Reacties voor: Tip: Kapotte iPhone buiten de garantie omruilen bij Apple

Als je iPhone kapot gaat buiten de garantie, is er toch nog een mogelijkheid om goedkoop een nieuwe te krijgen. Bied je iPhone ter reparatie aan bij de Apple Store.
Gonny van der Zwaag | iCulture.nl - · Laatst bijgewerkt:

Reacties: 55 reacties

  1. En als ik mijn oude iPhones wil reparen, zou dat dan nog kunnen? ik denk hier dan aan de iphone 2G en de 3GS.

  2. Dit is zelfs goedkoper dan het omruilen van je iPhone via de toestelverzekering van je provider.

    Deze info klopt helaas niet Gonny. Als je verzekerd bent bij Vodafone heb je via Marsh insurance een eigen risico van €45 per reparatie waarop je 3 maanden garantie hebt.
    ken je feiten 🙂

  3. @Mark: We hebben het hier over twee verschillende dingen.

    Jij: iPhone-verzekering met gedekte schade, eigen risico €45.

    Ik: iPhone-verzekering, schade niet gedekt, dus ook geen reparatie voor rekening van de verzekeraar.

    Daar komt nog bij: jij hebt het over een reparatie, ik heb het over iPhones die niet meer gerepareerd kunnen worden. Klein verschil 😉

  4. Inderdaad is de omruil service van Apple een goed alternatief. Mijn zoon had iPhone 3GS in Parijs laten vallen (mijn oude iPhone van 3 jaar oud). Glas stuk. Groot verdriet ! De Apple store ruilde de iPhone om voor een nieuwe voor 150 euro. Prima service en uitstekend geholpen door genius bar.

  5. Is het kapot toestel enkel om te ruilen in het 1e jaar of ook tot het 2de jaar na aankoop ?

  6. Kan je ook nog de eerste iphone repareren of de 3g?

  7. Vorig jaar iPhone 4s stukgegaan (telefoon dacht soms spontaan dat er een koptelefoon inzat terwijl dit niet zo was).

    Telefoon opgestuurd via phone house naar dynafix en die zeiden waterschade. Ik wist zeker dat men iPhone nooit in contact met water was geweest. Hun voorstel nieuw toestel kopen voor €300 of €37,5 toestel kapot terug laten sturen

    Na wat heen en weer getrek bij de phonehouse (3 weken lang) een deal kunnen sluiten phonehouse €150 en ik €150

  8. Hele belangrijke toevoeging: de toestellen kunnen alleen omgeruild worden als ze compleet origineel zijn, dus nooit reparaties aan uitgevoerd zijn bij andere “goedkope” winkels. Daarnaast ook belangrijk, je moet wel een afspraak maken en zelf zorgen voor een backup van je telefoon want je ruilt hem per direct om. Als je een toestel hebt van buitenlandse komaf kan het zijn dat hij weer geactiveerd moet worden met een simkaart van de oorspronkelijke provider uit het buitenland. En CMDA toestellen vallen hier buiten. En de prijzen toen ik het de laatste keer vroeg zijn 149€ voor 3GS en 4, 199€ voor 4S en 230€ voor een iPhone 5.

  9. Al had ik dat nou eerder geweten… Twee jaar terug m’n iPhone 4 opgestuurd naar reparatieservice ivm waterschade. Het moederbord beschadigd, dus reparatie had geen zin. Voor 25 euro zouden ze m’n kapotte iPhone weer terug sturen. Ik vond dit destijds geldverspilling en heb daarom van retournatie afgezien. Achteraf niet zo slim dus…

  10. Origineel geplaatst door Saik0
    Hele belangrijke toevoeging: de toestellen kunnen alleen omgeruild worden als ze compleet origineel zijn, dus nooit reparaties aan uitgevoerd zijn bij andere “goedkope” winkels. Daarnaast ook belangrijk, je moet wel een afspraak maken en zelf zorgen voor een backup van je telefoon want je ruilt hem per direct om. Als je een toestel hebt van buitenlandse komaf kan het zijn dat hij weer geactiveerd moet worden met een simkaart van de oorspronkelijke provider uit het buitenland. En CMDA toestellen vallen hier buiten.

