Reacties voor: Mobiel internet in Nederland: 11% gebruikt een iPhone

Nederlanders maken maar matig gebruik van mobiel internet: slechts 850.000 gebruiken het regelmatig en 11% daarvan heeft een iPhone.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 38 reacties

  1. logisch het was een hype…… en hypes gaan over ik zelf heb ook de iphone
    maar dat het nou zoon speciaal toestel is (neen dus)

    de gekte is over en de mensen willen dadelijk een andere telefoon zoals de nieuwe google telefoon waar constant verbeteringen en veranderingen in zullen zijn door de open source

    dit is gewoon een telefoon voor veelste veel geld met te weinig mogelijkheden
    en omdat het een hype was is iedereen erin getrapt.

    op een andere site zal dit nieuws bericht ook anders worden getoont zoiets van:

    Apple hype is voorbij, verkoop aantallen bij lange na niet gehaald japan, slechts 11% marktaandeel,is het dan eindelijk voorbij met de iphone hype

  2. Er zijn er 60K verkocht in Nederland ja? Ik zie ze nauwelijks in het wild. Sterker nog, ik heb er nog geen één gezien..

  3. @Nick:

    Ik mag hopen van niet, er worden dagelijks nieuwe applicaties uitgebracht voor de iPhone, daarnaast is Apple een immer innoverend merk. Waar het ooit begon met een iPod, is het nu een alles in 1 apparaat. Wellicht vind jij het geen bijzonder toestel, maar voor mij is dat het wel. Ik had voor de iPhone een 7 jaar oude Nokia 6220, de stap naar de iPhone is voor mij een nieuwe wereld. Ja in het begin waren er wat problemen, maar met de 2.1 firmware is dat allemaal redelijk opgelost. Ik vind het nog altijd een mooi ding, ook al moet ik erkennen dat ik mij begin af te vragen wat het volgende product gaat worden dat de iPhone moet gaan vervangen over 2 jaar.

    En Japan is niet representatief voor de wereld, die gasten leven in een andere wereld dan wij betreft electronica. Je kunt die verkoopaantallen niet vergelijken met de rest van de wereld. Dan 11% marktaandeel na 3 maanden vind ik nogal veel. Denk in de termijn van 2 jaar met stabilisatie van de verkoop en het marktaandeel van de iphone zal hoger liggen dan 11 %.

  4. Apple moet idd echt eens naar de veeleisende (Japanse) gebruiker gaan luisteren.
    Copy Paste – daar vragen we nu al maanden om, zelfs de meest sukkelige Windows Mobile doos had dat al 5 jaar geleden en begint nu de iPhone interface ook al aardig te benaderen (http://nl.youtube.com/watch?v=vOv5_WAJqeg&feature=related)

    Apple staat stil en teert op followers die al bijna flauwvallen bij het verschijnen van bugfixes
    (er is nauwelijks een bedrijf met zoveel failures en toch zo’n hoge klanttevredenheid)
    Verklaart misschien de relatieve stilstand bij de iPhone SW ontwikkelafdeling, maar ik vind het ergerlijk.

    De developers trekken de kar (via de appstore) maar Apple staat stil.

  5. Apple staat stil ? Volgens mij weten sommigen niet goed hoe een bedrijf als Apple werkt. Er worden miljarden uitgegeven aan research and development.Ik heb hier een boek liggen met een overzicht van datgene dat Apple ooit heeft ontwikkeld maar dat nooit de markt heeft gehaald. Daar zitten zeer bijzondere dingen tussen, maar blijkbaar niet levensvatbaar voor de consumentenmarkt op dat moment…

    Er is geen enkel bedrijf dat in die mate eender welke markt heeft veranderd. Te starten in 84 met de pc-wereld. daarna volgde de muziekindustrie met de iPod en nu de tefefoonmarkt met de iPhone.

