Reacties voor: Kort iPhone-nieuws: T-Mobile kan niet unlocken, Spore Origins op 7 september, kortingsacties

T-Mobile heeft moeite met de officiële unlock, CubicMan Deluxe is in prijs verlaagd, je kunt 15% korting krijgen op InvisibleSHIELD en zet alvast 7 september in je agenda: dan komt Spore Origins beschikbaar.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 41 reacties

  1. Volgens de wet is het verplicht om een telefoon te kunnen laten unlocken. Anders mag je het abonnement breken en de telefoon houden in de meeste gevallen. (Wellicht een idee 😉 )

  2. Zo… Als dat verplicht is bij de wet heeft t-mobile echt een probleem…

  3. In nederland niet dacht ik.

    Edit: maar hij is nog geen jaar uit 😉

  4. Jawel ook in Nederland. Ik weet niet precies hoe de wet in elkaar zit, maar ik weet wel dat ze na een jaar contract, verplicht zijn de telefoon te unlocken als de klant hierom vraagt.

  5. van $4 naar 2,39 euro. dat is toch bijna hetzelfde?:P

  6. Ik heb vorige week een InvisibleSHIELD besteld. Ben benieuwd wanneer die binnen komt. Ik heb trouwens 20% korting gekregen. (ff zoeken op Tweakers daar is een heel topic over)

    Wat betreft T-Mobile met de sim-unlock; Er komt vast een passende oplossing & je kan je vraag ook altijd stellen op het T-Mobile iPhone blog.

  7. Een telecom operator is inderdaad verplicht om na een jaar een sim-lock op verzoek te verwijderen of dit nu een prepaid of een toestel bij aanschaf van een abbonement is dat maakt niet uit. Zo heb ik een keer een nieuw toestel gekregen zonder simlock omdat ze geen unlock codes meer konden krijgen van de fabrikant. Maar goed, ze hebben nog een tijdje.

  8. Spore lijkt me echt wel een perfecte game voor de iPhone, die ik zeker koop!

  9. Een kopje boven elk onderwerp zou netjes zijn iphoneclub.

  10. spore is cool idd, hopelijk niet te uitgekleed…

  11. @ iPhoneclub (G)

    Tien keer beter, leest veel fijner!!!!!
    Wat mij betreft een blijvertje.

  12. pfff donderdag kon ik dan eindelijk een iPhone ophalen bij Apple store. Kan ik geen abonnement afsluiten? Heel raar, er verscheen geen tariefplan. Dus vrijdag terug, op mn vader zn naam geprobeert. Precies hetzelfde probleem en mn vader heeft al 1 abonnement lopen. Echt heel raar. Met T-Mobile gebeld, en ik moet een brief sturen en mn probleem vermelden. Echt kl*te! Zo lang gewacht en dan nog geen iPhone…Dus dan op internet geprobeert op t-mobile.nl en dan krijg ik een email dat ik niet kredietwaardig ben? Ik ben net 3 weken 18..echt zo’n onzin..

  13. @ DWD:

    Wellicht is er iets op je adres niet orde. Wanneer je een brief stuurt naar T-Mobile zullen ze er handmatig naar kijken. Je ontvangt dan een brief van ze waarin staat dat je al dan niet een aanvraag kunt gaan doen.

  14. @ dwd

    nou krediet waardig is iedereen als je inkomsten hebt mogen ze je niet weigeren

    ik heb zelf 3 t-mobile abo,s op me naam thuis tel, werk tel, partner tel,

    maar mischien een tip probeer het is bij de shop zelf eerst via je pa of ma

    en dan zet je hem een maand later over naar je eigen toe dan krijg je geen krediet check

    mijn broertje was 16 en die kreeg nota bene bij pure aantoning dat die een vast contract had een abo van orange zonder dat een van onze ouders of ik garant stond :S

    ik heb net contact gehad met een verkoper en die zij dat het wel mogelijk was afwijzing :S die verkoper is een vriend van mij

  15. @
    wesley

    Ja al op mn vader zn naam geprobeert, komt geen tariefplan. Zelfde probleem als bij mijzelf. Terwijl hij al gewoon 1 abonnement heeft lopen.

  16. @SneakerStyle: Ik heb ‘m vrijdag 1 augustus besteld, is die maandag erop verzonden. Van wat ik zo lees denk ik dat ‘ie deze maandag of dinsdag toch wel binnen moet komen..
    Kan 9 tot 12 dagen duren, ligt er ook een beetje aan hoeveel weekenden er tussen in zitten (bij mij dus meerdere aangezien ik hem op vrijdag besteld heb).