    Zolang de reparatie met origineel apple onderdelen wprdt gedaan is dit niet te zien bij Apple zelf. Een reparatie laat namelijk geen sporen achter…

  11. Dus m.a.w. zou mijn oude 3GS waarvan het scherm niet meer werkt ‘geruild’ kunnen worden voor €149?

  12. Toch jammer dat de informatie in dit bericht niet juist is. Het omruilen van het toestel is bij Vodafone via de toestelverzekering helemaal geen 338,- maar slechts een eigen risico van 45,- euro. Dat is toch beduidend goedkoper dan wat er hier beweert wordt, zelfs stukken voordeliger dan bij Apple zelf.
    Als je geen verzekering hebt op je toestel dan is het een ander verhaal, maar hier staat een vergelijking met een vodafone toestelverzekering en dan is dit nieuwsbericht toch echt enorm onjuist. Jammer om providers (die toch altijd al onder vuur liggen, want ze kunnen het tenslotte nooit goed doen) op deze manier nog negatiever in het nieuws te brengen.

    En gezien er meer mensen op deze manier reageren is de bewoording die in dit artikel is gebruikt blijkbaar dermate onduidelijk dat daar journalistiek gezien beter naar gekeken had kunnen worden.

  13. @Ronald: Lees nog even mijn eerdere reactie (en het updateblok in het artikel). Jij hebt het over telefoons met toestelverzekering waarbij de schade gedekt is. In dat geval betaal je 45 euro eigen risico, je laat de reparatie uitvoeren en daarmee is de kous af. Telefoon gerepareerd, iedereen blij.

    Waar het in mijn artikel over gaat, zijn toestellen die zodanig kapot zijn, dat ze niet meer te repareren zijn. En (belangrijk punt, dus let op!) het gaat om schade die NIET gedekt is door de toestelverzekering. In dat geval zit je met een kapot toestel en lijkt de situatie uitzichtloos.

    In dit artikel probeer ik mensen juist te wijzen op de reparatieregeling van Apple, waarbij je ook toestellen kunt inleveren die niet meer gerepareerd kunnen worden. Ik spreek geen waardeoordeel uit over providers.

    Ik heb delen van het artikel vetgedrukt gemaakt en in blauwe blokken geplaatst om soortgelijke misverstanden te voorkomen.

  14. @Ronald: Vermeldt hier dan ook even hoe veel premie je per maand betaalt. Volgens mij is dat €15 per maand. Na twee jaar heb je dus €360 aan premie betaald. Da’s best veel.

  15. Voorkom het door een g gorm extreme case te kopen ,lelijk maar je iphone gaat niet meer zo snel kapot 😉

  16. Apple rekent inderdaad een vast tarief voor iPhones die niet meer te repareren zijn. Ik liet laatst ook mijn iPhone 5 per ongeluk vallen en er zat een lelijke kras op. Bij de Apple store konden ze hem voor 229 Euro gewoon omruilen. De aankoopverzekering van mijn creditcard dekte dat gewoon gelukkig dus het kostte me alleen mijn eigen risico.

    Eigenlijk is een verzekering voor je iPhone gewoon overbodig. Het risico bij schade is maximaal 230 Euro, dus dat kan je beter sparen dan maandelijks premie te betalen. Alleen bij diefstal zit je dan met een hogere schadepost.

  17. Origineel geplaatst door Gonny van der Zwaag
    @Ronald: Lees nog even mijn eerdere reactie (en het updateblok in het artikel). Jij hebt het over telefoons met toestelverzekering waarbij de schade gedekt is. In dat geval betaal je 45 euro eigen risico, je laat de reparatie uitvoeren en daarmee is de kous af. Telefoon gerepareerd, iedereen blij.Waar het in mijn artikel over gaat, zijn toestellen die zodanig kapot zijn, dat ze niet meer te repareren zijn. En (belangrijk punt, dus let op!) het gaat om schade die NIET gedekt is door de toestelverzekering. In dat geval zit je met een kapot toestel en lijkt de situatie uitzichtloos.In dit artikel probeer ik mensen juist te wijzen op de reparatieregeling van Apple, waarbij je ook toestellen kunt inleveren die niet meer gerepareerd kunnen worden.

    Alle schade wordt gedekt door de Vodafone verzekering, zelfs al breng je het toestel in 2 stukken.. Dus nogmaals, de info klopt niet.