    Wees gerust : Apple is het meest innoverende bedrijf ter wereld en zal er alles aan doen om die positie te behouden…

  6. iphone is makkelijk gezegt gewoon voor de gewone consument en zo werkt het dus ook…
    windows mobile is veel breder en veel meer geschikt voor de zakelijkere markt
    het werkt dan wel niet zo fijn voor een normale consument maar voor de zakelijke markt
    is een iphone niets…. (geen mogelijkheden)

    het apparaat is veelste duur, woeker prijzen voor bij het afsluiten van een contract en ja idd
    deze mensen zitten er toch nog 2 jaar aan vast……

    zodra andriod af is en opgang komt is het weer over met de hype, zelfs nu al hoor ik niemand meer over de iphone en inderdaad met de nieuwe 3g heb ik eigenlijk nog niemand gezien…..

    de iphone was een hype en zeker omdat het overal met een omweg gekocht kon worden,
    de mensen die toen de verhalen hoorde wilde nu ook dat toestel en hebben dus een contract afgesloten en komen nu bedrogen uit……

    een wel denkend mens koopt geen iphone zeker niet na al deze slechte bericht geving van bugs,vastlopers en het slechte bereik van gps en internet….

    het is jammer voor apple maar ik vermoed dat het niet lang meer duurt
    en geef toe je krijgt er ook werkelijk niets voor….

    apple is goed in marketing en dat hebben ze laten zien iedereen is erin getrapt
    ja of hoe je het wilt noemen…..

  7. Waar wonen jullie? Hier in Utrecht heb ik al zat mensen gezien met een iPhone 3G, inclusief mezelf.

  8. @Le0: Ik heb er genoeg gezien.

    Maar aan de andere kant. Als ik een iPhone in mijn broekzak heb, kun je niet aan mij zien dat dat zo is. Ik ga niet constant met dat ding in m’n hand lopen ofzo.

    @Dijkie: Elburg.

  9. @Nick: Misschien moet je zelf eens met het ding spelen in plaats van puur op de berichtgeving afgaan 🙂 Zomaar een tip….

  10. @Nick: Wat bedoel je met zakelijke markt mogelijkheden, noem er eens een?
    Heb zelf een iPhone 3G, binnen notime zat ik op de exchange server. VPN instellen was een eitje. Contacten, afspraken, internetten, no problemo. Wat moet ik zakelijk nog meer willen?

    Ik zou zeggen, probeer de iPhone eens. Na nokia’s en een enkele WM toestel vind dit werkelijk een geniaal toestel, het beste wat ik ooit gehad heb. Die Windows Mobile toestellen zijn wat dat betreft een bij elkaar gehackt rommeltje, het is net windows 3.11 met allerlei vage add on’s om te laten zien dat ze ‘net zoals apple’ kunnen zijn.

  11. Idd, genoeg iphones (die ook werken in de randstad)… (vind misschien dat ik er te veel zie)

  12. Er zijn teveel mensen die alles denken te weten, Mick, daar hoor jij ook bij… Dat het is gehyped is toegegeven, maar dat daardoor het toestel ineens geen markt meer zou hebben is klinkklare onzin. De rest van wat je zegt is behoorlijk subjectief, en niet onderbouwd.

    Waar ik het wel mee eens ben is dat de iPhone nog feature-incomplete is, en dat cut&paste bijvoorbeeld snel zal moeten komen. Wat ik mis in al deze verhalen is de verhouding tussen features en gebruikerservaring/beleving, want de laatste is mijns inziens verreweg de beste in de markt.

    Verder is T-mobile niet goed genoeg voor dit (of willekeurig welk ander toestel) uitgerust, en had Apple beter een verkoopmodel kunnen kiezen die concurrentie en mobiele operators vrij liet met de prijs te spelen.

  13. Wat een gezever, het is toch een ontzettend mooi gebruiksvriendelijke telefoon? Na verloop van tijd zullen er ook wel apps. komen die al het eerder genoemde ‘ongemak’ zullen verhelpen. Daarnaast is er voor zakelijk gebruik behoorlijk veel andere keus…
    Ik koop al jaren ieder jaar opnieuw de nieuwere telefoon met de meeste mogelijkheden aan boord, maar dit slaat echt alles. 3 x per dag een batterij opladen, en dan niet omdat deze so slecht is maar omdat ik er continu mee bezig ben. Het enige nadeel, voor mij, is dat het niet zo sociaal voor je directe omgeving is………

  14. haha altijd mooi die berichten van mensen die de iphone hebben gekocht en achteraf blijven
    roepen dat ze er te vreden mee zijn…. zo ben ik niet ik neem mijn verlies zoals
    enkele andere die ik erover spreek je verlies nemen is altijd moeilijk….

    en ik zeg niet dat het een slecht toestel is maar prijs technisch
    is het gewoon een nul apparaat, wat een hype was waarom 80% het heeft gekocht…..