  17. @ dwd

    wat raar joh mischien achternaam gebonden ofzo ? iemand in de familie met een flinke schuld ?

    kan allemaal wel een raar gevalletje heb je het bij meerdere winkels gehad ? lukt het nie bij een oudere zus of broer of je ma ?

    groetjes wesley

  18. Net een invisible shield besteld, voor de mensen die nog 5% extra korting willen (20%)

    Here’s a one-time-use code that you enter during checkout: 7mf6e6
    Here’s a one-time-use code that you enter during checkout: wmnhb8

  19. Had je pa dat abonnement soms nog geen twee maanden geleden afgesloten? Je mag bij T-Mobile pas weer een nieuw abonnement afsluiten als je minstens 2 rekeningen van je meest recent afgesloten abonnement voldaan hebt namelijk.

  20. dat unlocken stond wel bij de voorwaarden ….

    lan iedereen nu onder zn contract uit 🙂

  21. @luka, nee je kunt niet onder je contract uit.
    Er staat niet in wanneer ze de code aanleveren en daarnaast is het een betaalde service. Verder is het niet zo dat ze nu de voorwaarden hebben aangepast en zeggen dat unlocken niet meer mogelijk is. Zolang dat niet gebeurd, heb je geen poot om op te staan.
    ( behalve als je een schriftelijke bevestiging hebt dat ze het binnen x dagen doen voor je, dan kun je ze pakken op wanprsetatie)

  22. @ wesley.

    Jij zegt eerst een ab nemen op bijv. Vaders naam en dan na een maand over zetten…
    Hoe bedoel je dat .? Kan je iemand anders zijn. Abonnement over nemen dan .?

  23. tegen mij is verteld in de t-mobile store dat het toestel niet simlock vrij gemaakt kan worden

  24. pcworld20 schijnt ook te werken als coupon-code: 20% korting 🙂

  25. @ harm

    zelf meerdere malen gedaan toen ik nog jong was op me pa of een collega die wel toen die 18 of 19 was
    en naar en maand overzetten dat kon toen weet ik nog bij dutchtone en orange was het ook mogelijk
    en volgens mij ook bij t-mobile maar dat weet ik niet zeker even klanten service bellen en je hebt er meer duidelijkheid over als het goed is doen ze dan geen krediet check

    groetjes

  26. Toen ik mijn iphone ging halen werd ik ook geweigerd, zou niet kredietwaardig zijn. Brief gestuurd met de vraag waarom? Kreeg toen als antwoord, “Sorry foutje van het systeem”.

  27. Wanneer op het moment van de aankoop door TMO werd aangegeven (en dat is zo) dat je voor een bepaald bedrag op een bepaald moment (dus een weloverwogen en duidelijk ook door TMO uitgewerkt principe) de telefoon kunt laten unlocken dan kun je stellen dat jouw keuze voor een langdurig abonnement bij TMO is gebaseerd OP het feit dat je de mogelijkheid hebt.

    TMO mag natuurlijk niet zomaar, omdat zij hun huiswerk niet hebben gedaan, straffeloos deze mogelijkheid toch niet aanbieden. Je hebt dus kans dat ze je tegemoed moeten komen. DIt zou kunnen zijn dat ze in dit speciale geval iets doen waar jij beter van wordt. Een mogelijkheid zou zijn het toch iets eerder mogen opzeggen van het contract.

    Echter, meegewogen dient te worden dat wanneer het toestel niet KAN worden unlocked en TMO wel een inspanning heeft geleverd om het voor je voor elkaar te krijgen, TMO van haar kant alles heeft gedaan om je tevreden te stellen.

    Daartegenover staat weer dat wanneer je nu nog steeds op de site kunt vinden dat het unlocken kan, TMO wel heel nalatig is en geen enkele moeite doet om op het ingeslagen pag terug te keren. Immers, het staat overal te lezen dat het niet kan en als TMO geen moeite doet om het unlocken uit de “prijslijst” te halen dan houden ze dus opzettelijk de mogelijkheid open.

    Het is nooit zwart-wit. Maar met deze argumenten kun je absoluut een briefje opstellen en zien wat ze doen.

  28. @harm
    Net als het unlocken, staat de prijs voor het overzetten van je abonnement op een andere naam gewoon aangegeven op zo’n tarievenoverzicht van T-Mobile. Overzetten naar een andere naam kan inderdaad na een maand, voor 15,00 euro administratiekosten.

    @ivar
    Inderdaad – duidelijke taal zet je daar neer. Ook ik heb mijn keuze voor het iphone abonnement onder andere gebaseerd op het feit dat het toestel al dan niet betaald geunlockt kan worden. Als dat niet kon, zou ik het abonnement nooit genomen hebben. Het is inderdaad nooit zwart-wit en met jouw argumenten kun je op zijn minst bezwaar maken idd.

  29. idd goed lezen en checken hoeveel korting je krijgt bij invisibleshield … ik kreeg zojuist zelfs 30% korting (en die wordt niet ‘nog’ hoger als je de code van iphoneclub gebruikt) zonder code invoeren

  30. Zojuist nog even gebeld met T-Mobile. Blijkt dat unlocken nog wel ‘1 of 2 maanden’ kan duren.

    Da’s toch bizar en onacceptabel? Hoe nu verder?

