Knab met Apple Pay.

Reacties voor: Apple Pay bij Knab vanaf nu beschikbaar: zo ga je van start

Eindelijk is er weer een nieuwe Nederlandse bank met Apple Pay bij. Klanten van Knab kunnen nu Apple Pay gebruiken. Het werkt zowel met particuliere als zakelijke rekeningen.
Benjamin Kuijten | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 40 reacties

  1. Zou heel mooi zijn… Dan hebben we de zakelijke rekeningen op Apple Pay, dan alleen Regiobank nog.

  2. Geen Apple Pay is voor mij geen bankzaken. Ik zit er sterk over na te denken om over te stappen van de ABN naar ASN, maar dit is echt een blocking issue voor mij.

    En meer mensen waar ik dit van weet. Het lijkt misschien kortzichtig om daar alleen je bank op uit te kiezen, maar het is een hoop gemak en gewenning ondertussen.

    Het zou anders ook mooi zijn als de Volksbank loslaat waarom het niet lukt. KNAB doet dit wel en dan weet je gewoon dat ze er wel mee bezig zijn. Dat geeft vertrouwen.

  3. Yes! Dan is het direct gedaan met Bunq voor mij. 🙂

  4. Knab beweert in reclames altijd technisch vooruitstrevend te zijn en te luisteren naar klanten. Ik loop al sinds de introductie in Nederland om Apple Pay te vragen en kreeg steevast ontwijkende antwoorden van Knab. Ben blij dat het er nu eindelijk aan lijkt te komen, dat de app klaar is voor de Wallet lijkt me een dikke hint. Maar met zulke beweringen in je commercials vind ik het wel treurig dat het zo lang heeft moeten duren.

  5. Too little too late. Juist alles bij de KNAB weggehaald een naar de BUNQ over gezet. Bunq is eigenzinnig maar wel superieur met de app / features, althans de core banking features (de kumbaja/boom/social-knuffel functies graag zou willen kunnen uitzetten).

  6. Knab beloofd ons al meer twee jaar Applepay. Het heeft al twee jaar “top prioriteit”. Zelfs nu lukt het ze nog niet om beloftes van eind maart waar te maken. Trekken ze de keutel een maand voor de lancering weer in. Schandalig dat een bank die zich profileert als “innovatieve online bank” het niet voor elkaar krijgt om dit te implementeren.

    Zeker met de huidige Corona tijd verwacht je contactloos te kunnen betalen.

    Hier inmiddels al mijn geld bij knab weg gehaald. Waardeloze bank met een hoop loze beloftes naar mijn idee

  7. Origineel geplaatst door Jos de Groot
    Knab beloofd ons al meer twee jaar Applepay. Het heeft al twee jaar “top prioriteit”. Zelfs nu lukt het ze nog niet om beloftes van eind maart waar te maken. Trekken ze de keutel een maand voor de lancering weer in. Schandalig dat een bank die zich profileert als “innovatieve online bank” het niet voor elkaar krijgt om dit te implementeren.

    Zeker met de huidige Corona tijd verwacht je contactloos te kunnen betalen.

    Hier inmiddels al mijn geld bij knab weg gehaald. Waardeloze bank met een hoop loze beloftes naar mijn idee

    Ik ben ook weggegaan. Ook al komen ze deze belofte nu wel snel na dan geeft de historie met hun beloftes geen vertrouwen met toekomstige plannen.

  8. @Ronald: Precies mijn idee… Van een innovatieve bank verwacht je dat ze de technologische ontwikkelingen kunnen volgen en (wanneer) interessant op korte termijn kunnen implementeren. Inmiddels is wel duidelijk geworden dat er weinig technische hoogvliegers bij KNAB werken. Hoe groot kunnen de problemen zijn als je hier al maanden mee bezig bent. Dan moet dit toch binnen een maand op te lossen zijn..

    Ik ben inmiddels tevreden bunq gebruiker

  9. Knab was in het begin wel innovatief. Tegenwoordig lijkt dit geen prioriteit meer te hebben. Het wordt een bank als alle anderen. Waarom ook dat vage ontwijken van concrete vragen. Ik heb ook wel eens een tweet gestuurd en krijg ook zo’n standaard antwoord. Wees gewoon transparant en zeg wat je plannen zijn.

