Reacties voor: KPN stopt met gratis Spotify Premium bij abonnementen

KPN stopt met het aanbieden van gratis Spotify Premium bij de nieuwe abonnementen. Wat dit voor bestaande klanten betekent lees je hier.

Reacties: 32 reacties

  1. Ben benieuwd hoe de groei van Spotify er over een half jaar uitziet tov andere muziekdiensten. Dit gaan ze zeker merken bij Spotify (Nederland).

  2. Ook voor verlengende mensen verdwijnt spotify!
    Maar ik denk dat je die optie gewoon kan aanzetten voor een vriendenprijsje.

  3. Dat is jammer. De enige reden waarom ik nog overwoog om naar KPN over te stappen was Spotify. Nu Ziggo en Vodafone samen zijn en ik bij hun eindelijk ook leuke extraatjes krijg hoef ik dus niet verder meer te kijken.

  4. Ook ik stap dan over.

    Dit was juist de reden dat ik naar KPN ben gegaan.

    Straks lekker overstappen naar vodafoneziggo.

  5. Vroeger was je bij KPN gewoon goed af. Je betaalde misschien iets meer maar dan had je gewoon goed bereik.

    Tegenwoordig is het misschien wel de duurste provider die qua bereik in veel gebieden achterblijft. Beloftes dat het beter wordt worden niet nagekomen.

    Zoals een van de eerdere schrijvers al zei, nu Ziggo/Vodafone samen zijn is dat wellicht een goede vervanger.

    Dit gaat KPN wel klanten kosten denk ik..

  6. In het artikel wordt opgemerkt dat de wijziging (het verdwijnen van Spotify uit de bundel) ‘dus’ alleen voor nieuwe klanten geldt die hun abonnement vanaf 1 juni afsluiten. Wat met deze formulering echter niet duidelijk wordt, is of Spotify ook verdwijnt voor bestaande KPN-klanten die hun huidige abonnement op of na 1 juni verlengen. Als je verlengt heb je in feite ook een nieuw abonnement (contract), echter je bent wel al een bestaande klant van KPN. Kan iemand duidelijkheid scheppen en melden hoe het volledige verhaal eruit komt te zien vanaf 1 juni?

  7. @Sven: En dit is gebaseerd op? KPN heeft gewoon een heel goed bereik door heel Nederland (net zo als de andere providers)

    Daarnaast als je compleet bent is het helemaal niet de duurste provider en ze bieden nog steeds meer als de Vodafone/Ziggo combo.

    Vraag me af waar jouw beweringen op gebaseerd zijn?

  8. Toen ik in december toe was aan een iPhone 7 heb ik alle providers vergeleken en juist doordat ik bij KPN 10 euro bespaarde vanwege Spotify (en extra korting omdat ik al lang klant ben) hadden zij voor mij de beste deal. Dat zal straks dan waarschijnlijk niet meer zo zijn. Maar goed, heb nog 1,5 jaar de tijd 🙂

  9. Het had een rede geweest om bij KPN te blijven maar heb vorige maand KPN al opgezegd.

  10. Origineel geplaatst door Ronald
    @Sven: En dit is gebaseerd op? KPN heeft gewoon een heel goed bereik door heel Nederland (net zo als de andere providers)
    Daarnaast als je compleet bent is het helemaal niet de duurste provider en ze bieden nog steeds meer als de Vodafone/Ziggo combo.
    Vraag me af waar jouw beweringen op gebaseerd zijn?

    Zij (KPN) biedt meer op het gebied van? Als het aankomt op internet loopt KPN achter qua kabelsnelheid (internet). Dit is ook één van de redenen waarom ik nooit overwogen heb om uberhaupt te kijken wat zij meer bieden. In het gebied waar ik woon is overigens geen glasvezel aangelegd, anders was het wel een optie geweest.

  11. @WvB22: Daar kom je nog wel achter. Vodafone mobiel niks op aan te merken. Maar Vodafone thuis begin er niet aan. 1 groot storings drama (glasvezel). Ziggo ach daar kan iedereen een boek over schrijven.