    apple is goed in marketing niet innovatie……

    maar goed dit is een eindeloze discussie een wel is nietes verhaal

  15. @bartje
    OK, ik ben helemaal met je eens dat Apple’s marktinnovatie (het in de markt zetten van een nieuw idee) onovertroffen is. Maar het technisch “afmaken” daarvan – daar schort het echt aan.
    De iPhone is nu een gegeven in de markt. En wordt derhalve vergeleken met Nokia’s, Sony’s enz. met geweldige camera’s, standaardfuncties als turn-by-turn navigatie, FM radio, Flash en mobiele TV.
    Apple stelt daar vooralsnog niets tegenover en reageert wanneer gevraagd ergerlijk arrogant (“dat hebben onze gebruikers niet nodig” etc.)
    Nou, kletsverhaal. Kijk maar naar Japan.
    “Form follows Function” is het devies van innovatie…
    Een geweldige gebruikersinterface is dus geen subsituut voor functionaliteit.

  16. apple is goed in marketing en dus in het goed voor de gek houden van de consument….
    het zelfde verhaal als het beperken van voorraden kom op zeg en doe die oog kleppen open!

    iphone werkt inderdaad soepel en waarom? omdat je er bijna niets mee kan!
    dus zo beperkt als iets is….

    mac osx word weinig ingebroken of hebben weinig last van virussen en dus hij is veilig NEEN!
    hij lijkt veilig omdat het bijna niet word gebruikt en je er weinig mee kan, geen een virus
    schrijver/hacker intresseert zich erin omdat het niet word gebruikt dus maken ze
    er van dat ze een stabiel veilig systeem hebben….

    zo lust ik er nog wel 500……… denk na dit is marketing
    groot voor doen maar eingelijk niets kunnen maar wel van de nadelen van
    de grote gebruik maken……..

  17. Nick je bent een Apple hater? Wat betreft je opmerkingen zou je wel zeggen dat je niet gehinderd wordt door kennis van zaken. Wanneer je er echt verstand van zou hebben zou je zo niet praten zeker niet wat de computers betreft. Ik gebruik beide systemen, zakelijk, al sinds 1987 en gebruik Windows echt alleen wanneer het niet anders kan. En dat is omdat specialistische programma’s nou eenmaal alleen voor de grootste markt gemaakt worden.

    Noodgedwongen tijden lang Windows mobile moeten gebruiken. Als je Apple gewend bent is dat echt een waardeloos systeem met veel problemen. Ben zeer tevreden over de IPhone en ik gebruik nog steeds 1.1. De G3 heb ik wel maar kan i.v.m. het nog lopende contract met KPN pas eind novenber overstappen. En dat zal voor vele kopers gelden waardoor je mag verwachten dat de 11% die nu het internet opgaat met de IPhone nog drastisch zal toenemen. Het is ook onzin om te zeggen dat het zo duur is. Vergelijk de prijzen maar met de simonly prijzen.

  18. @Nick
    Dat veiligheidsverhaal klopt niet.
    Er zijn voldoende hacker-festivals geweest en de OSX is 1x gekraakt (via de WiFi verbinding).
    Die vent heeft 20.000 euri gekregen en dat is nu gepatcht.
    Als jij je firewall & beveiliging goed instelt is er weinig aan de hand.

  19. Ik vind het een enorme groei, relatief gezien. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe telefoon met internet verbinding, GPS, etc. Het grootste probleem, en rede om voor de iPhone te kiezen, is dat de meeste andere telefoons Windows hebben. Nou heb ik zelf een jaar geleden afscheid genomen van dit systeem na 20 jaar enorme frustratie. Als ik de windows systemen zie op mobiele telefoons, dan is het nog erger als bijv. Vista. Het is vaak erg sloom, rare interfaces en problemen met sync met andere programma’s en computers. Natuurlijk zal dit niet echt opvallen als je niet weet dat er verschil is, net zo als dat heel veel mensen grote fouten in OS’en gewoon slikken.

    Ik vind het belangrijk om mijn telefoon ook zakelijk te kunnen gebruiken, als verlengstuk van mijn laptop. Dus ook mijn agenda, adresboek ed. makkelijk en snel overzetten. Dit is allemaal heel simpel mogelijk met huidige techniek, dat heeft apple wel laten zien. Helemaal als je dit vergelijkt met de concurrentie, die nu na de iPhone aan het ontwikkelen zijn geslagen. Ik ben blij dat de iPhone iig de norm heeft verhoogt en dat andere bedrijven nu volgen.