  10. Nog een voorbeeld: geen mogelijkheid om direct bij een af- of bijschrijving een push bericht te ontvangen. Alleen een soort samenvatting aan het eind van de dag. Ik heb alleen ABN als referentie maar daar is die mogelijkheid er gewoon. Stelde er een vraag over en kreeg dit als antwoord: “Het is ook zeker iets waar we de meerwaarde van zien. Ik zal het als suggestie voor je doorgeven!”. Tsja..

  11. Origineel geplaatst door Oude sok
    Nog een voorbeeld: geen mogelijkheid om direct bij een af- of bijschrijving een push bericht te ontvangen. Alleen een soort samenvatting aan het eind van de dag. Ik heb alleen ABN als referentie maar daar is die mogelijkheid er gewoon. Stelde er een vraag over en kreeg dit als antwoord: “Het is ook zeker iets waar we de meerwaarde van zien. Ik zal het als suggestie voor je doorgeven!”. Tsja..

    Ja dan weet je zeker dat ze er niks mee doen. Ik overweeg sterk om te vertrekken bij Knab.

  12. Knab is zn eigenzinnigheid verloren nadat het management volledig is vervangen door Aegon mensen, en het is wachten op het moment de naam Knab ook volledig verdwijnt. “De bank van morgen” is ingehaald door de grootbanken. Niet onderscheidend meer, het feit dat Apple Pay nog steeds noet beschikbaar is bij deze eens toonaangevende online bank is veelzeggend.

  13. Vanaf Juli 2019 zal het twee jaar zijn dat ik Apple Pay gebruik, sinds de introductie van ING. Het is normaal geworden en voor de meeste mensen is het dan ook ingeburgerd en als normaal worden beschouwd. Banken die het nog gaan introduceren of dat nog steeds niet hebben gedaan, lopen achter de feiten aan.

  14. Knab is een jaar of twee vooruitstrevend geweest, kwam toen stil te staan en de laatste verdovingsprik is gegeven toen Knab met Aegon fuseerde. Het is een fijne bank met (denk ik) een van de beste mobiele apps. Maar de innovatie is er geheel uitgezogen. Alle oude, logge grootbanken bieden de nieuwste technologieën, Knab is al ruim anderhalf jaar haar klanten aan het lijntje aan het houden met de uitspraak dat ze “binnenkort verwachten Apple Pay te kunnen aanbieden”. Er is niets mis met niet innovatief (meer) zijn, je moet alleen niet doen alsof.

  15. In de nieuwste voorwaarden van KNAB staat:
    “[…] Gebruik je Apple Pay? Dan gelden de voorwaarden Apple Pay. […]”

    Heeft iemand een idee per wanneer KNAB daadwerkelijk Apple Pay ondersteunt?

  16. Dit is exact de reden waarom ik van knab ben overgestapt naar andere bank.

    Na ruim een jaar van vage beloftes en ontwijkende antwoorden vond ik t wel mooi geweest. Jammer want knab begon innovatief maar is inmiddels aan alle kanten ingehaald (en duur in vergelijking met andere banken).

  17. (Red.) In de nieuwe voorwaarden van Knab wordt Apple Pay vermeld. Het artikel is hiervoor aangepast.

  18. Voor mij heeft het te lang geduurd en ben inmiddels over naar Bunq. Veel duurder maar dan heb je ook echt alle opties.

  19. Ik deel de mening die hierboven wordt gepresenteerd omtrent het innovatieve karakter, maar wil daarbij wel twee kanttekeningen maken:
    1) De klantenservice van Knab is naar mijn mening van een veel hoger niveau dan welke andere bank of grote partij. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de medewerkers eerlijk zijn over de ‘fouten’ van de bank en later die dag nog terugbellen om een tegemoetkoming aan te bieden. Dit is voor mij een enorm pluspunten en mag ook zeker benoemd worden.
    2) Daarnaast begreep ik, ook al is dat mijn inziens een beperkt excuus, dat Knab als eerste bank in NL de heridentificatie heeft afgerond. Voor een relatief kleine bank zoals Knab is dat een behoorlijke opgave waardoor de een grootdeel van de capaciteit in het teken van deze herindentificatie is komen te staan. Als het goed is is dit (zo goed als) afgerond waardoor hopelijk het innovatieve karakter weer de boventoon mag gaan voeren.