  12. Dit was de reden waarom mensen KPN mobiel + alles in 1 namen.
    Het internet thuis is ongelofelijk langzaam bij KPN.
    Nu Vodafone/Ziggo samen zijn is dit een perfecte kans voor mensen die iets kunnen doen met hun abonnement.
    Helaas heb ik het afgelopen november voor 2 jaar afgesloten…

  13. Gisteren verlengt bij KPN met 2 abonnementen. 1 x zorgeloos Premium incl spotify tot sowieso einde contract duur (2 jaar, €33) ging direct in en zorgeloos standaard (2 jaar, €23) per 1-aug voor de oude prijs die nu nog geldt. Premium straks incl alles in 1 50GB en zorgeloos standaard incl alles in 1 20 GB. Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan 😉

  14. @Don: Ik heb zelf altijd heel veel problemen gehad met vodafone voor in huis geen bereik mocht zelfs me contract kosteloos opzeggen en dus voortijdig naar kpn gegaan bevalt prima bereik altijd naar wens.
    Ook ziggo kan ik niet echt aanraden ben vanwege geen tv kijken alleen netflix of soms wat downloaden naar tele2 gegaan ondanks de slechte ervaringen van anderen al 2 jaar dik tevreden de snelheden zijn lager dan ziggo oke ik haal maar 26 mb/s maar nooit gemerkt dat die snelheid niet genoeg was.

  15. Ik heb de add-on Spotify voor 7,50 euro en 1500MB. Blijft deze wel gewoon actief?

  16. @Sven: KPN is qua dekking nog steeds de beste hoor.

  17. Origineel geplaatst door Robert Janssen
    In het artikel wordt opgemerkt dat de wijziging (het verdwijnen van Spotify uit de bundel) ‘dus’ alleen voor nieuwe klanten geldt die hun abonnement vanaf 1 juni afsluiten. Wat met deze formulering echter niet duidelijk wordt, is of Spotify ook verdwijnt voor bestaande KPN-klanten die hun huidige abonnement op of na 1 juni verlengen. Als je verlengt heb je in feite ook een nieuw abonnement (contract), echter je bent wel al een bestaande klant van KPN. Kan iemand duidelijkheid scheppen en melden hoe het volledige verhaal eruit komt te zien vanaf 1 juni?

    Ook voor bestaande klanten verdwijnt deze!
    Maar dus wel nadat het abonnement is afgelopen cq verlengd gaat worden.

  18. Origineel geplaatst door Dennis
    @WvB22:

    Daar kom je nog wel achter. Vodafone mobiel niks op aan te merken. Maar Vodafone thuis begin er niet aan. 1 groot storings drama (glasvezel). Ziggo ach daar kan iedereen een boek over schrijven.

    Scheelt dat Vodafone Thuis niet meer bestaat, dus daar kan je ook niet voor kiezen.

  19. KPN zegt dat Spotify bundels alsnog separaat afgesloten kunnen worden voor €7,50 via een extra optie inclusief 1500 MB extra data. Dit is dus voordeliger als direct bij Spotify een abonnement afsluiten 🙂

  20. @Remco: Jippieeeee KPN is the Best!

  21. Hoe zit het met spotify die je krijgt bij kpn thuis dan ? Weet iemand dat ?

  22. KPN doe nu eens je huiswerk. Zonder Spotify, lekker ergens anders naartoe. Dit is de enige reden waarom ik bij KPN zit.

  23. Origineel geplaatst door Don
    Dit was de reden waarom mensen KPN mobiel + alles in 1 namen.
    Het internet thuis is ongelofelijk langzaam bij KPN.
    Nu Vodafone/Ziggo samen zijn is dit een perfecte kans voor mensen die iets kunnen doen met hun abonnement.
    Helaas heb ik het afgelopen november voor 2 jaar afgesloten…

    😂😂😂 De reden?? Voor wélke mensen???