    Nu weet ik alleen nog steeds niet wat ik moet. Is de kritiek op de iPhone een kwestie ‘hoge bomen vangen veel wind’? Of zijn er echt betere alternatieven? Voor de duidelijkheid; telefoons zoals de N95 vind ik persoonlijk helemaal niks, erg groot maar vooral falende duurzaamheid (kapotte knopjes, verf er al snel af). De vraag is dus; is er een alternatief in z’n klasse, dat zich bewezen heeft (dus geen android..)?

  20. @ mezelf;

    Ik ben een andere Nick dan de eerder gereageerde azijnpisser btw 😉

    Ik snap trouwens niet dat iedereen de marketing van Apple zo afgeeft danwel huldigt. Ik vind juist dat Apple een van de weinige bedrijven is die haar producten ‘zelf’ laat verkopen. Nokia bijv. communiceert veel meer met marktgerichte ads die veelal een feelgood gevoel bij het product toevoegen. Je kan het alleen op de Sales Marketing gooien gezien het gelimiteerde aanbod.

    Naar mijn mening is de marketing zo groot vanwege een wereldwijde vraag naar ‘verademing’ en innovatie. Daarom is er ook zo veel vraag naar media omtrent de Android phone.

  21. Leuk dat veel mensen de iPhone echt als een innoverend apparaat zien en dat de Japanners dan denken: “tsss, wat weinig functies en slechte specs zeg…” 😛

    @ andere Nick (de eerste); zonde van je geld dan, als je het zo’n slechte telefoon vind… 😉

    @ Marcel (hieronder); tja, tot nu toe kan ik er alles mee wat ik wil, heb nog niets bijzonders willen doen ermee… Qua uiterlijk heb ik ‘m ook helemaal kunnen aanpassen met Winterboard, dus ik ben er zeer tevreden mee!

    Grtz,
    sNicker 😎

    (Ik ben overigens ook een Nick, maar heb m’n naam al een tijdje aangepast)

  22. ik raad een N96 aan ik ben helaas ook niet te spreken over de iphone waarschijnlijk
    ligt het eraan hoe hoog je de lat legt van bepaalde zaken.

    meeste mensen vinden weinig mogelijkheden minder opties gewoon het fijnst werken
    daarvoor is in mijn ogen de iphone op de markt gekomen, het werkt inderdaad wel soepel.

  23. @ nick

    als jij de iPhone zo slecht vind, welke telefoon is dan beter(qua gebruikers gemak)
    ik heb zelf een iphone, ik heb een samsung f480 en de omnia in handen gehad, touchscreen werkt voor geen meter, en dat menu vind ik er niet echt sterk uit zien.
    Op dit moment is er nog geen telefoon die kan concureren met de iphone qua gebruikers gemak. de manier waarop de telefoon op je touch reageerd, is gewoon weg formidabel! bij wm toestellen, gaat dit zeker een stuk stroever.

    het enige welk toestel ik graag wil hebben, alleen omdat hij nog niet te koop is in nederland heb ik hem niet, is de HTV touch HD, dat lijkt mij wel een schitterend dingetje!

  24. het grootste min punt aan de iphone vind ik dat je geen applicaties kan draaien
    op de achtergrond wat het eigenlijk vrijwel zinloos apparaat maakt voor mij dan.

    ik ben niet ontevreden over de iphone maar echt tevreden ook niet, wel over
    dat ik weer aan een 2 jarig abbo zit door de verkoop praatjes van apple en tmobile.

    liever had ik het oude model gekocht want gps navigatie is er niet en als hij er al zou zijn
    zou die misschien niet perfect werken (te zwak signaal had ik gelezen???)

    en het internet bereik is zo waardeloos als iets.

    verder werkt het toestel wel vrij handig en het opzoeken is zo gebeurt

  25. 60k iPhones en 11% marktaandeel mobiel internet, Nokia 33% en HTC 24%. Intressant is om te weten hoeveel toestellen hiervan verkocht zijn om gevoel te krijgen voor de verhoudingen.

    Zo wie zo een onderzoek waarvan ik de betrouwbaarheid betwijfel. “van de 850.000 Nederlanders …. gebruikt 11% een iPhone. Volgens de calculator van mijn iPhone zijn dit 93.500 Nederlanders (had het ook wel uit mijn hoofd gekund maar je moet je iPhone tenslotte ergens voor gebruiken, toch Nick (de eerste)). Twee alinea’s verder … 60.000 iPhones die T-Mobile in Nederland …..
    Conclusie:
    a) er zijn bijna 35.000 “niet officiele” iPhones in NL
    b) iedereen die een iPhone heeft internet hiermee

    Wat natuurlijk ook kan is dat 1 iPhone door meerdere mensen gebruikt wordt om te internetten!