  18. @Mark: In de voorwaarden van de Vodafone-toestelverzekering (hier te lezen) staat een aantal punten onder het kopje ‘Wat niet onder de dekking valt’. Bijvoorbeeld bij punt e: grove nalatigheid. Zo staan er nog wel meer punten in de voorwaarden, waardoor er geen dekking is.
    Dat de verzekeraar erg soepel is met claims, is fijn om te weten. Maar onze tipgever had niet zo’n coulante schadeafhandelaar en kreeg de betaalde toestelswap als enige optie.

  19. @Gonny van der Zwaag: Bijna alle schades worden verwerkt en geaccepteerd door Marsh alleen als er geen aktief gebruik wordt gemaakt van het toestel wordt er geen claimnummer meegenomen. Dus : voor de meeste mensen en gevallen dekt de verzekering alle soorten schades gewoon voor 45 euro. Je zou eens een goede case als voorbeeld kunnen geven zodat mensen een duidelijk beeld hebben wanneer je geen claimnummer ontvangt. Scheelt weer in het kwaaie daglicht voor Vodafone.

  20. Iphone 5 laten vallen en het scherm was stuk afspraak gemaakt Bij Apple Amsterdam hebben ze hem om geruild voor een andere. Moest 239 euro betalen.

  21. Ik heb mijn kapotte iphone 4 bij de Apple store Amsterdam om kunnen ruilen voor een remanufactured model voor 150 euro.

  22. Defecte iPhone 4S, niet meer te gebruiken en buiten garantie. Bij Dynafix (via Vodafone) kon ik ‘m omruilen voor een refurbished toestel voor 240,-. Bij de Apple store had ik voor 150,- een refurbished… Keuze was snel gemaakt.

  23. @Gonny van der Zwaag: Er klopt hier echt geen hout van. Ik werk al 15 jaar in de telecom en dit soort bedragen voor swap zie je écht alléén bij gevallen waar er geen toestelverzekering op is afgesloten. Wat heeft een dergelijke verzekering voor nut als schade bij pech niet wordt gedekt. Vandaag had ik een klant die €283,- moest betalen voor een swap 4s. Dan is een swap in de €300,- voor een iPhone 5 wel redelijk en niet raar. Ik vindt dat in dit hele artikel en jou reacties totaal verkeerd wordt omgegaan met de term toestelverzekering. En wat voorwaarden betreft, ik weet zelfs van een verzekering waar daarin staat dat ze geen vochtschade dekken maar claim toekennen doen ze wel. Doen ze dat niet als zijnde oneigenlijk gebruik stel jij je op als de gebeten hond met pech en ze helpen je alsnog. Vertel mij niets over het wel en wee van verzekeringen. Je doet er wijzer aan de mensen in de winkels te vragen hoe het werkt, of mij 😉 Dit zijn de feiten.

  24. Origineel geplaatst door Peter
    Al had ik dat nou eerder geweten… Twee jaar terug m’n iPhone 4 opgestuurd naar reparatieservice ivm waterschade. Het moederbord beschadigd, dus reparatie had geen zin. Voor 25 euro zouden ze m’n kapotte iPhone weer terug sturen. Ik vond dit destijds geldverspilling en heb daarom van retournatie afgezien. Achteraf niet zo slim dus…

    Hier hetzelfde, maar dan een paar jaar geleden met een 3G. Hij was total loss (in de wc gevallen) en idd gaf ik hem op omdat de reparatiekosten te hoog uit zouden vallen. Had ik ‘m maar voor een paar honderd euro om geruild….

  25. @Flieps: ik weet niet waar jij je verzekering hebt lopen maar bij Vodafone betaal je bij lange na geen 15 per maand. Je betaald tussen de 8 en 10 euro per maand. Bovendien is het wel erg zwart wit om dan meteen 24 maanden te rekenenen want een schade kan ook zeker (in de meeste gevallen) eerder dan dat plaasvinden. Daarbij kun je bij Vodafone altijd (!!!!) je verzekering beeindigen. Je zit hier dus nooit 1 of 2 jaar aan vast.