    Zoals je laatst in de poll kon lezen is zelfs hier, op een tech-site waar je juist zou verwachten dat een verhoudingsgewijs groot deel geïnteresseerd is in ‘nieuwe’ manieren van muziek luisteren, verreweg de grootste groep totaal niet geïnteresseerd in welke streaming audio dienst dan ook – laat staan in spotify. Zal dus in de maatschappij als geheel waarschijnlijk nog veel sterker gelden.

    Omdat voor niets (alleen) de zon op gaat was voor mij het ‘gratis’ spotify abonnement juist een reden dát KPN abo geen moment serieus te overwegen. Geen zin om ‘niets’ te betalen voor iets dat ik nooit ofte nimmer zal gebruiken.

    Ben ik zeker, samen met de rest van die 75% van de lezers zonder spotify (premium), geen mens volgens jouw ‘redenering’ ?! 😝
    _

    Zoals je inmiddels misschien wel kunt raden zal ik deze mogelijkheid dus missen – als de spreekwoordelijke kiespijn wel te verstaan, en met mij ongetwijfeld zeer velen…

  24. Ik heb 2x gratis Spotify Premium via KPN maar gebruik het niet omdat ik toch Apple Music prefereer.

    Voor bestaande klanten veranderd er niks en kan je “gratis” Spotify blijven gebruiken zolang je abonnement loopt. Als je het wil hebben dus snel voor 1 juni afsluiten of verlengen 😉

  25. Het woord ‘gratis’ komt 11x voor in bovenstaand artikel. Ik hoop dat wij Nederlanders niet zo stom zijn dat ‘gratis’ niet bestaat. Waarom wordt ‘gratis’ zo BELACHELIJK vaak herhaald in dit artikel? Niets is gratis!

  26. @Rik: Ook dat gaat verdwijnen. Stond van de week nog een artikel over op tweakers.net over alle wijzigingen.

  27. Spotify blijft te koop bij KPN, de abonnementen gaan alleen terug naar de basis. Als je Spotify niet gebruikt kan je het uitzetten, gebruik je het wel dan zet je het aan.

    In de oude abonnementen zit en blijft Spotify zitten. Huidige klanten hoeven nu niet en gaan niet automatisch over op de nieuwe abonnementen.

    De opmerking “dan ga ik naar Vodafone Ziggo” is een beetje kortzichtig. Daar betaal je dus minder voor minder. Een Compleet-klant blijft beter af bij KPN, uitgezonderd bepaalde voorkeuren (sport/bereik of wat dan ook) moet je blijven kijken wat beter voor jou is.

    Oja, KPN geeft soms leuke voordelen qua prijs op Spotify. Ik heb bijvoorbeeld nu lifetime voor 7,50 euro per maand.

  28. @Robert Janssen:

    Heel simpel, verlengen betekent niets anders dan dat je een nieuw contract afsluit, het enige dat je niet hoeft aan te leveren bv. zijn bankafschrift, kopie paspoort, NAW-gegevens en je betaalt geen aansluitkosten.

  29. Niks is gratis

  30. Origineel geplaatst door Dennis
    @WvB22:Ziggo ach daar kan iedereen een boek over schrijven.

    Mwa, dat wordt bij mij een kort boek dan. Ben al jaren abonnee en vrijwel nooit problemen. Zelden storingen en prima service.

  31. Origineel geplaatst door Patrick
    De opmerking “dan ga ik naar Vodafone Ziggo” is een beetje kortzichtig. Daar betaal je dus minder voor minder. Een Compleet-klant blijft beter af bij KPN, uitgezonderd bepaalde voorkeuren (sport/bereik of wat dan ook) moet je blijven kijken wat beter voor jou is.

    Verklaar nader, op basis waarvan minder voor minder? De kabelsnelheid die Ziggo biedt vind ik bij KPN niet terug.

  32. Heb me net aangemeld als nwe klant bij kpn, huidige voorwaarden incl gratis Spotify. Ingangsdatum midden juli als mijn ziggo jaarcontract is afgelopen. Spotify blijft gratis ook bij automatische verlenging na 1 jaar (werd me telefonisch bevestigd)

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.