    Op de andere reacties betreffende onbruikbaarheid van de iPhone en veel te hoge kosten wil ik niet eens mijn “inkt” aan verspillen.

    Wat ik wel nog even kwijt wil is dat dit het tweede toestel is van Apple en dat zij nu net iets meer dan 1 jaar actief zijn in mobiele telefonie. Nokia en alle anderen die hier voorbij komen hebben al minstens vele jaren van ontwikkeling en ervaring in mobiele telefonie.

  26. Ik zeg niet dat apple en hun producten perfect zijn. verre van dat zelfs. Maar ze zijn wel innovatief genoeg dat ze de markt op zijn kop weten te zetten. Bedrijven die met soortgelijke producten komen zijn het bewijs dat apple vaak in de juiste hoek zit en met de juiste aanpak bezig is.

    Dat toont aan dan Apple alles behalve stil zit. Ze vertellen gewoon niet wat hun toekomst plannen zijn met producten die ze maken. dat is een strategische keuze van apple. En dat legt hun geen wind eieren.

    Apple zorgt met elk product voor veranderingen in de markt. Bijna elk merkt heeft wel een productlijn geinspireerd op een succesvol apple product. In de telefonie markt struikel je op iphone achtige telefoons. Ik vind het dan een opmerkelijke prestatie dat apple met maar 1 telefoon lijn, bestaande uit 3 smaken zoveel los maakt bij klanten en concurrentie.

    11% marktaandeel pakken in 3maanden tijd in één land (Japan) waar men veel geavanceerdere snufjes op telefoons gewend is flinke prestatie. Ik denk dat er niet veel bedrijven zijn die dat met 1 specifiek model telefoon hebben na gedaan. Ik meen te herinneren dat apple mikte op een markt aandeel van 2% iphone gebruikers wereld wijd voor het einde van 2008. Die 2% gaan ze makkelijk halen.

    Juist door de iphone niet perfect te maken zal de iphone hype blijven. Want wanneer de hype inzakt geeft apple gewoon weer een flinke injectie door nieuwe mogelijkheden toe te voegen middels een software update. Ook dat is iets wat nog geen enkel bedrijf eerder heeft gedaan. die lanceren gewoon een geheel nieuwe productlijn met een ander kleurtje en 1 niewe functie in de software om hun momenthum weer op gang te brengen. Ieder zijn manier van verkoop maar ik denk dat apple slimmer bezig is. Apple zal altijd een kleine speler blijven tussen de grote jongens maar dat is denk ik ook hun voordeel. Ze kunnen daardoor sneller handelen.

  27. Troeven als copy paste houden ze nog even in hun zak tot de grootste concurrenten gesetteld zijn. ondertussen werken ze door aan dingen die wij in eerste instantie niet hadden zien aankomen maar wel tof vinden zoals genius.

    Apple doet dus alles behalve stil staan. Waar andere bedrijven het van de daken schreeuwen met wat ze gaan komen houd apple zijn mond dicht en lanceert het daarna gewoon met een feestje.

  28. ik vind ‘t een leuke hype 🙂

  29. Wat weinigen onder ons begrijpen is dat Apple wel degelijk de markt kent. Copy paste ontbreekt? Inderdaad jammer, maar ik ben er zeker van dat Apple dit zal toevoegen in de nabije toekomst.

    Daarnaast is de zet met Genius geniaal. Ik ben zelf producer en muziek fanaat ten top. De suggesties die Genius geeft EN de playlist of interests is vrij bijzonder, werkt uitstekend en laat mij nieuwe muziek ontdekken welke ik bij naam niet zou hebben gevonden.

    Verbreed je horizon.. Laat iedereen in zijn eigen waarde…

  30. @ 4saus
    Het “troeven achter de hand” scenario vind ik een nogal suicide theorie.
    Als je innovatie als een troef ziet, moet je die ook uitspelen en niet de concurrentie de kans geven door je eigen innovatie achter te houden.
    Veel iPhone bezitters zijn het gezanik met het slechte bereik en de verhalen van “misschien komt er wel….” volledig beu. Waarom komen Apple en T-mobile niet met een gezamelijk statement om de kwesties op te lossen inplaats beurtelings / halfslachtig naar elkaar te wijzen.
    Dit is toch de onnozelheid ten top.
    De zakelijke markt, door Phil Schiller met veel bombarie aangekondigd, is een lachertje gebleken vanwege de elementaire beveiligings- en stabiliteitsproblemen (weg de “miljarden” aan budget om Exchange-koppeling te maken).
    Kortom: het is een vrij klungelig schouwspel, tenzij je alles wil vergoelijken omdat het voor jezelf allemaal werkt en de ogen voor de problemen van anderen sluit.
    Op dit moment is de iPhone niet meer dan een iPod Touch met telefoon-gokautomaat.