    Voor mij blijft Knab nog steeds een sterk aanbod met 5 betaalrekeningen voor 5 euro p.m. Dat lukt bij geen een andere bank.

  20. @Jos de Groot: Hetzelfde geldt voor De Volksbank en alles wat daar aan banken onder hangt: “we zijn in gesprek” is steevast het (nietszeggende) antwoord, al dik 1,5 jaar lang. Ik heb er een hard hoofd in of zij überhaupt ooit nog Apple Pay gaan introduceren. Ik steun ASN van harte, maar het is een keer klaar. Ik geef ze tot einde volgende maand, daarna stap ik over naar een bank die wel met de tijd meegaat.

  21. Origineel geplaatst door Lemco
    Vanaf Juli 2019 zal het twee jaar zijn dat ik Apple Pay gebruik, sinds de introductie van ING. Het is normaal geworden en voor de meeste mensen is het dan ook ingeburgerd en als normaal worden beschouwd. Banken die het nog gaan introduceren of dat nog steeds niet hebben gedaan, lopen achter de feiten aan.

    ING was de eerste, maar loopt nu zelf achter de feiten aan.

    Apple Pay op je zakelijke rekeningen: NOPE
    Apple Pay op je Business Card: NOPE

    Ik overweeg daarom geleidelijk over te stappen naar een bank die het wel heeft of tijdelijk een zakelijke betaalrekening te openen bij een bank die Apple Pay wel heeft.

  22. (Red.) Artikel bijgewerkt na aankondiging van Knab.

  23. Fijn, eindelijk is het hoge woord er inderdaad uit.

  24. Wat zijn jullie ervaringen met Knab? Ze zeggen altijd dat ze vooruitstrevend zijn in tech, maar dit spreekt het een beetje tegen. Ik zit nu bij bunq en daar ben ik over het algemeen zeer tevreden over, maar er zijn toch zaken waar ik minder happy om ben. Ik ben benieuwd of Knab een goed alternatief is.

  25. @Ernst: wat zijn de voordelen van Knab ipv Bunq?

  26. Ik ben afgelopen week, na vier jaar bunq, over gestapt naar Knab. Het niet hebben van Apple Pay was wel een dingetje maar gelukkig komt het eraan. Bunq is een absolute fintech bank maar ze maken één grote fout. Ze opereren als een software bedrijf. Ze lanceren nieuwe features te vroeg en lossen bugs op in nieuwe updates. Daarnaast ontbreekt een gebruiksvriendelijke en met name overzichtelijke app. Er worden telkens nieuwe features toegevoegd zonder aan structuur te denken. En last but not least, houd je transacties goed in de gaten (zeker bij terug pinnen). Bij mij is dit vaker fout gegaan (geld afgeboekt in plaats van bijgeboekt of dubbele afboekingen) met al het gezeur van dien. Ik was er helemaal klaar mee.

  27. @Ro: en heeeel tevreden met Knab. Al een jaar of vijf klant. Had pas de overstap gemaakt naar ABNAmro omdat we daar zakelijk al klant zijn. Dacht alles bij één da’s makkelijk, Direct Knab opgezegd en overstapservice aangevraagd. Maar had eigenlijk meteen spijt. Dus een nieuwe rekening aangevraagd. En zet alles weer terug naar KNAB. ik vind het top en zeker met  pay. Super helpdesk snel antwoord overzichtelijk goedkoop. Dus zeker een aanrader

  28. Vanochtend kreeg ik de melding in de KNAB app dat ik Apple Pay kan activeren.

  29. Na een aantal pogingen ook de kaart kunnen toevoegen aan de wallet!

  30. Activeren is nu mogelijk!

  31. (Red.) Apple Pay is nu beschikbaar bij Knab.

