Reacties voor: KPN ontkent voortzetten app-heffing en luistert naar de politiek

KPN ontkent, in tegenstelling tot berichten van gisteravond, dat het door zal gaan met de omstreden app-heffing, die gebruikers extra laat betalen voor bepaalde internetdiensten.
Michel Lusthof -

Reacties: 31 reacties

  1. Begint een aardige soap te worden dit. Kennelijk schrikt KPN toch van de vele negatieve reacties. Betwijfel het of het de politiek is waar ze van schrikken. Als ze overtuigd waren van hun eigen gelijk dan hadden ze het rustig op een rechtzaak laten aankomen. Maar de klanten zijn veel belangrijker voor KPN. Hoop dat ze met een fair model komen in ieder geval voor het mobiel internet. Hun eigenlijke doel is al bereikt: de klanten kneden zodat ze klaar zijn voor een prijsverhoging.

  2. Dat is een goede zaak… Eindelijk, ze luisteren bij KPN. Moest even duren en het indringen bij de hersens gaat ook niet zo soepel meer, maar ze snappen dat ze gewoon van de huidige abonnementen af moeten blijven.

    En t-mobile, verhoog dan de nieuwe abonnementen en niet de huidige klanten. Want daar trappen we ook niet in 🙂

  3. In plaats van ‘je betaalt voor wat je gebruikt’, worden nu alle prijzen omhoog getrokken. Uiteindelijk is KPN alsnog de winnaar. Let wel, ik ben voor netneutraliteit. Om de prijzen wederom op te schroeven door een veel te late reactie op ontwikkelingen op de mobiele markt, vind ik zwak.

    Ik zie hier weer dezelfde verliezers; dat zijn de consumenten.

  4. Met de snelheid van het T mobile netwerk is Voip niet eens mogelijk, KPN heeft ook de personal hotspot niet geblokkeerd!!!

  5. Er is nu een leger van knappe koppen bezig om te bekijken wat de beste mogelijkheid is, om zo onopvallend mogelijk, zoveel geld te kunnen lospeuteren van de klanten.

    Ik zal alvast een voorzetje geven.
    Schaf de overdreven bonussen voor de top af, Stop met het aanschaffen van die enorm luxe panden, versober de arbeidsvoorwaarden van het personeel (zeker de hoger geplaatsten), geef eens een personeelsfeest minder, probeer enigszins te bezuinigen binnen het bedrijf, huur minder externe kennis in. Doe minder aan risicovolle beleggingen (daardoor minder verlies).

    Hiermee bespaar je voldoende geld, zodat je het netwerk kan optimaliseren en deze kosten niet aan je klant hoeft door te berekenen.
    Als klant wil je toch niet meebetalen aan de goeiemoggel reclames. Als de abbo’s iets goedkoper worden, wordt ik vanzelf wel klant, daar heb ik geen tv reclame voor nodig. Vodafone, KPN en T-Mobile concurreren elkaar de tent uit met reclame en de klant kan alles ophoesten!!

  6. T mobile geeft de enige echt goede reaktie, mob internet moet wel duurder worden bij zwaardere belasting van het netwerk

  7. Als ze het op die manier niet voor elkaar krijgen dan moeten ze maar een andere manier vinden om erop te verdienen he? Maar goed..Had wel verwacht dat deze stap het vervolg zou zijn. Die Bentley’s moeten ook ingeruild kunnen worden voor een nieuwe type he..

  8. Pfff. wat een soap inderdaad. En waar gaat het over Viber en Skype.
    WhatsApp viel sowieso al niet (meer) in de prijzen.

    Heeft iemand wel eens een telefoongesprek geprobeerd te voeren via Viber of Skype?
    Dan weet je dat je hier niets aan hebt, en al helemaal niet extra voor wil betalen.

    Investeer dan in iets meer belminuten; die kun je tenminste ook gebruiken als je naar mensen belt die geen Skype/Viber hebben. En je bent daadwerkelijk verstaanbaar voor elkaar.