    @Gonny van der Zwaag: Bij Vodafone verzekering zijn alle schades gedekt, zolang het toestel fysiek, in welke hoedanigheid dan ook, nog aanwezig is. Ook waterschade en ook schade die niet te herleiden is. Zelfs als je telefoon in 5 stukken ligt, is het verzekerd. En dan krijg je dus gewoon voor 45,- een nieuwe iphone. Dus die vergelijking is gewoon een beetje uit zijn verband gerukt in negatieve zin.

  26. Zo zie je maar Gonny, hoe betrokken Vodafone mensen zijn bij hetgeen wat ze aanbieden. ( er vanuit gaande dat er collegas van me tussenzitten hier )

  27. Gonny, verder ben je een briljante journaliste en mis ik geen enkel bericht van de iphoneclub. Jullie “club” is voor mij de heilige graal op het gebied van (apple ipad &) en iphone, maar in deze tip had de journalistieke onderbouwing beter en duidelijker gekund, zeker als je met voorbeelden bepaalde zaken wilt verduidelijken die dan vervolgens niet helemaal juist zijn en daardoor negatief kunnen worden opgevat.

  28. Ik heb alle opmerkingen over verzekeringen uit het artikel weggehaald. Mijn intentie was om mensen op de omruilregeling van Apple te wijzen, die mogelijk gunstiger voor je kan uitpakken dan het kopen van een nieuwe iPhone. Door toestelverzekering te noemen maakte ik de zaak onnodig complex en raakte ik duidelijk een gevoelige snaar. Excuses daarvoor. Het artikel noemt nu alleen nog de omruilregeling van Apple.

    Iedereen die iets over verzekeringen wilde melden heeft inmiddels de kans daartoe gehad. Wie verder wil praten over verzekeringen kan o.a. hier terecht.

  29. Origineel geplaatst door Saik0
    Als je een toestel hebt van buitenlandse komaf kan het zijn dat hij weer geactiveerd moet worden met een simkaart van de oorspronkelijke provider uit het buitenland.

    Dit klinkt toch wel erg vreemd, ik heb een IPhone4 uit Spanje die met een Movistar sim geactiveerd is in Spanje. Knap als ze in de Apple store in Amsterdam er voor zorgen dat een toestel wat ik daar evt zou omruilen met deze regeling weer zo instellen dat er een Movistar activatie nodig zou zijn. Komt bij dat als je iPhone dermate kapot is om voor deze regeling in aanmerking te komen, dan kunnen ze volgens mij niet eens achterhalen van welke provider het toestel origineel af komt.

  30. Origineel geplaatst door J05B
    Zolang de reparatie met origineel apple onderdelen wprdt gedaan is dit niet te zien bij Apple zelf. Een reparatie laat namelijk geen sporen achter…

    Geloof mij, dat is zichtbaar. Daarnaast zijn de originele onderdelen genummerd en terug te traceren af fabriek. En daaaarnaast zijn er geen originele onderdelen in omloop zoals sommige reparatie centra beweren. De onderdelen hebben altijd een aantal andere kenmerken waardoor ze te onderscheiden zijn, ze zijn daar echt niet achterlijk.

    Origineel geplaatst door Jampie
    Dit klinkt toch wel erg vreemd, ik heb een IPhone4 uit Spanje die met een Movistar sim geactiveerd is in Spanje. Knap als ze in de Apple store in Amsterdam er voor zorgen dat een toestel wat ik daar evt zou omruilen met deze regeling weer zo instellen dat er een Movistar activatie nodig zou zijn. Komt bij dat als je iPhone dermate kapot is om voor deze regeling in aanmerking te komen, dan kunnen ze volgens mij niet eens achterhalen van welke provider het toestel origineel af komt.

    De gegevens zijn gekoppeld aan het serienummer niet aan het toestel, de activatie van het toestel gebeurt online vanuit een database waaruit je gegevens opgehaald worden. Als deze uit het buitenland komt zal deze op dezelfde manier geactiveerd moeten worden als af fabriek in land van herkomst.

  31. @Mark: Mijn hemel Mark, zijn alle Vodafone medewerkers zulke enorme zeikerds. Krijg je betaald om dit soort berichten te plaatsen??
    Er staat toch duidelijk dat het om de volgende situatie gaat:
    • De iPhone is niet meer te repareren (is dus total-loss).
    • En: een eventueel afgesloten toestelverzekering dekt de schade niet.
    • En: de garantie is verlopen of niet geldig voor dit type schade.