  31. @mjorte

    In de prijslijst staat (ja, nu ook nog) dat het tussen 1-3 maanden 120 euro kost. Stel dat je NU de aanvrage doet, dan betaal je dus 120. Als het unlocken 1-2 maanden duurt staat dat dus in geen verhouding tot de opgegeven periodes. Betaal je dan 120 euro voor als het ze lukt om het voor het einde van de 1-3 maanden te doen of betaal je minder omdat ze het niet voor elkaar krijgen het in die periode daadwerkelijk vrij te geven.

    Redelijke termijn, dat is het uitgangspunt. Mag je verwachten dat TMO het kan doen binnen een paar dagen tot 2 weken na aanvrage? Ik denk het wel. Anders zouden de staffels van 1-3 maanden enzovoort nergens op slaan.

    BTW: Er staat ook nog steeds een vermelding in over MMS kosten….

  32. T-Mobile die zegt dus tegen iedereen wat anders. Dit antwoordden ze mij slechts 2 dagen geleden op mijn vraag over het unlocken:

    ========

    Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

    U geeft aan dat u uw Apple iPhone inmiddels ontvangen heeft en u vraagt hoe u uw simunlockcode kunt ontvangen. Hiervoor kunt u terecht op My T-Mobile. Na het inloggen kiest u aan de rechterkant van het scherm direct voor ‘Sim-unlockcode aanvragen’. Indien mogelijk toont T-Mobile u de simunlockcode binnen enkele ogenblikken, uiteraard met een duidelijke gebruiksaanwijzing. Zo niet, dan dient u de code zelf bij T-Mobile Klantenservice aan te vragen en ontvangt u hierover in een later stadium schriftelijk bericht.

    U kunt uw simunlockcode eventueel ook telefonisch aanvragen bij T-Mobile Klantenservice via het gratis nummer 0800 – 7111. Houdt u uw IMEI-nummer alstublieft bij de hand. U vindt dit nummer door op uw mobiele telefoon *#06# in te toetsen of door achter de batterij van uw toestel te kijken. Verder kunt u natuurlijk een reactie versturen op dit e-mailbericht, met daarin de volgende gegevens:

    – uw mobieletelefoonnummer;
    – het merk en type toestel;
    – het IMEI-nummer van het toestel;
    – het adres waarnaar wij de unlockcode kunnen versturen.

    Wij vertrouwen erop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

    Met vriendelijke groet,
    T-Mobile Klantenservice BV

    Marco Amersfoort

    ========

    Dusss….. :-S

  33. Mijn collega heeft ook een unlock code aangevraagd vorige week. Hij belde vandaag om naar de status te vragen. Blijkt dat de aanvraag is geweigerd. Mijn collega is hierover niet geinformeerd en ook konden ze geen reden geven van de weigering…

  34. Weet iemand of er al meer informatie is over de officiele unlock procedure? Iemand bij de servicedesk van t-mobile vertelde dat apple nog geen unlock codes heeft ‘vrij gegeven’. Lijkt me niet de juiste weergave van feiten, want recentelijk werd nog gemeld dat er geen ‘koppeling’ was tussen apple en t-mobile.

    MR

  35. Vandaag weer contact gehad met t-mobile. Men geeft aan dat ‘apple’ de unlock codes nog niet vrij heeft gegeven. Geen data, geen planning geen info. ‘Belt u maar met APPLE’.

    Apple: 0900 77 77 703. Keuze 4= iphone. Neemt u contact op met uw provider.

  36. Weet iemand of het vandaag de dag al mogelijk is om je iPhone legaal te laten unlocken door T-Mobile?

  37. nee, nog steeds niet.. ook geen enkel bericht van tmobile

  38. Dus het zou nu legitiem zijn om eenzijdig mijn contract op te zeggen per direct?

  39. Geen idee. Irritant is het wel op z’n minst.

  40. http://www.bright.nl/gratis-en-legaal-je-iphone-3g-simlockvrij-via-t-mobile

    Het magische telefoonnummer dat je moet bellen is 070-3056007. Je geeft vervolgens het IMEI-nummer van je iPhone 3G door (zie Instellingen : Algemeen : Info of bel #*06#) en een kwartiertje later is je toestel simlockvrij in de database van Apple. Doe een simkaart er in naar keuze, ook van andere operators als KPN of Vodafone, en sluit je iPhone 3G aan op je computer en start iTunes. Voila: een simlockvrije iPhone 3G! De dienst is van T-Mobile maar de woordvoerders van T-Mobile weten desgevraagd nog van niks. Bright werd getipt door Maarten Roelofs, zeer waarschijnlijk de eerste Nederlander die legaal zijn iPhone 3G heeft ge-unlocked via T-Mobile. Een update en reacties volgen spoedig.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.