  9. Ze moeten hun abonnementsvormen een beetje updaten denk ik.
    Persoonlijk bel en sms ik niet veel. Ik gebruik WhatsApp iets meer dan sms, maar niet al mijn vrienden hebben het. Skypen doe ik eigenlijk nooit.
    Maar ik verbruik wel een hoop data (Spotify onderweg in de auto).
    Ik wil best belminuten en smsjes inleveren als ik dan een hogere snelheid heb of een limiet van meer dan 1 GB.

  10. KPN helpt zijn imago aardig om zeep, wat voor koekenbakkers zitten daar op de marketing- communicatie afdeling. Schop die er maar uit dan hou je geld over!

  11. T-Mobile is op dit moment de enige operator die geen onderscheid maakt tussen mobiele diensten en geeft aan dat het dat ook niet van plan is.

    T-mobile is ook niet te vertrouwen! “T-mobile zou ook geen datalimieten invoeren in tegenstelling tot andere providers” Dus nu is het waarschijnlijk dat T-mobile weer iedereen voor de gek houdt.

    T-mobile wil alleen maar in eerste instantie positief in media komen om een goede naam op te bouwen, maar daarna doen ze net zo goed mee met de andere providers!

    Het is allemaal één pot nat. De beste oplossing lijkt terug te gaan naar prepaid/sim only (zonder internet). Wie had gedacht dat we anno 2011 zo achteruit zouden gaan.

  12. En hoe zit het met tethrring dan, mag dat ook niet meer geblokkerd worden??

  13. @peter: Ik mag niet klagen over de performance van Viber over het 3G netwerk. Ik kan prima telefoneren met de app. Maar goed buiten dat is het inderdaad waar wat marcooo zegt is helemaal waar. Ieder bedrijf probeert steeds meer los te peuteren bij klanten om zoveel mogelijk winst te behalen.

  14. Wat ik me nu afvraag, het voorstel van GL welke door de TK is gesteund, en door de Minister van Economische Zaken is bevestigd te worden toegevoegd aan de herziening Telecom Wet… Zou T-Mobile, zodra de Telecomwet is bekrachtigd, haar klanten met iPhone nog mogen onthouden van het gebruik van tethering? Of zou ze verplicht worden dit open te gooien?

  15. Goed bezig t mobile! Internet is internet en wat je ermee doet moet je zelf weten….. Waar is meneer van ‘t Hek nu? Een compliment is op zijn plaats denk ik.

  16. 250 mb voor €10

  17. Wat jammer is is dat iedereen alles maar voor lief neemt wat ze lezen of horen.
    Een andere mogelijkheid zou zijn om er zelf in te gaan verdiepen voordat er onzinnige reacties geplaatst worden.
    De meeste mensen zijn er niet eens van op de hoogte dat zulke regels ook eerst door de Opta goedgekeurd moet worden.
    Mocht wat voor netwerk dan ook vervolgens alsnog een heffing vragen op een dienst dan krijgen ze hierover een forse boete.
    Daarbij mocht een netwerk het toch besluiten te gaan doen heb je zelf ook nog de mogelijkheid om via wifi whatsapp of viop te gebruiken.
    Dus voordat je in het wilde weg een reactie plaatst zoek eerst uit waar je het over hebt en of dit klopt.

  18. KPN begint inconsequent te worden. Anyway… Iedereen even zijn KPN abbo OPZEGGEN graag!

  19. Ik las een reaktie dat de providers de feestjes voor personeel maar moesten afschaffen. Welgeteld maak ik 1 feestje per jaar mee en dan ook nog met een behoorlijk ‘werkkarakter’.
    Versoberen van de arbeidsvoorwaarden werd ook genoemd, ik moet dus voor een prikkie gaan werken omdat meneer niet teveel voor z’n internet wil betalen, erg krom niet?
    De providers moeten verschillende bundels gaan invoeren, wie het complete pakket wil, betaald meer.

  20. Origineel geplaatst door marc
    En t-mobile, verhoog dan de nieuwe abonnementen en niet de huidige klanten. Want daar trappen we ook niet in 🙂

    Dat kan gelukkig ook niet; ze kunnen een contract dat door beide partijen ondertekend is niet zomaar veranderen. Dan kan je ze namelijk makkelijk aanklagen en weet zeker dat je dat wint. Zo bestaat mijn T-Mobile abbo, in 2008 afgesloten, allang niet meer, maar ik gebruik het nog steeds in dezelfde vorm en T-Mobile heeft het nooit veranderd. Veranderingen gelden enkel voor nieuwe klanten.