    Gaat dus duidelijk om de situatie waarin mensen GEEN garantie hebben en GEEN of een NIET DEKKENDE verzekering. Gonny maakt die mensen er op attent dat er dan dus toch nog een relatief “goedkope” oplossing is om aan een nieuwe iPhone te komen. Wees blij dat dit soort info gedeeld word.
    Zie de berichten hierboven waarin mensen, die dit dus niet wisten, achteraf balen dat ze hun telefoon niet op deze manier omgeruild hebben.

    Wat heeft het voor zin om op dit artikel te reageren en te promoten voor een verzekering die de schade WEL dekt?? Het gaat hier over mensen die de schade NIET gedekt kunnen krijgen omdat ze geen of geen dekkende verzekering hebben.

    Maar goed…. je baas zal trots op je zijn !!!

  32. @Gonny van der Zwaag: Word je nooit moe van al die mensen die commentaar geven terwijl ze het artikel maar half gelezen hebben? Mijn respect heb je in elk geval voor het rustig blijven uitleggen.

    @de Vodafone medewerkers die zich hier blijkbaar onheus bejegend voelen, even jullie Vodafonebrilletje afzetten en nog een keer lezen graag.

    @David75: We hadden blijkbaar allebei dezelfde frustratie 🙂 Hopelijk is het kwartje na jouw uitleg eindelijk gevallen!

  33. Bedankt Gonny, goeie heldere tip, wist ik niet.(Mijn iPhone4 is vorig jaar vijf dagen voor het verlopen van de garantie probleemloos omgeruild in de Apple Store A’dam … kapotte homeknop)Vodafone fan-boys: heerlijk dat jullie zo’n fijne alles dekkende goedkope verzekering hebben die ook nog eens coulant met de kleine lettertjes en regeltjes omgaat … nou nog leren lezen!

  34. Vodafone en lezen… Het blijven 2 verschillende dingen… Nu nog medewerkers die niet zo oververhit reageren. Net artikel Gonny!

  35. Trouwens mijn 3gs is ooit omgeruild met defecte wifi. Het scherm had ik toen zelf al vervangen met “aftermarket” scherm. Gewoon een nieuwe gekregen. Ze controleren echt de onderdelennummers niet. Sterker nog ze maken hem vaak niet eens open…

    Zelfde met microsoft. Doe jij maar eens een case van een nieuwe xbox om een oude met garantie verlopen exemplaar. Geloof me binnen 2 weken heb je een nieuwe!

  36. @Ronald: Ook goed, joh….€10 tot €240 erbij optellen. Maar ga nu niemand wijsmaken dat het ‘maar’ €45 kost.

    @Gonny van der Zwaag: De boodschap is overgekomen. Bij gevalletje vette pech naar Apple gaan.
    Ik heb dezelfde ervaring toen ik mijn iPad heb laten vallen. Kreeg een nieuwe (refurb) voor €250 en dat werd gedekt door mijn verzekering.

  37. @Martin: Ik heb zeker het hele artikel gelezen. Ik ben géén Vodafone medewerker en absoluut vol van waardevolle info over een dergelijk onderwerp. Dit artikel en de reacties van Gonny zijn niet feitelijk en slecht onderbouwt. Beter nog, een ieder die gelooft dat dit onderwerp qua inhoud klopt heeft geen verstand van hoe het werkt. Ik denk dat er of een misverstand is ontstaan of er totaal geen sprake is van een verzekering. Alle info die ik lees kan ik plaatsen in feitelijke ervaring dat ik met recht kan zeggen dat alles in dit artikel slecht uitgezocht is. Het feit dat ik niet eens een reactie krijg op mijn reacties verteld mij, of het nou zelfingenomen klinkt of niet, dat diegene die discussie met mij niet durft aan te gaan. Maakt mij ook niet uit. Ik vind dit artikel zielig en slecht onderbouwd. Is getekend, iemand met 15 jaar meer kennis dan jullie. Stop met deze discussie, het slaat nergens op.