  31. @ Bacillus

    Het is wel een hoop geleuter dat je uitkraamt. Je mening is inmiddels bekend dus hou maar op.
    De beheerder zou er goed aan doen deze zinloze z.g. diskussie te sluiten.

  32. Wat een flutonderzoek! Waar kan ik de Nokia of de HTC kopen? Dit is appels met peren vergelijken. Het zou een stuk beter geweest zijn als ze het hele onderzoek op model hadden opgesplits ipv deze kromme vergelijking.

    Of als dat niet mogelijk is, kijk dan wel naar het daadwerkelijk gebruik van mobiel internet per merk telefoon en verreken dit met het aantal verkochte toestellen van dat merk.

  33. @ batyka

    tuurlijk ja censuur….. laten we het topic sluiten en voor alle klachten onze ogen sluiten
    en nog meer mensen opzadelen met dit soort rommel als de iphone

    je houd je zelf gewoon voor de gek das nog niet zo erg maar andere wel…..

  34. @Nick

    Een Apple hater.

  35. @nick en Bacillus

    Jullie hebben gelijk dat de iphone nog niet perfect is. Maar dat is geen enkel product van geen enkel merk. Er van uit gaande dat het perfecte product nooit kapot gaat en altijd doet wat jij wil heb ik een wake-up call voor Nick en Bacillus.

    Wanneer een bedrijf het voor mekaar krijgt om het perfecte product op de markt zetten, zal dat bedrijf er op den duur nooit meer één verkopen wanneer de markt verzadigd is. Er moet immers ruimte blijven voor vernieuwing. Mocht dat bedrijf opstaan of er al zijn en claimen dat het het perfecte product heeft kan het op het moment dat het product op de markt is weer naar de teken tafel om te gaan werken aan het volgende perfecte product.

    in mijn ogen is Perfectie relatief.
    De norm van wat perfectie is is voor iedereen anders en zal mee groeien met wat die individuele persoon ooit gezien heeft of gewend is.

    Zo kan het dus dat de iphone voor velen van ons het beste is toestel in zijn soort is “TOT NU TOE”.

    Dat zal zo blijven tot er een merk opstaat dat een beter product op de markt zet. En dan ook nog eens weet te overtuigen dat iphone bezitters hun product moeten aan schaffen.
    Dat is niet onogelijk dus dat moet Nick en bacillus weer hoop bieden.

    Veel bedrijven proberen met dat product op de markt te komen maar voorlopig is dat nog niet gelukt. Puur omdat de negatieve kanten van de iphone nog steeds overschaduwd worden door de positieve kanten.
    Of dat nu alleen komt door de hype of dat het misschien ook kan komen omdat de iphone toevallig ook gewoon een paar goed werkende features bevat laat ik dan in het midden.

    los van de hype staat er nogsteeds een ontzetten leuk product.

    Blijkbaar zijn jullie zwaar teleurgesteld in wat apple jullie voorschotelt. Gelukkig heb je de keuze om ook een NIET apple product te kopen. Wat de iphone betreft word het bijna saai om te zeggen. Voor de meeste iphone functies die nog niet af zijn bestaat er ook geen beter alternatief. Men kan dan wel gaan klagen maar bij de concurrent is het ook niet veel beter. als dat wel zo is dan heb je blijkbaar met de verkeerde redenen de iphone aan geschaft.

    Dat je jezelf hebt laten mee slepen in de hype is niet apples fout. Het getuigd eerder van jullie zwakte. Jullie zijn mee lopers die alles geloven wat de commercials op internet zeggen. Of je hebt je laten pakken door het buurman effect. Dat wat mijn vrienden/ buren hebben zal vast goed zijn dus koop ik dat maar. Apple is NU hip in alles wat ze doen en jullie hebben blijkbaar de pech dat Apple niet aan jullie eisen voldoet.

    Maarja je wil/kan blijkbaar niet terug naar een ander merk omdat je anders niet meer mee loopt met je vrienden

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.