  32. Origineel geplaatst door Harld
    @Ro: en heeeel tevreden met Knab. Al een jaar of vijf klant. Had pas de overstap gemaakt naar ABNAmro omdat we daar zakelijk al klant zijn. Dacht alles bij één da’s makkelijk, Direct Knab opgezegd en overstapservice aangevraagd. Maar had eigenlijk meteen spijt. Dus een nieuwe rekening aangevraagd. En zet alles weer terug naar KNAB. ik vind het top en zeker met  pay. Super helpdesk snel antwoord overzichtelijk goedkoop. Dus zeker een aanrader

    Ah oke, dat klinkt wel een beetje hoe ik bunq ervaar. Thanks voor je reactie. Niet een heel groot verschil dus, behalve de prijs dan. Betaal nu 8 euro en dat gaat nu naar 9 euro. Voor alleen die paar euro ga ik niet overstappen.

  33. Benieuwd of er veel mensen overstappen naar Knab nu Bunq de prijzen verhoogd heeft..

  34. Eindelijk 🎉🎉🎉, ben supper blij na lang wachten eindelijk, ik gebruikte al me bunq creditcard voor me online aankopen en nu knab toegevoegd, ze zeggen tenslotte wie geduld is wordt beloond…

  35. Ik zit bij Bunq, Knab en ING. Van deze drie heeft de ING de beste app wat mij betreft. Heel overzichtelijk. Alleen jammer dat ze recentelijk zijn begonnen met reclame banner in de app. De app van Bunq is echt een verschrikking, totaal onoverzichtelijk en verwarrend, ik kan er niet aan wennen. De Knab app gebruik ik niet vaak (is zakelijk en doet personeel) maar ik hoor daar geen klachten over. Erg gelukkig met Apple Pay ondersteuning, nu hoef ik de zakelijke pas niet meer mee te nemen.

  36. Origineel geplaatst door Sander
    Benieuwd of er veel mensen overstappen naar Knab nu Bunq de prijzen verhoogd heeft..

    Zitten er nog mensen bij bunq dan? Ik lees zoveel negatieve verhalen over bunq.

  37. Origineel geplaatst door Sander
    Benieuwd of er veel mensen overstappen naar Knab nu Bunq de prijzen verhoogd heeft..

    Origineel geplaatst door Frank

    Zitten er nog mensen bij bunq dan? Ik lees zoveel negatieve verhalen over bunq.

    Ik (nog…) wel.

    Wil niet alles gaan verhuizen. Het werkt zo soepel. Maar voor iets dat stabiel moet zijn, is Bunq eigenlijk niet meer te vertrouwen. Maar tegelijkertijd krijg je ook niet zo enorm veel voor je geld meer. Lijkt mij dat de prijsverhoging komt als gevolg van het verlies van klanten.

  38. Mooi hoor. Kan ik mn knab pinpas eindelijk opbergen.
    Nu alleen nog wachten totdat ing zakelijk Applepay ondersteund.

    Lukt het iemand om Apple Music via Apple pay te laten betalen. Mij lukt het niet. Kan Apple Pay wel als betaling toevoegen maar vervolgens niet mn creditcard verwijderen. ‘Ten minste 1 betaalmethode moet bekend zijn.’ Dus dan wordt het nog steeds via mn creditcard afgeschreven…

  39. @Mike: Mogelijk staat er nog een maandelijkse betaling gepland van je huidige betaalmiddel. Check je abonnementen even en zet dit stop. Dan betaalwijze aanpassen en abonnementen weer activeren. Volgens mij lost dat het op want ik heb dit zelf ook gehad .

  40. @Frank: Het was een tijdje erg slecht. 100% te vertrouwen vind ik bunq ook niet, heb daarom m’n dagelijkse bankzaken bij bunq (bepaald bedrag per maand dat ik van mezelf kan opmaken, en een rekening voor boodschappen, eentje voor brandstof auto, beetje dat, vluchtig geld en Apple Pay), en dan mid long term abn (reserveringen) en Triodos voor m’n spaargeld. In die situatie vind ik bunq heerlijk.

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.