  38. Toch nog een berichtje over dekking op de verzekering. En dan bedoel ik niet de toestelverzekeringen van diverse aanbieders. Veelal geeft de inboedelverzekering een volledige dekking als er binnenshuis iets gebeurd. Laten vallen of een wasbeurtje in de wasmachine is verzekerd!
    En wil je ook een uitgebreide dekking buiten de deur? Met een aanvulling van 5,- per maand ben je ook buiten de deur goed verzekerd. Ook als je hem zelf laat vallen.
    Dus zelfs voor schade aan je Iphone of Ipad, bel je verzekeringsagent. (of stuur mij pm ;-))

  39. Origineel geplaatst door Martin
    @ Gonny, Word je nooit moe van al die mensen die commentaar geven terwijl ze het artikel maar half gelezen hebben? Mijn respect heb je in elk geval voor het rustig blijven uitleggen.@ de Vodafone medewerkers die zich hier blijkbaar onheus bejegend voelen, even jullie Vodafonebrilletje afzetten en nog een keer lezen graag.@ David75 we hadden blijkbaar allebei dezelfde frustratie hopelijk is het kwartje na jouw uitleg eindelijk gevallen!

    🙂
    En verder…. misschien moet deze zinloze discussie inderdaad maar gesloten worden.
    Ik zeg…. slotje op de reacties!!

  40. Misschien een hele stomme, maar denk niet heel onterechte, vraag; is het ook mogelijk om – tegen meerprijs – een upgrade terug te krijgen? Dus ik ruil mijn iPhone 4 in, maar krijg een 5 terug (uiteraard voor de prijs die een 5 zou kosten als je die omruilt)?

  41. Moet ik mijn buiten de garantie, kapotte iPhone dan per sé naar een genius bar brengen of kan ik er gewoon mee naar een official Apple retail store mee gaan?

  42. @Jordy: Lijkt me niet de bedoeling. Dan laat iedereen bij de komst van een nieuw model spontaan z’n iPhone vallen. En die baksteen viel er ook “per ongeluk” op. Denk niet dat Apple hierin trapt.

  43. Dit is handig om te weten. Bedankt voor de tip.

  44. Vodafone verdient pakken met geld op verzekeringen en zal zeer waarschijnlijk zijn medewerkers (extra) compenseren op verkoop ervan. Natuurlijk gaan ze bitchen tegen een goed alternatief 🙂
    Mooi opgeschreven Gonny, dank.

    @Jordy: nee, dat kan niet. Alleen gelijk model voor gelijk model.

  45. Handige tip tnx

  46. Geld dit ook in Belgié?

  47. Geweldige regeling van Apple dus, geen redenen om je toestel apart te verzekeren

  48. Kunnen iPods en iPads op de zelfde manier worden omgeruild bij een Apple store

  49. Origineel geplaatst door Carsten
    @Gonny van der Zwaag: Er klopt hier echt geen hout van. Ik werk al 15 jaar in de telecom en dit soort bedragen voor swap zie je écht alléén bij gevallen waar er geen toestelverzekering op is afgesloten. Wat heeft een dergelijke verzekering voor nut als schade bij pech niet wordt gedekt. Vandaag had ik een klant die €283,- moest betalen voor een swap 4s. Dan is een swap in de €300,- voor een iPhone 5 wel redelijk en niet raar. Ik vindt dat in dit hele artikel en jou reacties totaal verkeerd wordt omgegaan met de term toestelverzekering. En wat voorwaarden betreft, ik weet zelfs van een verzekering waar daarin staat dat ze geen vochtschade dekken maar claim toekennen doen ze wel. Doen ze dat niet als zijnde oneigenlijk gebruik stel jij je op als de gebeten hond met pech en ze helpen je alsnog. Vertel mij niets over het wel en wee van verzekeringen. Je doet er wijzer aan de mensen in de winkels te vragen hoe het werkt, of mij Dit zijn de feiten.

    Ik ben degene die de tip heeft gegeven. Het gaat erom dat bij schade BUITEN DE GARANTIE een prijsopgave wordt gegeven door Dynafix voor het omruilen van het toestel van +-336 euro en dat dezelfde toestelswap bij Apple (wederom schade buiten garantie) maar 240 euro is.

    Dit artikel heeft dus helemaal niks te maken met een toestelverzekering en ik snap dan ook niet waarom iedereen hierover begint. Ja dan betaal je 50 euro eigen risico, maar hierbij moet je al die premie die je al betaald hebt nog optellen.