  21. Vorig jaar liep iedereen hier te zeuren waarom Apple, de Skype 3G app toch maar steeds tegenhield, ja dat was omdat Apple probeert de providers te ontzien, dan moet je niet zeggen dat niemand het zag aankomen, toen was de discussie, waar bemoeit Apple zich mee, nu krijgt KPN de schuld, snapt zelf toch ook wel dat het zo niet werkt, van mij mogen ze de tarieven flink verhogen!!!

  22. KPN speelt een link spelletje, waardoor ze het gevaar lopen klanten kwijt te raken. Vooral social media blijkt een krachtig medium voor de consument om dergelijke bedrijven onder druk te zetten.

    Nog even dit, ik heb T-Mobile als telco en gebruik dagelijks Viber zonder problemen.

  23. Ik hoop echt zo hard dat er al veel mensen hun kpn abbo hebben opgezecht! 😀

  24. Wij consumenten worden al jaren bedonderd!
    Één Europa zonder grenzen en toch moeten we buitenlandtarieven blijven betalen. Waarvoor eigenlijk als alle netwerken inmiddels door multinationals zonder grenzen zijn overgenomen!

  25. Mijn dochter kreeg vandaag via whatsapp een bericht dat vanaf 1 juni ieder whatsapp bericht 5 ct gaat kosten!
    Ze heeft een abo bij mtv mobile en dat is van………juist KPN.

    Volgens mij gaan ze nu al hun boekje te buiten!!

  26. @Nanne: Dat is z’n spam doorstuur berichtje, is dus FAKE

  27. @Maikel – 1 feestje per jaar en je wil niet voor een prikkie werken??
    Een gemiddeld telco bedrijf heeft 2 feesten, 1 sportdag, en diverse andere activiteiten.

    We draaien de boel even om. Vind jij het eerlijk dat KPN een nieuw pand wil, terwijl het oude prima voldoet, de pc’s na 3 jaar vervangt, terwijl ze nog prima voldoen, voor tonnen aan externe mensen inhuurt, voor wat extra advies, niet efficient werkt, geld verkwanselt op de aandelenmarkt, met bonussen strooit en de klanten moeten daar voor opdraaien??

    Weet je dat al jaren mensen 10-25 cent per sms betalen, terwijl de kosten misschien op 2 cent liggen. De fikse marges die er op worden verdient verdwijnen in de zakken van een aantal aandeelhouders.

    Jij spreekt over meerdere bundels, zodat mensen zelf kunnen kiezen. Ik zou het eerlijker vinden als consumenten betalen voor een dienst, waarvan het tarief op redelijkheid is gebasseerd. Iets verdienen moeten we allemaal, maar geen oplichtpraktijken en die kant gaan de telco’s hard op.

    Een bedrijf telt niet meer mee als het geen miljoenen winst behaald.. En mag jij 3x raden waar dat geld vandaan komt. Juist van mensen die eigenlijk gewoon worden opgelicht. Want 10 euro betalen bij T-Mobile om je datalimiet af te kopen is gewoon belachelijk.

    Zodra een bedrijf miljoenen winst maakt, heeft het verzuimd te investeren in vooruitgang en verbetering. Vandaar dat ik bij T-Mobile al 7 jaar weinig telefoonbereik en geen 3G bereik heb (Randstad!!!!).

  28. Origineel geplaatst door Mwil
    tether

    Tethering verbieden is imho niets anders dan whatsapp verbieden. Is er iemand in “Du Haag” of bij een provider die dit kan bevestigen (of ontkennen)?

  29. Makkelijk lullen van T-mobile, hun netwerk is zo slecht dat je geen eens kan bellen met voip, kom soms niet eens op het internet! Heb er dus geen moer aan, en dan willen ze het nog duurder maken ook! Maak het eerst maar bruikbaar!

  30. Waarschijnlijk had 75% van de kamer een KPN abbo

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.