon op! Dit is nu precies wat ik altijd wilde hebben! Ik gebruik het emailadres trouwens niet, gewoon via hccnet…
    Gebruikte eerst Funambol maar dat kan voorlopig nog niet in de schaduw staan van de sync-mogelijkheden van Mobile Me…En blijft ook vast niet gratis op termijn.
    De negatieve ervaringen worden hier meestal benadrukt ,maar bij deze dan even een positieve van mij ๐Ÿ™‚

  14. Bij werkt MobileME perfect, ik heb totaal geen problemen en zelfs “push” werkt als een trein.

    De eerste twee dagen zijn chaotisch verlopen, maar geloof mij zo’n migratie traject doe je niet ‘effe’, en hoewel er veel kritiek is op MobileMe is dit toch de toekomst let maar op!

  15. Wat me vooral opvalt is dat ze dit alleen op de Amerikaanse website posten… Als ik naar de Nederlandse site ga bijvoorbeeld, kom ik helemaal niets tegen…

  16. @Peter, Funabol werkt wel degelijk met contacten, agenda etc. Je moet het alleen laten syncen via scheduleworld ipv funabol server.

  17. Ja, van PC naar Funambol kan alles.

    Maar vanuit Funambol (“The Cloud”) naar Iphone, paktie alleen contacts volgens mij (zie ook App van Funambol)

    Of doe ik iets vaud ??
    Graag krijg ik een hint, in dat geval…

  18. Oh oh! “bedankt Jobs voor al mijn verloren gegane e-mail!” Nou ja zeg, kun jij hier werkelijk verkondigen dat je mail kwijt bent of vind je het gewoon leuk te zeggen?

    Tuurlijk is het gepruts en natuurlijk is het Apple onwaardig en zelfs een beetje koekje van eigen deeg voor het belachelijk maken van MS. Wat te denken echter van T-Mobile die gewoon slechte dekking heeft op zondagmiddag? Zij hebben geen excuus, dat hoort gewoon te werken. En je kunt die paar duizend verkcohte iPhones niet de schuld geven van een overbelast netwerk, daar heb je door de schaarste geen last van. Apple heeft 1 grote fout gemaakt en daar krijgen ze nu, terecht, van te horen. Daardoor trad er een sneeuwbal effect op. Dat ik met T-Mobile in het weekend af en toe ineens een paar minuten geen bereik heb is gewoon falen tijdens business as usual.

    Het is dat ik Apple en iPhone fan ben, maar waarom in vredesnaam T-Mobile? De enigen die de iPhone begrijpt is meteen de slechtste netwerkbeheerder…… Ik had liever de sukkels van KPN of de dieven van Vodafone. DIe hebben (helaas) het enig goede netwerk…….

  19. @Ivar, ik sta hier geen lulkoek te verkondigen!

    Ik heb dit zelf moeten ervaren, dus aub niet ‘leuk’ gaan doen ๐Ÿ˜‰

    Dus nu is Apple weer aan zet, kijken wat er zo geupdate gaat worden ๐Ÿ™‚

  20. Afgezien van de technische problemen, is het crisismgt. & PR nog twintig keer erger.
    Natuurlijk zagen ze de server load zich ontwikkelen en hadden ze de service gewoon tijdelijk moeten sluiten. Geen sync meer tot de zaak 100% getest en werkend is. Dan maar gezichtsverlies!
    Dan was er ook geen mail verloren.
    Wie gelooft nu de claim dat het probleem maar 1% van de gebruikers raakt, terwijl bij de achteringang de vrachtwagens met nieuwe servers af- en aanrijden.
    Snel dan zo’n tekstje dat toch niemand kan controleren (“tjeee, toevallig hoort u bij die 1%”).
    En dan nu weer die “statuspagina” waarin een zekere anonieme Me (mocht u die naam nog zonder nekkramp kunnen verwerken) met vrolijke tegenzin vertelt dat hij de status 24 uur per dag van Steve moet monitoren, om vervolgens een half aftreksel van de problemen te geven, zonder ook maar enige time-to-restoral of ander perspectief…!

    Wie ooit de boeken over Steve gelezen heeft, ziet opeens het scenario helemaal voor zich: een organisatie die Steve vertelt dat MobileME in deze vorm even een brug te ver is en een tierende Jobs die brult “Stoppen? Over mijn lijk”.

    We mogen alleen maar hopen dat hij geen piloot van zijn eigen Gulfstream is,
    of dat wij het allemaal verkeerd begrepen hebben…

  21. word er over microsoft blunders ook zo geklaagd eigenlijk? Of zijn wij nu gewoon verwend? Apple lost dit gewoon netjes op. We moeten gewoon wat geduld hebben.

  22. Op dit terrein staat MSFT toevallig zijn mannetje.
    Maar die hebben weer ellende met devices – om de Zune kan je je erg vrolijk maken…

  23. Ik snap niet dat de Telegraaf kop vand dit bericht niet is gewijzigd, graag wel aan de feiten houden. Het betreft hier 10% van 1% van de email die tussen…

  24. @Jos

    Heb even gekeken naar die site/applicatie die jij noemde, maar daar wordt met geen woord gerept over de IPhone.

    En verder moet ik Funambol installeren… Wat is de meerwaarde van ScheduleWorld ??

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.