    Zoals iemand terecht opmerkt, na 1,5 jaar ben je dus goedkoper uit zonder verzekering dan met.

    MAW Dynafix stuurt veel te dure prijsopgaven de deur uit in vergelijking met Apple. Jij stelt 283 euro voor een swap van een 4s. Bij Apple is dit bedrag veel lager:

    Service buiten garantie
    Als u een iPhone hebt die niet in aanmerking komt voor service onder garantie maar wel voor service buiten garantie, voert Apple service uit op uw iPhone tegen kosten voor de service buiten garantie (hieronder weergegeven).

    iPhone-model Service buiten garantie
    iPhone 5 € 241,10
    iPhone 4S € 211,10
    iPhone 4, iPhone 3GS,
    iPhone 3G € 161,10

    Dit zijn de maximale bedragen voor reparatie/swap bij Apple.

  50. Origineel geplaatst door Carsten
    @Martin: Ik heb zeker het hele artikel gelezen. Ik ben géén Vodafone medewerker en absoluut vol van waardevolle info over een dergelijk onderwerp. Dit artikel en de reacties van Gonny zijn niet feitelijk en slecht onderbouwt. Beter nog, een ieder die gelooft dat dit onderwerp qua inhoud klopt heeft geen verstand van hoe het werkt. Ik denk dat er of een misverstand is ontstaan of er totaal geen sprake is van een verzekering. Alle info die ik lees kan ik plaatsen in feitelijke ervaring dat ik met recht kan zeggen dat alles in dit artikel slecht uitgezocht is. Het feit dat ik niet eens een reactie krijg op mijn reacties verteld mij, of het nou zelfingenomen klinkt of niet, dat diegene die discussie met mij niet durft aan te gaan. Maakt mij ook niet uit. Ik vind dit artikel zielig en slecht onderbouwd. Is getekend, iemand met 15 jaar meer kennis dan jullie. Stop met deze discussie, het slaat nergens op.

    Beste Carsten, Ik kan je de prijsopgave van Dynafix voor mijn toestelswap wel toesturen, daarop staat een toestelswap vermeld van € 336,38.

    De prijzen voor een toestelswap bij Apple kan je opzoeken op de site:
    Apple Support bij Garantie en prijzen van Service.

    Daarnaast heb ik een klacht ingediend bij mijn provider en die hebben mij nu aangeboden om het verschil tussen de twee bedragen te crediteren.

  51. @Jurriaan: Zoals ik al in een eerdere reactie aangaf dat er verkeerd werd omgegaan met de term toestelverzekering. Gonny heeft dat erg vaak gebruikt in haar reactie. Vandaar dat ik ook wist dat het ging om een situatie zoals jij beschrijft. Gonny voede de frustraties met de reacties, vandaar ook mijn verzoek te stoppen met de discussie. Blij dat je wat duidelijkheid hebt gegeven. Alles wat jij vermeld ben ik mij al van bewust, Gonny blijkbaar niet. Weet niet wie die persoon is maar zij moet wel beter factchecken voordat ze reageert. Dank voor je reactie

  52. @Carsten: over factchecken gesproken, check even wie de auteur van het artikel is 😉

  53. Kan dit nu ook met een defecte iPod?

  54. @wouter: Dat heb ik ook gedaan en wat zegt dat dan? Dat ik probeer een nutteloze discussie te stoppen die gevoed word door verkeerd gebruik van een woord? Jurriaan heeft het hele gedoe opgelost door de juiste aanvulling te geven en dat was waar het mij om ging. Ik kan er toch niets aan doen dat het niet klopte? Gonny zal echt wel haar best doen, maar dit keer was het gewoon niet helemaal duidelijk voor mensen hoe het in elkaar stak. Getuige de reacties van door sommigen vermeende Vodafone medewerkers, wat niet persé zo hoeft te zijn, die gewoon hun bezorgdheid uiten over de inhoud van haar artikel en reacties. Maar goed, we weten nu waar het om gaat 😉

  55. Na aanleiding van dit artikel een afspraak gemaakt en vandaag naar de iphone store gegaan. Helemaal super, mijn 4S met gevalletje water schade kon ik voor 199 euro omruilen 🙂
    Super service van apple!

Reacties zijn gesloten voor dit artikel.